0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.6 MPI a zkušenosti majitele po 620 000 km

category of topic classification: česká vozidla
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Monday 06.05.2013 06:13, Tak tohle je snad masochista:-)))
A navic pražský šovinista- má spíše dojem, že auto mu odřel pražská trubka, který při parkování telefonoval, psal smsku, holil se a četl noviny. My burani z venkova-kvůli našim malým příjmům-jsme nas vé věci opatrní, protože víme, že za vše musíme trvdě zaplatit. Doporučuji pánovi, aby se zamyslel nad svými soudy.

A odstěhoval se do Indie či Číny, tam jsou šamani, kteří jeho masochistický život dokáží vyléčit a jistě ho přčesvědčí, že svoje hříchy již dávno odčinil, aby ne, po takovém ježdění v oktávce))
respond
PV
number of posts28
date of registration15.05.2007
Monday 06.05.2013 09:03, nájezd
Je to neuvěřitelný nájezd. Myslím, že by se vyplatilo Tdi. Majitel auto pravidelně servisuje, nemusel by se obávat častých závad. Zřejmě by už u Tdi měl při tolika km za sebou výměnu turba, dvojhmoty a asi vstřiků. Stejně by se mu to u nižší spotřeby vyplatilo. Bojí se zimních startů,Tdi startuje v zimě v pohodě. Chtěl bych vidět v jakém je stavu řidičova sedačka. Osobně bych auto s tolika km prodal a koupil nové. No, kloubouk dolů.
respond
Locky
number of posts7
date of registration24.01.2013
Monday 06.05.2013 09:06, RE
Díky za pěknou recenzi, nedávno jsem psal zrovna do diskuze otázku na tenhle motor a tato recenze je pro mě více než dostačující, přemýšlím nad novým autem a doprodávající se OCT II po face. s tímto motorem se prodává za více než zajímavé ceny.
respond
vlk1
number of posts19
date of registration11.11.2010
Monday 06.05.2013 10:23, Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je. Je vždy otázka, jestli se další opravy ještě vyplatí nebo rovnou koupit nové. Někdo např. řekne, že mu auto vydrželo 1mil km. Ale když si pak sečtete ceny za opravy, tak těch aut mohl mít za tu cenu nových více s menším nájezdem na kus a bez dražších oprav. Navíc je pak otázka spolehlivosti, zda se takovému autu dá věřit, že vás někde nenechá na cestě a zda se Vám chce každou chvíli jezdit stále něco řešit do servisu. Každý materiál má svoji únavovou mez a při překročení nejen, že na takové auto není spoleh, ale stává se dle mne i nebezpečným. Pokud budete vše stále opravovat a vyměňovat, tak lze najet různě obrovské porce km.Vždyť si vemte z jakých vraků jsou někteří všeumělové schopni zase dát dohromady "auto".
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Monday 06.05.2013 10:38, Ok
Nemám nic proti autorovu vkusu a obdivuji jeho ekologii - protože on o tom nejen mluví, ale také se tak chová. Nové auto poškodí přírodu mnohem více než opravy starého. Nicméně v jeho případě bych se nebál TDI motoru. Je dokonce možné, že by motor vydržel bez jakýchkoliv výměn, není to až tak neobvyklé, když se k němu člověk chová lidsky. Zvlášť při tomto obrovitém nájezdu. A vy co tu kritizujete politiku ponechání si starého auta - musíte vzít v potaz to, že pán sice nastrkal poměrně velké peníze do oprav, nicméně kolik by ho stály pravidelné servisní prohlídky v autorizáku u nového krumplu? Myslím, že pak by ten cenový rozdíl nebyl nijak obrovitý a koupě nového vozu by byla nevýhodná.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 06.05.2013 11:09, RE: Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
vlk1 posted by:
Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je. Je vždy otázka, jestli se další opravy ještě vyplatí nebo rovnou koupit nové. Někdo např. řekne, že mu auto vydrželo 1mil km. Ale když si pak sečtete ceny za opravy, tak těch aut mohl mít za tu cenu nových více s menším nájezdem na kus a bez dražších oprav. Navíc je pak otázka spolehlivosti, zda se takovému autu dá věřit, že vás někde nenechá na cestě a zda se Vám chce každou chvíli jezdit stále něco řešit do servisu. Každý materiál má svoji únavovou mez a při překročení nejen, že na takové auto není spoleh, ale stává se dle mne i nebezpečným. Pokud budete vše stále opravovat a vyměňovat, tak lze najet různě obrovské porce km.Vždyť si vemte z jakých vraků jsou někteří všeumělové schopni zase dát dohromady "auto".


Nemyslím, že uvedené opravy by vydaly na další nové auto a podle periodicity by ta auta potřeboval 3 a ještě by 3-letá auta s 240 tkm hodně těžko prodával.
respond
Muroň
number of posts71
date of registration10.06.2008
Monday 06.05.2013 11:52, Úctyhodný nájezd
Zrovna tenhle případ využití auta je ideální pro naftu. Má to od nového, dbá na servisní intervaly, má obrovský nájezd (asi i po dálnicích, jinak by z auta neměl kdy vylézt). V době, kdy si auto kupoval, bylo 1,9 TDI-PD na vrcholu slávy. Při předpokladu spotřeby 5,5 l nafty (což je reálné, když s tímhle motorem jezdí za 7,5) by činila úspora za PHM oproti 1,6 MPi při daném nájezdu cca 435 tis. Kč. Tolik by součet rozdílu v pořízovací ceně, oprav u dieselu (2xdvojhmota, nějaké to repasované turbíčko a pár vstřiků) a možná trochu dražšího pojištění nečinil.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 06.05.2013 11:59, RE: Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
David V posted by:
vlk1 posted by:
Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je. Je vždy otázka, jestli se další opravy ještě vyplatí nebo rovnou koupit nové. Někdo např. řekne, že mu auto vydrželo 1mil km. Ale když si pak sečtete ceny za opravy, tak těch aut mohl mít za tu cenu nových více s menším nájezdem na kus a bez dražších oprav. Navíc je pak otázka spolehlivosti, zda se takovému autu dá věřit, že vás někde nenechá na cestě a zda se Vám chce každou chvíli jezdit stále něco řešit do servisu. Každý materiál má svoji únavovou mez a při překročení nejen, že na takové auto není spoleh, ale stává se dle mne i nebezpečným. Pokud budete vše stále opravovat a vyměňovat, tak lze najet různě obrovské porce km.Vždyť si vemte z jakých vraků jsou někteří všeumělové schopni zase dát dohromady "auto".
Nemyslím, že uvedené opravy by vydaly na další nové auto a podle periodicity by ta auta potřeboval 3 a ještě by 3-letá auta s 240 tkm hodně těžko prodával.


Tak 3leté se "upraví" na 95tkm, nějakej jouda to koupí, a tak dále... Styl takovéhoto žití s autem lze pochopit na Kubě, kde jaksi nemají na výběr. Pán sice obchoduje, ale tímto přístupem vlastně bojuje proti samotné podstatě kapitalismu - nadvýrobě. Takhle ty kola ekonomiky půjdou roztočit opravdu blbě
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 06.05.2013 13:17, RE: Úctyhodný nájezd
Muroň posted by:
Zrovna tenhle případ využití auta je ideální pro naftu. Má to od nového, dbá na servisní intervaly, má obrovský nájezd (asi i po dálnicích, jinak by z auta neměl kdy vylézt). V době, kdy si auto kupoval, bylo 1,9 TDI-PD na vrcholu slávy. Při předpokladu spotřeby 5,5 l nafty (což je reálné, když s tímhle motorem jezdí za 7,5) by činila úspora za PHM oproti 1,6 MPi při daném nájezdu cca 435 tis. Kč. Tolik by součet rozdílu v pořízovací ceně, oprav u dieselu (2xdvojhmota, nějaké to repasované turbíčko a pár vstřiků) a možná trochu dražšího pojištění nečinil.


Ano, souhlasím. Pro tento nájezd měl naftový motor z hlediska úspory smysl, ale z ostatních hledisek - kultivovanost, hlučnost i spolehlivost, byť byl na vrcholu slávy, hraje stále druhé housle.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 06.05.2013 13:35, RE: Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
Pepe posted by:
David V posted by:
vlk1 posted by:
Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je. Je vždy otázka, jestli se další opravy ještě vyplatí nebo rovnou koupit nové. Někdo např. řekne, že mu auto vydrželo 1mil km. Ale když si pak sečtete ceny za opravy, tak těch aut mohl mít za tu cenu nových více s menším nájezdem na kus a bez dražších oprav. Navíc je pak otázka spolehlivosti, zda se takovému autu dá věřit, že vás někde nenechá na cestě a zda se Vám chce každou chvíli jezdit stále něco řešit do servisu. Každý materiál má svoji únavovou mez a při překročení nejen, že na takové auto není spoleh, ale stává se dle mne i nebezpečným. Pokud budete vše stále opravovat a vyměňovat, tak lze najet různě obrovské porce km.Vždyť si vemte z jakých vraků jsou někteří všeumělové schopni zase dát dohromady "auto".
Nemyslím, že uvedené opravy by vydaly na další nové auto a podle periodicity by ta auta potřeboval 3 a ještě by 3-letá auta s 240 tkm hodně těžko prodával.
Tak 3leté se "upraví" na 95tkm, nějakej jouda to koupí, a tak dále... Styl takovéhoto žití s autem lze pochopit na Kubě, kde jaksi nemají na výběr. Pán sice obchoduje, ale tímto přístupem vlastně bojuje proti samotné podstatě kapitalismu - nadvýrobě. Takhle ty kola ekonomiky půjdou roztočit opravdu blbě


Kola ekonomiky lze roztočit pouze v případě, že na to ta ekonomika má. Nemůžu utratit víc než vydělám. Ekonomika je v podstatě o přesunu majetku od chudých k bohatým. Její vyšší level je pak, že bohatí chudým půjčí, aby jim pak mohli za nepotřebné věci dále platit - čímž se daří vyvrátit moje druhá věta.
Druhá podstata kapitalismu se snižování nákladů, což je zde předvedeno docela schopně.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 06.05.2013 13:50, RE: Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
vlk1 posted by:
Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je. Je vždy otázka, jestli se další opravy ještě vyplatí nebo rovnou koupit nové. Někdo např. řekne, že mu auto vydrželo 1mil km. Ale když si pak sečtete ceny za opravy, tak těch aut mohl mít za tu cenu nových více s menším nájezdem na kus a bez dražších oprav. Navíc je pak otázka spolehlivosti, zda se takovému autu dá věřit, že vás někde nenechá na cestě a zda se Vám chce každou chvíli jezdit stále něco řešit do servisu. Každý materiál má svoji únavovou mez a při překročení nejen, že na takové auto není spoleh, ale stává se dle mne i nebezpečným. Pokud budete vše stále opravovat a vyměňovat, tak lze najet různě obrovské porce km.Vždyť si vemte z jakých vraků jsou někteří všeumělové schopni zase dát dohromady "auto".
Nemyslím, že uvedené opravy by vydaly na další nové auto a podle periodicity by ta auta potřeboval 3 a ještě by 3-letá auta s 240 tkm hodně těžko prodával.
Tak 3leté se "upraví" na 95tkm, nějakej jouda to koupí, a tak dále... Styl takovéhoto žití s autem lze pochopit na Kubě, kde jaksi nemají na výběr. Pán sice obchoduje, ale tímto přístupem vlastně bojuje proti samotné podstatě kapitalismu - nadvýrobě. Takhle ty kola ekonomiky půjdou roztočit opravdu blbě
Kola ekonomiky lze roztočit pouze v případě, že na to ta ekonomika má. Nemůžu utratit víc než vydělám. Ekonomika je v podstatě o přesunu majetku od chudých k bohatým. Její vyšší level je pak, že bohatí chudým půjčí, aby jim pak mohli za nepotřebné věci dále platit - čímž se daří vyvrátit moje druhá věta. Druhá podstata kapitalismu se snižování nákladů, což je zde předvedeno docela schopně.


Snižování nákladů vede velkou částí k redukci potřeby lidské práce, za kterou tímpádem nevynaložím (mzdové) prostředky. Tyto prostředky se neutratí za zboží (služby) v dalším sektoru. Tudíž si i zde vynutíme škrcení nákladů, jak materiálních, tak mzdových. Dopad? Ještě větší diferenciace příjmů, další rozevírání nůžek, likvidace "střední" třídy. Ano, už se to děje, a obávám se, že to není správný směr...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 06.05.2013 14:07, RE: Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
Pepe posted by:
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
vlk1 posted by:
Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je. Je vždy otázka, jestli se další opravy ještě vyplatí nebo rovnou koupit nové. Někdo např. řekne, že mu auto vydrželo 1mil km. Ale když si pak sečtete ceny za opravy, tak těch aut mohl mít za tu cenu nových více s menším nájezdem na kus a bez dražších oprav. Navíc je pak otázka spolehlivosti, zda se takovému autu dá věřit, že vás někde nenechá na cestě a zda se Vám chce každou chvíli jezdit stále něco řešit do servisu. Každý materiál má svoji únavovou mez a při překročení nejen, že na takové auto není spoleh, ale stává se dle mne i nebezpečným. Pokud budete vše stále opravovat a vyměňovat, tak lze najet různě obrovské porce km.Vždyť si vemte z jakých vraků jsou někteří všeumělové schopni zase dát dohromady "auto".
Nemyslím, že uvedené opravy by vydaly na další nové auto a podle periodicity by ta auta potřeboval 3 a ještě by 3-letá auta s 240 tkm hodně těžko prodával.
Tak 3leté se "upraví" na 95tkm, nějakej jouda to koupí, a tak dále... Styl takovéhoto žití s autem lze pochopit na Kubě, kde jaksi nemají na výběr. Pán sice obchoduje, ale tímto přístupem vlastně bojuje proti samotné podstatě kapitalismu - nadvýrobě. Takhle ty kola ekonomiky půjdou roztočit opravdu blbě
Kola ekonomiky lze roztočit pouze v případě, že na to ta ekonomika má. Nemůžu utratit víc než vydělám. Ekonomika je v podstatě o přesunu majetku od chudých k bohatým. Její vyšší level je pak, že bohatí chudým půjčí, aby jim pak mohli za nepotřebné věci dále platit - čímž se daří vyvrátit moje druhá věta. Druhá podstata kapitalismu se snižování nákladů, což je zde předvedeno docela schopně.
Snižování nákladů vede velkou částí k redukci potřeby lidské práce, za kterou tímpádem nevynaložím (mzdové) prostředky. Tyto prostředky se neutratí za zboží (služby) v dalším sektoru. Tudíž si i zde vynutíme škrcení nákladů, jak materiálních, tak mzdových. Dopad? Ještě větší diferenciace příjmů, další rozevírání nůžek, likvidace "střední" třídy. Ano, už se to děje, a obávám se, že to není správný směr...


Myslím, že je to dost komplexní problém. Druhou stránkou je pak "kvalita" služeb. Rád zaplatím profesionální přístup, který povede:
a) k rychlejšímu řešení problému (rutina profesionála)
b) kvalitní vyřešení (znalosti + použití správných technologií)

Pokud např. po návštěvě pneuservisu musím obejít auto s momentovým klíčem a doladit tlak v pneumatikách, považuji to za amatérismus a nehodlám za to platit, protože mi to výše zmíněné benefity nepřináší.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 06.05.2013 14:52, RE: Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
David V posted by:
vlk1 posted by:
Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je. Je vždy otázka, jestli se další opravy ještě vyplatí nebo rovnou koupit nové. Někdo např. řekne, že mu auto vydrželo 1mil km. Ale když si pak sečtete ceny za opravy, tak těch aut mohl mít za tu cenu nových více s menším nájezdem na kus a bez dražších oprav. Navíc je pak otázka spolehlivosti, zda se takovému autu dá věřit, že vás někde nenechá na cestě a zda se Vám chce každou chvíli jezdit stále něco řešit do servisu. Každý materiál má svoji únavovou mez a při překročení nejen, že na takové auto není spoleh, ale stává se dle mne i nebezpečným. Pokud budete vše stále opravovat a vyměňovat, tak lze najet různě obrovské porce km.Vždyť si vemte z jakých vraků jsou někteří všeumělové schopni zase dát dohromady "auto".
Nemyslím, že uvedené opravy by vydaly na další nové auto a podle periodicity by ta auta potřeboval 3 a ještě by 3-letá auta s 240 tkm hodně těžko prodával.


A ještě bych přidal, že při takto důsledném servisu nemůže být o poklesu bezpečnosti ani řeč.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 06.05.2013 14:56, RE: Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
David V posted by:
Pokud např. po návštěvě pneuservisu musím obejít auto s momentovým klíčem a doladit tlak v pneumatikách, považuji to za amatérismus a nehodlám za to platit, protože mi to výše zmíněné benefity nepřináší.


Jezdi na Svatopetrskou. Po několika zkušenostech jinam nejezdím.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 06.05.2013 15:34, RE: Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
Koloss posted by:
David V posted by:
Pokud např. po návštěvě pneuservisu musím obejít auto s momentovým klíčem a doladit tlak v pneumatikách, považuji to za amatérismus a nehodlám za to platit, protože mi to výše zmíněné benefity nepřináší.
Jezdi na Svatopetrskou. Po několika zkušenostech jinam nejezdím.


To byl příklad. Momenťák i kompresor s přesným měřičem tlaku vlastním a jelikož mám všechno na discích, měním to sám. Teď mi to trvalo 45 minut, za tuhle dobu bych to, odhaduji, nikde nevyřídil se všema opičkama, jako je objednání, ladění termínu apod.. A na občasné vyvážení mám malý pneuservis 50 m od garáže.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 06.05.2013 23:28, RE: Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
David V posted by:
A na občasné vyvážení mám malý pneuservis 50 m od garáže.


Už jsem udělal i tu zkušenost, že není vyvážení jako vyvážení, a to jsem jezdil do často používaného pneuservisu. A objednávání neprovozuju, vždycky jsem tam přijel jak se mi to hodilo a když jsem přijel v době návalu, počítal jsem s čekáním. Nikdy jsem nečekal hodinu. Ale když máš garáž, proč ne.
respond
tonyk
number of posts19
date of registration24.10.2006
Tuesday 07.05.2013 03:38, RE: nájezd
Nemyslím si, že by se jednalo o až tak o neuvěřitelný nájezd. Naopak, jsem přesvědčen, že většina jedničkových Octavii Tdi má dnes reálně najeto okolo půl mil km. Jenom si to jejich majitelé nechtějí přiznat.

U firemních Octavii I jsme měli nájezd velmi obdobný, jenom jsme je dávali pryč podstatně dřív. Než se přešlo na operativní leasing, tak si firma nechávala auta 5 let a měly najeto cca 300tis. Poté si je většinou koupil někdo známý, protože byla levná a přitom servisovaná a bez problémů s nimi najel dalších cca 100tis. Pak je prodal samozřejmě dál. Tudíž dneska tyhle Octavie musí mít min. 500 tis najeto... Kde se ale tyhle auta prodavaji mi neni znamo, protože zde na Tipcars mají všechna auta najeto max. 200tis.

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 07.05.2013 09:14, RE: nájezd
tonyk posted by:
Nemyslím si, že by se jednalo o až tak o neuvěřitelný nájezd. Naopak, jsem přesvědčen, že většina jedničkových Octavii Tdi má dnes reálně najeto okolo půl mil km. Jenom si to jejich majitelé nechtějí přiznat.U firemních Octavii I jsme měli nájezd velmi obdobný, jenom jsme je dávali pryč podstatně dřív. Než se přešlo na operativní leasing, tak si firma nechávala auta 5 let a měly najeto cca 300tis. Poté si je většinou koupil někdo známý, protože byla levná a přitom servisovaná a bez problémů s nimi najel dalších cca 100tis. Pak je prodal samozřejmě dál. Tudíž dneska tyhle Octavie musí mít min. 500 tis najeto... Kde se ale tyhle auta prodavaji mi neni znamo, protože zde na Tipcars mají všechna auta najeto max. 200tis.


No jedině přes ty známý
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 07.05.2013 09:54, děkuji...
... za zajímavý článek i podnětnou diskuzi pod ním, Nájezd je opravdu ohromný a také mně překvapuje volba 1,6 mpi místo 1,9 TDI. Sice 1,6 je rozhodně tišší a kultivovanější, ale při tomto využití bych to klidně překousnul. Teď neřeším ani tak spotřebu, i když ten propočet uvedený výše stojí za zvážení, ale jak majitel píše, jezdí dlouhé štreky, často s plným autem a po dálnicích. A je rozdíl vyjíždět např. Mohelničák, nebo stoupání na Vysočině s plným TDI nebo Mpi. Ale proti gustu... Co se týká názorů, že to, co dal za servis, by měl jiné auto. Možná ano, ale stejně by jich (s)potřeboval víc a servisovat by je musel stejně. Takto co nejvíc využil stávajícího kapitálu. Dalo by se to poměrně snadno spočítat na kolik by jej vyšel 1 km a letmým odhadem si dovolím tvrdit, že při střídání aut by dost prodělal. Spousta servisních prací co řešil je spotřebního charakteru, kterému by se nevyhnul ani u novějších aut. Stejně je nutno podotkout, že v ČR je 3 leté auto s 240 000 km, i když s pravidelným servisem a v dobrém stavu téměř neprodejné (pokud není za nějakou směšnou cenu). Proto by se musel majitel snížit k podloudným metodám a auto výrazně stočit. To řeší i dotaz proč takových aut na Tipcars apod. je tak málo. 1) buď se stočí a prodají za standardní cenu, 2) zůstanou v rodině původního majitele. Toto auto má smysl úplně dojezdit, nebo nechat v rodině a koupit něco nového. Myslím, že toto chování není v nesouladu s kapitalismem, pokud jej chápeme jako ekonomické chování (tzn. využití kapitálu s produkováním zisku za co nejmenší náklady). Současná podoba kapitalismu - co největší spotřeba, je stav. Navíc je třeba myslet na to, že poklesy a růsty ekonomiky jsou přirozené a pokud by se takto hospodárně chovalo víc lidí opět by se jen změnil stav. Bohatství je stejně jen jedno a přelévá se. Od chudých k bohatým formou moci, a od bohatých k chudým formou převratu (násilí). Aspoň zatím to tak vždy bylo.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 07.05.2013 13:35, Musí fakt benzín milovat.
Za těch 600.000 km autora luxus ježdění s benzínem vyšel nejmíň na 300-400 tisíc Kč. Za to mohl mít v garáži připravenou velmi slušnou lehce ojetou náhradu za již starý vrak, který dojíždí.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.