Giorgio posted by:
mufik.martin posted by:
Možná bych jen trošku upřesnil svůj dotaz, protože původně jsem psal na reakci a prosil vyloženě o technickou (obornou radu) jak jsou na Tom tyto dva Motor ve fabii a Kolik toho vydrží při slušném zacházení. Ovšem redakce z kapacitních důvodu vložila můj dotaz "pouze" Sem do diskuzního fora, kde se to zvrhlo na rady typu: Auto je vylýtaný pekáč, Motor se nedá poslouchat a nebo mi radily auta, která jsou absolutně jinak zařazená typu IX20 - cenově absolutně někde jinde. Audi A2 - malé a staré. Rád bych to pojmul tak, že každý má jiný vkus a jiné požadavky, které konrkétně Fabia Kombi splňuje. Lehce vyšší posaz (ale mini MPV nebo SUV atd nechceme) je to kombík, což je pro nás nutnost kůli vnoučatům. Nenáročný provoz, dostupnost dílů, servisu a znalost auta automechaniky. Nerozumím tolik radám, ať koupíme v barazu jiné Auto, když jsou všechny + - stejné ojeté jako ty naše firemní a nebo mají najeto méně a jsou to dovozy bez průkazné Historie. Nemluvně o Tom, že většina Auto co jsem viděl byla většinou laková a těžko soudit, jak kvalitně byla opravena. Spousta lidí háže Motor HTP 51kw do stejného pytle, jako 47kw, proto jsem žádal redakci o technickou radu, jak je na tom modernější verze ve fabii 2 a jestli je rozdíl mezi motorem před faceliftem nebo ne. AA druhý dotaz byl, co kroěm rozvodů postuhuje 1,2TSI a jaká je živnostno. Protože na bazarech v ČR ale i Německu jsou běžně HTP a TSI s nájezdy kolem 300tis km. I zde na tipcars jsou HTP co mají najeto 250-300tis a těžko soudit s jakým zacházením, a u nás mám jistotu, že s tím jezdí chlapi jako s vlastním, stejně jako tomu bylo když jsem jí měl služební. Ne všichni se chovají k cizím věcem špatně. Jinak ještě trošku pokukujem po Opel Astra kombi 2007 a novější (po faceliftu) s motorem 1,6 85kw z důvodu Absence výřivých klapek v sání. Pár hezkých kusů se dá sehnat za podobné peníze co Fabia, ovšem mají též najeto kolem 200tis km, vypadají i docela zachovale, ovšem na motoru nepoznám, jestli s tím jezdil pirát nebo důchodce.
Tak pokud je focus velký, tak ta astra se asi srazila v pračce.Znova opakuju, pokud si tu fabii chceš z firmy koupit, tak si ji kup a nehledej pro to omluvu. Zjevně jsi nenáročný a těšíš se na nákup s heslem "nechci slevu zadarmo". Pokud si vstupní parametry nastavíš tak, že ti fabia poskytuje jedinou volbu, tak samozřejmě alternativu nenajdeš. To, že tahat plný 500litrový kufr, řidiče a 2 děti s 51kW uřvaným tříválcem ti nevadí, vyhovují ti sedadla i projev, tě opravdu pasuje mezi skromné uživatele. Jinak by asi bylo vhodné doplnit, že onen současný "velký a těžkopádný" scénic je o 10 cm kratší než fabie II v kombíku a má kufr "jen" 410 litrů, takže se mi nechce věřit, že by třeba 350 litrů v merivě nestačilo. Ale protože si pamatuju, že jakákoliv diskuse s tebou byla marná už před 10 lety, kdy jsi sem hojně přispíval vč. recenze na oranžové punto, tak rezignuju a doporučuji ti nákup z firemního fleetu - asi bych vybral kus od kolegy, který se chová k autu nejslušněji, a už ani tolik neřešil, co zrovna konkrétně má to auto pod kapotou.
Focus je velký, Astra tím pádem jakbysmet, ale narozdíl od Focuse po faceliftu je velká nabídka ojetin v benzinu za rozumnou částku, takže eventuelně bych o Astře uvažoval, ale ta Fabia je stále první volba. Přijde mi, že se spousta lidí tady nedokáže smířit s tím, že by někomu mohla vyhovovat fabie a a tak začnou reakcemi typu: když si chceš koupit takovej krám, tak si ho kup. Pokud je HTP uřvanej, tak pak nevím, jak byste přežil jízdu v nafťtáku nebo třeba autobusem. Přiznám se, že jsem nekontroloval, zdali je na délku scenic kratší nebo delší. A věřím i tomu, že Fabia kombi bude nejspíš o něco delsí, ale Scenic mamce nevyhovuje, sama říká, že je to strašně těžkopádný ve městě (nehledě na zvláštní autobusovou polohu volantu) nevyhovuje ji ani až moc velká výška. Scenic byl kupovaný již s tím, že to bude pouze dočasné řešení. Kufr Scenica je jen tak tak dostatečný. Když se tam strčí odstrkovadlo tak je 1/3 kufru plna. Pak jsou se veze velká taška s hračkami, bez kterých děti nedokážou přežít :) a zbytek zaberou hadry, aby vydrželi čistý :) Takže menší kufr by byl nedostatečný. A vnoučata má tři, takže těch krámů je hodně.
PS: K těm vstupním parametrům: můj dotaz zněl ve stručnosti jasně, vybral jsem fabii (nežádal jsem o alternativy nebo radu, jaké jiné Auto vybrat) , chtěl jsem odbornou technickou radu na TSI (kde jsem nikde nenašel moc informací o problémech, kromě řetezových rozvodů) a dotaz na HTP 51kw před a po faceliftu (též jsem nenašel nikde informace, zdali i tyto motory trpí na problémy a generálky hlavy stejně jako v první generaci Fabie). A namísto odpovědi na můj dotaz mi začali všichni vnucovat "svá auta" a kromě JEDNOHO ! příspěvku mi nikdo na můj dotaz neodpověděl. Pokud by mi někdo napsal, že TSI má reálnou životnost třeba 200tis, a pak se "pokazí" to, to a to a stojí to tolik a tolik tak bych pak začal uvažoval o Tom, se tomuto motoru vyhnout. Pokud by i nové HTP trpělo na stejné problémy s hlavou, kdy kompletní GO stojí kolem 20 tis tak jako staré HTP tak bych se též tomuto motoru vyhnul a buď začal tedy hledat po bazarech 1,4 nebio 1,6 ve Fabii a nebo šel holt do nižší střední typu Astra/Focus. Bohužel, jsem nenašel nikde popis, holik tyto motory najednou, co se od nich dá očekávat při stavu kolem 200tis a zdali jsou schopné najet třeba cca 300 tis. Jinak jak určitě sám víš, tak většina aut co mají lidi Doma mají též najeto 200 - 300 tis aniž by i Tom ty lidi vůbec věděli. A je jedno jstli naftaky a nebo benzin. Stejen tak si nedelam iluze, že auta co máme v rodině jsou více či méně stočená, protože kromě mojí Vectry mají všechna Auto krásných 120 - 140 tis km :) Vectra m 300 tis a z toho posledních 100 tis km na LPG, ale klidně mohla být už taky stočená když přijela z německa s 200 tis km a tomu motoru není vůbec nic, ten je ve 100% kondici, což se ovšem nedá říct o karoserii :( Co jsem viděl několik aut v bazarech tak mají sedačky v horším stavu a větší míru poškození než moje 18let stará Vectra, a to mají ty auta mít najeto mnohem méně a jsou o 9 let mladší. Buď šidí kvalitu a nebo mají za sebou víc jak můj Opel, přestože mají servisky a najeto jen 200tis km a servisky jsou do posledního kilometru, ale jsou to dovozy.