0
back
 

diskuze k tématu: můj dotaz na dojíždění

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Saturday 01.11.2014 15:03, RE: Oktávka diesel
PetrT posted by:
driver111 posted by:
Pro tomaskrtek: Já ti nevím s jedničkovýma oktama v dieslu mám hodně nalítáno a moje topí po cca 5 minutách a u ostatních co jsem měl jako firemní, to taky nebyla žádná katastrofa co popisuješ. jinak ještě k té spotřebě - denně jezdím 25 km tam a 25 zpět - zvlněný profil a nejsem žádný louda, spíš naopak a spotřeba je dlouhodobá nějakých 5,5, dle dotankování. Ted se zrovna na mojí trase opravovala půl roku silnice a projížděl jsem přes semafory, popojíždělo se atd. ale nikdy to nevylezlo přes 6. Takže ta okta co jsi s ní jel musela být pěkná mrtvola, pokud jsi tedy myslel OI. A náklady na provoz mojeho auta jsou opět minimální za dobu co auto mám což je nějakých 7 let - 1x výměna turba cca 10 tisíc, jinak spotřebák. Takže oproti benzínu jsem pořád hodně v plusu. Ale chápu, že u nových dieslů je to vše úplně jinak a tam už bych taky do nafty nešel a poohlížím se taky po benzínu do budoucna.
Kamarádka s O1 4x4 každý všední den vozí děti do školy, cca. 6km jedna cesta. O víkendech někdy nějaký výlet, ale ne každý víkend. Jezdí jen když musí. Dle pc je spotřeba 7,6, ve čtvrtek jsem ji byl přezouvat auto tak to vím naprosto jistě, topení taky nic moc. U O1 je palubní pc znám svým optimismem, takže v realu je to asi i víc. Auto je ve skvělém technickém stavu, jedna z posledních 4x4 co se vyrobila, nemá najeto ani 100t km.. Jo, vím že je to auto naprosto nevhodné pro její používání, ale ona ho "zdědila" při rozvodu a na jiné v takovém stavu nemá. A ten kufr se s dětma asi taky hodí.


Jo tak na těch 6 km tomu rozumím, to se nastartuje a popojede a zastavuje, takže jo, tady tomu věřím, ale na 20 km už to musí být buď jízda totálně na hraně, nebo to auto není ok.Já když s tím jedu těch 25 km fakt svižně, tak se přes 7 nedostanu. Jinak, mě PC klame cca o 0,2 do - co mám vyzkoušené.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Saturday 01.11.2014 20:19, RE: Oktávka diesel
driver111 posted by:
PetrT posted by:
driver111 posted by:
Pro tomaskrtek: Já ti nevím s jedničkovýma oktama v dieslu mám hodně nalítáno a moje topí po cca 5 minutách a u ostatních co jsem měl jako firemní, to taky nebyla žádná katastrofa co popisuješ. jinak ještě k té spotřebě - denně jezdím 25 km tam a 25 zpět - zvlněný profil a nejsem žádný louda, spíš naopak a spotřeba je dlouhodobá nějakých 5,5, dle dotankování. Ted se zrovna na mojí trase opravovala půl roku silnice a projížděl jsem přes semafory, popojíždělo se atd. ale nikdy to nevylezlo přes 6. Takže ta okta co jsi s ní jel musela být pěkná mrtvola, pokud jsi tedy myslel OI. A náklady na provoz mojeho auta jsou opět minimální za dobu co auto mám což je nějakých 7 let - 1x výměna turba cca 10 tisíc, jinak spotřebák. Takže oproti benzínu jsem pořád hodně v plusu. Ale chápu, že u nových dieslů je to vše úplně jinak a tam už bych taky do nafty nešel a poohlížím se taky po benzínu do budoucna.
Kamarádka s O1 4x4 každý všední den vozí děti do školy, cca. 6km jedna cesta. O víkendech někdy nějaký výlet, ale ne každý víkend. Jezdí jen když musí. Dle pc je spotřeba 7,6, ve čtvrtek jsem ji byl přezouvat auto tak to vím naprosto jistě, topení taky nic moc. U O1 je palubní pc znám svým optimismem, takže v realu je to asi i víc. Auto je ve skvělém technickém stavu, jedna z posledních 4x4 co se vyrobila, nemá najeto ani 100t km.. Jo, vím že je to auto naprosto nevhodné pro její používání, ale ona ho "zdědila" při rozvodu a na jiné v takovém stavu nemá. A ten kufr se s dětma asi taky hodí.
Jo tak na těch 6 km tomu rozumím, to se nastartuje a popojede a zastavuje, takže jo, tady tomu věřím, ale na 20 km už to musí být buď jízda totálně na hraně, nebo to auto není ok.Já když s tím jedu těch 25 km fakt svižně, tak se přes 7 nedostanu. Jinak, mě PC klame cca o 0,2 do - co mám vyzkoušené.


údajně najeto 180k podle tacho, celkem zachovalá. rok 98 ještě se starou palubkou. ráno jeden stupeň, přes město, po dálnici v uzavírce jedním pruhem, potom zase město. chvílemi to ukazovalo průběžnou skoro deset. chvilka cukání sem tam na STK, za hodinku z5. zpátky to topilo už za chvilku. fakt žádná sláva. ale na delší trasu to bude podstatně lepší, OI je jedno z mála aut kde i ojetý diesel dává smysl, ceny oprav a servisu jsou v pohodě a 1.9 66 nebo 81kW prý vydrží věky
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 02.11.2014 11:19, RE: Oktávka diesel
tomaskrtek posted by:
driver111 posted by:
PetrT posted by:
driver111 posted by:
Pro tomaskrtek: Já ti nevím s jedničkovýma oktama v dieslu mám hodně nalítáno a moje topí po cca 5 minutách a u ostatních co jsem měl jako firemní, to taky nebyla žádná katastrofa co popisuješ. jinak ještě k té spotřebě - denně jezdím 25 km tam a 25 zpět - zvlněný profil a nejsem žádný louda, spíš naopak a spotřeba je dlouhodobá nějakých 5,5, dle dotankování. Ted se zrovna na mojí trase opravovala půl roku silnice a projížděl jsem přes semafory, popojíždělo se atd. ale nikdy to nevylezlo přes 6. Takže ta okta co jsi s ní jel musela být pěkná mrtvola, pokud jsi tedy myslel OI. A náklady na provoz mojeho auta jsou opět minimální za dobu co auto mám což je nějakých 7 let - 1x výměna turba cca 10 tisíc, jinak spotřebák. Takže oproti benzínu jsem pořád hodně v plusu. Ale chápu, že u nových dieslů je to vše úplně jinak a tam už bych taky do nafty nešel a poohlížím se taky po benzínu do budoucna.
Kamarádka s O1 4x4 každý všední den vozí děti do školy, cca. 6km jedna cesta. O víkendech někdy nějaký výlet, ale ne každý víkend. Jezdí jen když musí. Dle pc je spotřeba 7,6, ve čtvrtek jsem ji byl přezouvat auto tak to vím naprosto jistě, topení taky nic moc. U O1 je palubní pc znám svým optimismem, takže v realu je to asi i víc. Auto je ve skvělém technickém stavu, jedna z posledních 4x4 co se vyrobila, nemá najeto ani 100t km.. Jo, vím že je to auto naprosto nevhodné pro její používání, ale ona ho "zdědila" při rozvodu a na jiné v takovém stavu nemá. A ten kufr se s dětma asi taky hodí.
Jo tak na těch 6 km tomu rozumím, to se nastartuje a popojede a zastavuje, takže jo, tady tomu věřím, ale na 20 km už to musí být buď jízda totálně na hraně, nebo to auto není ok.Já když s tím jedu těch 25 km fakt svižně, tak se přes 7 nedostanu. Jinak, mě PC klame cca o 0,2 do - co mám vyzkoušené.
údajně najeto 180k podle tacho, celkem zachovalá. rok 98 ještě se starou palubkou. ráno jeden stupeň, přes město, po dálnici v uzavírce jedním pruhem, potom zase město. chvílemi to ukazovalo průběžnou skoro deset. chvilka cukání sem tam na STK, za hodinku z5. zpátky to topilo už za chvilku. fakt žádná sláva. ale na delší trasu to bude podstatně lepší, OI je jedno z mála aut kde i ojetý diesel dává smysl, ceny oprav a servisu jsou v pohodě a 1.9 66 nebo 81kW prý vydrží věky


Tak sám bych to nechtěl, ale souhlas. U tohohle zmíněnýho ale muselo být něco špatně - stačí termostat (pořád otevřeno) a je to tam - pomalý nástup topení, vyšší spotřeba. Nevím, jak na tom byla O1 s předehřevem. V zimě měla manželka jako náhradní za benzínovou 5008 půjčenou naftovou předváděčku 308, a divila se, že ta nafta topí daleko dřív, než ten benzín...
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Monday 03.11.2014 06:06, Do školy MHD
Já bych ti v první řadě doporučil studovat gramatiku jazyka českého.
A správný student je socka a do školy dojíždí vlakem.
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Monday 03.11.2014 08:59, RE: nafta ?
tomaskrtek posted by:
Excalibur posted by:
stréc od piva posted by:
nerozumím tomu proč někdo kdo dojíždí 25km chce naftový motor.Obzvláště v zimě bude min.10-15km trvat než se celý motor zahřeje (nejen voda).Pokud bude rozdíl mezi sptořebou naftaku a benzínu 3litry ročně pro nájezd 15000km,tak mi rozdíl (při stejné ceně litru nafty a benzínu) a spotřebě 5l/100 a 8l/100 vychází uspora nějakých 16000.-kč v prospěch nafty.Jenže to je jen za předpokladu,že u auta (předpokládám min.10let starou naftu,kde je na konci životnosti turbo,vstřikovače a dvojhmota),že ani tato úspora nebude stačit aby pokryla následné problémy spojené s servisem vyježděné nafty.Stejně tak vyšší cena za povinné ručení.Ovšem pokud má tazatelka známého mechanika,tak pak ano ať jde do naftové Octavie.Pokud ji tedy servisák nebude účtovat práci a pomůže s výběrem opravdu výjímečného kousku.
Pro všechny odpůrce nafty...Pokud bych ušetřil 16 000 Kč na palivu a auto si chtěl nechat např. 5 let, tak bych na palivu ušetřil 80 000 Kč. Opravdu mě za těch 5 let bude naftové auto stát o 80 000 Kč víc než benzínové?
ty počty jsou čistě teoretické, ten rozdíl zdaleka takový nebude. mám jeden příklad z vlastní zkušenosti-moje Maxima 3.0 V6 benzín vs. kolegova A6 2.5TDi. já manuál, on automat a čtyřkolka. průměrnou spotřebu jsem já měl nějakých devět, on deset. to co já dal za servis za 4 roky on dal za dva měsíce. o celkových nákladech na provoz nemá smysl polemizovat, já už bych to auto hodil ze skály. nehledě na to že benzín jde zplynovat. nafta sice taky (CNG) ale stojí to 4x víc. prostě a jasně je fakt že ojetá nafta deset let stará s nájezdem 200-300k (když dobře) bude daleko náročnější než stejně starý benzín. ano, pokud mám nabídku na 100%ně garantovaný rozumný nájezd a tomu odpovídající servis, od známého, z rodiny atp., tak ano. tedy pokud budu jezdit delší trasy. včera ráno jsem jel se starou Oktávkou 1.9TDi 20km tam a 20 zpět. začala topit až když jsem dojížděl do cíle. průměrná spotřeba 7.6 litru. tak kde je kruci ta výhoda? za ty samé peníze to odjede můj tříapůllitr sice v plynu ale v automatu a čtyřkolce a o půl tuny těžší.


O zaplynování nafty jsem už slyšel, ale nenašel jsem o tom moc info, jen že se to dělá pro kamiony, pokud víš víc info, nebo kde se to dá zjisit můžeš prosím napsat? Docela by mě to zajímalo, najedu 50-60tis ročně a čerpačku cng mám 3km od domu. díky
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 03.11.2014 15:06, RE: nafta ?
BMW528i posted by:
tomaskrtek posted by:
Excalibur posted by:
stréc od piva posted by:
nerozumím tomu proč někdo kdo dojíždí 25km chce naftový motor.Obzvláště v zimě bude min.10-15km trvat než se celý motor zahřeje (nejen voda).Pokud bude rozdíl mezi sptořebou naftaku a benzínu 3litry ročně pro nájezd 15000km,tak mi rozdíl (při stejné ceně litru nafty a benzínu) a spotřebě 5l/100 a 8l/100 vychází uspora nějakých 16000.-kč v prospěch nafty.Jenže to je jen za předpokladu,že u auta (předpokládám min.10let starou naftu,kde je na konci životnosti turbo,vstřikovače a dvojhmota),že ani tato úspora nebude stačit aby pokryla následné problémy spojené s servisem vyježděné nafty.Stejně tak vyšší cena za povinné ručení.Ovšem pokud má tazatelka známého mechanika,tak pak ano ať jde do naftové Octavie.Pokud ji tedy servisák nebude účtovat práci a pomůže s výběrem opravdu výjímečného kousku.
Pro všechny odpůrce nafty...Pokud bych ušetřil 16 000 Kč na palivu a auto si chtěl nechat např. 5 let, tak bych na palivu ušetřil 80 000 Kč. Opravdu mě za těch 5 let bude naftové auto stát o 80 000 Kč víc než benzínové?
ty počty jsou čistě teoretické, ten rozdíl zdaleka takový nebude. mám jeden příklad z vlastní zkušenosti-moje Maxima 3.0 V6 benzín vs. kolegova A6 2.5TDi. já manuál, on automat a čtyřkolka. průměrnou spotřebu jsem já měl nějakých devět, on deset. to co já dal za servis za 4 roky on dal za dva měsíce. o celkových nákladech na provoz nemá smysl polemizovat, já už bych to auto hodil ze skály. nehledě na to že benzín jde zplynovat. nafta sice taky (CNG) ale stojí to 4x víc. prostě a jasně je fakt že ojetá nafta deset let stará s nájezdem 200-300k (když dobře) bude daleko náročnější než stejně starý benzín. ano, pokud mám nabídku na 100%ně garantovaný rozumný nájezd a tomu odpovídající servis, od známého, z rodiny atp., tak ano. tedy pokud budu jezdit delší trasy. včera ráno jsem jel se starou Oktávkou 1.9TDi 20km tam a 20 zpět. začala topit až když jsem dojížděl do cíle. průměrná spotřeba 7.6 litru. tak kde je kruci ta výhoda? za ty samé peníze to odjede můj tříapůllitr sice v plynu ale v automatu a čtyřkolce a o půl tuny těžší.
O zaplynování nafty jsem už slyšel, ale nenašel jsem o tom moc info, jen že se to dělá pro kamiony, pokud víš víc info, nebo kde se to dá zjisit můžeš prosím napsat? Docela by mě to zajímalo, najedu 50-60tis ročně a čerpačku cng mám 3km od domu. díky

koukni na stránky Fedor Prostějov, něco tam o tom je, a nebo tam zavolej. tady v PV jezdí hlavně autobusy na CNG ale už jsem viděl i dodávky. ale kdysi jsem viděl reklamu na firmu která přestavovala Avie (20 let zpět) na LPG no, nějak se to neujalo...
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Monday 03.11.2014 16:06, RE: nafta ?
tomaskrtek posted by:
BMW528i posted by:
tomaskrtek posted by:
Excalibur posted by:
stréc od piva posted by:
nerozumím tomu proč někdo kdo dojíždí 25km chce naftový motor.Obzvláště v zimě bude min.10-15km trvat než se celý motor zahřeje (nejen voda).Pokud bude rozdíl mezi sptořebou naftaku a benzínu 3litry ročně pro nájezd 15000km,tak mi rozdíl (při stejné ceně litru nafty a benzínu) a spotřebě 5l/100 a 8l/100 vychází uspora nějakých 16000.-kč v prospěch nafty.Jenže to je jen za předpokladu,že u auta (předpokládám min.10let starou naftu,kde je na konci životnosti turbo,vstřikovače a dvojhmota),že ani tato úspora nebude stačit aby pokryla následné problémy spojené s servisem vyježděné nafty.Stejně tak vyšší cena za povinné ručení.Ovšem pokud má tazatelka známého mechanika,tak pak ano ať jde do naftové Octavie.Pokud ji tedy servisák nebude účtovat práci a pomůže s výběrem opravdu výjímečného kousku.
Pro všechny odpůrce nafty...Pokud bych ušetřil 16 000 Kč na palivu a auto si chtěl nechat např. 5 let, tak bych na palivu ušetřil 80 000 Kč. Opravdu mě za těch 5 let bude naftové auto stát o 80 000 Kč víc než benzínové?
ty počty jsou čistě teoretické, ten rozdíl zdaleka takový nebude. mám jeden příklad z vlastní zkušenosti-moje Maxima 3.0 V6 benzín vs. kolegova A6 2.5TDi. já manuál, on automat a čtyřkolka. průměrnou spotřebu jsem já měl nějakých devět, on deset. to co já dal za servis za 4 roky on dal za dva měsíce. o celkových nákladech na provoz nemá smysl polemizovat, já už bych to auto hodil ze skály. nehledě na to že benzín jde zplynovat. nafta sice taky (CNG) ale stojí to 4x víc. prostě a jasně je fakt že ojetá nafta deset let stará s nájezdem 200-300k (když dobře) bude daleko náročnější než stejně starý benzín. ano, pokud mám nabídku na 100%ně garantovaný rozumný nájezd a tomu odpovídající servis, od známého, z rodiny atp., tak ano. tedy pokud budu jezdit delší trasy. včera ráno jsem jel se starou Oktávkou 1.9TDi 20km tam a 20 zpět. začala topit až když jsem dojížděl do cíle. průměrná spotřeba 7.6 litru. tak kde je kruci ta výhoda? za ty samé peníze to odjede můj tříapůllitr sice v plynu ale v automatu a čtyřkolce a o půl tuny těžší.
O zaplynování nafty jsem už slyšel, ale nenašel jsem o tom moc info, jen že se to dělá pro kamiony, pokud víš víc info, nebo kde se to dá zjisit můžeš prosím napsat? Docela by mě to zajímalo, najedu 50-60tis ročně a čerpačku cng mám 3km od domu. díky
koukni na stránky Fedor Prostějov, něco tam o tom je, a nebo tam zavolej. tady v PV jezdí hlavně autobusy na CNG ale už jsem viděl i dodávky. ale kdysi jsem viděl reklamu na firmu která přestavovala Avie (20 let zpět) na LPG no, nějak se to neujalo...


aha tak to bude to co jsem viděl, autobusy jsou nejspíš od nás TEdom, které jsou přímo vyrobené na cng a dodávky (obvykle ducata) jsou benzínová origo na cng.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 03.11.2014 16:49, RE: nafta ?
BMW528i posted by:
tomaskrtek posted by:
BMW528i posted by:
tomaskrtek posted by:
Excalibur posted by:
stréc od piva posted by:
nerozumím tomu proč někdo kdo dojíždí 25km chce naftový motor.Obzvláště v zimě bude min.10-15km trvat než se celý motor zahřeje (nejen voda).Pokud bude rozdíl mezi sptořebou naftaku a benzínu 3litry ročně pro nájezd 15000km,tak mi rozdíl (při stejné ceně litru nafty a benzínu) a spotřebě 5l/100 a 8l/100 vychází uspora nějakých 16000.-kč v prospěch nafty.Jenže to je jen za předpokladu,že u auta (předpokládám min.10let starou naftu,kde je na konci životnosti turbo,vstřikovače a dvojhmota),že ani tato úspora nebude stačit aby pokryla následné problémy spojené s servisem vyježděné nafty.Stejně tak vyšší cena za povinné ručení.Ovšem pokud má tazatelka známého mechanika,tak pak ano ať jde do naftové Octavie.Pokud ji tedy servisák nebude účtovat práci a pomůže s výběrem opravdu výjímečného kousku.
Pro všechny odpůrce nafty...Pokud bych ušetřil 16 000 Kč na palivu a auto si chtěl nechat např. 5 let, tak bych na palivu ušetřil 80 000 Kč. Opravdu mě za těch 5 let bude naftové auto stát o 80 000 Kč víc než benzínové?
ty počty jsou čistě teoretické, ten rozdíl zdaleka takový nebude. mám jeden příklad z vlastní zkušenosti-moje Maxima 3.0 V6 benzín vs. kolegova A6 2.5TDi. já manuál, on automat a čtyřkolka. průměrnou spotřebu jsem já měl nějakých devět, on deset. to co já dal za servis za 4 roky on dal za dva měsíce. o celkových nákladech na provoz nemá smysl polemizovat, já už bych to auto hodil ze skály. nehledě na to že benzín jde zplynovat. nafta sice taky (CNG) ale stojí to 4x víc. prostě a jasně je fakt že ojetá nafta deset let stará s nájezdem 200-300k (když dobře) bude daleko náročnější než stejně starý benzín. ano, pokud mám nabídku na 100%ně garantovaný rozumný nájezd a tomu odpovídající servis, od známého, z rodiny atp., tak ano. tedy pokud budu jezdit delší trasy. včera ráno jsem jel se starou Oktávkou 1.9TDi 20km tam a 20 zpět. začala topit až když jsem dojížděl do cíle. průměrná spotřeba 7.6 litru. tak kde je kruci ta výhoda? za ty samé peníze to odjede můj tříapůllitr sice v plynu ale v automatu a čtyřkolce a o půl tuny těžší.
O zaplynování nafty jsem už slyšel, ale nenašel jsem o tom moc info, jen že se to dělá pro kamiony, pokud víš víc info, nebo kde se to dá zjisit můžeš prosím napsat? Docela by mě to zajímalo, najedu 50-60tis ročně a čerpačku cng mám 3km od domu. díky
koukni na stránky Fedor Prostějov, něco tam o tom je, a nebo tam zavolej. tady v PV jezdí hlavně autobusy na CNG ale už jsem viděl i dodávky. ale kdysi jsem viděl reklamu na firmu která přestavovala Avie (20 let zpět) na LPG no, nějak se to neujalo...
aha tak to bude to co jsem viděl, autobusy jsou nejspíš od nás TEdom, které jsou přímo vyrobené na cng a dodávky (obvykle ducata) jsou benzínová origo na cng.


tady jezdí autobusy na CNG už dost dlouho, dokonce i staré Karosy nechali přestavět, teď jsou to většinou Irisbusy, vše pod taktovkou FTL které tu má i plničku. na stránkách Fedora jsou vyfocené přestavby Fiatu Dobló nafta/CNG a i osobák-Fiat Bravo 2008 1.9 nafta na CNG. je to v rubrice DieselGas, a je tam i video s principem fungování: http://www.youtube.com/watch?v=OusVEX8VxX8
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 05.11.2014 20:24, RE:
Dobrý den. Vzhledem k Vašemu ročnímu nájezdu doporučuji spíše vozy s benzínovým motorem, se Škodou Octavia a dieselem 1.9 TDI ale nešlápnete vedle. Peugeot 607 bude mít za cenu do 100 tis. km pravděpodobně hodně najeto a jeho údržba je dražší, než například octavie. Dobrou volbou bude například Mazda 3, Ford Focus nebo větší Mondeo.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.