0
back
 

diskuze k tématu: Jaký je nový motor 1,6TDI ve Škodě Octavii?

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 21:02, RE: Milý Paul(e)!
Kylie posted by:
Životnost i spolehlivost bi-turbo motorů (takže u tri-t. to bude asi stejné...) NENí žádná problém - standardních 240 tisíc km na které jsou projektovány (aby ujely BEZ většího servisu) vydrží "no problem"
Co se životnosti týče, jistě by nebyl problém vyrábět motor dimenzovaný na 500 tisíc (a klidně i více) km, ale to NENí v zájmu výrobců (a vlastně v ničím). Průměrný "nájezd" na evropském kontinentu se blíží 20ti t. km ročně, takže oněch 240 t (kdy se často mění rozvoddy - motory samozřejmě moh...
Právě že těch standardních 240 tísíc km JE problém. Běžné služební auto (pochybuju že hi tech diesel za mega a půl si koupí soukromník) najede ročně v pohodě 50 000 i víc km. Dejme tomu že se bude auto odpisovat 4 roky. To máme minimálně 200 000, takže zbývá pár tisíc km a auto je na odpis... Takhle jsem to myslel, není škoda nechat 4 - 5ti leté auto sešrotovat? Pochybuju že někdo bude repasovat triturbo... Nehledě na to, že i "jednoduché moderní" diesely mají podobnou životnost, ne-li nižší. Zažil jsem už spoustu různých common-railů ale i 2.0 TDI které v rozmezí 150 -200 000 km řekly dost a měnily se vstřiky, čerpadla, prasklé hlavy, zanesené DPF, dvouhmoťáky a mnoho dalšího. Neříkám že jde v tomto případě o repasi motoru, ale jsou opravy v řádech desetitisíců a často to odnese chudák neinformovaný soukromník, který si koupí toto účetně odepsané auto a pak se diví.

A proč spousta soukromých taxikářů pořád udržuje staré oktávky, bory, passaty,superby atd. Ze soucitu? Nebo že nemají na nové auto? Omyl. Tyhle staré nemoderní nafťáky, které mívají naběháno často 600 - 700 (i víc) tisíc mají malé provozní náklady a když se něco vysype, druhý den je to opraveno a za často směšné ceny.

U velkých taxi společností je situace jiná, mají totiž k dispozici celou flotilu, takže když se jedno auto rozbije, nahradí ho další. Soukromý taxikář takovou možnost jednoduše nemá a nemůže si dovolit aby mu auto stálo týden v servisu.

P.S. souhlasím s nesmyslností 8mi a víceválcových dieselů už jen z principu a logiky. Tyhle motory se stejně dostanou jen do limuzín a velkých SUV a domnívám se, že přeplňovaný benzín by udělal stejnou, ne-li lepší službu. Logicky, když si můžu dovolit auto za 3 mega (resp. firma si jej může dovolit). mám i na to abych ho uživil. Z tohoto hlediska je diesel v těchto autech nesmysl. Kdo je "socka", nemá na benzín a chce Q7 tak mu bude muset stačit 3.0 TDI, ni? :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 21:07, RE: nejpovedenější TDI jsou pryč :(
Pavlik posted by:
Mě traktorový zvuk za studena nevadil a nevadí - ale nesmířím se s ním u zahřátého motoru a to je problémem TDI s rotačkou i s PD.

PS: nechápu proč staré TDI nepoužíváte, když je vám po jeho skvělých" projevech smutno. Na bazareh jsou jich celé desítky....většinou se skvělými 120 tisíci na tachometru...)
A kdo řekl že nepožívám, na starou Audinu s 1.9 nedám dopustit, jen pomalu ale jistě začínám preferovat benzín v BMW, docela vážně ale uvažuju o oktávce túru f TDI pro podnikání, jako o malé, rychlé a spolehlivé dodávce ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 21:13, RE: Milý Muroň(i)!
Koloss posted by:
Co ta spotřeba s 98? Mně to začíná připadat, jako těch 8.5 bylo nějaké magické číslo. Když zajedu do středu města, kde jsou semafory a hustý provoz, tak to vyskočí nahoru a pak na cestách do práce se to opět ochotně vrátí zpátky, klidně během jednoho dne. A přitom, když jezdím jenom ty cesty do práce, tak to pod 8.5 nesleze.
Měřením teď míchá moje žena. Když jsem viděl na palubáku 11 na sto, tak jsem na ni uhodil, že buď s autem neumí jezdit nebo jezdí jako hovado. Přiznala se, že "trochu spěchala", takže zatím srážím ty její zběsilé jízdy. Navíc je malá nemocná, takže jsme toho ani moc nepojezdili. Teď mě čeká víkend na cestách, tak uvidíme.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 21:17, RE: Milý Muroň(i)!
Kylie posted by:
Já tu kdysi ZVEŘEJNILA (dala odkaz) na nafocená čísla spotřeby třílitrového šestiválce v C5, ale FAKTA se holt "představám" NEvyrovnají
PS: I ten starý Citroën C5 s automatem se hravě pohyboval v kategorii okolo 9ti litrů, vyšší spotřeba byla JEN při poskakování "od červené k červené" nebo v "nad200kilometrových" rychlostech.
Nikdy jsem ho NEšetřila (co do dynamiky, klima a hifi vždy zapnuté) a dlouhodobá spotřeba - samozřejmě VČETNĚ toho města, byla cca 10,5 - jakmile přibyly mimoměstské k...
Hm, to by tak souhlasilo. Dlouhodobou mám 9.2, město 10-11 a venku kolem 8-mi a moje žena tento faktor nedokážu odhadnout, ale i po venku je schopná s tím jet hrubě přes 10, i když jak tvrdí, rychlost dodržuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.06.2010 00:01, RE: Milý Paul(e)!
Paul posted by:
Právě že těch standardních 240 tísíc km JE problém. Běžné služební auto (pochybuju že hi tech diesel za mega a půl si koupí soukromník) najede ročně v pohodě 50 000 i víc km. Dejme tomu že se bude auto odpisovat 4 roky. To máme minimálně 200 000, takže zbývá pár tisíc km a auto je na odpis... Takhle jsem to myslel, není škoda nechat 4 - 5ti leté auto sešrotovat? Pochybuju že někdo bude repasovat triturbo... Nehledě na to, že i "jednoduché moderní" diesely mají podobnou životnost, ne-li nižší. Za...
Sešrotovat pětileté auto by určitě BYLA škoda, ale ono to (myslím) ZDALEKA není tak "dramatické" jak popisujete. PRŮMĚRNÝ roční nájezd je opravdu jen těch necelých 20 tisíc km (např. v česku ještě o něco méně), takže to (tak nějak) "vychází" - a NEbyl by to v praxi až takový problém ani u toho (v celkových počtech spíše výjímečného) vozu s nájezdem 50 t. ročně.
Problém JE, že právě TY se "svážejí" do českých bazarů s MOHUTNĚ podtočenými tachometry. Jinak ony výměny v těch cca 240 tisících sice něco stojí (rozvody a "klasicky" odchází vodní pumpa apod.) ale pokud je tomu vozu OPRAVDU 4-5 let a je jinak vše v pořádku - myslím že ta investice se vyplatí.
Co se "životnosti" CR motorů týče, i v česku (v českém nejprodávanějším auto-magazínu) je zdokumentován případ motoru 1.4 HDi s nájezdem přes MILION kilometrů (BEZ nějakých zvláštních oprav!).
Domnívám se onen "chudák neinformovaný soukromník" by NEměl "problém/chybu" hledat v systému vstřikování (Common rail), ale v "děsivých" poměrech českých autobazarů a praktikách v tomto odvětví vládnoucích .-(
Co se týče oněch taxikářů - NEní to až tak důkaz NADstandardních kvalit motorů TDi, ale spíše "vyjetých kolejí" (nedávno jsem někde viděla tabulku prodejů vozů střední třídy které DRTIVĚ vévodí končící VW Passat a Škoda Superb - obou dohromady se prodá NÁSOBNĚ VÍCE, než všech ostatních modelů dohromady - zkuste to probrat s JAKÝMKOLIV odborníkem/novinářem - nenajdete jediného, který by si myslel, že důvodem je "náskok díky technice, či spolehlivosti". Prostě "vyjeté koleje", neznalost a možná i "zvyk" (+ díky přece jen většímu rozšíření snadnější servis - myslím i neautorizovaný, cenově dostupný ... TO jsou pravé důvody, NE že by ta auta byla lepší či spolehlivější - ono je to občas dokonce naopak.
Pro mne jsou nejlepším vodítkem "kvality" a spolehlivosti (německé) katalogy ojetin - v česku vychází (myslím měsíčník?) OJETINY (často s VELMI PEČLIVÝM mnohastránkovým rozborem co ano, co ne, proč ano/ne, jaký motor jak co proč atd. - to je NAD všechny "bajky a pověry" - a že jsem jich i na TĚCHTO stránkách četla
Jak si povede např. výše hodnocený motor 1.6 TDi v otázce spolehlivosti uvidíme, ale jinak (na to že přišel s opravdu MNOHAletým zpožděním) za konkurencí, tak "jen tak tak" dosahuje kvalit, kterou oni nabízeli "o pětiletku" dříve.
PS: Víceturbové motory ještě NEjsou zcela běžné, ale ROKY jsem zde např. doporučovala motor 2.2 HDi s pořizovací cenou POD milion (konkrétně v C5 a Peugeot 407).
A co se týče spolehlivosti CR ještě jeden konkrétní případ z praxe, nedávno jsem mluvila s kamarádem, majitelem vozu Citroën Xantia 2.0 HDi z roku 1999, tedy jednoho z prvních Common railů a někdy před 2 lety ho pár drobností potrápilo (ale v praxi "běžné" spotřební věci - jen mu to "vyšlo" že měnil .. 3 věci během 3 měsíců?), nicméně "notoval si", že od té doby už zase jen jezdí a jezdí - čtvrtmilion kilometrů má už nějakou dobu za sebou.
PPS: Co se týče 2.0 TDi a oněch výměn již mezi 150-200 tisíci - to je PRAVDA. Některé (starší) verze TDi si vedly výborně, (trochu zjednodušeně řečeno) bohužel ty novější ...
I proto si myslím že "nářky" nad systémem pumpe-düse NEjsou na místě, v praxi "žil" dokonce DÉLE než koncern vw původně počítal (v "lepších" vozech/modelech bylo PD nahrazeno "ihned", že se v levnějších model dočkalo až TAKOVÉ obliby je skoro NEuvěřitelné a "zaskočilo" to i "zkušené marketinogové mazáky" z VW ,-)
A Audi Q7 prosím opravdu NEee (NEmám tento typ vozů v lásce "obecně" - no snad BMW X6 - na to mám "slabost", i když vlastně vůbec NEvím proč ,-) ale Q7 je "prototypem" jak by auto NEmělo být postaveno - ne, Ne a NE!
Pěkný den (raději s BENZÍNem, nicméně nějaké to bi- tri-turbo... ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.06.2010 00:09, Milý David(e) V!
David V posted by:
Hm, to by tak souhlasilo. Dlouhodobou mám 9.2, město 10-11 a venku kolem 8-mi a moje žena tento faktor nedokážu odhadnout, ale i po venku je schopná s tím jet hrubě přes 10, i když jak tvrdí, rychlost dodržuje.
Nechtěla bych nějak "zpochybňovat" slova vaší paní, a pssst - jen tak mezi námi - to tu rychlost asi zas tak moc NEdodržuje.. ,-)
PS: Pokud se pamatuji, při NAPROSTO BRUTÁLNíM zacházení (na německé dálnici plyn NAPLNO, občas zbrdit a když se uvolní místo opět NADORAZ naplno až někam přes 220 km/h a znovu ... a ...) jsem se Brumlou dostala na 16 litrů? Ovšem s průměrnou rychlostí HODNĚ přesahující "běžné standardy", prostě při jízdě (doslova) NAPLNO. Jinak to rozmezí 8-10 je "normální" (když "se připlete" více toho města ... tam to prosě ROSTE)
Dobrou ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.06.2010 00:12, RE: nejpovedenější TDI jsou pryč :(
Pavlik posted by:
Mě traktorový zvuk za studena nevadil a nevadí - ale nesmířím se s ním u zahřátého motoru a to je problémem TDI s rotačkou i s PD.

PS: nechápu proč staré TDI nepoužíváte, když je vám po jeho skvělých" projevech smutno. Na bazareh jsou jich celé desítky....většinou se skvělými 120 tisíci na tachometru...)
Ano! Zrovna nedávno jsem slyšela, že je to NEuvěřitelné, ale v česku téměř NEexistují ojetiny s 200 t. a více kilometry na tachometru! ,-)
PS: No - možná už KONEČNĚ přišla doba, kdy stočení o 100.000 km bude "normální" TRESTNÝ čin (se všemi důsledky)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.06.2010 09:41, Milá Kylie(e) :)
Kylie posted by:
Sešrotovat pětileté auto by určitě BYLA škoda, ale ono to (myslím) ZDALEKA není tak "dramatické" jak popisujete. PRŮMĚRNÝ roční nájezd je opravdu jen těch necelých 20 tisíc km (např. v česku ještě o něco méně), takže to (tak nějak) "vychází" - a NEbyl by to v praxi až takový problém ani u toho (v celkových počtech spíše výjímečného) vozu s nájezdem 50 t. ročně.
Problém JE, že právě TY se "svážejí" do českých bazarů s MOHUTNĚ podtočenými tachometry. Jinak ony výměny v těch cca 240 tisících sice ...
Asi jsi dostatečně NEpochopila co jsem v prvním odstavci myslel. Ano průměrný roční nájezd může být 20 000 km, ale NE u velmi drahého dieselového auta, který soukromníci jednoduše NEkupují! Řešil jsem realitu, ne statistiku!

Dále jsem si nestěžoval na vstřikovací systém P-D, já s ním neměl u starých TDI problém. Kritizoval jsem novou generaci čtyřválců TDI (2ou litry) ;o)

O 206tce 1.4 Hdi s milionem najeto vím a četl jsem, holt zázraky se stávají......jen tě škádlím ;o)

P.S. X6? To snad ne, neznám snad zbytečnější auto co kdy vzniklo :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.06.2010 12:25, Milý Paul(e)!
Paul posted by:
Asi jsi dostatečně NEpochopila co jsem v prvním odstavci myslel. Ano průměrný roční nájezd může být 20 000 km, ale NE u velmi drahého dieselového auta, který soukromníci jednoduše NEkupují! Řešil jsem realitu, ne statistiku!

Dále jsem si nestěžoval na vstřikovací systém P-D, já s ním neměl u starých TDI problém. Kritizoval jsem novou generaci čtyřválců TDI (2ou litry) ;o)

O 206tce 1.4 Hdi s milionem najeto vím a četl jsem, holt zázraky se stávají......jen tě škádlím ;o)

P.S. X6? To snad ne, n...
PS: Já VÍM - já se za to také "stydím", ale ...
(Skoro to NEchápu, já na vzhled a tak moc NEdám, ale tohle auto je mi takové ... sympatické? ,-)
No - alespoň má VYNIKAJÍCÍ podvozek (a motory) - ale jinak - já VÍM ... a "stydím" se
No, ale ona REALITA a STATISTIKA (alespoň trochu/částečně) něco společného mít budou.. ,-)
... a jak jsem napsala, pokud u DRAHÉHO vozu je po 4-5ti letech (jak jste psal) nájezd 200-250 t., tak se SAMOZŘEJMĚ VYPLATí trochu investovat a dalších xy let dále spokojeně jezdit (prostě někde okolo toho čtvrt milionu kilometrů příjdou trochu VYŠŠí výdaje - pokud je vozu třeba 13 let - NENí "perspektivní", pokud 5 let - NENí "co řešit")
Ale já to s tím TDi POCHOPILA (však jsem to "zjednodušila" na: staré = dobré, nové = ...)
KONKRÉTNĚ 1.9 TDi 110 PS z roku 1999 byl poslední DOBRÝ TDi - pak se to už jen zhoršovalo, poruchovost 2.0 TDi v jedné fázi byla dokonce až tristní.
K motorům - (nejen k té "zázračné" 1.4 HDi - mám zkušenost, že až VELMi často se "obecné povědomí" (představy) výrazně liší (pravý OPAK NEní výjímkou!) od hodnocení odborníků třeba v Engine of the Year, či "zpětném" hodnocení v oněch katalozích ojetých vozů. Konkrétně TDi ze samého konce minulého tisíciletí byl EXCELENTNí motor - bohužel MASOVÉ obliby u kupujících se dočkaly spíše jeho "horší" evoluční varianty.
To samé platí pro dvoulitry vw i dnes. Již nějaký rok mají v nabídce EXCELENTNí motor 2.0 T(F)Si a ... řekněme "průměrný" 2.0 TDi ... KTERÝ z nich je asi tak NÁSOBNĚ komerčně úspěšnější?
Odpověď znáte sám .-(
Pěkný den (když s vw 2litrem, tak JEDNOZNAČNĚ s T(F)Si ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.06.2010 15:36, RE: Milý Ryšár(e)!
Kylie posted by:
Plochá křivka růstu výkonu neškodí, plochá křivka točivého momentu "od nevidím do nevidím" , která je vlastní bi a tri-turbo motorům, vaší paní zajistí onen "kopanec" VŽDY VŠUDE v JAKÝCHKOLIV otáčkách (není to lepší?
Pěkný den (zkoušela jsem pár tisíc km 1.6 HDi 110 PS v právě končící cupce Citroën C4 a SPOLKNOUT Matize a Iveco na jedno sousto - mu věru NEdělalo problém ,-)
Nemohu souhlasit s těmi otáčkami a dostatkem točivého momentu OD NEVIDÍM DO NEVIDÍM. Pokud jsem měl v Kia pod 1800 nárůst byl sakra pozvolný. Jde o to, že při běžné jízdě staré TDi pracuje v režimu 1200 - 1500 otáček/min. Dojedete Avii před sebou a na klikaté okresce se za ní táhnete na pětku 70-80 a lehtáte plyn a motor brumlá při svých 1300 otáčkách. Najednou máte výhled a chcete předjet. Tak prostě šlápnete na pedál a hotovo. Takto pohodlně jsem v Kii nikdy nepředjel.
Výkony na papíře jsou jedna věc, ale na BĚŽNOU plynulou jízdu (kde mě rozsah otáček nezajímá, protože stejně jezdí většina vyzrálých řidičů ve velmi úzkém spektru otáček) a občasné předjetí nemá staré TDi konkurenci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.06.2010 16:53, RE: Milý Ryšár(e)!
Ryšár posted by:
Nemohu souhlasit s těmi otáčkami a dostatkem točivého momentu OD NEVIDÍM DO NEVIDÍM. Pokud jsem měl v Kia pod 1800 nárůst byl sakra pozvolný. Jde o to, že při běžné jízdě staré TDi pracuje v režimu 1200 - 1500 otáček/min. Dojedete Avii před sebou a na klikaté okresce se za ní táhnete na pětku 70-80 a lehtáte plyn a motor brumlá při svých 1300 otáčkách. Najednou máte výhled a chcete předjet. Tak prostě šlápnete na pedál a hotovo. Takto pohodlně jsem v Kii nikdy nepředjel.
Výkony na papíře jsou je...
CHÁPU, že NEsouhlasíte. Diesel 1.6 ve vozech Kia JE povedený (ale není ve všech úplně stejný! NEvím o jakém mluvíte vy), nicméně je to "normální" (dnes už letitý) 1.6 common rail.
A já sice raději automat(y), nicméně PŘED předjížděním přeci vždy PODřadzujeme (a NEříkejte, že s 1.9 TDi jste to nedělal .-)
Já onu křivku "od nevidím do nevidím" dávala do souvislosti s bi- a přicházejícím tri- turbomotorem. V reálu tedy třeba 2.2 HDi v Citroen(ech) a Peugeot(ech), starší V6 2.7 HDi a dnes novější 3.0 HDi v Jaguar(ech), Land Rover(ech), Mercedes CDi 250, BMW 23d a 35d a jejich "odnož" Alpina, Volvo D5 a URČITĚ jsem na něco zapomněla ...
Ona dvě turba v praxi zajistí PLNÝ zátah (téměř) "stále" (ne jen "kopaneček" v úzkém rozsahu otáček).
PS: Pokud píšete, že staré TDi (na předjíždění) NEmá konkurenci, myslím že byste některé z výše uvedených měl vyzkoušet (a to se na nás "řítí" - koncem letošního roku - kombinace 2.0 HDi a elektromotorů v zadní nápravě v Citroën DS4, kde při se elektromotory spínají buď při aktivaci ESP, nebo právě při předjíždění - při důraznějším sešlápnutí plynového pedálu)
DOMNÍVÁM se, že při onom "srovnávání" často hraje roli jen "pocit" (čísla mluví opravdu VELMi jinak). Prostě onen pocit "kopance" vzbuzoval dojem rychlosti, tedy excelentní elasticity, a byť realita nebyla špatná, TAK "skvělá" opravdu zase nebyla - třeba aktuální - vlastně končící bmw 120d, neřkuli 123d by ...
PPS: Máte pravdu, že NENí nad praxi - proto (bude-li to možné) vyzkoušejte KTERÝKOLIV z výše uvedených motorů - i C5, tedy rozhodně NEsportovní vůz, navíc s automatem a opravdu VYSOKOU hmotností - díky bi-turbu zvládá elasticitu 80-120 km/h (tedy ono DŮLEŽITÉ předjíždění), za necelých 5 sekund (ani jemu staré TDi - ani zdaleka - nemůže konkurovat ...
Myslím že VÝBORNÉ řešení jsou i ty malé elektromotory v zadní nápravě, jejichž "šílený" točivý moment dostupný (doslova) IHNED, je při předjíždění "k nezaplacení"
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.10.2010 21:57, "chytrá" Kylie
Vážení diskutující, pokud bude vkládat příspěvky "cosi" , co si říká Kylie a myslí si o sobě myslí, že sežrala šalamounovo exkrement, odcházím ( a nejsem sám) z těchto diskuzí. Je to až vrchol, kam jste si jí až připustili. Celej den nemá co dělat, jen sem píše ty svý chytrosti (rozuměj blbosti). S takovou chutí bych jí nakopal do řitě, to si nedokáže nikdo ani přestavit.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.