0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Favorit 135L - LPG

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.03.2006 08:36, Souhlas
Měl jsem Favorita s LPG/Lovato/ 6 let. S plynem nikdy nebyly problémy, jen se s tím chtělo naučit jezdit a seřizovat. Svíčky Brisk Silver a neodcházely, měněny preventivně po 30tisících-po dvou letech. Spotřeba na denní dojíždění do práce léto 8.5, zima 9.5, v podstatě nezáloželo na stylu jízdy. Neskutečné množství poruch, 90% jsem řešil sám, zbytek pomohl kamarád. 2* jsem zůstal viset, jednou vodní čerpadlo-vytekla chladící kapalina, podruhé se poškodil rozdělovač. Dnes je Favorit jen pro kutily, normální člověk by se v servisu nedoplatil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.03.2006 08:53, RE: Souhlas
MirekS posted by:
Měl jsem Favorita s LPG/Lovato/ 6 let. S plynem nikdy nebyly problémy, jen se s tím chtělo naučit jezdit a seřizovat. Svíčky Brisk Silver a neodcházely, měněny preventivně po 30tisících-po dvou letech. Spotřeba na denní dojíždění do práce léto 8.5, zima 9.5, v podstatě nezáloželo na stylu jízdy. Neskutečné množství poruch, 90% jsem řešil sám, zbytek pomohl kamarád. 2* jsem zůstal viset, jednou vodní čerpadlo-vytekla chladící kapalina, podruhé se poškodil rozdělovač. Dnes je Favorit jen pro kutil...
Pěkná zkušenost - praktické věci pro normální lidí. To byste se divili, kolik u nás v ČR jezdí Favošů a to je ten lepší případ.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.03.2006 12:09, lpg?
Jezdit na LPG jen 12 tis km ročně? Není to zbytečné? Při tak nízkých km za rok pochybuji o návratnosti ceny za přestavbu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.03.2006 13:08, Poruchy ?
Já nevím, ale mně forman nikdy nezklamal. Tedy až na jeden případ, kdy jsem si za to mohl sám ... vylágroval jsem motor, protože jsem dlouho nekontroloval olej - ale jak to teď po generálce za 13tis. kč jezdí ! (zůstal jenom původní blok motoru, vše ostatní bylo vyměněno Jinak závady, co se občas objeví jsou banální (centrální zamykání, žárovky, kontrolky, občas nějaký ten silentblok na nápravě). Největší problém je podle mně koroze. Já nemám jediný karosářský díl bez koroze a nejhůře jsou na tom 5. dveře, u kterých čekám brzy odpadnutí ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.03.2006 14:06, Forman
Mám Formana, r.v.1994, zakoupen ojetý v .r.1998 se 120.t.km.
Nyní 270.t.km, Minimum závad, spojka měněna při 255.t.km, tlumiče při 180.t.km, jinak stále se opakující výměna čepů , gum a "telefonu "na přední nápravě, po 2-3 letech výměna výfuku. Katalyzátor původní, emise super / minulý týden jsem absolvoval..Jinak jen běžná údržba.
Auto je z dnešního pohledu nebezpečné, jízdní vlastnosti konstuované na cestovní rychlost 90-110 km/h.
Jedinou jeho výhodou jsou již malé provozní náklady, ctěl jsem ho loni prodat, v bazaru nabídli 15 t. Kč a tak s ním jezdím dál.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.03.2006 15:26, RE: lpg?
milan posted by:
Jezdit na LPG jen 12 tis km ročně? Není to zbytečné? Při tak nízkých km za rok pochybuji o návratnosti ceny za přestavbu.
Přestavba v roce 1999 stála 12500Kč, při 15 tisících se vrátila za necelé dva roky. Spotřeba na benzin nešla pod 8l, po přestavbě jsem benzin dotankoval 2* ročně, spíš abych věděl, jestli to na benzin ještě jezdí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.03.2006 17:01, favorit po 5 letech do šrotu?
měl jsem fava skoro stejně r 2000 - 2005 najel jsem 90 tkm(konec na 220 tkm)většina věcí v článku naprosto sedí, jen jsem údržbě tak moc nedal a poslední rok jsem jen čekal až se objeví nějaká závada a pak šel hned za 8 tisíc z domu.olej jsem vyměnil 2x na těch 90 tkm a jinak jen dolejval,z podvozku jsem neměnil nic,jinak jsem musel dát přední kotouče a brzdy,otočit setrvák kvůli startéru,vyměnit spojku-bez ní se jezdit nedalo a trochu pak hučela i převodovka.svíčky jsem měnil 2x a po třetí jsem tam vrátil ty původní :o))) a uhnili mi trubičky pod autem na benzin po 3 letech jezdění skoro jen na plyn,taky se museli vyměnit.
Na stavbě auto posloužilo za ty penize fajn.Pro jiny učel myslím nemá použití.Jo shnilo to za 5 let skoro komplet
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.03.2006 19:01, RE: lpg?
milan posted by:
Jezdit na LPG jen 12 tis km ročně? Není to zbytečné? Při tak nízkých km za rok pochybuji o návratnosti ceny za přestavbu.
zalezi, ako ju mas spravenu. Ja som mal lpg na Sonatu V6 - 3.0litra v automate a prestavba ma vysla na 6000Sk. samozrejem na cierno, ale jazdil som v pohode a zasadne len na plyn - dokonca aj v zime som startoval len na plyn. Sviecky som nemenil.
Auto sa rozpadlo na kusy pri 170000km - ale to skor nekvalitou auta ako takeho, nie jazdou na plyn.
Takze - plyn ano, rakosnika nie!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.03.2006 23:00, RE: lpg?
milan posted by:
Jezdit na LPG jen 12 tis km ročně? Není to zbytečné? Při tak nízkých km za rok pochybuji o návratnosti ceny za přestavbu.
Teda můj děda jezdí 8 tis km ročně a má po Š105 má i Fáčko na plyn. Jezdím s tím i já a jak se najde někdo, kdo to umí fakt dobře seřídit, tak to je plněsrovnatelné s benzínem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.03.2006 23:04, RE: favorit po 5 letech do šrotu?
anonym posted by:
měl jsem fava skoro stejně r 2000 - 2005 najel jsem 90 tkm(konec na 220 tkm)většina věcí v článku naprosto sedí, jen jsem údržbě tak moc nedal a poslední rok jsem jen čekal až se objeví nějaká závada a pak šel hned za 8 tisíc z domu.olej jsem vyměnil 2x na těch 90 tkm a jinak jen dolejval,z podvozku jsem neměnil nic,jinak jsem musel dát přední kotouče a brzdy,otočit setrvák kvůli startéru,vyměnit spojku-bez ní se jezdit nedalo a trochu pak hučela i převodovka.svíčky jsem měnil 2x a po třetí jsem...
No teda, Vy jste ale barbar, takhle zachzet s posledním českým vozem. Omlouvám se, ale mě to auto přirostlo k srdci, zatím mě nenechalo na holičkácha jezdí slušně
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.03.2006 08:55, RE: favorit po 5 letech do šrotu?
RoMaN posted by:
No teda, Vy jste ale barbar, takhle zachzet s posledním českým vozem. Omlouvám se, ale mě to auto přirostlo k srdci, zatím mě nenechalo na holičkácha jezdí slušně
Naprosto s tebou souhlasim škodovka je láska na celý život a navic jsem student, takže peněz neni naybyt.. Fáčko mám rok a jsem spokojeny, na co jineho stoji třeba přední světlo 800,-, kulák 180,- řízení 1000,- a nový blatník 840,-, řekl bych že na nic. Sice to není svezení jako třeba v Mondeu Ghia, které bych si mohl koupit za cenu, co budu vrážet do nového auta, ale všechno to jsou stará auta a pokud vám nejde o image, tak podle mě jde hlavně o cenu za opravu, protože na 10 a více let starém auto prostě vždy něco odejde. Mám spoustu známých, co mají Mazdy, Hondy, Mondea atd, ale třeba 2 i více měsíců nejezdí a šetří na opravu, já mám fáčko a jezdím furt. Ztoho plyne, že další auto bude asi Felicie. Podotýkám, že je to názor pouze studenta, kdybych už pracoval a měl výšší měsíční příjem, taky bych asi uvažoval o zahraničních vozech, i když Oktávka je oktávka...:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.03.2006 10:49, Za ty prachy je Fanous dobrej
Ja si myslim, ze za ty prachy, na ktery udrzba Fanousa vyjde, je to auto na pohodu. Mam uz 4 a pul roku Fandyho GLX (1993) a kdyz nepocitam to, ze jsem ho jednou rozstrelil (celkem poradne), tak me provoz nestal zadny brutalni penize. Za tu dobu (a neco pres 60000 km) to byly pravidelne oleje, filtry, strikani dutin a spodku, jednou svicky, brzdy, predni tlumice, vyfuk, baterka a jeden rezavej lem. A gumy... Jo, a nesmim zapomenout na ten technicky zazrak - kapalinove stelovani svetel... A ted to vypada, ze pujde jeden homokloub. Central funguje, pres stresni okno mi nezatyka, kdyz je zavreny, jet to jede docela pekne na to, ze tam je karburator... Obcas trochu hapruje elektrika (zatyka asi do pojistek) a ted se mi spalil motorek zadniho ostrikovace. Takze nic vaznyho, spotreba okolo 7 litru na zimnich gumach (je pravda, ze se snazim jezdit na sportebu), pojistka taky v pohode. Pro studenta, kterym jsem byl az do lonskeho cervna, idealni vuz. Pokud s tim teda clovek jezdi podle moznosti svych i podle moznosti toho auta...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 04.03.2006 00:07, RE: Za ty prachy je Fanous dobrej
Yarra posted by:
Ja si myslim, ze za ty prachy, na ktery udrzba Fanousa vyjde, je to auto na pohodu. Mam uz 4 a pul roku Fandyho GLX (1993) a kdyz nepocitam to, ze jsem ho jednou rozstrelil (celkem poradne), tak me provoz nestal zadny brutalni penize. Za tu dobu (a neco pres 60000 km) to byly pravidelne oleje, filtry, strikani dutin a spodku, jednou svicky, brzdy, predni tlumice, vyfuk, baterka a jeden rezavej lem. A gumy... Jo, a nesmim zapomenout na ten technicky zazrak - kapalinove stelovani svetel... A ted t...
Mám Favorita 7 let, koupil v r.1999, najeto 150000km, v součsnosti najeto 510000km. Hned po koupi jsem přestavěl na BRC. Závady a měněné díly:spojka, přední tlumiče, přední kotouče,2xzadní pakny,bubny,rozdělovač,cívka,AC pumpa,tachometr,spínač směrovek,2xbrzdové potrubí,2xvýfuk,čepy-několikrát,netěsnily sací ventily-plyn se dostal do karburátoru a tam bouchnul-karburátor a zbroušení ventilů. V současnosti auto mele z posledního, ale posloužilo skvěle. Předtím Lancia Delta, jela pěkně, ale drahé díly - výfuk cca15000,-Kč, atd a daleko víc poruchová než favorit, při 200000km motor zcela odešel. Pro denní dojíždění do práce výborná věc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.03.2006 21:03, RE: Za ty prachy je Fanous dobrej
Ivo posted by:
Mám Favorita 7 let, koupil v r.1999, najeto 150000km, v součsnosti najeto 510000km. Hned po koupi jsem přestavěl na BRC. Závady a měněné díly:spojka, přední tlumiče, přední kotouče,2xzadní pakny,bubny,rozdělovač,cívka,AC pumpa,tachometr,spínač směrovek,2xbrzdové potrubí,2xvýfuk,čepy-několikrát,netěsnily sací ventily-plyn se dostal do karburátoru a tam bouchnul-karburátor a zbroušení ventilů. V současnosti auto mele z posledního, ale posloužilo skvěle. Předtím Lancia Delta, jela pěkně, ale drahé ...
510tisic favorit? ty ses blazen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 05.03.2006 23:15, Bezpečnost
Už také pár let využívám služeb Formana ročník 1993, toho času 260000km na druhý motor. První umrzl. Jezdím na LPG. Poslední dobou se s mechanickými závadami roztrhl pytel a jeho dny v mém vlastnictví jsou definitivně sečteny..
Všem, kteří si pochvalují jaké je to super auto na denodenní dojíždění do práce s nízkými náklady na provoz bych rád připomněl, že tento vůz je po letech, díky konstrukci a zajisté pokročilé korozi nosných prvků karoserie, skvělou deformační zónou pro ostatní méně ohleduplné, ale konstrukčně vyspělejší účastníky silničního provozu. Takže při pohybu maximální konstrukční rychlostí a nebo jen tou oficiálně povolenou v současném provozu, je dost velká pravděpodobnost, že v řípadě nehody, majitel Favouše a jeho spolujezdci budou ti poškození, a to nepoměrně více než ostatní zúčastnění. Přeji hodně štěstí s tímto jinak příjemným vzem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.03.2006 19:35, RE: Bezpečnost
Pěnda posted by:
Už také pár let využívám služeb Formana ročník 1993, toho času 260000km na druhý motor. První umrzl. Jezdím na LPG. Poslední dobou se s mechanickými závadami roztrhl pytel a jeho dny v mém vlastnictví jsou definitivně sečteny..
Všem, kteří si pochvalují jaké je to super auto na denodenní dojíždění do práce s nízkými náklady na provoz bych rád připomněl, že tento vůz je po letech, díky konstrukci a zajisté pokročilé korozi nosných prvků karoserie, skvělou deformační zónou pro ostatní méně ohledu...
Ano, souhlasím, v případě havárie je to jasný, taky jsem zapomněl dopsat výměnu dvou ložisek, předních blatníků a zadních nadkolí. Ale blázen nejsem, těch 510000 km skutečně Favorit 136 najel a ještě jede, i když už se ztrácí olej i voda. Nicméně službu mi udělal vynikající, dlouhou dobu stál plyn 10 až 11 Kč a na jedno natankování za 500Kč jsem pravidelně najížděl 670 až 710 km, což by žádný nafťák nedokázal. Jezdil jsem denně z Plzně na hranice, takže ekonomie provozu byla pro mne rozhodující. V současnosti jsou to již auta za zenitem, ale ve své době pro daný účel - doprava z místa na místo to nebyla špatná volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 16.12.2006 14:07, RE: Bezpečnost
Pěnda posted by:
Už také pár let využívám služeb Formana ročník 1993, toho času 260000km na druhý motor. První umrzl. Jezdím na LPG. Poslední dobou se s mechanickými závadami roztrhl pytel a jeho dny v mém vlastnictví jsou definitivně sečteny..
Všem, kteří si pochvalují jaké je to super auto na denodenní dojíždění do práce s nízkými náklady na provoz bych rád připomněl, že tento vůz je po letech, díky konstrukci a zajisté pokročilé korozi nosných prvků karoserie, skvělou deformační zónou pro ostatní méně ohledu...
No ohladne bezpečnosti starých škodoviek mate pravdu ale uprimne, v ktorom aute sa pri maximalnej konštrukčnej rýchlosti nezabijete?! V traktore?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 22.01.2007 19:30, RE: Souhlas
MirekS posted by:
Měl jsem Favorita s LPG/Lovato/ 6 let. S plynem nikdy nebyly problémy, jen se s tím chtělo naučit jezdit a seřizovat. Svíčky Brisk Silver a neodcházely, měněny preventivně po 30tisících-po dvou letech. Spotřeba na denní dojíždění do práce léto 8.5, zima 9.5, v podstatě nezáloželo na stylu jízdy. Neskutečné množství poruch, 90% jsem řešil sám, zbytek pomohl kamarád. 2* jsem zůstal viset, jednou vodní čerpadlo-vytekla chladící kapalina, podruhé se poškodil rozdělovač. Dnes je Favorit jen pro kutil...
Můžu potvrdit pravdivost článku kromě svíček.Jezdím favoritem na plyn asi 6let.Svíčky jsem měnil jednou a to obyč.Kromě veškerých závad favorytů jsem s plynem spokojený.V dnešní době se vyplatí víc než plyn rozumný diesl!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.02.2007 16:51, RE: lpg?
milan posted by:
Jezdit na LPG jen 12 tis km ročně? Není to zbytečné? Při tak nízkých km za rok pochybuji o návratnosti ceny za přestavbu.
Faforita jsem před pěti lety koupil i s plynem.Stál mě 40000kč.Favorit pouze na benzín nebyl levnější!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.02.2007 17:00, RE: lpg?
MirekS posted by:
Přestavba v roce 1999 stála 12500Kč, při 15 tisících se vrátila za necelé dva roky. Spotřeba na benzin nešla pod 8l, po přestavbě jsem benzin dotankoval 2* ročně, spíš abych věděl, jestli to na benzin ještě jezdí.
Moje slova! Favorit již dosluhuje ale na holičkách mě nikdy nenechal!!!!!!
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.