0
back
 

diskuze k tématu: Vybrat starší BMW nebo novější fabii?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 11:57, RE: Provozní náklady????
TOM posted by:
Já furt nák nemůžu přijít na to, jak plasty ovlivnují jízdu.....
Btw - BMW už před 20 lety (rok 1988 - příchod E34) dělalo( nebo používalo) nárazníky. které se při nárazu do rychlosti 5 km-h vrátily zpět do původního tvaru a do rychlosti 15 km-h došlo k poškození JEN nárazníku.
Od kterého roku toto umí Fabia?
Já neví, že by tu někdo napsal, že plasty či nárazníky ovlivňují jízdu. Ale rozhodně ovlivňují pocit z vozu a jeho vnímání. K čemu by byly užasné jízdní vlastnosti a vychytaný motor se skvělou převodovkou v autě s "nevonícím" interiérem, kde všechno povrzává, kde je koženkový strop a sedadla čalouněná režným pytlem... A i v tomhle má podle mě značně navrch BMW oproti Fabii (což v mých očích nijak nesnižuje kvality Fabie).
A v čem je jízdně lepší BMW? žeby lepší rozložení hmotnosti, citivější řízení, výborné motory (narozdíl od Fabie - tam bych snad uvažoval jen o 1.4 55kW, 1,9Tdi pro kamnáře, ostatní z nouze ctnost, 1.2 do města dobrý). Takže asi tak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 12:01, RE: Hrůza
Meade posted by:
jasný )
Já Vám tady jenom napíšu, v čem byla Fabia první generece nejlepší, psal se rok 2003. 1.příčka osvětlení před vozem, autobild udělil první cenu za standartní osvit, druhé místo právě BMW E46 (po faceliftu). Druhé prvenství - torzní tuhost ve skrutu. Fábie opět první, ikdyž byla pouze 4****, překonala všechna tehdejší auta 5******. Poslední prvenství bylo v možnosti příplatkových výbav pro SRN. To se nás tady moc netýkalo. To jenom tak mimochodem. Ikdyž je BMW E46 moje snad nejoblibenější auto, nemohu tvrdit, že je mezi ním a fabkou rozdil, cca 650.000-1000000.- Kč. rozdíl a že je (bylo) těch několik hodně set tisíc tak znát. Upřímě mě BMW sklamalo, prkený sedačky, ještě ke všemu vykleepaný, palubka materiálem i designem docela standartní, slícování jako u Fabie. Jediný svělý fakt byl podvozek a zadohrab....tam se fabie nechytala. Možná mít vyšší verze, bylo by nadšení lepší - alespoň sedačky, já měl 318i na užívání, taková šedá myš a nadruhou stranu Fabii 2.0 Elegance s béž. interiérem a všema příplatkama. Nebylo to vůbec špatné auto a vím, že kolegové v práci co měli octavie říkali, kam se to na mojí fábku hrabe (odhlučnšění, podvozek, ovládání), a nejem ve srovnání s octavií, ale s kažým soudobým autem té doby, i astrou G nebo meganem či xarou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 12:41, RE: Hrůza
logins01 posted by:
Já Vám tady jenom napíšu, v čem byla Fabia první generece nejlepší, psal se rok 2003. 1.příčka osvětlení před vozem, autobild udělil první cenu za standartní osvit, druhé místo právě BMW E46 (po faceliftu). Druhé prvenství - torzní tuhost ve skrutu. Fábie opět první, ikdyž byla pouze 4****, překonala všechna tehdejší auta 5******. Poslední prvenství bylo v možnosti příplatkových výbav pro SRN. To se nás tady moc netýkalo. To jenom tak mimochodem. Ikdyž je BMW E46 moje snad nejoblibenější auto, n...
Co se mých zkušeností týče, pak naopak Fabia ve srovnání s Octavií na mě působí poměrně fórovějším dojmem. Takové méně bytelné prostě. Pokud se nemýlím, má Fabia dokonce tenčí boční skla. Výplně dveří, potahové materiály, prostě vše na mě působí hůře. V neposlední řadě méně místa. Páčky a ovládací prvky samozřejmě stejné. Tím vůbec nechci snižovat kvality Fabie - osvětlení je s O1 řádově lepší. A ve srovnání s tehdejší konkurncí snad až na Polo byla podle mě Fabia jasně NEJ.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 14:06, RE: Hrůza
logins01 posted by:
Já Vám tady jenom napíšu, v čem byla Fabia první generece nejlepší, psal se rok 2003. 1.příčka osvětlení před vozem, autobild udělil první cenu za standartní osvit, druhé místo právě BMW E46 (po faceliftu). Druhé prvenství - torzní tuhost ve skrutu. Fábie opět první, ikdyž byla pouze 4****, překonala všechna tehdejší auta 5******. Poslední prvenství bylo v možnosti příplatkových výbav pro SRN. To se nás tady moc netýkalo. To jenom tak mimochodem. Ikdyž je BMW E46 moje snad nejoblibenější auto, n...
Jen jestli si z tebe kolegové z práce nedělali legraci ..... )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 18:57, RE: Hrůza
logins01 posted by:
Já Vám tady jenom napíšu, v čem byla Fabia první generece nejlepší, psal se rok 2003. 1.příčka osvětlení před vozem, autobild udělil první cenu za standartní osvit, druhé místo právě BMW E46 (po faceliftu). Druhé prvenství - torzní tuhost ve skrutu. Fábie opět první, ikdyž byla pouze 4****, překonala všechna tehdejší auta 5******. Poslední prvenství bylo v možnosti příplatkových výbav pro SRN. To se nás tady moc netýkalo. To jenom tak mimochodem. Ikdyž je BMW E46 moje snad nejoblibenější auto, n...
Prvenství v možnosti příplatkových výbav??? Prvenství??? To jako nikdo nenabízel víc příplatkových prvků než fabia??
Možná tak v rámci třídy ne? takže z toho předpokládám, že i ta torzní tuhost byla v rámci třídy. Jinak si tady doufám nikdo nemyslí,že hatchback nižší třídy má lepší tuhost než sedan střední třídy.
Jo a cenový rozdíl mezi novou Fabii 2,0 elegance a BMW 318i zdaleka nebyl tolik jak píšeš. V roce 2003 ten rozdíl byl cca 400tis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.03.2009 18:07, RE: Provozní náklady????
rohYpnol posted by:
To, co píšete, není myslím žádná novinka. Ale to přeci neznamená, že z různých vozů bude pak stejný pocit z jízdy. To taky můžu napsat, že kastli mají všechna auta (až na vyjímky Al Audi kompozit BMW apod.) z oceli ze země XY a proto to bude jezdit stejně, protože se taví v těch samejch pecích, dělají tam ti samí robotníci apod. ;)
Také jste si tak jistý, že pro výrobky z té stejné firmy pro různé odběratele platí ta samá výstupní kontrolní kritéria (např. pro zmíněné plasty na palubky)??? Oprav...
Dobrý den,
Pokusím se malinko odpovědět na vaše dotazy.
V pvní řadě nedokážu odpovědět na potahové látky, či na použité materiály v tlumiči apod. S touto výrobou jsem se nesetkal. Za sebe vám můžu říct, jak to chodí v "lisovnách" plastů, respektive, tam kde se lisují různé komponenty pro X značek.

Ve většině případů materiál pro lisování není různý, ale stejný. V tomto oboru mezi lisaři se tomuto materiálu říká "granulát", dodává se z 99% na euro paletách balení o hmotnosti 1000kg. Tato paleta se přistaví ke vstřikolisu, rozbali se, a do materilálu se "zapíchne" sání - rozumějte jakoby vysavač - oelová trubka, která si v určitém intervalu nasává granulát do zásobníku a odtud to pak jde přes podavač do vyhřívání až do trysek..... Granulát - většinou kuličky v průměru 2-3 mm, někdy i malé válečky. Z tohoto materiálu se pak jedou série pro různé výrobce. např. Ford, Jaguar, Opel, BMW. Granulat s označením např 104050 je černé barvy, což jsou i tyto výlisky černé barvy, je to jednodužší, nemusí se nic dobarvovat, a oblsuha lisu pouze mění formy a program. Takže udělá se např. 500ks jednotek pro Ford, hned na to se forma vyndá a dá se tam např. pro Jaguar. Materiál zůstává stejný. Obsluha přehraje z diskety program pro Jaguar(protože je jednotak větší, víc materiálu, takže větší dávky, atd), a ješte se ručně doladí teploty - pokud je to potřeba. A jede se série třeba 600ks Jaguar ze stejného materiálu.

Dále, když přijdou na řadu různě barevné jednotky, tak se použije materiál - granulát který není už od výrobce černý, ale naopak průhledný, a tento materiál se dobarvuje na požadovanou barvu. Např. jednotka pro IVECO má být zelená nebo červená, tak se při lisování používá speciální zařízení které do rozehřátého materiálu přimíchává v určitém poměru barvu. Označení použitého materiálu je pak třeba 104040 - průhledný, ale stejné kvality jako černý.

Nechci to tu rozebírat do detailů, už tak sme mimo téma, jen jsem chtěl malinjko objasnit, že takové věci v průmyslu je opravdu z 99% ze stejného materiálu. Zas to ale neberte tak, že třeba palubka v Dacia je ze stejného materiálu jako palubka v BMW, to zas ne.

Nicméně, jak už jsem psal, vše pak záleží jen na finální podobě vozidla, oni sice auta můžou mít stejné materály +-, ale jestli je uchycení toho a toho dílu takové a takové, pak se to v provozu jeví tak a tak. Např někdo třeba palubku ucyhtí tak, druhej výrobce zas tak, celkový dojem je pak takový, žě nějaká značka je známá vrzáním paubky, některá se ani nehne, protože má pod paulbkou lepší "vystlání" nebo lépe řešený ucyhcení. To samé jednotky, jsou udělané v jedné fabrice, stejně kvalitně, ale jde to pak do různých značek, a tam to už maj oni vyřešený po svým, způsob ucyhcení, a jestli jim to dělá nějakou neplechu nebo ne, je to jejich boj.

Jinak to že se dělaj takové věci na jedný lince nebo v jedný fabrice, ještě neznamená, že to je nekvalitní. Naopak, kvalita je si myslím poměrně vysoká a se 100% jistotou můžu říct, že to co se dělá v německu na lince, je stejně kvalitní, když se pak to samé dělá v ČR ve fabrice. Rozumějte tomu tak, že linka se přestěhuje do čech, a tady si něměcké vedení(nebo německý dozor) z 99% nasadí tak přísné požadavky, že ani oni sami to tak nedělali. Chtěj mít takové a takové tolerance, štítek musí být nalepený v tomto rozsahu, potisk tak a tak, přitom oni to mívaj o X procent "volnější".Prostě když se pak linka převeze do ČR, požadavky na kvalitnu jsou pak ještě větší, a za méně peněz Ve finále tohle ale nikdo nemůže poznat, protože víte prd, jestli je výrobek někde v přístrojovce dělaný s tolerancí +- 0,10 mm nebo +- 0,15mm.
Další zajímavá zkušenost, je, když zmiňovaná výroba jela v německu, tak si tam němci (dělníci) z velké části dělají jen ranní a odpolední směny, např norma 150 kusů za směnu a naprosto pohoda za cca 1500-1700 eur měsíčně (i víc, žáleží na kraji - tohle byl chudší kraj). Po převezení linky do CZ se zvedla norma na 220ks, poté 250 až na neuvěřitelných 380ks na směnu, na tři směny a 11-12t.kč čistého měsíčně pro ženskou a to opravdu kmitaj. Ale to už jsem odbočil dost vedle, bylo jen pro zajímavost, jak to prostě chodí. Nicméne můžeme být rádi, že se sem vůbec dáva výroba z neměcka a i odjinud, je práce.

Když to shrnu - němci dělají auta velmi kvalitně, je jedno jestli to je BMW, Audi, nebo VW nebo jejich škoda, a pokud se nějaká výroba něčeho přesune do čech, je kvalita minimálně stejná a většinou lepší, respektive dohled na kvalitu přísnější.


PS: ohledně cen tlumičů BMW vs Fabia od stejné značky, do hospody nechodím a netlachám tam o nesmyslech, ceny jsou z katalogu výrobce který vám ukáže kdejakej solidní servis, automechanik, a taky si je můžete vytáhnout na netu - to je to nejmenčí, nicméne střílet do vzduchu že je jen o 100kč dražší a tak podobně, to zavání hospodou víc než skutečné ceny ale to už nemá cenu řešit a dohadovat se.

naschle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 21.03.2009 19:46, RE: Provozní náklady????
Meade posted by:
Dobrý den,
Pokusím se malinko odpovědět na vaše dotazy.
V pvní řadě nedokážu odpovědět na potahové látky, či na použité materiály v tlumiči apod. S touto výrobou jsem se nesetkal. Za sebe vám můžu říct, jak to chodí v "lisovnách" plastů, respektive, tam kde se lisují různé komponenty pro X značek.

Ve většině případů materiál pro lisování není různý, ale stejný. V tomto oboru mezi lisaři se tomuto materiálu říká "granulát", dodává se z 99% na euro paletách balení o hmotnosti 1000kg. Tato paleta...
Díky za informace. O tlumičích jsem nenapsal ani slovo. Já psal o tlumicí hmotě. To jste si nějak poplet...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.03.2009 07:44, RE: Provozní náklady????
Meade posted by:
Dobrý den,
Pokusím se malinko odpovědět na vaše dotazy.
V pvní řadě nedokážu odpovědět na potahové látky, či na použité materiály v tlumiči apod. S touto výrobou jsem se nesetkal. Za sebe vám můžu říct, jak to chodí v "lisovnách" plastů, respektive, tam kde se lisují různé komponenty pro X značek.

Ve většině případů materiál pro lisování není různý, ale stejný. V tomto oboru mezi lisaři se tomuto materiálu říká "granulát", dodává se z 99% na euro paletách balení o hmotnosti 1000kg. Tato paleta...
O cenách tlumičů psal Valnoha a uvedl i jasný zdroj. ( rozhodně žádná hospoda) - elitecat.cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.03.2009 19:23, RE: Hrůza
vasapasa posted by:
Jen jestli si z tebe kolegové z práce nedělali legraci ..... )
To bych netvrdil, meli 1.6 74kW GLX, takže stará šedivá palubka, červený podsvětlení budíků a 4x švihadlo :) místo elektriky
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.