0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.2 TSI - zkušenost s osmi firemními vozy

category of topic classification: česká vozidla
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 17.07.2014 07:50, Bilance
To je tristní bilance, z 8-mi aut pouhé 3 bez problémů. Ale ty problémy u těch ostatních jsou fakt lahůdka.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Thursday 17.07.2014 09:08, škoda škody
No to je docela mazec. Takové auta mít na firmě, tak mě z toho jebne. Firma potřebuje, aby to jezdilo a nestálo v servise... Ale jak říká kamarád, který dělá u VW mechanika - já bych si koncern nikdy nekoupil, když to vidím :) No a nakonec si ho koupil a samozřejmě zaplakal a vyčítá si, že se té věty nedržel. Ale s těmi svolávačkami je to opravdu na dealerech. Známý má Golfa 1.2 TSi a měl ho lehce po záruce a aniž by to věděl jel jeětě na garančku a udělali mu ty rozvody v rámci svolávačky i po záruce zdarma. No na druhou stranu mu to zařídil ten můj kamarád, tak je otázka, zda by to udělali každému, ale v možnostech dealerů to je. mě jen překvapuje jak tady všichni obhajují Das Auto a přitom v poslední době měla - má tato automobilka nejproblémovější mototry - počínaje PDčkem a konče TSI, ale na druhou stranu jim neuvěřitělně pracuje marketingové oddělení, které to vždy hezky zaobalí :) . Aby jste mě nenapadali, škodovku mám doma :)
respond
marek.sakarFB
number of posts22
date of registration21.10.2013
Thursday 17.07.2014 09:42, re
Nevím no, koupit si TSI do firemních vozidel je prostě jasnej problém. K autu s turbem se člověk musí umět chovat a když vám s tím zaměstnanci jezdí jak se jim zalíbí tak je jasný, že se to brzo promítne a u nových aut obzvlášť. Nemyslím si, že ty fabie někdo zajížděl, že je šetřil když byl motor studenej, nebo nechával vychladit turbo než zhasnul motor. Do firmy patří jednoduché motory nejlépe bez přeplňování (sdi, mpi, htp, fsi). Na druhou stranu kvalita dnešních auto není nijak oslnivá. Každopádně na obhajobu koncernu si myslím, že by se stalo to samé kdyby si pořídili osm Renaultů, Toyot, Bmw, Fiatů nebo jiných aut s přeplňovaným motorem. Ve škodovce jde aspoň poslat hodně věcí na reklamaci a jsou celkově vstřícnější (i když taky jak kde :D to už je pak o lidech). Měl jsem Octavii I- 96, VW Bora- 01 a teď mám VW Passat- 07. A na kvalitu si rozhodně nestěžuju.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Thursday 17.07.2014 10:42, ...
tyhle motory jsou citlivé na zahřátí na začátku jízdy - hlava a rozvody - a dochlazení po jízdě - turbo.

osobně myslím, že pokud není chyba ve výrobě nebo kontrukci (viz svolávačky), jedná se o šikovnost obsluhy...nicméně, jak píšu nahoře - tyto motory jsou na tyto problémy náchylnější než jiné

u škodovky nefunguje "předávání aut" - předávající v autosalonu řekne "tady to máte" a přebírající "ukažte mi, jak se ovládá klima a navigace". předávající by měl seznámit s ovládáním vozu vod základu "máte tam malý výkonný motor, takže první ilometry moc nešlapat na plyn a počkat, až se ohřeje a na dálnici dojíždějte k benzínce na vyhozenou a vypínejte až když vystupujete"

pokud jsou ve firmě řidiči blbci, je na manažerovi autoparku, aby učinil opatření - buď koupi blbuvzdorných aut (atmosféry s minimem výbavy) nebo po řidičích dupal
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Thursday 17.07.2014 10:56, "nemecká kvalita"
s TSi nemá problém len škodovka, ale aj všetci ostatní čo ich zdieľajú. Mám osobnú skúsenosť s dvoma ibizami r.v. č.1 7/2011 a č.2 9/2011
č.1 podložka pod turbo a prehratie SW pri prvej garančke cca 27.000km, výmena rozvodov pri 40.000km, teraz 60.000km a rozvody znova hrkocú.
č.2 podložka pod turbo a prehratie SW pri prvej garančke cca 27.000km, výmena rozvodov pri 32.000km, teraz 55.000km a rozvody menené znova.

Prístup servisu k hrkotajúcej reťazi bol príšerný - to je bežné, nič sa meniť nebude, po mojom násere, OK pozrieme to o dva dni volajú, že závada sa neprejavila a nič meniť nebudú, zase náser, že ak nie je mechanik hluchý a slepí tak na to určite príde ,i to za týždeň vymenili v rámci záruky. Celé to dohadovanie trvalo takmer 3 týždne a reťaž hrkotala pri polovici štartov.
To že pri garančke dali pod turbo podložku je OK, ale to že znížili výkon o cca 10% a zapierali to OK nie je. Môžu všetci nadávať na trancúzov, ale niečo podobné som pri šiestich Peugeotoch počas 10 rokov nezažil.
respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Thursday 17.07.2014 11:50, předávání
Co se týká předávání, tak jsem před měsícem přebíral Aurise a samotné vysvětlvoaní všech funkcí a tlačítek trvalo přes 1 hodinu, sám jsem tím byl mile překvapený.

Při výběru auta jsem se rozhodoval mezi Golf VII, Mazda 3 a Auris a nakonec vyhrál Auris z důvodu velké výbavy a zajímavé ceny a taky velmi dobrého a ochotného prodejce. V tomto ohledu byl přístup prodejce v showromu VW a jeho znalosti katastrofalní. Když jsem se pak rozhodoval a uvědomil si, jak asi budou jednat, když bude s autem nějaký problém, tak byl VW jasně vyřazen jako první.
respond
peterson75
number of posts18
date of registration07.03.2013
Thursday 17.07.2014 12:26, RE: re
marek.sakarFB posted by:
Nevím no, koupit si TSI do firemních vozidel je prostě jasnej problém. K autu s turbem se člověk musí umět chovat a když vám s tím zaměstnanci jezdí jak se jim zalíbí tak je jasný, že se to brzo promítne a u nových aut obzvlášť. Nemyslím si, že ty fabie někdo zajížděl, že je šetřil když byl motor studenej, nebo nechával vychladit turbo než zhasnul motor. Do firmy patří jednoduché motory nejlépe bez přeplňování (sdi, mpi, htp, fsi). Na druhou stranu kvalita dnešních auto není nijak oslnivá. Každopádně na obhajobu koncernu si myslím, že by se stalo to samé kdyby si pořídili osm Renaultů, Toyot, Bmw, Fiatů nebo jiných aut s přeplňovaným motorem. Ve škodovce jde aspoň poslat hodně věcí na reklamaci a jsou celkově vstřícnější (i když taky jak kde :D to už je pak o lidech). Měl jsem Octavii I- 96, VW Bora- 01 a teď mám VW Passat- 07. A na kvalitu si rozhodně nestěžuju.


Problém s rozvody, ale zaměstnanci nezavinili To je konstrukční problém motoru a automobilka se k tomu čelem moc nepostavila. Sám používám služebně Octávku TDi a jsem s ním docela spokojený, aby někdo neřekl, že se snažím kopat do Škodovky. K té vstřícnosti k reklamacím, mám osobní zkušenost se soukromou Toyotou, kde mně např. vyměnili na záruku prokousanou tlumící hmotu kapoty (kuna), což jsem byl mile překvapený. Naštěstí jsem nic jiného nikdy nemusel reklamovat
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Thursday 17.07.2014 14:19, turbo
jak po mně někdo dneska může chtít dochlazovat turbo, když samotné auto se zhasne díky systému start/stop absolutně bez ptaní?
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Thursday 17.07.2014 14:21, RE: turbo
Reno posted by:
jak po mně někdo dneska může chtít dochlazovat turbo, když samotné auto se zhasne díky systému start/stop absolutně bez ptaní?


budeš ho musieť držať na spojke kým sa nedochladí len neviem čo v prípade automatu?
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 17.07.2014 18:45, RE: re
marek.sakarFB posted by:
Nevím no, koupit si TSI do firemních vozidel je prostě jasnej problém. K autu s turbem se člověk musí umět chovat a když vám s tím zaměstnanci jezdí jak se jim zalíbí tak je jasný, že se to brzo promítne a u nových aut obzvlášť. Nemyslím si, že ty fabie někdo zajížděl, že je šetřil když byl motor studenej, nebo nechával vychladit turbo než zhasnul motor. Do firmy patří jednoduché motory nejlépe bez přeplňování (sdi, mpi, htp, fsi). Na druhou stranu kvalita dnešních auto není nijak oslnivá. Každopádně na obhajobu koncernu si myslím, že by se stalo to samé kdyby si pořídili osm Renaultů, Toyot, Bmw, Fiatů nebo jiných aut s přeplňovaným motorem. Ve škodovce jde aspoň poslat hodně věcí na reklamaci a jsou celkově vstřícnější (i když taky jak kde :D to už je pak o lidech). Měl jsem Octavii I- 96, VW Bora- 01 a teď mám VW Passat- 07. A na kvalitu si rozhodně nestěžuju.


Pokud auto není schopné odolat "firemnímu" zacházení ani do ujetí ubohých 100 tisíc kilometrů, je to prostě a jednoduše odfláknutý křáp. Že se koncern poslední roky v kvalitě konstrukcí i výroby hodně "zlepšil" je také fakt. Naše firma od škodovky také po letech odchází, protože poměr kvalita/cena/užitek je úplně mimo realitu.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 17.07.2014 22:23, RE: re
Pavlik posted by:
marek.sakarFB posted by:
Nevím no, koupit si TSI do firemních vozidel je prostě jasnej problém. K autu s turbem se člověk musí umět chovat a když vám s tím zaměstnanci jezdí jak se jim zalíbí tak je jasný, že se to brzo promítne a u nových aut obzvlášť. Nemyslím si, že ty fabie někdo zajížděl, že je šetřil když byl motor studenej, nebo nechával vychladit turbo než zhasnul motor. Do firmy patří jednoduché motory nejlépe bez přeplňování (sdi, mpi, htp, fsi). Na druhou stranu kvalita dnešních auto není nijak oslnivá. Každopádně na obhajobu koncernu si myslím, že by se stalo to samé kdyby si pořídili osm Renaultů, Toyot, Bmw, Fiatů nebo jiných aut s přeplňovaným motorem. Ve škodovce jde aspoň poslat hodně věcí na reklamaci a jsou celkově vstřícnější (i když taky jak kde :D to už je pak o lidech). Měl jsem Octavii I- 96, VW Bora- 01 a teď mám VW Passat- 07. A na kvalitu si rozhodně nestěžuju.
Pokud auto není schopné odolat "firemnímu" zacházení ani do ujetí ubohých 100 tisíc kilometrů, je to prostě a jednoduše odfláknutý křáp. Že se koncern poslední roky v kvalitě konstrukcí i výroby hodně "zlepšil" je také fakt. Naše firma od škodovky také po letech odchází, protože poměr kvalita/cena/užitek je úplně mimo realitu.


Mohu se zeptat o jakou firmu se jedná?
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 18.07.2014 00:16, RE: re
marek.sakarFB posted by:
Nevím no, koupit si TSI do firemních vozidel je prostě jasnej problém. K autu s turbem se člověk musí umět chovat a když vám s tím zaměstnanci jezdí jak se jim zalíbí tak je jasný, že se to brzo promítne a u nových aut obzvlášť. Nemyslím si, že ty fabie někdo zajížděl, že je šetřil když byl motor studenej, nebo nechával vychladit turbo než zhasnul motor. Do firmy patří jednoduché motory nejlépe bez přeplňování (sdi, mpi, htp, fsi). Na druhou stranu kvalita dnešních auto není nijak oslnivá. Každopádně na obhajobu koncernu si myslím, že by se stalo to samé kdyby si pořídili osm Renaultů, Toyot, Bmw, Fiatů nebo jiných aut s přeplňovaným motorem. Ve škodovce jde aspoň poslat hodně věcí na reklamaci a jsou celkově vstřícnější (i když taky jak kde :D to už je pak o lidech). Měl jsem Octavii I- 96, VW Bora- 01 a teď mám VW Passat- 07. A na kvalitu si rozhodně nestěžuju.


Před cca 10 lety jsme měli v bývalé práci 1čkové oktávky TDi 66, 81 a 96 kW a z cca 10 aut odešlo turbo jen u jedné v 70 tkm. Po 3 letech se odprodávaly s cca 130 tkm zaměstnancům nebo do AAA. Turba se nedochlazovala, nikdo nám to zaměstnancům neřekl. Sám jsem netušil že to je potřeba jelikož jsem měl doma atmo 2.0L benzín.

Jinak zmiňuješ že toto by se stalo i Toyotě a dalším. Nestalo, Toyota zatím stejně jako třeba Mazda a snad i korejci nepodlehli malo turbo šílenství u benzínových motorů.
respond
Kojot027
number of posts111
date of registration02.01.2011
Friday 18.07.2014 09:40, Nemlich to samý
V podstatě stejná zkušenost s naším parkem. Řetězové TSI 1,2 litru- prostě problém. A když mi někdo chce tvrdit, že mám dochlazovat turbo, neb je to náchylné bla bla bla, tak je blázen. Dnešní start/stop systém se na nic neptá a motor vypne. Pokud mi turbo odejde v 20 tis km a pak v 50 tis a autem se jezdí popojíždky žádný dálnice a vytáčení do bezvědomí atd. Pak je to opravdu křáp, protože je to udělaný blbě. Kdyby to bylo dejme tomu ve dvou/třech případech ze sta, mohl bych se přiklonit i k tomu, že prostě uživatel je střevo a nějak to svým idiotským užíváním "dojebal". Ale pokud mám 12 aut a z nich mi 9 jde na turbo a u dvou se mění komplet motor do 60 tis km, pak nevidím důvod proč tajit informaci že je to křáp.
Jiné je to v další fázi s motory TSI, které mají řemenový rozvod. Je pravda, že jsem poskočil z fabie do octávie, ale motor je tichý až neslyšný. Kultivovanost projevu až neuvěřitelná, zátah turba příjemný. zatím ale jezdím jen měsíc. Co bude dál se ukáže, neb auto se zastavilo třetí den a odmítalo nastartovat. Po odtahu do autorizáku zjistili jen zablokovanou řídící jednotku. (Smazaly se kilometry, vymazaly stanice rádia, nefungovaly elektrická okna) Přijel na to technik z MB a po celodenním pitvání nikdo nebyl schopen říct proč se to stalo. Od té doby najeto asi 1400 km a vše v pořádku až na drobnost, že okno u řidiče na proklik tlačítka o dvě cvaknutí nesjede až dolů, ostatní okna bez problému. Horší je ten pocit, že se mi to stane třeba 1500 km od baráku někde v zapadlé líné Italské vesnici, kde mi to kompletně zkazí dovolenou a 25 tis za odtah bude realita.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 18.07.2014 10:26, RE: Nemlich to samý
Kojot027 posted by:
V podstatě stejná zkušenost s naším parkem. Řetězové TSI 1,2 litru- prostě problém. A když mi někdo chce tvrdit, že mám dochlazovat turbo, neb je to náchylné bla bla bla, tak je blázen. Dnešní start/stop systém se na nic neptá a motor vypne. Pokud mi turbo odejde v 20 tis km a pak v 50 tis a autem se jezdí popojíždky žádný dálnice a vytáčení do bezvědomí atd. Pak je to opravdu křáp, protože je to udělaný blbě. Kdyby to bylo dejme tomu ve dvou/třech případech ze sta, mohl bych se přiklonit i k tomu, že prostě uživatel je střevo a nějak to svým idiotským užíváním "dojebal". Ale pokud mám 12 aut a z nich mi 9 jde na turbo a u dvou se mění komplet motor do 60 tis km, pak nevidím důvod proč tajit informaci že je to křáp.Jiné je to v další fázi s motory TSI, které mají řemenový rozvod. Je pravda, že jsem poskočil z fabie do octávie, ale motor je tichý až neslyšný. Kultivovanost projevu až neuvěřitelná, zátah turba příjemný. zatím ale jezdím jen měsíc. Co bude dál se ukáže, neb auto se zastavilo třetí den a odmítalo nastartovat. Po odtahu do autorizáku zjistili jen zablokovanou řídící jednotku. (Smazaly se kilometry, vymazaly stanice rádia, nefungovaly elektrická okna) Přijel na to technik z MB a po celodenním pitvání nikdo nebyl schopen říct proč se to stalo. Od té doby najeto asi 1400 km a vše v pořádku až na drobnost, že okno u řidiče na proklik tlačítka o dvě cvaknutí nesjede až dolů, ostatní okna bez problému. Horší je ten pocit, že se mi to stane třeba 1500 km od baráku někde v zapadlé líné Italské vesnici, kde mi to kompletně zkazí dovolenou a 25 tis za odtah bude realita.


A přesto Ti dneska drtivá většina lidí řekne, že nový auto je spolehlivý a nemáš s ním žádné starosti...
Jo to je kapitalismus poslední doby. Koupíš is věc, se kterou máš problémy bez ohledu na cenu, reklamuješ ji, s některými nedostatatky se musíš smířit, stejně tak s absencí užitečných funkcí u věci předchozí a už se těšíš na den, kdy se jí konečně zbavíš, abys ji nahradil ještě větším "modernějším" krámem.
respond
Kojot027
number of posts111
date of registration02.01.2011
Friday 18.07.2014 12:58, RE: Nemlich to samý
David V posted by:
Kojot027 posted by:
V podstatě stejná zkušenost s naším parkem. Řetězové TSI 1,2 litru- prostě problém. A když mi někdo chce tvrdit, že mám dochlazovat turbo, neb je to náchylné bla bla bla, tak je blázen. Dnešní start/stop systém se na nic neptá a motor vypne. Pokud mi turbo odejde v 20 tis km a pak v 50 tis a autem se jezdí popojíždky žádný dálnice a vytáčení do bezvědomí atd. Pak je to opravdu křáp, protože je to udělaný blbě. Kdyby to bylo dejme tomu ve dvou/třech případech ze sta, mohl bych se přiklonit i k tomu, že prostě uživatel je střevo a nějak to svým idiotským užíváním "dojebal". Ale pokud mám 12 aut a z nich mi 9 jde na turbo a u dvou se mění komplet motor do 60 tis km, pak nevidím důvod proč tajit informaci že je to křáp.Jiné je to v další fázi s motory TSI, které mají řemenový rozvod. Je pravda, že jsem poskočil z fabie do octávie, ale motor je tichý až neslyšný. Kultivovanost projevu až neuvěřitelná, zátah turba příjemný. zatím ale jezdím jen měsíc. Co bude dál se ukáže, neb auto se zastavilo třetí den a odmítalo nastartovat. Po odtahu do autorizáku zjistili jen zablokovanou řídící jednotku. (Smazaly se kilometry, vymazaly stanice rádia, nefungovaly elektrická okna) Přijel na to technik z MB a po celodenním pitvání nikdo nebyl schopen říct proč se to stalo. Od té doby najeto asi 1400 km a vše v pořádku až na drobnost, že okno u řidiče na proklik tlačítka o dvě cvaknutí nesjede až dolů, ostatní okna bez problému. Horší je ten pocit, že se mi to stane třeba 1500 km od baráku někde v zapadlé líné Italské vesnici, kde mi to kompletně zkazí dovolenou a 25 tis za odtah bude realita.
A přesto Ti dneska drtivá většina lidí řekne, že nový auto je spolehlivý a nemáš s ním žádné starosti... Jo to je kapitalismus poslední doby. Koupíš is věc, se kterou máš problémy bez ohledu na cenu, reklamuješ ji, s některými nedostatatky se musíš smířit, stejně tak s absencí užitečných funkcí u věci předchozí a už se těšíš na den, kdy se jí konečně zbavíš, abys ji nahradil ještě větším "modernějším" krámem.


A to je jen s autem. Ted když to beru zpětně, tak nejlepší mobil byla Nokia 6300, která i přes stáří 12 let pořád funguje. Třeba 6 měsíců mi leží doma, pak ji nabiju a vydrží 4 dny na motorce, bez problému. Udělat to s dnešním smartfounem, jedno jaké značky je harakiri. Za den je to vybitý, ale má to funkce pane!! Ja chci volat a občas napsat zprávu. Ale máte tu facebook, a internet a navigaci... Ale už je to potřetí v servisu, protože GPS nejde! No tak to tu nechte a místo HTC si vemte Sony.. a za 3 měsíce na toho co mi to nabízel koukám zas.. a zas reklamuju. Pak LG.. pak zkouška Huawei. Nakonec nokia a ted zas Sony. Chjo... :o) O domácích spotřebičích jako pračka a lednice se nemá cenu bavit, prostě jem rezignoval a v podstatě každých 5 -6 let to měníme, protože oprava stojí 8 tis a nový kus 9 tis.. :(, ale když se jedná o auto, tak je to blbý, protože potřebuješ někde být, případně odněkud odjet.. nedej bože aby to přestalo jet, když předjíždíš kamion a v protisměru se vyhoupne jinej.. prostě už nevěřím ničemu a pořád kontroluji, co kde syčí praská bouchá..
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 18.07.2014 13:17, RE: Nemlich to samý
Kojot027 posted by:
David V posted by:
Kojot027 posted by:
V podstatě stejná zkušenost s naším parkem. Řetězové TSI 1,2 litru- prostě problém. A když mi někdo chce tvrdit, že mám dochlazovat turbo, neb je to náchylné bla bla bla, tak je blázen. Dnešní start/stop systém se na nic neptá a motor vypne. Pokud mi turbo odejde v 20 tis km a pak v 50 tis a autem se jezdí popojíždky žádný dálnice a vytáčení do bezvědomí atd. Pak je to opravdu křáp, protože je to udělaný blbě. Kdyby to bylo dejme tomu ve dvou/třech případech ze sta, mohl bych se přiklonit i k tomu, že prostě uživatel je střevo a nějak to svým idiotským užíváním "dojebal". Ale pokud mám 12 aut a z nich mi 9 jde na turbo a u dvou se mění komplet motor do 60 tis km, pak nevidím důvod proč tajit informaci že je to křáp.Jiné je to v další fázi s motory TSI, které mají řemenový rozvod. Je pravda, že jsem poskočil z fabie do octávie, ale motor je tichý až neslyšný. Kultivovanost projevu až neuvěřitelná, zátah turba příjemný. zatím ale jezdím jen měsíc. Co bude dál se ukáže, neb auto se zastavilo třetí den a odmítalo nastartovat. Po odtahu do autorizáku zjistili jen zablokovanou řídící jednotku. (Smazaly se kilometry, vymazaly stanice rádia, nefungovaly elektrická okna) Přijel na to technik z MB a po celodenním pitvání nikdo nebyl schopen říct proč se to stalo. Od té doby najeto asi 1400 km a vše v pořádku až na drobnost, že okno u řidiče na proklik tlačítka o dvě cvaknutí nesjede až dolů, ostatní okna bez problému. Horší je ten pocit, že se mi to stane třeba 1500 km od baráku někde v zapadlé líné Italské vesnici, kde mi to kompletně zkazí dovolenou a 25 tis za odtah bude realita.
A přesto Ti dneska drtivá většina lidí řekne, že nový auto je spolehlivý a nemáš s ním žádné starosti... Jo to je kapitalismus poslední doby. Koupíš is věc, se kterou máš problémy bez ohledu na cenu, reklamuješ ji, s některými nedostatatky se musíš smířit, stejně tak s absencí užitečných funkcí u věci předchozí a už se těšíš na den, kdy se jí konečně zbavíš, abys ji nahradil ještě větším "modernějším" krámem.
A to je jen s autem. Ted když to beru zpětně, tak nejlepší mobil byla Nokia 6300, která i přes stáří 12 let pořád funguje. Třeba 6 měsíců mi leží doma, pak ji nabiju a vydrží 4 dny na motorce, bez problému. Udělat to s dnešním smartfounem, jedno jaké značky je harakiri. Za den je to vybitý, ale má to funkce pane!! Ja chci volat a občas napsat zprávu. Ale máte tu facebook, a internet a navigaci... Ale už je to potřetí v servisu, protože GPS nejde! No tak to tu nechte a místo HTC si vemte Sony.. a za 3 měsíce na toho co mi to nabízel koukám zas.. a zas reklamuju. Pak LG.. pak zkouška Huawei. Nakonec nokia a ted zas Sony. Chjo... :o) O domácích spotřebičích jako pračka a lednice se nemá cenu bavit, prostě jem rezignoval a v podstatě každých 5 -6 let to měníme, protože oprava stojí 8 tis a nový kus 9 tis.. :(, ale když se jedná o auto, tak je to blbý, protože potřebuješ někde být, případně odněkud odjet.. nedej bože aby to přestalo jet, když předjíždíš kamion a v protisměru se vyhoupne jinej.. prostě už nevěřím ničemu a pořád kontroluji, co kde syčí praská bouchá..


Já to bohužel myslel obecně
Příklad z poslední doby. Máme ledničku Zanussi z roku 2001 (v třídě C, takže sice má výkonnější kompresor, a víc žere, ale když ji otevřeš, netrvá věčnost, než se dochladí) s mechanickým termostatem. Tcháni si koupili moderní ledničku Samsung 2-kompresorovou s dispalyem, "nulovou" zónou a podobnými vyfikundacemi (nic proti pokroku) s elektronickým regulátorem v provedení A+ nebo jak se značí ty super šetrné spotřebiče s malou spotřebou. Člověk by řekl paráda, všechno nastavené, člověk přesně ví kde je jaká teplota, vše funguje, jak má. A jeli na dovolenou. Co se nestalo, přišel banální asi 1/2 hodinový výpadek elektřiny a lednička, aby "se ochránila" tak se po skončení lokálního blackoutu vypla.
Jaká "atmosféra" čekala doma na vrátivši se tchány, snad ani nemusím popisovat - pokrok nezastavíš!
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 18.07.2014 15:38, RE: Nemlich to samý
Kojot027 posted by:
David V posted by:
Kojot027 posted by:
V podstatě stejná zkušenost s naším parkem. Řetězové TSI 1,2 litru- prostě problém. A když mi někdo chce tvrdit, že mám dochlazovat turbo, neb je to náchylné bla bla bla, tak je blázen. Dnešní start/stop systém se na nic neptá a motor vypne. Pokud mi turbo odejde v 20 tis km a pak v 50 tis a autem se jezdí popojíždky žádný dálnice a vytáčení do bezvědomí atd. Pak je to opravdu křáp, protože je to udělaný blbě. Kdyby to bylo dejme tomu ve dvou/třech případech ze sta, mohl bych se přiklonit i k tomu, že prostě uživatel je střevo a nějak to svým idiotským užíváním "dojebal". Ale pokud mám 12 aut a z nich mi 9 jde na turbo a u dvou se mění komplet motor do 60 tis km, pak nevidím důvod proč tajit informaci že je to křáp.Jiné je to v další fázi s motory TSI, které mají řemenový rozvod. Je pravda, že jsem poskočil z fabie do octávie, ale motor je tichý až neslyšný. Kultivovanost projevu až neuvěřitelná, zátah turba příjemný. zatím ale jezdím jen měsíc. Co bude dál se ukáže, neb auto se zastavilo třetí den a odmítalo nastartovat. Po odtahu do autorizáku zjistili jen zablokovanou řídící jednotku. (Smazaly se kilometry, vymazaly stanice rádia, nefungovaly elektrická okna) Přijel na to technik z MB a po celodenním pitvání nikdo nebyl schopen říct proč se to stalo. Od té doby najeto asi 1400 km a vše v pořádku až na drobnost, že okno u řidiče na proklik tlačítka o dvě cvaknutí nesjede až dolů, ostatní okna bez problému. Horší je ten pocit, že se mi to stane třeba 1500 km od baráku někde v zapadlé líné Italské vesnici, kde mi to kompletně zkazí dovolenou a 25 tis za odtah bude realita.
A přesto Ti dneska drtivá většina lidí řekne, že nový auto je spolehlivý a nemáš s ním žádné starosti... Jo to je kapitalismus poslední doby. Koupíš is věc, se kterou máš problémy bez ohledu na cenu, reklamuješ ji, s některými nedostatatky se musíš smířit, stejně tak s absencí užitečných funkcí u věci předchozí a už se těšíš na den, kdy se jí konečně zbavíš, abys ji nahradil ještě větším "modernějším" krámem.
A to je jen s autem. Ted když to beru zpětně, tak nejlepší mobil byla Nokia 6300, která i přes stáří 12 let pořád funguje. Třeba 6 měsíců mi leží doma, pak ji nabiju a vydrží 4 dny na motorce, bez problému. Udělat to s dnešním smartfounem, jedno jaké značky je harakiri. Za den je to vybitý, ale má to funkce pane!! Ja chci volat a občas napsat zprávu. Ale máte tu facebook, a internet a navigaci... Ale už je to potřetí v servisu, protože GPS nejde! No tak to tu nechte a místo HTC si vemte Sony.. a za 3 měsíce na toho co mi to nabízel koukám zas.. a zas reklamuju. Pak LG.. pak zkouška Huawei. Nakonec nokia a ted zas Sony. Chjo... :o) O domácích spotřebičích jako pračka a lednice se nemá cenu bavit, prostě jem rezignoval a v podstatě každých 5 -6 let to měníme, protože oprava stojí 8 tis a nový kus 9 tis.. :(, ale když se jedná o auto, tak je to blbý, protože potřebuješ někde být, případně odněkud odjet.. nedej bože aby to přestalo jet, když předjíždíš kamion a v protisměru se vyhoupne jinej.. prostě už nevěřím ničemu a pořád kontroluji, co kde syčí praská bouchá..


Od poučeného čtenáře Tipcars bych čekal, že se hodně velkým obloukem vyhne zrovna profláknutému 1.2 TSi. Mám 3 měsíce nové Verso, 2,5 tkm a po zkušennosti s předchozím Yarisem od novoty si nepřipouštím, že by mě měly potkat jakékoli závady v příštích několika letech..

S těma telefonama a spotřebičema jsi asi prostě smolař nebo fakt nevím. Po Nokiích kupuju jen telefony Nexus od Googlu s čistým Androidem, tzn. bez bloatwaru co tam přidávají výrobci a v pohodě. Stejně tak všechny spotřebiče koupené v roce 2004 máme pořád OK. Snažím se kupovat kvalitní výrobky a nejdu jen a pouze po ceně.
respond
Tycoon
number of posts62
date of registration05.11.2011
Friday 18.07.2014 18:34, Motory
Motory se staly největší slabinou koncernu. Třeba ta FII po faceliftu. TDI si při běžném nájezdu nikdy nezaplatí vysokou pořizovací cenu, TSI rizikové, 1.4 16V a HTP nemají dost dynamiky pro plné zatížení nebo dálniční provoz. Jediný obecně doporučitelný motor je šestnáctistovka, ale ta po faceliftu vypadla z nabídky.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 18.07.2014 19:19, TSI
Docela by mne zajímalo,jak to doopravdy je?Že s motory 1.2 tsi byly problémy je všeobecně známo,ale aby se z osmi vozů jich pět takhle porouchalo,tak to musí bejt velká smůla.Například NH CAR tvrdí že se jim vrací v reklamaci z hruba jeden vůz z padesáti.Taky to nemusí tak být,třeba si nechtějí odradit zákazníky.Jisté je že všechny vozy s motory TSI co testoval AUTOBILD ujelo 100 000 km bez problémů včetně 1.2 tsi,po demontáži nevykazoval řetěz žádné znatelné opotřebení.V každém případě od druhé půlky roku 2011 dostaly motory 1.2 TSI zesílené řetězy co má i Rapid.Problém je ,že zesílený řetěz nepasuje na motory vyrobené v roce 2010.Muselo by se přelisovat ozubené kolo na klikové hřídeli.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 18.07.2014 23:46, RE: TSI
Fanda posted by:
Docela by mne zajímalo,jak to doopravdy je?Že s motory 1.2 tsi byly problémy je všeobecně známo,ale aby se z osmi vozů jich pět takhle porouchalo,tak to musí bejt velká smůla.Například NH CAR tvrdí že se jim vrací v reklamaci z hruba jeden vůz z padesáti.Taky to nemusí tak být,třeba si nechtějí odradit zákazníky.Jisté je že všechny vozy s motory TSI co testoval AUTOBILD ujelo 100 000 km bez problémů včetně 1.2 tsi,po demontáži nevykazoval řetěz žádné znatelné opotřebení.V každém případě od druhé půlky roku 2011 dostaly motory 1.2 TSI zesílené řetězy co má i Rapid.Problém je ,že zesílený řetěz nepasuje na motory vyrobené v roce 2010.Muselo by se přelisovat ozubené kolo na klikové hřídeli.


Ad statistika, osobně znám jen jednoho majitele Fabie 1.2 HTP. V 50 tkm po 5 letech měl podpálené ventily nebo jak se to odborně nazývá. V tu dobu taky musel měnit přední kotouče. Kotouče jsou sice tzv. spotřebka, ale ozvala se poněkud brzo... Asi holt nejlacinější díly v novém autě od výrobce.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.