0
back
 

diskuze k tématu: Jak správně jezdit s TDI u Octavie?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 00:42,
Prostě benzín je benzín - samozřejmě bez turba !!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 00:46,
Hlavně nevytáčet studený motor !!!
Když to vidím v zimě při cestě z práce, jak někto to TDI po celonočním stání při mrazu nastartuje a za 30 sekund to už žene po dálnici ( máme ji asi 100 metrů od parkoviště ), tak se mi chce brečet. A nebo mu dát na budku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 04:21, Spotřeba oleje
Když mám u svého letitého TD motoru nulovou spotřebu oleje,mohu si tedy být jist,že je turbo v tuto chvíli ještě málo opotřebované? (olej 5W40,mondeo 95,cca 200t.km..)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 07:05, Spotřeba oleje
anonym posted by:
Když mám u svého letitého TD motoru nulovou spotřebu oleje,mohu si tedy být jist,že je turbo v tuto chvíli ještě málo opotřebované? (olej 5W40,mondeo 95,cca 200t.km..)
Dobry den ,chci se pochlubit se svimi zkusenosti, mam Mercedes-Benz W124 s motorem 300TD z roku 1993. Auto sem kupoval jako nove. Mam najezdino skoro 700000Km a turbo ci jine casti s nin souvisejici jsou stale puvodni. Ridim podle rad co mi dal asi pred 13 lety jeden manik v Mercedesu a je to hodne podobne tomu co tu tvrdi autor clanku, takze na tom neco bude. Zdravim a hodne kilometru bez nehod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 07:56, RE: Spotřeba oleje
Josef posted by:
Dobry den ,chci se pochlubit se svimi zkusenosti, mam Mercedes-Benz W124 s motorem 300TD z roku 1993. Auto sem kupoval jako nove. Mam najezdino skoro 700000Km a turbo ci jine casti s nin souvisejici jsou stale puvodni. Ridim podle rad co mi dal asi pred 13 lety jeden manik v Mercedesu a je to hodne podobne tomu co tu tvrdi autor clanku, takze na tom neco bude. Zdravim a hodne kilometru bez nehod.
... holt mercedes...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 08:05, RE: Spotřeba oleje
bubu posted by:
... holt mercedes...
nezničitelná W124, ať vám slouží co nejdéle
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 09:05, RE: Spotřeba oleje
anonym posted by:
Když mám u svého letitého TD motoru nulovou spotřebu oleje,mohu si tedy být jist,že je turbo v tuto chvíli ještě málo opotřebované? (olej 5W40,mondeo 95,cca 200t.km..)
Ano, to pak máte turbodmychadlo, přesněji jeho kluzná ložiska neopotřebovaná. Avšak nulová spotřeba je téměř nemožná, zvláště u přeplnovaných motorů, jelikož každé tirbodmychadlo malinko propouští olej a to i nové po pár 1000 km. Vidél jsem sundanou hadicic výtlaku na autě co mělo pár km a malinko oleje v ní bylo.Ale je to přirozeně o chování k motoru a o jeho pravidelném servisu, jak píše pan Vaculík
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 10:23, RE: Spotřeba oleje
Josef posted by:
Dobry den ,chci se pochlubit se svimi zkusenosti, mam Mercedes-Benz W124 s motorem 300TD z roku 1993. Auto sem kupoval jako nove. Mam najezdino skoro 700000Km a turbo ci jine casti s nin souvisejici jsou stale puvodni. Ridim podle rad co mi dal asi pred 13 lety jeden manik v Mercedesu a je to hodne podobne tomu co tu tvrdi autor clanku, takze na tom neco bude. Zdravim a hodne kilometru bez nehod.
At slouzi!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 11:04, RE: bez předmětu
Peet posted by:
Hlavně nevytáčet studený motor !!!
Když to vidím v zimě při cestě z práce, jak někto to TDI po celonočním stání při mrazu nastartuje a za 30 sekund to už žene po dálnici ( máme ji asi 100 metrů od parkoviště ), tak se mi chce brečet. A nebo mu dát na budku.
Nevytáčet studený motor platí obecně u každého auta, ona totiž může vlivem rychlého ohřevu prasknout hlava. U toho turba to ani není o vyslokých otáčkách motoru, ale o nakrmení turba a na to stačí 2000 rpm motoru a plyn až na podlaze. Motor ae roztočit ani víc nemusí, ale turbína dostane hodně zabrat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 11:11, Turbo
Mam dotaz na redakci, mam TDI 81kw a stavalo se mi, ze motor za jizdy z niceho nic ztratil vykon a byl problem jet 100 km/h po rovine, nekdy stacilo znovu nastartovat a bylo to v pohode, dokud neprislo treba stoupani a motor treba v polovine kopce najednou jak kdyz prepnul do nouzoveho rezimu a zase byl priserne liny. nekdy stacilo znovu nastartovat, nekdy pomohlo na 2 - 3 minutky zastavit a nechat lehce vychladnout motor. Cim to muze byt? Nejezdim jak dobytek takze auto setrim, olej menim po 10 tis a pouzivam pouze kvalitni olej. V servisu me napichli na PC a rekli vaha vzduchu, jelioz uz mam vahu Pierburg ( udajne uz neznicitelna) nechal jsem ji jen procistit nejakym roztokem v servisu, od te doby auto sice " se neprepina do nouzoveho rezimu " ale prijde mi ze vykon stale postrada proto tomu co mel pred 3 lety co jsem ho koupil. Muze toto vyresit nova vaha vzduchu nebo je to nacate turbo?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 11:12, RE: bez předmětu
David posted by:
Nevytáčet studený motor platí obecně u každého auta, ona totiž může vlivem rychlého ohřevu prasknout hlava. U toho turba to ani není o vyslokých otáčkách motoru, ale o nakrmení turba a na to stačí 2000 rpm motoru a plyn až na podlaze. Motor ae roztočit ani víc nemusí, ale turbína dostane hodně zabrat.
To je trochu blbost protože v malých otáčkách motoru motor vypouští míň výfukových plynů.Až tak od těch 1800ot. a plném plynu se turbo začne pořádně točit a to u motoru bez naklápěcích lopatek.Stačí stáhnout okýnko na straně kde je turbo a jet kolem svodidel a krásně je to slyšet
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 12:25, RE: Spotřeba oleje
Josef posted by:
Dobry den ,chci se pochlubit se svimi zkusenosti, mam Mercedes-Benz W124 s motorem 300TD z roku 1993. Auto sem kupoval jako nove. Mam najezdino skoro 700000Km a turbo ci jine casti s nin souvisejici jsou stale puvodni. Ridim podle rad co mi dal asi pred 13 lety jeden manik v Mercedesu a je to hodne podobne tomu co tu tvrdi autor clanku, takze na tom neco bude. Zdravim a hodne kilometru bez nehod.
tak nto trochu kecas,500000km najely medvedi s atmosferou dieselem,ale turbina ma uz slozitejsi zdvihatka ventilu a najedou polovinu z toho co atmosfery-tj. max 300000km,takze tohle neeee a nerikej mi ze je to o stylu jezdeni
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 12:28, Olej pro Turbodiesel
Upřesnění olejů - pro motory PD je nutné použít BUĎ olej 505.01 (5W40, 15.000km) NEBO 506.01 (0W30, 30-50.000 km). Každopádně každému doporučuju radši 5W40 a častější výměny. ( I pro běžné TDi raději 5W40 než 10W40 - lepší ochrana proti opotřebení při studených startech, při zahřátí je viskozita obdobná - ale to už je detail). Velmi dobře vychází omv syn com diesel 5W40, 4lt za 997,- Kč na www.olejservis.cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 12:39, turbo
Pane Vaculiku tleskam!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 12:43, Turbobenzin
Pro turbobenzin plati ty stejne symptomy a zasady?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 13:27, RE: bez předmětu
bruno posted by:
To je trochu blbost protože v malých otáčkách motoru motor vypouští míň výfukových plynů.Až tak od těch 1800ot. a plném plynu se turbo začne pořádně točit a to u motoru bez naklápěcích lopatek.Stačí stáhnout okýnko na straně kde je turbo a jet kolem svodidel a krásně je to slyšet
Pozor, množsví výfukových plynů nezáleží na otáčkách motoru, ale na sešlápnutí plynového pedálu, respektive na množství nasáté směsi. To určuje množství vykonané páce. Lze tak jet na nezatíženou 2-ku se řvoucím motorem nebo na podtočenou 4-ku, avšak teoreticky (jen o rozdíly účinností obou režimů) protéká motorem konstantní množství vzduchu, paliva a tím i výkových plynů. Změní se jen distribuce směsi do jednotlivých válců vzhledem k počtu otáček. Kdo má palubní počítač, tak si to snadno ověří a rozdíly, které naměří jsou dány
a) neschopností nohou dosáhnout dokonalou regulaci
b) ztráty třením v motoru, které se zvyšujícími se otáčkami rostou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 14:12, RE: Turbo
Martin posted by:
Mam dotaz na redakci, mam TDI 81kw a stavalo se mi, ze motor za jizdy z niceho nic ztratil vykon a byl problem jet 100 km/h po rovine, nekdy stacilo znovu nastartovat a bylo to v pohode, dokud neprislo treba stoupani a motor treba v polovine kopce najednou jak kdyz prepnul do nouzoveho rezimu a zase byl priserne liny. nekdy stacilo znovu nastartovat, nekdy pomohlo na 2 - 3 minutky zastavit a nechat lehce vychladnout motor. Cim to muze byt? Nejezdim jak dobytek takze auto setrim, olej menim po 10...
Naprosto shodné symptomy měl kamarád u jeho octávie, stejně se to i odstraňovalo, výsledkem bylo zatuhlé ovládání lopatek - vyřešila výměna turba. Podotýkám že auto mělo najeto poctivých 80 tis.km.
Sám jezdím s oct. 81 KW z roku 5/2000, má najeto 196 tis a funguje naprosto perfektně - původní turbo, původní váha vzduchu!!! - nechápu, běžně dosahuji tachometrových 210 na rovných dálnicích v DE (ne trvalých!) spotřeba oleje neznatelná, chovám se k tomu ale slušně i když je firemní, jezdím přesně tak jak je napsano autorem článku, dokonce se mi ani nekroutí kotouče, což je běžná věc (kolega je už má 3x měněny (já 1x)- má o 10 tis. více najeto) .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 15:01, RE: Spotřeba oleje
Tomáš posted by:
Ano, to pak máte turbodmychadlo, přesněji jeho kluzná ložiska neopotřebovaná. Avšak nulová spotřeba je téměř nemožná, zvláště u přeplnovaných motorů, jelikož každé tirbodmychadlo malinko propouští olej a to i nové po pár 1000 km. Vidél jsem sundanou hadicic výtlaku na autě co mělo pár km a malinko oleje v ní bylo.Ale je to přirozeně o chování k motoru a o jeho pravidelném servisu, jak píše pan Vaculík
Dík...nulovou spotřebou jsem pochopitelně myslel,že od výměny do výměny není třeba dolévat olej..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 20:10, RE: Spotřeba oleje
alois posted by:
tak nto trochu kecas,500000km najely medvedi s atmosferou dieselem,ale turbina ma uz slozitejsi zdvihatka ventilu a najedou polovinu z toho co atmosfery-tj. max 300000km,takze tohle neeee a nerikej mi ze je to o stylu jezdeni
kde jsi na to přišel,že turbínový MB najede max.300tkm? 700tkm s 3OOtd je celkem běžná věc,nedávno jsem prodal 124 250 d a MĚLA 970TKM samozřejmě ,že neměla stočený tacho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 25.08.2006 22:22, RE: Turbo
Martin posted by:
Mam dotaz na redakci, mam TDI 81kw a stavalo se mi, ze motor za jizdy z niceho nic ztratil vykon a byl problem jet 100 km/h po rovine, nekdy stacilo znovu nastartovat a bylo to v pohode, dokud neprislo treba stoupani a motor treba v polovine kopce najednou jak kdyz prepnul do nouzoveho rezimu a zase byl priserne liny. nekdy stacilo znovu nastartovat, nekdy pomohlo na 2 - 3 minutky zastavit a nechat lehce vychladnout motor. Cim to muze byt? Nejezdim jak dobytek takze auto setrim, olej menim po 10...
Obávám se příteli, že turbo se loučí. U mě to bylo mezi 77k a 90k, Naprosto přesně popsané symptomy. Vtip je v tom, že prý příčin může být víc, kromě výše uvedených snad i nekvalitní nafta.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.