0
back
 

diskuze k tématu: Je pro studenta lepší Audi 80 TDI nebo Škoda Felicia na LPG?

category of topic classification: česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 19:50, rada
Z vlastní zkušenosti při koupi 1.auta musím říct, že se musí počítat s dodatečnými penězi na provoz. Do začátku jsou auta jako Felda nepřekonatelná co se týká cen součástek a válí se tady toho mraky, takže je veliký výběr. Druhá věc je pasivní bezpečnost, ale zase to "výkonem" motoru tak neláká blbnout. ) Doporučuju Felicii, pokud někdo z rodiny nebude dávat pryč jiné auto, jako je zmíněná, i když určitě ne špatná, A80. Moje doporučení: 10x s kalkulačkou měř a 1x kupuj, ať to není naopak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 20:05, rada
Dobrý den
Berte felicii na LPG. Jediný problém vidím ve špatné antikorozní ochraně.
To je jediná výhoda audi 80, když bereme provozní náklady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 20:45, rada
taky jsem kdysi vlastnil polorozpadlý Fiat Regata 1,9tdi, který jel jak ďas, ale provázky mi držely dveře, byl zrezlý všude možně a měl díru ve dveřích a po všech nasypaných penězích do něj jsem ho nakonec s další závadou (rozsypaná převodovka) nechal stát na vrakáči - takhle dopadnete také, pokud koupíte starý porozpadlý vrak, já dodnes vzpomínám na luxusního žigulíka, který tenkrát v bazaru stál vedle, udržovaný po dědovi, ale s velkou spotřebou, lil bych do něj akorát benzín a vyržel by dvakrát dýl než regata (ale taky určitě ne nijak zázračně dlouho).

Pokud jste student, máte hluboko do kapsy a nemáte výhled na dědictví po dědovi, pak vám garantuju, že jakékoliv auto vám vytáhne i prachy, které nemáte a to jen za provoz, natož za opravy (a těch nebude málo, začnou se sypat i dražší díly, které vydrží déle a mnohdy oprava přesáhne cenu vozu) - to je nutno zvážit, jinak tu za rok uvidíme článek, kterak je Audi 80 neblahý šmejd, který se sype, strašlivá šunka a nikomu ho nedoporučujete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 23:02, rada
No co se týče dílů tak je to úplně jedno,s těchto variant. Více méně, audi je spolehlivé, nehnije a oproti felicii je bezpečné, kdyby se náhodou něco stalo,tak s audi máte 95 % že budete v pohodě. U felicie asi tak 15 % kdyby to dobře dopadlo. Já mam audi už 6 let - možná déle a ujel jsem něco přes 200 tis km. v pohodě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.09.2012 23:22, rada
Z těch dvou asi ani jedno.Felicia to je dnes už pohrobek, byla zastaralá už jako nová v kombinaci s Lpg podle mě sebevražda.Audi 80 Tdi v normálním stavu na prodej sem neviděl už hodně dlouho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 08:43, rada
Ja by som bral feliciu bez plynu. Ako student ani s jednym s tychto aut uz vela dievcat neohuri, a preto by som isiel cisto len po nakladoch. A v tych bude benzinova felicia, co sa cely cas krutila okolo komina, teoreticky zachovalejsia ako audi 80 TDI, kupovane na min. 50t km rocne. O motor az tak nejde, ten to vydrzi, ale co zvysok auta. Tych 250t bude o dost menej ako tych realych 500 u audi. Len bude treba auto osetrovat proti korozii. To ale nie je ojedinele ani dnes, napr u mazdy a forda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 09:48, rada
Z těchto bych se přiklonila spíše k audi- ovšem pečlivě vybírat a rozhodně nepočítejte s tím že na tak staré auto nebudete muset sáhnout- i když patří mezi spolehlivější tak stejně máte na autě spoustu dílů, které podléhají opotřebení a čas od času potřebují vyměnit a to čeká právě na vás... (v tom si nevyberete- brzdové destičky, kotouče a další součásti brzdového systému, tlumiče, pružiny a další a další záležitosti bude čas od času prostě vyžadovat každé auto a optimálně 1x ročně olej, filtry a spol... spotřební záležitosti a výdaje se kterými se musí počítat) Nad felicií a ještě ke všemu delší dobu přestavěné na LPG bych vůbec nepřemýšlela- většina bude těsně před smrtí a nadměrná koroze je pověstnou achilovou patou felicií....když už tak jedině bez LPG a původem ze zahraničí (pro vývoz nejspíš byla lepší antikorozní ochrana- nejsou na tom tak strašně)

A co třeba taky pouvažovat nad menším autem s maloobjemovým benzínem? Většinou jsou kupované jako další auto do rodiny, nemívají moc najeto, spotřeba bývá nízká, nízká pojistka, při nízké pořizovací ceně může být relativně novější a ceny dílů na většinu mrňousků taky nejsou tak strašlivé....tato kombinace mi přijde jako nejbezpečnější pro studentskou peněženku...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 15:33, rada
většina poradců asi nechápe proč je dotaz na Feldu s LPG. Píšete, že plyn ne, ale proč? Feldě 1,3 lpg nevadí, je to nesmrtelný motor lpg friendly. Tenhle motor plyn nedokáže oddělat, což většina lidí co lpg měli ví. LPG je to hlavní, proč tu feldu vůbec chtít, bez plynu je to bezcenné auto. Student dobře pochopil, že plná nádrž za 500kč je zdaleka nejvýhodnější řešení pro někoho, kdo nemá peníze. Felda ujede 100km za 140kč. Audi 80 za 230kč. Člověka s etrémně omezeným rozpočtem v reálu víc zajímat nebude.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 16:03, rada
Doporučil bych určitě felicii! Cena dílů je v řádu stokorun,každý druhý kutil ji opraví před domem se šroubovákem v ruce a po vrakovištích je neskutečné množství jakýchkoli dílů!!!! Pokud je dobrá karoserie a není moc shnilá,na levný provoz mě ideálnější auto nenapadá!!! Sám sem se po řadě jiných aut různých značek k feldě vrátil a naprosto spokojen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 19:25, rada
Trochu mně překvapilo těch 230 Kč na 100 km, ale opravdu na Spritmonitoru je prům. spotřeba necelých 6 litrů nafty. To ta felda vychází s LPG levněji...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 19:52, rada
Proč felicie na LPG ne? Protože vetšina lidí co investovali do přestavby na LPG se auta zbavuje až v momentě kdy vyžaduje další nemalé investice.... takže většina felicií s LPG na trhu bude pravděpodobně v horším stavu a nový majitel do nich nasype nemalou částku- a že motor felicie je nesmrtelný a snese se dobře s LPG ste slyšel kde? Vím o několika po smrti právě vinou LPG.... když si spočítíte všechny náklady tak mi pořád vychází levněji investice do litru či dvou paliva navíc než do oprav auta v rozkladu!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.09.2012 07:18, A4
Autor má auta rád, je to srdcař, a tak to má bejt
Jinak bych se tý felicie nebál. Já jako student jezdil 120kou a taky sem si to užíval :D
Ta audina je zas konstrukčně už hodně stará...

Ale zamyslel bych se nad A4... její ceny šly už hodně dolů nejsou o moc vyšší než u 80ky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.09.2012 08:31, RE: A4
jaydeep posted by:
Autor má auta rád, je to srdcař, a tak to má bejt
Jinak bych se tý felicie nebál. Já jako student jezdil 120kou a taky sem si to užíval :D
Ta audina je zas konstrukčně už hodně stará...

Ale zamyslel bych se nad A4... její ceny šly už hodně dolů nejsou o moc vyšší než u 80ky.
Mno, autor článku má klapky na očích čož je z textu dost zřetelné. Osobně jsem měl několik aut 120, Felicie 1.3, Fabia 1.4, Octavia TDi, Octavia II TDi i TSi, Audi 80 TDi, A4 1,9TDi i 2,5TDi, Superb TDi, Mondeo, Vectra a několik i na LPG (Fabie, Mondeo) a dle zkušeností souhlasím že Audi 80 je dobré auto, ale to je i Felici . Auda 80 je ale již hodně stará a případné OPRAVY u ní půjdou do 5-ti NÁSOBKU oprav felície !!!!. Takže pro studenta bych volil felícii. TDi v Audi 80 bude mít již životnost za sebou a s tím je nutné počítat!.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.09.2012 08:35, RE: A4
anril posted by:
Mno, autor článku má klapky na očích čož je z textu dost zřetelné. Osobně jsem měl několik aut 120, Felicie 1.3, Fabia 1.4, Octavia TDi, Octavia II TDi i TSi, Audi 80 TDi, A4 1,9TDi i 2,5TDi, Superb TDi, Mondeo, Vectra a několik i na LPG (Fabie, Mondeo) a dle zkušeností souhlasím že Audi 80 je dobré auto, ale to je i Felici . Auda 80 je ale již hodně stará a případné OPRAVY u ní půjdou do 5-ti NÁSOBKU oprav felície !!!!. Takže pro studenta bych volil felícii. TDi v Audi 80 bude mít již životnost...
p.s: a na LPG se nemá co polámat, tedy alespoň co jsem měl já PODTLAK ! což asi u felicie bude.
pro informaci momentálně mám Octavii III a Pasat CC žena má Golf IV TDi 66kW - a to že je silné auto, mno autor článku se asi v silném autě ještě nesvezl :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.09.2012 09:13, RE: A4
anril posted by:
p.s: a na LPG se nemá co polámat, tedy alespoň co jsem měl já PODTLAK ! což asi u felicie bude.
pro informaci momentálně mám Octavii III a Pasat CC žena má Golf IV TDi 66kW - a to že je silné auto, mno autor článku se asi v silném autě ještě nesvezl :)
jinak vníma 100 koňové auto student a jinak člověk který ma najeto několik set tisíc. Myslím že 100 koní je na studenta až až. Dvojnásob to platí u aut v cenové hranici ve které chce nakupovat. Většina aut važí málem polovinu toho co ty dnešní ve stejné třídě a o bezpečnosti nemluvě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.09.2012 09:29, Ani jedno
Vyprd bych se na oboje a koupil Nissana Almeru nebo Primeru. Za podobné náklady nabídne výbornou trakci a motory s rozvodovým řetězem. A spolehlivost je vysoká i vyšší než u Audi a u Primery lze zvolit motor, který má opravdu slušný výkon, což chápu, že může být u studenta kontraproduktivní.
A pokud to má být levné vozidlo, tak Felicie a pokud ne tolik levné tak Escort nebo Astra, kde je sice mizerné antikoro úprava jako u Feldy, ale jízdní komfort je jí nahony vzdálen. A ND jsou zase levnější než u Audi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.09.2012 09:38, ruku na srdce
Na takový dotaz se odpovídá těžko a těžko se zavděčit všem. Je lepší auto Audi 80 nebo Felicia? Vítězí Audi. Je levnější Audi TDi nebo Felicia LPG? Felicia (140kč vs 230kč na 100km). Co tedy vybrat? Audi 80 na LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.09.2012 09:51, Levné auto
Pokud se pohybujeme v cenové kategorii do 50.000,- Kč nebo dokonce ještě níže, je třeba vybírat kus v co nejlepším stavu bez ohledu na značku. Pouze je třeba přihlédnout k cenám a dostupností dílů, ale jinak aktuální stav rozhoduje. Zachovalá Felicia se ještě dá po nějakém strécovi sehnat, Audi v TDI asi nikoliv. Občas se ještě v bazaru vyskytne 12 - 15 let staré velmi zachovalé auto dovezené ze západu, které předchozí majitel dal pryč a dovozce jej za 500 eur koupil a dotáhl. Ti co v tom umí chodit - kolikrát fakt hledím, co jde za 400 - 500 eur pořídit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.09.2012 10:51, 120
Ja zacinal na skoda 120 LPG, pred cca 8 lety, cena 3500 bez STK :) Prohnila, ale funkcni, druhe auto 120 od strejdy, prvni majitel, najeto po 20 letech poctivych 89 tis km, dodnes na to vzpominam....Autor mohl napsat, kolik chce do auta investovat. Ja bych to videl treba i na toho escorta, mondeo nebo treba i starsi Astru. Oproti audi TDI bude cena nizsi a stav nejspsi lepsi. Ceny kolem 30 tis jsou pro tyto auta uz realna za nejaky pekny kousek i s klimou. Felda si myslim, ze by postacila a usetri na dilech, ale preci jen bych radeji trosku vetsi pohodli a treba i lepsi vybavu - posilovac, predni okna v el, eventuelne klimatizaci. Ono hodne dobrou sluzbu za super penize odvede treba i Corsa 5ti dverova.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.09.2012 10:53, RE: A4
anril posted by:
p.s: a na LPG se nemá co polámat, tedy alespoň co jsem měl já PODTLAK ! což asi u felicie bude.
pro informaci momentálně mám Octavii III a Pasat CC žena má Golf IV TDi 66kW - a to že je silné auto, mno autor článku se asi v silném autě ještě nesvezl :)
Octavie III se zatím neprodává.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.