0
back
 

diskuze k tématu: Octavia 1,9 TDI, nebo 1,6i?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.11.2005 18:16, RE: nehadejte se
frenky posted by:
mám octavii 1,6 74kw benzin,po dalnici PRAHA - Lovosice jezdím bez problému vyššíma rychlastma,a spotřeba je tak v průmeru 8-9 litru kdyz valim kolem 150km/h,ale jde mi o město ve měste jezdim zhruba za 7,3 litru,za kolik pojedu se stejne vykonnym dieselem???díky za uprimne a realne odpovedi
Jezdim s O1 r.v.2003 naj.125 000km TDI 81kw cip na 103kw a muzu smele rict ze 170km/h na tempomat v 5lidech Plzen - Praha a spotreba 6.8l. Ukazte mi kterej benzin pojede tak dobre a ma v 2000ot. pres 300Nm. Jedine Turbobenzin.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.11.2005 20:40, RE: nehadejte se
Axiom posted by:
Jezdim s O1 r.v.2003 naj.125 000km TDI 81kw cip na 103kw a muzu smele rict ze 170km/h na tempomat v 5lidech Plzen - Praha a spotreba 6.8l. Ukazte mi kterej benzin pojede tak dobre a ma v 2000ot. pres 300Nm. Jedine Turbobenzin.
Ano nafta se vyznacuje vysokym tocivym momentem v nizkych otackach. A k te otazce. Jiste ze turbobenzin pojede tak dobre, pravdepodobne i lepe. Ostatne co jineho, snad by jste nechtel srovnavat turbo motor s neturbo motorem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.11.2005 07:26, RE: 81 kw
anonym posted by:
Pridám také mojí zkusenost nejzdil jsem cca 50 tis s naftovou Octavkou a musím si jí vynachálit nízká spotřeba žádné problémy a jezdila velice slušně. Pokud nejezdíš moc nebál bych se 100k 1,6 bude za ty peníze novější a bude mít méně najeto
Jaká je životnost motorů 1,9 Tdi 66 kW? Mám možnost koupit takovou O1 se zaručenými 200 000 km (známý). Je to ještě dobrá koupě
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.11.2005 20:46, RE: moje zkušenost...
Pecka posted by:
... s benzínovou 1.6i oktávkou je velmi dobrá, co se týká motoru. Spolehlivost ostatních součástí zde uvádět nebudu. Měl jsem možnost dlouhodobě jezdit i s passatem 1.9 tdi 81 kW, takže myslím, že mohu trochu srovnávat. U dieslů mě osobně vadí hrubší chod a klapání, ale jak se ohřeje, tak jede pěkně. Je to spíš motor pro delší cesty a dálnice, kde se drží ve středních otáčkách a není skoro slyšet. Vadí mi na něm jeho obhroublé chování, zejména ve městě je popojíždění s ním na prd. Rozjet se na d...
jaká je životnost motoru 1,6 74kW? Mám možnost koupit O1 r.v. 11/97 s 200 tisíci km ve slušné výbavě za 135 000,-Kč, má to cenu a vyplatí se to?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.11.2005 16:15, RE: moje zkušenost...
JII posted by:
jaká je životnost motoru 1,6 74kW? Mám možnost koupit O1 r.v. 11/97 s 200 tisíci km ve slušné výbavě za 135 000,-Kč, má to cenu a vyplatí se to?
No, to se mi jako příliš zajímavá nabídka nezdá! Spíš normální cena! Záleží v jakém je stavu a jak moc velký čuně v tom jezdilo! Jinak tan motor znám - měl jsem už 2 x O1 (mám firmu) a vždy jsem je prodával s 250 000 km a ještě pořád ten motor obstojně šlapal! Obě auta měla řádně vedenou servisku, samozřejmě!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.11.2005 16:35, RE: moje zkušenost...
Pepan posted by:
No, to se mi jako příliš zajímavá nabídka nezdá! Spíš normální cena! Záleží v jakém je stavu a jak moc velký čuně v tom jezdilo! Jinak tan motor znám - měl jsem už 2 x O1 (mám firmu) a vždy jsem je prodával s 250 000 km a ještě pořád ten motor obstojně šlapal! Obě auta měla řádně vedenou servisku, samozřejmě!
Je to po člověku, který dě lá přímo v servisu Škoda a outo je čisté. K vidění na www.vyzkoušeno.cz a je na Vysočině (bílá barva)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.11.2005 20:12, RE: Zákonné pojištění?
K.Císař posted by:
Také nejsem hnidopich, ale musím reagovat na Váš příspěvek, v předešlém případě použil p.Vaculík termín " povinné ručení " což myslím všichni motoristé chápou jako zákonné ( tedy povinné) pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla. Pokud tedy (jako pracovník pojišťovny) chcete formulovat přesněji nebylo by od věci vysvětlit, který typ popjištění vlastně motoristé při zákonném "pojištění odpovědnosti vyplývající z provozu vozidla " používají včetně konkretizace zákonů, neboť Vámi uv...
Sorry, nemohl jsem se udržet, ten výklad odborníka mě dostal. Protože jsem také pár let pracoval v pojišťovnictví, předkládám svoji verzi. posuďte sám, která je srozumitelnější.
Pojištění v principu dělíme na z á ko n n é a s m l u v n í .
Z á k o n n é pojištění vzniká nezávisle na naší vůli, jenom tím, že je splněna nějaká podmínka (zde citovaná vyhláška č.125/93Sb. Pojištění zaměstnavatele pro případ pracovního úrazu nebo nemoci z povolání - v praxi to znamená, že jakmile firma přijme jediného zaměstnance, je automaticky pojištěn. Nesepisuje se žádná smlouva, musí to samozřejmě ohlásit a platit pojistné)
Do roku 2000 bylo zákonným pojištěním i "povinné ručení" - vzpomeňte, stačilo zaplatit složenku a policii jste se prokazoval ústřižkem.

S m l u v n í pojištění vzniká teprve na základě uzavření smlouvy s pojišťovnou, jde tedy o vědomý akt.
Zvláštní podkategorií je tzv. P o v i n n ě s m l u v n í pojištění (pro přesnost - musí být sjednáno smlouvou, ale ten, koho se týká, je povinen tuto pojistku uzavřít, jinak porušuje zákon, v případě povinného ručení z.168/1999Sb. Pojištění kryje škody na zdraví nebo životě a majetku, které můžete způsobit svým vozidlem.
Podtrženo sečteno, přesný název uvedený v z.168/1999Sb je "Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla", jde skutečně o povinně smluvní pojištění a termín "povinné ručení" se vžil a je obecně užívaný. P.S. A máte pravdu, osvěta je třeba jako sůl.


respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.12.2005 12:57, RE: TDi
Milan posted by:
ja radeji jine auto nez oktavku
tu oktavku ma totiz kde kdo
a motor TDi 66kW je po startu hlucny jako traktor
s motory TDCi od Fordu se to nemuze rovnat
Motor Tdi 66kw se poprve objevil v roce 1991 v audi 80,takze se jedna o pekne staricky motor,ktery skodovka jeste dnes montuje do Oct.I
oktavka je proste ceska tuctovka je jich jako mravencu
ANO JINÉ AUTO NEŽ OKTÁVKU,SAMOZŘEJMĚ ŽE JSOU AUTA LEVNĚJŠÍ A LEPŠÍ.pROČ SE ALE PO KAŽDÉ DIESELOVÉ OKTÁVCE V BAZARU JEN ZAPRÁŠÍ A KVALITNÍ JAPONCI TAM STOJÍ I ROK???A NEMLUVME O DÍLECH,VYŠŠÍ SPOLEHLIVOST A DÍLY Z DRUHOVÝROBY NÁKLADY SKORO VYROVNAJÍ.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.01.2006 10:44, Rady pro řízení vozu TDI
Zdravím,
můžete mi, prosím, poradit, "jak" jezdit s motorem TDI 66kW v rámci ekonomického provozu vzhledem k životnosti dílů a celého vozu? Mám na mysli....řazení při otáčkách, starty, problémy vozu s výhledem od najetých 75000 km, apod. Díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.01.2006 14:46, RE: tdi
anonym posted by:
O1 1,9 tdi 66kw.Sam a nenalozeny to jeste jde, ale pokud ji nalozim nakladem je to ubohy.Pokud musim v kopci pribrzdit uz se nerozjede.Je to lenoch.Tak lidi nepiste hovadiny.
S tím můžu jen souhlasit, pokud ji člověk nechipnu, tak teda nic moc. Po chipu je to o dost lepší, ale 170km/hod po dálnici v plné palbě no nevím nevím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.01.2006 09:47, RE: Rady pro řízení vozu TDI
Hynas; hynas@centrum.cz posted by:
Zdravím,
můžete mi, prosím, poradit, "jak" jezdit s motorem TDI 66kW v rámci ekonomického provozu vzhledem k životnosti dílů a celého vozu? Mám na mysli....řazení při otáčkách, starty, problémy vozu s výhledem od najetých 75000 km, apod. Díky.
mám TDI 66 kW r.v. 04, najeto 80 tis a jsem extrémně spokojen. Po načipování u firmy Cimbu (www.cimbu.cz) auto jede vyborně a spotřeba klesla z průměrných 4,9-5,1 na současných 4,2-4,4 a to i vtěch nejtužších mrazech. Jinak je důležité se studeným motorem jezdit opravdu velice opatrně a nenechávat auto zahřívat dlouho na volnoběžné otáčky, protože vačce se nedostává oleje. Ještě Mr. Cimbu doporučuje uřčitě po každých 15 tis. nový vzduchový filtr, což mi přijde logické a také se to na jeho stránkách dočtete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 10.02.2006 17:14, RE: nehadejte se
frenky posted by:
mám octavii 1,6 74kw benzin,po dalnici PRAHA - Lovosice jezdím bez problému vyššíma rychlastma,a spotřeba je tak v průmeru 8-9 litru kdyz valim kolem 150km/h,ale jde mi o město ve měste jezdim zhruba za 7,3 litru,za kolik pojedu se stejne vykonnym dieselem???díky za uprimne a realne odpovedi
tož jestli to chceš přesnějc---sorry, jsem úchyl na čísla a hlavně ukazatel průměrné spotřeby :)) ...

... s O1 1,9 tdi 81 kw točím na dálnici při 130 (po rovině) 5,7, při 150 okolo 6-6,1l, při 160 6,3-6,4l, při 170 7,2l, při 180 7,9-8,2l, všechno je to ve dvou lidech a (polo)prázdným autem,

ve městě od 6,3 po 7,2l, záleží na provozu, ale při krátkých cestách v zácpách i 9l, a to jí chuděru zrovna nešetřím...

zato ženušce mojí rozmilé palubní počítač nezřídka ukazuje 5,5l i při cestě přes město---tož záleží na stylu jízdy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.02.2006 12:19, RE: Rady pro řízení vozu TDI
Jerry posted by:
mám TDI 66 kW r.v. 04, najeto 80 tis a jsem extrémně spokojen. Po načipování u firmy Cimbu (www.cimbu.cz) auto jede vyborně a spotřeba klesla z průměrných 4,9-5,1 na současných 4,2-4,4 a to i vtěch nejtužších mrazech. Jinak je důležité se studeným motorem jezdit opravdu velice opatrně a nenechávat auto zahřívat dlouho na volnoběžné otáčky, protože vačce se nedostává oleje. Ještě Mr. Cimbu doporučuje uřčitě po každých 15 tis. nový vzduchový filtr, což mi přijde logické a také se to na jeho stránkách dočtete.
Mame doma octu 1,9 tdi 66 kw i 1,6 74kw a mohu rict ze auta jezdi priblizne stejne, samozrejme diesel jede lepe od spodu nez benzin. Take hlavne zalezi na na tom jak ma kdo auto v poradku. 1,6 při obsazeni 1 clovekem jede docela slusne a na dalnici je při polovičním obzeni schopna jet 150 furt ale to tdi 66 kw take. Kazdy zde propaguje to co zastava bud benzin nebo naftu. Nafta zere 5,1 a benzin 7,2 pri prublizne stejnem stylu jizdy. Pri jizde skoro vzdy mimo prahu a při 50% jizdy po dalnici okolo 140 km/h a 50% jizdy po silnici 1 a 2 tříd okolo 80 km/h, vetsinu aut na techto silnicich predjizdim, jedou proste o neco pomaleji nez ja, abyste si nemysleli, ze to žudlám. Toto jsou mé údaje s tím, že auta jsou dle meho nazoru v poradku, jezdi na 195 a jezdi na stejny olej 5W-40.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.02.2006 12:23, RE: Rady pro řízení vozu TDI
Jerry posted by:
mám TDI 66 kW r.v. 04, najeto 80 tis a jsem extrémně spokojen. Po načipování u firmy Cimbu (www.cimbu.cz) auto jede vyborně a spotřeba klesla z průměrných 4,9-5,1 na současných 4,2-4,4 a to i vtěch nejtužších mrazech. Jinak je důležité se studeným motorem jezdit opravdu velice opatrně a nenechávat auto zahřívat dlouho na volnoběžné otáčky, protože vačce se nedostává oleje. Ještě Mr. Cimbu doporučuje uřčitě po každých 15 tis. nový vzduchový filtr, což mi přijde logické a také se to na jeho stránkách dočtete.
pokud Jerry jezdis za 4,2 - 4,4 tak musis jezdit docela pomalu, dalnice tak do 130 a silnice do 90 km/h a bez klimy. Jinak ti to snad nemuze takhle malinko zrat. Ale zkušenosti s načipovaným motorem nemám, takže nevyvracím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.04.2006 16:33, RE: tdi
golf TDI posted by:
Asi si v tom v zivote nejel jestli srovnavas v pruznosti v kopci 1.6 a tdi a tvrdis ze 1.6 je lepsi tak jsi blazen.PS VSECHNY DEBATY BENZIN VERSUS DISEL MAJI NA SVEDOMI MAJITELE BENZINIVYCH MOTORU TI DRUZI O VYHODACH TDI NEMUSI NIKOHO PRESVEDCOVAT
zvlášť v zimě, když jedeš na hory ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.04.2007 14:24, RE: moje zkušenost...
anonym posted by:
Neměj strach. Jel jsem s plně naloženou Octavií 1.6i po německých dálnicích a když to šlo, tak i 170 km/h. Spokojeně vrněla.
No ty příspěvky tady mě docela děsej... Uvažuji o přechodu z Felicie 1.6 na Octavii 1.6 ...a koukám, že asi asi nechám Felicii... Samozřejmě bych si rád polepšil. A vy tady píšete, že Oktávka jede "i 170km/h". No, tak na tom jsem tak zhruba tedka s felici...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2007 04:34, RE: moje zkušenost...
Qescob posted by:
No ty příspěvky tady mě docela děsej... Uvažuji o přechodu z Felicie 1.6 na Octavii 1.6 ...a koukám, že asi asi nechám Felicii... Samozřejmě bych si rád polepšil. A vy tady píšete, že Oktávka jede "i 170km/h". No, tak na tom jsem tak zhruba tedka s felici...
Hele lidi, mám O1 1,8T 110kW a už koukám to vyměnit za něco jiného, sice je to super motor, ale spotřeba taky. Začal jsem silně uvažovat o Fordu C-max 1,6 TDCI . To je o něčem úplně jiném.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 03.06.2007 16:00, RE: moje zkušenost...
Michal posted by:
To jste presne vy,ridici kteri si koupi oktavku,myslej si ze jsou mistri sveta a pak blokujou levy pruh dalnice...kdy uz sakra pochopite ze oktavka neni auto na rychlou jizdu...a klidne se vsadim ze Octavia I. ani jedna krome 1.8 T a 1.8 T RS celou D1 150 neudrzi...
to je naprostá pravda. Mám oktávku combi 1.8.T 20V a když jedu po D1 tak se mnou drží krok jenom opravdu rychlá auta. ostatní se pletou nebo chtějí předjíždět a to na ně čumím a nechápu co chtějí dělat.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 30.06.2007 02:16, RE: moje zkušenost...
Qescob posted by:
No ty příspěvky tady mě docela děsej... Uvažuji o přechodu z Felicie 1.6 na Octavii 1.6 ...a koukám, že asi asi nechám Felicii... Samozřejmě bych si rád polepšil. A vy tady píšete, že Oktávka jede "i 170km/h". No, tak na tom jsem tak zhruba tedka s felici...
Osobně bych felicii prodal a koupil octavii i ze slabým motorem, i ta 1.6. 55 kw je lepší než felicie, i motorově, je hlavně o dost bezpečnější, mám se rád, proto radši bezpečnější auto a nejezdit jak hovado. Octávku mám 2 měsíce a pořád něco, asi díky koupě v bazaru AAA, již nikdy, přesto jsem spokojený, jezdí pěkně a jde pěkně od spoda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.09.2007 18:12, RE: moje zkušenost...
anonym posted by:
mam 81KW tdi a 170 bez problemu celou cestu praha brno ve čtyřech dospělích lidech,a mam na ni 225 gumy......
Myslím,že se nemáš čím chlubit. Takové frajírky kteří nectí zákony a ten silniční je zákon mám nejraději.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.