0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1,8 TSI nebo 2,0 TDI?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 12:01, RE: ach jo...
Pavlik posted by:
Jako majitel dieselového "osobáku" mohu za sebe konstatovat - je mi to fuk. Greenpeace a podobné "jihočeské matky" mi mohou políbiti zadnici. Při mém nájezdu kilometrů mne zajímá ekonomická stránka, na ekologii (mám EURO IV) a takové názory jako je Váš kašlu. Protože pokud by jste byl skutečně tak ekologický jak tvrdíte, sám budete jezdit MHD. Bezinové emise se totiž po přidání "biosložek" do paliva staly prudce rakovinotvornými - obsahují totiž nově velké množství volných radikálů.
Nejde o nějaké Greenpeace, ale o všechny, co jsou nuceni to svinstvo dýchat, děti i jejich matky (ne jen ty jihočeské). Osobně bych zakázal vjezd všem vozidlům s naftovým (ale i benzínovým do Euro1) motorem do obytných či pěších zón, výjimku by dostaly záchranné složky, veřejná hromadná doprava a pak zásobování jen v určitých hodinách, např. když jsou děti ve školách a školkách.

Pokud je v emisích z benzínových motorů velké množství volných radikálů díky určitému procentu biosložek, u motorů dieselových jich bude zcela jistě o to více.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 12:05, RE: ach jo...
David V posted by:
No, člověče, když si čtu příspěvky Radka a Cruiseho, tak musím konstatovat, že Radkovy přinášejí hodnotnější informace a objektivnější pohled na problematiku a nejsou tak afektované, ale tohle jsem napsal jen proto, že už tady na to téma někdo jiný zavedl diskuzi.
Davide, Davide, jsi nepoučitelný naiva. Vždyť přece musíš vědět, že nejrychlejší auto na světě, nejméně poruchové s nejmenší spotřebou a nejkrásnějšími tvary a vyhlášenými křesly a nejlepší prostupností terénem již má jméno a mezi skutečně odbornou věřejností zlidověla zkatka pro pojmenování tohoto fenoménu. Kdo by neznal vochcávku fdechtu fplný palbě sfialkama felektrice na hlínách, nirvána to fleecových managorů a ostatních socek, kteří tenhle totální šoukár a dragster provozují po našich cestách necestách. Skloň se před bohem, neboť hleď on přichází skrze hustý černý kouř ověnčen zelenými ratolestmi, v srdci šíp a monumentálně dramatický název odvozený od římského diktátora má přišpendlen na pozadí. Kaj se a odhoď současnou plechovku, kterou hyzdíš krajinu a nestoudně utrácíš za druhořadé benzínové palivo, do kterého zlá Brusle přidává pálené svinstvo z polí a políček rolného lidu a přidej se na stranu toho jediného a správného náboženství, vyhledej zelenošedý domek zruinuj účty a zakup sobě tento navěký ethalon dokonalosti.... AMEN
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 12:16, RE: ach jo...
Pavlik posted by:
Jako majitel dieselového "osobáku" mohu za sebe konstatovat - je mi to fuk. Greenpeace a podobné "jihočeské matky" mi mohou políbiti zadnici. Při mém nájezdu kilometrů mne zajímá ekonomická stránka, na ekologii (mám EURO IV) a takové názory jako je Váš kašlu. Protože pokud by jste byl skutečně tak ekologický jak tvrdíte, sám budete jezdit MHD. Bezinové emise se totiž po přidání "biosložek" do paliva staly prudce rakovinotvornými - obsahují totiž nově velké množství volných radikálů.
Ještě bych chtěl reagovat na Pavlikovu větu:

"..mne zajímá jen ekonomická stránka, na ekologii a takové názory jako je Váš kašlu."

Zcela jistě Vám nebude vadit, až jednou někdo vedle Vašeho obydlí začne místo plynu topit v kamnech petlahvema, protože ho zajímá jen ekonomická stránka. Vy i Vaše rodina bude dusit štiplavým kouřem, ale přesto budete šťastný, neboť budete obklopen stejně lhostejně smýšlejícími lidmi, jako jste Vy sám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 12:20, RE: ach jo...
cruise posted by:
je mi vás fakt líto, jste zřejmě duševně nemocný člověk, nebo velmi zakomplexovaný. Každý kdo si podrobně přečte mé a vaše příspěvky(po vás to už nechci, je to nad vaše schopnosti) ví, že jste se tu první do mě začal navážet vy. jak jsem brzdou provozu, jak jezdím s kloboukem a podobně... mě to je šumák v podstatě, co tu vyplodíte, ale vypadáte pak fakt velmi jednoduše. Proč je octavia s 2,0 TDi PD stejně drahá, jako o rok starší trojkové BMW vám tu vysvětlovat nebudu, protože by jste to stajně ...
Děkuji za hodnocení jaký jsem. Od šoféra co si hraje na psychologa to beru Navíc Vám gratuluji k Vaší fantazii nebo spíše negratuluji k Vaší neschopnosti číst. Nikde jsem nepsal že kilometry co najedu najedu octavií - většinu kilometrů najedu jinými vozy (doporučuji znovu číst a tentokrát se zkuste soustředit). Nikde jsem nehodnotil Vaše zkušenosti (s tím jste začal Vy!). Já jsem pouze odhadoval styl jízdy. Pokud nejste schopen rozlišit rozdíl, tak doporučuji literaturu a studovat...Dál si myslím to nemá cenu. Vy jste schopen srovnávat octavku s bmw, takže jste ještě víc ztracený případ než jsem původně myslel. Možná to vychází z toho, že jste nikdy ze škodovky nevystoupil takže nemáte možnost srovnání (to jediné by Vás mohlo trochu omlouvat).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 12:33, RE: ach jo...
Radek posted by:
Děkuji za hodnocení jaký jsem. Od šoféra co si hraje na psychologa to beru Navíc Vám gratuluji k Vaší fantazii nebo spíše negratuluji k Vaší neschopnosti číst. Nikde jsem nepsal že kilometry co najedu najedu octavií - většinu kilometrů najedu jinými vozy (doporučuji znovu číst a tentokrát se zkuste soustředit). Nikde jsem nehodnotil Vaše zkušenosti (s tím jste začal Vy!). Já jsem pouze odhadoval styl jízdy. Pokud nejste schopen rozlišit rozdíl, tak doporučuji literaturu a studovat...Dál si m...
no tak tohle je hustý...týpek tu napíše, že je s pd spokojený, že má slušnou spotřebu a žádné fatální závady a okamžitě se najde jarin(radek) kterej se z toho může pos.at . Jako no a co?Tak je s tím motorem spokojený, takových lidí je na světě tisíce, každý motor má svoje slabiny i každá značka a každé auto. Jestlipak mistr světa v urážení škodovek Radek ví, že i jeho milované bmw používalo okolo roku 2000 u 2,0 D systém čerpadlo tryska ?? Tedy PD... To je překvápko co? Jestli pak chytrolín Radek ví, že ty přestrašné PD od vw používá do Lancera i Mitsubishi, používá je např. i DODGE pro model JOURNEY a dalo by se pokračovat. Zřejmě to je tím, že to jsou nespolehlivé neoblíbené a nejhorší motory že? Chudák Radek opravdu číst neumí, protože kdyby to tak bylo, věděl by že tu cruise octavii s bmw nesrovnával, jen napsal, že je u nás oblíbenější než trojkové bmw a to je skrátka pravda ať se to líbí nebo ne. Kdyby mistr Radek uměl číst, věděl by , že cruise jezdil i s jinejma autama všech možných značek, která výše i vychvaloval... to by ale Jarin-Radek nesměl bejt fanaticky zaslepenej odpůrce PD, nevim sice proč, ale nikdo mu to nebere, ale nesmí se divit, že se druhý ozve, když se do něj začne navážet a hodnotit jakym stylem jezdí... Nazdar.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 12:38, RE: bez předmětu
rohYpnol posted by:
Ale jo, to nezpochybňuji. Jen je třeba si uvědomit, kde se pohybujeme. A při REÁLNÝCH rychlostech v ČR to nebude rozhodně tak dramatické.
Jinak nevím ale já osobně na dálnici moc auto,co jezdí 160 nepotkávám. Hustota provozu je prostě taková, že to vlastně ani nejde.
Příspěvek však hovořil o rychlostech 170-200 km/h, což jsou pro ČR hodnoty spíše utopické.
Ono taky záleží na době kdy po té dálnici se jede. Taky jezdím po dálnicích doscela dost a taková D1 je přes den dost zasekaná takže na 160 se může zapomenout. Ale třeba hodně pozdě večer je 160 celkem běžná rychlost a spoustu aut vás předjede i když pojedete 170. Co jsem vypozoroval tak na dálnicích jsou zhruba 3 skupiny osobáků: 1. skupina jede do 140, 2 skupina jede okolo 160 a poslední skupina okolo 200km/hod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 12:39, RE: ach jo...
typek posted by:
Davide, Davide, jsi nepoučitelný naiva. Vždyť přece musíš vědět, že nejrychlejší auto na světě, nejméně poruchové s nejmenší spotřebou a nejkrásnějšími tvary a vyhlášenými křesly a nejlepší prostupností terénem již má jméno a mezi skutečně odbornou věřejností zlidověla zkatka pro pojmenování tohoto fenoménu. Kdo by neznal vochcávku fdechtu fplný palbě sfialkama felektrice na hlínách, nirvána to fleecových managorů a ostatních socek, kteří tenhle totální šoukár a dragster provozují po našich cest...
Hééééj, kam na ty hlody chodíš
Jsem naiva, myslím si, že lidé o věcech, které řeší, přemýšlejí, ale oni většinou pouze přebírají myšlenky někoho jiného bez zohlednění vlastních podmínek. Ty názory v automobilismu jsou zářným příkladem. Horším případem pak je, když ty přebrané myšlenky pocházejí z marketingového oddělení výrobce prodávaného zboží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 12:54, RE: ach jo...
jeyar posted by:
no tak tohle je hustý...týpek tu napíše, že je s pd spokojený, že má slušnou spotřebu a žádné fatální závady a okamžitě se najde jarin(radek) kterej se z toho může pos.at . Jako no a co?Tak je s tím motorem spokojený, takových lidí je na světě tisíce, každý motor má svoje slabiny i každá značka a každé auto. Jestlipak mistr světa v urážení škodovek Radek ví, že i jeho milované bmw používalo okolo roku 2000 u 2,0 D systém čerpadlo tryska ?? Tedy PD... To je překvápko co? Jestli pak chytrolín Rade...
A už se to zase ubírá někam kam nemá. Indulonu si nosíš svoji nebo používáte Cruiseho?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 13:42, RE: ach jo...
David V posted by:
Hééééj, kam na ty hlody chodíš
Jsem naiva, myslím si, že lidé o věcech, které řeší, přemýšlejí, ale oni většinou pouze přebírají myšlenky někoho jiného bez zohlednění vlastních podmínek. Ty názory v automobilismu jsou zářným příkladem. Horším případem pak je, když ty přebrané myšlenky pocházejí z marketingového oddělení výrobce prodávaného zboží.
Ano, ano, zářným příkladem nositele věčného plamene TDI je SM, kde v dobách PD byl do nebes až k samotnému vrcholu Olympu vynášen skvělý kopanec do zad a mohutný a monumentální nástup "newtonmetrů" který je to nejlepčí co člověk může zažít (pořád jsem nevěděl, proč ty oktávisti po brně tak prapodivně poskakují vpřed, přišlo mi to směšný a říkal jsem si, jestli to není nějaká hra - pak jsem do toho sedl a došlo mi to ) . Čas oponou trhnul a Svět motorů a Schademotorenwerke informuje, že doba kopanců je konečně u konce a nové CR vyniká krásným pozvolným nástupem výkonu a krouťáku s otáčkami. Tak nějak se nám tady zrodil schizofrenní Jackyl a Hyde, ale to je jedno, protože teď je to dokonalé a lihuprosté a se vstříknutím močoviny to bude ještě voňavější a pomilováníhodné. Myslím, že další generace Octavií by měla mít koncovku výfuku ve tvaru vaginy
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 13:48, RE: ach jo...
David V posted by:
A už se to zase ubírá někam kam nemá. Indulonu si nosíš svoji nebo používáte Cruiseho?
no tak aspoň je vidět na co myslíš...na gay sex.... neposmívám se ti, jen tě lituju a radost ti neudělám, cruise neznám a gay nejsem, tak se porozhlídni jinde ty holko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 14:11, RE: ach jo...
jeyar posted by:
no tak aspoň je vidět na co myslíš...na gay sex.... neposmívám se ti, jen tě lituju a radost ti neudělám, cruise neznám a gay nejsem, tak se porozhlídni jinde ty holko.
Jak reagovat na argument typu : Ty víš prd, ten motor je nejlepší, Víš kde všude je ten motor použitej a kolik ho bylo vyrobeno?
Podle této logiky je jedním z nejlepších motorů 1,2 HTP, a 1,4 MPI (reinkarnace motoru ze Škody Popular, bez zjevné technické "převratné" novinky vyráběný cca 50 let) a 1,9SDI, protože jich vyrobili mnoho a dával se do různých značek (SEAT, VW, Škoda).
Podobně argument s BMW. Ano, BMW PD mělo a včas toho zanechalo, protože zákazníci se objevovali u distributorů s otázkou, co je to za šajsdrek. BMW nemá tak výkonný marketing zaměřený na vaření výtečných sekerkových polívek z vody jako u VW a tak museli chca nechca tento systém s neuspokojivými vlastnostmi a hlasitým drnčivým chodem poslat do automobilového nebe a tak tento geniální a nedoceněný systém objevili jen zákazníci koncernu... jak prosté, Watsone
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 14:24, RE: ach jo...
jeyar posted by:
no tak aspoň je vidět na co myslíš...na gay sex.... neposmívám se ti, jen tě lituju a radost ti neudělám, cruise neznám a gay nejsem, tak se porozhlídni jinde ty holko.
A ještě doplněk pro nechápavé: Víte, on zákazník, který si jde koupit BMW, nebo Meredes (ne ten xindl, který tyhle auta řídí z 50% v CZ, ale normální heterosexuální člověk se slušnými příjmy a přirozenou empatií, nikoho zbytečně nebuzerující a v dobrém slova smyslu slušný) už něco očekává. Například sedne do auta a projede se a řekne: hele, ono to sice jede, ale drnčí to, to si nechte, pro to tady nejsem. No a pak tu máme zákazníky, kteří sáhnou z ekonomických (zpochybnitelné) důvodů po něčem z koncernu, co má "jako" rozměry jak BMW a "jako" výkon BMW. Takový zákazník se projede a řekne. Hmmm, ono to jede a drnčí, ale to nevadí, za ty prachy.....No a pak tu máme ještě jeden typ lidí, kteří se projedou a ono to jede tak, že ten motor vlastně ani nedrnčí, ale přede jak dvanáctiválcové kotě v Aston Martinu Vanquish a s tímto přesvědčením plní diskuzi o tom, že to nemá chybu a BMW je vlastně předražená šunka a taky mělo PD... nepochopitelné...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 14:48, RE: ach jo...
jeyar posted by:
no tak aspoň je vidět na co myslíš...na gay sex.... neposmívám se ti, jen tě lituju a radost ti neudělám, cruise neznám a gay nejsem, tak se porozhlídni jinde ty holko.
Omyl chlapče, v tomto případě se indulona maže na hlavu při provozování sportu nazvaném rektální alpinismus, kde sexuální orientace není klíčová.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.10.2009 15:58, RE: ach jo...
David V posted by:
Vyloženě mě vytáčí, když majitelé naftových aut hledají, proč jsou spaliny z benzínového horší, ale přes všechny nářky a hořekování TOMU TAK NENÍ! Copak je to tak těžký na rovinu říct, jezdím nafťákem, protože mám o padoš na km menší náklady a na ostatní házím bobek. Konec konců čucháte to vy všichni, co najezdíte těch 50-100 tisíc ročně, protože jste v tom všichni stejní.
..jo,jo, zvrhlo se to tu. Lidi, neblázněte, nezacházíte už příliš daleko ? Z porovnání dvou motorů v Octáviích se stalo protidieslovské tažení...kde je trochu soudnosti ??? Když se diesly vyrábí, propagují, vylepšují a hlavně ! prodávají !......tak proč by si je zákazník nekoupil ?(jejich koupě není nezákonná)... Z vašich příspěvků už cítím nenávist...není to trochu moc ? Nepletete si mnozí druh serveru ??? Připadá mi, po přečtení vašich řádků, že za všechno špatné může nafta...Bordel do lesa nevozím, odpad třídím, psy v parku a na pískovištích pro děti nevenčím, topím jenom dřevem nebo ekobriketami a ke svému lpg a benzínovému autu jsem si dovolil koupit ještě naftové...jsem proto špatný neekologicky smýšlející člověk ??? Už aby tento článek zmizel v propadlišti TipCarsáckých dějin (z hlavní "desky"¨), což se nejspíš zítra stane...díky bohu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.10.2009 00:29, RE: benzín byl je a bude
Fénix56 posted by:
ha, snad poprvé co na tipcarsu dostali čmoudi na frak benzin byl je a bude, to říkám pořád
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.10.2009 06:40, RE: ach jo...
Joska posted by:
..jo,jo, zvrhlo se to tu. Lidi, neblázněte, nezacházíte už příliš daleko ? Z porovnání dvou motorů v Octáviích se stalo protidieslovské tažení...kde je trochu soudnosti ??? Když se diesly vyrábí, propagují, vylepšují a hlavně ! prodávají !......tak proč by si je zákazník nekoupil ?(jejich koupě není nezákonná)... Z vašich příspěvků už cítím nenávist...není to trochu moc ? Nepletete si mnozí druh serveru ??? Připadá mi, po přečtení vašich řádků, že za všechno špatné může nafta...Bordel do lesa n...
Jo, maličko se to opravdu zvrhlo. Otázka je, jestli to náhodou nezvrhl příznivec TDI Cruise a jeho rádoby příznivci. Já si tedy myslím, že je to pořád on jen s jiným nickem.
BTW- BMW nikdy systém čerpadlo-tryska nepoužívalo!!! Tady se ten Cruise (nebo JR) dost spletl a možná vůbec nemá v jednotlivých systémech jasno.
NICMÉNĚ-ze všech těch příspěvků zde, ať rozumných či afektovaných, nikdo neodpověděl na mojí jednoduchou otázku (ona ta odověd totiž zřejmě neexistuje) - V čem kromě spotřeby je TDI lepší než TSI? - můj názor je že v ničem a že ve ve všech ostatních parametrech a vlastnostech je TSI lepší. Takže mně z toho vychází, že pokud nejsem uplný chudák a nešmudlím každou korunu, tak si rád za ten lepší motor těch pár kaček připlatím.
Někdo říká-proč si ho nekoupit, je plno spokojených majitelů... Já se naopak ptám- a proč si ho kupovat, když můžu mít lepší???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.12.2009 18:36, RE: ach jo...
briketomet posted by:
Ještě bych chtěl reagovat na Pavlikovu větu:

"..mne zajímá jen ekonomická stránka, na ekologii a takové názory jako je Váš kašlu."

Zcela jistě Vám nebude vadit, až jednou někdo vedle Vašeho obydlí začne místo plynu topit v kamnech petlahvema, protože ho zajímá jen ekonomická stránka. Vy i Vaše rodina bude dusit štiplavým kouřem, ale přesto budete šťastný, neboť budete obklopen stejně lhostejně smýšlejícími lidmi, jako jste Vy sám.
Přiznám se, že mi to bude jedno - mám dům vybavený nuceným větráním s filtry, kteréžto nasává vzduch těsně u země z prostoru difuzně odvětrané fasády. Kouř stoupá, ať už je jakýkoli, vlivem vlastní vyšší teploty vzhůru. Takže soused ať si topí čím chce - prostě jednoduchá fyzika. Ale jinak máte pravdu, jsem lhostejný....a těší mne to. Zelené aktivisty nemůžu vystát, jsou to totiž z 99,5% obyčejní pokrytci. Přesně v duchu hesla kážu vodu - piji víno. Jen by mne zajímalo, zda váš vůz má alespoň EURO 4 jako ten můj rakovinotvorný diesel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.12.2009 18:57, RE: ach jo...
David V posted by:
Vyloženě mě vytáčí, když majitelé naftových aut hledají, proč jsou spaliny z benzínového horší, ale přes všechny nářky a hořekování TOMU TAK NENÍ! Copak je to tak těžký na rovinu říct, jezdím nafťákem, protože mám o padoš na km menší náklady a na ostatní házím bobek. Konec konců čucháte to vy všichni, co najezdíte těch 50-100 tisíc ročně, protože jste v tom všichni stejní.
Já to tak napsal - jezdím hodně, takže se mi nafta prostě vyplatí. To, že je rakovinotvorná je hezké, ale mě to nevadí - na něco zemřít musíme a kdo si pospíší, ještě ušetří státní kase na důchodech. Stáří stejně za moc nestojí, alespoň s vyhlídkami ČR do budoucna.
respond
mysak2
number of posts1
date of registration17.04.2011
Sunday 06.01.2013 08:44, RE: spotřeba TSI od 1,5 na dieselem???
jozo posted by:
Mou reakci vyprovokovala redakce, že TSI je jen o 1,5l ve spotřebě horší než diesel. Chci tak jen přispět vlastní zkušeností, že s TSI se ve městě nedostanu pod 10l a ve smíšeném provozu pod 9.... Na dálnici pod 8 pouze do rychlosti pod 140 km/hod. Čus


tak potom to ale není autem ale řidičem. jezdím s 1,8 TSI 2 roky a nějakejch 35.000km a rozhodně nění pravda že se ve městě nedostanu pod 10 a ve smíšeném provozu pod 9. Jestli vám to nuniklo tak je to turbo benzín a musí se s ním umět zacházet což velká většina řidičů a hlavně TDIčkářů neumí.
respond
jasiro
number of posts5
date of registration15.07.2012
Friday 08.11.2013 07:30, RE: náklady
TOM posted by:
Tak se mi fakt tak zdá, že většina lidí vážně uvažuje hrozně krátkozrace. Nechci tu prosazovat (a ani netvrdím), že provoz 1,8TSI vyjde levněji než 2,0TDI, ale copak všichni vážně umí počítat jen tu spotřebu? Copak toto je vážně jediný parametr při rozhodování o ekonomičnosti provozu? Např.- když koupí tříletou 2,0 TDI, když ne hned, tak do dvou let bude dělat rozvody-ty stojí kolik..? Copak je každý kdo kupuje tříletou Octavii tak chudý, aby musel šmudlit každý halíř a nemohl si dopřát lepší motor. A 1,8TSI prostě lepší motor je. O tom není pochyb. Ježiš lidi, to vybíráte vždy jen to co je levnější? Levný jídlo, levný restaurace, levný dovolený., nebo třeba levný řemeslníky? Kam se poděla poptávka po kvalitě? 1,8 TSI není zas takový penězožrout aby si ho nemohl dovolit. Jestli je pro někoho 10 000 Kč/rok (nebo ikdyby 15tis) rozhodující částka se přiklonit k horšímu motoru, možná pak nebude vůbec schopen unést finanční propad hodnoty vozu.


Omlouvám se, že reaguji na poněkud starší příspěvek, ale nedalo mito. Píšete o krátkozrakém uvažování, ale sám se dopouštíte podobné úvahy, když píšete "přikloni te k horšímu motoru". Tím už sám hodnotíte motory a určujete vítěze. Jak jste přišel na to, ýe 1,8 je lpší???. Vždyť minimálně ve třech parametrch je horší.
1. Pořizovací cena. 2. Spotřeba. Kroutící moment. Možná by se našly další. A pak jsou tu samozřejmě parametry v nichž je lpší, např hmotnost, hlučnost, atd. Záleží ovšem na tom, pro kho je ten či onen parametr důležitější a z toho mu vyjde, který motor je pro něj lepší. Je to tedy silně věc individuálních preferencí a potřeb.
U naftových motorů se zpravidla tradovalo, že jsou úspornější, mají vyšší krouťák, životnost, ale zato vyšší pořizovací cenu, a tak se obvykle kalkulovalo, jkou má návratnost vůči levnějšímu benzínu až při vyšším nájezdu. Jenomže doslova nehorázně předražený motor 1,8 TSI je naopak o dost dražší než 2.0 TDI. Tady jsou všechny kalkulace a úvahy postavené na hlavu. Ten propastný cenový rozdíl mezi 1,2 a 1,8 TSI nelze obhájit velikosti vrtání ani velikostí turba a pod, nýbrž pouze zlodějskou politikou výrobce.
A je tu ještě jeden aspekt do úvahy. O dyzl ojetiny je na bazarech zájem, zatímco o 1,8 TSI nikoliv. Tam už jde jejich cena více dolů až pod cenu naftových verzí. Jako by ty auta s 1,8 TSI říkaly. Už ta moje nenažranost mého původního majitele přestala bavit, už vystřízlivěl, už mě nechce živit a hledná něco rozumnějšího, tak mě prodává pod cenou. Moc jich ale v bazarech nenajdete. Důvody mohou být dva. 1. těchto motorizací se prodává málo z důvodů výše uvedených (pořizovací cena a spotřeba) a tudíž je jich i málo v oběhu a tedy i na bazarech. 2. jsou to tak mimořádně dobré motory, že jejich majitelé si je s sebou berou i do hrobu a neprodají je ani za zlaté prase . Co myslíte. Která varianta platí?. Možná platí obě, ale já myslím, že spíš ta první.
A pokud platí první, pak je tu logická otázka. Jak může někdo tvrdit, který motor je celkově lepší? Je lepší, co je žádanější. Trh říká, co je žádanější. Žádanější ale není zároveň synonymem pro lepší. Lepší / horší lze posuzovat pouze u měřitelných parametrů (cena, spotřeba, výkon, hmotnost, kultivovanost ....) Pro někoho např cena a spotřeba nehraje žádnou roli, pro jiného naprosto zásadní.
Pro vás tedy evidentně je lepší 1,8 TSI, protože máte nějaký svůj žebříček hodnot parametrů. Nemůžete to ale vydávat za objektivní a všeobecnou pravdu. Je to jen a pouze váš způsob subjektivního hodnocení.
Škeřík
respond
  1 ... 5 6 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.