0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Combi 1.2 HTP - zhodnocení po osmi letech provozu

category of topic classification: česká vozidla
mykovec
number of posts33
date of registration13.12.2008
Thursday 29.08.2013 00:11, 1.2 htp 180km/h za 9 litrů
Jejda, to už máme 1. duben nebo co? )
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 29.08.2013 00:55, Zhroucení po osmi letech provozu?
> nejhezčí je podle mě verze kombi, pak sedan a nakonec hatchback

jj Fabia sedan se povedl, doslova "malý tank".

"kdy vás srazí cyklista a auto je na dvě půlky"... to mi připomělo hlášku z filmu Kill Bill 1, kdy hlavní hrdinka na Okinavě dostala meč od Hattori Hanza, který prohlásil: "Kdyby ses na své cestě střetla s Bohem, Bůh bude vejpůl"
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 29.08.2013 07:20, ?????
Tak váhám, jestli tuhle velmi úsměvnou pohádku napsal Fanda nebo Gottak.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 29.08.2013 07:34, RE: ?????
Pavlik posted by:
Tak váhám, jestli tuhle velmi úsměvnou pohádku napsal Fanda nebo Gottak.


Jo, trefné.
Pán má rád starou dobrou OHaVu, ale čímpak tam byl třeba u Škody 120 řešen pohon? Ano správně, také řetězem. Takže pokud se bát ve velkém rozvodovného řetězu u OHC, tak jedině v provedení koncern, ale rozhodně to neplatí paušálně napříč automobilkami.
Tříválec si vybral, protože chtěl zkusit něco jiného než MPi - no comment.
A jestli je Fabia komfortní na rozbité silnici, tak sežeru klávesnici.
A dynamika a pružnost motoru za 2 - opět no comment.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Thursday 29.08.2013 08:28, RE: ?????
Pavlik posted by:
Tak váhám, jestli tuhle velmi úsměvnou pohádku napsal Fanda nebo Gottak.


Ne ne, ja napisu poradne zhodnoceni az po 300 tkm, psat to po 100 tkm je o nicem, to je sotva poradne zajete....
respond
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Thursday 29.08.2013 09:04, 1.2 htp
Pánové mě zase nejvíce dostaly kvalitní měkčené plasty a hnedka v závěsu je 180km/h za 9 litru a auto je dobré na okresky město a na dalnice bude uplně nejlepší jo a málem bych zapoměl na typické klady fabie.....obrovský zavazadelník
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Thursday 29.08.2013 09:28, Otacky
Jenom maly dotaz na autora: pri tech 180 km/hod to toci kolik? Vychazim z toho ze pri 100 km/hod jsou otacky 3000rpm a pri 130 km/hod 4000 rpm, takze pri tech 180 km/hod by to melo byt +- 5700 rpm??Takze skorem do cerveneho??
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Thursday 29.08.2013 09:57, RE: 1.2 htp
radek.slivaFB posted by:
Pánové mě zase nejvíce dostaly kvalitní měkčené plasty a hnedka v závěsu je 180km/h za 9 litru a auto je dobré na okresky město a na dalnice bude uplně nejlepší jo a málem bych zapoměl na typické klady fabie.....obrovský zavazadelník


Nevidel bych to jako nerealne, mam sluzebni fabii II 2012 1.2 HTP ve slapbsi verzi 44kw a 180 tachometrovych mi jede taky po rovine. Ano i mirne stoupani znamena snizeni rychlosti na 170 - 160, ale na rovine neni problem. Nejvyssi spotreba byla 10l Trasa Praha - OStrava kdy bylo 40 stupnu vedro, jela klima a celou cestu jsem dohanel ztraceny cas. Ale pri klidnejsim tempu a dodrzovani cca dalnicniho limitu cca 130 - 140 byla vysldna spotreba 6,7 bez klimy. Coz neni tak spatne. Jinak nase fabia najeto 74 tis km a zatim (tuk tuk) ani jedna jedina zavada. Jen spotrebni veci.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 29.08.2013 10:06, RE: ?????
Pavlik posted by:
Tak váhám, jestli tuhle velmi úsměvnou pohádku napsal Fanda nebo Gottak.


Jo ,říkal jsem si ,že bych mohl letos o dovolené něco vypotit,ale jedu až v září.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Thursday 29.08.2013 13:25, RE: 1.2 htp
mufik.martin posted by:
radek.slivaFB posted by:
Pánové mě zase nejvíce dostaly kvalitní měkčené plasty a hnedka v závěsu je 180km/h za 9 litru a auto je dobré na okresky město a na dalnice bude uplně nejlepší jo a málem bych zapoměl na typické klady fabie.....obrovský zavazadelník
Nevidel bych to jako nerealne, mam sluzebni fabii II 2012 1.2 HTP ve slapbsi verzi 44kw a 180 tachometrovych mi jede taky po rovine. Ano i mirne stoupani znamena snizeni rychlosti na 170 - 160, ale na rovine neni problem. Nejvyssi spotreba byla 10l Trasa Praha - OStrava kdy bylo 40 stupnu vedro, jela klima a celou cestu jsem dohanel ztraceny cas. Ale pri klidnejsim tempu a dodrzovani cca dalnicniho limitu cca 130 - 140 byla vysldna spotreba 6,7 bez klimy. Coz neni tak spatne. Jinak nase fabia najeto 74 tis km a zatim (tuk tuk) ani jedna jedina zavada. Jen spotrebni veci.


S tou rychlostí při tomto výkonu to není absolutně reálné. Chce to GPS. To nedosáhnou ani auta s 50 kW, případně s 55kW. V klesání bych tomu celkem věřil, ale po rovině, případně do mírného stoupání ani náhodou. A nebo jsou vaše motory zázrakem a přesahují výkon 60 kW. Jezdil jsem s opravdovou 44 kW. Po rovině dosáhla někdy s bídou na 155 km/h, měřeno GPS. Tachometrových 165 km/h. Máte opravdu idealistické rychloměry. Nechci vás urážet. Ale chce to také trochu kontroly.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Thursday 29.08.2013 13:35, Rozesmála mě poznámka o japonských autech.
Já bych vám přál seznámit se s tuhostí plechů, ze kterých mají ta japonská auta vylisována nosné karosářské díly. Ty jsou legovány na takovou pevnost, že ani 1 mm plech nelze neznatelně srovnat tažením či vyklepáváním. V případě deformace se musí vyměnit celé. Nepište tady nesmysly, o kterých nemáte ani sebemenší znalosti. A přeji vám, abyste s tím zázrakem toho cyklistu nepotkal. Já zase viděl Fabie, u kterých celý hnací agregát po srážce ležel hodně daleko od auta. A neměly ani přední část.
Ještě bych dodal toto. V rodině máme Toyotu Corollu. I ten nezarytější majitel Fabie uznává, že je to lepší auto po sjetí si v tomto autě. V kilometrovém proběhu, který uvádíte se krom běžné údržby, měnily pouze přední brzdové destičky. Jinak nic. Zapalovací svíčky NGK se měnily na doporučení servisu ve 120 t. km. s rozvodovým řemenem a tlumiči pérování. Tlumiče měníme preventivně v tomto intervalu u každého auta. Protože na pohádky o jejich zázračné životnosti nevěřím. U každého auta je potom znát markantní zlepšení jízdních vlastností.
respond
MolldaFB
number of posts9
date of registration04.04.2012
Thursday 29.08.2013 13:38, RE: 1.2 htp
Abík posted by:
mufik.martin posted by:
radek.slivaFB posted by:
Pánové mě zase nejvíce dostaly kvalitní měkčené plasty a hnedka v závěsu je 180km/h za 9 litru a auto je dobré na okresky město a na dalnice bude uplně nejlepší jo a málem bych zapoměl na typické klady fabie.....obrovský zavazadelník
Nevidel bych to jako nerealne, mam sluzebni fabii II 2012 1.2 HTP ve slapbsi verzi 44kw a 180 tachometrovych mi jede taky po rovine. Ano i mirne stoupani znamena snizeni rychlosti na 170 - 160, ale na rovine neni problem. Nejvyssi spotreba byla 10l Trasa Praha - OStrava kdy bylo 40 stupnu vedro, jela klima a celou cestu jsem dohanel ztraceny cas. Ale pri klidnejsim tempu a dodrzovani cca dalnicniho limitu cca 130 - 140 byla vysldna spotreba 6,7 bez klimy. Coz neni tak spatne. Jinak nase fabia najeto 74 tis km a zatim (tuk tuk) ani jedna jedina zavada. Jen spotrebni veci.
S tou rychlostí při tomto výkonu to není absolutně reálné. Chce to GPS. To nedosáhnou ani auta s 50 kW, případně s 55kW. V klesání bych tomu celkem věřil, ale po rovině, případně do mírného stoupání ani náhodou. A nebo jsou vaše motory zázrakem a přesahují výkon 60 kW. Jezdil jsem s opravdovou 44 kW. Po rovině dosáhla někdy s bídou na 155 km/h, měřeno GPS. Tachometrových 165 km/h. Máte opravdu idealistické rychloměry. Nechci vás urážet. Ale chce to také trochu kontroly.


tak to musím odporovat, protože s fábií, jenom 51kw, jsme po dálnici těch 180 opravdu jeli (ovšem tachometrových skoro 195) ale PP si řekl o 14,5 ne o 9 :D
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Thursday 29.08.2013 14:06, RE: 1.2 htp
MolldaFB posted by:
Abík posted by:
mufik.martin posted by:
radek.slivaFB posted by:
Pánové mě zase nejvíce dostaly kvalitní měkčené plasty a hnedka v závěsu je 180km/h za 9 litru a auto je dobré na okresky město a na dalnice bude uplně nejlepší jo a málem bych zapoměl na typické klady fabie.....obrovský zavazadelník
Nevidel bych to jako nerealne, mam sluzebni fabii II 2012 1.2 HTP ve slapbsi verzi 44kw a 180 tachometrovych mi jede taky po rovine. Ano i mirne stoupani znamena snizeni rychlosti na 170 - 160, ale na rovine neni problem. Nejvyssi spotreba byla 10l Trasa Praha - OStrava kdy bylo 40 stupnu vedro, jela klima a celou cestu jsem dohanel ztraceny cas. Ale pri klidnejsim tempu a dodrzovani cca dalnicniho limitu cca 130 - 140 byla vysldna spotreba 6,7 bez klimy. Coz neni tak spatne. Jinak nase fabia najeto 74 tis km a zatim (tuk tuk) ani jedna jedina zavada. Jen spotrebni veci.
S tou rychlostí při tomto výkonu to není absolutně reálné. Chce to GPS. To nedosáhnou ani auta s 50 kW, případně s 55kW. V klesání bych tomu celkem věřil, ale po rovině, případně do mírného stoupání ani náhodou. A nebo jsou vaše motory zázrakem a přesahují výkon 60 kW. Jezdil jsem s opravdovou 44 kW. Po rovině dosáhla někdy s bídou na 155 km/h, měřeno GPS. Tachometrových 165 km/h. Máte opravdu idealistické rychloměry. Nechci vás urážet. Ale chce to také trochu kontroly.
tak to musím odporovat, protože s fábií, jenom 51kw, jsme po dálnici těch 180 opravdu jeli (ovšem tachometrových skoro 195) ale PP si řekl o 14,5 ne o 9 :D


Já vám celkem věřím. Ale nevěřím tomu, že ta vozovka byla opravdu v horizontální rovině. Takové dálniční úseky se najdou jenom některé na Moravě. Já řidiče s těmito auty znám z dálničních tras a vím, kdy předjíždí na max. a jak jedou na konci stoupání. Jsou na to matematické výpočty. Potřebný výkon na danou rychlost. To nelze prostě ošidit.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 29.08.2013 15:11, RE: 1.2 htp
Abík posted by:
MolldaFB posted by:
Abík posted by:
mufik.martin posted by:
radek.slivaFB posted by:
Pánové mě zase nejvíce dostaly kvalitní měkčené plasty a hnedka v závěsu je 180km/h za 9 litru a auto je dobré na okresky město a na dalnice bude uplně nejlepší jo a málem bych zapoměl na typické klady fabie.....obrovský zavazadelník
Nevidel bych to jako nerealne, mam sluzebni fabii II 2012 1.2 HTP ve slapbsi verzi 44kw a 180 tachometrovych mi jede taky po rovine. Ano i mirne stoupani znamena snizeni rychlosti na 170 - 160, ale na rovine neni problem. Nejvyssi spotreba byla 10l Trasa Praha - OStrava kdy bylo 40 stupnu vedro, jela klima a celou cestu jsem dohanel ztraceny cas. Ale pri klidnejsim tempu a dodrzovani cca dalnicniho limitu cca 130 - 140 byla vysldna spotreba 6,7 bez klimy. Coz neni tak spatne. Jinak nase fabia najeto 74 tis km a zatim (tuk tuk) ani jedna jedina zavada. Jen spotrebni veci.
S tou rychlostí při tomto výkonu to není absolutně reálné. Chce to GPS. To nedosáhnou ani auta s 50 kW, případně s 55kW. V klesání bych tomu celkem věřil, ale po rovině, případně do mírného stoupání ani náhodou. A nebo jsou vaše motory zázrakem a přesahují výkon 60 kW. Jezdil jsem s opravdovou 44 kW. Po rovině dosáhla někdy s bídou na 155 km/h, měřeno GPS. Tachometrových 165 km/h. Máte opravdu idealistické rychloměry. Nechci vás urážet. Ale chce to také trochu kontroly.
tak to musím odporovat, protože s fábií, jenom 51kw, jsme po dálnici těch 180 opravdu jeli (ovšem tachometrových skoro 195) ale PP si řekl o 14,5 ne o 9 :D
Já vám celkem věřím. Ale nevěřím tomu, že ta vozovka byla opravdu v horizontální rovině. Takové dálniční úseky se najdou jenom některé na Moravě. Já řidiče s těmito auty znám z dálničních tras a vím, kdy předjíždí na max. a jak jedou na konci stoupání. Jsou na to matematické výpočty. Potřebný výkon na danou rychlost. To nelze prostě ošidit.


Mě ten článek připadá jako recese.Sám jsem s haťapkou něco najezdil,na město a okolí to není špatný,až na ten zvukový projev,ale na dálnici je to bída.Do roku 2009,nebo 2010 ,nevím to přesně, to má hodně krátké převody a na dálnici se jak auto,tak i řidč trápí.Navíc proti mírnému stoupání,což se z auta hodně špatně odhaduje je 180 i tachometrových nereálné.Zrovna tak spotřeba benzínu pod 10l.
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Thursday 29.08.2013 20:36, Fabia vs. Panda
Ciao,
také jsem si říkal, jestli pán žertuje, nikdy nejel v jiném aut mírně si příhnul, či kouří nějaký extra-model, v žádném případě to snad nemůže myslet vážně...
Budu-li srovnávat srovnatelné a porovnám tu samu Fabii, ja píše pán, a jakou koupil můj bratr svojí ženě, se svojí Pandou, tak musím konstatovat a ač nerad, to uznal i bratr, že jediné, v čem Fabia Pandu překoná, je velikost zavazadlového prostoru a snad i mírně vnitřní prostorností, především směrem na šířku. V podélném směru, díky tomu, že je Panda "vytažen" do výšky, není rozdíl nijak zásadní. Ve všem ostatním, především v pružnosti a kultivovanosti motoru,brzdách, pohodlí, jak od sedaček, tak od podvozku, akustické pohodě na palubě, ergonomii, snadnosti a přesnosti řazení, v tom všem dostala Fabia od pandy "na frak"... Bratrovi pak nezbylo než argumentovat omšelými klišé o lepším image, snadnější dostupností dílu a servisu, lepší kvalitě zpracování u Škody atd.
Nemluvím o výbavě, ta záleží na tom, co ten či onen zákazník objedná, ale motor HTP mám tak nějak spojen se "Social-Edition", které se třeba o 6-ti airbagách, panoramatické střeše a palubnímu počítači, jak má můj Panda, může jen zdát...

Buona sera,
Arthuro
respond
Icy
number of posts3
date of registration21.07.2008
Thursday 29.08.2013 21:55, RE: 1.2 htp 180km/h za 9 litrů
mykovec posted by:
Jejda, to už máme 1. duben nebo co? )


Vypadá to tak Copak tady bude příště? Velký a nezničitelný tank Octavia? )
respond
Icy
number of posts3
date of registration21.07.2008
Thursday 29.08.2013 22:00, RE: 1.2 htp
Fanda posted by:
Abík posted by:
MolldaFB posted by:
Abík posted by:
mufik.martin posted by:
radek.slivaFB posted by:
Pánové mě zase nejvíce dostaly kvalitní měkčené plasty a hnedka v závěsu je 180km/h za 9 litru a auto je dobré na okresky město a na dalnice bude uplně nejlepší jo a málem bych zapoměl na typické klady fabie.....obrovský zavazadelník
Nevidel bych to jako nerealne, mam sluzebni fabii II 2012 1.2 HTP ve slapbsi verzi 44kw a 180 tachometrovych mi jede taky po rovine. Ano i mirne stoupani znamena snizeni rychlosti na 170 - 160, ale na rovine neni problem. Nejvyssi spotreba byla 10l Trasa Praha - OStrava kdy bylo 40 stupnu vedro, jela klima a celou cestu jsem dohanel ztraceny cas. Ale pri klidnejsim tempu a dodrzovani cca dalnicniho limitu cca 130 - 140 byla vysldna spotreba 6,7 bez klimy. Coz neni tak spatne. Jinak nase fabia najeto 74 tis km a zatim (tuk tuk) ani jedna jedina zavada. Jen spotrebni veci.
S tou rychlostí při tomto výkonu to není absolutně reálné. Chce to GPS. To nedosáhnou ani auta s 50 kW, případně s 55kW. V klesání bych tomu celkem věřil, ale po rovině, případně do mírného stoupání ani náhodou. A nebo jsou vaše motory zázrakem a přesahují výkon 60 kW. Jezdil jsem s opravdovou 44 kW. Po rovině dosáhla někdy s bídou na 155 km/h, měřeno GPS. Tachometrových 165 km/h. Máte opravdu idealistické rychloměry. Nechci vás urážet. Ale chce to také trochu kontroly.
tak to musím odporovat, protože s fábií, jenom 51kw, jsme po dálnici těch 180 opravdu jeli (ovšem tachometrových skoro 195) ale PP si řekl o 14,5 ne o 9 :D
Já vám celkem věřím. Ale nevěřím tomu, že ta vozovka byla opravdu v horizontální rovině. Takové dálniční úseky se najdou jenom některé na Moravě. Já řidiče s těmito auty znám z dálničních tras a vím, kdy předjíždí na max. a jak jedou na konci stoupání. Jsou na to matematické výpočty. Potřebný výkon na danou rychlost. To nelze prostě ošidit.
Mě ten článek připadá jako recese.Sám jsem s haťapkou něco najezdil,na město a okolí to není špatný,až na ten zvukový projev,ale na dálnici je to bída.Do roku 2009,nebo 2010 ,nevím to přesně, to má hodně krátké převody a na dálnici se jak auto,tak i řidč trápí.Navíc proti mírnému stoupání,což se z auta hodně špatně odhaduje je 180 i tachometrových nereálné.Zrovna tak spotřeba benzínu pod 10l.


Na dálnici hodně záleží na stylu jízdy a naložení vozidla. S HTP jsem jel několikrát. Jenom řidič + pár zavadel OK, ale v 4 lidech to bylo peklo, o spotřebě přes 10l ani nemluvě. Chápu "nadšení" uživatele s Fabií, ale co takhle projet něco dalšího pro porovnání????
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 29.08.2013 22:15, 1.2 HTP
Tak jsem se taky pobavil, 1.2 HTP (hovno to pojede) a 180 km za 9 litrů, leda tak ve snu, a ještě do kopce, tak to už se popadám za břicho...180 max tak ze skály dolů. Měl jsem možnost tímto šípem jezdit a nikdy, ale opravdu nikdy nejelo víc než 175 dle tacha, reálně 165km, a spotřeba - šílený výr v nádrži (cca 14l), srovnatelný s 3 litrovým 6válcem,takže se s tím vubec nedalo takhle rychle jezdit, to i blbá 1.4 mpi 50kw jela o 10 km víc a spotřeba tak o 2 litry menší. A ten zvuk? A ten třiválec no kultivovanost sama,několikrát jsem si říkal že kolem mě jede traktor
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Friday 30.08.2013 09:32, RE: 1.2 htp
Abík posted by:
mufik.martin posted by:
radek.slivaFB posted by:
Pánové mě zase nejvíce dostaly kvalitní měkčené plasty a hnedka v závěsu je 180km/h za 9 litru a auto je dobré na okresky město a na dalnice bude uplně nejlepší jo a málem bych zapoměl na typické klady fabie.....obrovský zavazadelník
Nevidel bych to jako nerealne, mam sluzebni fabii II 2012 1.2 HTP ve slapbsi verzi 44kw a 180 tachometrovych mi jede taky po rovine. Ano i mirne stoupani znamena snizeni rychlosti na 170 - 160, ale na rovine neni problem. Nejvyssi spotreba byla 10l Trasa Praha - OStrava kdy bylo 40 stupnu vedro, jela klima a celou cestu jsem dohanel ztraceny cas. Ale pri klidnejsim tempu a dodrzovani cca dalnicniho limitu cca 130 - 140 byla vysldna spotreba 6,7 bez klimy. Coz neni tak spatne. Jinak nase fabia najeto 74 tis km a zatim (tuk tuk) ani jedna jedina zavada. Jen spotrebni veci.
S tou rychlostí při tomto výkonu to není absolutně reálné. Chce to GPS. To nedosáhnou ani auta s 50 kW, případně s 55kW. V klesání bych tomu celkem věřil, ale po rovině, případně do mírného stoupání ani náhodou. A nebo jsou vaše motory zázrakem a přesahují výkon 60 kW. Jezdil jsem s opravdovou 44 kW. Po rovině dosáhla někdy s bídou na 155 km/h, měřeno GPS. Tachometrových 165 km/h. Máte opravdu idealistické rychloměry. Nechci vás urážet. Ale chce to také trochu kontroly.


Píši samozřejmě údaje z tachometru, asi jako ostatních 99% řidičů. Na měření GPS nemám čas ani náladu :) Vím, že tachometr proměřuje a ve vyšší rychlosti i poměrně dost třeba i přes 10 km/h. Jestli bylo mírné klesání nepoznám, mě to přišlo jako rovinka. KAždopádně trvá to věky než se na 180 vyhrabe. Ani nepopírám, že tento motor na to není stavěn. Jen jsem poukazoval na to, že někdo zpochybňoval, že tento motor dokáže jet 180. Jinak musím říct, že fabia 2 i v této maximální rychlosti je krásně stabilní. Samozřejmně, že bych nejraději viděl pod kapotou 1.9 TDI nebo alepson 1.2 TSI, ale holt do služebního auta se investuje minimum :(
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 30.08.2013 10:47, RE: 1.2 htp
mufik.martin posted by:
Abík posted by:
mufik.martin posted by:
radek.slivaFB posted by:
Pánové mě zase nejvíce dostaly kvalitní měkčené plasty a hnedka v závěsu je 180km/h za 9 litru a auto je dobré na okresky město a na dalnice bude uplně nejlepší jo a málem bych zapoměl na typické klady fabie.....obrovský zavazadelník
Nevidel bych to jako nerealne, mam sluzebni fabii II 2012 1.2 HTP ve slapbsi verzi 44kw a 180 tachometrovych mi jede taky po rovine. Ano i mirne stoupani znamena snizeni rychlosti na 170 - 160, ale na rovine neni problem. Nejvyssi spotreba byla 10l Trasa Praha - OStrava kdy bylo 40 stupnu vedro, jela klima a celou cestu jsem dohanel ztraceny cas. Ale pri klidnejsim tempu a dodrzovani cca dalnicniho limitu cca 130 - 140 byla vysldna spotreba 6,7 bez klimy. Coz neni tak spatne. Jinak nase fabia najeto 74 tis km a zatim (tuk tuk) ani jedna jedina zavada. Jen spotrebni veci.
S tou rychlostí při tomto výkonu to není absolutně reálné. Chce to GPS. To nedosáhnou ani auta s 50 kW, případně s 55kW. V klesání bych tomu celkem věřil, ale po rovině, případně do mírného stoupání ani náhodou. A nebo jsou vaše motory zázrakem a přesahují výkon 60 kW. Jezdil jsem s opravdovou 44 kW. Po rovině dosáhla někdy s bídou na 155 km/h, měřeno GPS. Tachometrových 165 km/h. Máte opravdu idealistické rychloměry. Nechci vás urážet. Ale chce to také trochu kontroly.
Píši samozřejmě údaje z tachometru, asi jako ostatních 99% řidičů. Na měření GPS nemám čas ani náladu :) Vím, že tachometr proměřuje a ve vyšší rychlosti i poměrně dost třeba i přes 10 km/h. Jestli bylo mírné klesání nepoznám, mě to přišlo jako rovinka. KAždopádně trvá to věky než se na 180 vyhrabe. Ani nepopírám, že tento motor na to není stavěn. Jen jsem poukazoval na to, že někdo zpochybňoval, že tento motor dokáže jet 180. Jinak musím říct, že fabia 2 i v této maximální rychlosti je krásně stabilní. Samozřejmně, že bych nejraději viděl pod kapotou 1.9 TDI nebo alepson 1.2 TSI, ale holt do služebního auta se investuje minimum :(


Jen krátká rozvaha na téma potřebný výkon:
Řekněmě, že u vysokých rychlostí převažuje odpor prostředí před třecími a valivými odpory, takže se zaměřím čistě na něj. Odporová síla je úměrná hustotě prostředí, rychlosti pohybu a čelní ploše kolmé na směr pohybu. Je to aerodynamický tlak 1/2*ro*v^2 násobený čelní plochou upravenou součinitelem odporu Cx. Potřebný hnací výkon je pak dán P=W/t čili práce za čas nebo také síla po dráze za čas, tedy naše odporová síla po dráze za čas, přičemž dráha za čas je rychlost, takže úpravou dostáváme jednoduchý vzorec pro potřebný hnací výkon P=F*v
Po dosazení:
F=1/2*ro*v^2*S*Cx
P=1/2*ro*v^3*S*Cx=1/2*1,29*50^3*1,5*1,7*0,32=65,8 kW

Potřeba výkonu pro dosažení rychlosti 180 km/h (50m/s) při hustotě vzduchu 1,29 (normál atmo tlak a 0°C) při čelní ploše 1,5 x 1,7 m a součiniteli odporu 0,32 je téměř 66 kW, čili 90 koní se zanedbáním ostatních odporů.

Závěr si z toho vyvoďte sami.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.