TOM posted by:
Tak se mi fakt tak zdá, že většina lidí vážně uvažuje hrozně krátkozrace. Nechci tu prosazovat (a ani netvrdím), že provoz 1,8TSI vyjde levněji než 2,0TDI, ale copak všichni vážně umí počítat jen tu spotřebu? Copak toto je vážně jediný parametr při rozhodování o ekonomičnosti provozu? Např.- když koupí tříletou 2,0 TDI, když ne hned, tak do dvou let bude dělat rozvody-ty stojí kolik..? Copak je každý kdo kupuje tříletou Octavii tak chudý, aby musel šmudlit každý halíř a nemohl si dopřát lepší motor. A 1,8TSI prostě lepší motor je. O tom není pochyb. Ježiš lidi, to vybíráte vždy jen to co je levnější? Levný jídlo, levný restaurace, levný dovolený., nebo třeba levný řemeslníky? Kam se poděla poptávka po kvalitě? 1,8 TSI není zas takový penězožrout aby si ho nemohl dovolit. Jestli je pro někoho 10 000 Kč/rok (nebo ikdyby 15tis) rozhodující částka se přiklonit k horšímu motoru, možná pak nebude vůbec schopen unést finanční propad hodnoty vozu.
Omlouvám se, že reaguji na poněkud starší příspěvek, ale nedalo mito. Píšete o krátkozrakém uvažování, ale sám se dopouštíte podobné úvahy, když píšete "přikloni te k horšímu motoru". Tím už sám hodnotíte motory a určujete vítěze. Jak jste přišel na to, ýe 1,8 je lpší???. Vždyť minimálně ve třech parametrch je horší.
1. Pořizovací cena. 2. Spotřeba. Kroutící moment. Možná by se našly další. A pak jsou tu samozřejmě parametry v nichž je lpší, např hmotnost, hlučnost, atd. Záleží ovšem na tom, pro kho je ten či onen parametr důležitější a z toho mu vyjde, který motor je pro něj lepší. Je to tedy silně věc individuálních preferencí a potřeb.
U naftových motorů se zpravidla tradovalo, že jsou úspornější, mají vyšší krouťák, životnost, ale zato vyšší pořizovací cenu, a tak se obvykle kalkulovalo, jkou má návratnost vůči levnějšímu benzínu až při vyšším nájezdu. Jenomže doslova nehorázně předražený motor 1,8 TSI je naopak o dost dražší než 2.0 TDI. Tady jsou všechny kalkulace a úvahy postavené na hlavu. Ten propastný cenový rozdíl mezi 1,2 a 1,8 TSI nelze obhájit velikosti vrtání ani velikostí turba a pod, nýbrž pouze zlodějskou politikou výrobce.
A je tu ještě jeden aspekt do úvahy. O dyzl ojetiny je na bazarech zájem, zatímco o 1,8 TSI nikoliv. Tam už jde jejich cena více dolů až pod cenu naftových verzí. Jako by ty auta s 1,8 TSI říkaly. Už ta moje nenažranost mého původního majitele přestala bavit, už vystřízlivěl, už mě nechce živit a hledná něco rozumnějšího, tak mě prodává pod cenou. Moc jich ale v bazarech nenajdete. Důvody mohou být dva. 1. těchto motorizací se prodává málo z důvodů výše uvedených (pořizovací cena a spotřeba) a tudíž je jich i málo v oběhu a tedy i na bazarech. 2. jsou to tak mimořádně dobré motory, že jejich majitelé si je s sebou berou i do hrobu a neprodají je ani za zlaté prase
. Co myslíte. Která varianta platí?. Možná platí obě, ale já myslím, že spíš ta první.
A pokud platí první, pak je tu logická otázka. Jak může někdo tvrdit, který motor je celkově lepší? Je lepší, co je žádanější. Trh říká, co je žádanější. Žádanější ale není zároveň synonymem pro lepší. Lepší / horší lze posuzovat pouze u měřitelných parametrů (cena, spotřeba, výkon, hmotnost, kultivovanost ....) Pro někoho např cena a spotřeba nehraje žádnou roli, pro jiného naprosto zásadní.
Pro vás tedy evidentně je lepší 1,8 TSI, protože máte nějaký svůj žebříček hodnot parametrů. Nemůžete to ale vydávat za objektivní a všeobecnou pravdu. Je to jen a pouze váš způsob subjektivního hodnocení.
Škeřík