0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.6 MPI a zkušenosti majitele po 620 000 km

category of topic classification: česká vozidla
Bobo1973
number of posts2
date of registration07.01.2014
Tuesday 07.01.2014 10:01, Dotaz otáčky motoru
Dobrý den Davide, rád bych se zeptal na jistý problém. Koupil jsem totožný vůz s se stejným motorem a kódem BSE jaký máte vy. Mám problém s chováním motoru. Při rozjezdu je reguluje ř.j. dosti nepřirozeně. Auto občas cuká, má tendenci chcípnout popř. samo někdy přidá plyn. Řešením je rozjezd s vytočenějším motorem a lehký prokluz spojky popř. fakt vychytat okamžik záběru. Je to nepříjemné při parkování a např. couvání do kopce. Navštívil jsem již několik servisů, kde mi řekli, že to je pro tento typ motoru typické. Chci se proto zeptat zda sde takto chová i Váš vůz. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
respond
david1983
number of posts42
date of registration19.04.2013
Wednesday 08.01.2014 08:00, RE: Dotaz otáčky motoru
Bobo1973 posted by:
Dobrý den Davide, rád bych se zeptal na jistý problém. Koupil jsem totožný vůz s se stejným motorem a kódem BSE jaký máte vy. Mám problém s chováním motoru. Při rozjezdu je reguluje ř.j. dosti nepřirozeně. Auto občas cuká, má tendenci chcípnout popř. samo někdy přidá plyn. Řešením je rozjezd s vytočenějším motorem a lehký prokluz spojky popř. fakt vychytat okamžik záběru. Je to nepříjemné při parkování a např. couvání do kopce. Navštívil jsem již několik servisů, kde mi řekli, že to je pro tento typ motoru typické. Chci se proto zeptat zda sde takto chová i Váš vůz. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Zdravím tě, Bobo. Co se týče otáček, měl jsem též zpočátku problém si na to zvyknout, nyní já s tím problém nemám. Přikláním se k názorům servisů, že to je pro motor skutečně typické. Bohužel i kvůli Euro4. Osobně se domnívám, že na vině bude aktivované ASR, jež při možnosti prokluzu kola trochu přibrzdí. Pokud není při tom stále trocha plynu, tak to zhasne (přeci jen OII není váhově lehká). Což se mě stávalo, při couváním do prudkého kopce též. Zkuste vypnout ASR, kde kola přenáší při rozjezdu plný výkon a nejsou ničím blokovaná při prokluzu. Aspoň já jsem to tak dělal, když jsem potřeboval jemně dávkovat se spojkou (sice trpí, ale snese to v pohodě) a plyn jsem se snažil udržet ve stejných otáčkách (odhaduji asi 2000ot./m. - ale to bohužel už netuším přesně, mám nefunkční otáčkoměr) při zaparkování do malé mezery v kopci. Pak to bylo bez problémů. V současné době to už ani moc ASR nevypínám, protože jsme si na to zvyk natolik že mě to nečiní problém. A nebo možná je to tím, že spojka u vozu už zabírá téměř okamžitě, nevím. Já když ji trochu povolím, tak se začne chytat do záběru, aspoň teda v mém případě tomu tak je. S pozdravem David.

respond
Bobo1973
number of posts2
date of registration07.01.2014
Wednesday 08.01.2014 08:25, Poděkování
Dobrý den Davide, děkuji za odpověď. Dle auto Cimbu to není ani tak problém s ASR, ale s tzv. přechodovými stavy motoru. U OI to ještě řešili, ale vývoj SW je finančně nákladný a u OII už prý nebyl ani takový zájem. Spíše mě zaráží, že to takto nechal výrobce. Pokud bych auto koupil jeko nové asi bych ho vrátil. Vydat takové peníze za skokana by mě asi mrzelo. Přeji hezký den Bobo
respond
david1983
number of posts42
date of registration19.04.2013
Thursday 13.03.2014 15:51, Tak, a už mám za pár týdnů auto 9 let.
Auto nyní prochází při stavu 694300 km zjištěných na diagnostice velkou servisní prohlídkou + výměna zadního dílu výfuku. Už dával vědět svou vyšší hlučností. Nijak výraznější investice do oprav neočekávám (možná ještě ty destičky brzd vpředu), neboť podvozek a brzdy prošli generálkou v říjnu loňského roku, stejně tak i převodovka. Jinak už pomalinku začínám uvažovat o koupi nového auta, ale zatím na to mám čas - dejme tomu rok. Přeci mé za rok už 10-ti leté auto při těchto ročních nájezdech si zaslouží odpočinek. Horší to bude s výběrem...neb auta už nebudou tak tolik spolehlivá, při mém užívání vozu, jako tomu bylo dříve. Kritéria koupi nového vozu jsem si ještě nestanovil, ale jedno je jisté. Rozhodně to bude benál. Na cenu a spotřebu paliv rozhodně se nedívám. Nemá někdo tip? :) Předem díky....ono vybrat dobře je dnes mnohem těžší než před pomalu 10-ti lety. :(
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 13.03.2014 18:40, Zbavení se auta
Zkuste vozidlo nabídnout škodovce. Třeba je bude zajímat, jak vypadá motor po takové porci kilometrů. Předpokládám, že většina benzínových 1,6 takový nájezd neviděla ani z dálky.
respond
david1983
number of posts42
date of registration19.04.2013
Thursday 13.03.2014 19:13, RE: Zbavení se auta
brin posted by:
Zkuste vozidlo nabídnout škodovce. Třeba je bude zajímat, jak vypadá motor po takové porci kilometrů. Předpokládám, že většina benzínových 1,6 takový nájezd neviděla ani z dálky.


Che, che...děkuji za návrh. Ale škodovákům reklamu dělat nebudu, o nějakou tu slávu tolik nestojím. A vozidlo nakonec stejně skončí ve šrotišti, sice je to nedůstojné, ale..... Prodat do baziše je hloupost, za prvé nedostanu z toho ani floka a za druhé nechci aby pak kupující se stal nějakého podvodu. Někomu z rodiny? Těžko, téměř každý člen mojí rodiny je mobilní a dále druhé auto (Fabie II)vlastní moje manželka, tak copak s tím? Ale co? Od začátku jara začnu pátrat po možnostech adekvátní náhrady, takže do dalšího roku času dost. Jen ten výběr bude pro mě těžký.

respond
petr mpi
number of posts1
date of registration16.04.2014
Wednesday 16.04.2014 00:43, 1,6mpi
Musím souhlasit s Davidem mám také 1,6 ale ještě vylepšenou o LPG.Mám ji 15 měsíců najeto 85 tisíc km a zatím si nemohu stěžovat.Průměr kombin.spotřeby za rok byl 8,32l/100km tedy benzínu i LPG což si myslím je super.Dalo by se jezdit i za méně ale při jízdě po dálnicích vždy spořeba stoupne neboť se to musí trochu točit.Můj názor je že pokud nejedu naložený nebo s vlekem tak by to v pohodě sneslo šestku.Co mi trochu vadí jsou sedadla a co mi hrozně vadí že to nemá tempomat.Na delších jízdách mám úplně dřevěnou pravou nohu.
respond
david1983
number of posts42
date of registration19.04.2013
Monday 16.06.2014 20:50, Jistý slovák ukradl moji recenzi!
Tak už jsem se vrátil z Norska, rybaření bylo super. Po chvíle brouzdání na netu jsem narazil na jednoho zlodějíčka, co má drzost opsat mou recenzi a trochu ji i upravit. Osobně se cítím docela otráven, jak bratři z východu se musí vytáhnout s něčím co v reálu nemají. Co si o tom myslíte? Stalo se vám to také? :(
respond
david1983
number of posts42
date of registration19.04.2013
Monday 16.06.2014 23:34, RE: Jistý slovák ukradl moji recenzi!
david1983 posted by:
Tak už jsem se vrátil z Norska, rybaření bylo super. Po chvíle brouzdání na netu jsem narazil na jednoho zlodějíčka, co má drzost opsat mou recenzi a trochu ji i upravit. Odkaz je zde, http://tvojeauto.autorubik.sk/cars/skoda-octavia-16-mpi-75-kw-bse/#comment-76 Osobně se cítím docela otráven, jak bratři z východu se musí vytáhnout s něčím co v reálu nemají. Co si o tom myslíte? Stalo se vám to také? :(
Odkaz už nefunguje tak to vypadá, že to už smázli a jsem spokojený...Ale přesto jsem naštvaný jak někteří jedinci toho zneužívají.
respond
david1983
number of posts42
date of registration19.04.2013
Tuesday 04.11.2014 18:25, Poslední zimní sezona a pak se uvidí co dál.
Auto už má před sebou poslední zimní sezonu, tudíž je opět přezuté a i po absolvované servisní prohlídce připravené odkroutit poslední tisíce možná desetitisíce km. Při stavu 737000km na výměnu krom oleje došlo i na rozvody. Jinak za ten čas přibyla další menší závadička, ale tu už řešit nebudu. Nemá to smysl. Tou závadou je zatékání do blinkru v levém zrcátku a následkem toho již nebliká. Funkce vyhřívání a nastavování zrcátka funguje ale bez problému. Nyní však k věci, proč píši poslední zimní sezonu? Je to tak, na jaře bych si rád koupil nový vůz. Jaký stále nevím, v dnešní době je to težké. Myslel jsem že už budu mít rozhodnuto, ale ono bohužel ne. Mě by se osobně líbila OIII combi s 1.8TSI, ale docela se mě zamlouvá i Mazda 6 combi s motorem 2.0 Skyaktiv-G. Obojí s manuálem. O výbavu mě až tak nejde, nemám vysoké nároky, jen klimu a přední mlhovky, ale to je snad už dnes standard. Schopnost utáhnout 1,2 tunový vlek. Bohužel nevím zda by obě auta obstála bez větších problémů s každoročním nájezdem 70-80tis. km po dobu min. 5-let. O naftě neuvažuji, já potřebuji i v zimě nastartovat a jet a ne jen se modlit. Předem děkuji za vaše tipy, co si vybrat, případně i něco jiného, jen ne prosím luxusní rádoby vozy.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Tuesday 04.11.2014 20:26, RE: Poslední zimní sezona a pak se uvidí co dál.
david1983 posted by:
Auto už má před sebou poslední zimní sezonu, tudíž je opět přezuté a i po absolvované servisní prohlídce připravené odkroutit poslední tisíce možná desetitisíce km. Při stavu 737000km na výměnu krom oleje došlo i na rozvody. Jinak za ten čas přibyla další menší závadička, ale tu už řešit nebudu. Nemá to smysl. Tou závadou je zatékání do blinkru v levém zrcátku a následkem toho již nebliká. Funkce vyhřívání a nastavování zrcátka funguje ale bez problému. Nyní však k věci, proč píši poslední zimní sezonu? Je to tak, na jaře bych si rád koupil nový vůz. Jaký stále nevím, v dnešní době je to težké. Myslel jsem že už budu mít rozhodnuto, ale ono bohužel ne. Mě by se osobně líbila OIII combi s 1.8TSI, ale docela se mě zamlouvá i Mazda 6 combi s motorem 2.0 Skyaktiv-G. Obojí s manuálem. O výbavu mě až tak nejde, nemám vysoké nároky, jen klimu a přední mlhovky, ale to je snad už dnes standard. Schopnost utáhnout 1,2 tunový vlek. Bohužel nevím zda by obě auta obstála bez větších problémů s každoročním nájezdem 70-80tis. km po dobu min. 5-let. O naftě neuvažuji, já potřebuji i v zimě nastartovat a jet a ne jen se modlit. Předem děkuji za vaše tipy, co si vybrat, případně i něco jiného, jen ne prosím luxusní rádoby vozy.


Kupte si Dacii Logan 1,2 16V Arctica. Na jednicku to ten vozicek utahne, luxusni to fakt neni, mlhovky a klimatizaci to ma a zarucene budete v tom aute se svym najezdem za radove vetsiho exota, nez jste byl v te MPI Oktavce... No, popravde by me ze vseho nejvic zajimalo, kolik ten Logan vydrzi
respond
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Wednesday 05.11.2014 16:09, RE: Poslední zimní sezona a pak se uvidí co dál.
david1983 posted by:
Auto už má před sebou poslední zimní sezonu, tudíž je opět přezuté a i po absolvované servisní prohlídce připravené odkroutit poslední tisíce možná desetitisíce km. Při stavu 737000km na výměnu krom oleje došlo i na rozvody. Jinak za ten čas přibyla další menší závadička, ale tu už řešit nebudu. Nemá to smysl. Tou závadou je zatékání do blinkru v levém zrcátku a následkem toho již nebliká. Funkce vyhřívání a nastavování zrcátka funguje ale bez problému. Nyní však k věci, proč píši poslední zimní sezonu? Je to tak, na jaře bych si rád koupil nový vůz. Jaký stále nevím, v dnešní době je to težké. Myslel jsem že už budu mít rozhodnuto, ale ono bohužel ne. Mě by se osobně líbila OIII combi s 1.8TSI, ale docela se mě zamlouvá i Mazda 6 combi s motorem 2.0 Skyaktiv-G. Obojí s manuálem. O výbavu mě až tak nejde, nemám vysoké nároky, jen klimu a přední mlhovky, ale to je snad už dnes standard. Schopnost utáhnout 1,2 tunový vlek. Bohužel nevím zda by obě auta obstála bez větších problémů s každoročním nájezdem 70-80tis. km po dobu min. 5-let. O naftě neuvažuji, já potřebuji i v zimě nastartovat a jet a ne jen se modlit. Předem děkuji za vaše tipy, co si vybrat, případně i něco jiného, jen ne prosím luxusní rádoby vozy.
Já ten pocit znám když ci člověk něco dlouho myslí, tka pak je těžké si připustit, že tu celou dobu se mýlil....chápu obavy z dieslu....ale jestliže najedete tolik...tak není co řesit navíc říkat mám obavu z toho a toho...protože je tam to a hento...a já radší benzín kvůli spolehlivosti...tak si vyberu třeba přeplňovaný benzín s přímým vstřikováním a podobnými úskalí jako diesel jasná věc najedu více jak 30 Tkm / rok diesel....koupím nějaký který je dobře postavený oproti konkurenci a řádně se o něho starám...jinak mazda by byla taky můj favorit akorát 2.2 diesel

respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Wednesday 05.11.2014 17:03, cena za km
Vzhledem k obrovskému nájezdu se domnívám, že skoro nezáleží na kupní ceně vozu. Jen cena paliva je (při spotřebe 7.5/100km a ceně 38Kč/litr) 2.85,- za km jízdy.
Pokud bychom uvažovali, že jsme ochotni dát stejnou částku za nákup vozu, dělá to při 737tkm pěknou sumu 2.100.450,- Kč. Za to lze koupit moc pěkné hračky.
Dacia co byla doporučena je blbost. Šunt dělanej na nejnišší cenu není asi vhodný kandidát. Taky když v autě trávím tolik času, abych byl schopen najet takové statisíce km, tak si to snad "udělám trochu hezký", ne?
I kdybych uvažoval že z výše zmíněných 2.100.450,- bude polovina kupní cena vozu a druhá polovina údržba vozu, tak jsem na pěkných 1.050.225,- Kč (za to je i BMW5 v základu!).
Jediné co chci naznačit, je fakt, že zde na kupní ceně vozu nemusí ve výsledných nákladech na 1 ujetý km až tak záležet.
-----
Dilema Benzín vs. Nafta:
Pokud budu předpokládat, že dieselové auto bude mít spotřebu o 1.5 litru na 100km nižší než auto benzínové, tak to dělá rozdíl po ujetí 737 tisíc km (kolik již pán najezdil s Octávií) celkem 420.090,- Kč. To je taky slušná suma.
Dieselové auto je zpravidla při nákupu dražší o řekněme 50 tisíc Kč, pořád ale zbývá pěkných 370 tisíc na opravy.
----
Z předvybraných vozů Škoda OIII a\ Mazda 6 s 2.0 Skyactive se mi líbí oba. Tedy, oba bych si šel vyzkoušet a doufal bych, že mne japonec něčím neodradí (zaslechl jsem něco o horším tlumení hluku od kol např.).
---
Ještě bych měl jednu takovou myšlenku ohledně paliva. Pokud je nafta zavržena, co takle LPG či CNG? Beru přímo systém zakoupený spolu s novým vozem. Žádnou montáž někde ve stodole. Jde mi o to, že při výše zmíněném nájezdu by při úspoře na palivu 40 procent vycházela moc pěkná úspora 840 tisíc Kč. Obavy o startování odpadají, vůz je schopen nadále jezdit i na benzín.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 05.11.2014 18:44, cng
Do CNG bych asi šel taky, pokud má pán někde v okolí plničku. Minulá generace passatu cng je nečekaně dobrá kombinace a i dost spolehlivá, i když má tsi. Poměrně oblíbená taxikáři na západ od hranic, což o něčem svědčí.
Uplná jistota by ale byl mercedes E na cng, ovšem je otázka jestli na něj jsou lováky. V LPG asi jedině něco přímo od výrobce, kvuli záruce při takovém nájezdu.
Myslím že pánovi nejde ani tak o potenciálně častější servis dieslu, ale má strach že mu třeba zamrzne nekvalitní nafta nebo tak něco. Asi vážně potřebuje na 100%ˇjet. To se v zimě a velkých mrazech může stát jak nic.
respond
david1983
number of posts42
date of registration19.04.2013
Wednesday 05.11.2014 18:51, RE: Poslední zimní sezona a pak se uvidí co dál.
bitner posted by:
david1983 posted by:
Auto už má před sebou poslední zimní sezonu, tudíž je opět přezuté a i po absolvované servisní prohlídce připravené odkroutit poslední tisíce možná desetitisíce km. Při stavu 737000km na výměnu krom oleje došlo i na rozvody. Jinak za ten čas přibyla další menší závadička, ale tu už řešit nebudu. Nemá to smysl. Tou závadou je zatékání do blinkru v levém zrcátku a následkem toho již nebliká. Funkce vyhřívání a nastavování zrcátka funguje ale bez problému. Nyní však k věci, proč píši poslední zimní sezonu? Je to tak, na jaře bych si rád koupil nový vůz. Jaký stále nevím, v dnešní době je to težké. Myslel jsem že už budu mít rozhodnuto, ale ono bohužel ne. Mě by se osobně líbila OIII combi s 1.8TSI, ale docela se mě zamlouvá i Mazda 6 combi s motorem 2.0 Skyaktiv-G. Obojí s manuálem. O výbavu mě až tak nejde, nemám vysoké nároky, jen klimu a přední mlhovky, ale to je snad už dnes standard. Schopnost utáhnout 1,2 tunový vlek. Bohužel nevím zda by obě auta obstála bez větších problémů s každoročním nájezdem 70-80tis. km po dobu min. 5-let. O naftě neuvažuji, já potřebuji i v zimě nastartovat a jet a ne jen se modlit. Předem děkuji za vaše tipy, co si vybrat, případně i něco jiného, jen ne prosím luxusní rádoby vozy.
Kupte si Dacii Logan 1,2 16V Arctica. Na jednicku to ten vozicek utahne, luxusni to fakt neni, mlhovky a klimatizaci to ma a zarucene budete v tom aute se svym najezdem za radove vetsiho exota, nez jste byl v te MPI Oktavce... No, popravde by me ze vseho nejvic zajimalo, kolik ten Logan vydrzi
Logana? To snad ne.... I když osobně mě by zajímalo kolik toho tento šuplík vydrží za tech pár korun. Jenže to je auto pro opravdu nenáročné řidiče a tím já nejsem bohužel. Ale pobavil jste mě.

respond
david1983
number of posts42
date of registration19.04.2013
Wednesday 05.11.2014 18:55, RE: Poslední zimní sezona a pak se uvidí co dál.
radek.slivaFB posted by:
david1983 posted by:
Auto už má před sebou poslední zimní sezonu, tudíž je opět přezuté a i po absolvované servisní prohlídce připravené odkroutit poslední tisíce možná desetitisíce km. Při stavu 737000km na výměnu krom oleje došlo i na rozvody. Jinak za ten čas přibyla další menší závadička, ale tu už řešit nebudu. Nemá to smysl. Tou závadou je zatékání do blinkru v levém zrcátku a následkem toho již nebliká. Funkce vyhřívání a nastavování zrcátka funguje ale bez problému. Nyní však k věci, proč píši poslední zimní sezonu? Je to tak, na jaře bych si rád koupil nový vůz. Jaký stále nevím, v dnešní době je to težké. Myslel jsem že už budu mít rozhodnuto, ale ono bohužel ne. Mě by se osobně líbila OIII combi s 1.8TSI, ale docela se mě zamlouvá i Mazda 6 combi s motorem 2.0 Skyaktiv-G. Obojí s manuálem. O výbavu mě až tak nejde, nemám vysoké nároky, jen klimu a přední mlhovky, ale to je snad už dnes standard. Schopnost utáhnout 1,2 tunový vlek. Bohužel nevím zda by obě auta obstála bez větších problémů s každoročním nájezdem 70-80tis. km po dobu min. 5-let. O naftě neuvažuji, já potřebuji i v zimě nastartovat a jet a ne jen se modlit. Předem děkuji za vaše tipy, co si vybrat, případně i něco jiného, jen ne prosím luxusní rádoby vozy.
Já ten pocit znám když ci člověk něco dlouho myslí, tka pak je těžké si připustit, že tu celou dobu se mýlil....chápu obavy z dieslu....ale jestliže najedete tolik...tak není co řesit navíc říkat mám obavu z toho a toho...protože je tam to a hento...a já radší benzín kvůli spolehlivosti...tak si vyberu třeba přeplňovaný benzín s přímým vstřikováním a podobnými úskalí jako diesel jasná věc najedu více jak 30 Tkm / rok diesel....koupím nějaký který je dobře postavený oproti konkurenci a řádně se o něho starám...jinak mazda by byla taky můj favorit akorát 2.2 diesel
Chápu váš údiv, ale prostě mě z té hlavy auťák na benzín nevytlučete. Každý má svoje priority co mu vyhovuje a co ne. Nafta mě prostě nevoní, s tím vás bohužel zklamu. Ale děkuji za vaši reakci.

respond
david1983
number of posts42
date of registration19.04.2013
Wednesday 05.11.2014 19:27, RE: cena za km
free78 posted by:
Vzhledem k obrovskému nájezdu se domnívám, že skoro nezáleží na kupní ceně vozu. Jen cena paliva je (při spotřebe 7.5/100km a ceně 38Kč/litr) 2.85,- za km jízdy.Pokud bychom uvažovali, že jsme ochotni dát stejnou částku za nákup vozu, dělá to při 737tkm pěknou sumu 2.100.450,- Kč. Za to lze koupit moc pěkné hračky.Dacia co byla doporučena je blbost. Šunt dělanej na nejnišší cenu není asi vhodný kandidát. Taky když v autě trávím tolik času, abych byl schopen najet takové statisíce km, tak si to snad "udělám trochu hezký", ne?I kdybych uvažoval že z výše zmíněných 2.100.450,- bude polovina kupní cena vozu a druhá polovina údržba vozu, tak jsem na pěkných 1.050.225,- Kč (za to je i BMW5 v základu!).Jediné co chci naznačit, je fakt, že zde na kupní ceně vozu nemusí ve výsledných nákladech na 1 ujetý km až tak záležet.-----Dilema Benzín vs. Nafta:Pokud budu předpokládat, že dieselové auto bude mít spotřebu o 1.5 litru na 100km nižší než auto benzínové, tak to dělá rozdíl po ujetí 737 tisíc km (kolik již pán najezdil s Octávií) celkem 420.090,- Kč. To je taky slušná suma.Dieselové auto je zpravidla při nákupu dražší o řekněme 50 tisíc Kč, pořád ale zbývá pěkných 370 tisíc na opravy.----Z předvybraných vozů Škoda OIII a\ Mazda 6 s 2.0 Skyactive se mi líbí oba. Tedy, oba bych si šel vyzkoušet a doufal bych, že mne japonec něčím neodradí (zaslechl jsem něco o horším tlumení hluku od kol např.).---Ještě bych měl jednu takovou myšlenku ohledně paliva. Pokud je nafta zavržena, co takle LPG či CNG? Beru přímo systém zakoupený spolu s novým vozem. Žádnou montáž někde ve stodole. Jde mi o to, že při výše zmíněném nájezdu by při úspoře na palivu 40 procent vycházela moc pěkná úspora 840 tisíc Kč. Obavy o startování odpadají, vůz je schopen nadále jezdit i na benzín.
Tak co se týče sumy propáleného paliva ve prospěch nafty, to neřeším. S tím jsem počítal od začátku. Ale cena vozu? No jistě, jako auta za miliony bych si koupit mohl, ale k čemu mi to bude, když stejnou službu může prokázat i zcela obyčejný rodinný vůz, se kterým mohu jet jak do lesa, na dovolenou do Norska, pak na někdy v týdnu při každodením poskakování po Praze, nebo na denní přelety republikou, schopnost odvézt kdejaký bordel, ať je to suť nebo pytle brambor, k tomu možnost připojení vleku například naložený pískem. Já auto nechci mít jako mazlíka, ale jako dříče co mě nikde nenechá bezmocně stát. Tedy auto musí být pojízdné neustále, když mě někde nechá jde z garáže ven, zatím jsem toho nebyl nikdy nucen použít. Co se týče druhu paliv benzínu vs nafty, o tom už nebudu znovu rozepisovat. Vyšší spotřebu já zkrátka neřeším, též i ceny paliv. To je celé. Co se týče alternativních paliv. Také jsem přemýšlel u varianty OIII 1.4TSI na CNG. Bohužel v této verzi mě zarazila nemožnost instalace tažného zařízení. Zda je to u každého auta a i u Mazdy se mi dopátrat zatím nepodařilo. Takže to nejspíše nepřipadá v úvahu. Nicméně, děkuji za Váš názor.

respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Wednesday 05.11.2014 22:04, RE: Poslední zimní sezona a pak se uvidí co dál.
david1983 posted by:
bitner posted by:
Logana? To snad ne.... I když osobně mě by zajímalo kolik toho tento šuplík vydrží za tech pár korun. Jenže to je auto pro opravdu nenáročné řidiče a tím já nejsem bohužel. Ale pobavil jste mě.


Presne tak to bylo mysleno - pro pobaveni. Za tri roky jsem v Sanderu najel 40000. Tento rok to vypada na 25, ale nedokazu si predstavit, ze bych v tom najel 80 rocne. I kdyz nejaky taxikat na foru psal, ze ma s Loganem 1,2 najeto 115 asi za 14 mesicu, takze nemozne to neni.
Na druhou stranu mi pripada docela malo i ta Oktavka na takovy najezd. Ale tezko rict, najezdim tak 25% toho, co vy.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Thursday 06.11.2014 09:56, nevyjde levněji operativní leasing?
Ještě mne napadla jedna taková alternativa. Máme zde nájezd 80 tisíc km ročně. To je za 5 let 400 tisíc km. Zkoušel jste vypočítat zda to náhodou nevyjde levněji na operativní leasing bez omezení km?
(opravdu takové možnosti jsou - bez omezení km)
Leasingovka bude předpokládat že "bez omezení" bude maximálně 50 tisíc km ročně. Takže po 5 letech 250tkm. Takže bude kalkulovat jak takové auto ještě dobře prodá třeba do áček.
Jenže dostane auto s 400tkm na konci životnosti. ;)
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 06.11.2014 12:40, RE: nevyjde levněji operativní leasing?
free78 posted by:
Ještě mne napadla jedna taková alternativa. Máme zde nájezd 80 tisíc km ročně. To je za 5 let 400 tisíc km. Zkoušel jste vypočítat zda to náhodou nevyjde levněji na operativní leasing bez omezení km? (opravdu takové možnosti jsou - bez omezení km)Leasingovka bude předpokládat že "bez omezení" bude maximálně 50 tisíc km ročně. Takže po 5 letech 250tkm. Takže bude kalkulovat jak takové auto ještě dobře prodá třeba do áček.Jenže dostane auto s 400tkm na konci životnosti. ;)


Tak to je velmi dobrý nápad, opravdu. Neřešit servis, mít vždy na telefonu záložní auto, pojistku, pneu, plně odečitatelné náklady... o tom bych dost přemýšlel.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.