0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.4 TDI, nebo 1.9 SDI?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 17:19, RE: fábia
anonym posted by:
Je pravda,že se dá za tyto peníze pořídit 740i,ale to pán asi nechce!!!nejsem zastánce značky škoda,spíše její velký odpůrce,ale lidí co si koupí 740i je opravdu málo,spíš mě překvapuje,že když vlastní VW golf chce jít do takový předraženýho krámu??za tyto peníze koupí pěknýho focuse,což si myslím je o hodně lepší auto!!!Je zajímavý že škodovka nenabízí opravdu žádný slušný motor a lidi jsou tak blbý a pořád to budou kupovat!!! 1,4 TDI je tak motor do zahradního traktoru a do auta a SDI je převl...
Souhlasim, ze Fabia za 220 tis je opravdu predrazena, ale neustale reci, kupte neco vetsiho, silnejsiho atd nejsou na miste. Kdyby majitel chtel neco vetsiho muze sahnout po Octavii nebo Superbu kdyz trosku pritlaci na penezenku, ale vybral si male auto zrejmne proto, ze mu stace po 2 osoby jak uvedl. Ne kazdy potrebuje 10 let stare BMW 740. Ale jako alternativa typu Focus, Stilo atd to uz jsou realne alternativy, ktere nabizi za mene penez vice muziky. Ale jinak neustale kecy o tom, at si kazdy koupi neco vetsiho a silnejsiho jsou trapny. To by kazdy jezdil za chvili kamionem protoze 740 bude taky mala
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 17:27, RE: Auto (Ne)
M. Oborník posted by:
Jsou lidé, kteří se na trhu ojetin moc neorientují, či nemají odvahu jít do něčeho jiného, než do majoritní značky na trhu. Má-li tazatel zájem o Fabii, předpokládám, že jej jistě napadla možnost pořídit si jiný vůz, třeba větší, výkonnější, stejně starý, levnější... Auto, ať nové nebo ojeté, je tak jako tak ztrátová investice. V tom moři nejistoty se pak většinou člověk, který bere auto jen jako nutnou věc, uchyluje k domácí a většinově zastoupené značce. Ona totiž nabízí jistotu velkého výběr...
Ono je primarne nelogicky krok u ojete nakupni tasky pozadovat dieselovy motor, zvlast z takhle hrozne nabidky. Ta nafta se proste nikdy nemuze zaplatit a kdyz se vyhne v teto kategorii vzdy ponekud problematickym dieselum tak je na trhu spousta prijemnejsich benzinovych motoru, ktere nezerou o mnoho vice a maji nizsi servisni naklady (krome primitivniho SDI).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 17:38, RE: Já bych nebral ani jedno
anonym posted by:
Nevím ale já si za 220tis.kč představuju trošku jiné auto než plechovku s chrochtajícím tříválcem nebo s pár kilowatovým SDi.Spotřeba není vše.Já si raději připlatím nějaký litr navíc a svezu se "trochu" jinak....
Souhlasím, jezdím se služební 1,4 TDI a domů bych si to nikdy nekoupil. Za ty peníze se dá koupit i dobré auto, buď Opel Astra Classic nebo Ford Focus, obojí v kombi a nejlépe s 1,6 benzinem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 19:27, RE: fábia
anonym posted by:
Souhlasim, ze Fabia za 220 tis je opravdu predrazena, ale neustale reci, kupte neco vetsiho, silnejsiho atd nejsou na miste. Kdyby majitel chtel neco vetsiho muze sahnout po Octavii nebo Superbu kdyz trosku pritlaci na penezenku, ale vybral si male auto zrejmne proto, ze mu stace po 2 osoby jak uvedl. Ne kazdy potrebuje 10 let stare BMW 740. Ale jako alternativa typu Focus, Stilo atd to uz jsou realne alternativy, ktere nabizi za mene penez vice muziky. Ale jinak neustale kecy o tom, at si kazdy...
Bohužial Ford Focus l nemá žiadny vyložene dobrý dieselový motor..inak s motorom 1.4 tdi mám skúsenosti len z roomstera (59kw) a má to ťah "vodspodu" , no pomerne obmedzené pásmo kde to dobre ťahá. A mimo mesta to naozaj núti človeka "šľapať" na pedál hoci nad 3500 rpm to je len jazda na efekt...a spotreba potom aj tak vyzerá ( na HDi sa nechytá).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 19:49, RE: Auto
anonym posted by:
Jestli je nekdo ochotny dat za tu hromadku nestesti s uzasnym vykonem cca 1/4 normalniho auta 220 tisic, at se jde prihlasit nekam na leceni. Za tu cenu se da poridit napr. BMW 740i E38 99-00 ... PRASAK
no...je krásně vidět jak vidíš věci krátkozrace. Tohle může napsat jen naprostej amatér...ona pořizovací cena auta není všechno...to hlavní totiž nastává potom. Prostě si stačí spočítat na kolik tě výjdou roční náklady na tvůj super bavorák 740i a na kolik výjdou dotyčného s fábií. Tak dalece ale asi nepřemýšlíš. Pořizovací cena auta je pro tebe všechno. Tohle je největší katastrofa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 20:41, RE: Urcite SDi
mufik.martin posted by:
Ja nemam zkusenost s 1.4 TDI ale s SDI ve fabii kombi jsem jel. Pokud jezdite sam ci ve dvou je to idealni. Motor bez problemu jede na dalnici 140, ale jak bylo receno, prijde kopec a mate problemy, to turbo proste chybi. Jinak na hlucnost SDI a jizdu po meste a okresky jsem si neztezoval, ale predjizdeni si musite rozmyslet. Mozna bych se spise priklonil v teto cene k 1.9 TDI pokud trvate na fabii. Nebo Golfa TDI, ten za 220 v TDI sezenete i se serviskou. Mozna jedna z velmi dobrych voleb mezi ...
Jednoznačně SDI. čtyřválec je čtyřválec.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 21:10, RE: Auto
anonym posted by:
no...je krásně vidět jak vidíš věci krátkozrace. Tohle může napsat jen naprostej amatér...ona pořizovací cena auta není všechno...to hlavní totiž nastává potom. Prostě si stačí spočítat na kolik tě výjdou roční náklady na tvůj super bavorák 740i a na kolik výjdou dotyčného s fábií. Tak dalece ale asi nepřemýšlíš. Pořizovací cena auta je pro tebe všechno. Tohle je největší katastrofa.
zdravim, ono chce u 740i trosku premyslet a umet nakupovat
ja sam toho auto provozuji jiz 4 roky, samozrejme na plyn coz vami tolik sledovana spotreba PHM vychazi jako kdyz budu jezdit za 6l/100km.
v dobe porizeni bylo na tachu 130.000 km (jsetli pravych to netusim)
ted je na tachu 380.000 km, opravy a servis vysli presne na 180.000kč.
čili mam naklady uplne stejne...povine ruceni za 6000/rok u alianz.
a to nejlepsi nakonec, az to do vasi fabie nedejboze nasije dasli TDI priznivec co misto provozu sleduje palubni pocitac se spotrebou,tak
si uvedomite, ze bejt smacklej v maly plechovce a prijit treba o nohy za tu usporu nestalo jen dvere od 740i maji 70kg....a o podvozku a brzdach ve srovnani s vasim TDI zazrakem nemluvim ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 21:22, volil bych SDI
M. Oborník posted by:
Jsou lidé, kteří se na trhu ojetin moc neorientují, či nemají odvahu jít do něčeho jiného, než do majoritní značky na trhu. Má-li tazatel zájem o Fabii, předpokládám, že jej jistě napadla možnost pořídit si jiný vůz, třeba větší, výkonnější, stejně starý, levnější... Auto, ať nové nebo ojeté, je tak jako tak ztrátová investice. V tom moři nejistoty se pak většinou člověk, který bere auto jen jako nutnou věc, uchyluje k domácí a většinově zastoupené značce. Ona totiž nabízí jistotu velkého výběr...
Ahoj vsem,
nevim co je na Fabii tak spatne ?? Nejak nevidim nic od konkurence.
Vlastne me napada jen jeden primy konkurent a to Peugeot 206 SW. Ostatni jiz zminovane vozy jsou z jine tridy. Myslim, ze uvaha je naprosto strizliva, tazatel hleda auto s nizkymi provoznimi naklady a slusnou zustatkovou hodnotou. Myslim, ze voli dobre. Asi bych doporucil ctyrvalec - SDI.
Musime brat v uvahu, ze tazatel najede denne cca 120 km, tzn. predpokladam, ze bude auto uzivat tak 3 roky a pak ho zase vymeni. Fabie bude dobra volba, protoze bude drzet hodnotu a bude spolehliva. Neni to zadna "frajerina", ale ne kazdy to potrebuje ... tedy volil bych SDI !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 21:37, edmund
Je to krásný solidní autíčko, kdybych na něj měl, okamžitě si jej koupím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 22:37, sdi

sdi není rozhodně špatný motor škoda je pouze to, že se do fabie nedával ve verzi 50 kw. Mám ho v seatu cordoba svezení je příjemné. Má vyšší krouťák v táhlých stoupáních jede k mému údivu lépe než octavia 74 kw. Ve zrychlení je však 74 kw pochopitelně znát. Výhodou je určitě lineární zátah motoru a perfektní spotřeba, která rapidně neroste ani při vyšších dálničních rychlostech. Zajímavé je, že na dálnici při větších rychlostech motor vůbec člověk nevnímá a je velmi tichý. ˇPodle zkušenností má sdi o něco vyšší výkon než je na papíru ( marketing) a hlavně objem ničím nenahradíš. Např. pokud jsem jezdil s fabií 1.4 16 v tak to je dost hrůza oproti sdi - hlavně kdo pořád jezdí s vytočeným motorem a chce auto honit ? právě na pohodovou jízdu a spotřebu je sdi ok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 23:05, RE: Auto
anonym posted by:
no...je krásně vidět jak vidíš věci krátkozrace. Tohle může napsat jen naprostej amatér...ona pořizovací cena auta není všechno...to hlavní totiž nastává potom. Prostě si stačí spočítat na kolik tě výjdou roční náklady na tvůj super bavorák 740i a na kolik výjdou dotyčného s fábií. Tak dalece ale asi nepřemýšlíš. Pořizovací cena auta je pro tebe všechno. Tohle je největší katastrofa.
...az te nejaky magor sestreli a budes mrzak 'diky' super fabii, tak bude pozde premyslet nad tim, proc jsem ja debil setril par korun za benzin ... jinak servisni naklady jsou na tyto auta mnohdy nizsi, nez na BUZERANTwageny (omlouvam se timto puvodnimu autorovi tohoto genialniho vyrazu, ze ho beru do huby) typu plechovka fabia. Schade patri do sberu a ne na cestu. Na druhou stranu dekuji vsem debilum jezdicim v techto 'nadhernych', 'luxusne' vybavenych a hodne 'silnych' vozech, ze si muzu za podobnou cenu koupit sedmicku ci s-klasu :)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 01.10.2007 23:10, RE: Auto
anonym posted by:
zdravim, ono chce u 740i trosku premyslet a umet nakupovat
ja sam toho auto provozuji jiz 4 roky, samozrejme na plyn coz vami tolik sledovana spotreba PHM vychazi jako kdyz budu jezdit za 6l/100km.
v dobe porizeni bylo na tachu 130.000 km (jsetli pravych to netusim)
ted je na tachu 380.000 km, opravy a servis vysli presne na 180.000kč.
čili mam naklady uplne stejne...povine ruceni za 6000/rok u alianz.
a to nejlepsi nakonec, az to do vasi fabie nedejboze nasije dasli TDI priznivec co misto...
PRO anonym 21:10:15 - konecne nekdo myslici hlavou ... :))) PRASAK
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.10.2007 05:35, RE: Auto
anonym posted by:
...az te nejaky magor sestreli a budes mrzak 'diky' super fabii, tak bude pozde premyslet nad tim, proc jsem ja debil setril par korun za benzin ... jinak servisni naklady jsou na tyto auta mnohdy nizsi, nez na BUZERANTwageny (omlouvam se timto puvodnimu autorovi tohoto genialniho vyrazu, ze ho beru do huby) typu plechovka fabia. Schade patri do sberu a ne na cestu. Na druhou stranu dekuji vsem debilum jezdicim v techto 'nadhernych', 'luxusne' vybavenych a hodne 'silnych' vozech, ze si muzu za p...
Mno mrzák díky Fábii - nn pane, smrťák díky Fábii. ...Já jsem nedávno malinko podlehl masovému nátlaku na tuto modlu a byl jsem se na Fabiu (II. gen) do autosalonu podívat. Jako co bude pravdy na tom, že to je tak úžasné auto. A čekal jsem že fakt něco objevím. .... Po X hodinách jsem odešel zcela zhnusený a označil toto auto za pokračování stavebnice Merkur !!!!!!!! !!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!! !!!!!!!!!! !!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!! !!!!!!!!Karoserie alobal. Výztuhy chybí. Interiér pro Vietnamce (tj pro osoby do 160cm) Motor chybí. Všecky součátky jsou šíleně obnažené, některé tam ani moc nedrží (vrtule ventilátoru, nádobky...) a třeba celé řízení (jde vidět pohledem pod kapotu) vypadá, jak by tam vůbec nepasovalo. Jediné co se mi líbilo bylo, že koncovka řadící páky byla celkem příjemná do dlaně, toť z pozitiv ať se snažím jak se snažím vše. Po pravdě to technicky v útrobách toho ein Buzerantwagenu vypadá jak bych to smontoval v garáži já (mám obě ruce celkem levé). Prodejce mi ani technicky moc vše zodpovědět neuměl (a to jsem si nic spešl nepřipravoval, ptal jsem se na běžné provozní věci). Není to nic proti Škodě, věřím že Punto, P206 atd by dopadli podobně. Opravdu víc jak 50-70 tis Kč bych za novou Fabiu II gen nedal. Je to vhodné tak na ježdění mezi halama areálu velké firmy!

Přes světelnou křižovatku do supermarketu 2 Km už bych se v tom bál. Jestli s tím má někdo problem, můžeme se někde potkat na parkovišti a ukázat si jak vypadá auto. ...Za 220 papírů se už dá v reichu koupit hezké auto. Jinak nechápu jak někdo z Golfu může jít do Fabie hihi. Z Golfu snad půjdu do Passatu (když už teda podporuju špatnou značku). Protože jet denně vašich 120km ve Fabii, pane to bych raději jezdil vlakem! 5metrové auta vám doporučovat nebudu, ještě se to všichni naučíte a pak jako ojetiny už nebudou mít takový propad hodnoty a čím my rozumní budem jezdit. Ale nějaký kompromis a takovou C5 hdi, 406 hdi, Passat tdi, S80 diesel, Omega diesel, W210 290td, by jste si snad za 220tis Kč pořídit mohl. ....To je pro vás opravdu takový rozdíl zda spálíte 5 nebo 7L na 100km? To vám za to stojí jet ve Fabii 130km/h (pokud je vítr v zádech njn) a mít plyn na podlaze a otáčky celou cestu v červeném se zvukovou kulisou ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ na volume max. Na každé křižovatce se modlit aby to při rozjezdu nechcíplo? Dyť po těch 120 kilometrech z toho musíte vylést úplně odvařený ))) No to nemluvím o tom, že když dostanete trochu bodyčka, že to udělá pouze střííík a děti nebudou mít tátu a vaše beztak krásná choť manžela. Jen tak, zcela bez varování uprostřed týdne, stříííík. Blbý humor já vím, ale to je právě realita. Pak si tu zas budeme číst, zda tento víkend umřelo řidičů 7 nebo 11. Nevím proč se tak tlačíte být mezi nima. Tak proboha neblbněte a kupte nějaké obyčejné pracovní auto 4,4 - 4,8m 100-200HP. Ten rozdíl na provozních nákladech už je minimální. Stojí to zato.

PS anonym 1.10 v 23:05 joooo, moje označení "buzerantwagen" klidně používejte, budu rád když se to rozšíří. Ale až se bude zjišťovat kdo to vymyslel a tímpádem haní sexuální menšiny, tak mě pak hlavně nezapomeňte označit za tvůrce toho slova žeee No ne, jsem si četl německý časopis (protože tuzemci věci jako křivka točivého momentu nebo pilový diagram atd moc nevedou) a tam bylo kleinwagen, tak mě to napadlo udělat autentičtější)) To "piloti trojválcových Fábijí" od pana Vaculíka je takové neutrálnější njn, ale taky dobré... časem ty citáty ještě zkombinujem ))))))))))))))))) Vidíte i Premiéroví stačí poctivá ojetina za 400tis, nevím proč vyhazujete tuny peněz pro VW mafian grup za nebezpečné šunty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.10.2007 08:34, RE: Auto
anonym posted by:
PRO anonym 21:10:15 - konecne nekdo myslici hlavou ... :))) PRASAK
dik, ale to je proste trosku pocitani,,,kdyz se mi auto nakladove vejde s provozem do 5kč/km tak si poridim to nejlepsi co mohu. navic velka auta jsou stavena na probeh min 400 tkm takze kdyz ho koupim nekde mezi 150-200 tkm, tak ma clovek jeste min 200tkm relativni klid...
ted sem k tomu poridil jeste Subaru outback 3.0 na zimu.,,
ridici SDI a TDI zazraku by ´meli vedet ze nejhorsi crash je pri predjizdeni.
a je fakt rozdil kdyz ma auto zrychleni 0-100km na 7 sec, nebo za 17 sec jako u SDI...to vedle toho kamionu proste pojedete 2,5 krat dele,,,,
dal me bavi jak tady vsivhni resi motor....motor vas nedrzi na silnici.....to jsou gumy, podvozek a brzdy...a tady uz koupi skodovky opravdu nechapu a doporucuji svezt se v poradnem voze alespon par km a pak skocit TDI zazraku a porovnat ale ovce jdou radsi vzdy radsi uprostred stada
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.10.2007 08:55, SDI
Včera jsem s firemní SDi prijel ze sevisu, 85.000km, predni kotouce na vymenu, tezky motor ma svoji dan, ale hlavně hydraulická zdvihátka ventilů, pozor při koupi na cvakání studeného motoru, oprava cca 15tis v autorizovanem. Prumerna spotreba po Praze za rok pouzivani je 5l, Praha-Brno 4,4l. Ale povinné ručení dražší a nezapominejte měnit olej, ta zdvihatka me opravdu prekvapila. Když se motor zahřeje, je celkem kultivoavný a člověk má skutečně pocit, že by dojel kamkoliv
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.10.2007 08:58, Pro Ráďu a podobný inteligenty
anonym posted by:
dik, ale to je proste trosku pocitani,,,kdyz se mi auto nakladove vejde s provozem do 5kč/km tak si poridim to nejlepsi co mohu. navic velka auta jsou stavena na probeh min 400 tkm takze kdyz ho koupim nekde mezi 150-200 tkm, tak ma clovek jeste min 200tkm relativni klid...
ted sem k tomu poridil jeste Subaru outback 3.0 na zimu.,,
ridici SDI a TDI zazraku by ´meli vedet ze nejhorsi crash je pri predjizdeni.
a je fakt rozdil kdyz ma auto zrychleni 0-100km na 7 sec, nebo za 17 sec jako u SDI...to...
Původně jsem na vaše příspěvky ani nechtěl reagovat, ale to se prostě nedá. Pán shání malý naftový auto, a nějakej rozuma mu místo toho doporučí sedmičkový BMW se čtyřlitrovým benzínem. To je logika. Pochopte už jednou konečně, že ne každej si musí vozit zadek v pětimetrový limuzíně a na jeho ježdění mu fabie stačí. A Ráďo, ty jsi kapitola sama pro sebe. Podle stylu tvých příspěvků (nevím, jakýho rozumnýho člověka může fakt pobavit výraz "buzerantwagen" nebo "VW mafian group"???) bych tě tipoval na nějakýho náctiletýho puberťáka s IQ zrmzlý makrely. Stejně jako pár dalších zdejších anonymů, pro který jsou lidi, co si koupí třeba fabii, jen blbci. Jste k smíchu, chudáčci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.10.2007 09:29, RE: Pro Ráďu a podobný inteligenty
A4 posted by:
Původně jsem na vaše příspěvky ani nechtěl reagovat, ale to se prostě nedá. Pán shání malý naftový auto, a nějakej rozuma mu místo toho doporučí sedmičkový BMW se čtyřlitrovým benzínem. To je logika. Pochopte už jednou konečně, že ne každej si musí vozit zadek v pětimetrový limuzíně a na jeho ježdění mu fabie stačí. A Ráďo, ty jsi kapitola sama pro sebe. Podle stylu tvých příspěvků (nevím, jakýho rozumnýho člověka může fakt pobavit výraz "buzerantwagen" nebo "VW mafian group"???) bych tě tipoval...
Prave ty jizdni vlastnosti fabie, podvozek a prilnavost k silnici je u fabii na velmi dobre urovni. To, ze si nechcete sami koupit mala auta neznamena, ze je to spatne. Nekomu ot proste staci. Ja treba osobne bych za 220 Fabii nekoupil, ale rozhodne nehanim. Ja bych sahl bud po nizsi stredni tride typu Stilo, 307 ci tu 406, a nebo pokud opravdu male auto tak Fabie ve srovnani s Corsou a Puntem a 206 neni tak spatna. Kdyby ve Fabii byli poradny motory jako u konurence tak je Fabia mezi malymi auty v pohode. Strohy interier? Ano, ale nekomu to vyhovuje nekomu se hnusi. PS: BWM 740 bych si rad poridil, nic proti tomu nemam, ale pak kdyz se neco rozbije, pojistka urcite nebude 6 tis, zastavba LPG na 8V je 45 tis, a pripadne opravy jsou velmi velmi drahe. Ano auto je staveno ujet 500 tis km a vice, kdezto mala auta po 200 uz jsou na tom velmi spatne, ale ty BMW maji vetsinou tech 500 tis km uz davno za sebou, jen to nevidite. A ze jste mel se 740 stesti, mate LPG a za 4 roky zadna oprava tak jste stastlivec. Prectete si treba recenze tady na Tipcars, kolik treba stoji jen prehrani SW do automaticke prevodovky :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.10.2007 09:59, RE: Já bych bral TDI
anonym posted by:
S SDI jsem nejel, ale 1.4 TDI zvlášť v novější 59kW verzi jede opravdu krásně. (vzhledem k obsahu - samozřejmě)
Musíte ale často řadit a nenechat spadnout otáčky pod 1800.
Spotřeba do 5. litrů je také reálná. I při dynamické jízdě.
O SDI vím, že vydrží opravdu dost a celkový dojem z jízdy taky není špatný, ale po určitých km začíná spalovat dost oleje..........
Petr
spalovat olej ??? mám na sdi skoro 200 000 a po 15 tis. není ani nepatrný úbytek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.10.2007 10:05, RE: volil bych SDI
Mart posted by:
Ahoj vsem,
nevim co je na Fabii tak spatne ?? Nejak nevidim nic od konkurence.
Vlastne me napada jen jeden primy konkurent a to Peugeot 206 SW. Ostatni jiz zminovane vozy jsou z jine tridy. Myslim, ze uvaha je naprosto strizliva, tazatel hleda auto s nizkymi provoznimi naklady a slusnou zustatkovou hodnotou. Myslim, ze voli dobre. Asi bych doporucil ctyrvalec - SDI.
Musime brat v uvahu, ze tazatel najede denne cca 120 km, tzn. predpokladam, ze bude auto uzivat tak 3 roky a pak ho zase vymeni. Fa...
přesně tak, prostě někteří lidi se při výběru auto rozhodojí čistě na základě praktických kritérií:
jezdí většinou ve dvou + možná nějakej menší náklad
najezdí denně zhruba 120km
po třech letech chce auto prodat za co nejvíc

z toho logicky skutečne vychází Fabie v kombajtu s dieslem nejlíp. Prostor pro dva dostatečný, provozní náklady nízké, a i za 10 let bude mít to auto vyšší hodnotu než o polovinu mladší, dvakrát větší, třikrát vybavenější a štyrikrát živější vůz. To je prostě realita, s tím nic neuděláte.

Já taky trpím na velká auta (čím větší tím lepší), v USA jsem byl jedno pár měsíců i spoluvlastníkem Pontiacu Boneville Brougham, ročník 1981. To je typická americká hranatá krabice - tkz. křižník, velikosti asi jako třída S pred 15 lety.
Ale taky rozumím lidem, kteří takovouhle poruchou netrpí a prostě ji stačí vůz, který splní to co potřebují. Někdo třeba musí mít plazmu jak já obývák, zatím co mě stačí zaprděná malá televize.

To by si pak všichni ti malí živnostníci mohli nakoupit BMW 7, MB S-classe a pod. Ale jak by v tom vypadali? Přijeli by vám třeba rekonstruovat koupelnu, zaparkujou v tom bávu, vystoupí dva chlapi v montérkách, ze zadních sedaček vytáhnou kýble a výbavu, v kufru pytle cementu a obkládačky....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 02.10.2007 10:27, RE: volil bych SDI
kuko posted by:
přesně tak, prostě někteří lidi se při výběru auto rozhodojí čistě na základě praktických kritérií:
jezdí většinou ve dvou + možná nějakej menší náklad
najezdí denně zhruba 120km
po třech letech chce auto prodat za co nejvíc

z toho logicky skutečne vychází Fabie v kombajtu s dieslem nejlíp. Prostor pro dva dostatečný, provozní náklady nízké, a i za 10 let bude mít to auto vyšší hodnotu než o polovinu mladší, dvakrát větší, třikrát vybavenější a štyrikrát živější vůz. To je prostě realita, s tím...
Jak by to za chvili vypadalo na silnicich, kazdy by mel 10 let stare BMW 7 nebo audi A8, nikdo by poradne nemel na provoz a tak by to byli vetsinou vraky az na par zachovalych kousku. A kdyz kazdy bude mit 5 metrove auto tak to bude povazovano opet za neco tuctoveho a kazdy zacne kupovat jeste vetsi. Tohle nikam nevede. Tazatel ma jasnou preedstavu. 1 - 2 lidi, male auto, jen kufr je potreba. Deti nema, nebo zrejmne neplanuje, nebo uz mam deti dospele. Jezdi do prace, potrebuje nizkou spotrebu.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.