0
back
 

diskuze k tématu: Ojetou Octavii s 1,4 TSI nebo 1,8 TSI?

category of topic classification: česká vozidla
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 16.11.2016 09:20, RE: ??
Fanda posted by:
finding posted by:
sakra chlapi a vám to přijde normální že si pořídím ojetinu za ranec a první co budu řešit je generálka motoru která ať chceš nebo ne vyjde s prací minimálně na 50 ale spíš na 70? to se doprdele v boleslavi zbláznili? vždyt ty motory neujedou často ani záruku... takový zásahy se po koupi dělaly max . na jawě 250 a 350 ale ne u auta...a už vůbec ne u ojetiny třeba za 3 kila. tohle je úpřesně důvod proč kde kdo dnes shání starý 1,9tdi nebo R6 od bmw protože to ujede 500 tkm bez blbejch ekologickejch nesmyslů, oprav a poruch...nový motory jsou prostě nehorázný scheise. sám teď vybírám auto pro sebe a musím říct že je to těžký. když benzín od koncernu tak možná 2,0tfsi ale ani to není kdoví co...spíš ale asi nafta cfgb..
2.0 TSFI je od roku 2007 v podstatě 1.8 TSFI se všemi jeho problémy,akorát se o tom díky menší rozšířenosti neví.


Bezva, takže do Octavie de-facto dobrý motor neexistuje. Litr je k smíchu, 1.2 TSi se zavřenýma očima, 1.4,1.8,2.0 ani omylem a 1.6 TDi má příšernou charakteristiku, krom toho, že je to prostě TDi s nýtováním, hlukem a turbokopancem.
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Wednesday 16.11.2016 12:07, RE: ??
David V posted by:
Fanda posted by:
finding posted by:
sakra chlapi a vám to přijde normální že si pořídím ojetinu za ranec a první co budu řešit je generálka motoru která ať chceš nebo ne vyjde s prací minimálně na 50 ale spíš na 70? to se doprdele v boleslavi zbláznili? vždyt ty motory neujedou často ani záruku... takový zásahy se po koupi dělaly max . na jawě 250 a 350 ale ne u auta...a už vůbec ne u ojetiny třeba za 3 kila. tohle je úpřesně důvod proč kde kdo dnes shání starý 1,9tdi nebo R6 od bmw protože to ujede 500 tkm bez blbejch ekologickejch nesmyslů, oprav a poruch...nový motory jsou prostě nehorázný scheise. sám teď vybírám auto pro sebe a musím říct že je to těžký. když benzín od koncernu tak možná 2,0tfsi ale ani to není kdoví co...spíš ale asi nafta cfgb..
2.0 TSFI je od roku 2007 v podstatě 1.8 TSFI se všemi jeho problémy,akorát se o tom díky menší rozšířenosti neví.
Bezva, takže do Octavie de-facto dobrý motor neexistuje. Litr je k smíchu, 1.2 TSi se zavřenýma očima, 1.4,1.8,2.0 ani omylem a 1.6 TDi má příšernou charakteristiku, krom toho, že je to prostě TDi s nýtováním, hlukem a turbokopancem.


já bych byl i u té 1.2 opatrný
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=142637

respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Wednesday 16.11.2016 14:10, RE: ??
David V posted by:
Fanda posted by:
finding posted by:
sakra chlapi a vám to přijde normální že si pořídím ojetinu za ranec a první co budu řešit je generálka motoru která ať chceš nebo ne vyjde s prací minimálně na 50 ale spíš na 70? to se doprdele v boleslavi zbláznili? vždyt ty motory neujedou často ani záruku... takový zásahy se po koupi dělaly max . na jawě 250 a 350 ale ne u auta...a už vůbec ne u ojetiny třeba za 3 kila. tohle je úpřesně důvod proč kde kdo dnes shání starý 1,9tdi nebo R6 od bmw protože to ujede 500 tkm bez blbejch ekologickejch nesmyslů, oprav a poruch...nový motory jsou prostě nehorázný scheise. sám teď vybírám auto pro sebe a musím říct že je to těžký. když benzín od koncernu tak možná 2,0tfsi ale ani to není kdoví co...spíš ale asi nafta cfgb..
2.0 TSFI je od roku 2007 v podstatě 1.8 TSFI se všemi jeho problémy,akorát se o tom díky menší rozšířenosti neví.
Bezva, takže do Octavie de-facto dobrý motor neexistuje. Litr je k smíchu, 1.2 TSi se zavřenýma očima, 1.4,1.8,2.0 ani omylem a 1.6 TDi má příšernou charakteristiku, krom toho, že je to prostě TDi s nýtováním, hlukem a turbokopancem.

Pokud se bavíme octávce II generace, tak 1,2 TSi i 1,4TSi jsou celkem v pohodě.
A u dieslu je 2.0 TDI se vstřikováním CR taky v pohodě.
respond
Alonso68
number of posts6
date of registration11.12.2012
Wednesday 16.11.2016 14:25, 1,4 TSI
Mám tenhle motor ve služebním Yetim z roku 2012. Nyní najeto 102t km, intervaly oleje od počátku zkráceny na 15 000. Olej zatím nebere, studené starty v zimě -to je rachot, v létě při +20°C zase nelze jet se studeným motorem prvních pár metrů plynule. Prý se zbytečně ohřívá katalizátor bohatší směsí.
Spotřeba ve městě a s lehkou nohou do 7, na dálnici kolem 8. Velmi pozdě začíná topit! Při teplotách kolem 0°C a míň trvá ohřátí na provozní teplotu i 10km (cukačka po městě, okresky). Bez vyhřívání sedadel nebo teplé garáže tenhle motor nebrat.
respond
Kojot027
number of posts111
date of registration02.01.2011
Wednesday 16.11.2016 15:22, 1,4 TSI
Ve firmě jezdí dvě 1,4 v octávii II. Obě byly v servisu spíše méně než zbytek..zatím. Při 103.000 u první rachot jak prase a odtah do servisu. Přeskočený rozvody. Od té doby lehká spotřeba oleje. cca 1litr na 15.000 km bohužel máme intervaly nasazeny z leasingovky na 30.000 km a tak se dolevá i dvakrát.. U druhé od počátku pár drobností na elektrice a skoro neznatelná spotřeba oleje, mezi výměnou cca půl litru. Moje 1.2 TSI 63Kw v octáviiaIII. už šla zrovna dnes na váhovou zkoušku. Za prvních 30.000 jsem dolil do první výměny 3,5 litru. Prý si to sedne... V 37.200 km už jsem dolil víc jak litr a ted má 39800 a už chybí na měrce víc než polovina. Takže si to sedlo, ale asi na prdel.. Proto reklamace u leasingovky a ta mě poslala na váhovou zkoušku... Jen pro představu litr toho oleje stojí 1.100 kč takže interval se prodraží o cca 4.500Kč Což provoz dost prodražuje. Olej platí provozovatel ne leasingovka... tož tak. Fakt za 25 let nepamatuji krom předchozí TSI s řemenem že by mi auto do 100.000 km někdy spotřebovávalo tolik oleje..
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 16.11.2016 15:32, RE: 1,4 TSI
Kojot027 posted by:
Ve firmě jezdí dvě 1,4 v octávii II. Obě byly v servisu spíše méně než zbytek..zatím. Při 103.000 u první rachot jak prase a odtah do servisu. Přeskočený rozvody. Od té doby lehká spotřeba oleje. cca 1litr na 15.000 km bohužel máme intervaly nasazeny z leasingovky na 30.000 km a tak se dolevá i dvakrát.. U druhé od počátku pár drobností na elektrice a skoro neznatelná spotřeba oleje, mezi výměnou cca půl litru. Moje 1.2 TSI 63Kw v octáviiaIII. už šla zrovna dnes na váhovou zkoušku. Za prvních 30.000 jsem dolil do první výměny 3,5 litru. Prý si to sedne... V 37.200 km už jsem dolil víc jak litr a ted má 39800 a už chybí na měrce víc než polovina. Takže si to sedlo, ale asi na prdel.. Proto reklamace u leasingovky a ta mě poslala na váhovou zkoušku... Jen pro představu litr toho oleje stojí 1.100 kč takže interval se prodraží o cca 4.500Kč Což provoz dost prodražuje. Olej platí provozovatel ne leasingovka... tož tak. Fakt za 25 let nepamatuji krom předchozí TSI s řemenem že by mi auto do 100.000 km někdy spotřebovávalo tolik oleje..


To stejné měl kamarád. V 35 tkm mu měnili komplet zakarbonovaný motor s vydřenými válci.
A 1100 Kč za olej, to je co za olej? Já dávám 85 tkm olej za 150 Kč/litr a auto má teď 210 tkm a vezme si litr na 8 tkm, ale má o 50% víc válců a o 200% víc venilů.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Thursday 17.11.2016 07:00, RE: 1,4 TSI
David V posted by:
Kojot027 posted by:
Ve firmě jezdí dvě 1,4 v octávii II. Obě byly v servisu spíše méně než zbytek..zatím. Při 103.000 u první rachot jak prase a odtah do servisu. Přeskočený rozvody. Od té doby lehká spotřeba oleje. cca 1litr na 15.000 km bohužel máme intervaly nasazeny z leasingovky na 30.000 km a tak se dolevá i dvakrát.. U druhé od počátku pár drobností na elektrice a skoro neznatelná spotřeba oleje, mezi výměnou cca půl litru. Moje 1.2 TSI 63Kw v octáviiaIII. už šla zrovna dnes na váhovou zkoušku. Za prvních 30.000 jsem dolil do první výměny 3,5 litru. Prý si to sedne... V 37.200 km už jsem dolil víc jak litr a ted má 39800 a už chybí na měrce víc než polovina. Takže si to sedlo, ale asi na prdel.. Proto reklamace u leasingovky a ta mě poslala na váhovou zkoušku... Jen pro představu litr toho oleje stojí 1.100 kč takže interval se prodraží o cca 4.500Kč Což provoz dost prodražuje. Olej platí provozovatel ne leasingovka... tož tak. Fakt za 25 let nepamatuji krom předchozí TSI s řemenem že by mi auto do 100.000 km někdy spotřebovávalo tolik oleje..
To stejné měl kamarád. V 35 tkm mu měnili komplet zakarbonovaný motor s vydřenými válci. A 1100 Kč za olej, to je co za olej? Já dávám 85 tkm olej za 150 Kč/litr a auto má teď 210 tkm a vezme si litr na 8 tkm, ale má o 50% víc válců a o 200% víc venilů.


Jo jo, simply never...
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 17.11.2016 14:12, RE: 1.8 Tsi
Fanda posted by:
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Motor 1.8 Tsi je absolutně perfektní motor,pokud funguje,jak má.Pvní problém je napínák rozvodového řetězu,to bylo vyřešeno hned z počátku výroby.druhý problém je velmi tenké pístní kroužky,1 mm a velmi malé otvory ve stíracím kroužku,který se ucpal karbonem a motor měl vysokou spotřebu oleje.Částečně se tomu dá předcházet tankováním kvalitního benzínu a nezatěžováním motoru dokud nedojde k jeho zahřátí na provozní teplotu.Vhodným zacházením dokáže motor najet bez problémů slušnou porci km.Dále je dnes možnost vyměnit písty se silnějšími pístními kroužky.Ojnice se již dnes měnit nemusí.Nejlepší je,ale zakoupit ,jak již zde bylo napsáno vůz roku výroby 2012 a výše.
Nemáš pravdu - vyměnit písty nestačí, respektive to nelze udělat. Bavíme se přece o koncernu, tak proč neudělat konstrukční hloupost/schválnost i při opravě původního problému - originální konstrukčně upravené písty s (již snad) bezproblémovými širšími kroužky mají totiž (velmi příhodně) jiný průměr pístního čepu a tedy se musí vyměnit společně s ojnicemi. Existuje i sada pístů z druhovýroby, kde je stejný průměr čepu, ale cenově to vychází skoro stejně....
Pavlíku,máš pravdu,Ty máš vždycky pravdu.Akorát si ji upravuješ,jak se Ti právě hodí.Já vím,že písty se širšími kroužky mají i tlustší pístní čepy 23 mm místo 21 mm ,takže při výměně bylo potřeba vyměnit i ojnice,materiál včetně šroubů,těsnění a práce vyšel přibližně na 80 000 kč,naštěstí specialisté z Motoservis Kasl v Řevnicích zjistily,že písty se širšími kroužky ,ale otvorem pro tenčí pístní čep dodává NÜRAL jako náhradní díl pro servisy.Zmíněná poctivá generálka tak vyjde přibližně na 40 000 kč a i to není málo,proto když 1.8 Tsi,tak nejraději rok 2012 a výše.Celé je to pěkně popsáno ve světě motorů 5/2016 v seriálu ,Motory ve škodovkách.


Mám pravdu, a nevím o tom, že si ji upravuji. Že existuje sada pístů z druhovýroby (nevyžadující společnou výměnu ojnic) jsem zmínil. Kolegovi na Passatu CC s touhle koncernovou "bombou" pod kapotou cca před rokem a půl nabídli ve VW servisu GO za 65 000,- s originální sadou nebo za 50 000,- s druhovýrobou. Dopadlo to "nečekaně" - prodáno bez opravy ...
Promiň ale prostě nevidím důvod kupovat si auto s prokazatelně problémovým motorem.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 17.11.2016 14:20, .
já stále nedokážu pochopit, jak o tom někdo může pořád uvažovat. Všude jsou recenze, na každym rohu servisáci, co řešili mrtvý TSIčka. Dost lidí má v mozku stále vypáleno, že škodovka = überauto, který budou sousedi závidět. Do toho podivnýho koktejlu je přimíchanej pocit falešnýho vlastenecví. Falešnýho proto, že Čechy jsou jen a pouze lepší montovnou škodovek.
Poslední spolehlivý benzinový motor od VW bylo MPI, každej další motor je o řád horší..
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 17.11.2016 16:07, 1,8t
přesně tak, TSI se vyhnout obloukem, poslední kvalitní motor, který by vyhovoval vašim požadavkům byl 1,8 T, ale ten se snad ani do dvojkové octavie ani nedával¨
http://www.autorevue.cz/motor-18t-legenda-desetileti_1

takže pokud benzín, tak bych volil jinou značku, japonci jsou v tomto segmentu vynikající (mazda, toyota)
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 18.11.2016 11:48, 1.4 a 1.8 tsi
Osobně bych vůbec neváhal a šel do motoru 1.8 Tsi od roku 2012, oproti 1.4 tsi má vyvažovací hřídele,jízda sním je opravdu příjemná a výkon nechybí.Nejlépe verzi 4X 4,kde je zesílená převodovka,která snese vyšší krouticí moment.Jinak jsem spokojeným majitelem 1.2 Tsi,jediné co mi vadí ,že se v zimních měsících motor dlouho ohřívá na provozní teplotu,především olej.
respond
rohYpnol
number of posts41
date of registration22.09.2008
Saturday 19.11.2016 14:03, RE: 1.4 a 1.8 tsi
Fanda posted by:
Osobně bych vůbec neváhal a šel do motoru 1.8 Tsi od roku 2012, oproti 1.4 tsi má vyvažovací hřídele,jízda sním je opravdu příjemná a výkon nechybí.Nejlépe verzi 4X 4,kde je zesílená převodovka,která snese vyšší krouticí moment.Jinak jsem spokojeným majitelem 1.2 Tsi,jediné co mi vadí ,že se v zimních měsících motor dlouho ohřívá na provozní teplotu,především olej.


Jo, jestli ty vyvažovací hřídele pos*ali jako u 2.0 TDI, tak opět opravdu bude o co stát...
respond
rohYpnol
number of posts41
date of registration22.09.2008
Saturday 19.11.2016 14:10, A proč ne 1.2 TSI?
Osobně bych zvolil 1.2 TSI zjednodušeně po r. 2012. Rozvody po nespočtu změn a úprav na motoru vychytali. Turbo a podložky taky. A jinak to zas takový průser nebyl. Faktem ale je, že motor chce slušný zacházení, což od předchozího majitele člověk nikdy neví.

Nicméně 1.2 TSI 77 kW nejela o moc hůř jak 1.4 TSI. Do 100 kmh rozdíl minimální. Naopak ve spotřebě rozdíl znatelný. Stejně tak pojištění atd. Osobně nevidím pro 1.4 TSI důvod, pokud člověk nejezdí vyloženě dálnice.

A pokud bych už vyloženě chtěl suverénní dynamiku, šel bych do 1.8 TSI, ale opět až po 2012.

Každopádně tahle volba už je prostě z období, kdy VAG ovládla temná síla Raději bych volil spolehlivější konkurenci.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Saturday 19.11.2016 17:46, 1.2 Tsi
Jo rozvody u 1.2 Tsi hodně pozlobily.Původní řetěz německého výrobce byl nahrazen,řetězem používaným v japonských motorech ,ale ani ten neobstál a nakonec byly celé rozvody kompletně zesíleny.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 20.11.2016 09:35, RE: A proč ne 1.2 TSI?
rohYpnol posted by:
A pokud bych už vyloženě chtěl suverénní dynamiku, šel bych do 1.8 TSI, ale opět až po 2012.


Pokud bych já chtěl už vyloženě suverénní dynamiku, rozhodně bych nevybíral mezi TSI, potažmo v celé produkci VW(Škoda, VW, Seat,..).
1.8 TSI je pořád lemra..
Jinak z Fandy je silně cítit nazpamět naučený ideologický propagandistický poučky se Světa motorů.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Sunday 20.11.2016 18:45, A proč ne?
Ano SM ,včetně speciálů a i jiné motoristické časopisu čtu pravidelně.Taková recenze ojetých vozů,výběr motorů mi tam přijde udělaný hodně dobře.A případnému zájemci o výběr ojetého vozu,následného servisu to na rozdíl od zdejší poradny něco přinese.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Sunday 20.11.2016 19:11, SM
Jen ještě doplním,mimo testů nových i ojetých vozů,tam najdete zajímavé testy,náhradních dílů,aditiv,byl tam i pěkně udělaný test našich nejprodávanějších benzínů atd.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 20.11.2016 20:43, RE: A proč ne?
Fanda posted by:
Ano SM ,včetně speciálů a i jiné motoristické časopisu čtu pravidelně.Taková recenze ojetých vozů,výběr motorů mi tam přijde udělaný hodně dobře.A případnému zájemci o výběr ojetého vozu,následného servisu to na rozdíl od zdejší poradny něco přinese.


Jojo, není nad objektivní časopis plný relevantních informací. Proto tam všechny testy vyhrávají škodovky (nebo alespoň koncern), Octavii srovnávají s auty střední třídy (kupodivu i tyto "srovnávací" testy vyhraje) a Superba dokonce s vyšší střední (také "kupodivu" vyhrál) - pro mne dost k smíchu. Abych jen nekritizoval - občas se tam dá přečíst článek o ojetinách, pokud je tam názor servisního specialisty.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Sunday 20.11.2016 20:53, RE: A proč ne?
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Ano SM ,včetně speciálů a i jiné motoristické časopisu čtu pravidelně.Taková recenze ojetých vozů,výběr motorů mi tam přijde udělaný hodně dobře.A případnému zájemci o výběr ojetého vozu,následného servisu to na rozdíl od zdejší poradny něco přinese.
Jojo, není nad objektivní časopis plný relevantních informací. Proto tam všechny testy vyhrávají škodovky (nebo alespoň koncern), Octavii srovnávají s auty střední třídy (kupodivu i tyto "srovnávací" testy vyhraje) a Superba dokonce s vyšší střední (také "kupodivu" vyhrál) - pro mne dost k smíchu. Abych jen nekritizoval - občas se tam dá přečíst článek o ojetinách, pokud je tam názor servisního specialisty.


To je přesně ten důvod, proč SM ode mne nemá ani korunu...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 21.11.2016 09:30, RE: A proč ne?
David V posted by:
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Ano SM ,včetně speciálů a i jiné motoristické časopisu čtu pravidelně.Taková recenze ojetých vozů,výběr motorů mi tam přijde udělaný hodně dobře.A případnému zájemci o výběr ojetého vozu,následného servisu to na rozdíl od zdejší poradny něco přinese.
Jojo, není nad objektivní časopis plný relevantních informací. Proto tam všechny testy vyhrávají škodovky (nebo alespoň koncern), Octavii srovnávají s auty střední třídy (kupodivu i tyto "srovnávací" testy vyhraje) a Superba dokonce s vyšší střední (také "kupodivu" vyhrál) - pro mne dost k smíchu. Abych jen nekritizoval - občas se tam dá přečíst článek o ojetinách, pokud je tam názor servisního specialisty.
To je přesně ten důvod, proč SM ode mne nemá ani korunu...


Souhlas.
Kdysi jsem si párkrát tohle koupil před odletem na dovolenou, ale ve finále pro mě byl zajímavější manželčin Cosmopolitan nebo Žena a život
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.