0
back
 

diskuze k tématu: Dámské vozítko do 120 tisíc Kč

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.11.2008 15:28, RE: For "Ráďa"
David V posted by:
Hele marně si lámu hlavu, kde se vzalo slovo cupka. To bude asi z němčiny. Jaký je přesný význam tohoto slova?
Cupka je moje "výslovnost" pro coupe, kupé, cupe - prostě "cupka" (dvoudveřové "přisportovnělé" auto).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.11.2008 15:35, RE: Tajemství
pamětník posted by:
Jenže já jsem obdivoval to, že ona to měla promyšlené sama a prosadila to proti názoru svého "učitele". Což je samozřejmě už vysoké žádoucí stádium: učitel naučí žáka myslet samostatně.
Otoh, některé ženy jsou naučitelné špatně. Dcera jezdila už od začátku překvapivě dobře (na samém začátku jsem s ní jel 2x 120 km a pak už ji nechal svému osudu), manželka si jen udělala papíry... Samozřejmě i někteří chlapi jezdí blbě, ale tohle by bylo zbytečné rozvádět.
Neměla jsem teď až tak na myslí řídit "dobře/špatně", ale "JAK", v tom na silnicích "vidím" "cítím" docela velký rozdíl a docela důvodně se domnívám že v případě mnoha žena a dívek je to důsledek "že jsou tak někým - nějakým mužem naučeny".
PS: Tím "JAK" myslím něco jako "pojetí" či "přístup" k jízdě (včetně názorů co a jak ohledně vozů jako takových, myslím že kdybych od narození do teď jen v česku pobývala a zde "rozumy brala", poněkud "jinak" bych na různé věci se dívala a hodnotila - např.). Stejně tak věřte, že ve stejné diskuzi při obdobném dotazu na německém serveru by fabia 1.4 na prvním místě doporučena NEbyla ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.11.2008 18:54, Vážená Michaelo
Je velká škoda, že jste neuvedla žádné auto které se Vám líbí. V dané kategorii může být pro některou dámu "numero uno" Opel Tigra 1,4, pro další Yaris nebo třeba Ka. Předpokládám, že pro Vás je důležitá i jistá "reprezentace" proto bych vynechal (majitelům se omlouvám) trochu "sterilní" Getz, Atos a podobné a soustředil se na vozy hezké a přitom spolehlivé.
Fabii považuji za skvělý vůz, je opravdu velice bezpečná (traverzy místo prahů), perfektně zpracovaná a vysoce kvalitní (navíc má hydralický posilovač a to se mi líbí), bohužel se dost krade a je hodně okoukaná (navíc má dost strohý interiér).
Opel Corsa jistě není špatnou volbou a navíc má v současnosti Opel zajímavou akci na servis starších vozů (v tomto věku 30 % sleva), je to poměrně slušně zpracované vozítko s hezkým interiérem a povedenými motory.
Dále se nabízí třeba Clio 1,2 16v, to je opravdový "microhatch", malý raubíř se kterým se dá jet i po dálnici a který je opravdu spolehlivý a přitom úsporný (zpravidla kde se spotřebou končí, těžká Fabia začíná).
Zkuste se posadit a pokud možno i svézt v Toyotě Yaris. Malý motůrek 1,0 zdatně maskuje svoji velikost točivostí a živým projevem. Někdo kdysi poznamenal něco o "nudné japonské spolehlivosti" (tuším britský Autocar) a asi věděl, co říká.
Na závěr třeba ještě Nissan Micra 1,2, taktéž považuji za velice líbivý model (trochu roztomilý) a svým projevem pro Vás patrně také nebude zklamáním má styl a šmrnc.
Při výběru přeji šťastnou ruku a mnoho bezpečně a radostně ujetých kilometrů. Myslím, že s žádným výše uvedeným vozem se nespletete. Klidně svůj dotaz dál rozviňte, vyberte si konkrétní typ, který se Vám líbí a ptejte se.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.11.2008 20:18, RE: Vážená Michaelo
i posted by:
Je velká škoda, že jste neuvedla žádné auto které se Vám líbí. V dané kategorii může být pro některou dámu "numero uno" Opel Tigra 1,4, pro další Yaris nebo třeba Ka. Předpokládám, že pro Vás je důležitá i jistá "reprezentace" proto bych vynechal (majitelům se omlouvám) trochu "sterilní" Getz, Atos a podobné a soustředil se na vozy hezké a přitom spolehlivé.
Fabii považuji za skvělý vůz, je opravdu velice bezpečná (traverzy místo prahů), perfektně zpracovaná a vysoce kvalitní (navíc má hydralic...
S anonymem za nickem "i" se občas neshodnu, ale tentokrát bych snad na 99% jeho příspěvek podpořila.
Já bych si jen "na svém" trvat zůstala, že pro ženu na městský provoz 3 dv. verze postačí, ba dokonce je lepší (a levnější).
K přehledu autora "i" bych jen ono zdůraznění bezpečnosti u fabia jemně zmírnila (jde o BEZPEČNÝ vůz, ale NE nejlepší, něktreří konkurenti jsou ještě o krok dál - doporučuji v případě zájmu www.euroncap.com/supermini.aspx vyťukat.
Zmiňuji se o tom POUZE z důvodu, že i když fabia bezproblémová a bezpečná je, všichni ostatní (snad krom nissan micra - ta je hodnocena stejně - 4*) mají "plné" hodnocení 5* (pět hvězdiček).
PS: Čistě teoreticky bych na vašem místě zvážila ještě variantu/možnost koupě zcela nového vozu se zárukou, byť na leasing (Citroën C1)
Budoucí spokojenost a "bezproblémové" kilometry přeje asi jediná zde ... mezi mnoha chlapy (a byť doporučení redakce většinou akceptuji a někdy se i něco zajímavého dočtu, tentokrát s textem D. Dvorského NEmohu souhlasit!)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.11.2008 10:52, RE: Vážená Michaelo
Kylie posted by:
S anonymem za nickem "i" se občas neshodnu, ale tentokrát bych snad na 99% jeho příspěvek podpořila.
Já bych si jen "na svém" trvat zůstala, že pro ženu na městský provoz 3 dv. verze postačí, ba dokonce je lepší (a levnější).
K přehledu autora "i" bych jen ono zdůraznění bezpečnosti u fabia jemně zmírnila (jde o BEZPEČNÝ vůz, ale NE nejlepší, něktreří konkurenti jsou ještě o krok dál - doporučuji v případě zájmu www.euroncap.com/supermini.aspx vyťukat.
Zmiňuji se o tom POUZE z důvodu, že i když ...
Víte, já podobné "hvězdičkové" bodování nemám moc rád. Hodnotí se na základě různých kategorií vozů a výsledek je dobrý tak pro obecný přehled. V reálném provozu do sebe nebourají vozy stejných kategorií a proto dávám přednost hodnocení takříkajíc z praxe. Třeba Fabia má co se týče bezpečnosti opravdu skvělou pověst mezi hasiči a záchranáři, což jsou lidé jejichž názoru si vážím více než čísel a tabulek (rozhodně neříkám že ostatní vozy nejsou bezpečné!!!!). Prostě Fabia je takový český "miláček". Jestli sse kdysi říkalo o Golfu, že "má němectví v krvi", pak asi to samé platí o Fabii ve vztahu k ČR (nesnáším výraz Česko). Přes řadu objektivních připomínek k tomuto vozu je opravdu nutné poukázat na skvělé zpracování karoserie a kvalitní materiály (bavíme se o 1. gen.).
Jinak k Vašemu doporučení nového vozu na leasing. V této kategorii má Michaela poměrně štěstí. Ceny těchto vozů nikdy nebyly tak příznivé, nedávno jsem třeba v Metropoli Zličín viděl Nissan Micra 1,2 v černé barvě za cenu cca 183 000,-. Myslím si proto, že se 120 tis. si tazatelka může vybrat vůz jen velmi lehce ojetý který bude ještě v záruce (byť většinou zcela bez výbavy), nebo těsně po.
Otázku jestli 3 nebo 5-ti dvéř nemohu rozsoudit, neboť nejsem tazatelka a neznám její potřeby. Doporučuji u vyhlédnutého vozu zkusit obě varianty pokud jsou v nabídce.
Na závěr opravdu vřele doporučuji zajet třeba do AAA auto nebo jiného velkého bazaru, kde budou mít většinu těchto vozů pohromadě a Vy si je můžete prohlédnout, posadit se, nebo i projet (doporučení ohledně zda zde koupit nemohu sloužit, osobní zkušenost nemám, svůj vůz jsem si nechal dovézt ze zahraničí).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.11.2008 12:59, RE: To není vtip?
Tomi posted by:
3.dvéř není lepší volbou,následná špatná prodejnost a po celou dobu užívání nepraktičnost nevyváží větší tuhost kastle :)
Jo a grande punto za 120tis?takový jde sehnat?asi si myslela jen Punto classic.
Ta Fabia není vůbec špatná volba,je to auto pro nenáročné,solidně spolehlivé,5.dv,bezpečné za ty prachy a motor s rozv. řetězem je další + navíc i spotřeba je solidní pokud je to nestočená mrdka.Sestra na Fabii oceňuje posilovač a dobrá sedadla,nic víc nepotřebuje.
Typicky přístup člověka po letité masáži mozku reklamou na "skvělé" vozy rodinného typu ŠKODA. Někoho třeba naprosto nezajímá následující šance prodejnosti "drasticky" sníženou počtem dveří. Tuhost kastle u 3D je dost znát. No a závěrem: doporučovat podprůměrný český fenomém Fabii v pětidvířku (jak jinak ve 3D se nedělá - to by přece rozumně a ekonomicky uvažující cílová skupina kupujících nezkousla ) ) kvůli standardnímu posilovači a nic moc sedadlům, o spolehlivosti tu můžem polemizovat týdny a týdny - to je asi opravdu vtip
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.11.2008 13:19, RE: Můj kůň je Corsa
Honza42 posted by:
A protože stráví většinu času ve městě a sama v autě, tak bych se nebál Corsy 3D 1,0. Je levná, má minimální spotřebu (http://www.spritmonitor.de průměr 6 l/100km - zkuste najít nižší)
Navíc velmi slušný crashtest, interier neurazí (což se třeba o Puntu Clasic nedá říci)
Otázka je ta dálnice, ovšem jezdí ta paní 130km/h.?? Znám dost lidí, co jezdí po dálnici v pravým 90km/h, protože se bojí předjíždět, a to Corsa skousne bez obtíží. Navíc povinné ručení za hubičku.
Tak jsem to na "spintmonitoru" zkusil a Grande Punto s 1.4 8V tam někomu jezdí za 5,93 Mezi náma, spotřeba 6l na litrový motor není žádný zázrak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.11.2008 13:56, http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Fire posted by:
Tak jsem to na "spintmonitoru" zkusil a Grande Punto s 1.4 8V tam někomu jezdí za 5,93 Mezi náma, spotřeba 6l na litrový motor není žádný zázrak
Ono to s tou spotřebou je poměrně "legrace" - spotřeba versus objem motoru opravdu NEjsou konstantně se zvětšující...
S třílitrem v automatu NEní problém jet za 8,5 litru! A to nemluvím o nějaké "totální economy run" (pravda stačí pár "přidupnutí" plynu při předjíždění či chvilku "poskakovaná" po městě a spotřeba "letí" do výšin, ale "připočtu-li velikost/váhu vozu 1.0/3.0 to z toho snad ten třílitr vyjde "vítězně").
Tady ale doporučujeme vůz do města a tady malé auto na místě je a jak si to tak hlavou procházet nechávám - já bych asi na čistě městský provoz preferovala C1 za 149 t. na leasing (a tu občasnou projížďku mimo město samozřejmě zvládá "hravě" - tuhle jsem v praze zahlédla jednu s nizozemskou značkou). Ve spotřebě se u ní lze dostat na 4 litry, ale reálnější bude 5 l (a v tomto ohledu patří mezi to absolutní "nej-" na světě - nemluvím o "bajkách", mluvím o reálné spotřebě benzínového motoru - neb právě tento je hodnocen jako NEJlepší na světě - což je)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.11.2008 15:34, RE: Octávii
klobrch posted by:
Nevím proč si myslíte, že jenom důchodci musí mít malý roční nájezd km? Já najedu ročně cca 5000 km v autě a cca 10000 km na kole. Takže za 10 let budu mít najeto maximálně 60 000 km. A až nebudu moci jezdit na kole, tak už určitě nebudu ani denně potřebovat auto, Takže můj roční nájezd se nezmění. Vlastním autem vyjedu tak 4x do měsíce (většinou jen na větší nákup) a bohatě mi to stačí. Kvůli pohodlí mi ani nevadí, že když spočítám celkový náklady, tak mi vychází km minimálně za 5,- Kč (ovšem s...
Ale dyť já si jenom dělám psinu. Můj táta taky nikdy nenajel víc než 10 000 za rok.

Hýk
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.11.2008 17:11, RE: Octávii
Osel II posted by:
Ale dyť já si jenom dělám psinu. Můj táta taky nikdy nenajel víc než 10 000 za rok.

Hýk
Předem se omluvám, ale já prostě odolat nemohu:
"Já také nikdy nenajela více jak 10.000 za měsíc (no spíš za 6 týdnů)"
PS: A jak to tak vypadá, pomalu pomaličku spíše do těch oblastí 10.000 ročně už také směřuji ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.11.2008 17:17, RE: To není vtip?
Fire posted by:
Typicky přístup člověka po letité masáži mozku reklamou na "skvělé" vozy rodinného typu ŠKODA. Někoho třeba naprosto nezajímá následující šance prodejnosti "drasticky" sníženou počtem dveří. Tuhost kastle u 3D je dost znát. No a závěrem: doporučovat podprůměrný český fenomém Fabii v pětidvířku (jak jinak ve 3D se nedělá - to by přece rozumně a ekonomicky uvažující cílová skupina kupujících nezkousla ) ) kvůli standardnímu posilovači a nic moc sedadlům, o spolehlivosti tu můžem polemizovat ...
Někdy jsou rozdíly v "pohledu" na věc jen pár km od sebe až "neuvěřitelné" (nejen u aut!). Ostatně toho po "revoluci" využily některé do česka vstupivší firmy a své vcelku "masové" zboží na českém (postsovětském) trhu jako "prémiové" presentovaly (a úspěšně, podotýkám .-(
Pro tu "změnu" vnímání stačí opravdu z prahy nějakých 200 km "popojet" - je to orpavdu trochu "tragikomedie", že (zůstaneme-li u aut) vůz kterým naprosto bez problémů jezdí žena i muž ve Amsterdam, Frankfurt i Madrid je pro "pražáka" málo ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.11.2008 09:17, RE: For "Ráďa"
mikes posted by:
Zastankyni BMW 120 bych doporucil aby si sedla do Superbu, to je auto na cenove urovni BMW 1 (ale jestli vite o tom kde se nabizeji nove BMW 1 za nejakych 400tis.+, klidne se pochlubte, jsem zvedav, do te doby nemichejte porad dokola hrusky a jablka).
Tak obě auta jsem viděl v inzerci (billboardech) - Superb 1,4 TSI cca 420 tKč, BMW1 440 tKč Oboje nové, bez DPH. Opravdu srovnatelné - cenově.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.11.2008 12:03, RE: Octávii
Kylie posted by:
Předem se omluvám, ale já prostě odolat nemohu:
"Já také nikdy nenajela více jak 10.000 za měsíc (no spíš za 6 týdnů)"
PS: A jak to tak vypadá, pomalu pomaličku spíše do těch oblastí 10.000 ročně už také směřuji ,-)
To musi ten tvuj Citron bejt fantastickej.
Po 2,5 letech (30 mesicu) plus minus 300 tisic najeto.

Bazarnik to ferove stoci na 80. Radost si tvojeho Brumlu koupit :)
IMHO: Jestli najedes za 6 tejdnu 10000km. I kdybys jela prumernou (mam napsat v Nemecku?) 150km/h, tak to je 66 hodin, tj. 11 hodin tejdne. No uprimoun soustrast. Delas obchodniho zastupce? Vzhledem k tomu ze si vecne navezena tady v diskuzi, tak to vypada, ze bud travis cas v aute nebo na lidovkach.cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.11.2008 14:37, http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
brachy posted by:
To musi ten tvuj Citron bejt fantastickej.
Po 2,5 letech (30 mesicu) plus minus 300 tisic najeto.

Bazarnik to ferove stoci na 80. Radost si tvojeho Brumlu koupit :)
IMHO: Jestli najedes za 6 tejdnu 10000km. I kdybys jela prumernou (mam napsat v Nemecku?) 150km/h, tak to je 66 hodin, tj. 11 hodin tejdne. No uprimoun soustrast. Delas obchodniho zastupce? Vzhledem k tomu ze si vecne navezena tady v diskuzi, tak to vypada, ze bud travis cas v aute nebo na lidovkach.cz
Dnes už tolik nenajezdím (dnes už spíše k těm .... směřuji .-)
A naopak, Brumla sice za první rok nějakých 38 t. najel, ale vloni půl roku sám, na maminku co ve Francii byla, čekal, a teď je také rád, když si někam dál než na nákup vyrazí ..
Málem z "vyjímečného" výletu po německého dálnici jsem pár foto udělala (jako důkaz, že opravdu si to Brumla dálnicí "brumlit" umí), ale jestli do konce roku se přes 100 t. km "převalím" to ani nevím.
Že v českých barazech se (ultra)podvádí - to vím (já rozhodně vždy vše ok, servisní knížku, jasný původ nabízím). Zůstane-li mé "ježdění" na současné úrovni, s prodejem nespěchám a "plnou" pětiletou (a 150 t. km) záruční dobu asi "využiji".
Ale na některých dřívějších vozech jsem malinko více "nalétala" (toyota, honda, subaru, renault a také citroën - a pár "cizích" služebních, nebo jen "cizích" ,-)
Mám vyzkoušeno, že cca 1000 km za den NENí problém, 2 - 2500 km týdně ještě JDE - více mi NEvyhovuje, ale nějak zásadně více jsem nikdy ani nejezdila (zdůrazňuji, že na ty větší nájezdy už je NUTNÉ pohodlné auto - typu C5 - právě v TOM je velmi dobrá - "umím" i těch 1000 km denně s hot hatch - ale jsem 2x tak unavená!).
Ani v Deutschland se nedá jezdit "neomezeně", i na těch "povedených" dálnicích jsou okolo měst omezení na 120 km/h a to průměrné rychlosti neuvěřitelně "srazí". To jsem psala s tím posledním focením palubního počítače, fotečka mobilem ve vysoké rychlosti byla absolutně rozmazaná - byť v autě "pocitově" pohoda - vyfotit v té rychlosti navigaci a display počítače - nemožné. Když jsem před hranicemi na nějakých 100 km/h (tam je omezovací značka) zpomalila a byť display doslova "za chviličku" vyfotila - průměrná rychlost mi na "ubohých" 168 km/h "spadla").
PS: Pokud stejnou značku vozu ve stejném státě kupuji, nechávám původní vozidlo "protiúčtem" - není to asi nejvýhodnější (mimo česko je to "běžná" praxe), ale vyhovuje mi "nestarat se" "neřešit" - jen do nového "přesednout".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.11.2008 18:17, Vážný "i" (a maličko Michaelo)
i posted by:
Víte, já podobné "hvězdičkové" bodování nemám moc rád. Hodnotí se na základě různých kategorií vozů a výsledek je dobrý tak pro obecný přehled. V reálném provozu do sebe nebourají vozy stejných kategorií a proto dávám přednost hodnocení takříkajíc z praxe. Třeba Fabia má co se týče bezpečnosti opravdu skvělou pověst mezi hasiči a záchranáři, což jsou lidé jejichž názoru si vážím více než čísel a tabulek (rozhodně neříkám že ostatní vozy nejsou bezpečné!!!!). Prostě Fabia je takový český "miláček...
Líbí se mi jak (s jakou "láskou") a jak (s jakými "argumenty") a jak (s jakým "nasazením") "prosazujete" model škoda fabia. Stejný přístup doporučuji a oceňuji (jen v trošičku jiném případě by mi to "sedlo" více). Opravdu si nemyslím, že fabia je typické "dámské autíčko". Ke zbytku vašeho textu (tomuto i výše nemám nejmenší připomínku - shodneme se).
Golf možná má "němectví" v krvi (spíš bych to řekla o dřívějších generacích -), ale fabia "češství" v krvi věru nemá (češi jí jako domácí "pojali" a vcelku si jí "oblíbili" - to ano!). Jak (asi) oba víme, jde jen o (jinak poladěnou) variantu vw polo či seat ibiza. Nechci brát iluze, ale od a do z naplánovanou německými inženýry a používající čistě německou mechaniku (podvozek, převodovky i motory). Jde "pojetím" o levný levný rodinný vůz - opravdu NE "dámské autíčko".
Má HLAVNí kritika vůči vozům škoda byla a je CENA (a jejich místní ... snad až "glorifikace"). Situace se již trochu "vylepšila" (očekávám/doufám ještě v jednu "vlnu" slev - třeba v británii /pravda "krize" tam je výrazně větší než-li zde/ jsou slevy zcela jinde - takový Chrysler dá již při koupi jednoho vozu druhý zdarma). Nerada bych "zpochybňovala" postřehy hasičů či záchranářů (každá informace má smysl, osobně doporučuji "data" zleva/zprava sehnat/posbírat a před "použitím" protřepat/zamíchat). V reálném provozu nebourají vozy stejných kategorií, proto testující organizace vozy rozdělují dle velikosti do "stejných" skupin - tedy srovnatelné vozy (proto jsem doporučovala podívat se jen na kategorii "supermini"). Inženýrům věnujícím se crash testům (v nezávislých organizacích bezpečnost posuzující)odborníkům/profesionálům (specialistům v oboru, kteří posuzování deformací vozu a všech možnosti "nebezpečí" pro posádku mají jako jedinou a hlavní náplň) bych důvěřovala přeci jen více než vy, postřehy pár členů záchranného sboru (majícím takovou činnost ani ne jako "vedlejšák") v jedné maličké lokalitě jistě smysl mají, ale v milionech simulovaných nehod a dat z reálných zkoušek mají vypovídací schopnost spíše "doplňující". Škoda fabia první i druhé generace v nárazových zkouškách nedopadla špatně (nová druhá generace možná již mohla dopadnout o "fous" lépe, seat ibiza 5* myslím již získal), stejně jako "dárce orgánů - platformy" volkswagen Polo je v kategorie bezpečnost ale fabia "bezproblémový" vůz - existují však "lepší", takže POKUD "vyzdvihovat" téma bezpečnost - jako "vzor" či "příklad" je vhodnější jiné modely použít.
Nevím PROČ je to zrovna v česku (nebo ČR - domnívám se, že výraz "česko" je "prosazován", neb "ČR" - tedy zkratka se nemůže prosadit, v mnoha případech je nevhodné jí používat - myslím že zkratku pro název nepoužívá žádný stát na světě) tak, že fabia je doporučována jako "dámské vozítko" (a třídveřová auta zde "nefrčí") jsem si na 99% jista, že v německu (i jinde) by vám odborníky i diskutujícími spíše třídvéřové ... cosi (nechci konkretizovat a v tom by určitě mezi německem itálií francií británií rozdíly byly) doporučeno bylo (tam je totiž malý třídveřový vůz jako typické "dámské vozítko" vnímán - používán).
Momentálně je (přichází) doba, kdy kupující opravdu může požadovat slevy, při troše štěstí může Michaela získat daleko lepší vůz, než si představovala.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.11.2008 20:41, RE: Vážená Michaelo
Kylie posted by:
S anonymem za nickem "i" se občas neshodnu, ale tentokrát bych snad na 99% jeho příspěvek podpořila.
Já bych si jen "na svém" trvat zůstala, že pro ženu na městský provoz 3 dv. verze postačí, ba dokonce je lepší (a levnější).
K přehledu autora "i" bych jen ono zdůraznění bezpečnosti u fabia jemně zmírnila (jde o BEZPEČNÝ vůz, ale NE nejlepší, něktreří konkurenti jsou ještě o krok dál - doporučuji v případě zájmu www.euroncap.com/supermini.aspx vyťukat.
Zmiňuji se o tom POUZE z důvodu, že i když ...
Fabia 1 je ve sve tride nejbezpecnejsi. Nechapu, pro c se tu porad srovnava fabia 1 a treba c1,C2, kdyz se jedna o auta o generaci novejsi - nerikam ze lepsi. Kdyz Fabia první generace vysla, nemela konkurenci. Astra G byla fajn, ale nestacila podvozkem, a byla o tridu vyse...stavala se neovladatelnou pri velke zatezi. Focus 1 byl zase lepsi jizdne, mel silnejsi motory, zase nadruhou stranu byl uvnitr snad po favoritu nejhuře opracovaným autem. Jakostni dojem byl utrpnej. O rovnocených autech jako clio, P206 - mimochodem v jednom italskem testu hodnotili podvozek felicie lepe nez P206,....nejde mluvit. Srovnatelna auta byla az ta dalsi koncernova - ibiza a tenkrat nove polo, na stejne platforme jako fabia. Ibiza ztracela odhlucnenim podvozku, tlumenim razu a bohuzel prehnane tvrdosti - ikdyz jizde vynikajici, polo zase davalo lepsi komfort na ukor jizdynich vlastnosti. Fabia kralovala segmentu malych aut zhruba 5 let 1999-2004. Kdyz sla do vyroby C3, krom lepsiho motoru oproti fabii nic nenabidla, spatny podvozek, hrozny design - hlavne interier, ani odhlucneni nebylo lepsi. Prvni auto, ktere pokorilo fabii byla corsa posl. generace, nasledovala ta mala mazda 2 a Ibiza, ktera je ted mimo motoru nejlepsi auto tridy malych vozu. Mezitim se zprznila Fabia 2, ale o ni se nebavim.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.11.2008 21:28, Milý dpwagen(e)
dpwagen posted by:
Fabia 1 je ve sve tride nejbezpecnejsi. Nechapu, pro c se tu porad srovnava fabia 1 a treba c1,C2, kdyz se jedna o auta o generaci novejsi - nerikam ze lepsi. Kdyz Fabia první generace vysla, nemela konkurenci. Astra G byla fajn, ale nestacila podvozkem, a byla o tridu vyse...stavala se neovladatelnou pri velke zatezi. Focus 1 byl zase lepsi jizdne, mel silnejsi motory, zase nadruhou stranu byl uvnitr snad po favoritu nejhuře opracovaným autem. Jakostni dojem byl utrpnej. O rovnocených autech ja...
Na téma fabia 2 se shodneme, přinejlepším to byl krok "stranou".
Na téma podvozek P 206 x fabia 1 - nevím, ale klidně věřím.
Na téma srovnání vozu typu fabia (ibiza) s focus či astra - to že je např. v EuroNCAP najdete v jiných "třídách" není náhoda - to je "v pořádku" - a to se netýká jen bezpečnosti - to bych třeba já mohla srovávat C5 s Jaguar XF (nebo Lexus GS, nebo ..) - NEsrovnávala bych (nesrovnatelné .-)
Fabia 1 byla a je "rozumně" bezpečným vozem, nejsem si jista, z čeho z jakým pramenů čerpáte informace pro slova "nejbezpečnější vůz" své kategorie.
Pokud vím, když už máme jít do (ne až tak podstatných - při havárii záleží také na souhře náhod a "štěstí", než na bodíku sem/tam) detailů, o "fous" lépe dopadl i ten dárce orgánů - Polo (2002); Yaris (2000); - nachlup stejně pak třeba malé Lupo (2000) či Ibiza (2002) nebo Clio (2000) či Punto (2000)
Takhle staré vozy, ale asi Michaelu nebudou (muset) zajímat, současná situace jí umožní koupit buď nový, či zánovní vůz a zatímco fabia i v druhé generaci zůstala zcela stejná (je to spíše takový "facelift"), některé jiné značky přišly opravdu s novými (lepšími a bezpečnějšími) konstrukcemi.
Na samý vrchol (v bezpečnosti) momentálně patří Mini, Grande Punto a 500, Mazda 2, Corsa, P 207 a 1007, Clio i Modus, Ibiza a Yaris - fabia II zůstala "o krůček" pozadu.
V tom bych ale neviděla její mínus, osobně bych (a DOMA v německu to tak je) nejvíce kritizovala benzínové i naftové tříválce - myslím, že výrobce sice ušetřil - ale "přespříliš" - prostě konkurence má v těchto letech maloobjemové motory LEPŠÍ - benzíny i diesly.
Věta: "...první auto, které pokořilo fabii .." je už vyloženě chybná! Přesný odkaz na testy vozů kategorie supermini jsem dala výše .. (byť bych opravdu tím nejpodstatnějším co by Michaelu mělo zajímat neviděla zda vůz měl 4 či 5 hvězdiček - samozřejmě čím více bodů i hvězdiček tím lépe, ale už 4 * považuji za "rozumné" - což mají i obě verze fabie). Mne tatínek učil, že velmi důležitý je motor - a opravdu i naprostý "laik" pozná jestli jede s ... nebo s ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 08:36, RE: Milý dpwagen(e)
Kylie posted by:
Na téma fabia 2 se shodneme, přinejlepším to byl krok "stranou".
Na téma podvozek P 206 x fabia 1 - nevím, ale klidně věřím.
Na téma srovnání vozu typu fabia (ibiza) s focus či astra - to že je např. v EuroNCAP najdete v jiných "třídách" není náhoda - to je "v pořádku" - a to se netýká jen bezpečnosti - to bych třeba já mohla srovávat C5 s Jaguar XF (nebo Lexus GS, nebo ..) - NEsrovnávala bych (nesrovnatelné .-)
Fabia 1 byla a je "rozumně" bezpečným vozem, nejsem si jista, z čeho z jakým pramen...
Öno to stím podvozkem sedí nejednom na 206 ale i na 207. Jedinej překonatel je v součastnosti Ibiza a Mazda 2. Všechno ostatní je jak bláto. Měkký a houpavý.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 11:36, RE: Vážená Michaelo
dpwagen posted by:
Fabia 1 je ve sve tride nejbezpecnejsi. Nechapu, pro c se tu porad srovnava fabia 1 a treba c1,C2, kdyz se jedna o auta o generaci novejsi - nerikam ze lepsi. Kdyz Fabia první generace vysla, nemela konkurenci. Astra G byla fajn, ale nestacila podvozkem, a byla o tridu vyse...stavala se neovladatelnou pri velke zatezi. Focus 1 byl zase lepsi jizdne, mel silnejsi motory, zase nadruhou stranu byl uvnitr snad po favoritu nejhuře opracovaným autem. Jakostni dojem byl utrpnej. O rovnocených autech ja...
Tak podle ENCAP je například Fiat Punto II bezpečněší než Škoda Fabia I - byť o jediný bodík, ale je... Jezdil jsem se dvěma fabiemi první generace, které jsem měl jako služební auta, a nechtěl bych fabii jako svoje auto ani omylem (a to ta druhá atakovala původní pořizovací cenou půlmilion). Zmíněné dvojkové punto jsme měli doma od podzimu 2002 (funglovka) do jara 2006 a rozhodně mi přišlo po všech směrech sympatičtější (vzhled, pocit za volantem, pohodlí, jízda).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 11:56, RE: Milý dpwagen(e)
dpwagen posted by:
Öno to stím podvozkem sedí nejednom na 206 ale i na 207. Jedinej překonatel je v součastnosti Ibiza a Mazda 2. Všechno ostatní je jak bláto. Měkký a houpavý.
Nemám v této kategorii dostatek zkušeností, ale o M2 jsem vícekrát slyšela jen a jen pozitiva - asi na tom "něco" bude.
Pokud vím "stejný" podvozek má ale i fiesta (ibiza a polo zase fabia jsou, že ,-)
S tím podvozkem je to trošičku "složitější", pokud vzpomenu na dva majitele tohoto typu vozu - jedno mladý muž plně "využívající" dynamiky ostrého Clio a druhé dáma v důchodu "spokojená" s vyšším posezem (nástupem - to zatím nechápete, ale ... ,-) C3 a jeho poklidnou jízdou s 1.4 HDi - prostě já myslím, že je dobře že TAK odlišná "pojetí" najdete .. a pochopitelně vy něco jiného zvolíte než ...
PS: Mne kdyby kdysi třeba do Citroën GS "strkali", asi bych "nosánek ohrnula" (na druhou stranu od "středního" do důchodového věku už se s tím co mám nyní dá docela dobře "přežít" - opět konkrétní zkušenosti)
PS: Alfa MiTo možná také z malých vozů nebude špatná ... v onom AutoZeitung, z kterého jsem tu již citovala, porazila i Mini (o fous, ale porazila - šlo o naftové verze).
respond
  1 ... 6 7 8


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.