0
back
 

diskuze k tématu: Jaký je nový motor 1,6TDI ve Škodě Octavii?

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.06.2010 10:03, 1,6 Tdi 77Kw Golf Plus VI
Mám v tejto variante od nova Golf Plus 77kw a v súčasnosti najazdených okolo 6500 km.
Motor je v pohode na uspornú a kľudnú jazdu. Maximálny výkon som z neho este nikdy nedostal i keď snaha bola, nervy a výdrž nie. Ručička otáčkomeru dalej jak za 3900 odmieta liezt a nasadí tempo umierajúceho slimáka.Nikdy som to nevydržal kukať jak sa su...uunie.
Auto a teda motor je skvelý na úšpornú jazdu, pri zábehu dojazd na 1 nádž 55l nafty 1200 km, tankoval som v 1180 a udávaný dojaz bol 25km. V súčasnosti spotreba na dialnici mixlej okreskou s tempomatom pri rýchlosti 100 km/hod 3,4 l/100 km pri rýchlosti 110km/hod 3,6l/100km ale pri rýchlosti 150km/hod už 5,6 l/100 km. Hodnoty z jázd Plzeň - Marianske Lázne. Plzeň - Praha dialnica spotreba bežne od 3,6 cca 100-110 km/hod až 4,5 130 km/hod.V súčasnosti keď jazdí priaťeľka hodne po meste a trasy mimo mesto do 30 km a ta nekuká moc na spotrebu vydrží nádrž cca 1100km. Motor není žiaden slimák ale subjektývne s 1,9 tdi 66 kw v oktávke posobý slabšie. Myslím že sa celkom podaril na rodinné a bežné auto. Jazda do 170 mu pohodovo sedí, ďalej to už není ono i keď 180 plynule udrží ovšem už za cenu straty ďalšej znatelnejšej akcelerácie. Maximum 190 auto skutočne dá a v golfe VI kombi dal stejný motor maximum 200 ktoré bol schopný i dlhodobo na rovine držať. Ovšem na vlastnom aute by som to ale nerobil :) Na záver len, že tento motor som uprednostnil pred benzínovou 1,4 tsi z dovodu omnoho úšpornejšej jazdy a dostatočného konfortu. Som prakticky založený a s autom úprimne spokojný. Nafta proste žere stále výrazne menej, hlavne ak na to šlápnete. Benzínové tsi už potom v spotrebe stráca zábrany:) Jazda 1.4 tsi je však kultivovanejšia, živšia a zábavnejšia.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.06.2010 10:30,
Změna charakteru motoru s CR oproti předchůdcům je popsána výstižně. Starý TDi je takový hravý, přizpůsobí se stylu a náladám řidiče. PD je méně komunikativní drnčák, který jde ochotněji za plynem a musí se stále držet na uzdě. S 1,6 CR jsem jel v Audi A3 a je to takové bez duše. Výkonově na relativně malé auto dostačuje, ale chybí mu hravost TDi s rotačním čerpadlem a dravost PD. Devadesátá léta, kdy VW gruppe v dieselech dominoval, jsou dávno pryč. Na začátku nového tisíciletí PD bodovalo dynamikou a spotřebou, ale požadavky zákazníků se ubíraly směrem kultivovanosti a zmenšování objemů u komínů. Teď TDI CR za konkurencí zaostávají, možná nabídnou větší životnost, ale na to je ještě brzy. Zřejmě se opravdu orientují na benzíny, kde v minulosti naopak technologicky zaostávali.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.06.2010 18:36, RE: bez předmětu
Muroň posted by:
Změna charakteru motoru s CR oproti předchůdcům je popsána výstižně. Starý TDi je takový hravý, přizpůsobí se stylu a náladám řidiče. PD je méně komunikativní drnčák, který jde ochotněji za plynem a musí se stále držet na uzdě. S 1,6 CR jsem jel v Audi A3 a je to takové bez duše. Výkonově na relativně malé auto dostačuje, ale chybí mu hravost TDi s rotačním čerpadlem a dravost PD. Devadesátá léta, kdy VW gruppe v dieselech dominoval, jsou dávno pryč. Na začátku nového tisíciletí PD bodovalo dyna...
Životnost opravdu uvidíme až časem, myslím si ale, že to zázrak také nebude - problémy CR systémů totiž v ČR způsobuje hlavně tekutina vydávaná za naftu. Druhou věcí je potom "úsporný" styl ploužení šetřílků jedoucích za 4 litry - těm se potom ucpává a ničí filtr pevných částic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.06.2010 22:40, Milý Muroň(i)!
Muroň posted by:
Změna charakteru motoru s CR oproti předchůdcům je popsána výstižně. Starý TDi je takový hravý, přizpůsobí se stylu a náladám řidiče. PD je méně komunikativní drnčák, který jde ochotněji za plynem a musí se stále držet na uzdě. S 1,6 CR jsem jel v Audi A3 a je to takové bez duše. Výkonově na relativně malé auto dostačuje, ale chybí mu hravost TDi s rotačním čerpadlem a dravost PD. Devadesátá léta, kdy VW gruppe v dieselech dominoval, jsou dávno pryč. Na začátku nového tisíciletí PD bodovalo dyna...
Holt každý nemůže být jako staré letité 1.6 HDi (to by byla JINÁ písnička
Pěkný den (třeba s Mazdou 3, nebo Citroën-em DS3 1.6 HDi ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.06.2010 23:41, RE: Milý Muroň(i)!
Kylie posted by:
Holt každý nemůže být jako staré letité 1.6 HDi (to by byla JINÁ písnička
Pěkný den (třeba s Mazdou 3, nebo Citroën-em DS3 1.6 HDi ,-)
S naftou pod kapotou nemůže být žádný den pěkný
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 05:34, RE: Milý Muroň(i)!
David V posted by:
S naftou pod kapotou nemůže být žádný den pěkný
Při ceně benzínu a spotřebě V6 bych den raději ani nezačínal )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 07:54, RE: Milý Muroň(i)!
Pavlik posted by:
Při ceně benzínu a spotřebě V6 bych den raději ani nezačínal )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 15:31, RE: Milý Muroň(i)!
David V posted by:
Co ta spotřeba s 98? Mně to začíná připadat, jako těch 8.5 bylo nějaké magické číslo. Když zajedu do středu města, kde jsou semafory a hustý provoz, tak to vyskočí nahoru a pak na cestách do práce se to opět ochotně vrátí zpátky, klidně během jednoho dne. A přitom, když jezdím jenom ty cesty do práce, tak to pod 8.5 nesleze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 15:34, Downsizing
Hovořit u dieslů u downsizingu je trochu zcestné. Downsizing u benzínů znamená snížení objemu a nahrazení turbem. Dnešní diesly už ve většině turbo mají, takže snaha o použití menšího objemu mi připadá, jako by zkoušeli, jaká podvýživa to auto ještě utáhne. A nebo se narazí na to, kdo ten turbodiesel opravdu umí udělat, když to jinak Renaultu nebo PSA funguje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 15:57, nejpovedenější TDI jsou pryč :(
Měl jsem tu "čest" jet s tímto motorem (1.6 TDI) ale v Golfu a musím říct, že jsem byl zklamán. Na druhou stranu konkurenční motory a vůbec cenově dostupné "moderní" diesely jsou pro mě zklamáním (2.7 a 3.0 TDI nebo diesely od BMW neberu jako cenově dostupné pro široké masy nebo firmy ;o) ). Všechny jsou dělané na stejné brdo - hlavně žádný turboefekt, co nejvíc kultivované a "ekologické". Jiný diesel v dnešní době nemá šanci ani u rádoby odborných pisálků, ani u veřejnosti, jíž jsou vtlačovány názory že pokud diesel nezní a nechová se jako atmosférický benzín, nemá common rail a DPF tak je to špatně a ten kdo se zastává staré 1.9 TDI je ničema a ignorant a měl by být vyhoštěn ze společnosti případně se zapsat do cizinecké legie...

Chtěl bych jen krátce zavzpomínat na staré dobré TDI které jsou bohužel nenávratně pryč. Spojovaly je vlastnosti jako spolehlivost, výkon, nízká spotřeba a chuť do života. Mezi mé nejoblíbenější (taky jsem se s nimi něco najezdil) patřily 2.5 pětiválec 103 kW, 1.9 81 kW a i 1.9 96 kW se šestikvaltem stála za to. Hodně se mi svým projevem zamlouval i 2.5 V6 132 kW, ale se spolehlivost (spíš trvanlivost) už nebyla jeho předností.

Ano, tyto motory měly i mouchy (třeba obligátní váhy vzduchu), ale oproti ovádům "moderních" dieselů je to jen plivnutí do moře...

P.S. nevím jak vám, ale mě ten traktorový zvuk za studena nevadil, zato bezproblémové kilometry se mi líbily ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 16:08, živost starých dobrých 1,9TDi 81kW
Dobrý slunečný den,
mám najeto mnoho km se starou 81kW v Octávii a také 85 PD ve F Galaxy. Nyní jsem odzkoušel v rámci akcí v autosalónech ten slavný common-rail 1,6 v Kia a HDi v P307. Vše, co řekl Muroň, do puntíku schvaluji. Motory CR mě ani trochu nenadchly. Výkon je jedna věc, ale prudký nárůst výkonu u starých TDíček a PDéček je nenahraditelný při předjíždění. Plochá křivka růstu výkonu CR mě nechává chladným, protože to si zrovna mohu pořídit benzíňáka, u kterého si při předjíždění podřadím, vytočím nad 3500 a pak zase přeřadím. Tyhle dva zbytečné pohyby šaltrpákou se u dřívějších TDi nevyskytovaly. Především mé manželce, která jako většina představitelek něžného pohlaví měla problém odhanout předjíždění, tento kopanec vyhovoval a v té 60 - 80 km/h spolkla Matize i Iveco jako malinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 17:18, RE: Downsizing
Koloss posted by:
Hovořit u dieslů u downsizingu je trochu zcestné. Downsizing u benzínů znamená snížení objemu a nahrazení turbem. Dnešní diesly už ve většině turbo mají, takže snaha o použití menšího objemu mi připadá, jako by zkoušeli, jaká podvýživa to auto ještě utáhne. A nebo se narazí na to, kdo ten turbodiesel opravdu umí udělat, když to jinak Renaultu nebo PSA funguje.
SOUHLASím s Koloss(em), nicméně "do jisté míry" se downsizing(u) dočká(vá)me i u dieslů.
Mám na mysli zvyšování výkonu při stejném objemu zvětšením počtu turbodmychadel (biturbo), resp. triturbo (pokud bude připravovaný triturbo motor od bmw takový jak naznačují .... ,-)
Pěkný den (benzín JE "lepší", nicméně "víceturbová" nafta ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 17:44, RE: Downsizing
Kylie posted by:
SOUHLASím s Koloss(em), nicméně "do jisté míry" se downsizing(u) dočká(vá)me i u dieslů.
Mám na mysli zvyšování výkonu při stejném objemu zvětšením počtu turbodmychadel (biturbo), resp. triturbo (pokud bude připravovaný triturbo motor od bmw takový jak naznačují .... ,-)
Pěkný den (benzín JE "lepší", nicméně "víceturbová" nafta ..
Více turbodmychadel na jednom motoru nemůže nějak zásadně změnit maximální výkon motoru, ale spíš kombinací rozdílných charakteristik různě velkých dmychadel lze dosáhnout rovnoměrnějšího dávkování výkonu. Pouze pro vysoký výkon stačí jedno velké turbo, ale aby to nebylo letargické v nízkých otáčkách, kdy je málo spalin a velké turbo neroztočí, tak je potřeba přifouknout malým.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 18:00, RE: Downsizing
Koloss posted by:
Více turbodmychadel na jednom motoru nemůže nějak zásadně změnit maximální výkon motoru, ale spíš kombinací rozdílných charakteristik různě velkých dmychadel lze dosáhnout rovnoměrnějšího dávkování výkonu. Pouze pro vysoký výkon stačí jedno velké turbo, ale aby to nebylo letargické v nízkých otáčkách, kdy je málo spalin a velké turbo neroztočí, tak je potřeba přifouknout malým.
Tak nějak, triturbo mi přijde zbytečné a zbytečně komplikované, o spolehlivosti případně životnosti motoru jako celku raději pomlčet... Proč se inženýři raději nezaměří na vývoj dieselového motoru, který by byl daleko spolehlivější a měl delší životnost než současné diesely při plnění emisních podmínek a nároků ze strany zákazníků??? Místo vymýšlení těchto naftových hypermonster... Vážně mě to štve
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 18:38, RE: Milý Muroň(i)!
Koloss posted by:
Co ta spotřeba s 98? Mně to začíná připadat, jako těch 8.5 bylo nějaké magické číslo. Když zajedu do středu města, kde jsou semafory a hustý provoz, tak to vyskočí nahoru a pak na cestách do práce se to opět ochotně vrátí zpátky, klidně během jednoho dne. A přitom, když jezdím jenom ty cesty do práce, tak to pod 8.5 nesleze.
Bratr má Cougar 2.5 V6 a má dlouhodobou spotřebu 8,5l Říkal, že níž to prostě nejde a asi ani nepůjde
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 19:47, Milý Koloss(i)!
Koloss posted by:
Více turbodmychadel na jednom motoru nemůže nějak zásadně změnit maximální výkon motoru, ale spíš kombinací rozdílných charakteristik různě velkých dmychadel lze dosáhnout rovnoměrnějšího dávkování výkonu. Pouze pro vysoký výkon stačí jedno velké turbo, ale aby to nebylo letargické v nízkých otáčkách, kdy je málo spalin a velké turbo neroztočí, tak je potřeba přifouknout malým.
MŮŽEME si sice "hrát se slovíčky", ale ve výsledku BUDE mít onen tri-turbo motor (a jistě NEzůstane u tohoto jediného) vyšší výkon i točivý moment (což je v praxi i u biturbo motorů) - i když SAMOZŘEJMĚ NEjde JEN o ten výkon (na který se dívá VĚTŠINA lidí) ale o krááásně PLNÝ zátah "kdykoliv" od nevidím do nevidím (to pro ty kteří zde nadšeně vzpommínali na KOPANEC TDi - takový KOPANEC nabízí již dnes třeba motor 23d od BMW - ať už v bmw 1, o verzi v 3kové řadě od Alpina nemluvě - TIMto směrem, dle mne, půjde i další výkon ... proč mít záběr jen na "chviličku" jako ve starých TDi, když může být v CELÉM pásmu otáček).
Ještě k tomu "kopanci" a "pláči" že toto systémy CR neumí - NEmyslím že to tak je (pokud porovnáte naměřené hodnoty), jde JEN o POCIT! Elasticita CR dieslových motorů, těch biturbo zvláště, je LEPŠí - jen jak je to předjíždění/zrychlování "sametové/pohodvé", lidem prostě chybí to chvilkové "KOP" - protože ho mají už od otáček těsně nad 1000 a do dieslových maxim - ale holt to prostě asi NEpůsobí tak "efektně" (nicméně takové "stesky" po technicky opravdu PODprůměrných motorech - a když si koupíte JAKÝKOLIV "Gebrauchtwagen-katalog", tak zjistíte, že s onou spolehlivostí to také nebyla až taková sláva - bych NEčekala).
PS: K té elasticitě (která vám - nikoliv VÁM Koloss - i opravdu velký (před pár lety by to byl spíše vůz VYŠŠí střední třídy) Citroën C5 (který by VĚTŠINA místních diskutérů asi zařadila ZA ona TDi) z 80ti na 120 km/h "hupsne" za necelých 5 vteřin - a to je limitován nejen hmotností, ale i automatickou převodovkou)
Prostě bi-turba a tri-turba (dle mne) JSOU chytrým řešením a ani poruchovost není nijak problematická (pravda NEsmíte tankovat "směsky" všeho možného - což je, uznávám, v česku docela PROBLÉM
PS: Milý Koloss - znám také bi-turbo motory, kde jsou obě turba STEJNÁ ,-)
- a také (a tam také asi budoucnost směřuje) "dvoukomorová" jedno turba (tj. vlastně bi-turbo "2 v 1"
JÁ si prostě myslím že to JE (správný) směr vývoje (a mé zkušenosti s bi-turby jsou jen ty nejlepší a na TRI-TURBO se moc Moc a MOC těším
Pěkný den (s nějakým "více-turbo-dieslovým" motorem ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 19:52, Milý Ryšár(e)!
Ryšár posted by:
Dobrý slunečný den,
mám najeto mnoho km se starou 81kW v Octávii a také 85 PD ve F Galaxy. Nyní jsem odzkoušel v rámci akcí v autosalónech ten slavný common-rail 1,6 v Kia a HDi v P307. Vše, co řekl Muroň, do puntíku schvaluji. Motory CR mě ani trochu nenadchly. Výkon je jedna věc, ale prudký nárůst výkonu u starých TDíček a PDéček je nenahraditelný při předjíždění. Plochá křivka růstu výkonu CR mě nechává chladným, protože to si zrovna mohu pořídit benzíňáka, u kterého si při předjíždění podřad...
Plochá křivka růstu výkonu neškodí, plochá křivka točivého momentu "od nevidím do nevidím" , která je vlastní bi a tri-turbo motorům, vaší paní zajistí onen "kopanec" VŽDY VŠUDE v JAKÝCHKOLIV otáčkách (není to lepší?
Pěkný den (zkoušela jsem pár tisíc km 1.6 HDi 110 PS v právě končící cupce Citroën C4 a SPOLKNOUT Matize a Iveco na jedno sousto - mu věru NEdělalo problém ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 20:00, RE: Milý Muroň(i)!
zigi posted by:
Bratr má Cougar 2.5 V6 a má dlouhodobou spotřebu 8,5l Říkal, že níž to prostě nejde a asi ani nepůjde
Já tu kdysi ZVEŘEJNILA (dala odkaz) na nafocená čísla spotřeby třílitrového šestiválce v C5, ale FAKTA se holt "představám" NEvyrovnají
PS: I ten starý Citroën C5 s automatem se hravě pohyboval v kategorii okolo 9ti litrů, vyšší spotřeba byla JEN při poskakování "od červené k červené" nebo v "nad200kilometrových" rychlostech.
Nikdy jsem ho NEšetřila (co do dynamiky, klima a hifi vždy zapnuté) a dlouhodobá spotřeba - samozřejmě VČETNĚ toho města, byla cca 10,5 - jakmile přibyly mimoměstské kilometry přišel pád na oněch 9 litrů (na dálkových trasách samozřejmě i méně - pravda, POD 8 litrů nee)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 20:14, Milý Paul(e)!
Paul posted by:
Tak nějak, triturbo mi přijde zbytečné a zbytečně komplikované, o spolehlivosti případně životnosti motoru jako celku raději pomlčet... Proč se inženýři raději nezaměří na vývoj dieselového motoru, který by byl daleko spolehlivější a měl delší životnost než současné diesely při plnění emisních podmínek a nároků ze strany zákazníků??? Místo vymýšlení těchto naftových hypermonster... Vážně mě to štve
Životnost i spolehlivost bi-turbo motorů (takže u tri-t. to bude asi stejné...) NENí žádná problém - standardních 240 tisíc km na které jsou projektovány (aby ujely BEZ většího servisu) vydrží "no problem"
Co se životnosti týče, jistě by nebyl problém vyrábět motor dimenzovaný na 500 tisíc (a klidně i více) km, ale to NENí v zájmu výrobců (a vlastně v ničím). Průměrný "nájezd" na evropském kontinentu se blíží 20ti t. km ročně, takže oněch 240 t (kdy se často mění rozvoddy - motory samozřejmě mohou jezdit dál a dál a dál) je v praxi "dostatečných"
To platí pro "západní" Evropu a NENí PROBLÉM (pravda může to být trochu jinak v česku, kde je množství bazarových vozů s přetočeným tachometrem a "zoufalou" minulostí atd. atp. -
ale v "normálních" podmínkách "vše funguje"
PS: NEmyslím že by blížící se tri-turbo bylo nějaké "monstrum" - je to vlastně právě NAOPAK. Místo MONSTRA v podobě V8 (neřkuli V12 TDi) dosáhnou stejného výkonu, nižší spotřeby - dokonce výrazně, nižších emisí, menšího zatížení přední nápravy = snazšího řízení vozu - "obyčejným" třemi turby přeplňovaným 6ti válcem
MNĚ se to LÍBÍ
Pěkný den (s nějakým bi- či tri-turbem přeji ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.06.2010 20:28, RE: nejpovedenější TDI jsou pryč :(
Paul posted by:
Měl jsem tu "čest" jet s tímto motorem (1.6 TDI) ale v Golfu a musím říct, že jsem byl zklamán. Na druhou stranu konkurenční motory a vůbec cenově dostupné "moderní" diesely jsou pro mě zklamáním (2.7 a 3.0 TDI nebo diesely od BMW neberu jako cenově dostupné pro široké masy nebo firmy ;o) ). Všechny jsou dělané na stejné brdo - hlavně žádný turboefekt, co nejvíc kultivované a "ekologické". Jiný diesel v dnešní době nemá šanci ani u rádoby odborných pisálků, ani u veřejnosti, jíž jsou vtlačovány...
Mě traktorový zvuk za studena nevadil a nevadí - ale nesmířím se s ním u zahřátého motoru a to je problémem TDI s rotačkou i s PD.

PS: nechápu proč staré TDI nepoužíváte, když je vám po jeho skvělých" projevech smutno. Na bazareh jsou jich celé desítky....většinou se skvělými 120 tisíci na tachometru...)
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.