0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,9 TDi - jak jezdí na hranici 200 tis. km?

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 00:09, to jste neměl :o))
proboha Michale !!!! Vy jste napsal, že Fabia Tdi patří ve své třídě k tomu nejlepšímu...... to jste ale neměl, to se tady neodpouští :o))))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 00:52, RE: to jste neměl :o))
cruise posted by:
proboha Michale !!!! Vy jste napsal, že Fabia Tdi patří ve své třídě k tomu nejlepšímu...... to jste ale neměl, to se tady neodpouští :o))))
jn... zítra tady bude veselo, to vás zase bude chtytat každej za slovo........... )) už se těším jak si počtu zítra v diskuzi
půl maga za fábiu .... ale tak jestli to má volant obšitej kůží a krásnou násadu na řadičce a ruční brzdě..... )))))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 06:27,
Ale jo, jako služební proč ne. Větší zkušenost mám jen s 1,4TDi (na hlínách a ve stříbrné metle-mimochodem kde je Osel?) a taky není vyloženě špatná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 07:16, RE: to jste neměl :o))
cruise posted by:
proboha Michale !!!! Vy jste napsal, že Fabia Tdi patří ve své třídě k tomu nejlepšímu...... to jste ale neměl, to se tady neodpouští :o))))
tak tak, Michale, Kylie ti určitě vysvětlí, že Fabka TDI úplně JEDNOZNAČNĚ není nejlepší ve své třídě, protože v téhle třídě je spousta JEDNOZNAČNĚ lepších aut, a když nebudeme brát v úvahu nějakou tu třídu, tak NEJlepší je JEDNOZNAČNĚ brumla, tedy citroen C5, a to fakt JEDNOZNAČNĚ!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 07:59, Dělník
Za více než půl mega si představuju pohodlnějšího a příjemnějšího dělníka na cestování,Jenže tenkrát spousta lidí podlehla "škoděmánii" a tak to docela chápu.Pro rodinu cenově nedostupný auto s poměrně vysokými náklady na provoz.Připadá mi docela úsměvná zmíňka o spotřebě 5,1 l/100km,jo je úžasná,cena za naftu bohužel není jediná investice,dražší výměna náplní,pojistka atd.V podstatě fabia patří mezi průměrně spolehlivá auta s tvrdým podvozkem,s židlema místo sedaček,přemrštěné ceny za "vw nadstandart" a hlučným a otravným motorem.Kdo jí jezdil má určitě podobný názor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 08:55, RE: Dělník
Kobyla posted by:
Za více než půl mega si představuju pohodlnějšího a příjemnějšího dělníka na cestování,Jenže tenkrát spousta lidí podlehla "škoděmánii" a tak to docela chápu.Pro rodinu cenově nedostupný auto s poměrně vysokými náklady na provoz.Připadá mi docela úsměvná zmíňka o spotřebě 5,1 l/100km,jo je úžasná,cena za naftu bohužel není jediná investice,dražší výměna náplní,pojistka atd.V podstatě fabia patří mezi průměrně spolehlivá auta s tvrdým podvozkem,s židlema místo sedaček,přemrštěné ceny za "vw nads...
......kdo jí jezdil, má jistě podobný názor.... hele jako to bych si netroufl tvrdit ani náhodou... je snad jasný, že co člověk, to jiný nároky na auto, na komfort, na vzhled, jízdní vlastnosti a podobně. říkat že lidi podlehli škoda mánii??? Co je to za blbost? Ale nebo ano, ale zřejmě to něčím bude, zřejmě ta auta lidem vyhovují svým poměrem, vzhled, cena, jízdní vlastnosti, výkon, komfort, náklady, servisní síť.... Pokud by to tak nebylo, tak Škodovka prostě nejprodávanější nebude, to je snad jasný každýmu...Proč teda lidi nepodlehli TPCA manii? nebo HYUNDAI manii ?? To se tu vyrábí taky ne ???na jednom se shodneme ale, byly doby ještě nedávno, kdy opravdu nebyla škodovka z těch nejlevnějších, ale prostě mohla si to dovolit, z celýho koncernu se prodávala nejlíp(ne jen u nás) Díky recesi světový ekonomiky je na tom dneska škodovka s cenama naopak velmi slušně...jinak nemá smysl tu rozebírat, že výhoda dieselu je od určitého průběhu km (fabia cca 30 tis ročně) neoddiskutovatelná, krom toho pisatel psal, že se jedná o auto služební, tedy s větším nájezdem km, tak narážku na nákladný provoz TDi považuji JEDNOZNAČNĚ :o) za irelevantní...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 08:57, tak a teď se dostáváme k tomu nej
takhle bych motor u Fabie nepopsal :) Nebudu zde prudit fandy "kadla kadla", dieselu jsem nepřišel na chuť.
dobrá recenze,nic nového,ale četla se pěkně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 09:02, RE: Dělník
Kobyla posted by:
Za více než půl mega si představuju pohodlnějšího a příjemnějšího dělníka na cestování,Jenže tenkrát spousta lidí podlehla "škoděmánii" a tak to docela chápu.Pro rodinu cenově nedostupný auto s poměrně vysokými náklady na provoz.Připadá mi docela úsměvná zmíňka o spotřebě 5,1 l/100km,jo je úžasná,cena za naftu bohužel není jediná investice,dražší výměna náplní,pojistka atd.V podstatě fabia patří mezi průměrně spolehlivá auta s tvrdým podvozkem,s židlema místo sedaček,přemrštěné ceny za "vw nads...
Lidi, ani nechtějte vědět, jak se ve velké části firem domlouvá cena vozu mezi dealerem a "zaměstnancem" na ředitelské židli. Kolik Passátů, Audin a Suberbů za "akční" ceny bývá vyměněno za lidovky do firmy pro plebs. To platí i o servisu.
Btw.: přesto se ty Fabie firmám vyplatí. Jak se v tom zaměstnanci cítí je šéfům vesměs jedno, hlavně že to má velký kufr a je to odolný a trvanlivý vůz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 09:37, RE: Dělník
cruise posted by:
......kdo jí jezdil, má jistě podobný názor.... hele jako to bych si netroufl tvrdit ani náhodou... je snad jasný, že co člověk, to jiný nároky na auto, na komfort, na vzhled, jízdní vlastnosti a podobně. říkat že lidi podlehli škoda mánii??? Co je to za blbost? Ale nebo ano, ale zřejmě to něčím bude, zřejmě ta auta lidem vyhovují svým poměrem, vzhled, cena, jízdní vlastnosti, výkon, komfort, náklady, servisní síť.... Pokud by to tak nebylo, tak Škodovka prostě nejprodávanější nebude, to je snad...
Nic proti Vašemu názoru nemám, ale ta zmíňka o TPCA či Hyundai...to přirovnání...to mi nesedí :). TPCA dělá jednohubky, tomu těžko kdo podlehne, to je tak 3tí či spíše 4té auto do rodiny:))) a navíc TPCA auta i Hyundaje se tu nevyrábí zdaleka tak dlouho jako domácí Fábia. Jinak v Hyundaji či třeba KIA automobilce bych viděl vcelku velké konkurenty právě domácí Škodovky, teprve následující roky však ukáží. O TPCA je opravdu škoda mluvit, to nejsou auta, ale hračky a už vůbec ne pro českého zákazníka. Recenze je napsaná pěkně a jako služební vůz by mne takové auto určitě neuráželo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 09:57, RE: Dělník
Joska posted by:
Nic proti Vašemu názoru nemám, ale ta zmíňka o TPCA či Hyundai...to přirovnání...to mi nesedí :). TPCA dělá jednohubky, tomu těžko kdo podlehne, to je tak 3tí či spíše 4té auto do rodiny:))) a navíc TPCA auta i Hyundaje se tu nevyrábí zdaleka tak dlouho jako domácí Fábia. Jinak v Hyundaji či třeba KIA automobilce bych viděl vcelku velké konkurenty právě domácí Škodovky, teprve následující roky však ukáží. O TPCA je opravdu škoda mluvit, to nejsou auta, ale hračky a už vůbec ne pro českého zákazn...
jo, já Vám asi rozumím, já jsem tím jen chtěl říct, že prostě ta škodamánie není jen tak, kdyby ty auta nebyly oblíbený mezi lidma,kdyby s nima měli špatný zkušenosti, tak se tak dobře neprodávají...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 10:19, fabka
tak to sem zvedavej jak ti to tady vysvetlej vsici... :) hlavne na kylie se tesim a timto ji srdecne zdravim
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 10:28, Nájezd
Nebudu tady kritizovat volbu vozidla ani jeho cenu, ale zaráží mě, že člověk, který najede 40000 km za půl roku, si koupí ojeté vozidlo. Takový člověk přece potřebuje jistotu, že dojede do cíle, což oježděný vůz až tak úplně nedokáže zaručit. U člověka, který ročně investuje 120000 jen do benzínu bych čekal koupi nového auta a po třech letech výměnu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 10:33, RE: Nájezd
Koloss posted by:
Nebudu tady kritizovat volbu vozidla ani jeho cenu, ale zaráží mě, že člověk, který najede 40000 km za půl roku, si koupí ojeté vozidlo. Takový člověk přece potřebuje jistotu, že dojede do cíle, což oježděný vůz až tak úplně nedokáže zaručit. U člověka, který ročně investuje 120000 jen do benzínu bych čekal koupi nového auta a po třech letech výměnu.
Nauc se cist. Vyfasoval to jako sluzebni, zrejme bez moznosti jine alternativy, tak pise zkusenosti. To povazuju za seriozni postup ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 10:51, Vhodná kombinace
Podle mě se jedná asi o nejlepší motorizaci pro F1 (ne pro formuli ale pro fábii :)) pro delší trasy. Pak 1.4 55kW, dvoulitr 85 kW dnes také nebude marná bazarkoupě. Jinak chcípl pes. Takže odhaduji tak 90% vozů v bazarech s mizernýma motorizacema.
Cena při koupi určitě nebyla nejnižší, ale s danou výbavou na tom tehdy konkurence nebyla o moc lépe.
Na daný nájezd mi přijde spolehlivost nadprůměrná. Výměnu kotoučů bych určitě nepsal jako závadu. Jinak docela pěkná recenze, docela obdivuji odvahu přijít sem opět s věčným tématem Fábie a nedejbože pochválit TDi ;). Tak hodně šťastných km...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 11:35, RE: Dělník
cruise posted by:
......kdo jí jezdil, má jistě podobný názor.... hele jako to bych si netroufl tvrdit ani náhodou... je snad jasný, že co člověk, to jiný nároky na auto, na komfort, na vzhled, jízdní vlastnosti a podobně. říkat že lidi podlehli škoda mánii??? Co je to za blbost? Ale nebo ano, ale zřejmě to něčím bude, zřejmě ta auta lidem vyhovují svým poměrem, vzhled, cena, jízdní vlastnosti, výkon, komfort, náklady, servisní síť.... Pokud by to tak nebylo, tak Škodovka prostě nejprodávanější nebude, to je snad...
Plně souhlasím s tím, že Češi na škodovkách asi něco vidí. I když já nevím co. V žádném případě netvrdím že jsou to špatné auta, ale myslím že to byly průměrné auta za nadprůměrnou cenu. Nyní jsou již ceny díky krizi rozumnější. Nicméně i čeští zákazníci již možná přicházejí na to co jsem psal výše (že se jedná o průměrné auta za nadprůměrné ceny), protože prodeje škody klesají (-8%) a některé jiné automobilky naopak stoupají (ford +19% prodejů)...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 12:20, Nakupovat u odborníků
Pánové, doporučuji "nakupovat u odborníků". Přečtěte si článek Martina Vaculíka o Octavii 1.4 TSI DSG v posledním čísle Auto MOto Speciál. Píše tam, že s vyjímkou tohoto motoru 1,4 turbo s přímým střikem jsou ostatní motorizace Škody tragické. TDi PD je naprostý vývojový omyl koncernu a vyšší hlučnost je to nejmenší, co mu vytýká. Konstručkní závady, špatná charakteristika, poruchovost atd. U této recenze nevíme, jaká byla historie vozidla před tím než ji získal do péče recenzent. Ale na služební vůz se člověk kouká jinak než na svoje, to je jasný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 12:35, RE: Nakupovat u odborníků
donald posted by:
Pánové, doporučuji "nakupovat u odborníků". Přečtěte si článek Martina Vaculíka o Octavii 1.4 TSI DSG v posledním čísle Auto MOto Speciál. Píše tam, že s vyjímkou tohoto motoru 1,4 turbo s přímým střikem jsou ostatní motorizace Škody tragické. TDi PD je naprostý vývojový omyl koncernu a vyšší hlučnost je to nejmenší, co mu vytýká. Konstručkní závady, špatná charakteristika, poruchovost atd. U této recenze nevíme, jaká byla historie vozidla před tím než ji získal do péče recenzent. Ale na služebn...
Ten článek jsem nečetl, Vaculíkovy tvorby si vážím, ale TDi-PD za naprostý omyl nepovažuji. Byla to snaha pokračovat v osvědčené koncepci a přitom zvýšit tlak v čerpadlech (a výkon), což u rotačního možné nebylo. V článcích se dokola omílá jejich problematičnost, přitom kucí, co je opravují, o nich mluví docela s uznáním, dokonce si je často pořizují.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 13:45, RE: Nakupovat u odborníků
Muroň posted by:
Ten článek jsem nečetl, Vaculíkovy tvorby si vážím, ale TDi-PD za naprostý omyl nepovažuji. Byla to snaha pokračovat v osvědčené koncepci a přitom zvýšit tlak v čerpadlech (a výkon), což u rotačního možné nebylo. V článcích se dokola omílá jejich problematičnost, přitom kucí, co je opravují, o nich mluví docela s uznáním, dokonce si je často pořizují.
Souhlas s Muroněm. Pana Vaculíka je v tomto ohledu holt potřeba brát trošku s rezervou - jeho extrémní antipatie ke koncernu jako takovému je myslím většině diskutujících dostatečně známá. On sám se do problematiky PD motorů taky docela dobře zamotal. Co si pamatuju, v jednom článku popisoval všechny jejjich neduhy, od hluku až po spolehlivost, ve druhém článku ocenil spolehlivost jejich vstřikovacího systému oproti moderním commonrailům. U těchto motorů se neustále kritizuje jejich spolehlivost - turba, vstřikovače, váhy vzduchu atd. Doma máme passata 1,9 TDI-PD 85 kw, najeto cca 250 tkm, za pět let provozu, co ho máme, se na motoru měnila jedna váha vzduchu, toť vše. Turbo a vstřikovače v pohodě, jezdí i při těch kilometrech stále velmi dobře, chytá na brnknutí i v největších mrazech, olej nežere, spotřeba nafty nízká. A že má o něco hlučnějších chod motoru na volnoběh proti CR?? To mě teda fakt netrápí. Takže blábolům o vývojovém omylu apod. se musím zasmát...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 14:06, RE: Nakupovat u odborníků
Muroň posted by:
Ten článek jsem nečetl, Vaculíkovy tvorby si vážím, ale TDi-PD za naprostý omyl nepovažuji. Byla to snaha pokračovat v osvědčené koncepci a přitom zvýšit tlak v čerpadlech (a výkon), což u rotačního možné nebylo. V článcích se dokola omílá jejich problematičnost, přitom kucí, co je opravují, o nich mluví docela s uznáním, dokonce si je často pořizují.
Muroni, beru to, že kluci z VW servisu si TDi PD pochvalují. Znají jeho slabiny i přednosti. Vědí, co kontrolovat, jak s ním zacházet. A že olej za 800,-/l nemusí kupovat a raději zkrátí servisní internal na polovic, je jasné. Ale ten, kdo si myslí, že si koupil Das Auto a bohorovně shlíží na konkurenci, je uveden v omyl marketingem. Netvrdím, že motor nevydrží 250 tisíc bez vážných závad, ale je mnoho překvapených majitelů, kteří jsou v servisech přesvědčováni, že motor podojili sami nevhodným způsobem užívání.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 14:33, RE: Nakupovat u odborníků
donald posted by:
Muroni, beru to, že kluci z VW servisu si TDi PD pochvalují. Znají jeho slabiny i přednosti. Vědí, co kontrolovat, jak s ním zacházet. A že olej za 800,-/l nemusí kupovat a raději zkrátí servisní internal na polovic, je jasné. Ale ten, kdo si myslí, že si koupil Das Auto a bohorovně shlíží na konkurenci, je uveden v omyl marketingem. Netvrdím, že motor nevydrží 250 tisíc bez vážných závad, ale je mnoho překvapených majitelů, kteří jsou v servisech přesvědčováni, že motor podojili sami nevhodným způsobem užívání.
No já měl na mysli i kluky, který opravují všechno možné. Pravda je někde uprostřed. Ani že TDi jsou pořád nejlepší diesely na světě (jak si mnoho lidí myslí), ani není TDi-PD v porovnání s CR beznadějně zastaralá koncepce. Je to vývojová větev, která kvůli přísnějším emisním normám končí. Je hlučnější, ale zas úspornější. A rozhodně není poruchovější. Když majitel jezdí z jakýmkoli turbodieselem jak prase, vytáčí za studena, neochladí turbo, podřazuje do 4,5tis. otáček atd., pak je vina na jeho straně.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.