Giorgio posted by:
mufik.martin posted by:
Děkuji za odpověď. Co se týká auta od soukromníka, tak to je "téměř" nesehnatelné za dostupnou cenu. Auta od nás z firmy jsou za tržní cenu, tedy cca okolo 90 - 110tis dle typu, zdali PŘED nebo PO faceliftu. Ale auta od soukromníků s rozumným nájezdem jsou absolutně za nesmyslnou cenu a též mají najeto okolo 120 - 180 tis km. Takže bych koupil defacto to samé, jen s o něco menším nájezdem, ale za mnohem vyšší částku. 1,4 16V by se mi líbil, ale ve firmě ho nemáme a i na bazarech jich není tolik a jsou většinou dražší, nájezd mají podobný, o všem i když mají servisky tak nevím, jak dalece lze 100% ověřit před nákupem auta, zdali nebylo kradené, omlazené, neodborně opravené po nehodě atd. Tím, že znám všechny chlapy jak s tím jezdí (všechno již "vyblbnutí" tátové od rodin tak je to Auto srovnatelné s nákupem od soukromníka). Všechna auta mají 90% km najeto po okreskách a dálnicicíh, Minimum městského provozu, narozdíl od aut "soukromých", která často hopsají jen po městě. Šlo mi spíše vyloženě o technickou radu, který Motor zvolit, zdali se bát u tohoto motoru LPG (sám mám vectru 1,8 16V na LPG a nemohu si ji vynachválit. Jezdím klidně, spotřebu plynu mám od 7,8 - 8,2 dle tankování za celou dobu co mám lpg.. Jezdím velmi klidně a předvídavě. Motor má najeto 300 tis. Přestavba na plyn proběhla při stavu 200tis km)
HTP je nekultivovaný šicí stroj, ale představuje menší riziko, pokud se u něj natvrdo počítá s generálkou. Pro HTP auta je dálnice horší než město - možná tolik netrpí podvozek, ovšem motor je trvale na maximálním výkonu. A LPG jeho životnosti určitě nepřidá (leč osobní zkušenost nemám). Osobně bych hledal jinde a prostor na převoz krámů řešil spíše sklopením sedadel než kombíkem. Pak se už nabízejí třeba Mitsubishi Colt či Honda Jazz, z Evropy Fiat Idea či Opel Meriva.
Fabii Kombi jsme vybrali proto, že je potřeba mít dostatečně velký kufr, při zachovaní relativně malého auta. Mamka si párkrát do měsíce půjčuje vnoučata a tak je nutně zachovat alespoň 4 místné Auto a do kufru nacpat hračky, odstrkovadlo atd atd. TAkže auta typu Idea, Cold, Jazz jsou bohužel nevhodná. Měl jsem to do dotazu na začátku uvést. A druhá je estetika auta, kdy se nám auta typu colt, jazz, idea, meriva typově nelíbí. Jsme spíše na klasické kombíky. Momentálně mamka jezdí Renault Scenic 1,9 DTI, který již dosluhuje a sama není zcela spokojená při popojíždění městem a jízdními vlastnostni, kdy sama říká, že Auto je zbytečně velké a ve městě těžké a obecně takové těžkopádné. Výborně se mamce mamce jezdí ibizou HTP 2006, kterou máme v rodině, jen by chtěla větší kufr. Právě zmiňovanou fabii Kombi Facelift 2010 HTP jsem měl v předchozím zaměstnání a byl jsem spokojený. Najel jsem s ní cca 70 tis km a nemohl jsem si rozhodně stěžovat na sedačky nebo jízdní vlastnosti. Motor mě pri klidné cestování stačil, jezdil jsem sám, ale ze 70% jsem jezdil okresky. Měl jsem tři trasy Praha - Budějovice - Plzeň. Druhá trasa Ml. boleslav-Liberec-Pardubice a třetí trasa nejdelší: PRaha-Znojmo, Brno, Uherský Brod, Ostrava, Karvinná a potom přes Hradec zpátky a se sedačkama jsem neměl problém. Podotýkám, že jsem do fabie přesedal z fordu Mondeo 2,2 TDCI 2006, který jsem prodal z důvodu služebního auta. Ano, chyběl mi výkon, ale jinak jsem ve fabii nějak netrpěl a na dálnici jsem jezdil v klídku. Při těchto trasách, věřte tomu nebo ne, jsem se vešel spotřebou mezi 5,5 - 6l. Rozhodně jsem nebyl brzdou, na okresce jsem držel vícemě celou dobu 100km/h a na dálnici okolo 110 - 120. hodně jsem používal při klesání neutrál a předvídavou jítzdou nebyl problém. Podotýkám, že spotřeba je dle knihy jízd, protože jsem neměl palubní PC.