0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.2 HTP - zkušenosti po třech letech

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 14:02, RE: účinnost a úspora
maloch posted by:
Ještě si propočítejte celkové náklady v roce. Trošku se zamyslet neškodí a došel by jste k názoru, že spotřeba není to hlavní. Kdyby to bylo tak úžasné jak se tady snažíte dokázat tak naše zemička je plná BMW. Srovnáváte naprosto neporovnatelnou záležitost!!!
Porovnávám úspornost a účinnost dvou pohonných jednotek, ne celkové náklady. Bavím se tady o motoru. Celkové náklady se nedají vyjádřit, protože záležejí na miliardě dalších věcí (proměnných). Účinnost motoru závisí jen na dvou proměnných - PŘÍKON + VÝKON.

A popravdě řečeno, ani těma celkovýma nákladama si nejsem tak jistý ve prospěch Škody. Když se něco posere, tak je samozřejmé, že na BMW budou stát díly více, ale...... ale to už by jsme se bavili o těch vlivech, které jsem zmínil výše a kterých je milion... Zkuste srovna člověka, který měl štěstí, a koupil si 330D, 2 roky staré, které mu slouží dejme tomu 4 roky absolutně bez poruch s člověkem, který takové štěstí nemá a koupí novou Fabii, špatný kus, na kterém se mu bude pořád něco srát. Kdo asi bude mít vyšší náklady na provoz za ty 4 roky? Nemá cenu to řešit. Do značné míry náklady prostě a jednoduše ovlivňuje štěstí a náhodilost.

Bavíme-li se jen o motoru, 1.2 HTP je prostě mizerný stroj.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 14:04, RE: účinnost a úspora
David V posted by:
Nákladama bych se moc neoháněl. Před 5,5 roky jsem kupoval ojetinu za cca 140 kKč a najel s ní k dnešku cca 60 000 km a každý kilometr mě stál cca 4 Kč (5,50 Kč když započítám ztrátu hodnoty vozu). Najezdím cca 10 tisíc ročně a je to auto střední třídy. Vím jistě, že kdybych před těmi skoro 6-ti lety koupil novou Fábii, tak bych na tom byl finančně hůře.
No to záleží na štěstí!!!Někdo najezdí na ojetině 5.let bez větších nákladů 80.tis km,nědo do ní jenom sype peníze!!!Čím složitější auto,tím více věcí na opravu!!!Mě se jeví jako super ojetina Focus 1,6i tak od 02 nahoru,příjemně se s ním jezdí,cena ND slušná a spolehlivost nadprůměrná!!!Pokud to srovnám s Fábií tak nebe a dudy!!!I když Focus je v jiné třídě cenově je na tom skoro stejně a když vezmu výbavu,tak kdykoliv mám možnost se s Focusem svést tak se těším!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 14:07, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
Vywern posted by:
Ja bych se tim trhem moc neohanel. To je trochu zavadejici. Reklama, ruzne "akce", usmev a drzost prodejce udela sve a malo lidi si pak prizna, ze mohli koupit lepe :)

Add recenze, ta mi prijde ok, jen nevim, jestli ji mam uplne verit. Znam spoustu majitelu co maji s fabiemi problemy a tak se mi nezda, ze by nebyl za celou dobu tady ani jeden...Jinak vymena napravy v 90ti mi prijde dost uchylna. To je nejak brzy ne?
Sam mam zkusenost s fabii kombi 74kW a to auto sice jelo, ale ne nijak zazracn...
no vždyť ta reklama je součástí trhu. Nebo reklamu, různé "akce", usmev a drzost prodejce mají jenom u Škodovky?

Trh přece není neobjektivní, neprosadí se vždy ten nejlepší. To jsem ani netvrdil. Škodovky se v ČR budou prodávat vždy víc než jinde. To je specifikum trhu. Proto si taky mohli za ně účtovat "nadstandardní" ceny.

Každý ať si koupí co chce. Když člověk není blbej, tak skusí víc autosalonů, víc značek, porovná, zváží, vybere co je pro něj nejlepší.

Myslím, že Fabie byla navržena přesně na to, jaks to popsal. U nás se díky stavu ekonomiky bohužel často stává rodinným vozem a pod., ale těžko od ní čekat, že to bude zvládat bez problémů....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 14:30, RE: účinnost a úspora
Kepo posted by:
Porovnávám úspornost a účinnost dvou pohonných jednotek, ne celkové náklady. Bavím se tady o motoru. Celkové náklady se nedají vyjádřit, protože záležejí na miliardě dalších věcí (proměnných). Účinnost motoru závisí jen na dvou proměnných - PŘÍKON + VÝKON.

A popravdě řečeno, ani těma celkovýma nákladama si nejsem tak jistý ve prospěch Škody. Když se něco posere, tak je samozřejmé, že na BMW budou stát díly více, ale...... ale to už by jsme se bavili o těch vlivech, které jsem zmínil výše a kte...
Kepo, já už asi chápu kam míříš. Jde ti prostě o čistou fyzikální účinnost přeměny energie (palivo) na kinetickou energii (sorry, jsem spíš na humanitní vědy, takže moje fyzikální pojmy jsou trošku, hmm, řekl bych debilní, haha).

OK, takhle to beru. V tom máš pravdu. Jenomže...jenomže když se na to koukneš v celém tom kontextu, jsme opět na začátku. Cena, náklady, údržba...Oni v těch automobilkách asi taky nebudou úplně pitomí, určitě to mají spočítaný. Takže těch pár procent rozdílu na účinnosti si bohatě vynahradí na desítkách procent rozdílu v ceně a pod.

Jestli je 1.2HTP mizerný stroj? Takhle radikální bych až nebyl. Je to prostě motor jako každý jiný, má svoje pozitiva i negativa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 14:51, RE: účinnost a úspora
davEsim posted by:
v tom to právě je...auto se kterým se táhnu jako smrt (takže o to déle jedu) a žere skoro šest a půl litru prostě nízkonákladové auto není ani omylem
A ty jezdíš se svým báwem za kolik? Nějak si mi předtím (radši?) neodpověděl...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 14:56, RE: účinnost a úspora
dagoš posted by:
No to záleží na štěstí!!!Někdo najezdí na ojetině 5.let bez větších nákladů 80.tis km,nědo do ní jenom sype peníze!!!Čím složitější auto,tím více věcí na opravu!!!Mě se jeví jako super ojetina Focus 1,6i tak od 02 nahoru,příjemně se s ním jezdí,cena ND slušná a spolehlivost nadprůměrná!!!Pokud to srovnám s Fábií tak nebe a dudy!!!I když Focus je v jiné třídě cenově je na tom skoro stejně a když vezmu výbavu,tak kdykoliv mám možnost se s Focusem svést tak se těším!!!
Na štěstí ano i ne. Na schopnostech kupujícího záleží velmi, stejně tak jak záleží na modelové řadě a výrobci. Vybral sis Focuse - v segmentu dobrá volba, proč sis nevybral třeba nějakýho Rencka nebo Pažouta....? To je to fundamentální, dobře zvolit model, ten který má dobré reference a pak kontrolovat aktuální stav konkrétních exemplářů, a to není o štěstí, ale o znalostech a schopnostech poznat levotu. O štěstí je to, co nejsi schopen zkontrolovat, ale proto sis na začátku vhodně vybral model, abys tomu štěstí přišel co nejvíce naproti. Kdo kupuje nové auto na 2-3 roky, tak je výrobce téměř lhostejný, proto se v rámci garance může pustit i do rizikovějších vozů, a tak se i tyto vozy dají ojeté sehnat...a dají se pak na nich prodělat gatě nevhodnou volbou modelu z důvodu nevědomosti a korunovat to neschopností si vůz prohlédnout. Tam už má štěstí hodně práce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 15:05, RE: Rozumná recenze
maloch posted by:
Ty pneu nedokážu posoudit, mám tam od výrobce letňáky 185/60 R14 Barum Brilantis. Na mokru dost hlučej, a vezmou si klidně o 0,5 - 1 /100 km více. Na suchu jezdím v poho pod 6l/100 km. Jinak jsou to standardní pneu. Po 20 tis. prakticky netknuté.
Na zimu jsem koupil Kleber krisalp 165/70 na pohled s brutálním vzorkem, ale na spotřebě prakticky žádná změna. Už jsem je letos tesnul na hlubokém sněhu na Mísečky a paráda.
Jestli ti berou o litr vic tak bys je mel asi dofouknout...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 15:27, RE: účinnost a úspora
davEsim posted by:
naprosto souhlasím....výkon jako sekačka na trávu a neskutečná spotřeba (zajímalo by mě po kolika kilometrech se ten krám na těch 140 rozjede -jestli až u Brna nebo az za ním když jedu z Prahy)... mam bmw 120i (110kW) a musel bych jezdit jako prase abych mel takovou spotrebu, přítom krásně táhne...kromě toho nechápu jak si nekdo za 300 tisic muze koupit takovou hruzu nemluve o tom ze snad jen blb si dneska koupi uplně nový auto který za rok nemá v tomto případě ani poloviční hodnotu (ja bmw por...
No jo, typicka argumentace mistra sveta v BMW 120i :o). Muzes mi treba prozradit, proc takove Mini One s motorem 1.6 66kW ma stejnou normovanou spotrebu (6.7) jako jako Fabie s 1.4 s 63 kW (6.5), pro info HTP 44kW (5.9) a ma tedy udajne stejnou spotrebu jako to tvoje ukrutně úsporné BMW s dvoulitrem a vykonem skoro dvojnasobnym? Bud udelali nekde soudruzi z BMW chybu, ze jim jezdi vsechna auta se stejnou spotrebou bez ohledu na objem motoru a velikost vozidla, nebo kecas ty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 17:13, RE: účinnost a úspora
davEsim posted by:
naprosto souhlasím....výkon jako sekačka na trávu a neskutečná spotřeba (zajímalo by mě po kolika kilometrech se ten krám na těch 140 rozjede -jestli až u Brna nebo az za ním když jedu z Prahy)... mam bmw 120i (110kW) a musel bych jezdit jako prase abych mel takovou spotrebu, přítom krásně táhne...kromě toho nechápu jak si nekdo za 300 tisic muze koupit takovou hruzu nemluve o tom ze snad jen blb si dneska koupi uplně nový auto který za rok nemá v tomto případě ani poloviční hodnotu (ja bmw por...
nechapu, proc porovnavat eneporovnatelne. HTP je motor do mesta a mimo mesto tak do 100 km/h, pri tohle rezimu a normlanim stylu jizdy je schopen provozu za prijatelnou spotrebu. Zkuste ve meste jezdit za stejnou spotrebu treba se dvoulitrem, tam totalne prohrajete a HTP ma navrch. Samozrejme ze na dalnici se tenhle pomer obraci. Jen hlupak by si kupoval HTP primarne na dalnici a na provoz rychlosti 140km/h a vice. Prumerne auto potrebuje na prekonani rychlosti 130 km/h cca 30kW vykonu (ted me nekamenujte, presne to nevim), coz u HTP znamena skoro 2/3 maxima, takze je jasne, ze ve 140 a vice km/h uz se hodne blizi maximu a to je vykoupeno spotrebou a vase BMW bude mit nahoru. .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 17:20, RE: účinnost a úspora
Kepo posted by:
Částečně máte pravdu, ale v zásadě s Vámi spíše souhlasit nemůžu. Kolega z článku určitě nejezdí na plný plyn. Kdyby tak jezdil, odměnila by se mu Fabie průměrnou spotřebou dejme tomu nad 8 litrů. Když budete jezdit na plný "kotel" s BMW 330D, odmění se spotřebou dejme tomu 9-10l. Rozdíl 1 - 1,5l, ale s bavorákem pojedete na dálnici o 100 km/h rychleji než s HTP a zrychlení bude minimálně 2x větší, zkrátka 3 litrový dýzl bude trhat vozovku pod Vámi, kdežto s HTP ať budete řadit jaký kvalt chcete...
Neznamena to D tak nahodou Diesel? :o) Proc srovnavat benzin s dieselem, srovnavejte to same. Fabie diesel taky nebude jezdit za 8, ani za 6, ale za podstatne min. A btw, neni to BMW o par korun drazsi? Asi by se to melo v necem projevit ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 18:55, RE: účinnost a úspora
mikes posted by:
Neznamena to D tak nahodou Diesel? :o) Proc srovnavat benzin s dieselem, srovnavejte to same. Fabie diesel taky nebude jezdit za 8, ani za 6, ale za podstatne min. A btw, neni to BMW o par korun drazsi? Asi by se to melo v necem projevit ne?
Tak třeba já mám taky Fábii, akorát 1,9 TDi PD(74kw) a průměrnou spotřebu, dle PP 4,9 l a to nejezdim na spotřebu. Tohle přesně ukazuje kde je rozdíl mezi benzínem a dieslem, takž nechápu proč tady někdo porovnává, něco, co se porovnat nedá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 20:37, RE: účinnost a úspora
pan Purkrábek z Purkrabí posted by:
Tak třeba já mám taky Fábii, akorát 1,9 TDi PD(74kw) a průměrnou spotřebu, dle PP 4,9 l a to nejezdim na spotřebu. Tohle přesně ukazuje kde je rozdíl mezi benzínem a dieslem, takž nechápu proč tady někdo porovnává, něco, co se porovnat nedá.
on ten diesel se zrovna moc nevyplatí.,nafta je dražší o cca 2 kč,spotřeba je při stejné kubatůře menší v reálu 1,5 l/100km.Nutnost vyměnovat filtry při přechodu ze zimní nafty na letní a naopak a také ta krásná vůně co se line z výfuku.Já sem měl možnost se projet v BMW 528i a v fabii htp.V BMW jedu jako člověk,ve fábce ne.
Rozesmál mě ten pisatel co narval na HTP 195 pneu.určitě je to doporučený rozměr podle TP.Tak potom nevím kdo si tu honí ego
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 20:38, RE: účinnost a úspora
pan Purkrábek z Purkrabí posted by:
Tak třeba já mám taky Fábii, akorát 1,9 TDi PD(74kw) a průměrnou spotřebu, dle PP 4,9 l a to nejezdim na spotřebu. Tohle přesně ukazuje kde je rozdíl mezi benzínem a dieslem, takž nechápu proč tady někdo porovnává, něco, co se porovnat nedá.
Mám Smart 0,8D a ten jezdí za 3,2 neni to lepší?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 20:43, skoda na prd jo jo
jako, presne tenhle jsem koupil manzelce ze jo, stejne jsem na tom jezdil ja jako, bylo to jako druhe auti do domu ze jo. A pak ve stdvacetitisici kilometry neco prdlo vepredu jako pak se rozsvitili kontrolky a auti uz nejelo ze jo. Jako prej tomu smejdu praskly rozvody, jako uz jsem to tady psal, jako. Je to smejd ze jo, kyz to ani nenapisou v manualu ze to treba menit. jsem to odvezl za mechanikem jako a koukali tam na mne jak na blba ze jo. Prej jsem s tym mel prijet drive. Kto to mel ksakru vedet ze jo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 20:52, Spotreba
No resi se tu spotreba, kdyz vezmeme, ze ten HTP ma ve meste kolem 7mi a u normalniho ridice 6,5 prumer. Tak je zajimave srovnani s motorem od toyoty v yarisu 1,0 ctyrvalec, ktery ma ve meste 5,6 a prumer 5,1. Ano je to o 200kg lehci auto a v tom bude asi hacek, on ten HTP neni treba spatny a v takovem yarisu by jezdil taky za 5litru..ale cela fabie je konstrukcne tezka. Jestli neni zakopany pes tam.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 21:00, RE: Spotreba
Vywern posted by:
No resi se tu spotreba, kdyz vezmeme, ze ten HTP ma ve meste kolem 7mi a u normalniho ridice 6,5 prumer. Tak je zajimave srovnani s motorem od toyoty v yarisu 1,0 ctyrvalec, ktery ma ve meste 5,6 a prumer 5,1. Ano je to o 200kg lehci auto a v tom bude asi hacek, on ten HTP neni treba spatny a v takovem yarisu by jezdil taky za 5litru..ale cela fabie je konstrukcne tezka. Jestli neni zakopany pes tam.
jelikož motor HTP je tříválec,má těžký setrvačník,aby se zjemnil chod motoru (V8 ho naopak nemají vůbec).HTP proto jde těžko do otáček,a naopak potom jdou pomalu dolů (nelze rychle řadit).Taky jedno mínus k výkonu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 21:01, RE: účinnost a úspora
mila001 posted by:
Mám Smart 0,8D a ten jezdí za 3,2 neni to lepší?
ne,není,ze šlapacího auta sem vyrostl
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 21:07, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
Alkantpan posted by:
Ano? A co emise Vasi Toyoty 2.0 diesel versus emise toho maloobjemoveho benzinu.?
Dnes je v mode jen oxid uhlicity a pri zmince cehokoli jineho Te ekofasisti rovnou upali. Takze ten diesel je ekologictejsi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 21:15, RE: účinnost a úspora
mikes posted by:
No jo, typicka argumentace mistra sveta v BMW 120i :o). Muzes mi treba prozradit, proc takove Mini One s motorem 1.6 66kW ma stejnou normovanou spotrebu (6.7) jako jako Fabie s 1.4 s 63 kW (6.5), pro info HTP 44kW (5.9) a ma tedy udajne stejnou spotrebu jako to tvoje ukrutně úsporné BMW s dvoulitrem a vykonem skoro dvojnasobnym? Bud udelali nekde soudruzi z BMW chybu, ze jim jezdi vsechna auta se stejnou spotrebou bez ohledu na objem motoru a velikost vozidla, nebo kecas ty.
no mužeš to bud ověřit prakticky jako já nebo si o tom aspon něco přečíst, ale zkraceně řečeno páč jsou to motory na hovno...a v tom to právě je, ja si bwm nekoupil kvuli pubertačkám ale kvuli technologii, kterou mají
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 21:17, RE: účinnost a úspora
A4 posted by:
A ty jezdíš se svým báwem za kolik? Nějak si mi předtím (radši?) neodpověděl...
7 a užiju si to
respond
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.