0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.2 HTP 12V - test spotřeby

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 07:54, Fabia
Co se týče motoru 1,2, věřím, že se s ním nechá jezdit za 4,5 l. Rovněž záleží na zajetí motoru. Ve firmě máme auto, které se zajíždělo razantně a nešetřilo se a dnes jezdí kolem 5 l. Druhé auto zajížděl kolega a šetřil ho. Dnes nejde pod 6,5 l. Motor je dobrý na město, ale přes 100km/hou moc nejde. Máme teké Fabii s motorem 1.4, toto je však katastrofa. Auto se musí značně vytáčet a teprve trochu zatáhne nad 3500 otáček. I při delší jízdě s mírně razantnější jízdou nejde pod 10 l. Pokud se na něj šlape, tak 12 l. Při otáčkách kolem 2000 téměř neakceleruje. S tímto motorem se však dá jed 190 km/h, možná i více, ale to jsem si již netroufl. Dále jezdím s Fabbí 1.4 16V, toto je super motor jak na spotřebu tak na výkon, zabírá od spodu, spotřeba 5,5 l. a rovněž max rychlost je slušná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 08:48, spotřeba
Tu 1.2 mám tři měsíce. ujeto v ní mám cca 11 tis km.Jezdím klasický mix tzn dálnice město, mimo a ještě se mi s ní nepodaři¨lo zajet pod 5 litrů. Na druhou stranu musím říct, že jsem ještě nešel nad 7.5 litru. V testu jsou uvedene vzdálenosti 180 resp 220km. To mi na nějaké seriózní hodnocení připadá málo. Já tankuji do plné, vynuluji počítadlo a pak znovu až do plné. Pokud pojede 180 km na plný plyn, tak se samozřejmě musí spotřeba na tak krátkém úseku projevit. Na druhou stranu si nejsem při tom zatížení jistý té spotřeby pod 5 litrů. Aby motor trochu jel, tak musí být v otáčkách a zatížení u tohoto motoru je více než znát.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 11:07, RE: spotřeba
mojmír posted by:
Tu 1.2 mám tři měsíce. ujeto v ní mám cca 11 tis km.Jezdím klasický mix tzn dálnice město, mimo a ještě se mi s ní nepodaři¨lo zajet pod 5 litrů. Na druhou stranu musím říct, že jsem ještě nešel nad 7.5 litru. V testu jsou uvedene vzdálenosti 180 resp 220km. To mi na nějaké seriózní hodnocení připadá málo. Já tankuji do plné, vynuluji počítadlo a pak znovu až do plné. Pokud pojede 180 km na plný plyn, tak se samozřejmě musí spotřeba na tak krátkém úseku projevit. Na druhou stranu si nejsem při ...
Do fabie nemá smysl kupovat benzínový motor- ani 2.0(je to jen osmiventil a má cca 117k - to je na dvoulitr přece jen málo..). Já jsem při razantní jízde se silnejsí 1,2htp měl spotřebu přes 15 litrů a to se mi na tento obash zdá poněkud "hodně". Mám Lagunu 3.0 V6 24V a mimo mesto jezdím běžně pod osm litrů, na dálnici do deseti (když nepřekračuji 200kmh) a město okolo 12,5L. Myslím že jidními výkony se s fabkou nemusím srovnávat - je to úpně někde jinde. Cenově mi to přijde jako úlet - dát 230tis za fábii bez výbavy a v podstatě bez motoru:) - majitelé odpustí. Za stejnou cenu můžete mít vůz střední třídy s 50tis najetými kilometry,výbavou,ve skvělém stavu a ne starší jak tři roky... Na šetiválec nedám dopustit. Zdravím vsechny
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 12:35, RE: spotřeba
Flesh posted by:
Do fabie nemá smysl kupovat benzínový motor- ani 2.0(je to jen osmiventil a má cca 117k - to je na dvoulitr přece jen málo..). Já jsem při razantní jízde se silnejsí 1,2htp měl spotřebu přes 15 litrů a to se mi na tento obash zdá poněkud "hodně". Mám Lagunu 3.0 V6 24V a mimo mesto jezdím běžně pod osm litrů, na dálnici do deseti (když nepřekračuji 200kmh) a město okolo 12,5L. Myslím že jidními výkony se s fabkou nemusím srovnávat - je to úpně někde jinde. Cenově mi to přijde jako úlet - dát 230t...
vidim to podobne. Mam Galanta 2.5 V6, vykon a vlastnosti motoru jsou super. Tahne krasne od 1500 otacek a nad 3500 je to raketa. Spotreba ve meste do 10 l, pri usporne jizde mimo mesto v pohode do 7 litru a i pri razantnejsi jizde v kombinaci dalnice do 180 km/h okresky do 130 km/h, pri obcasne akceleraci kdy to taham k 6000 otacek jsem se jeste nedostal nad 10.5 litru. Na sestivalec taky nenecham dopustit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 14:49, Usporna jizda
Mel bych dotaz na autora clanku. Osobne jezdim s dieselem (1.9 dTi 72kw) a snazim se dosahnout co nejnizsi spotreby. Po dalnici jezdim 90-110 (nemam kam spechat), samozrejme na 5ku. Po meste dodrzuji 50ku, otacky drzim mezi 1700 - 2300. Vim sice ze mam podstatne vetsi objem motoru, ale spotreba mi nikdy neklesla pod 5 litru. Ale mam pocit, ze by se toho dalo dosahnout - ne ze bych byl az takovy sporinek, ale vzdy mam u pumpy dobry pocit, ze se mi zase podaril novy osobni "rekord". Je nejaky "trik" jak jezdit jeste usporneji? Samozrejme na dalnici neoteviram okenka, kontroluji tlak pneumatik. Pri jizde z kopce - co je uspornejsi - vyradit na neutral, nebo nechat zarazenou rychlost? Plati to, ze pri zarazene rychlosti do motoru skutecne nenatece ani kapka paliva? Do extremu jako je vypinani motoru za jizdy nepujdu :)
Bohuzel jsem 2. majitelem vozu, takze netusim jak byl "zajety" ...
Diky za rady - i ostatnim.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 15:09, RE: Usporna jizda
drzy Krecek posted by:
Mel bych dotaz na autora clanku. Osobne jezdim s dieselem (1.9 dTi 72kw) a snazim se dosahnout co nejnizsi spotreby. Po dalnici jezdim 90-110 (nemam kam spechat), samozrejme na 5ku. Po meste dodrzuji 50ku, otacky drzim mezi 1700 - 2300. Vim sice ze mam podstatne vetsi objem motoru, ale spotreba mi nikdy neklesla pod 5 litru. Ale mam pocit, ze by se toho dalo dosahnout - ne ze bych byl az takovy sporinek, ale vzdy mam u pumpy dobry pocit, ze se mi zase podaril novy osobni "rekord". Je nejaky "tri...
Nevím sice jak zúspornit jízdu,ale jedno snad můžu pradit :NIKDY,zásadně NIKDY nejezdit z kopce na neutrál,vždy mít zařazený rychlostní stupeň.Je to mnohem bezpečnější (při sjezdu z táhlého kopce brzdit motorem,při dlouhém brždění hrozí přehřátí brzd)
Přeju spoustu šťastně ujetých km
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 15:20, RE: Usporna jizda
drzy Krecek posted by:
Mel bych dotaz na autora clanku. Osobne jezdim s dieselem (1.9 dTi 72kw) a snazim se dosahnout co nejnizsi spotreby. Po dalnici jezdim 90-110 (nemam kam spechat), samozrejme na 5ku. Po meste dodrzuji 50ku, otacky drzim mezi 1700 - 2300. Vim sice ze mam podstatne vetsi objem motoru, ale spotreba mi nikdy neklesla pod 5 litru. Ale mam pocit, ze by se toho dalo dosahnout - ne ze bych byl az takovy sporinek, ale vzdy mam u pumpy dobry pocit, ze se mi zase podaril novy osobni "rekord". Je nejaky "tri...
Při jízdě s dieselem platí obdobná pravidla pro úsporu, která jsou popsána v článku. Obecně se nejvíce paliva spotřebuje při zrychlování vozu, takže je dobré zbytečně nebrzdit (v rámci bezpečnosti), nechávat si delší odstup od předu jedoucího vozu a snažit se udržovat konstatní rychlost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 19:10, RE: Usporna jizda
Karel - TipCars.com posted by:
Při jízdě s dieselem platí obdobná pravidla pro úsporu, která jsou popsána v článku. Obecně se nejvíce paliva spotřebuje při zrychlování vozu, takže je dobré zbytečně nebrzdit (v rámci bezpečnosti), nechávat si delší odstup od předu jedoucího vozu a snažit se udržovat konstatní rychlost.
Dekuji za odpovedi.
Z kopce jezdim se zarazenou rychlosti bezne - jen jsem chtel vedet zda ten neutral neni lepsi. Bezpecnost na 1. miste, takze i kdyby to zralo min tak radsi bezpecne a draz, nez levne a bejt mrtvej ...
Zkusim se soustredit na ten velky odstup a minimalni brzdeni - jen abych se neodnaucil zabrzdit az to bude nutne :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 20:28, RE: Usporna jizda
drzy Krecek posted by:
Dekuji za odpovedi.
Z kopce jezdim se zarazenou rychlosti bezne - jen jsem chtel vedet zda ten neutral neni lepsi. Bezpecnost na 1. miste, takze i kdyby to zralo min tak radsi bezpecne a draz, nez levne a bejt mrtvej ...
Zkusim se soustredit na ten velky odstup a minimalni brzdeni - jen abych se neodnaucil zabrzdit az to bude nutne :)
Mám dvoutunový Pajero s kotoučovkama na všech 4, z kopců jezdim většinou na neutrál, na co jinýho se spolehnout než na brzdy ......???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 20:34, RE: Usporna jizda
Karlos posted by:
Mám dvoutunový Pajero s kotoučovkama na všech 4, z kopců jezdim většinou na neutrál, na co jinýho se spolehnout než na brzdy ......???
zapomněl jsem na motor, 3,5L V6 , když mu stojim na krku co to de, tak žere max. 15L - v létě 20°C a víc... minimum je 10L (skoro nedosažitelné... jsem z vysočiny, samej kopec ...) "standardně", jezdím za 12,5L , a na 6-ti válec taky nedám dopustit.... *a jedna perlička, v zimě 4*4 s 3 tunovým přívěsem jezdí klidně za 25L ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 22:52, 1.4 MPI vs. 16V
PV posted by:
Co se týče motoru 1,2, věřím, že se s ním nechá jezdit za 4,5 l. Rovněž záleží na zajetí motoru. Ve firmě máme auto, které se zajíždělo razantně a nešetřilo se a dnes jezdí kolem 5 l. Druhé auto zajížděl kolega a šetřil ho. Dnes nejde pod 6,5 l. Motor je dobrý na město, ale přes 100km/hou moc nejde. Máme teké Fabii s motorem 1.4, toto je však katastrofa. Auto se musí značně vytáčet a teprve trochu zatáhne nad 3500 otáček. I při delší jízdě s mírně razantnější jízdou nejde pod 10 l. Pokud s...
Nic ve zlém, ale myslím že to píšeš přesně naopak, motor 1.4 MPI tahne od spodu a nahoře mu dochází dech, zatím co 1.4 16V dole nejede vůbec a chytá se až ve druhé polovině otáček. Jel jsem z oběma motory a měl jsem lepší pocit z MPI. 16V není špatný, ale je potřeba si na něj zvyknout, že ma jinou výkonovou křivku a tomu pak přizpůsobit jízdní styl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.10.2005 22:54, RE: 1.4 MPI vs. 16V
Žíža posted by:
Nic ve zlém, ale myslím že to píšeš přesně naopak, motor 1.4 MPI tahne od spodu a nahoře mu dochází dech, zatím co 1.4 16V dole nejede vůbec a chytá se až ve druhé polovině otáček. Jel jsem z oběma motory a měl jsem lepší pocit z MPI. 16V není špatný, ale je potřeba si na něj zvyknout, že ma jinou výkonovou křivku a tomu pak přizpůsobit jízdní styl.
Tak tohle byla reakce na úplně první příspěvek, nějak se to špatně zařadilo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.10.2005 17:01, RE: Usporna jizda
Karlos posted by:
Mám dvoutunový Pajero s kotoučovkama na všech 4, z kopců jezdim většinou na neutrál, na co jinýho se spolehnout než na brzdy ......???
Samozřejmě,že k zastavení auta slouží brzdy,na které se musí spoléhat.....jenže jak sem již napsal,při jízdě z dlouhého a táhlého kopce se auto na neutrál rozjíždí tudíž se neustále musí dobržďovat a při brždění se kotouče třením zahřívají...........a může to dojít tak daleko že se přehřejou brzdy.......sníží se jejich účinnost.......a cesta na hřbitov je volná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.10.2005 19:37, Spotreba 1.4 16V
V praci ted mame novy fabie Combi s timhle motorem, najeto cca 10tis a pri jizde 20% mesto a 80% silnice prvni tridy s rychlosti do 100km/h v jednom cloveku jsem se dostal na spotrebu 5.7 l. Styl jizdy - lehce na plyn, otackomer do 3000ot./min. Po vjeti na dalnici a rychlosti mezi 130 az 150, mistama 160 to vylezlo na 7,5 az 8.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.10.2005 10:31, realita po 2 a 1/2 roku
realita je takova, ze "TRI HRNEC" 1.2 HTP 47kw kombi pouzivame ja firemni vuz jiz 2 a 1/2 roku => jezdi s nim pet ruznych ridicu ruznymi styly - nekdo plyn na podlaze a pisteni gum (a ze to docela jde ) a nekdo se snazi o eko-drive ! pomer mesto a delsi cesty (dalnice i 175) bude tak 60:40; pokud se podivam do knihy jizd tak tam vidim 71500km / 4721litru => prumerna spotreba 6.6l / 100km coz neni zase tak spatne ! nicmene za tu dobu byl vuz jiz 4x v servise se strikovacim ventilem; 1x s preskocenim rozvodaku; a nyni jiz "potreti" problem s cukanim celeho vozu v zatahu; musim ovsem priznat, ze 50% nastev v servisu je problem jejich neschopnosti - opakovane opravy !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.10.2005 18:57, RE: realita po 2 a 1/2 roku
bms posted by:
realita je takova, ze "TRI HRNEC" 1.2 HTP 47kw kombi pouzivame ja firemni vuz jiz 2 a 1/2 roku => jezdi s nim pet ruznych ridicu ruznymi styly - nekdo plyn na podlaze a pisteni gum (a ze to docela jde ) a nekdo se snazi o eko-drive ! pomer mesto a delsi cesty (dalnice i 175) bude tak 60:40; pokud se podivam do knihy jizd tak tam vidim 71500km / 4721litru => prumerna spotreba 6.6l / 100km coz neni zase tak spatne ! nicmene za tu dobu byl vuz jiz 4x v servise se strikovacim ventilem; 1x s presk...
Jak mohl u HTP přeskočit rozvodový řetěz ? Je tam řetěz, ne řemen, tak to nechápu, to opravdu praskl ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.10.2005 16:51, Nedostatecny test...
Jde o to, ze pokud se tankuje do plne, tak zalezi na cerpadle, kdy to stopne - bezne se dostavam na rozdil dvou litru (mezi prvnim a tretim vypnutim cerpadla). Takze se mohlo stat, ze prvni cerpani slo dost do plna, zatimco pri druhem vyplo cerpadlo az prilis brzo... coz se projevi pri dalsim tankovani "do plna". Daleko lepsi je srovnavat dlouhodobou spotrebu - ruzna auta, motory, ale zhruba stejne trasy a jizdni styl. Coz ovsem neni tak jednoduche.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.10.2005 00:26, RE: Usporna jizda
Karlos posted by:
zapomněl jsem na motor, 3,5L V6 , když mu stojim na krku co to de, tak žere max. 15L - v létě 20°C a víc... minimum je 10L (skoro nedosažitelné... jsem z vysočiny, samej kopec ...) "standardně", jezdím za 12,5L , a na 6-ti válec taky nedám dopustit.... *a jedna perlička, v zimě 4*4 s 3 tunovým přívěsem jezdí klidně za 25L ...
JJ Jezdim 3.5L - 250PS - motor se nemusi do niceho nutit prumerna 12.6 znacny podil mesta na dalku 11.5 a sem vetsinou nejrychlejsi.Dalnice 110-170 je to fuk max 10L
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.10.2005 00:27, RE: Usporna jizda
anonym posted by:
JJ Jezdim 3.5L - 250PS - motor se nemusi do niceho nutit prumerna 12.6 znacny podil mesta na dalku 11.5 a sem vetsinou nejrychlejsi.Dalnice 110-170 je to fuk max 10L
Takze nechapu proc jezdit nejakymi sicimi strojky viz Fabia 1.2 Hovno To Pojede
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.10.2005 22:13, RE: Usporna jizda
Karlos posted by:
zapomněl jsem na motor, 3,5L V6 , když mu stojim na krku co to de, tak žere max. 15L - v létě 20°C a víc... minimum je 10L (skoro nedosažitelné... jsem z vysočiny, samej kopec ...) "standardně", jezdím za 12,5L , a na 6-ti válec taky nedám dopustit.... *a jedna perlička, v zimě 4*4 s 3 tunovým přívěsem jezdí klidně za 25L ...
Asi jsi buď blbej nebo bohatej...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.