0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octávia II 1,8TSI: jaké jsou servisní náklady?

category of topic classification: poradna, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.12.2011 09:05, RE:
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Dobrý den, můj skromný soukromý poznatek ke spotřebětohoto motoru je, že v Superbu si bere kolem 8litrů...i pokud vezmu v potaz vrozený optimismus palubního PC, stále jsem na velmi slušných ani ne 8,5. takže 7,5-8 by v lehčí Octávii neměl být problém...imho...
Tyhle auta máme ve výjezdu služební, normální courání po městě do deseti litrů, mimo se dá dostat na 8. Ostrý výjezd naplno pak celkový průměr zvedne k 12 litrům, ale předpokládám, že většina řidičů takhle nejezdí. Jinak kolegové, co mají 1,6 Mpi na obvodě na tom nejsou o moc lépe, jen s tím rozdílem, že jim to moc nejede.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.12.2011 18:46, RE: možná?
Zdeny60 posted by:
Jel jsem s tímto autem ve verzi kombi trasuSumperk - Kyjev a zpět, cesta 1250km tam a zpět přes Vršavu asi 1450km.
SPotřebu jsem měl 7,5/100 a to se jelo hodně dost ostře, navíc jsem jeli ve 3 lidech a v zimě.
Takže mýty o tom, že pod 9 to nejde jsou opravdu jen pivní kydy od pípy a nebo je něco blbě u řidiče. To ke spotřebě.
K provedení: velmi dobré, jak dílensky, tak ergonomicky, ovšem auto má jednu (pro mě) zásadní a nepřijatelnou vlastnost - a tou je sedačka řidiče. Trpěl jsem jak kůň, proto...
Petr-Tipcars: Omlouvám se, před sedačkami jsem zapomněl varovat...co se týče podvozku...na rovině to neřešíte, ale na dvouproudém rozšíření státovky do kopce s několika zatáčkami, když chce normální fotr předjet ne jeden ale oba kamiony například, pak ještě zjistí, že kamiony brzdí další vůz, a bylo by záhodno na to tudíž trochu šlápnout...tak se v zatáčce ani pod půlplynem nedá hovořit o jistotě...protože ten motor jednoduše jede...samozřejmě, že to není žádný soutěžák, to mi nemusí nikdo podsouvat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.12.2011 18:48, RE: možná?
Zdeny60 posted by:
Jel jsem s tímto autem ve verzi kombi trasuSumperk - Kyjev a zpět, cesta 1250km tam a zpět přes Vršavu asi 1450km.
SPotřebu jsem měl 7,5/100 a to se jelo hodně dost ostře, navíc jsem jeli ve 3 lidech a v zimě.
Takže mýty o tom, že pod 9 to nejde jsou opravdu jen pivní kydy od pípy a nebo je něco blbě u řidiče. To ke spotřebě.
K provedení: velmi dobré, jak dílensky, tak ergonomicky, ovšem auto má jednu (pro mě) zásadní a nepřijatelnou vlastnost - a tou je sedačka řidiče. Trpěl jsem jak kůň, proto...
Petr-Tipcars: A díky za konkrétní údaj o spotřebě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.12.2011 21:38, RE:
Havránek posted by:
Tyhle auta máme ve výjezdu služební, normální courání po městě do deseti litrů, mimo se dá dostat na 8. Ostrý výjezd naplno pak celkový průměr zvedne k 12 litrům, ale předpokládám, že většina řidičů takhle nejezdí. Jinak kolegové, co mají 1,6 Mpi na obvodě na tom nejsou o moc lépe, jen s tím rozdílem, že jim to moc nejede.
Sluzebni auta. Taky bych si uzil otacek a proto tam manazeri kupuji disel s mensim spektrem otacek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.12.2011 21:43, RE:
Pavlik posted by:
Tak zrovna Volvo S40 / V50 patří do střední třídy, tedy stejně jako M6.
Nikdy jsem nad tim nepremyslel, ale maji stejnou platformu, tak asi budou prostrove na tom stejne, jen cena bude o level vys.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.12.2011 21:47, RE:
nicco posted by:
Nikdy jsem nad tim nepremyslel, ale maji stejnou platformu, tak asi budou prostrove na tom stejne, jen cena bude o level vys.
V50 vs Focus
Rozměry délka/šířka/výška (mm) 4514/1770/1452 4472/1840/1501
http://www.tipcars.com/magazin-test-volvo-v50-16d-nejuspornejsi-volvo-vsech-dob-1061.html
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.12.2011 21:26, RE: Sedáky
Dolly posted by:
Passat fouká mírný :)
Myslim ze myslel Passat. protoze Golf ma podobne otresny sedacky jako Octavka. Oproti tomu Passat uz ma ve standardu sedacky prumerny (jaks taks pouzitelny) a priplatkove sedacky pro Passat uz jsou vylozene skvely. Oproti tomu u Octavie II moznost priplatit si za nejaky snesitelny sedak nebyla vubec.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.12.2011 21:40, RE: možná?
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Omlouvám se, před sedačkami jsem zapomněl varovat...co se týče podvozku...na rovině to neřešíte, ale na dvouproudém rozšíření státovky do kopce s několika zatáčkami, když chce normální fotr předjet ne jeden ale oba kamiony například, pak ještě zjistí, že kamiony brzdí další vůz, a bylo by záhodno na to tudíž trochu šlápnout...tak se v zatáčce ani pod půlplynem nedá hovořit o jistotě...protože ten motor jednoduše jede...samozřejmě, že to není žádný soutěžák, to mi nemusí nikdo podsouvat.
Podvozek je OII je v podstate nezaludny, jede furt rovne a to i v zatacce

Nicmene 1,8T je jediny smysluplny motor pro Octu. 2,0 benzin nebere o moc min a pocitove jede hur a se slabsima benzinakama je docela adrenalin predjizdet.

Jedine co mi unika, proc bych si mel za cca 250tis. kupovat octavii, kdyz za stejne penize sezenu auta jako Mazda 6 nebo Ford Mondeo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.12.2011 21:59, RE: možná?
Antonín Kunst posted by:
Podvozek je OII je v podstate nezaludny, jede furt rovne a to i v zatacce

Nicmene 1,8T je jediny smysluplny motor pro Octu. 2,0 benzin nebere o moc min a pocitove jede hur a se slabsima benzinakama je docela adrenalin predjizdet.

Jedine co mi unika, proc bych si mel za cca 250tis. kupovat octavii, kdyz za stejne penize sezenu auta jako Mazda 6 nebo Ford Mondeo.
Petr-Tipcars: Každý má nějaké preference...je pravda, že za sebe by pro mne bylo spíš to Mondeo, nebo ještě raději Focus. Ale Octávia s tímto motorem není špatná volba, to se jí holky naší boleslavské musím zastat Příliš vyložených slabin nemá. Ten popis podvozku je asi moc krutý, ale vážně zábavný.-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.12.2011 22:21, RE:
seky19 posted by:
Tak jako auto super, motor parádní, brzdy parádní, vnitřní prostor, odhlučnění, řízení, řazení, vše dobré. Jen nechápu jak s tímto dokáže někdo jezdit kolem 8 litrů, to je v praxi nemožné, snad jen po okreskách jízdou vyloženě na spotřebu. Další věc - pozor na spotřebu motorového oleje, jinak opravdu dobré svezení. ( vlastníme dvě služební, dlouhodobá spotřeba lehce pod deset litrů +- 9,5 ), 7,5 utopie
Tak za sebe můžu říct, že mám Octacia RS 2,0TFSI a trasa pardubice - třebíč mám na zimních 16" kolech za 6,8 l/100 km podle dotankování, průměrná rychlost je 72km/h. Na letních 225 17" je to za 8,5 ale to už se jede rychleji. Nechápu jak můžete jezdit s 1,8 ta 10l/100 km, to můsíte jet jak hasiči k ohni...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.12.2011 23:02, RE: možná?
Antonín Kunst posted by:
Podvozek je OII je v podstate nezaludny, jede furt rovne a to i v zatacce

Nicmene 1,8T je jediny smysluplny motor pro Octu. 2,0 benzin nebere o moc min a pocitove jede hur a se slabsima benzinakama je docela adrenalin predjizdet.

Jedine co mi unika, proc bych si mel za cca 250tis. kupovat octavii, kdyz za stejne penize sezenu auta jako Mazda 6 nebo Ford Mondeo.
Nevím jakou mazdu máte na mysli, ale benzin v mondeu, to je špatná volba, ta jejich 1,8, nejede a mondeo je moc těžký auto na to. vlastní zkušenost. S oktavkou v turbu, se to nedá srovnávat. a mondeo 2,5 turbo, je cenove nekde jinde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.12.2011 19:25, RE: možná?
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Každý má nějaké preference...je pravda, že za sebe by pro mne bylo spíš to Mondeo, nebo ještě raději Focus. Ale Octávia s tímto motorem není špatná volba, to se jí holky naší boleslavské musím zastat Příliš vyložených slabin nemá. Ten popis podvozku je asi moc krutý, ale vážně zábavný.-)
Popis podvozku je skoro pochvala Oproti OI (ktera se na hrane chovala dost zaludne) je podvozek u OII jasne predvidatelny a treba manzelce takove chovani vyhovuje. OII (bohuzel ne 1,8T ale Tdi) jsem mel jako sluzebni a za 3 roky jsem na ni naskakal rovnych 200tis. km. Nastupce je prave Mondeo a to auto je jizdne, pohodlim a odhlucnenim o rad vyse. Potreboval jsem se dostat na cenu Octavie, takze motor je bohuzel jen 1,6, ale oproti PD je to stejne obrovsky skok dopredu - nerachta, nesmrdi a je zvukove snesitelne i pri 180ti.. Jedine co cloveka u Mondea zarazi tak je ledabyle dilenske zpracovani noveho auta. Pri zavirani kufru mi zustalo kus plastu v ruce, pri sklapeni zadnich sedacek odpadla krytka, design palubky je obdobne hnusny jaku u E90, atd. Nicmene jako sluzebni auto na 3 roky, ktere stravi hlavne na dalnicich je Mondeo skvela volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.12.2011 19:35, RE: možná?
JirkaRS posted by:
Nevím jakou mazdu máte na mysli, ale benzin v mondeu, to je špatná volba, ta jejich 1,8, nejede a mondeo je moc těžký auto na to. vlastní zkušenost. S oktavkou v turbu, se to nedá srovnávat. a mondeo 2,5 turbo, je cenove nekde jinde.
Mam na mysli mazda 6 2,0 benzin, pripadne mondeo s tim samym motorem. Nejedna se mi o nejakyho trhace asfaltu, ale o pohodlny bezpecny auto do kteryho rano v Praze nasednu, po obede jsem na jednani ve Frankfurtu a vecer se jeste stihnu vratit zpet. Coz s Mondeem jde uplne v klidu a s OII t byly galeje - hlavne diky tvrdemu podvozku, nepohodlnym sedackam a priserne hlucnemu motoru. Mondeo s motorem od Volva pripadne s jejich novym 2,0turbo by se mi samozrejme libilo, ale je bouzel mimo stanovene cenove mantinely.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.12.2011 19:43, RE: možná?
Antonín Kunst posted by:
Mam na mysli mazda 6 2,0 benzin, pripadne mondeo s tim samym motorem. Nejedna se mi o nejakyho trhace asfaltu, ale o pohodlny bezpecny auto do kteryho rano v Praze nasednu, po obede jsem na jednani ve Frankfurtu a vecer se jeste stihnu vratit zpet. Coz s Mondeem jde uplne v klidu a s OII t byly galeje - hlavne diky tvrdemu podvozku, nepohodlnym sedackam a priserne hlucnemu motoru. Mondeo s motorem od Volva pripadne s jejich novym 2,0turbo by se mi samozrejme libilo, ale je bouzel mimo stanovene cenove mantinely.
Kdyz o tom, tak premyslim, tak jako soukrome auto bych si dneska asi koupil Mondeo 2,5 sestivalec predchozi generace. Od faceliftu (tusim 2004) uz byly docela kvalitni, ten motor je nadherne tichy a hlavne ma jeste klasicke hydrostely, takze by sel bez problemu prestavet na plyn. Za par korun hodne muziky, levny provoz a oproti naftoklapum servis veskery zadny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.12.2011 19:48, RE: možná?
Antonín Kunst posted by:
Popis podvozku je skoro pochvala Oproti OI (ktera se na hrane chovala dost zaludne) je podvozek u OII jasne predvidatelny a treba manzelce takove chovani vyhovuje. OII (bohuzel ne 1,8T ale Tdi) jsem mel jako sluzebni a za 3 roky jsem na ni naskakal rovnych 200tis. km. Nastupce je prave Mondeo a to auto je jizdne, pohodlim a odhlucnenim o rad vyse. Potreboval jsem se dostat na cenu Octavie, takze motor je bohuzel jen 1,6, ale oproti PD je to stejne obrovsky skok dopredu - nerachta, nesmrdi a...
Jo a co se tyka tech slabin, tak v zasade souhlas. Samotny auto je udelany docela robusne, ale treba takovy servis TDI PD to byl zazitek. Zacalo se to sypat hned po skonceni zaruky a vydrzelo az do tech 200tis., kdy sla do sveta. Servisni naklady za ten rok a pul kdy bylo auto mimo zaruku vysly nekde okolo 200tis. Kč, kdybych to mel platit ze svyho, tak si hodim maslu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.12.2011 20:54, RE: možná?
Antonín Kunst posted by:
Kdyz o tom, tak premyslim, tak jako soukrome auto bych si dneska asi koupil Mondeo 2,5 sestivalec predchozi generace. Od faceliftu (tusim 2004) uz byly docela kvalitni, ten motor je nadherne tichy a hlavne ma jeste klasicke hydrostely, takze by sel bez problemu prestavet na plyn. Za par korun hodne muziky, levny provoz a oproti naftoklapum servis veskery zadny.
No to je pravda ze 6-val je povedenej motor, ale musím se vždy pousmát, když vidim "nadupany" auto a pak na nem vidim LPG uzávěr. Je to jako prostě že chce něco dokázat, ale pak aby jezdil levněji, tak to hodí do plynu. Už jsem viděl hodně BMW 550i v plynu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.12.2011 08:22, RE: možná?
JirkaRS posted by:
No to je pravda ze 6-val je povedenej motor, ale musím se vždy pousmát, když vidim "nadupany" auto a pak na nem vidim LPG uzávěr. Je to jako prostě že chce něco dokázat, ale pak aby jezdil levněji, tak to hodí do plynu. Už jsem viděl hodně BMW 550i v plynu.
Do 550i bych LPG nedal, stejne jako jsem si je nedal do M3 E46. U techle aut je to ekonomicky nesmysl, jejich provoz je natolik financne narocny, ze uspora za palivo dela procentuelne pomerne malou castku. Oproti tomu v 525i jsem jej mel a fungovalo to perfektne. Jenze 525i bylo natolik dobre postaveny auto, ze se na nem nemelo moc co rozsypat. Navic i kdyby to nefungovalo, a podpalily se treba ventily, tak dobra hlava na tenhle motor se na vrakaci da sehnat za 8k, coz je sranda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.12.2011 08:28, RE:
JirkaRS posted by:
Tak za sebe můžu říct, že mám Octacia RS 2,0TFSI a trasa pardubice - třebíč mám na zimních 16" kolech za 6,8 l/100 km podle dotankování, průměrná rychlost je 72km/h. Na letních 225 17" je to za 8,5 ale to už se jede rychleji. Nechápu jak můžete jezdit s 1,8 ta 10l/100 km, to můsíte jet jak hasiči k ohni...
Trebic-Pardubice je zrovna ekonomicky typ trasy kde se moc neda upalovat, kde jsem s OII TDI jezdil i pri pokusech o sviznejsi jizdu pod 6l. Ale stacilo vyjet na dalnici treba Trebic-Praha a uz to zralo pres 8l, a beznzinova 1,8T by byla tak cca o 2 litry vejs.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.12.2011 16:42, RE:
JirkaRS posted by:
Tak za sebe můžu říct, že mám Octacia RS 2,0TFSI a trasa pardubice - třebíč mám na zimních 16" kolech za 6,8 l/100 km podle dotankování, průměrná rychlost je 72km/h. Na letních 225 17" je to za 8,5 ale to už se jede rychleji. Nechápu jak můžete jezdit s 1,8 ta 10l/100 km, to můsíte jet jak hasiči k ohni...
Nemusí to být hasiči, ale k ohni třeba jedou taky. A za 12 to ještě ujde, to se dalo udělat i s fáčkem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 18.12.2011 14:42, RE: možná?
anonym posted by:
Petr-Tipcars: A díky za konkrétní údaj o spotřebě...
Chtěl bych přispět vlastní zkušeností. 3 roky mám OII 2.0 FSI 110kW, sám jsem s ní najel přes 60tisíc a celkově má 180tisíc. Říkám upřímně, že i když se dostávám za volant papírově atraktivnějších a o mnoho dražších aut, jsem s touto Octavií velmi spokojen. Jako řidič jsem průměr, ani brzda provozu ani závodník. Obvykle jezdím rychlostmi kolem limitu, nebo mírně nad. Nejčastěji využívám střední otáčky motoru. Snažím se jezdit plynule. Spotřeba je závislá na tom, kde se jezdí - největší je na dálnici a ve městě, (ii) jízdním stylu - dá se ovlivnit v rozsahu i několika litrů, (iii) velikost kol, klimatizace, zatížení auta, věci na střeše, druh benzinu, zimní/letní pneu atd. - rozdíl prázdné auto bez klimy s 15\' disky versus plně naložené s klimou na 17\' kolech může dělat rozdíl také v jednotkách litrů na 100km.

Takže říct že "nejde jezdit pod 10" nebo "v pohodě lze jezdit okolo 7" ... obojí je možné, záleží na mnoha faktorech.
Sedadla v mém autě jsou velmi dobrá velikostí, tvarem, tuhostí - nemám si na co stěžovat. Bederní opěrku používám a nevnímám ji jako problematickou. Postavu mám standardní.

1.8 TSI : většina příspěvků zde je od policistů kteří mají tento motor ve služební octavii, což zjevně není objektivní příklad používání. Věřím zkušenostem a názorům, které píše pán co s ní jel do Kyjeva. Tento motor ve Scoutu v bílé barvě je mým aktuálním snem.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.