0
back
 

diskuze k tématu: Škoda 105 de Luxe - za 29 let najela 70 tis. km.

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 08:50, vtip
až do posledníní věty jsem byl přesvědčený, že se jedná o vtip :)
hlavně s těmi "piráty silnic" a doporučení k užívání tohoto vozidla
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 09:49, RE: vtip
MilanK2 posted by:
až do posledníní věty jsem byl přesvědčený, že se jedná o vtip :)
hlavně s těmi "piráty silnic" a doporučení k užívání tohoto vozidla
Ja jsem přesvědčený že to vtip je, protože jinak by nemohl dat designu, který už v době výroby byl úplně mimo... navíc když si přečteš hodnocení tak jde o zjevný vtip.
Brzdy bych dal za 4 - a to jen z důvodu ze to opravdu dokaze zastavit a to nemluvím o všem ostatním. Dotyčný zjevně nemá zkušenosti s jinými automobily a jeste toho najezdí kotel málo. to já víc nachodím než on najezdí 15000/ 4 roky ....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 09:55, RE: vtip
michalkop posted by:
Ja jsem přesvědčený že to vtip je, protože jinak by nemohl dat designu, který už v době výroby byl úplně mimo... navíc když si přečteš hodnocení tak jde o zjevný vtip.
Brzdy bych dal za 4 - a to jen z důvodu ze to opravdu dokaze zastavit a to nemluvím o všem ostatním. Dotyčný zjevně nemá zkušenosti s jinými automobily a jeste toho najezdí kotel málo. to já víc nachodím než on najezdí 15000/ 4 roky ....
tato recenze .. nektere pasaze 100pro ..patri tak max Favoritu nebo Favoritu 2 (Felicie)
pokud bych byl objektivni :)

Ale nakonci roku to beru .. spoustu lidi je dost unavenych a chopnych se kulturne znemoznit :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 11:09, RE: vtip
MilanK2 posted by:
až do posledníní věty jsem byl přesvědčený, že se jedná o vtip :)
hlavně s těmi "piráty silnic" a doporučení k užívání tohoto vozidla
Nemyslím si, že by to byl vtip, jsem tedy taky pirát silnic a majitel "nového" vozidla, ale v rodině je po dědovi garážovaná 120 která má najeto asi 25tkm a pokud mohu za těch 29 let použít formuli, že voní vevnitř novotou tak tomu bezmála tak je, asi se těžko taková ještě někde najde a když s ní sem tam někam jedu, tak si říkám jestli by mě tohle taky nestačilo. Doveze to, k rychlé jízdě to nesvádí a jednoduše to plní účel auta. Fandí tomu majiteli šáde ......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 13:19, Přihrádka
Trochu mě zaráží, že majitel nedokáže opravit přihrádku před spolujezdcem, pokud se pouze rozpadlo to "péro", tak není problém koupit za pár korun nové a poměrně snadno ho vyměnit. Protikus v přístrojovce je kovový, takže ten se asi neulomil. Jinak tohle auto brzdí docela slušně (musí se na to víc šlapat), ale když na to dáte ty nejlevnější kotouče a destičky (brzdí to hlavně předkem, jako každé auto), tak se potom nedá moc divit, že se tomu nechce zastavit. Výhoda tohoto auta je, že s každou opravu (kromě generálky motoru) se dá i při použití úplně nových dílů (slušné kvality) vejít do ceny 5000,- ale s jedním nesouhlasím, recenzentova 105 má výkon 33kW, já mám udržovanou 120 a podle posledního testu má výkon 38kW, i tak se mi to v běžném provozu zdá málo, hlavně kvůli motoru který se moc vytáčet nechce a kolem hranice 4000ot./min. zdechne a přestane táhnout
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 14:50, RE: vtip
MilanK2 posted by:
až do posledníní věty jsem byl přesvědčený, že se jedná o vtip :)
hlavně s těmi "piráty silnic" a doporučení k užívání tohoto vozidla
Taky jsem si myslel, že je to vtip a věta o tom, že to auto dojede i při poruše brzd, mě v tom utvrdila. Poslední věta už na tom nemohla nic změnit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 14:53, Piráti
Co se týče pirátů, tak těm bych tyhle auta ordinoval povinně. Jestli někoho přistihnou, že jede v obci o 20 km/h víc a mimo obec o 30, tak bych mu odejmul jeho vozidlo a na rok mu ho vyměnil za tohle. Nejde jen o mizerný výkon, ale předvším o nízkou bezpečnost, která by zajistila, že by pirátů rychle ubývalo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 15:00, Spotřeba
Jinak mě zaráží spotřeba tohohle stařečka. Při tom nízkém výkonu spotřeba 8,5 litrů, navíc bezolovnatého (určitě dodatečně aditivovaného) benzínu v motoru bez katalyzátoru, EGR ventilu a ve vozidle s hmotostí kolem1250 kg, to je ovšem úspěch. Sakra, vždyť moje Mondeo váží o skoro 200 kg víc, výkon má víc než trojnásobný a jezdí za míň.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 15:02, Škocna
Když jsem byl malej kluk, auto jsme neměli. Strejda na Slovensku měl tisícovku embéčko, ale nikdy jsem v něm nejel, protože to bylo auto jenom na dušičky. V téhlencté škodovce jsem jel jenom jednou, měla ji známá naší mámy. Pamatuju si, že jsem z ní měl zalehlý v uších a za chvilku se mi chtělo blejt. No já jsem zvracel i v aubotuse a přes kinedryl. No a pak si bráchové pořídili wartburga, to bylo něco. Furt ho vopravovali no ale co, když jsme potřebovali, dojeli jsme kam jsme potřebovali. Všechny tyhle auta ve mně vzbuzují nostalgii a vzpomínky na tuhle zku.rvenou dobu, ze které jsme se zaplaťpánbůh vyhrabali... Zaplaťpánbůh, když si představím, že bych škudlil na to, abych si nakonec koupil takovejhle šrot, bléééé
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 16:27,
Já najezdil za mých mladých let u nás v podkrkonoší s těmahle autama celkem dost. Nejdříve rodinná 120L, pak moje 105S a 100. Nespornou výhodou bylo, že i s celkem sjetými OR34 se dalo dostat skoro všude i v zimě a že plno oprav se udělalo doma na koleně, při nejhorším u souseda v dílně a vždy za pár korun. I dnes například pokud bych jezdil do práce třeba do vedlejší vesnice řekněme 5 km, klidně bych s tím jezdil. Anebo pokud by se mi naskytla možnost koupit třeba Š100 v perfektním stavu, klidně bych s tím jezdil po srazech nasát tu atmosféru.
Ale když si představím, že bych v tom měl vozit svoji rodinu, včetně dvou malých dětí, ježí se mi chlupy na zádech. Od Škody 100 včetně, byla tahle auta zastaralá nejen technicky ale také bezpečností pro posádku... Díky škodovkám jsem jezdil, protože na víc bohužel nebylo a díky za ně. Ale už nikdy více prosím... :)

ps: to že pán našel na tomhle autě jen jeden nedostatek přikládám na vrub jeho čisté škodovkářské duši...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 16:35, také jsem jí měl
je to už dávno, ale bylo to bezva vozidlo, měl jsem verzi 120GLs která měla "ostrou" vačku a jmenovitý výkon 42,5kW. Maximální rychlost byla cca 145km/h. výhoda podvozku byla v tom, že oproti většině dnešních aut, při špatně zvolené rychlosti v nájezdu do zatáčky stačilo prostě šlápnout na brzdu a vozidlo se začalo "srovnávat". Výhoda byla i ve vysoké průchodnosti vozidla terénem, jinak už jen samá negativa, bezpečnost na nic, typický zvukový projev větráků když jste chtěli rozprazovat v zimě okna, typický smrad za vozidlem díky nespáleným aromatickým uhlovodíkům, atd. Ale bylo to v době, kdy jsme byli všichni mladší a plní ideálů...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 30.12.2011 17:25, Crash test Škoda 120
www.youtube.com/watch?v=xTgQEJlk6YQ
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 31.12.2011 08:41, RE: Spotřeba
Koloss posted by:
Jinak mě zaráží spotřeba tohohle stařečka. Při tom nízkém výkonu spotřeba 8,5 litrů, navíc bezolovnatého (určitě dodatečně aditivovaného) benzínu v motoru bez katalyzátoru, EGR ventilu a ve vozidle s hmotostí kolem1250 kg, to je ovšem úspěch. Sakra, vždyť moje Mondeo váží o skoro 200 kg víc, výkon má víc než trojnásobný a jezdí za míň.
Tyhle škodovky vážily kolem 800 kg
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 31.12.2011 12:51, RE: Přihrádka
Rover623 posted by:
Trochu mě zaráží, že majitel nedokáže opravit přihrádku před spolujezdcem, pokud se pouze rozpadlo to "péro", tak není problém koupit za pár korun nové a poměrně snadno ho vyměnit. Protikus v přístrojovce je kovový, takže ten se asi neulomil. Jinak tohle auto brzdí docela slušně (musí se na to víc šlapat), ale když na to dáte ty nejlevnější kotouče a destičky (brzdí to hlavně předkem, jako každé auto), tak se potom nedá moc divit, že se tomu nechce zastavit. Výhoda tohoto auta je, že s každou op...
Ve 4000 zdechne a přestane táhnout? Staré dobré TDi zdechne už ve 3500 a přestane táhnout Když jsem tohle poprvé zjistil při předjížděcím manévru, tak to zrovna milé nebylo. TDi ale aspoň táhne do 3500, abych mu úplně nekřivdil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 31.12.2011 13:04, RE: Crash test Škoda 120
Dolly posted by:
www.youtube.com/watch?v=xTgQEJlk6YQ
A to jeli tak 20 km/h.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 31.12.2011 13:30, RE: Přihrádka
Rover623 posted by:
Trochu mě zaráží, že majitel nedokáže opravit přihrádku před spolujezdcem, pokud se pouze rozpadlo to "péro", tak není problém koupit za pár korun nové a poměrně snadno ho vyměnit. Protikus v přístrojovce je kovový, takže ten se asi neulomil. Jinak tohle auto brzdí docela slušně (musí se na to víc šlapat), ale když na to dáte ty nejlevnější kotouče a destičky (brzdí to hlavně předkem, jako každé auto), tak se potom nedá moc divit, že se tomu nechce zastavit. Výhoda tohoto auta je, že s každou op...
Nejsem si jistý, ale myslí, že tahle 105 ještě neměla posilovač brzd, proto by se někomu mohlo zdát, že nebrzdí, ale jen to chce trochu síly.
Š kodovky mám rád (asi proto, že jsem v nich vyrostl a nakonec se na nich i naučil řídit), ale 33 kW a 8,5 l / 100 km je dost katastrofální. Teď mám pro radost eRko a těch 46 kW a horský převod je tak akorát pro příjemnou jízdu do kopce. No a spotřeba je mezi 7 a 8 l / 100 km podle stylu jízdy. Jinak 5500 ot/min. není problém a táhne to od 2500 do 6000 (6000 ale už považuju za zbytečné huntování auta).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 01.01.2012 16:58, silvestrovské čtení
Na to že autor myslel recenzi vážne (dejme tomu) tak je škoda, že se vešel do 2 odstavců! Já souhlasím, že youngtimery jsou zbytečně přehlíženy, a hodně z nich může naprosto plnohodnotně sloužit. Protože rozhoduje stav a ne r.v Nicméně Š105 je trochu úlet. Nadprůměrná spolehlivost + kontrolkou stavu brzd pak nemá chybu. Na Silvestra pěkné njn
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.01.2012 12:29, Dobre dost dobre...
Tak tohle je fakt pecka, malem jsem spolkl zvejkacku a spadl ze zidle, soupis oprav katastrofalni, ale spolehlivost za 1, a ten design, no naaaadhera. Kolik mel autor promile, kdyz to psal???? Jinak preji hodne malo najetych km na sjetych original pneu, snad se nikde na silnici nepotkame....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.01.2012 16:47, Nostalgie
Na těhle autech jsem se učil řídit, protože jak už bylo napsáno, na nic jiného nebylo. Spousta řidičů by se s tím počítám v zimě ani nerozjela - přeci jen sytič je pro ně neznámé slovo. Měl jsem ty auta rád, ale do dnešního provozu nejsou nejen kvůli tomu, že nepředjedou už ani náklaďák, ale bezpečnost je tragická. Někde jsem četl že záleželo i na tom, jak je nafouklá rezerva - součást deformační zóny. Každopádně když je možnost, tak se v nich rád znovu svezu. Např. Škoda 110 R je pořád jedna z nejhezčích škodovek a o starých Feliciích kabrio ani není potřeba mluvit - prostě paráda a klasika
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.01.2012 09:36, RE: vtip
michalkop posted by:
Ja jsem přesvědčený že to vtip je, protože jinak by nemohl dat designu, který už v době výroby byl úplně mimo... navíc když si přečteš hodnocení tak jde o zjevný vtip.
Brzdy bych dal za 4 - a to jen z důvodu ze to opravdu dokaze zastavit a to nemluvím o všem ostatním. Dotyčný zjevně nemá zkušenosti s jinými automobily a jeste toho najezdí kotel málo. to já víc nachodím než on najezdí 15000/ 4 roky ....
Opravdu tak někdo může vidět Š 120. Nájezdu km bych se tak moc nesmál. Já mám moderní auto a za rok najezdím kolem 5000 km. Jako mladý kluk jsem měl jednu z prvních Š 120 a byl jsem, až na lak karosérie, s ní moc spokojený. Jedině mizerná, či skoro žádná, pasivní i aktivní bezpečnost posádky ji dnes již staví mimo běžné požívání, ale ve své době to bylo fajn autíčko.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.