anonym posted by:
Co se tyce interieru a plastu. U starsi verze M6, kterou mam, se mi stredovy panel libi vic nez ten u verze po faceliftu. Jinak je faceliftovana verze asi ve vsech smerech lepsi, hlavne 6ti kvalt a navic vypinani airbagu spolujezdce bych uvital.
Nicmene k tomu interieru, mel jsem na dovolene pujceneho Focuse II. Svezeni opravdu pekny, podvozek, prevodovka i motor (byl to urcite benzin ale nevim jaky, nenasel jsem nikde packu k otevreni predni kapoty a na zadnicg dverich nic nebylo
Kazdopadn...
S tím Focusem souhlasím, taky na mě neudělal příliš dobrý dojem. Navíc sem s ním měl tu čest v zimním provozu a řeknu jedno - žádný auto se mi na sněhu a na takový tý hlubší sračce nechovalo hůř, než Focus (obutý na dobrejch značkovejch zimákách). V ten moment sem jeho podvozku přestal věřit, prostě i když sem jel opatrně, tomu autu moc nechybělo aby šlo do smyku. Okamžitě sem nechápal, co je na jeho podvozku dobrýho. Nevim jestli má někdo podobnou zkušenost. S jiným autem, byť starším,
sem se cítil jistěji a bezpěčněji na sněhu, než s Focusem.
Jeho interiér na mě také neudělal dvakrát dojem. Posezení ok, volant ok, pedály atd. také ušly, ale to ovládání? Prostě nějak chaotické, nelogicky (podle mě) rozmístěné ovládací prvky. Najel sem s ním za den 300km a nemohl sem si zvyknout, kde co je. Nevim, snad to bylo tím složitým tvarem (pro mě odpudivým) přístrojové desky. To ovládání rádia kdesi pod/za volantem na mě také působilo jako vtip. Vypadalo jako obrovitý beďar :) Navíc si ho člověk ve tmě pletl s ovládací páčkou blikačů a dálkových světel a sáhl často vedle.
Netvrdím, že Mazda 6 má mizerný interier, proboha to ne, jiná auta sou na tom opravdu hůře, ale těch několik málo detailů a drobností, které působí jakoby ,,lacině" , pak udělá trošku horší dojem z celku. Toť vše.
Mazda 6 je ale velice povedené auto, keré má vše, co nakonec tvoří dobré auto dobrým autem, tam, kde má mít. Ocel je tam, kde má být ocel (nápravy-žádná hliníková ramena) a plast je tam kde má být plast. U šestky si cením právě onen výborný podvozek a bezproblémový motor, dobré uspořádání ovládacích prvků, jejich jednoduchost (vůz neobtěžuje množstvím páček a čudlíků, které člověk vlastně ani nepoužije neví na co vůbec jsou). Vůz má dobrou užitnou hodnotu, není vybaven nějakými ,,specialitami" které mají akorát přilákat zákazníka, ale při tom nakonec působí problémy a jsou k ničemu. Vše zkrátka funguje jak fungovat má a tak je to správně.
Navíc s autem je radost jezdit, podvozku a řízení se dá věřit. Posilovač také nepůsobí příliš ,,měkce" , není přehnaně citlivý ani tuhý, dobře dává vědět ,,co se děje mezi koly a silnicí" i ve vyšších rychlostech. Plynový pedál také klade mírný odpor, takže není ,,změklý jako máslo na sluníčku"
)). Brzdy nejsou jedovaté, ani nijak vyměklé. Jejich nástup není nijak razantní, ani nevím jak na mě působily-prostě tak nějak normálně, člověk se nad nimi nepozastaví :) Ale přecejenom bych asi čekal, že budou trošku víc ,,ostřejší".
U Šestky bych doporučil se raději vyhnout xenonovým světlometům a to pro jejich poměrně vysokou poruchovost-konkrétně systému naklápění-opravy pak nepatří k nejlevnějším. Je to taková jejich slabina, každý vůz má nějakou (Třeba ,,svatá" TDI mají váhu vzduchu no, nebo Vectra C myslím vysokotlaké čerpadlo u dieselů) Obyčejné halogenové světlomety mi nepřijdou nijak vyjímečné, jsou spíše průměrné, zlepší se to osazením např. lepších žárovek (třeba Philisp blue vision nebo jak se to jmenuje
Servis Mazdy prý také není nejdražší, jak se každý obává. Schválně říkám ,,prý", protože s ní do Mazdy nejezdím, tak nevím. Ale co vím, tak některé díly jsou i levnější, nežli na Škodu (myšleno originální díly), je to různé, ale takhle se liší každý výrobce, každá značka, takže nemá cenu to řešit. A navíc, kdo má na takový vůz, má také na servis. Neoriginální díly, myšleno ty běžné, spotřební, jako jsou kotouče, destičky, filtry, prostě to co se mění běžně, se dají sehnat v pohodě, i za velmi dobré ceny jako na kterýkoliv jiný vůz téhle třídy.
Co se týče samotné údržby, tak vůz není nikterak náročný, jelikož má rozvodový řetěz (benzíny), odpadá jedna starost. Originální hladící kapalina má dle výrobce vydržet 10let (mám jí tam dva roky a působí do -40stupňů), klínový řemen se pak tuším při 60tis km jen kontroluje, popřípadě dotahuje(možná je to v 90ti? teď nevím), pak už stačí jen měnit filtry a mrknout se jestli auto někde nerezne
. Jediné, kde je dobré dbát na kvalitu je pak motorový olej, ale to u každého moderního vozu - jsou totiž dost náchylné na jejich kvalitu a správné použití, lidé velmi často zbytečně používají lehkoběžné oleje(třeba 0W-30) a mnohdy pak dochází u motorů k vyšší spotřebě oleje. V našich podmínkách bohatě postačí kvalitní 10W-40. Mazda sama často leje do motorů namísto lehkoběžného oleje, právě 10W-40, zdůvodňují to tím, aby se předešlo nadměrné spotřebě oleje a také je to finančně výhodnější.
Tohle berte jako doplněk k té mojí ,,recenzi", dá se toho napsat opravdu hodně, o každém voze, ale při psaní si na všechno člověk zkrátka nevzpomene.