0
back
 

diskuze k tématu: Octavia nebo Focus pro čtyřčlennou rodinu - co vybrat?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 16:01, RE: Dobrý servis
anonym posted by:
Není to přímo k věci, ale je třeba uvažovat také o servisu - vzhledem k tomu, že auta budou přece jen jetá. Tristní zkušenost z tohoto týdne. Před rokem komplet nové řazení v autorizovaném servisu Škoda. Ne levná oprava. Předevčírem na Harfě přestalo auto řadit (našla se jen 2 a zp.) Zabočil jsem tedy do blízkého servisu Škoda s nadějí, že mi pomohou. Závada přišla náhle, snad se něco rozpojilo ? Přejímací technik navrhoval příští týden a mé argumenty, že by snad mohlo jít o něco menšího, rázně ...
Ještě že ta žena má rozum.Ona má na mysli auto,nikoliv popelnici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 16:06, RE: Octavia 1,8T 20V 110kW
anonym posted by:
Ty chudáku, nauč se aspoň česky.. z těch tvejch výlevů je mi zle a navíc myslím že nic z toho není pravda, jsi zastydlej zakomplexovanej magor a nejspíš tě sere že někdo z tvýho okolí si jezdí passatem nebo octavií nebo volvem a ty máš to vorezlý fávo nebo co. Prej strojař. To možná jseš, vidím to tak na obsluhu soustruhu.
to nemá cenu se tady s někým bavit. Snad krom pana Oslíka a pár dalších vyjímek je to tady samej nízkej člověk.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 16:11, RE: bez předmětu
anonym posted by:
VW Golf IV, Volvo S40, Toyota Corolla, BMW 3xx, Audi A4, Mercedes-Benz C, Citroen Xsara, Opel Astra, Nissan Almera, Peugeot 306, Renault Mégane, Seat Leon..troufám si tvrdit, že téměř všechna tato srovnatelná (třídou) lze až na prémiovky (u nich není adekvátní pořizovací cena) pořídit za lepší cenu jako Octavii, a jakou výbavu máte u Vaší Octavie (mimochodem dobrá specifikace výbavy 1.8 150 koní), bych řekl lze pořídit u všech konkurentů (a je s podivem, že někdy jsou už některé banality i v zák...
Co jsi tím chtěl říct? Koupím za menší peníze lépe vybavené auto a?
Už se ho nikdy nezbavím nebo prodělám kalhoty! To se fakt vyplatí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 16:26, RE: bez předmětu
anonym posted by:
VW Golf IV, Volvo S40, Toyota Corolla, BMW 3xx, Audi A4, Mercedes-Benz C, Citroen Xsara, Opel Astra, Nissan Almera, Peugeot 306, Renault Mégane, Seat Leon..troufám si tvrdit, že téměř všechna tato srovnatelná (třídou) lze až na prémiovky (u nich není adekvátní pořizovací cena) pořídit za lepší cenu jako Octavii, a jakou výbavu máte u Vaší Octavie (mimochodem dobrá specifikace výbavy 1.8 150 koní), bych řekl lze pořídit u všech konkurentů (a je s podivem, že někdy jsou už některé banality i v zák...
Tak jsem rychle koukl na mobile.de a ta sračka fabka 1,4 combi je k mání od 5500eu což je zajímavá cena + max. 12000kč doprava,přihlášní a stk jinak souhlasím. Kobyla
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 16:49, RE: Corolla
anonym posted by:
corolla fuj, vzdyt to nevypada ani jako auto, je to uplne jakesi divne jako vsichni japonci.
Určitě japonce nee je to škaredé a s tou spolehlivosti - -no dalo by se polemizovat.Mám špatné zkušenosti, hlavně Mitsubi. a Nissan nic moc.Možná snad Toyota, ale je to hnus, auto se mi musí líbit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 16:51, RE: škodovka = místenka na místní oddělení PČR
anonym posted by:
Z vlastní zkušenosti říkám, že už jen kvůli těm vykrádačkám tak Octávii nikdy víc.... Tu naší nám během posledních 2 let vykradli 8x. A co se krade? Nejčastěji airbagy, přístrojovka, samozřejmě rádio, palubní počítač a vše ostatní.... Abych to shrnul, tak naše úžasná Octávka posloužila jako zdroj těchto náhradních dílů:
3 x airbag řidiče, 2x PP, 5 x airbag spolujezdce (způsobem odříznutí, takže se mění skoro cela palubka..), 4 x rádio, 1x celá přístrojovka, a ostatní věci jako brýle, CD, držák ...
To víš, Oktávka je jen na náhradní díly pro druhé, proto ti ji u nás tak rychle opraví každý garážista.Cos čekal?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 16:56, RE: Octavia 1,8T 20V 110kW
anonym posted by:
Ty chudáku, nauč se aspoň česky.. z těch tvejch výlevů je mi zle a navíc myslím že nic z toho není pravda, jsi zastydlej zakomplexovanej magor a nejspíš tě sere že někdo z tvýho okolí si jezdí passatem nebo octavií nebo volvem a ty máš to vorezlý fávo nebo co. Prej strojař. To možná jseš, vidím to tak na obsluhu soustruhu.
Chudák je ten, kdo so koupí chrochtu.Je to hnůj na čtyřech kolech, nikdy více bych do toho nevlez, kdybych nemusel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 16:58, RE: bez předmětu
anonym posted by:
VW Golf IV, Volvo S40, Toyota Corolla, BMW 3xx, Audi A4, Mercedes-Benz C, Citroen Xsara, Opel Astra, Nissan Almera, Peugeot 306, Renault Mégane, Seat Leon..troufám si tvrdit, že téměř všechna tato srovnatelná (třídou) lze až na prémiovky (u nich není adekvátní pořizovací cena) pořídit za lepší cenu jako Octavii, a jakou výbavu máte u Vaší Octavie (mimochodem dobrá specifikace výbavy 1.8 150 koní), bych řekl lze pořídit u všech konkurentů (a je s podivem, že někdy jsou už některé banality i v zák...
To je přesně to , co jsme potřebovali, k rozhodnutí Okt....- Focus.Díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 17:09, RE: Octavia 1,8T 20V 110kW
anonym posted by:
Já to neporovnávám, páč to se ani nedá. Jen mně pobavili keci o tom, jak je 1,8T super motor. Nejsem motorář, to máte recht. Ale je to prostě slabá sračka, z vyhoněným výkonem. A to jsem zase strojař, abych věděl, že kombinace malý "motor/vyšší" výkon je smrtelná. Dále jen tak pro pořádek-zatím jsem vlastnil pouze dva vozy- porvní: olítaná rezavá škoda 100. Druhý- olítaný VAZ 2107. Pardon-teď jsem si vzpoměl na třetí- š.favorit. Vždy-i za socáku jsem měl služební žebřiňák, a auto jsem nikdy neře...
Tak jako strojař byste měl vědět, že motor vydrží tolik, na kolik ho nadimenzujete. Pokud je ta nová 1.4 TSI konstruovaná jako dvoulitr, pak s tou životností nemusí být vůbec problém. Pokud byste ale vzal motor 1.4MPI z Fabie a jenom k němu přibastlil turbo, pak bude problém, ale to by udělalo jedině prase, nebo někdo kdo si strojař jenom říká.

Co se týče 1.8T v Oktávce, ja to skvělý motor, kdo s ním zachází jak se patří, problémy mít nebude. Dokáže být úsporný při klidné jízdě a při sportovní jízdě dostatešně hbitý. Jestli se vám v Passatu nelíbil, tak si uvědomte, že to je těžší auto a každých 100 kilo je sakra poznat, pokud nejedete v Tatrovce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 17:15, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Co jsi tím chtěl říct? Koupím za menší peníze lépe vybavené auto a?
Už se ho nikdy nezbavím nebo prodělám kalhoty! To se fakt vyplatí.
Toť otázka, nechtěl jsem tím nikomu nic říkat, prostě jsem jen předestřel svůj náhled na věc..Jen nechápu lidi, který, jak už tu zaznělo, chtějí za každou cenu škodovku, a ačkoliv na ní nemají, tak si koupí olítanej vrak (je mi fakt až někdy do breku, když vidím, co se prodává v bazarech, a jak si to "chudí lidé" kupují), a to ještě navíc koupí něco velikostně nepřiměřenýho, jako např. fabku, a pak se v tom lisují v pěti..Přitom argumenty typu že je to český, servis, levný díly, to už je s prominutím k popukání..
Jasně, ne každej si kupuje auto každý dva roky (já třeba jo, snažím se minimalizovat ztrátu, která je ovšem nevyhnutelná) a řekl bych, že v týhle cenový kategorii už to není tak bolestný, takže pokud si člověk nekoupí vyloženě nějakej propadák, což z mnou výše uvedených není žádný, tak se nebojím, že by se ho nezbavil, a kalhoty na tom neproděláš..nedá se to paušalizovat, ale pokud budu mít Octu a třeba Primeru, tak v tom nevidím zase až takovej rozdíl, nebudu tvrdit, že Japonec nepotřebuje servis, to se taky nedá předvídat, ale v teoretické rovině a obecných předpokladech té či oné značky co se spolehlivosti můžu vygenerovat, že ten rozdíl nebude fakt tak propastní. Např. koupím Primeru 1,8 benzín r. 2001 za 120, nebudu měnit rozvody (řetěz), nikdo mi to nevykrade(teoreticky), budu jezdit za 7 benzínu (3 Kč mínus na litr), nebo koupím Octu r. 2001 1,9 TDi dejme tomu PD 74 kW, za 180 (bude mít i klimu a el. okna jako Primera), udělám preventivně rozvody (+5000), větší pojistka (nepatrně), strach ze solenoidových vstřikovačů(24000 repas), turba(5-10 tis), odcizení (construct +5000), vykradení (palubka-v Praze celkem běžná věc - škoda 20000), spotřeba 6l nafty, a u těchto dvou spotřebák (brzdy, oleje, filtry) +- za stejnou cenu. Líp se svezu v primeře, u těchto ročníků ani interiér neurazí..Za 5 let to prodám, za primeru 50, za Octu 100..nevím, ale řekl bych, že na tom proděláme přinejmenším na obou stejně..
To byl jen primitivní příklad, že hodně velkou roli hrají fixní náklady, tj. pořizovací cena + cena počátečního servisu, dále variabilní náklady (PHM + spotř. materiál), a věřte mi, že jednotkové náklady na km byly už před 5 lety vyšší u dieslů (např. u Octy 66 kW) - vycházím z jedné diplomky, a to i přesto, že nafta byla tenkrát určitě levnější!
Jo a pokud chce někdo auto s nejnižšími jednotkovými náklady na km, tak ze škodovek to byla jednoznačně Felda 1,3 50 kW.
Ve prospěch dieslů hovořila větší životnost, ale pokud někdo dodá že i větší zůstatková hodnota, tak souhlasím, ale ta je přímo úměrná ceně pořizovací, která byla samozřejmě vyšší..
No nic, nebudu dál tlachat, je to téma složité, a jistotou je akorát to, že nemůžeme říct jednoznačnou pravdu, která by se dala vztahovat na všechny zástupce té či oné modelové řady (poruchovost)

xxx
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 17:25, RE: bez předmětu
anonym posted by:
To je přesně to , co jsme potřebovali, k rozhodnutí Okt....- Focus.Díky.
Sorry, jestli reaguješ na můj obsáhlej příspěvek, já reagoval na toho nade mnou, co se ptal, který auto okolo r.2000 má tááákovou výbavu jako Octa 1,8 150 koní (to byla jeho specifikace výbavy).
Můj názor na rozhodnutí v této dvojici, je celkem prostý, vybírat lze podle mě pouze podle vkusu (tj. co se mi líbí víc) a pak hlavně podle stavu konkrétního kusu, a v neposlední řadě také podle ceny.
Vím že u Focusů je problém s EGR ventilem nebo jak se to jmenuje a pak se zapalovacími cívkami, známý si to koupil nový (focuse), a s tímhle byl několikrát v servisu.
Octa si myslím není špatná, motor pravěkej, tam snad akorát taky to zapalování, jinak spolehlivost dobrá (má příbuzný), ale z mého pohledu je to nuda a šeď, a pokud bych měl garáž, tak v tom nevidím problém.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 19:11, RE: Dobrý servis
anonym posted by:
Ještě že ta žena má rozum.Ona má na mysli auto,nikoliv popelnici.
No vidíš, a přece si nakonec tu popelnici koupila, jeto jen žena.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 19:23, RE: Octavia 1,8T 20V 110kW
Kolodмj posted by:
Tak jako strojař byste měl vědět, že motor vydrží tolik, na kolik ho nadimenzujete. Pokud je ta nová 1.4 TSI konstruovaná jako dvoulitr, pak s tou životností nemusí být vůbec problém. Pokud byste ale vzal motor 1.4MPI z Fabie a jenom k němu přibastlil turbo, pak bude problém, ale to by udělalo jedině prase, nebo někdo kdo si strojař jenom říká.

Co se týče 1.8T v Oktávce, ja to skvělý motor, kdo s ním zachází jak se patří, problémy mít nebude. Dokáže být úsporný při klidné jízdě a při sportovní ...
Ano, motor jako takový špatný není, jenom zbytku auta ujíždí o několik tříd (když se bavíme o oct). Octavia pasovaná na sportovní auto je hodně blbej vtip...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 21:42, RE: Kvalita TipCars jde od 10 k 5
A4 posted by:
Opět bych měl dotaz na redakci: není možné mazat urážlivé a takové příspěvky, které evidentně nesouvisí s tématem? Už jsem se na to ptal několikrát, ale páni redaktoři zatím zarytě mlčí. Prakticky každá diskuze je zaplevelená stupidními příspěvky, viz např. tady ten primitiv, co umí napsat jen "ty si cap". Stránky TipCars už navštěvuju pár let, a bohužel musím říct, že jejich kvalita, a to zejména právě těm diskuzím" je čím dál horší. Dřív se člověk z diskusí aspoň něco dozvěděl, nebyly plné urá...
Dobrý den všem věrným čtenářům, v dohledné době zavedeme několik opatření, které eliminuje nevhodné diskusní příspěvky pod články na TipCars.com.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.07.2008 23:08, cruise
Já bych koupil jedině opela, vychytaný auta a jedny z nejkvalitnějších.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 12.07.2008 00:19, RE: Octavia 1,8T 20V 110kW
anonym posted by:
Chudák je ten, kdo so koupí chrochtu.Je to hnůj na čtyřech kolech, nikdy více bych do toho nevlez, kdybych nemusel.
A musíš? Nemusiš, tak do ni nelez. Dalšho debila za volante škodovky nepotřebujeme.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 12.07.2008 00:20, RE: Octavia 1,8T 20V 110kW
Pepe posted by:
Ano, motor jako takový špatný není, jenom zbytku auta ujíždí o několik tříd (když se bavíme o oct). Octavia pasovaná na sportovní auto je hodně blbej vtip...
Nikdo ji tady na sportovní auto nepasoval
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 12.07.2008 00:26, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Ukažte mi vůz nižší střední třídy co má místo pro nohy cestujících na zadním sedadle asi 5cm.Jel jsem v tom jako spolucestující za 180cm vysokým řidičem do chorvatska a už nikdy!jediná možnost nohy z okna ven!A je mi úplně jedno jestli to má 50 nebo 150 koní....
Tak to asi nedosáhl ani na pedály, ne? Já že mám 183 cm a mám Octavii a v pohodě se vejdu i na zadní sedadlo když přední nechám v poloze nařízené na sebe.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 12.07.2008 00:30, RE: cruise
anonym posted by:
Já bych koupil jedině opela, vychytaný auta a jedny z nejkvalitnějších.
seš blázen? A v čem jsou kvalitní? To že ho máš v garáži ještě neznamená že je kvalitní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 12.07.2008 02:48, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Ukažte mi vůz nižší střední třídy z roku kolem 2000 co má takovou výbavu jako Octavia a co mám u 1.8 150 koní.
nissan primera
respond
  1 ... 7 8 9 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.