0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.2 HTP a zkušenosti majitele po 30 tis. km

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 08:25, RE: z diskuse na moje.auto - bez komentáře
anonym posted by:
Re: Fabia

Nevhodný příspěvek?

04.08.2009 09:39 RichtrJan

Já klimu nechtěl, kvůli těm zbytečným nákladům. (cca 1300,- ročně). I při 25 venku je vevnitř s větrákem na 2 příjemně. S klimou si myslím, že to pojede obstojně, na dálnici do dlouhých stoupání asi bude lepší ji vypnout. Spotřeba cca 1-1,5 navíc. Teď je klima zdarma.
Teď je mi konečně jasnější uvažování stádového škodovkáře - není mu líto vyhodit (a to doslova) přes deset tisíc ze litá kola, ale 1300,- ročně za skutečně použitelnou výbavu by jej zruinovalo. Naví by mě docela zajímala prodejnost takové "plečky" bez klimatizace a další funkční výbavy, ALE NA HLÍNÁCH a V METLE.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 08:29, RE: zkusenosti s 1,2htp
cypressjoe posted by:
Po 2 letech provozu (kupovano pro ženu jako druhé auto do města , rok staré s 5ti tisícema km) musím pouze pochválit, že na nynějších 11tis km po dvou letetch pouze s jedním problémkem to auto vydrželo). Nefungovali brzdy, velice ztuha se muselo šlapat na pedál, jako při vypnutém posilovači. Dle servisu to je tím že se s autem málo jezdí :) budiž
v ČR má Škoda zakořeněnou mezi generacemi asi předávanou mystickou pověst, tak jsem to respektoval, nicméně do města na vyřizování ok, jinak na 50 km/...
Pánové,tady si někdo dělá legraci a vy jako důvěřiví baštouni mu to žerete,předně cena je nesmysl,tahle cena platila,ale na začátku roku 2007 kdy ceny aut byly někde úlně jinde,jak již jsem psal stačí se podívat sem do inzerce,za kolik se dané vozy prodávají,kouknul jsem i na ceník několika prodejců a cena se pohybuje kolem 250 000 a dá se koupit i laciněji.A v článku je i několik dalších nesmyslných perliček.Pro pána co generálkuje motory htp 45 000 km,tak jistě již musel dělat několik motorů htp 51 kw,tak si jistě všiml,že 51 kw motor nemá jednu problematickou součástku,kterou např. motor 47 kw vlastní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 08:32, RE: zkusenosti s 1,2htp
Fanda posted by:
Pánové,tady si někdo dělá legraci a vy jako důvěřiví baštouni mu to žerete,předně cena je nesmysl,tahle cena platila,ale na začátku roku 2007 kdy ceny aut byly někde úlně jinde,jak již jsem psal stačí se podívat sem do inzerce,za kolik se dané vozy prodávají,kouknul jsem i na ceník několika prodejců a cena se pohybuje kolem 250 000 a dá se koupit i laciněji.A v článku je i několik dalších nesmyslných perliček.Pro pána co generálkuje motory htp 45 000 km,tak jistě již musel dělat několik motorů h...
A ještě souhlas s tím,že se rozhodně vyplatí připlatit motor 1,4 63 kw dříve 55 kw,je to osvědčený nezmar,který odvede dobrou práci a dokáže naběhat neskutečné porce kilometrů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 08:42, RE: Legrace?
Pavlik posted by:
To je repase hlavy motoru. Kde je výměna ložisek na klice, minimálně překroužkování pístů, atd.? Generálka je "trochu víc" než opravit zničenou hlavu motoru.
Bohuzel dvoudilna konstrukce bloku motoru neumoznuje vymenu lozisek na klice - tohle soudruzi z MB trochu podcenili, resp. nepredpokladali ze by se to nekdo u tohoto moturku pokousel delat. Blok ma 2 kusy a spodek se neda otevrit, takze smula Prekrouzkovani pistu zbytecne, stejne nejvetsi problemy teto motorizace jsou praskle hlavy, preskoceny retez a pridrena zdvihatka ventilu. Doporucuju jezdit na kvalitni benzin, netocit pres 4 tisice a mazat plnou syntetikou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 12:34, RE: zkusenosti s 1,2htp
Fanda posted by:
A ještě souhlas s tím,že se rozhodně vyplatí připlatit motor 1,4 63 kw dříve 55 kw,je to osvědčený nezmar,který odvede dobrou práci a dokáže naběhat neskutečné porce kilometrů.
1.4 16V 63 KW nezmar???? To si děláš p*del? Jeho 55 kw verze nepřežije 250 - 300 tisíc. Trpí na vysokou spotřebu oleje a pak se musí překroužkovat...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 13:22, RE: zkusenosti s 1,2htp
Kama posted by:
1.4 16V 63 KW nezmar???? To si děláš p*del? Jeho 55 kw verze nepřežije 250 - 300 tisíc. Trpí na vysokou spotřebu oleje a pak se musí překroužkovat...
Se vi, 250 tisic a generalka, kup si 1,9SDI a najedes 500 tacu a teprve pak muzes zacit premyslet o generalce
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 16:44, RE: zkusenosti s 1,2htp
gottak posted by:
Se vi, 250 tisic a generalka, kup si 1,9SDI a najedes 500 tacu a teprve pak muzes zacit premyslet o generalce
Pro Gottak: Fabii Combi 1.9 SDI mám. 500 tis a GO? To je na tento motor málo..... Vydrží tak MEGO. Felicia 1.3MPI ta vydrží + 500tis km a více..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 17:08, RE: Kola
Rover623 posted by:
Jen maličkost,pokud si autor myslí,že Japonci mají drahé díly,tak jen srovnání.Litá kola originál Honda pro Accorda z roku 2006 mě stála asi o 500,- víc než ta jeho na tohle HTP "žihadlo" a všichni jistě víme,že Accord je trochu jiná třída,originální přední brzdový kotouč,Accord vs. O2,ten pro Hondu je o 200 dražší.Moje zkušenosti s F2 s HTP 1,2,motor není ani do města,do kopce na světlech v zimě to táhne hůř než Š120,neustále mi padal kobereček na nohy,lepení ani výměna těch "špuntíků" co ho ta...
Skoro jsem zapomněl,co mi říkal kamarád co dělá klempířinu u Škody,nakolik je to pravda nevím,opravdu nehodlám rozříznout nosník u jedné F2,ale podle něj se prý po nějakém čase zacpou dole na spodku v nosníku takové ty díry kudy odtéká voda a ta potom stojí uvnitř nosníku a auto tak vlastně neviditelně zevnitř rezne na té nejhorší části,na nosníku celého spodku.Jenže ty nosníky nejsou zevnitř prý pořádně ošetřeny (stejně),takže i kdyby se majitel staral aby se mu ty dírky nezacpali,tak tím ten problém jen oddálí,protože voda od předního skla a motoru je svedena právě do těchto nosníků,takže při každém dešti nebo třeba odtávání sněhu z auta,skrz ten nosník teče voda.To vidím jako dost velký problém,ale vzhledem k faktu,že jsou ty nosníky poměrně masivní,asi se na nich ta koroze nezačne viditelně projevovat nějak brzo (hlavně když reznou zevnitř ven),ovšem tyhle dvě pitomosti mají při nehodě pohltit většinu kinetické energie a odvést ji pod auto,co se ovšem stane po 3 letech stání auta venku při případné bouračce (kdy už to bude zevnitř jak se patří načaté),to se raději ani neodvažuji hádat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 17:25, RE: Kola
Rover623 posted by:
Skoro jsem zapomněl,co mi říkal kamarád co dělá klempířinu u Škody,nakolik je to pravda nevím,opravdu nehodlám rozříznout nosník u jedné F2,ale podle něj se prý po nějakém čase zacpou dole na spodku v nosníku takové ty díry kudy odtéká voda a ta potom stojí uvnitř nosníku a auto tak vlastně neviditelně zevnitř rezne na té nejhorší části,na nosníku celého spodku.Jenže ty nosníky nejsou zevnitř prý pořádně ošetřeny (stejně),takže i kdyby se majitel staral aby se mu ty dírky nezacpali,tak tím ten p...
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209452801081105-cerne-ovce/diskuse/?streamtype=WM3
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 21:54, RE: zkusenosti s 1,2htp
Kama posted by:
Pro Gottak: Fabii Combi 1.9 SDI mám. 500 tis a GO? To je na tento motor málo..... Vydrží tak MEGO. Felicia 1.3MPI ta vydrží + 500tis km a více..
Kama: tuto 1.9 SDI má kolegyně z práce, je to ten typ opatrné řidičky a dokázala mít průměrnou spotřebu snad kolem 4 litrů. Je to neskutečně povedený motor. Má dost síly, nízkou spotřebu a ocení ho pohodoví řidiči, kteří rádi spolehlivost a vyrovnanou jízdu. Pokud vezmu celou platformu VW polo tak bych to shrnul tak , že škoda je že tu nebylo 1,2 TSI pro tuto platformu od začátku. Jak pro ibizu,polo nebo fabiu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.12.2010 22:04, RE: zkusenosti s 1,2htp
Kama posted by:
1.4 16V 63 KW nezmar???? To si děláš p*del? Jeho 55 kw verze nepřežije 250 - 300 tisíc. Trpí na vysokou spotřebu oleje a pak se musí překroužkovat...
Nevím ,jak 250-300km,ale ze zkušenosti vím,že 200 000 v pohodě,firmy dnes raději kupují osvědčený 1,4 63 kw,nežli 1,2 tsi.Podle mích zkušeností spíš bere olej 1,6mpi,ale není to žádná katastrofa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.12.2010 12:57, RE: zkusenosti s 1,2htp
Fanda posted by:
Nevím ,jak 250-300km,ale ze zkušenosti vím,že 200 000 v pohodě,firmy dnes raději kupují osvědčený 1,4 63 kw,nežli 1,2 tsi.Podle mích zkušeností spíš bere olej 1,6mpi,ale není to žádná katastrofa.
Pro cypressjoe: To co píšeš o té Fabii je Pravda. V létě se dá jezdit i do 4 litrů. Léto, zima je rozdíl 1 litr. Ale abys dosáhl nízké spotřeby je nutné jezdit delší vzdálenosti. Ono než se motor ohřeje to trvá a trvá. Ale to všechny diesely co mají blok z litiny.....
Pro Fandu: Ono každý nový motor se držákem teprve stane a nebo néé. To prověří až čas a najeté kilometry. Ale Kdybych kupoval novou Fobii tak jedině 1.2TSI.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.12.2010 20:04, RE: Legrace?
duch posted by:
Autor má vůbec zajímavé info - motor jde krásně do otáček (to ano), ale po 30tis km ho smí točit jen do 4000rpm a průměrnou spotřebu uvedl po 470 km ??? Můj odhad je, že si někdo dělal legraci.
Pan vtipný - proč jen 4tis ot? Průměrná spotřeba dle výpočtů po šétis skoro po městě 6,3l/100km
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.12.2010 20:28, RE: Volba roku
rohYpnol posted by:
Předně pěkně napsané - mělo to strukturu a řád. Naopak hrubky nebyly. Tím bych skončil s kladným hodnocením.
Nechci kritizovat volbu - své pro určitě Fabia má.
Velmi bych ale nesohlasil s mnohými argumenty, co zazněly. Předně za rok a půl nájezd cca 30 tis. km není zrovna nejmíň. Obvzlášť když na delší trasy je Felicia. A navíc - jakou logiku má kupovat nový vůz na krátké cesty a ty dlouhé jezdit s historií?
Autor má rád hrany - proto koupí zázrak jménem Fabia, kde není prakticky žádná?
Rozv...
Další trouba
Nájezd - s autem se mám jezdí skvěle, tak ho bereme i na delší výlety
Proč nové - hlinikový motor se na 7km ohřeje dříve než litinový a rychleji auto topí.
Hrany - náznak linky kolem celého vozu od světla ke světlu je co?, napojení střechy u A sloupku nahoře je co?
Spotřeba - no, ale přežít se to dá, dálky nad 50km i pod 5,5lt
MaxiDot - origo rádio za 8300 mi přišlo fakt moc, když za 6500 je DVD
Něco navíc - ano má
Žárovky - OSram NichtrBreaker - podívej te se, co je vůbec na trhu za zboží
Lité - sorry, ale 6Jx15 vyrábí jen 2 výrobci a vzory se mi nelíbili, to je špatné?

Pak vtipálek mě pobavil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.12.2010 20:40, To se dalo čekat
Zajímavé názory, beru to v klidu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.12.2010 18:17, RE: Volba roku
RichtrJan posted by:
Další trouba
Nájezd - s autem se mám jezdí skvěle, tak ho bereme i na delší výlety
Proč nové - hlinikový motor se na 7km ohřeje dříve než litinový a rychleji auto topí.
Hrany - náznak linky kolem celého vozu od světla ke světlu je co?, napojení střechy u A sloupku nahoře je co?
Spotřeba - no, ale přežít se to dá, dálky nad 50km i pod 5,5lt
MaxiDot - origo rádio za 8300 mi přišlo fakt moc, když za 6500 je DVD
Něco navíc - ano má
Žárovky - OSram NichtrBreaker - podívej te se, co je vůbec na...
Tak podle toho, co jste napsal, využíváte na delší cesty Felicii.
Že dřív topí? Když si člověk pořídí vyhřívání předních sedadel, není třeba dřív topit.
Na Fabii je minimum hran. Jestli má někdo hrany, pak je to např. Polo, Ibiza, Ceed...
Napsat - koupil jsem si Fabii protože se mi líbí - to mi dává smysl. Napsat koupil jsem si ji pro to, že mám rád hrany - to je podle mě nesmysl.
Psal jsem 480/sadu náhradních žárovek...
6x15 je na trhu víc než dostatek, stačí se podívat. Navíc kde je problém tam dát 6,5x15??? Vzhledem k rozměru pneu na Fabii v tom není vůbec žádný problém!
Zbytek v mých příspěvcích níž.
Fabia své kouzlo opravdu má. Má i svoje pozitiva. Nicméně i přesto je to podle mě v segmentu s motorem HTP volba ta nejhorší.
A ospravedlňovat koupi konstrukčně nepovedeného motoru a ještě o tom při koupi vědět... no každý svého (ne)štěstí strůjce. Přeji hodně závaby při servisování vozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 30.12.2010 00:09, RE: Volba roku
rohYpnol posted by:
Tak podle toho, co jste napsal, využíváte na delší cesty Felicii.
Že dřív topí? Když si člověk pořídí vyhřívání předních sedadel, není třeba dřív topit.
Na Fabii je minimum hran. Jestli má někdo hrany, pak je to např. Polo, Ibiza, Ceed...
Napsat - koupil jsem si Fabii protože se mi líbí - to mi dává smysl. Napsat koupil jsem si ji pro to, že mám rád hrany - to je podle mě nesmysl.
Psal jsem 480/sadu náhradních žárovek...
6x15 je na trhu víc než dostatek, stačí se podívat. Navíc kde je problém ta...
A 6,5x15 jsou povoleny v TP ( já tedy nee).
JJ zábava to je - 1.servis za 1084, 2. za 2160,- , známý u fordu, rencka, hyundae při stejném rozsahu platí 4 i 5tis. Celým 30tis ani kapka oleje nebo chlad.kap. jsem nedoléval, vše původní i tyčky, které zatím neklepou. Z tohoto důvodu jsme chtěli druhé nové auto, až bude mít 100tis.km budeme mít asi další nové, nechápu proč tu všichni řeší generálky.
Každý má svůj názor, ano je to možné, ale mě ve výběru sedla nejlépe a koupil bych jí znovu, jen s výbavou Elegance.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 30.12.2010 11:12, RE: Volba roku
RichtrJan posted by:
A 6,5x15 jsou povoleny v TP ( já tedy nee).
JJ zábava to je - 1.servis za 1084, 2. za 2160,- , známý u fordu, rencka, hyundae při stejném rozsahu platí 4 i 5tis. Celým 30tis ani kapka oleje nebo chlad.kap. jsem nedoléval, vše původní i tyčky, které zatím neklepou. Z tohoto důvodu jsme chtěli druhé nové auto, až bude mít 100tis.km budeme mít asi další nové, nechápu proč tu všichni řeší generálky.
Každý má svůj názor, ano je to možné, ale mě ve výběru sedla nejlépe a koupil bych jí znovu, jen s výbavou Elegance.
Jestli nejsou povoleny v TP, pak není problém je tam nechat dopsat. Rozměrově to ničemu nevadí!
Kdyby to v 30 tis. vyžadovalo víc než předepsaný servis, to už by byla fakt tragédie...
Proč všichni řeší generálky? Protože to je takový problém. Nicméně pravda je ta, že nejhůř na tom byly varianty 47 kW v předchozí Fabii.
Koupě HTP je dobrovolné pokládání hlavy na špalek. A proč to podstupovat, když je na trhu TOLIK lepších (spolehlivějších) variant ke koupi? A to i za nižší cenu?
Nebo vám přijde normální, když i je u vozu doporučována výměna oleje již po 10 tis. km a jezdit raději na plnou syntetiku a ještě kvalitní???
O výhodnosti řetězu bysme si něco mohli povědět, až bude nájezd něco kolem 140 tis. km. Jestli ovšem motůrek do té doby nezemře na vrozenou vadu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.01.2011 01:48, RE: Podklady k chystané generálce
Fanda posted by:
Jsem také majitelem tohoto auta,i když jsem s ním celkem spokojený,tak bych za něj dnes ty peníze nedal,za 275 000 se nechá koupit vybavená předváděčka v kombíku s motorem 1,2 tsi 63 kw.
za 275,000 se dá koupit Fiat Linea 1,4 T Jet 88kW ve výbavě Dynamic....o které se "fóbii" může jen zdát ,,,,,,osobní zkušenost, od října ji mám doma.Nic proti fábiím,,,,ale měly by jít s cenou hodně dolů....R.
respond
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.