0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia nebo raději Nissan Primera?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, česká vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 12:38, RE: Nemušte své děti
anonym posted by:
To je pěkná blbost, měřím 197 a problémůs si za mě sedne přítelkyně 170 cm. Asi záleží na sklonu sedačky, ale za volantem se má seděť a ne ležet! ... co dodat
opravuji bez problémů
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 13:10,
Nechápu, jak se někdo může rozhodovat mezi 2 auty, které se liší o 2 třídy. Nissan Primera je auto střední třídy a Škoda Fabia malé auto do města. Pokud chce tedy někdo malé auto do města, tak by se dalo vybírat třeba mezi Škodou Fabia, Fiatem Punto, Renaultem Clio, Nissanem Micra, Opelem Corsa atd. A pokud chce auto střední třídy, tak třeba ten Nissan Primera, Škoda Superb, VW Passat, Citroen C5, Opel Vectra, Mazda 6 atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 13:10,
Nechápu, jak se někdo může rozhodovat mezi 2 auty, které se liší o 2 třídy. Nissan Primera je auto střední třídy a Škoda Fabia malé auto do města. Pokud chce tedy někdo malé auto do města, tak by se dalo vybírat třeba mezi Škodou Fabia, Fiatem Punto, Renaultem Clio, Nissanem Micra, Opelem Corsa atd. A pokud chce auto střední třídy, tak třeba ten Nissan Primera, Škoda Superb, VW Passat, Citroen C5, Opel Vectra, Mazda 6 atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 13:23, Parametry důležité pro autora dotazu
Jako autor dotazu všem děkuji za rady a názory. Vzhledem k mým potřebám preferuji před komfortem a pocitem z jízdy minimalizaci nákladů při splnění těchto základních požadavků: spolehlivost, objem kufru minimálně 400 L a dobrý zátah z nizkých otáček. Z dieslu mám vzhledem ke běžně ježděným vzdálenostem obavu (jinak bych šel asi do dieslu). Při rozhodování se miskou na vahách stala spotřeba a právě proto se kloním k HTP 47 kW. Odhaduji, že při ježdění do práce tj. prakticky stále se studeným motorem budu jezdit s HTP za cca 6 - 6,5 L, kdežto u Primery by to bylo o cca 2 L více roční úspora je tak cca 9 000 Kč. Obdobné by to asi bylo u všech silnějších motorů než je objem 1,3. Zvažoval jsem i Ford Focus, Mazdu 323 F, Xaru i výše doporučovanou Mareu, ale nakonec z těchto prostornějších a silnějších sem se přiklonil k Primeře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 13:28, RE: Ceny
David V posted by:
No nevím, mám ojetý auto, dělám běžný servis a za 4 roky jsem měl jedinou opravu, která auto výrazně omezila na provozu (přestalo dobíjet). Stálo 3 dny, než bylo v servise volno. A domů i do servisu jsem ze závadou dojel po vlastní ose. Takže mám zkušenost jinou. Ono vychytávání dětských nemosí u novýho auta taky není nic neobvyklého. Zastáncem ojetých aut paušálně nejsem, ale finanční úspora je tam značná, aspoň z mé zkušenosti, proto je zatím volím.
Jasně.. já to myslím tak - koupit rozumě jetý auto plácnu 2 roky starý najeto 50tis a jezdit svých 4-5tis/měsíčně. Takže za další 2 roky najedu 100tis a myslím že ještě dalších 50-100 by to bez velkých investic zmálko - versus koupit za stejnej peníz něco většího ale s 200tis. najeto, kde se ještě nic nedělalo. No a tohle starší mě prostě tu službu 4-5tis. měsíčně neudělá, furt budu něco řešit a rvát do toho peníze a přemejšlet kde si něco půjčím než to bude. Takhle to myslím.
Když ale někdo najede 15000 za rok tak ať si koupí co chce, všechno bude dobrý.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 13:29, RE: Mám P11
anonym posted by:
Fabii přesně neznám, najezdil jsem v ní pouze několik tisíc km. Nicméně mnoho let jsem jezdil s felicií a měl jsem ji rád až do doby, kdy jsem ji obrátil přes střechu na dálnici. Potom jsem hledal jiné auto a narazil jsem právě na zachovalou primeru P11 benzín 1,8 ročník 2000, se kterou již jezdím 4 roky a jsem zcela maximálně spokojen. Já se domnívám, že rozhodující je, s čím jezdil tazatel doteď. Pokud to bylo malé auto (například ta felicie), tak by měl jít do Fábie. Problém je v tom, že od ...
a já jezdím autobusem a do žádnýho auta nejdu! prostě i SUV je pro mě MALÝ :(((
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 13:33, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Proč nikomu nevadí litrové motory v jiných autech, ale když se řekne Fabia HTP je tady hodně "znalých lidí", kterým motor vadí.
Co třeba VW Polo HTP? to už vadit nebude? :))
Kolik k těch znalců zná tyhle motory po uživatelský stránce, že je odsuzuje? To třeba litrovej tříválec z Yarisu? Nejdede? je to na nic? blbej zvuk? Takovouhle diskuzi jsem tady nejště neviděl..
Srovnávejte litrový tříválce s litrovými tříválci, pokud vás to baví.
Pokud chce někdo jezdit starou primerou ať si jí jezdí, j...
Kamarád má shodou okolností tu smůlu, že pořídil Polo 1,2. Najeto 150 tkm. Prasklá hlava, zapečené kroužky, propálené sedla ventilů, citelná postupná ztráta výkonu. Bude to rozebírat a asi měnit celý motor motor. Jezdil s tím po dálnici max 140 tacho. Za necelý rok s tím najel 20 tkm, servisoval to tak, jak měl.
Kamarádka měnila motor v plynové Š120 po cca 250 tisícíh. Balšaja těchnika!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 13:35, RE: Ceny
anonym posted by:
Jasně.. já to myslím tak - koupit rozumě jetý auto plácnu 2 roky starý najeto 50tis a jezdit svých 4-5tis/měsíčně. Takže za další 2 roky najedu 100tis a myslím že ještě dalších 50-100 by to bez velkých investic zmálko - versus koupit za stejnej peníz něco většího ale s 200tis. najeto, kde se ještě nic nedělalo. No a tohle starší mě prostě tu službu 4-5tis. měsíčně neudělá, furt budu něco řešit a rvát do toho peníze a přemejšlet kde si něco půjčím než to bude. Takhle to myslím.
Když ale někdo naj...
S tím souhlasím, pokud najezdím 4-5 tisíc měsíčně, tak to určo nebude soukromě, takže si na to dopřeji nový vůz na firmu. Já ujedu ročně kolem 12 tisíc a spíše střední a delší trasy, takže by pro mě nové auto střední třídy bylo finanční luxus, tedy si je koupím ojeté. Ušetřím a jezdím pohodlněji než ve funglovce tenisáku.
Ten faktor ročního nájezdu je docela klíčový zda volit nové či ojeté.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 13:40, RE: Objektivně
anonym posted by:
Konečně taky nějaký rozumný názor.
Autor je zřejmě normální člověk co uvažuje logicky a ekonomicky, stejně jako většina národa, co Fabie kupuje........
Můžete už mi někdo konečně objektivně vysvětlit, proč mám se služební 1,2 HTP 47 kW Fabií kombi spotřebu jak prase, ať se snažím jak se snažím. Dneska jsem zase koukl na počítač a čumělo tam na mně 10,7 litrů průměr (stejným způsobem jezdím soukromým 1,8 Mondeem a to si bere max. 8,5 - podotýkám, že nejezdím jako prase, ale normální pohodovou jízdu s dodržováním předpisů). Když jsem se snažil a jel klidně (tj. pomalé rozjezdy, plynulé přidávání dojíždění na kvalt tak jsem se dostal na 8,3 litrů) Prostě spotřeba 6 - 6,5 litrů je možná když to auto někdo táhne nebo tlačí ne za normálního provozu. To auto je prostě těžké a motor je no to slabý. HOWG
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 13:59, RE: bez předmětu
anonym posted by:
to je sice pravda, ale i na základě těchto zkušeností si lze do určité míry udělat obrázek o odolnosti a spolehlivosti.Kdybych se dostal do situace,kdy se budu rozhodovat jestli koupit Fabku s tímto motorem tak i tohle bude jeden z důvodů proč bych se radši poohlídnul po něčem jiným.
Otazkou pak uz jen zustava, zda je jine auto lepsi ci horsi. Objektivni by potom bylo mit ve firme dva druhy aut, pricemz se v pouzivani mezi nimi nebudou delat rozdily, pak bychj to mel za bernou minci, ale muzeme smele tvrdit, ze pokud auto ve firme najezdi 100 tis. km rocne, tak rekneme auto ktere koli znacky bude po 3 letech takto intenzivniho provozu vice mene vrak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 14:03, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Každopádně primeru.fabiu jedině jako auto do města.I když je konstrukčně starší tak je celkově technicky lepší po všech stránkách snad kromě designu interiéru.A tady sakra platí že ta náprava v primeře je o dost lepší než u škodovky.Jízda v zatáčkách jak po kolejích a náklon minimální.dá se to srovnávat akorát s BMW.Motor je jak 1.6 tak 2.0 velmi živý a výkonný a spotřeba u mého 2.0 je na 7.5l dlouhodobý průměr.Ale bonbonek nakonec a to spolehlivost-od koupi vozu jsem do něho neinvestoval víc ne...
no nevim, zase ten podvozek neprechvalujte, primera P11 me prijde podobna jak stara octavie, nic extra, akorat se tolik nenaklani, a je mnohem mnohem vice hlucna od podbehu......jizdne bude komfortnejsi jak fabie, ale akusticky pocitejte s tim, že fabka tzv mene "šumí" po silnici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 14:10, RE: bez předmětu
anonym posted by:
no nevim, zase ten podvozek neprechvalujte, primera P11 me prijde podobna jak stara octavie, nic extra, akorat se tolik nenaklani, a je mnohem mnohem vice hlucna od podbehu......jizdne bude komfortnejsi jak fabie, ale akusticky pocitejte s tim, že fabka tzv mene "šumí" po silnici.
Hmmm....P11 nebylo špatné auto, ale když jsem ho vyměnil za mondeo tuším MK3 Ghia 2002 (1.8 - 92kW) a pak se do Nissanu vratil (má ho ted kamarad), cela primera me pripadala jako vuz o tridu niz. Zajímave je, ze tento pocit v lepsi Fabii Elegance krom prostoru nemam. Osobne bych vsadil na bezpecnost a robusni konstrukci, dal si práci s výběrem akoupil vybavenejsi Fabii HTP 12V. Pokud to je jen na popojíždění, není třeba silnější motor. Když se dostanete na dálnici, těch 150-160 Vám to pojede bez problému a to snad stačí.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 14:15, RE: bez předmětu
anonym posted by:
no nevim, zase ten podvozek neprechvalujte, primera P11 me prijde podobna jak stara octavie, nic extra, akorat se tolik nenaklani, a je mnohem mnohem vice hlucna od podbehu......jizdne bude komfortnejsi jak fabie, ale akusticky pocitejte s tim, že fabka tzv mene "šumí" po silnici.
ne nevím,já teda tu primeru mám ale nic tam nešumí od kol a auto je poměrně tiché.na druhou stranu se mi zdá hodně tvrdé na našich silnicích.ale zase když jsem jel v O 1 tak ta je taky tvrdá ale v zatáčkách nesedí a kolíbe se při brždění protože má malý rozvor náprav.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 14:15, RE: Parametry důležité pro autora dotazu
anonym posted by:
Jako autor dotazu všem děkuji za rady a názory. Vzhledem k mým potřebám preferuji před komfortem a pocitem z jízdy minimalizaci nákladů při splnění těchto základních požadavků: spolehlivost, objem kufru minimálně 400 L a dobrý zátah z nizkých otáček. Z dieslu mám vzhledem ke běžně ježděným vzdálenostem obavu (jinak bych šel asi do dieslu). Při rozhodování se miskou na vahách stala spotřeba a právě proto se kloním k HTP 47 kW. Odhaduji, že při ježdění do práce tj. prakticky stále se studeným moto...
Výhoda HTP spočívá v tom, že ujedete 500m a už je teplota motoru v provozním rozmezí a tudíž rychle klesne spotřeba......Doma jednu tuhle potvoru máme...dělám s ní rodičům taxikáře a jezdim z 50% já. Dálnice 150, okresky okolo 80-90 a v městě brzda plyn. Spotřeba 7,4. Když jede máti s famílií, má spotřebu 6,1 (80 okreska, 110-120 dálnice)......Primera sice bude střílet z křižovatek, ale pod 8 se nedostanete.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 14:17, RE: bez předmětu
anonym posted by:
ne nevím,já teda tu primeru mám ale nic tam nešumí od kol a auto je poměrně tiché.na druhou stranu se mi zdá hodně tvrdé na našich silnicích.ale zase když jsem jel v O 1 tak ta je taky tvrdá ale v zatáčkách nesedí a kolíbe se při brždění protože má malý rozvor náprav.
jo tak to kolíbání je fakt, v tom ten nissan má navrch
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 14:18, RE: No to je zase srovnání !
anonym posted by:
To je jako by někdo uvažoval zda koupit mopeda nebo sedmičkový bávo. Když už srovnávám auta, tak stejný třídy!

Takže ve střední třídě:
Superb vs. Primera

V nižší střední třídě:
Oktávka vs. Almera

Nebo v třídě malých aut:
Fabia vs. Micra
mam pocit ze superbu spise odpovida maxima nez primera.... co se tridy tyka
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 14:18, RE: No to je zase srovnání !
anonym posted by:
To je jako by někdo uvažoval zda koupit mopeda nebo sedmičkový bávo. Když už srovnávám auta, tak stejný třídy!

Takže ve střední třídě:
Superb vs. Primera

V nižší střední třídě:
Oktávka vs. Almera

Nebo v třídě malých aut:
Fabia vs. Micra
mam pocit ze superbu spise odpovida maxima nez primera.... co se tridy tyka
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 14:41, RE: No to je zase srovnání !
anonym posted by:
mam pocit ze superbu spise odpovida maxima nez primera.... co se tridy tyka
A Oktavce Primera ne?

Superb je (rozvorem, ale i cenově) na tom podobně jako Passat, cenově možná trochu levnější. A Passat je střední třída, stejně jako A4 nebo Primera...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 14:42, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Hmmm....P11 nebylo špatné auto, ale když jsem ho vyměnil za mondeo tuším MK3 Ghia 2002 (1.8 - 92kW) a pak se do Nissanu vratil (má ho ted kamarad), cela primera me pripadala jako vuz o tridu niz. Zajímave je, ze tento pocit v lepsi Fabii Elegance krom prostoru nemam. Osobne bych vsadil na bezpecnost a robusni konstrukci, dal si práci s výběrem akoupil vybavenejsi Fabii HTP 12V. Pokud to je jen na popojíždění, není třeba silnější motor. Když se dostanete na dálnici, těch 150-160 Vám to pojede bez...
To je presne ono, nekdo napise vcelku dobry argument pro koupeni HTP a pak to shodi tim, a na dalnici to 150 - 160 taky pojede. To je presne ono. Kupte HTP a budete jezdit 160 bez problemu. Kdyby lidi pouzivali ten motor k cemu je staveny, tak tolik kritiky na nej neni. Jak nekdo rkel, proc nikdo nepomlouva trivalce Yarise? Nebo trivalec Opla Corsy? NEbo nizkoobjemove 1.2 vsech znacek? Protoze tam lidi kupuji nizky obsah k tomu, k cemu je urcen, ale nevim proc cesi kupuji nizky obsah a jezdi s tim jak s 2.0 a chteji od toho vykony na dalnici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.11.2007 14:48, RE: Parametry důležité pro autora dotazu
anonym posted by:
Jako autor dotazu všem děkuji za rady a názory. Vzhledem k mým potřebám preferuji před komfortem a pocitem z jízdy minimalizaci nákladů při splnění těchto základních požadavků: spolehlivost, objem kufru minimálně 400 L a dobrý zátah z nizkých otáček. Z dieslu mám vzhledem ke běžně ježděným vzdálenostem obavu (jinak bych šel asi do dieslu). Při rozhodování se miskou na vahách stala spotřeba a právě proto se kloním k HTP 47 kW. Odhaduji, že při ježdění do práce tj. prakticky stále se studeným moto...
Klidně bych šel i do toho dieselu. Pokud seženete ve slušném stavu ve Fabce traktůrek 1,9 47 kW odvede Vám dobrou práci i pro to ježdění ve městě. Mírně vyšší povinné ručení vykompenzuje menší spotřeba, životnost motoru bude někde jinde. Mně osobně se s ním po městě a okolí jezdilo příjemně.
respond
  1 2 3 4 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.