0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1,9 TDI nebo 1,6 MPI?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 11:37, RE: Tdi, nic jiného
mufik.martin posted by:
Ze by nova Octavia byla na tom tak spatne, ze by po 150 tis potrebovala uz repasi turba a cerpadla? Mozna ty PD uz ano, ale co mame stare dobre TDI 81KW 110 PS, tka ma podle tachometur 180, ve skutecnosti pocitam tak okolo 50 vic, a zatim az na vahu vzduchu neni potreba nic, ani cerpadlo, ani turbo, nastesti. Ale u PD vidim problem v prodlouzenych intervalech na olej 30 tis km je opravdu moc, a jak psala redakce nekde recenzi na PD, tak opravdu tubo vydrzi pri long life vymenach tak 100 tis. Jen...
Ani PDčka...To tady píšou jen ti,co v tom nikdy nejeli....
A co se týče prodloužených serv.intervalů- těch 50 tkm není při oleji LL žádnej problém...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 12:17,
Tu by som volil asi TDi aj ked som priaznivcom benzinov. Stara dychavicna 1.6 bude na tazku oktaviu sotva dostacovat... za optimum povazujem 2.0 Fsi ktory by som urcite bral....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 12:27, RE: Tdi, nic jiného
kwitecko posted by:
Ani PDčka...To tady píšou jen ti,co v tom nikdy nejeli....
A co se týče prodloužených serv.intervalů- těch 50 tkm není při oleji LL žádnej problém...
Nechávat v motoru olej 50tkm dokáže udělat jen absolutní neznalec nebo totální ignorant!
10t km, max 15t km nebo 1 rok, víc ani hovno!
Mám se rád a nepotřebuji riskovat vyběhaný olej!
Zase bych těm LongLife tolik nevěřil!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 12:45, RE: Tdi, nic jiného
zigi posted by:
Nechávat v motoru olej 50tkm dokáže udělat jen absolutní neznalec nebo totální ignorant!
10t km, max 15t km nebo 1 rok, víc ani hovno!
Mám se rád a nepotřebuji riskovat vyběhaný olej!
Zase bych těm LongLife tolik nevěřil!
Směju se...že kolik najezdíš km/rok?? 10tkm??tak to se ti vyplatí.má-li měnit olej jak říkáš po 10tkm člověk,který najede 50 tkm,jak moc se mu to vyplatí?Asi těžko....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 13:05, RE: Tdi, nic jiného
kwitecko posted by:
Směju se...že kolik najezdíš km/rok?? 10tkm??tak to se ti vyplatí.má-li měnit olej jak říkáš po 10tkm člověk,který najede 50 tkm,jak moc se mu to vyplatí?Asi těžko....
Ono kdyz v tom aute jedete a mate naftu, tak to zase takovej kraval nedela. Me spis vadi to, co je slyset kolem. V nove Octavii TDi v kabine skoro nic neslysite a auto jede dobre, ted nam dali sluzebaky (me teda nechali Fabii :( kterou si jeste mame pujcovat s kolegou) ale jednu OCtavii jsem si nedavno "ukoristil". Oproti prvni genereaci po akusticke strance je vcelku velky rozdil. Motor se utlumil, dejme tomu o 20-30 procent, ale fyzikalni hluk snad vic jak o 50. A pocit bezpeci narostl hodne. Spotreba ve meste je kolem 6 litru a na dalnici okolo 5,5. Jsem zvedavej, jak ta chudinka bude vypadat za 3 roky nejezdu v nasi firme.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 13:07, RE: Tdi, nic jiného
David_Logins posted by:
Ono kdyz v tom aute jedete a mate naftu, tak to zase takovej kraval nedela. Me spis vadi to, co je slyset kolem. V nove Octavii TDi v kabine skoro nic neslysite a auto jede dobre, ted nam dali sluzebaky (me teda nechali Fabii :( kterou si jeste mame pujcovat s kolegou) ale jednu OCtavii jsem si nedavno "ukoristil". Oproti prvni genereaci po akusticke strance je vcelku velky rozdil. Motor se utlumil, dejme tomu o 20-30 procent, ale fyzikalni hluk snad vic jak o 50. A pocit bezpeci narostl hodne. ...
Fabie MPI - 50kW, se kterou jezdim ja, je ale presto zejmena v otackach do 3.000 tissi. Proto jsem psal ze bych radsi pro soukrome uzivani chtel 1.6 MPi (lepsi FSI..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 13:44, RE: Tdi, nic jiného
zigi posted by:
Nechávat v motoru olej 50tkm dokáže udělat jen absolutní neznalec nebo totální ignorant!
10t km, max 15t km nebo 1 rok, víc ani hovno!
Mám se rád a nepotřebuji riskovat vyběhaný olej!
Zase bych těm LongLife tolik nevěřil!
Souhlasim se Zigim, ze longlife neni spatnej olej, ale na 30 tis bych mu stejne neveril a na 50 uz vubec ne. Napriklad Opel ma mylsim 50 tis do vymeny, to me prijde priserne, nejhorsi je, ze ten motor to vydrzi chvili, ale po skonceni zaruky tka nejak uz asi fungovat nebude. Jinak si vsimnete, ze i zde na tipcars je od redakce recenze na PD, kde se primo zminuji, ze diky prodlouzenym servisnim intervalum odhcazjei predevsim turba. Podle me, motor jako takovy to mozna dokaze vydrzet, ale ty turba to nevydrzi nikdy
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 13:46, RE: Tdi, nic jiného
mufik.martin posted by:
Jenze kdo pojede s octavii do znackoveho servisu kdyz auto uz neni v zaruce, prijde me to absolutne zavadejici psat tyto ceny, akroat strasite lidi. Vahda se da sehant okolo 2 - 3 tis, vetsinou vydrzi tak 100 tis km, setrvacnik pokud nejezdite jako prase, nehrabete, nepodrazujete krute o 2 stupne dolu, tak taky neni zadny problem, alepson jsem nidky z okoli majitele vsech moznych TDI v zivote neslysel, ze by menily setrvacniky. Mozna tak taxikar po 300 tis ho vymeni, ale to auto ma trosku vetsi ...
1,9Tdi/77kW dvouhmotový setrvačník nemá.

Jinak znám několik majitelů všemožných tédéíček, váhu vzduchu měnili tak po 180-270 tis km a asi kolem 3 tisíc kč, což mi přijde jako pakatel.

Problém jakýchkoliv ojetin je jinde - že nevíte jaké čuně s tím jezdilo předtím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 15:12, RE: Tdi, nic jiného
Lidi neblbněte posted by:
1,9Tdi/77kW dvouhmotový setrvačník nemá.

Jinak znám několik majitelů všemožných tédéíček, váhu vzduchu měnili tak po 180-270 tis km a asi kolem 3 tisíc kč, což mi přijde jako pakatel.

Problém jakýchkoliv ojetin je jinde - že nevíte jaké čuně s tím jezdilo předtím.
Presne tka, problem neni ani tak v motoru, jako vetsinou kdo v tom jezdil, auto treba muze vypadat krasne, nikde odrene a vypadat jak nove, ale motor muze mit za sebou takove honeni, ze brzy pujde do kytek. Ale pokud motor pri koupi jede jak ma, tak maximalne pak neco odejde ale bude jeste slouzit. Jinak opravdu TDI je jediny naftak, u ktereho se nemusite bat niceho opravdu draheho. Spise se bojte vseho co ma commonrail. Ty po 200 odejdou i kdyz tnakujete kvlaitni naftu, nekdy i driv, kdyz mate smulu, to je mnohem vetsi riziko. A pripadna orpava vstriku je taky o dost drazsi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 15:28, RE: Tdi, nic jiného
mufik.martin posted by:
Souhlasim se Zigim, ze longlife neni spatnej olej, ale na 30 tis bych mu stejne neveril a na 50 uz vubec ne. Napriklad Opel ma mylsim 50 tis do vymeny, to me prijde priserne, nejhorsi je, ze ten motor to vydrzi chvili, ale po skonceni zaruky tka nejak uz asi fungovat nebude. Jinak si vsimnete, ze i zde na tipcars je od redakce recenze na PD, kde se primo zminuji, ze diky prodlouzenym servisnim intervalum odhcazjei predevsim turba. Podle me, motor jako takovy to mozna dokaze vydrzet, ale ty turba to nevydrzi nikdy
Nemáš s tím žádnou zkušenost a jen píšeš rozumy nasbírané po motoristických serverech....
Aktuální stav je cca 240tkm a motor šlape jako hodinky....těch 50tkm to vydrží...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 16:09, RE: Tdi, nic jiného
kwitecko posted by:
Nemáš s tím žádnou zkušenost a jen píšeš rozumy nasbírané po motoristických serverech....
Aktuální stav je cca 240tkm a motor šlape jako hodinky....těch 50tkm to vydrží...
Nevím jestli je levnější vstřikovač u PD nebo u common-railu? To bych se klidně hádal, že PD nebude levnější. Měnit olej po 50tis. budiž, ale určitě nebude mít takové mazací účinky a motor to vydrží, ale pokud nemaže turbo, tak je jeho zkáza jasná. A taková otázečka pro všechny. Proč VW končí se systémem PD? Je to výrobně drahé, motory maji nekultivovaný chod (prostě chrochtají) a mít na každý valec čerpadlo. Ať si každý udělám sám obrázek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 16:41, RE: Tdi, nic jiného
Vojta posted by:
Nevím jestli je levnější vstřikovač u PD nebo u common-railu? To bych se klidně hádal, že PD nebude levnější. Měnit olej po 50tis. budiž, ale určitě nebude mít takové mazací účinky a motor to vydrží, ale pokud nemaže turbo, tak je jeho zkáza jasná. A taková otázečka pro všechny. Proč VW končí se systémem PD? Je to výrobně drahé, motory maji nekultivovaný chod (prostě chrochtají) a mít na každý valec čerpadlo. Ať si každý udělám sám obrázek.
Přesně tak, olítaným olejem trpí víc turbo, než samotný motor. Sám mám na JTD předepsán interval 40 tkm, měním cca po roce (a cca 30 - 35 tkm), což mi vyhovuje. Motor ani turbo se zatím nevyjádřilo.... Jinak matka má O1 1,6 Mpi, thyně O2 ve stejné motorizaci, a docela bída. Uspokojí, ale nenadchne. Za ty prachy - C5 1,6 hdi, 110 k - a výše pojistky se srovná....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 16:52, 1.6 MPI
Ostatní tady píšou o FSI, ale já měl půjčenou Octavii II 1.6 MPI na cestu Ostrava - Brno a byl jsem spokojen s dynamikou. I na dálnici do kopce jsem to po zpomalení zase rozjel na 130, takže bez problému. Reálná spotřeba byla 7,5 l.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 17:40, RE: Tdi, nic jiného
Vojta posted by:
Nevím jestli je levnější vstřikovač u PD nebo u common-railu? To bych se klidně hádal, že PD nebude levnější. Měnit olej po 50tis. budiž, ale určitě nebude mít takové mazací účinky a motor to vydrží, ale pokud nemaže turbo, tak je jeho zkáza jasná. A taková otázečka pro všechny. Proč VW končí se systémem PD? Je to výrobně drahé, motory maji nekultivovaný chod (prostě chrochtají) a mít na každý valec čerpadlo. Ať si každý udělám sám obrázek.
Jasne, ze vstrikvoace na PD asi nebudou o moc levnejis jak na commonrail, po 200 tis plus minus pokud se s tim jezdi slusne a na dobrou naftu vydrzi bez rpoblemu, ale vstrikvoace na PD nejsou tak citlve a haklive na kvalitu nafty. Pamatuje si, jak omylem jednou byla do benzinu v bentinkach primichana nafta? Umite si predstavit takovy commonrail co by s nim udelal benzn nebo velky obsah benzinu v nafte? Kolik z vas si schovava po zaplaceni ucty od tankovani? Ja osobne ne, mam plnou, zaplatil jsem tak to vetsinou hned vyhodim, pokud si ho vubec vezmu. Takova orpava potom bybyla velmi draha
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 18:12, Octavii ne-e
Octávku bych nechtěl, ani zadarmo, zkuste se podívat na jiné vozítka, pokud teda jste to ještě neudělal.
Je více variant řešení v takové cenové relaci. I nižší spotřeba. Zdar
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 18:27, Nova nebo stara?
Vlastne ani nevime, jestli se bavime o nakupu Nove octavie nebo ojete, to je doclea taky dulezite, jinak je pravda, ze se daji sehant i za cenu teto ojete octavie velmi kvalitni auta s lepsimi motory i vybavou, napriklad podobne velikosti i ceny ojete octavie koupite: Mondeo, 1.8, 2.0, 2.0TDCI, Mazda 6, 1.8,2.0 a 2.0nafta, nevim ted zkratku nafty u mazdy. Accord bude asi o hodne drazsi. Toyota Avensis: VVTI nebo D4D take vyborne motory. A pokud chcete dobrou spotrebu a neni to nove auto, popremyslejte o prestavbe na primovstrik LPG stoji to kdyz je ve sleve 30 tis, primovstrik ma proti monovstriku vyhodu, ze ma temer stejnou spotrebu i vykon jako benzin. Pro normalniho ridice by nemel byt rozdil ve spotrebe ani vykonu poznat u primovstriku. Ja u Mondea taky misto TDCI budu brat 2.0 benzin a prestavovat na LPG. Preci jen LPG je stale levne a nezdrazuje tka rychle jako benzin nebo nafta. Akroat to chce nadrz misto rezervy, a treba misto rezervy si koupit sadu na opravu pneumatiky, a nemusite ani vozit pneumatiku, ale jen maly kufrik s kompresorem a nejakym sprayem, ktery vstriknete do pneu a on zaceli diru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 18:29, RE: Tdi, nic jiného
Pepe posted by:
Přesně tak, olítaným olejem trpí víc turbo, než samotný motor. Sám mám na JTD předepsán interval 40 tkm, měním cca po roce (a cca 30 - 35 tkm), což mi vyhovuje. Motor ani turbo se zatím nevyjádřilo.... Jinak matka má O1 1,6 Mpi, thyně O2 ve stejné motorizaci, a docela bída. Uspokojí, ale nenadchne. Za ty prachy - C5 1,6 hdi, 110 k - a výše pojistky se srovná....
Nevím, co všichni blbnete s tou pojistkou. Stačí trochu hledat na netu a zjistíte, že lze najít pojištění na 2.0 skoro za stejnou cenu, za jakou nabízejí firmy s mediální masáží třeba na 1.6. Přitom ten 2.0 běží mnohem kultivovaněji často při stejné spotřebě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 19:51, 1.6 MPI
1.6 MPI už snad ne, to jsem měl kdysi dávno v Golfu. Ten motor už snad patří do muzea. Nerad na něj vzpomínám. Měl jednu výhodu, držel, ale to bylo asi tak všechno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 20:50, RE: Tdi, nic jiného
Máca posted by:
Nevím, co všichni blbnete s tou pojistkou. Stačí trochu hledat na netu a zjistíte, že lze najít pojištění na 2.0 skoro za stejnou cenu, za jakou nabízejí firmy s mediální masáží třeba na 1.6. Přitom ten 2.0 běží mnohem kultivovaněji často při stejné spotřebě.
Jakou pojistovn mas na mysli? Budeme porizovat dvoulitra a tak by se me hodilo platiti mene nez cca 9 tis, ktere nabizi Kooperativa, Ceska, a tak, ale chci mit taky jistotu zazemi spolecnosti, ono se taky rika: Slevu nechci zadarmo, a tak bych nerad usetril na pojistce a mel pak nejake problemy. Co to tedy je za pojistovnu?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2007 21:06, Je to jedno!
Kup si co chceš,je to úplně jedno! Klidně i bagr .....
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.