...když jsem cca před rokem vybíral nové auto, resp. zachovalou ojetinu, asi bych se o SAABy ani neotřel. Ale naštěstí vyšel až nyní, protože bych se jinak připravil o skvělé zážitky z řízení skutečně nadupaného a komfortního vozu a nejspíš bych se zlobil s předraženou O1 combi s přetočenými 250 tis km na tachometru. Jediná závada, která se mi potvrdila i zde v článku, je ten nešťastný displej, který stojí nový skoro 6 000 Kč, tak jsem ho holt oželel.
Olej jezdím měnit 1x ročně v rámci prohlídky (po cca 8 tis km), během roku jej nepotřebuji doplňovat - vlastně jediné, co ubývá, je voda do ostřikovače
A zapalovací kazetu v kufru nevozím.
O problémech s ložisky se kdysi psalo v souvislosti s modelem 900, resp. prvními 9-3. Mám vůz obutý do Goodyear Eagle I (16") v létě a Goodyear UG 7 (15") v zimě, a opravdu nepozoruji nějaké problémy s vibracemi.
Mimochodem, už se mi povedlo párkrát vletět do pořádné jámy na vozovce, a nápravy to bez úhony přežily (kdo někdy viděl tohle auto zespoda, jistě ví proč).
Něco jsem i četl o problémech s mechanickými převodovkami, ale týkal se druhého a třetího stupně - takže v kontextu s tímto článkem je rychlostní skříň kompletní shit, jemuž bez problémů funguje snad jen 4ka
Podotýkám, že máme 2.3l LPT r.v. 1999 s najetými cca 95 tis. km.
Majitel musí mít prostě stále na paměti, že benzínové turbo, notabene s tak nabroušeným výkonem a krouťákem, prostě potřebuje náležitou péči a zacházení. Takže netúrovat studené, po dlouhé cestě s 200 na tachometru nechat vychladit na posledním kilometru jízdou bez plynu a na výměnu oleje raději dřív než později. Stejné to máte ale i s Octavií RS a podobnými kousky.
Prostě mi to celé přijde jako cílená antikampaň proti konkrétnímu výrobci - že by autoři sháněli nějakého ojetého SAABa a chtěli ještě více snížit ceny ojetin na trhu?