0
back
 

diskuze k tématu: Ojetou Octavii s 1,4 TSI nebo 1,8 TSI?

category of topic classification: česká vozidla
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 11.11.2016 07:31, 1,4 TSI nebo 1,8TSI
1,4 TSI nebo 1,8TSI. Z těchto dvou motorů bych zvolil 1,4 TSI a to z důvodu rizika velké spotřeby oleje u 1,8TSI. Při zkušební jízdě jako kupec nemáte šanci poznat kolik oleje motor spotřebuje a jste okázáni na majitele který nemusí říkat pravdu, v extrémních případech je spotřeba oleje až 1l na 1000km, to pak za nějakou dobu když se to neřeší odejde i katalyzátor. Oprava v neznačkových servisech je zhruba za 60tis.
Takže pokud 1,8TSI tak leda koupit s pořádnou slevou a nebo až auta od MR2012, ty už jsou v pohodě.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Friday 11.11.2016 18:03, RE: 1,4 TSI nebo 1,8TSI
ctverak posted by:
1,4 TSI nebo 1,8TSI. Z těchto dvou motorů bych zvolil 1,4 TSI a to z důvodu rizika velké spotřeby oleje u 1,8TSI. Při zkušební jízdě jako kupec nemáte šanci poznat kolik oleje motor spotřebuje a jste okázáni na majitele který nemusí říkat pravdu, v extrémních případech je spotřeba oleje až 1l na 1000km, to pak za nějakou dobu když se to neřeší odejde i katalyzátor. Oprava v neznačkových servisech je zhruba za 60tis.Takže pokud 1,8TSI tak leda koupit s pořádnou slevou a nebo až auta od MR2012, ty už jsou v pohodě.


V extrémních a zcela normálních případech, je spotřeba oleje 1l na 300 - 400 km. Stačí projít mezi kamarády. 3,5 l. oleje na 1000 km dosahují snadno motory s proběhem přes 120 t. km. Stačí pročíst fóra a podobně. Oni se totiž ty, co nežerou olej ani neprodávají. To, co se toulá po inzerci, za to bych nedal ani pětník. Jedině s fakturou za předělaný motor.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 11.11.2016 22:42, sspotreba oleja lalalalalalalala
No pri skusobnej jazde sa to poznat neda, ale zmeranim tlakov studeneho motora by to ist mohlo. Osobne by som ale takto naproti vysokej investiciam za opravu motora urcite nesiel, a hladal benzinove auto u znaciek, ktore ho dokazu spravit.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Saturday 12.11.2016 11:37, k
Podle mě je to uplně jedno 1,8 má alespon větší výkon.Spíše je to otom,v jakém bude stavu a to se většinou pozná až to koupíte
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 13.11.2016 13:42, RE: k
kristian2 posted by:
Podle mě je to uplně jedno 1,8 má alespon větší výkon.Spíše je to otom,v jakém bude stavu a to se většinou pozná až to koupíte


Jedno to není. 1,4 TSI má problematické "jen" rozvody. Ale 1,8 TSI má problémy s rozvody také , k tomu praskání skříní turba a především má problém s nevhodnou konstrukcí pístů a pístních kroužků (tato konstrukční vada způsobuje onu zvýšenou spotřebu oleje a je odstranitelná pouze kompletní výměnou ojnic, pístů a kroužků za upravené). Takže za mne, pokud už koupit mizerný benzín od koncernu, tak ten s menším množstvím problémů. Osobně bych si to odpustil úplně a šel ke konkurenci.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Sunday 13.11.2016 21:31, scheise :)
no je to odvaha jít do tsi...to se musí nechat, vždyť je známou věcí že některé neodjely ani 70tkm...jsou opravdu hodně problematické už jen díky tomu, že brutálně karbonují a díky tomu odchází mazání atd...ono ale k jaké konkurenci jít, vždyt už ani bmw nedělá kloudné motory.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Sunday 13.11.2016 23:03, 1.8 Tsi
Motor 1.8 Tsi je absolutně perfektní motor,pokud funguje,jak má.Pvní problém je napínák rozvodového řetězu,to bylo vyřešeno hned z počátku výroby.druhý problém je velmi tenké pístní kroužky,1 mm a velmi malé otvory ve stíracím kroužku,který se ucpal karbonem a motor měl vysokou spotřebu oleje.Částečně se tomu dá předcházet tankováním kvalitního benzínu a nezatěžováním motoru dokud nedojde k jeho zahřátí na provozní teplotu.Vhodným zacházením dokáže motor najet bez problémů slušnou porci km.Dále je dnes možnost vyměnit písty se silnějšími pístními kroužky.Ojnice se již dnes měnit nemusí.Nejlepší je,ale zakoupit ,jak již zde bylo napsáno vůz roku výroby 2012 a výše.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Monday 14.11.2016 06:55, RE: sspotreba oleja lalalalalalalala
Citroenak posted by:
No pri skusobnej jazde sa to poznat neda, ale zmeranim tlakov studeneho motora by to ist mohlo. Osobne by som ale takto naproti vysokej investiciam za opravu motora urcite nesiel, a hladal benzinove auto u znaciek, ktore ho dokazu spravit.


Změřením komprese na nic nepřijdeš, tak je OK. Problémem jsou stírací kroužky, které se ucpou karbonem a pak nestírají olej jak mají.
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Monday 14.11.2016 09:38, Oktávia?
Prečo to musí byť oktávia?

Ak sa jazdia skorej krátke trasy beriem benzín (tu s výberom súhlasím) ale prečo od koncernu, ktorý ich nevie poriadne vyrobiť?
Čo by dotyčný povedal na autá typu: mazda 3, toyota auris, ford focus,... všetky majú o rád spoľahlivejšie benzíny ako škodovka a ich nechvalne slávne TSi
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 14.11.2016 18:29, RE: 1.8 Tsi
Fanda posted by:
Motor 1.8 Tsi je absolutně perfektní motor,pokud funguje,jak má.Pvní problém je napínák rozvodového řetězu,to bylo vyřešeno hned z počátku výroby.druhý problém je velmi tenké pístní kroužky,1 mm a velmi malé otvory ve stíracím kroužku,který se ucpal karbonem a motor měl vysokou spotřebu oleje.Částečně se tomu dá předcházet tankováním kvalitního benzínu a nezatěžováním motoru dokud nedojde k jeho zahřátí na provozní teplotu.Vhodným zacházením dokáže motor najet bez problémů slušnou porci km.Dále je dnes možnost vyměnit písty se silnějšími pístními kroužky.Ojnice se již dnes měnit nemusí.Nejlepší je,ale zakoupit ,jak již zde bylo napsáno vůz roku výroby 2012 a výše.


Nemáš pravdu - vyměnit písty nestačí, respektive to nelze udělat. Bavíme se přece o koncernu, tak proč neudělat konstrukční hloupost/schválnost i při opravě původního problému - originální konstrukčně upravené písty s (již snad) bezproblémovými širšími kroužky mají totiž (velmi příhodně) jiný průměr pístního čepu a tedy se musí vyměnit společně s ojnicemi. Existuje i sada pístů z druhovýroby, kde je stejný průměr čepu, ale cenově to vychází skoro stejně....
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Monday 14.11.2016 21:48, RE: 1.8 Tsi
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Motor 1.8 Tsi je absolutně perfektní motor,pokud funguje,jak má.Pvní problém je napínák rozvodového řetězu,to bylo vyřešeno hned z počátku výroby.druhý problém je velmi tenké pístní kroužky,1 mm a velmi malé otvory ve stíracím kroužku,který se ucpal karbonem a motor měl vysokou spotřebu oleje.Částečně se tomu dá předcházet tankováním kvalitního benzínu a nezatěžováním motoru dokud nedojde k jeho zahřátí na provozní teplotu.Vhodným zacházením dokáže motor najet bez problémů slušnou porci km.Dále je dnes možnost vyměnit písty se silnějšími pístními kroužky.Ojnice se již dnes měnit nemusí.Nejlepší je,ale zakoupit ,jak již zde bylo napsáno vůz roku výroby 2012 a výše.
Nemáš pravdu - vyměnit písty nestačí, respektive to nelze udělat. Bavíme se přece o koncernu, tak proč neudělat konstrukční hloupost/schválnost i při opravě původního problému - originální konstrukčně upravené písty s (již snad) bezproblémovými širšími kroužky mají totiž (velmi příhodně) jiný průměr pístního čepu a tedy se musí vyměnit společně s ojnicemi. Existuje i sada pístů z druhovýroby, kde je stejný průměr čepu, ale cenově to vychází skoro stejně....


Nejednodušší a nejlevnější řešení je protáhnout v původních pístech drážky a použít silnější kroužky. Nemusíš měnit ani ojnice ani písty, to platí pokud nejsou původní písty nějak dobité.

respond
xicht
number of posts4
date of registration14.10.2015
Tuesday 15.11.2016 07:15, sám jsem zvědavý na výsledek
s 1,4 TSi žádnou zkušenost nemám, 1,8 TSi je výkonově výborný, měl jsem ji jako služební. Dálka nebyla problém jet pod 8 litrů, oproti tomu krátké cukačky pro změnu i za 12,5 l. Bohužel mělo auto šílenou spotřebu oleje - vyřešeno v rámci záruky... Což u ojetiny už ale neplatí! Nemáte někdo podobnou zkušenost? Je to jeden z důvodů, proč se jí "bojím" koupit domů...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 15.11.2016 08:13, RE: 1.8 Tsi
Martin72 posted by:
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Motor 1.8 Tsi je absolutně perfektní motor,pokud funguje,jak má.Pvní problém je napínák rozvodového řetězu,to bylo vyřešeno hned z počátku výroby.druhý problém je velmi tenké pístní kroužky,1 mm a velmi malé otvory ve stíracím kroužku,který se ucpal karbonem a motor měl vysokou spotřebu oleje.Částečně se tomu dá předcházet tankováním kvalitního benzínu a nezatěžováním motoru dokud nedojde k jeho zahřátí na provozní teplotu.Vhodným zacházením dokáže motor najet bez problémů slušnou porci km.Dále je dnes možnost vyměnit písty se silnějšími pístními kroužky.Ojnice se již dnes měnit nemusí.Nejlepší je,ale zakoupit ,jak již zde bylo napsáno vůz roku výroby 2012 a výše.
Nemáš pravdu - vyměnit písty nestačí, respektive to nelze udělat. Bavíme se přece o koncernu, tak proč neudělat konstrukční hloupost/schválnost i při opravě původního problému - originální konstrukčně upravené písty s (již snad) bezproblémovými širšími kroužky mají totiž (velmi příhodně) jiný průměr pístního čepu a tedy se musí vyměnit společně s ojnicemi. Existuje i sada pístů z druhovýroby, kde je stejný průměr čepu, ale cenově to vychází skoro stejně....
Nejednodušší a nejlevnější řešení je protáhnout v původních pístech drážky a použít silnější kroužky. Nemusíš měnit ani ojnice ani písty, to platí pokud nejsou původní písty nějak dobité.


Já jsem trochu staromódní, ale jak se u ojetiny musí sahat na motor, tak je lepší vybrat nějakou, kde to není nutné. Tento průšvih byl kdysi u Opelu na jinak povedeném motoru X16XEL a v té době mu dost uškodil. Upřímně řečeno bych kvůli motoru žádnou Škodovku momentálně nezvažoval.
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Tuesday 15.11.2016 11:39, RE: sám jsem zvědavý na výsledek
xicht posted by:
s 1,4 TSi žádnou zkušenost nemám, 1,8 TSi je výkonově výborný, měl jsem ji jako služební. Dálka nebyla problém jet pod 8 litrů, oproti tomu krátké cukačky pro změnu i za 12,5 l. Bohužel mělo auto šílenou spotřebu oleje - vyřešeno v rámci záruky... Což u ojetiny už ale neplatí! Nemáte někdo podobnou zkušenost? Je to jeden z důvodů, proč se jí "bojím" koupit domů...


Vlastní zkušenost sice nemám, ale věc se má následovně. Popíšu to zjednodušeně, možná tam bude nějaký časový renonc v posloupnosti událostí, tak za to se dopředu omlouvám. Můžeš se setkat se čtyřmi stavy motoru. První motory měly ještě původní písty s širšími kroužky, ale měly vadný napínák, druhá část měla ještě vadný napínák , ale už i úzké pístní kroužky, třetí stav už bude mít napínák modifikovaný, ale pístní kroužky úzké až čtvrtá várka měla modifikovaný napínák i střeva (ojnice a nové písty). U motorů, co měly problém s napínákem se můžeš setkat s potkaným motore a u motorů s úzkými kroužky ještě se zvýšenou spotřebou oleje. Co se týká té zvýšené spotřeby oleje, tak tam záleží jak dlouho se s tím jezdilo, jelikož pak odchází další komponenty počínaje výfukovými ventily a dále po směru výfukových zplodin až k druhé lambda sondě. Oprava motoru není až tak komplikovaná pokud se udělala včas a správně, problém je, že se v těch motorech hrabal kde kdo a podle toho to pak vypadá. Ani pořízení auta s vyměněným motorem (v rámci záruky) nemusí být žádná výhra, jelikož tam mohl skončit ten samý typ. Pokud si chceš o tom něco pročíst, tak tady je o tom velice podrobné téma (z mé strany to není reklama, já s tím nemám nic společného) :
http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Tuesday 15.11.2016 11:55, TSI
Máme v práci Fabii s TSI a má najeto 130tkm. Jezdím s ní často na SC. Je to myslím 1,4, ale to je mi fuk, beru ji jako uživatel. Co jsem zjistil: ráno v zimě po start v ní cvaká jak ve strým žentouru , než se dostane olej tam, kam všude má. To mě zpočátku vyděsilo, nyní druhým roj´kem to beru jako vlastnost.
Motor jede velmi dobře, ale pouze "na oko". Ono se zdá, že je dynamický aatd, ale to je zdánlivé, rychle mu totiž ve 4000rpm dojde dech apak rychle vadne. Mluvím opravdu o benzínu a TSI. Takže to, k čemu se chci dosta a to je stav zakarbonovaných kroužků, souvií se stylem jízdy, je to přímovstřik a ten zřejmě nemá rád "dupní na plyn vocpod". Pak se toří tolik sazí, že ucpou kde co. Majitelé totiž ryychle přišli na to, že motor táhne od 1500 do 3000 a dle toho využívjí jeho potenciál a jous líní řadit. jezdí s tím, jako s dýzlem. A v tomu bude asi jádro pudla. Jinak spotřeba hovořím o krátké Fabii - je ve stylu prasojízda kolem 7/100, normálním způsobem to jde za cca 6.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Tuesday 15.11.2016 13:33, k
opravdu to musí být octávie??? ted jsem přijel z brna v pujčené octávii a zase jsem se přesvětčil že tohle auto není promě .Byla v dieslu no odhlučnění býda nemohl jse najítt posed - fakt je ten že jsem velký a vyhoví mě máloco .ano má to velký kufr to nepotřebuji ale co dál ?Prostě za ty peníze co se to kupuje opravdu ne. musela by být levnější a motory TSI ,???když už ta klasickou 1,6 mpi
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Tuesday 15.11.2016 20:40, RE: 1.8 Tsi
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Motor 1.8 Tsi je absolutně perfektní motor,pokud funguje,jak má.Pvní problém je napínák rozvodového řetězu,to bylo vyřešeno hned z počátku výroby.druhý problém je velmi tenké pístní kroužky,1 mm a velmi malé otvory ve stíracím kroužku,který se ucpal karbonem a motor měl vysokou spotřebu oleje.Částečně se tomu dá předcházet tankováním kvalitního benzínu a nezatěžováním motoru dokud nedojde k jeho zahřátí na provozní teplotu.Vhodným zacházením dokáže motor najet bez problémů slušnou porci km.Dále je dnes možnost vyměnit písty se silnějšími pístními kroužky.Ojnice se již dnes měnit nemusí.Nejlepší je,ale zakoupit ,jak již zde bylo napsáno vůz roku výroby 2012 a výše.
Nemáš pravdu - vyměnit písty nestačí, respektive to nelze udělat. Bavíme se přece o koncernu, tak proč neudělat konstrukční hloupost/schválnost i při opravě původního problému - originální konstrukčně upravené písty s (již snad) bezproblémovými širšími kroužky mají totiž (velmi příhodně) jiný průměr pístního čepu a tedy se musí vyměnit společně s ojnicemi. Existuje i sada pístů z druhovýroby, kde je stejný průměr čepu, ale cenově to vychází skoro stejně....


Pavlíku,máš pravdu,Ty máš vždycky pravdu.Akorát si ji upravuješ,jak se Ti právě hodí.Já vím,že písty se širšími kroužky mají i tlustší pístní čepy 23 mm místo 21 mm ,takže při výměně bylo potřeba vyměnit i ojnice,materiál včetně šroubů,těsnění a práce vyšel přibližně na 80 000 kč,naštěstí specialisté z Motoservis Kasl v Řevnicích zjistily,že písty se širšími kroužky ,ale otvorem pro tenčí pístní čep dodává NÜRAL jako náhradní díl pro servisy.Zmíněná poctivá generálka tak vyjde přibližně na 40 000 kč a i to není málo,proto když 1.8 Tsi,tak nejraději rok 2012 a výše.Celé je to pěkně popsáno ve světě motorů 5/2016 v seriálu ,Motory ve škodovkách.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Tuesday 15.11.2016 20:47, RE: TSI
Zdeny60 posted by:
Máme v práci Fabii s TSI a má najeto 130tkm. Jezdím s ní často na SC. Je to myslím 1,4, ale to je mi fuk, beru ji jako uživatel. Co jsem zjistil: ráno v zimě po start v ní cvaká jak ve strým žentouru , než se dostane olej tam, kam všude má. To mě zpočátku vyděsilo, nyní druhým roj´kem to beru jako vlastnost.Motor jede velmi dobře, ale pouze "na oko". Ono se zdá, že je dynamický aatd, ale to je zdánlivé, rychle mu totiž ve 4000rpm dojde dech apak rychle vadne. Mluvím opravdu o benzínu a TSI. Takže to, k čemu se chci dosta a to je stav zakarbonovaných kroužků, souvií se stylem jízdy, je to přímovstřik a ten zřejmě nemá rád "dupní na plyn vocpod". Pak se toří tolik sazí, že ucpou kde co. Majitelé totiž ryychle přišli na to, že motor táhne od 1500 do 3000 a dle toho využívjí jeho potenciál a jous líní řadit. jezdí s tím, jako s dýzlem. A v tomu bude asi jádro pudla. Jinak spotřeba hovořím o krátké Fabii - je ve stylu prasojízda kolem 7/100, normálním způsobem to jde za cca 6.


Pokud máte Fabii s 1.4 Tsi,tak to musí být jedině rs,jinak se do fabií dávali pouze 1.2 Tsi.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 15.11.2016 23:27, ??
sakra chlapi a vám to přijde normální že si pořídím ojetinu za ranec a první co budu řešit je generálka motoru která ať chceš nebo ne vyjde s prací minimálně na 50 ale spíš na 70? to se doprdele v boleslavi zbláznili? vždyt ty motory neujedou často ani záruku... takový zásahy se po koupi dělaly max . na jawě 250 a 350 ale ne u auta...a už vůbec ne u ojetiny třeba za 3 kila. tohle je úpřesně důvod proč kde kdo dnes shání starý 1,9tdi nebo R6 od bmw protože to ujede 500 tkm bez blbejch ekologickejch nesmyslů, oprav a poruch...nový motory jsou prostě nehorázný scheise. sám teď vybírám auto pro sebe a musím říct že je to těžký. když benzín od koncernu tak možná 2,0tfsi ale ani to není kdoví co...spíš ale asi nafta cfgb..
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Wednesday 16.11.2016 05:34, RE: ??
finding posted by:
sakra chlapi a vám to přijde normální že si pořídím ojetinu za ranec a první co budu řešit je generálka motoru která ať chceš nebo ne vyjde s prací minimálně na 50 ale spíš na 70? to se doprdele v boleslavi zbláznili? vždyt ty motory neujedou často ani záruku... takový zásahy se po koupi dělaly max . na jawě 250 a 350 ale ne u auta...a už vůbec ne u ojetiny třeba za 3 kila. tohle je úpřesně důvod proč kde kdo dnes shání starý 1,9tdi nebo R6 od bmw protože to ujede 500 tkm bez blbejch ekologickejch nesmyslů, oprav a poruch...nový motory jsou prostě nehorázný scheise. sám teď vybírám auto pro sebe a musím říct že je to těžký. když benzín od koncernu tak možná 2,0tfsi ale ani to není kdoví co...spíš ale asi nafta cfgb..


2.0 TSFI je od roku 2007 v podstatě 1.8 TSFI se všemi jeho problémy,akorát se o tom díky menší rozšířenosti neví.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.