0
back
 

diskuze k tématu: Majitel Škody Octavia: Pokud vám ji neukradnou, slouží

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 12:53, To je skoro ...
...neuvěřitelně "pohádkový" příběh - a to mám pohádky ráda! V textu jsem nějak "nezachytila" kterou verzi motoru 1.6 měl (mezi nimi doce VELKÝ rozdíl byl) a zda jeho octavia je kousek po faceliftu nebo ještě "původní", ale to co mne "zaujalo" je naprosto "famózní" hodnocení všech parametrů a výsledná 1 (celá 14). Octavia patří k solidně hodnoceným a rozumně spolehlivým vozům, ale ony "1" ve VŠECH parametrech ... no to nevím (ehm, tedy spíše "vím") - já jiné takové (tak "dominantní") auto (v žádné kategorii/třídě) neznám - bez ironie!
PS: U budoucího vozu doporučuji ĆASTĚJi pneumatiky měnit - 63.000 km na jedněch je určitě už "příliš" a "koleda-koleda" o nějaký "průšvih" - řekla bych já (výrobci většinou "doporučují/ručí za" 40 t. km - dá se to trochu "přehnat", ale NE o 50%!)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 12:55, Nechápu, proč autor uvádí jako zápor finanční náročnost
když ho během těch let nestál servis (kromě prohlídek a spotřebáku) ani korunu.... Že by ta pružinka stála tolik peněz?
Jinak, těžko budete shánět nějaké info o zcizené oktávce, když většina jejích částí dnes dožívá v jiných vozech....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:22, Výrobce doporučuje...
Kylie posted by:
...neuvěřitelně "pohádkový" příběh - a to mám pohádky ráda! V textu jsem nějak "nezachytila" kterou verzi motoru 1.6 měl (mezi nimi doce VELKÝ rozdíl byl) a zda jeho octavia je kousek po faceliftu nebo ještě "původní", ale to co mne "zaujalo" je naprosto "famózní" hodnocení všech parametrů a výsledná 1 (celá 14). Octavia patří k solidně hodnoceným a rozumně spolehlivým vozům, ale ony "1" ve VŠECH parametrech ... no to nevím (ehm, tedy spíše "vím") - já jiné takové (tak "dominantní") auto (v žádn...
Výrobce kdyby mohl, tak doporučí z preventivních důvodů měnit pneu po nejpozději 10tkm. Čím dřív, tím vyšší zisk pro něj. To je podobné jako u diskuze na téma žebříčky spolehlivosti. Taky nejsou úplně k ničemu ale brát je příliš vážně nelze. Kdo zvládá změřit výšku vzorku na pneu může je vyměnit až budou na odpis. Kdo je líný se ohnout, nebo mu tato metoda nepřipadá dost kchůl, může se řídit doporučením výrobce. Kdysi jsem měl SEAT Ibiza. Měl obuté 13-ti palcové pneu šířky 155. Z finančních důvodů jsem tehdy koupil protektory (á cca 700ks včetně nazutí). Ty protektory měli po 40 tisících km ještě 55 až 60 procent vzorku. Sám jsem tomu moc nechtěl věřit. Z toho usuzuji, že by rovněž 60t km zvládly.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:43, RE: Výrobce doporučuje...
free78 posted by:
Výrobce kdyby mohl, tak doporučí z preventivních důvodů měnit pneu po nejpozději 10tkm. Čím dřív, tím vyšší zisk pro něj. To je podobné jako u diskuze na téma žebříčky spolehlivosti. Taky nejsou úplně k ničemu ale brát je příliš vážně nelze. Kdo zvládá změřit výšku vzorku na pneu může je vyměnit až budou na odpis. Kdo je líný se ohnout, nebo mu tato metoda nepřipadá dost kchůl, může se řídit doporučením výrobce. Kdysi jsem měl SEAT Ibiza. Měl obuté 13-ti palcové pneu šířky 155. Z finančních důvo...
Nu, já se většinou k pneu neohýbám (v pneuservisu přeci při uskladnění pneu omyjí ošetří a vzorek změří - takže 2x ročně mám celkem "přehled").
Víte jak se říká že němci jsou "precizní"? Tak vězte že i TOTO se občas testuje a naměřené rozdíly jsou poměrně zásadní (někdy narazíte i na zajímavé NEsrovnalosti, typu nová pneu - pneu po ... třeba 5ti - 10 ti t. km a někde okolo těch 40ti dochází k zhoršování parametrů). Jak jsem výše v minulém příspěvku napsala ... NENí problém těch 40 t. km "překročit", překročit je o více jak 50% už NErozumné je (prokazatelně = měřitelně). Ostaně jen trochu zkušený řidič to pak už i "cítí". Ano pneumatiky "zvládnou" více, a "zvládnou" i těch 60 t. - je to ale úplně stejné jako s podrážkou na botách. Já v tomto "marastu" raději s pořádnou zimní "bufou" (i na těch se dá uklouznout", než v "lodičkách" (na "slickách") - neb tam riziko NÁSOBNĚ vyšší je - u těch pneu se měří jako snesou rychlost v zatáčce, chování na vodě (tam je to docela zásadní rozdíl), brzdná dráha atd. - a těch 40 t. km (+ "něco" - záleží samozřejmě KDE a JAK se s vozem jezdilo) je prostě doba "rozumná", NAD 60.000 km už je prostě spíše NErozumná (prostě raději výměna "ZA pět minut 12", než "minuta PO 12té").
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 13:49, RE: To je skoro ...
Kylie posted by:
...neuvěřitelně "pohádkový" příběh - a to mám pohádky ráda! V textu jsem nějak "nezachytila" kterou verzi motoru 1.6 měl (mezi nimi doce VELKÝ rozdíl byl) a zda jeho octavia je kousek po faceliftu nebo ještě "původní", ale to co mne "zaujalo" je naprosto "famózní" hodnocení všech parametrů a výsledná 1 (celá 14). Octavia patří k solidně hodnoceným a rozumně spolehlivým vozům, ale ony "1" ve VŠECH parametrech ... no to nevím (ehm, tedy spíše "vím") - já jiné takové (tak "dominantní") auto (v žádn...
Pánovi je 66let. Jetsli že strávil svůj m otoristický život v žigulech později možná ve Favorit/Felicia a není nikterak náročný může se mu Octavka zdát jako velmi nadprůměrné vozidlo. Ne káždý potřebuje to nej co je k mání ke svému štěstí a spokojenosti. Proto asi to hodnocení.


Ruce jim ulámat zlodějům. Je mi pána líto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 14:45, RE: To je skoro ...
Valnoha posted by:
Pánovi je 66let. Jetsli že strávil svůj m otoristický život v žigulech později možná ve Favorit/Felicia a není nikterak náročný může se mu Octavka zdát jako velmi nadprůměrné vozidlo. Ne káždý potřebuje to nej co je k mání ke svému štěstí a spokojenosti. Proto asi to hodnocení.


Ruce jim ulámat zlodějům. Je mi pána líto.
Ano, z pohledu věku a předchozích vozidel je jeho pohled "pochopitelný".
Co se trestů týče, asi se shodneme - jen možná já JEŠTĚ PŘÍSNĚJŠÍ bych byla (ale já bych i za ten o 100.000 km "podtočený" tachometr -tvrdě trestala, takže za krádež celého vozu...)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 14:46, koktavka
nevim ale ty zápory jsou snad opačně, máme taky dvě kokty v rodině a finančně náročný teda nejsou (narozdíl od mého passata :) a místo v nich zase neni třeba vzadu tak pro malý děti. A 1.6 je pěkná mrtvice ve všech výkonovejch verzích. Když už tak 1.8 110kw nebo RS nebo TDi 81kw všechno ostatní je nákupní taška. Jinak plusem je velký kufr a minusem výhled při couvání...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 19:16, RE: koktavka
SupermanXXX posted by:
nevim ale ty zápory jsou snad opačně, máme taky dvě kokty v rodině a finančně náročný teda nejsou (narozdíl od mého passata :) a místo v nich zase neni třeba vzadu tak pro malý děti. A 1.6 je pěkná mrtvice ve všech výkonovejch verzích. Když už tak 1.8 110kw nebo RS nebo TDi 81kw všechno ostatní je nákupní taška. Jinak plusem je velký kufr a minusem výhled při couvání...
Škoda, že neznám počet momentálně registrovaných Oktávek v ČR. Tato informace by byla cca vodítkem k počtu recenzí Oktávky na Tipcars ))))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2009 23:17, kylie
jo jako, jsem se mrknul na ty vasi fotky ze jo, jste celkem pohledna zenska jako, kdybyste chtela, mohli by jsme si docela uzit jako...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 01:35, RE: kylie
Stejskal Jarda posted by:
jo jako, jsem se mrknul na ty vasi fotky ze jo, jste celkem pohledna zenska jako, kdybyste chtela, mohli by jsme si docela uzit jako...
Jo jo, "vuk taky sliboval" ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 07:41, RE: Výrobce doporučuje...
Kylie posted by:
Nu, já se většinou k pneu neohýbám (v pneuservisu přeci při uskladnění pneu omyjí ošetří a vzorek změří - takže 2x ročně mám celkem "přehled").
Víte jak se říká že němci jsou "precizní"? Tak vězte že i TOTO se občas testuje a naměřené rozdíly jsou poměrně zásadní (někdy narazíte i na zajímavé NEsrovnalosti, typu nová pneu - pneu po ... třeba 5ti - 10 ti t. km a někde okolo těch 40ti dochází k zhoršování parametrů). Jak jsem výše v minulém příspěvku napsala ... NENí problém těch 40 t. km "překr...
Dalším kritériem je i věk pneumatiky. Uváděných 4 let se ne každá dožije, ale věřím, že zvlášť u zimních bude stáří hrát velkou roli...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 08:03, Vyzvu koupit jsem vyslechl
Urcite jsi TO sve auto doporucil dobre ja jsem si to TVOJE auto v roce 2006 koupil bylo v moc dobrem stavu - tacho stocene na 80tkm ale urcite to bylo to tvoje, tak jsem spokojen ze znam kus jeho historie. Diky ze ses o nej tak dobre staral. Jen vic takovych fanousku do skodovek, ktere je kupuji jako nove a dobre se o ne staraji, my v druhe rade mame z toho jen radost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 11:01, soutěž???
Jak to tady tak poslední dobou čtu ( a již se snad ani nezapojuji ) vypadá to tady na soutěž o Zlatého Vaculíka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 12:13, RE: koktavka
Fire posted by:
Škoda, že neznám počet momentálně registrovaných Oktávek v ČR. Tato informace by byla cca vodítkem k počtu recenzí Oktávky na Tipcars ))))
Já teda nevím, jak 1.6 55kW, tu měl švagr a moc na ni nenadával, ale svezl jsem se se služební 1.6 74kW a nebylo to vůbec špatné, rozhodně bych nepoužil slovo mrtvice. 130 udržela ve dvou lidech na dálnici ve všech stoupáních na pětku. Spíš měla problémy béčková Vectra, která mě s kopce předjela a v kopci jsem zase předjížděl já ji (několikrát), protože těch 130 nezvládla. Při těch 130 točil motor 4000 otáček, což je poměrně dost, ale extrémní hluk přitom neprodukoval. Já bych těch 74kW označil za optimální výkon pro O1, i když s 1.8T je radostnější svezení při obdobné spotřebě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 12:47, KLEPL jste ..
Koloss posted by:
Já teda nevím, jak 1.6 55kW, tu měl švagr a moc na ni nenadával, ale svezl jsem se se služební 1.6 74kW a nebylo to vůbec špatné, rozhodně bych nepoužil slovo mrtvice. 130 udržela ve dvou lidech na dálnici ve všech stoupáních na pětku. Spíš měla problémy béčková Vectra, která mě s kopce předjela a v kopci jsem zase předjížděl já ji (několikrát), protože těch 130 nezvládla. Při těch 130 točil motor 4000 otáček, což je poměrně dost, ale extrémní hluk přitom neprodukoval. Já bych těch 74kW označil ...
... "hřebíček" na "hlavičku". Ta "silnější" verze 1.6ky je totiž ÚPLNĚ jiný motor, konstrukčně/koncepčně "new generation" a je to VELMi znát. I ten "novější" by mohl být "kultivovanější/tižší", ale je to "normální" "odpovídající" motorizace - narozdíl od 55 kW předchůdce - což je NEjedoucí NEtahnoucí "žrout" (pod 8 litrů snad tak při "economy run" - prostě 1.6ka 74 kW - ano, žádná "zázrak", ale "normální/solidní" pohonná jednotka /spolu s 1.8 T asi jediná použitelná - no to 1.8 T je "nej-" a nejen kvůli výkonu/, zatímco starý 16 55 kW - to je skoro "parodie" (zvláště když mrknete na "levnější" tehdejší konkurenci (citroën 1.6 80 kW, toyota 81 kW atp.)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 13:31, RE: Výrobce doporučuje...
Pepe posted by:
Dalším kritériem je i věk pneumatiky. Uváděných 4 let se ne každá dožije, ale věřím, že zvlášť u zimních bude stáří hrát velkou roli...
K tem pneu, zalezi jake mel. Micheliny treba vydrzi vic jak contiky apod. Zas nepodrzi na mokru. No obecne plati cim mensi valivy odpor, tim zase horsi ostatni jizdni vlastnosti. A Michelin jede na nizky valivy odpor. Take zalezi na motorizaci auta a stylu jizdy. Klidny ridic dokaze opravdu pneumatiky usetrit a najet i o polovinu vic. Dieslove auta maji obecne mensi najezd, protoze diky kroutaku dostavaji kola vic zabrat pri rozjezdech. Takze za idealnich podminek klidne tech 63k najet mohl. Uz je ale jina, kolik mel vzorku. Minimalni vysku dezenu snad zname vsichni, ale to je opravdu minimalni. Na zimnich pneu je ten rozdil markantni uz pri polovicni vysce dezenu a proto pod 4mm ne.
A pro rypaly. Vyrobci tyhle pravidla neurcuji. Ti se jen snazi reklamou zviditelnit svuj vyrobek. Jako to dela jakykoliv Lozja z horni dolni, ktery chce prodat svuj produkt. Me se libi, jak vsichni nadavaji pneumatikarum, jak ryzuji, ale automobilka, ktere sve vozy prodavaji o 50-100k draz nez by museli, uz nikomu nevadi. Proste zase jeden typicky rys cechu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 14:53, RE: kylie
Kylie posted by:
Jo jo, "vuk taky sliboval" ...
kde se dají najít fotky Kylie?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 15:11, Co dáte ...
SupermanXXX posted by:
kde se dají najít fotky Kylie?
... milý Superman(e)XXX, když "prozradím"? ,-)
http://www.flickr.com/photos/30642098@N08
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 18:19, RE: KLEPL jste ..
Kylie posted by:
... "hřebíček" na "hlavičku". Ta "silnější" verze 1.6ky je totiž ÚPLNĚ jiný motor, konstrukčně/koncepčně "new generation" a je to VELMi znát. I ten "novější" by mohl být "kultivovanější/tižší", ale je to "normální" "odpovídající" motorizace - narozdíl od 55 kW předchůdce - což je NEjedoucí NEtahnoucí "žrout" (pod 8 litrů snad tak při "economy run" - prostě 1.6ka 74 kW - ano, žádná "zázrak", ale "normální/solidní" pohonná jednotka /spolu s 1.8 T asi jediná použitelná - no to 1.8 T je "nej-" a nej...
S většinou tvých názorů souhlasím, ale s tímhle ne.
Octu 1.6 55kW máme v rodině od r.98, když jsem byl ještě "dítě školou povinné."
Že motor není dravec je jasný, ALE táhne velmi dobře již od volnoběžných otáček a je pružný. Svojí charakteristikou se blíží k dieselu, nej. výkon má už při 4600ot. I s plně obsazeným autem motor zvládá všechna stoupání na našich dálnicích na pětku a při 130km/h si vezme pouze 8l/100km. Na delších trasách mimo dálnice se při dodržování povolených rychlostí pohybuje spotřeba kolem 6-6,5l/100km.
Motor má nyní najeto 180tis.km a kromě loni nového startéru, který už moc nechtěl točit, s ním nebyl problém. Porucha žádná.
Jako negativum bych uvedl pouze vyšší hlučnost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.01.2009 20:54, Milý Sprint(ere) nebo jen (e)?
Sprint posted by:
S většinou tvých názorů souhlasím, ale s tímhle ne.
Octu 1.6 55kW máme v rodině od r.98, když jsem byl ještě "dítě školou povinné."
Že motor není dravec je jasný, ALE táhne velmi dobře již od volnoběžných otáček a je pružný. Svojí charakteristikou se blíží k dieselu, nej. výkon má už při 4600ot. I s plně obsazeným autem motor zvládá všechna stoupání na našich dálnicích na pětku a při 130km/h si vezme pouze 8l/100km. Na delších trasách mimo dálnice se při dodržování povolených rychlostí pohybuje...
Jsem ráda, že motor 1.6 8V 55 kW vám "ku spokojenosti" slouží, nicméně mezi ním a jeho náhradou (zcela novým motorem se 74 kW) je poměrně ZÁSADNí rozdíl - na tom MUSÍM trvat (nezlobte se).
Co se poruchovosti týče, tam snad prý nějaká "dramata" nehrozí (ale po 180.000 km máte tak na 99% 2hý výfuk a možná s ním dokonce nebyl jen jeden problém - to statistika ,-)
Máte pravdu, že na takový "poklidný" rodinný "styl" jízdy bezproblémů "postačí", trošičku "optimisticky" působí váš údaj o spotřebě. Je to totiž stále ten letitý motor, co znáte i z Felicie (a i tam byl už poněkud "v důchodovém věku").
Máte pravdu že v určitém slova smyslu má "naftový" charakter, a to především tím, že NAD cca 4000 otáček "končí" (už se nic neděje).
NEchtěla jsem být nějak "zlá" a některá "písmenka" možná až příliš "ironicky" mohou působit, ale (a snad jsem to nějak NEpopletla - starší motory vw opravdu NEjsou moje "parketa") vám doporučuji "vyzkoušet/porovnat" třeba JEN s tou novou (stále "jen" 8V) 74 kW variantou (a ZDŮRAZŇUJI, že ani ta nebyla v té době nějakým "premiantem" kategorie, ale už "držela krok"), nebo nějakou "cizí" konkurencí ... od 88 kW v Alfa, přes ten 80 kW Citroën .. třeba po onu 81 kW Toyotu - "důvodně" se domnívám, že VŚECHNY jsou "lepší", všechny jsou minimálně o generaci "modernější" (výkon, charakteristika a kultura chodu, spotřeba - ostatně, i ten zvuk).
Mně osobně by asi krom poněkud "mdlého" charakteru asi vadila právě ta "hlučnost" - ostatně trochu "podivný" zvukový doprovod je častým "souputníkem" koncernových motorů, od malých tříválců po "nadupané" W12.
PS: NEchci nějak "zpochybňovat" vaše slova, ale dosahujete-li opravdu s tímto motorem dlouhodobého průměru jemně přes 6 litrů - klobouk dolů.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.