0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia combi III. generace - jedno velké ale?

category of topic classification: česká vozidla
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 10.08.2016 11:38, RE: Hrůza
Fanda posted by:
David V posted by:
Fanda posted by:
brin posted by:
Tříválcová nafta ve škodárnách je fakt děs. Nikdy jsem neviděl, že by se auto, které má motor v pořádku, klepalo celé jak ratlík po nastartování motoru. Až u 1,4 TDi. A úplně mi stačilo vedle toho auta stát chvíli v koloně. Málem jsem zešílel.
Zajímalo by mě,zda vůbec někdo postřehl,že ve fabii 3 je dočista jiný naftový tříválec nežli ve dvojkové.
O to je to horší. Mě vozili v tom původně vyvinutém ve Fabii I. A pokud se evolucí nedostal kvalitativně výše, jak ukazuje článek i jiné zkušenosti, pak je Tvoje poznámka spíše na škodu. Bylo by lepší, kdybychom si všichni mysleli, že tam dali původní kci, než že ho předělali a vyšel jim z toho stejný klump. Mimochodem, v čem se ty konstrukce liší? Je tam jiný systém vyvážení?
Neplést si se starým 1.4 Tdi, Kontroverze se týká i dieselů na opačném konci ceníků,jednotky 1.4 Tdi jsou totiž také jen tříválci.A takové tu přeci již byly! Příšerně hlučné,na dálnici vytočené.Lidové mínění hospodské se totiž obává,že nový agregát 1.4 Tdi bude to samé co v letech 2001-2010,kdy byl v malých koncernových vozech nabízen tříválec 1.4 Tdi-PD. U něj skutečně platilo,že příšerně rachotivým zvukem a brutálními torzními kmity znemožňoval provoz v otáčkách v nihž by mohl mít nejnižší spotřebu.Kdo nechtěl jet,jak na vibrační žábě musel udržovat ručičku otáčkoměru nad dvoutisícovou hranicí.Chlapi v hospodě se však bojí zbytečně.Nový motor má se starým společný pouze počet válců a zdvihový objem.Vše ostatní je jinak.Vysoce účinné a hrubě jdoucí čerpadlo -tryska skončilo.Nový motor má tak samozřejmě common rail jenž dokáže dávku lépe načasovat na menší části a vyhladí tak průběh expanzních tlaků.Nový mtor má dvě vačkové hřídele a čtyřventilovou techniku.Opravdu nás dostalo,jak je motor tichý.Pokud jste někde četli,že je to traktor musel to psát nějaký neurotik kterému vadí již samotný pomalejší rytmus tříválce .Uvnitř není slyšet žádný zvuk spalování ani žádné dieselové nýtování.Tento tříválec dostal poctivý dvouhmotový setrvačník,žádné dunění tak karoserií neprojde. Čerpal jsem SM speciál DIESEL,vůz testoval pan Vaculík.


Aha, to mnohé vysvětluje, protože časopis SM je silně proškodovácký...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 10.08.2016 11:46, RE: .
Fanda posted by:
Roman AX posted by:
vavrisimo posted by:
A proč bych to neměl myslet vážně? Koncern má TSi, Ford TDCi, BMW/Citroen THP, Alfa TS...a tak bych mohl pokračovat vesměs u každé automobilky, když ne u motorů, tak třeba u koroze, kterou je "proslavená" Mazda například. Excesy mají na triku všichni. Bylo tím myšleno něco jiného...chci dobré jízdní vlastnosti, jdu si třeba k Fordu, nebo k Alfě. Chci komfort, zajdu si třeba k Citroenu (resp. donedávna), chci dobrou cenu, mám tu Dacii nebo třeba frantíky. U koncernu, potažmo Škodovky mám co? Pro mě je koncern ztělesněním toho jak udělat ten nejlepší průměr, nebo jak to nazvat. Auta, která globálně v ničem extra nevynikají, ale ani nejsou v ničem vyloženě průšvih. Jestli je to dobře nevím, ale když se kouknu na prodejnost Octávky u nás, nebo Golfu v Evropě, tak to asi funguje.
Tohle může zplodit jedině zaměstnanec koncernu, nebo člověk koncernem placený. Taková snůška chvály na jednom místě smrdí na hony daleko. Nechci polemizovat s jednotlivými větami, uznám jen, že koncern (nemělo by se to psát s velkým "K"?) zaměstnává na území ČR desetitisíce lidí a relativně slušně je platí. Jinak auta jsou šedý průměr a ruku na srdce, kdo má rád šedou? Já ne!
Ach jo ,škodovka bude někoho platit, aby publikoval na zdejším webu.Jednomu vyhovuje to,druhému zase ono.Ať si každý koupí,co se mu líbí,ale nepřesvědčuje stále o své pravdě.


No dělat to zadarmo je ještě větší úchylárna
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Wednesday 10.08.2016 11:53, RE: Common rail
brin posted by:
Liší se jedině tím, že předtím to byl PD motor a teď je to common rail.


Ale to jsou mi věci,zkus o tom něco načíst,co třeba počet ventilů,vačkových hřídelí,blok motoru je jiný atd.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Wednesday 10.08.2016 11:57, RE: .
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Roman AX posted by:
vavrisimo posted by:
A proč bych to neměl myslet vážně? Koncern má TSi, Ford TDCi, BMW/Citroen THP, Alfa TS...a tak bych mohl pokračovat vesměs u každé automobilky, když ne u motorů, tak třeba u koroze, kterou je "proslavená" Mazda například. Excesy mají na triku všichni. Bylo tím myšleno něco jiného...chci dobré jízdní vlastnosti, jdu si třeba k Fordu, nebo k Alfě. Chci komfort, zajdu si třeba k Citroenu (resp. donedávna), chci dobrou cenu, mám tu Dacii nebo třeba frantíky. U koncernu, potažmo Škodovky mám co? Pro mě je koncern ztělesněním toho jak udělat ten nejlepší průměr, nebo jak to nazvat. Auta, která globálně v ničem extra nevynikají, ale ani nejsou v ničem vyloženě průšvih. Jestli je to dobře nevím, ale když se kouknu na prodejnost Octávky u nás, nebo Golfu v Evropě, tak to asi funguje.
Tohle může zplodit jedině zaměstnanec koncernu, nebo člověk koncernem placený. Taková snůška chvály na jednom místě smrdí na hony daleko. Nechci polemizovat s jednotlivými větami, uznám jen, že koncern (nemělo by se to psát s velkým "K"?) zaměstnává na území ČR desetitisíce lidí a relativně slušně je platí. Jinak auta jsou šedý průměr a ruku na srdce, kdo má rád šedou? Já ne!
Ach jo ,škodovka bude někoho platit, aby publikoval na zdejším webu.Jednomu vyhovuje to,druhému zase ono.Ať si každý koupí,co se mu líbí,ale nepřesvědčuje stále o své pravdě.
No dělat to zadarmo je ještě větší úchylárna


Mě zas přijde úchylné pomlouvat druhé proto,že si dovolí mít jiný názor.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Wednesday 10.08.2016 11:59, RE: Hrůza
David V posted by:
Fanda posted by:
David V posted by:
Fanda posted by:
brin posted by:
Tříválcová nafta ve škodárnách je fakt děs. Nikdy jsem neviděl, že by se auto, které má motor v pořádku, klepalo celé jak ratlík po nastartování motoru. Až u 1,4 TDi. A úplně mi stačilo vedle toho auta stát chvíli v koloně. Málem jsem zešílel.
Zajímalo by mě,zda vůbec někdo postřehl,že ve fabii 3 je dočista jiný naftový tříválec nežli ve dvojkové.
O to je to horší. Mě vozili v tom původně vyvinutém ve Fabii I. A pokud se evolucí nedostal kvalitativně výše, jak ukazuje článek i jiné zkušenosti, pak je Tvoje poznámka spíše na škodu. Bylo by lepší, kdybychom si všichni mysleli, že tam dali původní kci, než že ho předělali a vyšel jim z toho stejný klump. Mimochodem, v čem se ty konstrukce liší? Je tam jiný systém vyvážení?
Neplést si se starým 1.4 Tdi, Kontroverze se týká i dieselů na opačném konci ceníků,jednotky 1.4 Tdi jsou totiž také jen tříválci.A takové tu přeci již byly! Příšerně hlučné,na dálnici vytočené.Lidové mínění hospodské se totiž obává,že nový agregát 1.4 Tdi bude to samé co v letech 2001-2010,kdy byl v malých koncernových vozech nabízen tříválec 1.4 Tdi-PD. U něj skutečně platilo,že příšerně rachotivým zvukem a brutálními torzními kmity znemožňoval provoz v otáčkách v nihž by mohl mít nejnižší spotřebu.Kdo nechtěl jet,jak na vibrační žábě musel udržovat ručičku otáčkoměru nad dvoutisícovou hranicí.Chlapi v hospodě se však bojí zbytečně.Nový motor má se starým společný pouze počet válců a zdvihový objem.Vše ostatní je jinak.Vysoce účinné a hrubě jdoucí čerpadlo -tryska skončilo.Nový motor má tak samozřejmě common rail jenž dokáže dávku lépe načasovat na menší části a vyhladí tak průběh expanzních tlaků.Nový mtor má dvě vačkové hřídele a čtyřventilovou techniku.Opravdu nás dostalo,jak je motor tichý.Pokud jste někde četli,že je to traktor musel to psát nějaký neurotik kterému vadí již samotný pomalejší rytmus tříválce .Uvnitř není slyšet žádný zvuk spalování ani žádné dieselové nýtování.Tento tříválec dostal poctivý dvouhmotový setrvačník,žádné dunění tak karoserií neprojde. Čerpal jsem SM speciál DIESEL,vůz testoval pan Vaculík.
Aha, to mnohé vysvětluje, protože časopis SM je silně proškodovácký...


Přesně tuhle reakci jsem očekával.Vše od škody je špatné,když byl starý 1.4 Tdi nepovedený,tak ten nový je ještě horší.
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Wednesday 10.08.2016 12:10, RE: Fabia III
driver111 posted by:
gravestone posted by:
Jezdil jsem teď krátce s krátkou Fabií III a auto mě na rozdíl od pisatele článku mile překvapilo svými jízdními vlastnostmi. Auto jelo svižně, podvozek byl naprosto čitelný a brzdy spolehlivé. Byla to sice benzínovka (1,2 TSI/66 kW) a výbavové holátko, nicméně sedačky byly absolutně v pohodě a takovému Focusu se o nich může dodnes jen zdát. Vzhledově se mi osobně tahle generace líbí a o to především exteriérem. Vnitřek, když pominu tu díru uprostřed palubky (někomu se to zase naopak třeba líbí a vyhovuje mu jako kapsa na klíče, peněženku...), je docela povedený a i plasty jsou v lepším průměru této kategorie a nic nikde nevrže a netlačí. Spíše nechápu, že si firma s takovýmto nájezdem (průměrně 300 km a víc denně resp. 115.000 km za 11 měsíců) pořizuje vozidlo této kategorie a nepoohlédne se po něčem více určeném na delší cestování. Pokud budu srovnávat ceny i výbavy vozů na trhu jednotlivých automobilek, tak Škoda ničím nevybočuje z řady. Řeči o tom, že jinde pořídíte nové srovnatelné auto u konkurence za menší peníze jsou jen kecy a klidně si toto běžte k prodejcům ověřit.
Prolez si autosalony, nech si udělat ceny atd. Já to absolvoval cca 2 měsíce zpět a i přes to že manželka chtěla škodovku, skončiili jsme jinde..., takže to mám vyzkoušené neboj.


Když jste to tedy absolvoval, tak jste zjisti že všechny automobilky se vzájemně hlídají. Jedna něco vymyslí a ostatní se prakticky hned přidají a dorovnají. Myslím tím výbavu vozu, akční ceny... a rozdíly jsou opravdu minimální . Důležitá věc je ale porovnávat srovnatelná auta (kategorie vozu resp. velikost rozvoru, typ karoserie, stupeň výbavy, motorizace...) a ne jen značky, jak to mnozí dělají a z čehož pramení ty hospodské kecy. Je rozdíl porovnávat třeba Fabii v plné výbavě a třeba Kiu Ceed v limitované edici... což jsou úplně jiná auta. Další věcí je obchodní politika resp. tvorba slev pro zákazníky.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 10.08.2016 12:12, RE: Hrůza
Fanda posted by:
David V posted by:
Fanda posted by:
David V posted by:
Fanda posted by:
brin posted by:
Tříválcová nafta ve škodárnách je fakt děs. Nikdy jsem neviděl, že by se auto, které má motor v pořádku, klepalo celé jak ratlík po nastartování motoru. Až u 1,4 TDi. A úplně mi stačilo vedle toho auta stát chvíli v koloně. Málem jsem zešílel.
Zajímalo by mě,zda vůbec někdo postřehl,že ve fabii 3 je dočista jiný naftový tříválec nežli ve dvojkové.
O to je to horší. Mě vozili v tom původně vyvinutém ve Fabii I. A pokud se evolucí nedostal kvalitativně výše, jak ukazuje článek i jiné zkušenosti, pak je Tvoje poznámka spíše na škodu. Bylo by lepší, kdybychom si všichni mysleli, že tam dali původní kci, než že ho předělali a vyšel jim z toho stejný klump. Mimochodem, v čem se ty konstrukce liší? Je tam jiný systém vyvážení?
Neplést si se starým 1.4 Tdi, Kontroverze se týká i dieselů na opačném konci ceníků,jednotky 1.4 Tdi jsou totiž také jen tříválci.A takové tu přeci již byly! Příšerně hlučné,na dálnici vytočené.Lidové mínění hospodské se totiž obává,že nový agregát 1.4 Tdi bude to samé co v letech 2001-2010,kdy byl v malých koncernových vozech nabízen tříválec 1.4 Tdi-PD. U něj skutečně platilo,že příšerně rachotivým zvukem a brutálními torzními kmity znemožňoval provoz v otáčkách v nihž by mohl mít nejnižší spotřebu.Kdo nechtěl jet,jak na vibrační žábě musel udržovat ručičku otáčkoměru nad dvoutisícovou hranicí.Chlapi v hospodě se však bojí zbytečně.Nový motor má se starým společný pouze počet válců a zdvihový objem.Vše ostatní je jinak.Vysoce účinné a hrubě jdoucí čerpadlo -tryska skončilo.Nový motor má tak samozřejmě common rail jenž dokáže dávku lépe načasovat na menší části a vyhladí tak průběh expanzních tlaků.Nový mtor má dvě vačkové hřídele a čtyřventilovou techniku.Opravdu nás dostalo,jak je motor tichý.Pokud jste někde četli,že je to traktor musel to psát nějaký neurotik kterému vadí již samotný pomalejší rytmus tříválce .Uvnitř není slyšet žádný zvuk spalování ani žádné dieselové nýtování.Tento tříválec dostal poctivý dvouhmotový setrvačník,žádné dunění tak karoserií neprojde. Čerpal jsem SM speciál DIESEL,vůz testoval pan Vaculík.
Aha, to mnohé vysvětluje, protože časopis SM je silně proškodovácký...
Přesně tuhle reakci jsem očekával.Vše od škody je špatné,když byl starý 1.4 Tdi nepovedený,tak ten nový je ještě horší.


Mám k tomu 2 věci:
1) Vevnitř v FIII s 3-válcem jsem neseděl, ale zvenčí nastartovaný jsem jej slyšel a je nepřeslechnutelný. Nepomůže tomu ani PR od Vaculíka, jehož články, než přešel k SM, byly objektivní a rád jsem je četl
2) SM je silně zaměřený na Škodu dlouhodobě. Kamarád si jej pravidelně kupuje a vždy se bavíme nad tím, jak Škoda ve srovnávacích testech "drtí" všechny své protivníky největším objemem kufru, což vyváží neduhy v jízdních vlastnostech, projevu motoru, popřípadě ospravedlní vysokou cenu.

Naftový 3-válec je něco, co já nikdy nepochopím.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Wednesday 10.08.2016 12:49, RE: Hrůza
David V posted by:
Fanda posted by:
David V posted by:
Fanda posted by:
David V posted by:
Fanda posted by:
brin posted by:
Tříválcová nafta ve škodárnách je fakt děs. Nikdy jsem neviděl, že by se auto, které má motor v pořádku, klepalo celé jak ratlík po nastartování motoru. Až u 1,4 TDi. A úplně mi stačilo vedle toho auta stát chvíli v koloně. Málem jsem zešílel.
Zajímalo by mě,zda vůbec někdo postřehl,že ve fabii 3 je dočista jiný naftový tříválec nežli ve dvojkové.
O to je to horší. Mě vozili v tom původně vyvinutém ve Fabii I. A pokud se evolucí nedostal kvalitativně výše, jak ukazuje článek i jiné zkušenosti, pak je Tvoje poznámka spíše na škodu. Bylo by lepší, kdybychom si všichni mysleli, že tam dali původní kci, než že ho předělali a vyšel jim z toho stejný klump. Mimochodem, v čem se ty konstrukce liší? Je tam jiný systém vyvážení?
Neplést si se starým 1.4 Tdi, Kontroverze se týká i dieselů na opačném konci ceníků,jednotky 1.4 Tdi jsou totiž také jen tříválci.A takové tu přeci již byly! Příšerně hlučné,na dálnici vytočené.Lidové mínění hospodské se totiž obává,že nový agregát 1.4 Tdi bude to samé co v letech 2001-2010,kdy byl v malých koncernových vozech nabízen tříválec 1.4 Tdi-PD. U něj skutečně platilo,že příšerně rachotivým zvukem a brutálními torzními kmity znemožňoval provoz v otáčkách v nihž by mohl mít nejnižší spotřebu.Kdo nechtěl jet,jak na vibrační žábě musel udržovat ručičku otáčkoměru nad dvoutisícovou hranicí.Chlapi v hospodě se však bojí zbytečně.Nový motor má se starým společný pouze počet válců a zdvihový objem.Vše ostatní je jinak.Vysoce účinné a hrubě jdoucí čerpadlo -tryska skončilo.Nový motor má tak samozřejmě common rail jenž dokáže dávku lépe načasovat na menší části a vyhladí tak průběh expanzních tlaků.Nový mtor má dvě vačkové hřídele a čtyřventilovou techniku.Opravdu nás dostalo,jak je motor tichý.Pokud jste někde četli,že je to traktor musel to psát nějaký neurotik kterému vadí již samotný pomalejší rytmus tříválce .Uvnitř není slyšet žádný zvuk spalování ani žádné dieselové nýtování.Tento tříválec dostal poctivý dvouhmotový setrvačník,žádné dunění tak karoserií neprojde. Čerpal jsem SM speciál DIESEL,vůz testoval pan Vaculík.
Aha, to mnohé vysvětluje, protože časopis SM je silně proškodovácký...
Přesně tuhle reakci jsem očekával.Vše od škody je špatné,když byl starý 1.4 Tdi nepovedený,tak ten nový je ještě horší.
Mám k tomu 2 věci:1) Vevnitř v FIII s 3-válcem jsem neseděl, ale zvenčí nastartovaný jsem jej slyšel a je nepřeslechnutelný. Nepomůže tomu ani PR od Vaculíka, jehož články, než přešel k SM, byly objektivní a rád jsem je četl2) SM je silně zaměřený na Škodu dlouhodobě. Kamarád si jej pravidelně kupuje a vždy se bavíme nad tím, jak Škoda ve srovnávacích testech "drtí" všechny své protivníky největším objemem kufru, což vyváží neduhy v jízdních vlastnostech, projevu motoru, popřípadě ospravedlní vysokou cenu.Naftový 3-válec je něco, co já nikdy nepochopím.


On pan Vaculík jako jeden z prvních otevřeně popsal problémy rozvodů 1.2 tsi,problémy např, mazání motoru 2.0 Tdi-PD a spoustu jiných problémů,právě na stránkách SM,A ne vždy škoda ve srovnávacím testu zvítězí,mohl bych tu uvést příklady,mám toho doma slušný stohy,ale již mě to dnes nebaví.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 10.08.2016 13:27, RE: Fabia III
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
Jezdil jsem teď krátce s krátkou Fabií III a auto mě na rozdíl od pisatele článku mile překvapilo svými jízdními vlastnostmi. Auto jelo svižně, podvozek byl naprosto čitelný a brzdy spolehlivé. Byla to sice benzínovka (1,2 TSI/66 kW) a výbavové holátko, nicméně sedačky byly absolutně v pohodě a takovému Focusu se o nich může dodnes jen zdát. Vzhledově se mi osobně tahle generace líbí a o to především exteriérem. Vnitřek, když pominu tu díru uprostřed palubky (někomu se to zase naopak třeba líbí a vyhovuje mu jako kapsa na klíče, peněženku...), je docela povedený a i plasty jsou v lepším průměru této kategorie a nic nikde nevrže a netlačí. Spíše nechápu, že si firma s takovýmto nájezdem (průměrně 300 km a víc denně resp. 115.000 km za 11 měsíců) pořizuje vozidlo této kategorie a nepoohlédne se po něčem více určeném na delší cestování. Pokud budu srovnávat ceny i výbavy vozů na trhu jednotlivých automobilek, tak Škoda ničím nevybočuje z řady. Řeči o tom, že jinde pořídíte nové srovnatelné auto u konkurence za menší peníze jsou jen kecy a klidně si toto běžte k prodejcům ověřit.
Prolez si autosalony, nech si udělat ceny atd. Já to absolvoval cca 2 měsíce zpět a i přes to že manželka chtěla škodovku, skončiili jsme jinde..., takže to mám vyzkoušené neboj.
Když jste to tedy absolvoval, tak jste zjisti že všechny automobilky se vzájemně hlídají. Jedna něco vymyslí a ostatní se prakticky hned přidají a dorovnají. Myslím tím výbavu vozu, akční ceny... a rozdíly jsou opravdu minimální . Důležitá věc je ale porovnávat srovnatelná auta (kategorie vozu resp. velikost rozvoru, typ karoserie, stupeň výbavy, motorizace...) a ne jen značky, jak to mnozí dělají a z čehož pramení ty hospodské kecy. Je rozdíl porovnávat třeba Fabii v plné výbavě a třeba Kiu Ceed v limitované edici... což jsou úplně jiná auta. Další věcí je obchodní politika resp. tvorba slev pro zákazníky.


Ano, porovnával jsem kombíky třídy oktávie, výbavy a vše možné kolem toho. A dostal jsem se ke značce kterou by jsem si v podstatě asi jen tak nekoupil, ale cena rozhodla, ta byla o126tisíc níž než u škodovky oktavie se skoro srovnatelnou výbavou , ale škodovka měla horší sedadla, pouze 5 kvalt atd. (potřeboval jsem kvůli nájezdu diesel).Takže jsem skončil u korejců I30 v kombi a sám jsem zvědavý co to přinese. nicméně u škodovky mi z ceníkové ceny dávaly slevu zhruba -8% (což bylo cca 525 tis za to auto) a Hyundaie jsem se dostal na cenu 399 tisíc , což byl rozdíl značný a nakonec zvítězilo Hčko. A to jsem ještě sledoval ceny servisních prohlídek a jiné, ve finále je to +- autobus. Takže jestli je rozdíl 126 tisíc dle tebe minimální za srovnatelné auto,tak potom OK.
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Wednesday 10.08.2016 14:50, RE: Fabia III
driver111 posted by:
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
Jezdil jsem teď krátce s krátkou Fabií III a auto mě na rozdíl od pisatele článku mile překvapilo svými jízdními vlastnostmi. Auto jelo svižně, podvozek byl naprosto čitelný a brzdy spolehlivé. Byla to sice benzínovka (1,2 TSI/66 kW) a výbavové holátko, nicméně sedačky byly absolutně v pohodě a takovému Focusu se o nich může dodnes jen zdát. Vzhledově se mi osobně tahle generace líbí a o to především exteriérem. Vnitřek, když pominu tu díru uprostřed palubky (někomu se to zase naopak třeba líbí a vyhovuje mu jako kapsa na klíče, peněženku...), je docela povedený a i plasty jsou v lepším průměru této kategorie a nic nikde nevrže a netlačí. Spíše nechápu, že si firma s takovýmto nájezdem (průměrně 300 km a víc denně resp. 115.000 km za 11 měsíců) pořizuje vozidlo této kategorie a nepoohlédne se po něčem více určeném na delší cestování. Pokud budu srovnávat ceny i výbavy vozů na trhu jednotlivých automobilek, tak Škoda ničím nevybočuje z řady. Řeči o tom, že jinde pořídíte nové srovnatelné auto u konkurence za menší peníze jsou jen kecy a klidně si toto běžte k prodejcům ověřit.
Prolez si autosalony, nech si udělat ceny atd. Já to absolvoval cca 2 měsíce zpět a i přes to že manželka chtěla škodovku, skončiili jsme jinde..., takže to mám vyzkoušené neboj.
Když jste to tedy absolvoval, tak jste zjisti že všechny automobilky se vzájemně hlídají. Jedna něco vymyslí a ostatní se prakticky hned přidají a dorovnají. Myslím tím výbavu vozu, akční ceny... a rozdíly jsou opravdu minimální . Důležitá věc je ale porovnávat srovnatelná auta (kategorie vozu resp. velikost rozvoru, typ karoserie, stupeň výbavy, motorizace...) a ne jen značky, jak to mnozí dělají a z čehož pramení ty hospodské kecy. Je rozdíl porovnávat třeba Fabii v plné výbavě a třeba Kiu Ceed v limitované edici... což jsou úplně jiná auta. Další věcí je obchodní politika resp. tvorba slev pro zákazníky.
Ano, porovnával jsem kombíky třídy oktávie, výbavy a vše možné kolem toho. A dostal jsem se ke značce kterou by jsem si v podstatě asi jen tak nekoupil, ale cena rozhodla, ta byla o126tisíc níž než u škodovky oktavie se skoro srovnatelnou výbavou , ale škodovka měla horší sedadla, pouze 5 kvalt atd. (potřeboval jsem kvůli nájezdu diesel).Takže jsem skončil u korejců I30 v kombi a sám jsem zvědavý co to přinese. nicméně u škodovky mi z ceníkové ceny dávaly slevu zhruba -8% (což bylo cca 525 tis za to auto) a Hyundaie jsem se dostal na cenu 399 tisíc , což byl rozdíl značný a nakonec zvítězilo Hčko. A to jsem ještě sledoval ceny servisních prohlídek a jiné, ve finále je to +- autobus. Takže jestli je rozdíl 126 tisíc dle tebe minimální za srovnatelné auto,tak potom OK.


Gratuluji Vám ke koupi. Hyundai i30 SW je určitě povedené auto za rozumné peníze, slušnými jízdními vlastnostmi, slušnou výbavou a dostupným servisem i náhradními díly. Porovnávat s Octavií III ale opravdu nelze, škodovka je posazená o stupeň výše po všech stránkách, přestože reklama korejců k tomu zavádí. Na druhou stranu Škoda Rapid Spaceback je zase o stupínek níže než I30. Vy jste zvolil vůz někde mezi a tomu odpovídá i cena.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Wednesday 10.08.2016 15:11, RE: Motor
David V posted by:
sheogorath posted by:
To je sranda, naprosto stejnej pocit jsem mel pred 2 mesici, kdy jsem mel na vikend zapujcenou Octaviu II s 1.6TDI. Absolutne se s tim neda jezdit, fakt nechapu, proc se to v cesku tolik prodava, a jeste s touhle tragickou motorizaci. Padne zelena a clovek musi radit jak v nakladaku nez to rozjede na tech alespon 50. Verim, ze ty FSI/TFSI motory budou o dost lepsi, ale s tim naftakem bych to nechtel ani jako sluzebniVejdete se u te trojky fabky za volant? Ja mam 180cm a v te oktavce jsem budto kopal kolenama do volantu, nebo mel natazeny ruce, ani jedno neni pohodlny..
Jako služebáky máme OIII s 1.6 TDi a musím souhlasit s tím, že ten motor není uživatelsky příjemný. Ve městě je přímo hrozný, protože 50-ka se nedá na 4-ku jet a na 3-ku zbytečně točí a řve. Tím jak nemá obsah, tak má ostrou hranici mezi tím, kdy to nejede skutečně vůbec a kdy to začne zběsile zabírat. A dálnice znamená velmi často sešlápnutý pedál až na podlahu, protože jinak motor nepozná, že se po něm něco chce, ale pak se dá říct, že zase úplně dýchavičný není, to bych nebyl fér.Spotřeba BRQ-NBG-BRQ 4,9 ltr/100, což je o 8% méně, než když jsem to jezdíval s OI 1.9 TDi (77 kW). Ale ta 1.9-ka byla taky specifická. Dole sice jela trochu líp, ale pak uměla kopanec do zad a nahoře zase nic. Takže zrychlování nebylo plynulé, ale spíš něco jako přískoky.


Presne stejna zkusenost. Navic me prislo, ze plynovy pedal spis jen reguluje kraval v kabine nez ze by to akcelerovalo.

Asi jsem moc konzervativni, a neumim se prizpusobit novym trendum. Treba ze plynovy pedal neni linearni promenna, ale je binarni, tzn ma jen "zapnuto" a "vypnuto". S timto vedomim je 1.6TDi mnohem prijemnejsi.

Bohuzel, stejna filozofie postihla i brzdy, ktere mely taky jen polohy "brzdi" a "nebrzdi", takze z toho byla nakonec takova vesela hopsacka po meste

Abych nebyl jen negativni, pred nejakou dobou jsem mel v ruce taky na vikend Fabiu II monte carlo, 1.2TSI a byl jsem mile prekvapen, jak s tim ten motorek po meste cvicil a jak se dal pekne tocit. Na dalnici uz zadna slava, ale to od fabky asi ani nikdo neocekava..
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 10.08.2016 15:12, RE: Fabia III
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
Jezdil jsem teď krátce s krátkou Fabií III a auto mě na rozdíl od pisatele článku mile překvapilo svými jízdními vlastnostmi. Auto jelo svižně, podvozek byl naprosto čitelný a brzdy spolehlivé. Byla to sice benzínovka (1,2 TSI/66 kW) a výbavové holátko, nicméně sedačky byly absolutně v pohodě a takovému Focusu se o nich může dodnes jen zdát. Vzhledově se mi osobně tahle generace líbí a o to především exteriérem. Vnitřek, když pominu tu díru uprostřed palubky (někomu se to zase naopak třeba líbí a vyhovuje mu jako kapsa na klíče, peněženku...), je docela povedený a i plasty jsou v lepším průměru této kategorie a nic nikde nevrže a netlačí. Spíše nechápu, že si firma s takovýmto nájezdem (průměrně 300 km a víc denně resp. 115.000 km za 11 měsíců) pořizuje vozidlo této kategorie a nepoohlédne se po něčem více určeném na delší cestování. Pokud budu srovnávat ceny i výbavy vozů na trhu jednotlivých automobilek, tak Škoda ničím nevybočuje z řady. Řeči o tom, že jinde pořídíte nové srovnatelné auto u konkurence za menší peníze jsou jen kecy a klidně si toto běžte k prodejcům ověřit.
Prolez si autosalony, nech si udělat ceny atd. Já to absolvoval cca 2 měsíce zpět a i přes to že manželka chtěla škodovku, skončiili jsme jinde..., takže to mám vyzkoušené neboj.
Když jste to tedy absolvoval, tak jste zjisti že všechny automobilky se vzájemně hlídají. Jedna něco vymyslí a ostatní se prakticky hned přidají a dorovnají. Myslím tím výbavu vozu, akční ceny... a rozdíly jsou opravdu minimální . Důležitá věc je ale porovnávat srovnatelná auta (kategorie vozu resp. velikost rozvoru, typ karoserie, stupeň výbavy, motorizace...) a ne jen značky, jak to mnozí dělají a z čehož pramení ty hospodské kecy. Je rozdíl porovnávat třeba Fabii v plné výbavě a třeba Kiu Ceed v limitované edici... což jsou úplně jiná auta. Další věcí je obchodní politika resp. tvorba slev pro zákazníky.
Ano, porovnával jsem kombíky třídy oktávie, výbavy a vše možné kolem toho. A dostal jsem se ke značce kterou by jsem si v podstatě asi jen tak nekoupil, ale cena rozhodla, ta byla o126tisíc níž než u škodovky oktavie se skoro srovnatelnou výbavou , ale škodovka měla horší sedadla, pouze 5 kvalt atd. (potřeboval jsem kvůli nájezdu diesel).Takže jsem skončil u korejců I30 v kombi a sám jsem zvědavý co to přinese. nicméně u škodovky mi z ceníkové ceny dávaly slevu zhruba -8% (což bylo cca 525 tis za to auto) a Hyundaie jsem se dostal na cenu 399 tisíc , což byl rozdíl značný a nakonec zvítězilo Hčko. A to jsem ještě sledoval ceny servisních prohlídek a jiné, ve finále je to +- autobus. Takže jestli je rozdíl 126 tisíc dle tebe minimální za srovnatelné auto,tak potom OK.
Gratuluji Vám ke koupi. Hyundai i30 SW je určitě povedené auto za rozumné peníze, slušnými jízdními vlastnostmi, slušnou výbavou a dostupným servisem i náhradními díly. Porovnávat s Octavií III ale opravdu nelze, škodovka je posazená o stupeň výše po všech stránkách, přestože reklama korejců k tomu zavádí. Na druhou stranu Škoda Rapid Spaceback je zase o stupínek níže než I30. Vy jste zvolil vůz někde mezi a tomu odpovídá i cena.


No tak jde vidět, že jsi si ty auta vůbec nevyzkoušel - možná škodovku ano, ale je potřeba vlézt i do něčeho jiného. Já to můžu porovnat. Mám v okolí 3jku oktávku v plné palbě, 4x4 110kw tdi . Jedíné v čem je ta škodovka lepší je, že má větší kufr. Přední sedáky horší, o zadní tvrdé lavici ani nemluvím, to je tam za trest v tom jet někam dál.Podvozek kope a je zbytečně tvrdý. Viděl jsi výplně dveří u škodovky oktávieIII? to je ojebané jako prase, plastový výlisek, který v kapsách nemá ani pořádnou stěnu, za to by se styděla i dacia a ve škodě si tam dovolí dát nějaký filc nebo co to je a to je auto 800 tisíc. Navíc je H ve vnitř překvapivě prostornější .Opravdu jsem ty auta zkoušel do puntíku H si se škodou opravdu nezadá, říkám uvidím co to vyvede do budoucna, ale je tam 5 let záruka. Ale nechci tu být za zastánce značky Hyundai, to vůbec ne, jen říkám že je to srovnatelné za míň peněz. Se škodovkami jsem něco odjezdil a jednu doma mám.

A OKtavia patří do stejné třídy jako i30:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/skoda-dela-daleko-nejspolehlivejsi-auta-rika-j-d-power-kdo-dal-uspel-a-kdo-ne/obrazek/2

respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Wednesday 10.08.2016 16:09, RE: Fabia III
driver111 posted by:
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
Jezdil jsem teď krátce s krátkou Fabií III a auto mě na rozdíl od pisatele článku mile překvapilo svými jízdními vlastnostmi. Auto jelo svižně, podvozek byl naprosto čitelný a brzdy spolehlivé. Byla to sice benzínovka (1,2 TSI/66 kW) a výbavové holátko, nicméně sedačky byly absolutně v pohodě a takovému Focusu se o nich může dodnes jen zdát. Vzhledově se mi osobně tahle generace líbí a o to především exteriérem. Vnitřek, když pominu tu díru uprostřed palubky (někomu se to zase naopak třeba líbí a vyhovuje mu jako kapsa na klíče, peněženku...), je docela povedený a i plasty jsou v lepším průměru této kategorie a nic nikde nevrže a netlačí. Spíše nechápu, že si firma s takovýmto nájezdem (průměrně 300 km a víc denně resp. 115.000 km za 11 měsíců) pořizuje vozidlo této kategorie a nepoohlédne se po něčem více určeném na delší cestování. Pokud budu srovnávat ceny i výbavy vozů na trhu jednotlivých automobilek, tak Škoda ničím nevybočuje z řady. Řeči o tom, že jinde pořídíte nové srovnatelné auto u konkurence za menší peníze jsou jen kecy a klidně si toto běžte k prodejcům ověřit.
Prolez si autosalony, nech si udělat ceny atd. Já to absolvoval cca 2 měsíce zpět a i přes to že manželka chtěla škodovku, skončiili jsme jinde..., takže to mám vyzkoušené neboj.
Když jste to tedy absolvoval, tak jste zjisti že všechny automobilky se vzájemně hlídají. Jedna něco vymyslí a ostatní se prakticky hned přidají a dorovnají. Myslím tím výbavu vozu, akční ceny... a rozdíly jsou opravdu minimální . Důležitá věc je ale porovnávat srovnatelná auta (kategorie vozu resp. velikost rozvoru, typ karoserie, stupeň výbavy, motorizace...) a ne jen značky, jak to mnozí dělají a z čehož pramení ty hospodské kecy. Je rozdíl porovnávat třeba Fabii v plné výbavě a třeba Kiu Ceed v limitované edici... což jsou úplně jiná auta. Další věcí je obchodní politika resp. tvorba slev pro zákazníky.
Ano, porovnával jsem kombíky třídy oktávie, výbavy a vše možné kolem toho. A dostal jsem se ke značce kterou by jsem si v podstatě asi jen tak nekoupil, ale cena rozhodla, ta byla o126tisíc níž než u škodovky oktavie se skoro srovnatelnou výbavou , ale škodovka měla horší sedadla, pouze 5 kvalt atd. (potřeboval jsem kvůli nájezdu diesel).Takže jsem skončil u korejců I30 v kombi a sám jsem zvědavý co to přinese. nicméně u škodovky mi z ceníkové ceny dávaly slevu zhruba -8% (což bylo cca 525 tis za to auto) a Hyundaie jsem se dostal na cenu 399 tisíc , což byl rozdíl značný a nakonec zvítězilo Hčko. A to jsem ještě sledoval ceny servisních prohlídek a jiné, ve finále je to +- autobus. Takže jestli je rozdíl 126 tisíc dle tebe minimální za srovnatelné auto,tak potom OK.
Gratuluji Vám ke koupi. Hyundai i30 SW je určitě povedené auto za rozumné peníze, slušnými jízdními vlastnostmi, slušnou výbavou a dostupným servisem i náhradními díly. Porovnávat s Octavií III ale opravdu nelze, škodovka je posazená o stupeň výše po všech stránkách, přestože reklama korejců k tomu zavádí. Na druhou stranu Škoda Rapid Spaceback je zase o stupínek níže než I30. Vy jste zvolil vůz někde mezi a tomu odpovídá i cena.
No tak jde vidět, že jsi si ty auta vůbec nevyzkoušel - možná škodovku ano, ale je potřeba vlézt i do něčeho jiného. Já to můžu porovnat. Mám v okolí 3jku oktávku v plné palbě, 4x4 110kw tdi . Jedíné v čem je ta škodovka lepší je, že má větší kufr. Přední sedáky horší, o zadní tvrdé lavici ani nemluvím, to je tam za trest v tom jet někam dál.Podvozek kope a je zbytečně tvrdý. Viděl jsi výplně dveří u škodovky oktávieIII? to je ojebané jako prase, plastový výlisek, který v kapsách nemá ani pořádnou stěnu, za to by se styděla i dacia a ve škodě si tam dovolí dát nějaký filc nebo co to je a to je auto 800 tisíc. Navíc je H ve vnitř překvapivě prostornější .Opravdu jsem ty auta zkoušel do puntíku H si se škodou opravdu nezadá, říkám uvidím co to vyvede do budoucna, ale je tam 5 let záruka. Ale nechci tu být za zastánce značky Hyundai, to vůbec ne, jen říkám že je to srovnatelné za míň peněz. Se škodovkami jsem něco odjezdil a jednu doma mám. A OKtavia patří do stejné třídy jako i30: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/skoda-dela-daleko-nejspolehlivejsi-auta-rika-j-d-power-kdo-dal-uspel-a-kdo-ne/obrazek/2


O III jsem jel dohromady asi jednou, O II 1,4 Tsi jezdím celkem pravidelně a nikdy ničím mě ani jedno z těch aut nenadchlo... Aktuální I30sw v plné palbě jsem projížděl asi rok zpátky a popravdě mě taky moc nenadchlo, ale šel bych asi touhle cestou. Ještě když si prozradil ceny, přidám předvánoční nákup Meganu Grandotour 1,5dci. Ceníkovka 477 200, konečná 395 532Kč. Auto stálo na prodejně, takže dodání nejvíc zdrželo to, než jsem účetní dokopal k platbě auta... Platili jsme "cash" takže žádná sleva za leasing nebo tak...
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Wednesday 10.08.2016 20:45, RE: Fabia III
driver111 posted by:
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
Jezdil jsem teď krátce s krátkou Fabií III a auto mě na rozdíl od pisatele článku mile překvapilo svými jízdními vlastnostmi. Auto jelo svižně, podvozek byl naprosto čitelný a brzdy spolehlivé. Byla to sice benzínovka (1,2 TSI/66 kW) a výbavové holátko, nicméně sedačky byly absolutně v pohodě a takovému Focusu se o nich může dodnes jen zdát. Vzhledově se mi osobně tahle generace líbí a o to především exteriérem. Vnitřek, když pominu tu díru uprostřed palubky (někomu se to zase naopak třeba líbí a vyhovuje mu jako kapsa na klíče, peněženku...), je docela povedený a i plasty jsou v lepším průměru této kategorie a nic nikde nevrže a netlačí. Spíše nechápu, že si firma s takovýmto nájezdem (průměrně 300 km a víc denně resp. 115.000 km za 11 měsíců) pořizuje vozidlo této kategorie a nepoohlédne se po něčem více určeném na delší cestování. Pokud budu srovnávat ceny i výbavy vozů na trhu jednotlivých automobilek, tak Škoda ničím nevybočuje z řady. Řeči o tom, že jinde pořídíte nové srovnatelné auto u konkurence za menší peníze jsou jen kecy a klidně si toto běžte k prodejcům ověřit.
Prolez si autosalony, nech si udělat ceny atd. Já to absolvoval cca 2 měsíce zpět a i přes to že manželka chtěla škodovku, skončiili jsme jinde..., takže to mám vyzkoušené neboj.
Když jste to tedy absolvoval, tak jste zjisti že všechny automobilky se vzájemně hlídají. Jedna něco vymyslí a ostatní se prakticky hned přidají a dorovnají. Myslím tím výbavu vozu, akční ceny... a rozdíly jsou opravdu minimální . Důležitá věc je ale porovnávat srovnatelná auta (kategorie vozu resp. velikost rozvoru, typ karoserie, stupeň výbavy, motorizace...) a ne jen značky, jak to mnozí dělají a z čehož pramení ty hospodské kecy. Je rozdíl porovnávat třeba Fabii v plné výbavě a třeba Kiu Ceed v limitované edici... což jsou úplně jiná auta. Další věcí je obchodní politika resp. tvorba slev pro zákazníky.
Ano, porovnával jsem kombíky třídy oktávie, výbavy a vše možné kolem toho. A dostal jsem se ke značce kterou by jsem si v podstatě asi jen tak nekoupil, ale cena rozhodla, ta byla o126tisíc níž než u škodovky oktavie se skoro srovnatelnou výbavou , ale škodovka měla horší sedadla, pouze 5 kvalt atd. (potřeboval jsem kvůli nájezdu diesel).Takže jsem skončil u korejců I30 v kombi a sám jsem zvědavý co to přinese. nicméně u škodovky mi z ceníkové ceny dávaly slevu zhruba -8% (což bylo cca 525 tis za to auto) a Hyundaie jsem se dostal na cenu 399 tisíc , což byl rozdíl značný a nakonec zvítězilo Hčko. A to jsem ještě sledoval ceny servisních prohlídek a jiné, ve finále je to +- autobus. Takže jestli je rozdíl 126 tisíc dle tebe minimální za srovnatelné auto,tak potom OK.
Gratuluji Vám ke koupi. Hyundai i30 SW je určitě povedené auto za rozumné peníze, slušnými jízdními vlastnostmi, slušnou výbavou a dostupným servisem i náhradními díly. Porovnávat s Octavií III ale opravdu nelze, škodovka je posazená o stupeň výše po všech stránkách, přestože reklama korejců k tomu zavádí. Na druhou stranu Škoda Rapid Spaceback je zase o stupínek níže než I30. Vy jste zvolil vůz někde mezi a tomu odpovídá i cena.
No tak jde vidět, že jsi si ty auta vůbec nevyzkoušel - možná škodovku ano, ale je potřeba vlézt i do něčeho jiného. Já to můžu porovnat. Mám v okolí 3jku oktávku v plné palbě, 4x4 110kw tdi . Jedíné v čem je ta škodovka lepší je, že má větší kufr. Přední sedáky horší, o zadní tvrdé lavici ani nemluvím, to je tam za trest v tom jet někam dál.Podvozek kope a je zbytečně tvrdý. Viděl jsi výplně dveří u škodovky oktávieIII? to je ojebané jako prase, plastový výlisek, který v kapsách nemá ani pořádnou stěnu, za to by se styděla i dacia a ve škodě si tam dovolí dát nějaký filc nebo co to je a to je auto 800 tisíc. Navíc je H ve vnitř překvapivě prostornější .Opravdu jsem ty auta zkoušel do puntíku H si se škodou opravdu nezadá, říkám uvidím co to vyvede do budoucna, ale je tam 5 let záruka. Ale nechci tu být za zastánce značky Hyundai, to vůbec ne, jen říkám že je to srovnatelné za míň peněz. Se škodovkami jsem něco odjezdil a jednu doma mám. A OKtavia patří do stejné třídy jako i30: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/skoda-dela-daleko-nejspolehlivejsi-auta-rika-j-d-power-kdo-dal-uspel-a-kdo-ne/obrazek/2


Opakovaně Vám potvrzuji, že jste si dobře vybral a koupil solidní auto. Nicméně nesrovnávejte tady I30 s Octávií a nedělejte ze sebe hlupáka. Jsou to pravdu zcela jiná auta, ikdyž se zdánlivě sobě v něčem podobají. Stejně tak nemůžete Octavii opačně srovnávat třeba s Volvem V60. Octavii Combi můžete mít ceníkově za 384.000,- Kč a nebo taky za 836.000,- Kč a to je tak široké rozpětí na to, aby byl poznat ten rozdíl. Platíte nejen značku a design, ale i techniku, kvalitu provedení, jízdní vlastnosti,pasivní bezpečnost... . Vaše Octa 4x4 TDI/110 kW je fakt jiná liga než I30 SW v limitované edici.
Nicméně původní článek byl věnován Fábii III Combi v dieselu a tak bych tuto diskuzi už rád ukončil, přestože jsem ji vlastně začal svým příspěvkem na krátkou Fabii III v benzínu.

respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 10.08.2016 21:37, RE: Fabia III
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
Jezdil jsem teď krátce s krátkou Fabií III a auto mě na rozdíl od pisatele článku mile překvapilo svými jízdními vlastnostmi. Auto jelo svižně, podvozek byl naprosto čitelný a brzdy spolehlivé. Byla to sice benzínovka (1,2 TSI/66 kW) a výbavové holátko, nicméně sedačky byly absolutně v pohodě a takovému Focusu se o nich může dodnes jen zdát. Vzhledově se mi osobně tahle generace líbí a o to především exteriérem. Vnitřek, když pominu tu díru uprostřed palubky (někomu se to zase naopak třeba líbí a vyhovuje mu jako kapsa na klíče, peněženku...), je docela povedený a i plasty jsou v lepším průměru této kategorie a nic nikde nevrže a netlačí. Spíše nechápu, že si firma s takovýmto nájezdem (průměrně 300 km a víc denně resp. 115.000 km za 11 měsíců) pořizuje vozidlo této kategorie a nepoohlédne se po něčem více určeném na delší cestování. Pokud budu srovnávat ceny i výbavy vozů na trhu jednotlivých automobilek, tak Škoda ničím nevybočuje z řady. Řeči o tom, že jinde pořídíte nové srovnatelné auto u konkurence za menší peníze jsou jen kecy a klidně si toto běžte k prodejcům ověřit.
Prolez si autosalony, nech si udělat ceny atd. Já to absolvoval cca 2 měsíce zpět a i přes to že manželka chtěla škodovku, skončiili jsme jinde..., takže to mám vyzkoušené neboj.
Když jste to tedy absolvoval, tak jste zjisti že všechny automobilky se vzájemně hlídají. Jedna něco vymyslí a ostatní se prakticky hned přidají a dorovnají. Myslím tím výbavu vozu, akční ceny... a rozdíly jsou opravdu minimální . Důležitá věc je ale porovnávat srovnatelná auta (kategorie vozu resp. velikost rozvoru, typ karoserie, stupeň výbavy, motorizace...) a ne jen značky, jak to mnozí dělají a z čehož pramení ty hospodské kecy. Je rozdíl porovnávat třeba Fabii v plné výbavě a třeba Kiu Ceed v limitované edici... což jsou úplně jiná auta. Další věcí je obchodní politika resp. tvorba slev pro zákazníky.
Ano, porovnával jsem kombíky třídy oktávie, výbavy a vše možné kolem toho. A dostal jsem se ke značce kterou by jsem si v podstatě asi jen tak nekoupil, ale cena rozhodla, ta byla o126tisíc níž než u škodovky oktavie se skoro srovnatelnou výbavou , ale škodovka měla horší sedadla, pouze 5 kvalt atd. (potřeboval jsem kvůli nájezdu diesel).Takže jsem skončil u korejců I30 v kombi a sám jsem zvědavý co to přinese. nicméně u škodovky mi z ceníkové ceny dávaly slevu zhruba -8% (což bylo cca 525 tis za to auto) a Hyundaie jsem se dostal na cenu 399 tisíc , což byl rozdíl značný a nakonec zvítězilo Hčko. A to jsem ještě sledoval ceny servisních prohlídek a jiné, ve finále je to +- autobus. Takže jestli je rozdíl 126 tisíc dle tebe minimální za srovnatelné auto,tak potom OK.
Gratuluji Vám ke koupi. Hyundai i30 SW je určitě povedené auto za rozumné peníze, slušnými jízdními vlastnostmi, slušnou výbavou a dostupným servisem i náhradními díly. Porovnávat s Octavií III ale opravdu nelze, škodovka je posazená o stupeň výše po všech stránkách, přestože reklama korejců k tomu zavádí. Na druhou stranu Škoda Rapid Spaceback je zase o stupínek níže než I30. Vy jste zvolil vůz někde mezi a tomu odpovídá i cena.
No tak jde vidět, že jsi si ty auta vůbec nevyzkoušel - možná škodovku ano, ale je potřeba vlézt i do něčeho jiného. Já to můžu porovnat. Mám v okolí 3jku oktávku v plné palbě, 4x4 110kw tdi . Jedíné v čem je ta škodovka lepší je, že má větší kufr. Přední sedáky horší, o zadní tvrdé lavici ani nemluvím, to je tam za trest v tom jet někam dál.Podvozek kope a je zbytečně tvrdý. Viděl jsi výplně dveří u škodovky oktávieIII? to je ojebané jako prase, plastový výlisek, který v kapsách nemá ani pořádnou stěnu, za to by se styděla i dacia a ve škodě si tam dovolí dát nějaký filc nebo co to je a to je auto 800 tisíc. Navíc je H ve vnitř překvapivě prostornější .Opravdu jsem ty auta zkoušel do puntíku H si se škodou opravdu nezadá, říkám uvidím co to vyvede do budoucna, ale je tam 5 let záruka. Ale nechci tu být za zastánce značky Hyundai, to vůbec ne, jen říkám že je to srovnatelné za míň peněz. Se škodovkami jsem něco odjezdil a jednu doma mám. A OKtavia patří do stejné třídy jako i30: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/skoda-dela-daleko-nejspolehlivejsi-auta-rika-j-d-power-kdo-dal-uspel-a-kdo-ne/obrazek/2
Opakovaně Vám potvrzuji, že jste si dobře vybral a koupil solidní auto. Nicméně nesrovnávejte tady I30 s Octávií a nedělejte ze sebe hlupáka. Jsou to pravdu zcela jiná auta, ikdyž se zdánlivě sobě v něčem podobají. Stejně tak nemůžete Octavii opačně srovnávat třeba s Volvem V60. Octavii Combi můžete mít ceníkově za 384.000,- Kč a nebo taky za 836.000,- Kč a to je tak široké rozpětí na to, aby byl poznat ten rozdíl. Platíte nejen značku a design, ale i techniku, kvalitu provedení, jízdní vlastnosti,pasivní bezpečnost... . Vaše Octa 4x4 TDI/110 kW je fakt jiná liga než I30 SW v limitované edici.Nicméně původní článek byl věnován Fábii III Combi v dieselu a tak bych tuto diskuzi už rád ukončil, přestože jsem ji vlastně začal svým příspěvkem na krátkou Fabii III v benzínu.


Já jsem ti napsal,že auta jsou to naprosto srovnatelná a to že mám možnost jezdit s 3kovou oktávkou a můžu to porovnat. Dále nevím v čem by se teda liší o tolik O3 od I30, já ty auta zkoušel a připadala mi oktávka s tím motorem hrozně hlučná, nejela, a cena katastrofální ve výbavě jakou jsem požadoval a to nebyly žádne nesmysly. Hyundai nabídl +- to samé za míň peněz, opravdu jedíné v čem je podstatný rozdíl je kufr, který je v O3 větší, ale jinak škodovka v ničem neměla navrch naopak v cenové hranici jakou jsem byl ochotný dát, tak mě motor 1.6 neuspokojil a 2 litr už byl mimo rozpočet. Každopádně u korejce máš výhodu 3 výbav, kde máš jasně dané co tam máš a nepřiplácíš za nesmysly. A nejednalo se o žádnou akční nabídku, ale o normální auto, na které se čekalo 14dní u škodovky dle konfigurace mě to vycházelo na půl roku, což také rozhodovalo, prostě potřebuju auto a jdu si ho koupit a ne že na něj budu půl roku čekat. Soused čekal na O3 skoro rok, měl ji objednanou od loňského září a v červnu mu ji dodali, to je taky velká paráda. Prostě mi zkus vysvětlit v čem je H horší než škoda, zatím jsem ti tu napsal mnoho a ty v podstatě nic. Já netvrdim, že jsem vybral nejlepší auto na světě, ale že je to srovnatelné auto, které mě vyšlo o 126 tisíc levněji a atˇchceš nebo ne auto jsou to v podobné konfiguraci naprosto srovnatelná a tady prostě vyhrála cena, za kterou jsem dostal ještě víc než u šade,Ano šade za 384 je holobyt, pokud jsem chtěl to co jsem chtěl, byl jsem na cc 570 tisících bez slevy. Pokud se vrátíme k Fabii, tak si ji zkus nakonfigurovat a s výbavou, kterou jsem chtěl, jsem se dostal lehce pod 390 tisíc po slevě a to mělo motor 1.4 tdi 77 kw, takže proto H. Prostě škodovka se cenou posunula jinam, ale jen tou cenou.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 11.08.2016 06:14, RE: Fabia III
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
driver111 posted by:
gravestone posted by:
Jezdil jsem teď krátce s krátkou Fabií III a auto mě na rozdíl od pisatele článku mile překvapilo svými jízdními vlastnostmi. Auto jelo svižně, podvozek byl naprosto čitelný a brzdy spolehlivé. Byla to sice benzínovka (1,2 TSI/66 kW) a výbavové holátko, nicméně sedačky byly absolutně v pohodě a takovému Focusu se o nich může dodnes jen zdát. Vzhledově se mi osobně tahle generace líbí a o to především exteriérem. Vnitřek, když pominu tu díru uprostřed palubky (někomu se to zase naopak třeba líbí a vyhovuje mu jako kapsa na klíče, peněženku...), je docela povedený a i plasty jsou v lepším průměru této kategorie a nic nikde nevrže a netlačí. Spíše nechápu, že si firma s takovýmto nájezdem (průměrně 300 km a víc denně resp. 115.000 km za 11 měsíců) pořizuje vozidlo této kategorie a nepoohlédne se po něčem více určeném na delší cestování. Pokud budu srovnávat ceny i výbavy vozů na trhu jednotlivých automobilek, tak Škoda ničím nevybočuje z řady. Řeči o tom, že jinde pořídíte nové srovnatelné auto u konkurence za menší peníze jsou jen kecy a klidně si toto běžte k prodejcům ověřit.
Prolez si autosalony, nech si udělat ceny atd. Já to absolvoval cca 2 měsíce zpět a i přes to že manželka chtěla škodovku, skončiili jsme jinde..., takže to mám vyzkoušené neboj.
Když jste to tedy absolvoval, tak jste zjisti že všechny automobilky se vzájemně hlídají. Jedna něco vymyslí a ostatní se prakticky hned přidají a dorovnají. Myslím tím výbavu vozu, akční ceny... a rozdíly jsou opravdu minimální . Důležitá věc je ale porovnávat srovnatelná auta (kategorie vozu resp. velikost rozvoru, typ karoserie, stupeň výbavy, motorizace...) a ne jen značky, jak to mnozí dělají a z čehož pramení ty hospodské kecy. Je rozdíl porovnávat třeba Fabii v plné výbavě a třeba Kiu Ceed v limitované edici... což jsou úplně jiná auta. Další věcí je obchodní politika resp. tvorba slev pro zákazníky.
Ano, porovnával jsem kombíky třídy oktávie, výbavy a vše možné kolem toho. A dostal jsem se ke značce kterou by jsem si v podstatě asi jen tak nekoupil, ale cena rozhodla, ta byla o126tisíc níž než u škodovky oktavie se skoro srovnatelnou výbavou , ale škodovka měla horší sedadla, pouze 5 kvalt atd. (potřeboval jsem kvůli nájezdu diesel).Takže jsem skončil u korejců I30 v kombi a sám jsem zvědavý co to přinese. nicméně u škodovky mi z ceníkové ceny dávaly slevu zhruba -8% (což bylo cca 525 tis za to auto) a Hyundaie jsem se dostal na cenu 399 tisíc , což byl rozdíl značný a nakonec zvítězilo Hčko. A to jsem ještě sledoval ceny servisních prohlídek a jiné, ve finále je to +- autobus. Takže jestli je rozdíl 126 tisíc dle tebe minimální za srovnatelné auto,tak potom OK.
Gratuluji Vám ke koupi. Hyundai i30 SW je určitě povedené auto za rozumné peníze, slušnými jízdními vlastnostmi, slušnou výbavou a dostupným servisem i náhradními díly. Porovnávat s Octavií III ale opravdu nelze, škodovka je posazená o stupeň výše po všech stránkách, přestože reklama korejců k tomu zavádí. Na druhou stranu Škoda Rapid Spaceback je zase o stupínek níže než I30. Vy jste zvolil vůz někde mezi a tomu odpovídá i cena.
No tak jde vidět, že jsi si ty auta vůbec nevyzkoušel - možná škodovku ano, ale je potřeba vlézt i do něčeho jiného. Já to můžu porovnat. Mám v okolí 3jku oktávku v plné palbě, 4x4 110kw tdi . Jedíné v čem je ta škodovka lepší je, že má větší kufr. Přední sedáky horší, o zadní tvrdé lavici ani nemluvím, to je tam za trest v tom jet někam dál.Podvozek kope a je zbytečně tvrdý. Viděl jsi výplně dveří u škodovky oktávieIII? to je ojebané jako prase, plastový výlisek, který v kapsách nemá ani pořádnou stěnu, za to by se styděla i dacia a ve škodě si tam dovolí dát nějaký filc nebo co to je a to je auto 800 tisíc. Navíc je H ve vnitř překvapivě prostornější .Opravdu jsem ty auta zkoušel do puntíku H si se škodou opravdu nezadá, říkám uvidím co to vyvede do budoucna, ale je tam 5 let záruka. Ale nechci tu být za zastánce značky Hyundai, to vůbec ne, jen říkám že je to srovnatelné za míň peněz. Se škodovkami jsem něco odjezdil a jednu doma mám. A OKtavia patří do stejné třídy jako i30: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/skoda-dela-daleko-nejspolehlivejsi-auta-rika-j-d-power-kdo-dal-uspel-a-kdo-ne/obrazek/2
Opakovaně Vám potvrzuji, že jste si dobře vybral a koupil solidní auto. Nicméně nesrovnávejte tady I30 s Octávií a nedělejte ze sebe hlupáka. Jsou to pravdu zcela jiná auta, ikdyž se zdánlivě sobě v něčem podobají. Stejně tak nemůžete Octavii opačně srovnávat třeba s Volvem V60. Octavii Combi můžete mít ceníkově za 384.000,- Kč a nebo taky za 836.000,- Kč a to je tak široké rozpětí na to, aby byl poznat ten rozdíl. Platíte nejen značku a design, ale i techniku, kvalitu provedení, jízdní vlastnosti,pasivní bezpečnost... . Vaše Octa 4x4 TDI/110 kW je fakt jiná liga než I30 SW v limitované edici.Nicméně původní článek byl věnován Fábii III Combi v dieselu a tak bych tuto diskuzi už rád ukončil, přestože jsem ji vlastně začal svým příspěvkem na krátkou Fabii III v benzínu.


Octavia a i30 jsou stejná třída - nižší střední. To, že je octavia vnějšími rozměry (hlavně kvůli kufru) na samé (horní) hranici segmentu, na tom nic nemění. Stejně tak není rozhodující, že může stát skoro milion. To svého času stál i Fiat Stilo Abarth, taky ho nikdo neporovnával třeba s mondeem a našlo se pár lidí, co ten milion zaplatilo. Kvalitativně a technicky na tom i30 je zcela srovnatelně s octavií, ba dokonce bych řekl, že i30 je na tom lépe "v základu", zatímco u octavie si člověk musí připlatit. Octavia nebyla a není střední třída, Škoda nebyla a není prémiová (ani jakkoliv "lepší") značka. Pro mě osobně je sice design interiéru i exteriéru první i druhé generace i30 nestravitelný, ale s oběma jsem jel a to srovnávání s octavií je v pořádku, jsou to přímí konkurenti na trhu.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Friday 19.08.2016 12:31, Příspěvkové reakce na motor TDi v nové Fabii.
Překvapuje mne to, už jenom na základě chvály, kterou na ni pěli odborní motorističtí novináři v prvních testech. Přečtěte si to. Zkušenosti mám pouze s 3. válc. TDi ve 2. řadě Fabie, což bylo pro mne něco otřesného a kroutil jsem hlavou nad tím, že si to někdo koupí. Ono to totiž nebylo lepší ani v těch ostatních značkách koncernu, kam se tento motor dával. Vzpomínám si, jak mne třeba příjemně překvapil 44 kW motor HTP ve VW Polu a po nákém čase jsem přímo zděsil nad týmž motorem ve Fabii II. Šlo především o zvukový projev v prostoru pro osádku. Ta auta měla vždy najeto pár tis. km.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.