0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1,9 TDI - jak na problémy s brzdami?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 14:21, centaur perlí
Koloss posted by:
Mně to je jasné, já se jen tak bavím, stejně to už všichni přestali číst.
http://www.tipcars.com/magazin-prichazi-novy-usporny-motor-od-fordu-4998.html
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 17:08, RE: upřesnění
Pepe posted by:
Ne servis nemám. Ale ve službách to je. A pracovně jsem zařazen dle hesla: kdo umí - umí, kdo neumí - učí, kdo neumí učit - řídí. Ty možná znáš a umíš (a takovejch lidí já si vážím), ale co se psaného projevu týče, radši by ses neměl pouštět do větších akcí. Otázka slušnosti je ale něco jinýho - takovou vizitku si tvý rodiče za rámeček nedaj. Ale předpokládám, že je jim to lógr...
Možná,to někdy přeženu,to je pravda.Ale když začne Koloss,jako kafemlejnek mlít ty svoje moudra,já se neudržím.Zato můj kamarád DavidV,to je jiná,pokud se chce považovat za chlapa,ale to není jeho případ,musí svoje tvrzení dokázat.Okamžitě mu spadne srdce nebo něco jiného do kalhot,takže se nemůže divit,že ho poserou zvu.Ty jsi tady jeden z mála rozumných chlapů,neříkám to proto,že ses mě zastal,ale protože něco víš a něco dokázáls.Jenom se prosím neotírej o moje rodiče,o těch nevíš nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 18:02, RE: upřesnění
centaur posted by:
Možná,to někdy přeženu,to je pravda.Ale když začne Koloss,jako kafemlejnek mlít ty svoje moudra,já se neudržím.Zato můj kamarád DavidV,to je jiná,pokud se chce považovat za chlapa,ale to není jeho případ,musí svoje tvrzení dokázat.Okamžitě mu spadne srdce nebo něco jiného do kalhot,takže se nemůže divit,že ho poserou zvu.Ty jsi tady jeden z mála rozumných chlapů,neříkám to proto,že ses mě zastal,ale protože něco víš a něco dokázáls.Jenom se prosím neotírej o moje rodiče,o těch nevíš nic.
Sice jsi nereagoval na mě, ale zmínil jsi mě, tak se ozvu. Se mnou se dá diskutovat, ale pokud odmítneš nějaký názor, tak bys to měl podpořit argumentama. Když napíšeš, že motor přelitý olejem se rozlítne při nastartování a nic k tomu, tak to prostě neberu. Zkus napsat, PROČ by se měl rozlítnout, pak se nad tím můžeme bavit a bude se jednat o diskuzi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 18:26, RE: centaur perlí
David V posted by:
http://www.tipcars.com/magazin-prichazi-novy-usporny-motor-od-fordu-4998.html
Hezky jsem si početl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 18:48, RE: upřesnění
Koloss posted by:
Sice jsi nereagoval na mě, ale zmínil jsi mě, tak se ozvu. Se mnou se dá diskutovat, ale pokud odmítneš nějaký názor, tak bys to měl podpořit argumentama. Když napíšeš, že motor přelitý olejem se rozlítne při nastartování a nic k tomu, tak to prostě neberu. Zkus napsat, PROČ by se měl rozlítnout, pak se nad tím můžeme bavit a bude se jednat o diskuzi.
Podivej se,já se nechci hádet,někdy tak blbě zareaguji.Motor se nerozletí hned,to bylo nadsazeno,ale dlouhodobě to nevydrží.Někde je tu video,co sestane,když propuoští turbo a motor nasaje olej.Je to nafta,ale benzín,je to samé v bledě modrém a stane se to i u přelití.Jestli to najdu,dám odkaz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 19:29, RE: upřesnění
centaur posted by:
Podivej se,já se nechci hádet,někdy tak blbě zareaguji.Motor se nerozletí hned,to bylo nadsazeno,ale dlouhodobě to nevydrží.Někde je tu video,co sestane,když propuoští turbo a motor nasaje olej.Je to nafta,ale benzín,je to samé v bledě modrém a stane se to i u přelití.Jestli to najdu,dám odkaz.
Jo tyhle videa s turbem jsem viděl, samozřejmě mě to napadlo. Jenže to je otázka až dlouhodobého provozu, kdy se ten propouštěný olej usazuje v mezichladiči, až to dojde tak daleko, že ho jednou motor přisaje místo paliva a pak se to rozjede neovladatelně do otáček. až to motor nevydrží. Jenže to je problém jen naftových motorů, kde není škrtící klapka a olej se zapálí díky vysoké kompresi ve válci. Benzínový motor může přisát taky, ale bez uvolnění skrtící klapky (šlápnutí na plyn) nemůže jít do destruktivních otáček a vytažením klíčku ze zapalování chcípne, protože benzínový motor nemá dostatečnou kompresi, aby se ten olej vznítil bez jiskry. Nafťák jiskru nepotřebuje a škrtící klapka, která by ho omezila tam není, takže jediný způsob, jak motor v tu chvíli zachránit je zařadit rychlost, šlápnout na brzdu a pustit spojku a doufat, že to všechno přežije převodovka a spojka. Což je pořád lepší, než když bouchne motor.

Máchání klikovky v oleji přežije jak ta klikovka (vlastně přesně na takové namáhání je stavěná) tak i ojnice, které se do oleje taky dostanou, ale nemají takovou plochu, aby je to poškodilo. Problém by mohlo dělat to odvětrání, kdy hustá olejová mlha přece jen vynese víc olej než obvykle, ale pokud je motor jinak v dobré kondici, tak to odvětrá jen tolik mlhy, kolik nabude na objemu zahřátím po nastartování. U zahřátého motoru se to odvětrání moc neuplatňuje, jinak by mizel olej příliš rychle. Prostě - zdravý motor hodně oleje přežije, jen bude muset přemáhat větší zatížení, takže bude víc zdechlý a bude potřebovat víc paliva.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.01.2012 20:10, Sice trochu pozdě, ale ještě pár rad.
Z osobní zkušenosti: může být promáčklá brzdová trubka (omezený průřez, stává se to při amatérském zvedání, či o jiný předmět) někde na spodku. Tlak do brzd jde pomaleji a zároveň se obtížně vrací. Proto to přibržďování. Dále vadná pryžová hadice. Stářím se v ní vytvořil a oddělil pucek (rozebrat a vyzkoušet průchodnost nejlépe svářecím drátem. Ale nejprve bych se podíval na sestavu pedálů. Stalo se mi také, že byl pedál zarezlý na pouzdru i hřídelce.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.