0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia LXI - majitel hodnotí její stav po 175 tis. km.

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 12:41, Felda
nemuí být špatné auto, když je v dobrém stavu. Kuchat výfuk, odebrat kat, to si dovolim tvrdit je cesta z5, kdo to pak má čuchat, nadáváme na nafťáky, že je za nima oblak čmoudu, a pak někdo udělá kvůli 3-5 koníkům (kdo ví jestli) takovouhle prasečinu. Podle akcentu na výkon bych tipnul věk pisatele tak na 20 let, jezdit s Feldou 170 je adrenalin sám o sobě. Co se týče pohodlí, několikrát jsem měl tu čest se v tomto autě povozit na sedadle spolujezdce a s mýma 1,9m jsem měl kolena zaražený do přístrojové desky, protože sedadlo už nešlo dát víc dozadu...., byl jsem rád, že jízda trvala jen 20min, víc bych asi nedal, teda ne že by to třeba v Thalii bylo jinak...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 13:27,
Felda měla tu nevýhodou, že rezla jak mokré brambory. Pasivní bezpečnost taky nic moc. Jinak to byl zlatý vůz. Prostorný, spolehlivý, dobře se s tím jezdilo, jednoduchá technika. Znám člověka co s Feldou najezdil skoro 300tkm kde skoro 200tkm bylo po východní evropě nedal na to dopustit. Bohužel čas jde dál.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 13:47, RE:
Fénix56 posted by:
Felda měla tu nevýhodou, že rezla jak mokré brambory. Pasivní bezpečnost taky nic moc. Jinak to byl zlatý vůz. Prostorný, spolehlivý, dobře se s tím jezdilo, jednoduchá technika. Znám člověka co s Feldou najezdil skoro 300tkm kde skoro 200tkm bylo po východní evropě nedal na to dopustit. Bohužel čas jde dál.
Rikalo se, ze Felda rezla uz na vyrobni lince v Boleslavi, ale kdyz se dneska kouknete na Focusy z roku 99-01, tak jsou rezaty jak liska, protoze soudruzi ve Fordu udelali chybu... Stejne tak reznou Mazdy a to i Mazdy 6, ktery se delaj od 2002. Samozrejme je felda jinde co se tyka pasivni i aktivni bezpecnosti... Holt auto z pulky 90 let...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 13:59,
Měl jsem sám kombíka 50 kW , auto mechanické dobré, ale koroze ho zlikvidovala. Měl jsem i služební 1.6, jezdila na 14" kolech 170 běžně, jen připomenu, že v roce 98 stála 400 tisíc. Větší kola, stabilizátory náprav a rozpěrná tyč jízdní vlastnosti dost vylepšily.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 15:05, RE:
Fénix56 posted by:
Felda měla tu nevýhodou, že rezla jak mokré brambory. Pasivní bezpečnost taky nic moc. Jinak to byl zlatý vůz. Prostorný, spolehlivý, dobře se s tím jezdilo, jednoduchá technika. Znám člověka co s Feldou najezdil skoro 300tkm kde skoro 200tkm bylo po východní evropě nedal na to dopustit. Bohužel čas jde dál.
Moj sused mal feliciu s viac ako 500t km. Je to kombik 2000. Neda na to auto dopustit. Ked ale bolo srotovne, tak s tym bol na vrakaci. Chlapi len pozerali, ako to doslo, ale zial, srotovne platilo len na auta do 99 :D
Bol to kombik, a klobuk dole nad tymto autom. Bolo sice hrdzave, ale on sa s nim nemaznal. Ked chybalo na stavbe trochu strku do betonu, prisiel s plnym kufrom a vyfukom na zemi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 15:12, RE:
Roman AX posted by:
Měl jsem sám kombíka 50 kW , auto mechanické dobré, ale koroze ho zlikvidovala. Měl jsem i služební 1.6, jezdila na 14" kolech 170 běžně, jen připomenu, že v roce 98 stála 400 tisíc. Větší kola, stabilizátory náprav a rozpěrná tyč jízdní vlastnosti dost vylepšily.
Přesně tak, Felda 1,6 měla díky úpravám daleko jistější jízdní vlastnosti a pokud měla posilovač řízení tak s ní byla radost jezdit. Stará VW 1,6 byla na tu muší váhu víc než dostatečná. Jen kdyby tolik nerezla, i když karosářské díly jsou opravdu levné a pokud má člověk známého karosáře a lakýrníka, tak se to ještě dá. Jinak na malé auto výborná prostornost i zpracování. Sice jsem s Feldami nejezdil moc často, ale i tak jsem zjistil, že nejhorší věc na autě jsou přední sedačky, ze kterých mě už po pár desítkách km bolely záda a měl jsem otlačené stehna. Když pak přišla Fabie, šel vidět obrovský skok dopředu. Sice prostornost trochu utrpěla, ale tuhá karoserie a výborná ovladatelnost už v základu stály za to, stejně tak sedačky ze kterých ani po stovkách km nebolí nic (aspoň mě).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 17:27, Technická
Podle mě Felicie s odebraným středním tlumičem a vyndaným katalyzátorem, neprojde technickou. Protože bez toho tlumiče se nevejde do limitu hlučnosti a bez toho katalyzátoru vypouští příliš mnoho CO2. Jistě, dá se to vyndat a přeštelovat jednotku tak aby auto prošlo technickou, ale to enormně ubere výkon. Takže majitel je zřejmě čuně které otravuje svoje okolí hlukem a kouřem. Navíc ten motor má tak špatnou křivku zrychlení, že ho utře i Škoda 130. Takže těch pá lidí co jste údajně "vyškolil" buď nemělo náladu závodit s pitomce ve Felicii nebo to se na to vybodli potom co viděli ten mrak kouře z výfuku, případně nechtěli přijít o papíry. Felicie stačí na přejíždění náklaďáků, ale osobáky (kromě HTP motorů) vás musí nechat předjet. Jiná kapitola jsou jízdní vlastnosti, ty má Felicie díky nízké hmotnosti, krátkým převisům (a to i u kombíka) a poměrně dobrému podvozku opravdu výborné. Pokud se navíc aplikuje možnost přidat stabilizátory, kličkuje to auto opravdu skvěle. Největší pohroma je naftový motor 1.9D, který je velký, těžký a hlučný (ale zase zvládne jezdit i na vypálený olej z friťáku), navíc extrémně přetěžuje přední nápravu a táhne auto skoro v každé zatáčce ven ze silnice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 17:42, RE: Technická
Rover623 posted by:
Podle mě Felicie s odebraným středním tlumičem a vyndaným katalyzátorem, neprojde technickou. Protože bez toho tlumiče se nevejde do limitu hlučnosti a bez toho katalyzátoru vypouští příliš mnoho CO2. Jistě, dá se to vyndat a přeštelovat jednotku tak aby auto prošlo technickou, ale to enormně ubere výkon. Takže majitel je zřejmě čuně které otravuje svoje okolí hlukem a kouřem. Navíc ten motor má tak špatnou křivku zrychlení, že ho utře i Škoda 130. Takže těch pá lidí co jste údajně "vyškolil" bu...
žel bohu za mrzký peníz projde všechno... kolega vyndal katalyzátor z každého auta co měl... pro pár koní výkonu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 19:41, ¨felda
mam taky, 260tisíc najeto, z toho 150t. v autoškole... celkem to de, spotřebák typu- destičky, kotouče, ruzny těsnění na poloosy... v poho, jezdil jsem na 5W30, ted na 10W40, mám rok 99 MPi 50kW.. provozováno na ethanol v pomeru 1dil naturalu 3díly ethanolu a taky jezdila.. v 210t jsem menil tesneni pod hlavou, plus 3X menena vodní pumpa.. auto je před barákem, loni ji vystřídala Fabia combi 63kW 1.4 a je to neporovnatelný... hlavně je fabča bezpečnější a raději jezdíme s ní, felda je jen na dojetí, předloni jsem do ni nasypal cca 20 tisíc- spojka komplet, GO převodovky, nová zimní a letní kola, těsnění pod hlavou, nové brzdy, čepy, uložení tlumičů... zatím moc kupodivu nerezne, jen zadní lemy, ale 5. dveře jsou pořád jak nový...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 19:56, RE: Technická
Rover623 posted by:
Podle mě Felicie s odebraným středním tlumičem a vyndaným katalyzátorem, neprojde technickou. Protože bez toho tlumiče se nevejde do limitu hlučnosti a bez toho katalyzátoru vypouští příliš mnoho CO2. Jistě, dá se to vyndat a přeštelovat jednotku tak aby auto prošlo technickou, ale to enormně ubere výkon. Takže majitel je zřejmě čuně které otravuje svoje okolí hlukem a kouřem. Navíc ten motor má tak špatnou křivku zrychlení, že ho utře i Škoda 130. Takže těch pá lidí co jste údajně "vyškolil" bu...
Podle mě pisateli kat odešel a nechtělo se mu kupovat nový a snaží se to vznešeně zdůvodnit, ale je to jen má úvaha. Technickou by pochopitelně legálně neprošel, ale takový číman to jistě řeší jinak ;o) A co se týká toho závodění, tak se až občas divím co (úmyslně nepíšu kdo) všechno chce se mnou závodit když jedu pohodičku nijak nevytuněným trojkovým Báwem. Snažím se sice nenechat se vyprovokovat, ale někdy mi to nedá a pokud to provoz a nepřítomnost radarů dovolí, rád si na takových týpcích zgustnu. Obvykle k tomu stačí pár zatáček a mám srandu z toho, jak mě pak na další rovince na plný plyn dojíždí, abych mu v další zatáčce zase ujel. Někdy jsou ale fakt vytrvalí, no jo, uražené ego... :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 21:25, Česká auta vs. svět
Kdyby si pistel pořídil Vectru B nebo Ford Mondeo z roku 2000 s 2-litrem, tak je sežene za podobný peníze a ještě nebude muset ŘJ rozježďovat pro pocit dynamiky. O vnitřním prostoru, možnostech výbavy a jízdě už se dále netřeba rozepisovat. Navíc pro milovníky motorů lze natrefit na V6-ku jak u Vectry tak u Mondea.
Můj názor na Felicii je ten, že je asi levná na provoz, tím to končí, všechny ostatní parametry překonají vozy střední třídy vyrobené v těchto letech za ne příliš velký příplatek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 21:55, RE: Česká auta vs. svět
David V posted by:
Kdyby si pistel pořídil Vectru B nebo Ford Mondeo z roku 2000 s 2-litrem, tak je sežene za podobný peníze a ještě nebude muset ŘJ rozježďovat pro pocit dynamiky. O vnitřním prostoru, možnostech výbavy a jízdě už se dále netřeba rozepisovat. Navíc pro milovníky motorů lze natrefit na V6-ku jak u Vectry tak u Mondea.
Můj názor na Felicii je ten, že je asi levná na provoz, tím to končí, všechny ostatní parametry překonají vozy střední třídy vyrobené v těchto letech za ne příliš velký příplatek.
Petr.Tipcars: Souhlas-asi tak nejak. pisatel zpetne racionalizuje ve vsi slusnosti mirne zastaraly povoz, navic masovku: zive je to jako sportak (jede 170 a predjizdi i na petku), pohodlne jako limuzina (i kdyz po dvou hodinach uz se v tom neda sedet...), vic do majitele ryt nechci a nebudu, chapu jeho clanek jako hura recenzi na prvni vlastni auto...chce to dojet treba do toho chorvatska nebo si sednout do jinych povozu a rozsirit si obzor, to jeste nikomu neuskodilo. proti felde nic nemam: nejsem z tech, kteri by je posilali rovnou do srotu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 23:38, byl bych střízlivejší ...
Stim předjížděním bych na 5 to bych rád viděl, věřím že na dálnici ano ale někde na okresce asi ne... Jezdím jak F 1.3 MPI tak i 1.6 MPI a silnější motor táhne pěkně zato o 1.3 v základu se to říct nedá .Ale co Felicie jako taková je již dnes studenské vozidlo nebo jen pouhé přemisťovadlo které za slušný peníz dobře poslouží :) Jinak pěkná oběktivní recenze díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 04.08.2012 00:54, :-)))
April už byl, ne? Autor mě rozesmál. Zkusil se už někdy projet v AUTĚ? Asi, poněvadž tipuji jeho věk na 21 max, ne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 04.08.2012 08:57, RE: :-)))
rojack posted by:
April už byl, ne? Autor mě rozesmál. Zkusil se už někdy projet v AUTĚ? Asi, poněvadž tipuji jeho věk na 21 max, ne.
Tak nějak. Autor jaksi pozapomněl dodat, že s tímhle autem bez posilovače v kombinaci s mizerným rejdem se může srovnávat se žigulíkama a pod. Aby byl někdo unešenej z takovýho neauta, musel by se vrátit v čase o tak 10 let. To už mám spíš pochopení pro provozování yountimerů Š 120.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 04.08.2012 21:26, RE:
zeneva posted by:
Rikalo se, ze Felda rezla uz na vyrobni lince v Boleslavi, ale kdyz se dneska kouknete na Focusy z roku 99-01, tak jsou rezaty jak liska, protoze soudruzi ve Fordu udelali chybu... Stejne tak reznou Mazdy a to i Mazdy 6, ktery se delaj od 2002. Samozrejme je felda jinde co se tyka pasivni i aktivni bezpecnosti... Holt auto z pulky 90 let...
Na to jsi přišel kde, že Focus má problémy s korozí. Já žádný neviděl. NEděl z jednotlivých problémů, problém obecný. Felicie hnila obecně, to neokecáš ani odváděním pozornosti na jiný auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 04.08.2012 21:31, Navykl říídící jednotku?
Ona má nějakou umělou inteligenci? Nekoukáš ty moc na Star Wars? Co ti na to říká pan doktor Darth Vader? Sorry ale ty jsi typický Škoda Lojźa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.08.2012 07:12, Tak napíši své zkušenosti, které nejsou tak optimistické
Takže měl jsem felicii 1,3MPI 50kw.Koupen asi před 11-12 lety jako nová.Najeto 187tis.
Narovinu bez posilaovče hrůza a děs, příplatek k 1,3MPi za posilovač-se asi ve škodovce zbláznily. Podvozek ve Felicii nepovažuji, za nějak úžasný a už vůbec ne pro sportovní jízdu, náklovy větší než je zdrávo a to jsem měl pocit že ten můj konkrétní kousek je nějak níže posazen na silnici než ostatní feliny.Mimochodem měl jsem možnost nějakou dobu jezdit v 1,9D s posilovačem(náhradní automobil) a narovinu přeposilované auto, posilovač neměl proměnný účinek(stejně jako první generace Fábií)takže na dálnici ve vyjetých kolejích zážitek-opravdu děkuji nechci.Poznámka k 1,9d-díky větší hmotnosti tak tato nebrzdila snad už vůbec, kolikrát jsem se bál, že do křižovatky nedobrzdím. Motor se jednomu studentovi lehké váhy může zdát opravdu silný, jenže nemá smysl točit víc než 3500-4000 otáček, a do 2000 to skoro netáhlo.170km v hodině, to tak možná s vichřicí v zádech.Na 5 to točilo už na 130km/h 3500otáček-maximálka co to po nějaké době jelo bylo tak 150-160 a to opravdu muselo foukat vhodným směrem.Předjíždění to byl pokaždé šílený adrenalin-podřadit a snažit se to vytočit a modlit se, aby mne pustil před sebe. Prasečiny jako tlumiče z výfuků či katalyzátory pryč-to mě ani ve snu nenapadlo-jednou mi prorezavěl výfuk a vím co to dělá za rambajz.Nechtěl bych bydlet poblíž Vás a poslouchat a čichat to.Řadící páka-v podstatě to samé co favorit-šíleně dlouhé dráhy řazení.Náhradní díkly-opravdu miluji ty hazardéry co si kupují brzdové destičky z Číny aby ušetřili pár desetikorun. Nicméně na netu se dají sehnat velice levně i značkové díly.Poslední větší výměna co si pamatuji tak třeba přední tlumiče sachs 1 450/ks -to docela jde. Nicméně jako auto do lesa a na stavbu se docela osvědčilo svými malými rozměry a jakš takš slušnou průjezdností proti např. Octaviím I. Bezpečnost nic moc, hlavně po těch letech to byl papír-vyzkoušeno na pár na pohled velice malých ťukanců při kličkování na lesní cestě nebo couvání s velkými následky na karoserii.Rez je opravdu alfou omegou-lemy blatníků a hlavně 5-té dveře.Narovinu, byl to takový lepší Favorit.Shrnul bych to asi tak, měl jsem auto docela rád, hodně jsem s ním zažil, ale auta typu Felicií a nebo Fábií I bych už opravdu nepořídil, slabé, špatné jízdní vlastnosti.Naopak bych vyzdvihl levné náhradní díly-jen prosím Vás, kdo takové auto máte, připlaťte si prosím těch pár korun u kritických dílů za značkové, alespoň na brzdových destičkách-už tak to moc nebrzdí.Pár pozitovnějších srovnání-interiér větší než u Fabie I(v té se opravdu za mne nikdo neposadí), průjezdnost terénem lepší než u Octavie I.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.08.2012 20:06,
jednička......50, dvojka......80, trojka.......120, čtyřka........150, pěěěěěětkaaaaaa.......170, všechny špagáty na dveřích drží, křídla se lehce roztahují, auto se začíná pomalu vznášet, mondea, passaty a další zastavují, řidiči vykukují z okýnek co je to za zelenou čmouhu na horizontu a policejní passat beznadějně zajel k pumpě s posmutnělými obličeji policistů, už zase ho nechytli, i do kopce v pěti lidech a plném kufru jel 170 a víc a na to prostě nemají. Sice to žere při té rychlosti asi pětadvacet a není tam katík ani tlumič, takže je to jak traktor, ale je to silniční ďábel
Ne vážně měl jsem jsem skoro stejné auto, taky udržované, taky dobré, ale takový chvalozpěvy bych se neodvážil vypustit, zvlášť s těmi "úpravami", jako upravenou feldu na vesnický závody proč ne, ale na silnici bych to neviděl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.08.2012 20:19, RE: Česká auta vs. svět
David V posted by:
Kdyby si pistel pořídil Vectru B nebo Ford Mondeo z roku 2000 s 2-litrem, tak je sežene za podobný peníze a ještě nebude muset ŘJ rozježďovat pro pocit dynamiky. O vnitřním prostoru, možnostech výbavy a jízdě už se dále netřeba rozepisovat. Navíc pro milovníky motorů lze natrefit na V6-ku jak u Vectry tak u Mondea.
Můj názor na Felicii je ten, že je asi levná na provoz, tím to končí, všechny ostatní parametry překonají vozy střední třídy vyrobené v těchto letech za ne příliš velký příplatek.
No, docela mě pobavilo, že má Felicia natolik inteligentní řídící jednotku, která pozná kdo jak jezdí...to je žvást, se budu smát asi ještě týden. Ale jinak na Felicii nemohu říkat nic moc špatného, byla to asi poslední lidovka. Náhradní díly jsou za pár kaček a docela mají výdrž. Osobně mám nejradši motorizaci 1,3 MPi 50 kW, protože na ní jsou díly prostě levnější a jízdní vlastnosti jsou taky v pohodě, dodnes ji mám jako druhé auto. Spotřeba dobrá, jízdní vlastnosti jdou, korozi jsem vyřešil vyvařením....STK jsem prošel před měsícem v pohodě.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.