0
back
 

diskuze k tématu: Dacia Logan nebo Renault Thalia – který vybrat?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 15:12, RE:
Renda28 posted by:
Jsem se pobavil při výčtu výbavy u Dacie ))), topení, osvětlení......
no jo¨,ale Dacia je docela bytelné auto,hodně toho vydrží.Takže já bych měl jasno
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 15:23, RE:
typek posted by:
Logan byl o 20 % levnější a o 20% větší (ve své době) než Junior. Junior neměl v základu ani posilovač řízení a krásné černé plasty jej katapultovaly mezi TOP hnusy automobilového průmyslu na pomyslnou špici. Motor 1.0 MPi o výkonu 37kW z něj dělal městkou štiku se spotřebou kolem 10 litrů na 10 km bez ohledu na jízdní dynamiku. Hlavně že měl měkčené plasty kterými se majitel mohl ukájet, když mu majitelé loganu a thálií ukázaly záda.... Jediné co Junior reprezentoval tak to, že koncern VW není ...
Tak tady opravdu není co dodat. Přesně vystiženo. A hlavně, není to žádná nová info. Už když první Logany sjížděly z pásu, tak se daly najít články o tom, co je to za auto. Renault vzal všechno, co mu kdy fungovalo a postavil z toho levné slušně spolehlivé auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 15:25, RE:
Zrbit posted by:
Pozor! DVOURYCHLOSTNÍ stěrače!
To je prča co? Je to nejlevnější auto na trhu s rozměry většími, než dvojnásobně dražší Golf s báglem (tedy O2) a ono to nemá ani měkčený plasty a automatický stěrače? To je vážně k popukání, fakt nevím, proč to ty lidi kupujou, když si můžou koupit octavii na leasing, nebo za ty prachy 10 let starý bávo 5.... Nebo co to tady řešíte za kraviny? Mě by například zajímalo, co by zbylo s O2 kdyby musela shodit půlku ceny a zachovat pojízdnost, he? Nevíte? myslím, že by neměla ani ty stěrače na co položit, co? A ten výběr motorů, co tu máme... že by do toho šlo HTP? hele to má jen tři válce to je prďka..... Chce to trochu fištróna, než vlezete na tenký led techniky pánové....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 15:29, RE:
V-tec posted by:
Mimochodem do Thálie není možnost doobjednání klimatizace ani za příplatek...ono by to už potom vůbec stejně nejelo,takže možná proto :)
myslím, že majiteli kozí farmy v rumunských karpatech, který veze paletu sejrů svému odběrateli je chybějící součástka, která by mohla být zdrojem dalších poruch a vícenákladů úplně u prdele. Až zbohatne a prodá dost sejrů, určitě si koupí alespoň yetiho f plný palbě a fšem v tom rumunským vidlákově ukáže, zač je toho drakula
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 15:40, ND - pro redakci
Pánové, pokud chcete, aby si kupující udělal obrázek o cenách náhradních dílů, tak nepište hovadiny typu, světlo, kapota, nárazník, blinkr, které se mění až při nehodě, ale každáho budou spíše zajímat položky jako jsou, brzdové kotouče, destičky, části výfuku, spojková sada, rozvodová sada, svíčky a tak.
Každý si buď nové auto pojistí nebo nehodu nezaviní a jde to z jiné pojistky, ovšem na kotouče a olej to neplatí, to musí šáhnout do své kapsy.
A toto srovnání cen ND za blatníky a světla se často objevuje a je úplně k ničemu. Jestli se podle něj někdo rozhoduje, tak mu radím auto si nekupovat, aby mě náhodou netrefil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 15:57, RE:
Joska posted by:
Berte to tak, že v Loganu alespoň něco odvezete, nemluvě o kombíku, kdežto Fábie mi příjde jako primárně navrhovaná pro Větnam a podobné země, kde jsou lidé s výškou těla nad 160 cm a hmotností nad 70 kg považováni za obry :).
Pokud nás kdysi jezdilo 5 chlapů ve firemní Felicii, nechalo se to snést, později ve Fábii to byl sadomasochismus (kolena nemohla být ani pod bradou, ale musela do stran, což bylo strašné - mluvím o zadních sedadlech)...děkuji, už ne...nyní jezdím v Galaxy a tak s...
pane Joska: na take jazdy sa nekupuje mala trieda, viete to? To je ako si stazovat, ze mate tricko s kratkym rukavom za 2500CZK a zobrat si ho na lyze...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 15:59, RE:
typek posted by:
Logan byl o 20 % levnější a o 20% větší (ve své době) než Junior. Junior neměl v základu ani posilovač řízení a krásné černé plasty jej katapultovaly mezi TOP hnusy automobilového průmyslu na pomyslnou špici. Motor 1.0 MPi o výkonu 37kW z něj dělal městkou štiku se spotřebou kolem 10 litrů na 10 km bez ohledu na jízdní dynamiku. Hlavně že měl měkčené plasty kterými se majitel mohl ukájet, když mu majitelé loganu a thálií ukázaly záda.... Jediné co Junior reprezentoval tak to, že koncern VW není ...
ved si to sam napisal - tie vozy nie su konkurencia voci sebe. Fabia je proti tej dacii bmw. Tiez keby do dacia nadrbali kozu a drevo z nej nebude Octavia ze?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 16:09, RE: ND - pro redakci
David V posted by:
Pánové, pokud chcete, aby si kupující udělal obrázek o cenách náhradních dílů, tak nepište hovadiny typu, světlo, kapota, nárazník, blinkr, které se mění až při nehodě, ale každáho budou spíše zajímat položky jako jsou, brzdové kotouče, destičky, části výfuku, spojková sada, rozvodová sada, svíčky a tak.
Každý si buď nové auto pojistí nebo nehodu nezaviní a jde to z jiné pojistky, ovšem na kotouče a olej to neplatí, to musí šáhnout do své kapsy.
A toto srovnání cen ND za blatníky a světla se ...
Máš recht. Tohle je výčet dílů pro metrosexuály, kteří mění nárazník a světlomet ve chvíli, kdy se o něj rospleskne první moucha. Chce to výčet dílů které auto pohánějí a ne těch, které se k němu šroubují aby vypadalo líp....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 16:29, RE:
nstar posted by:
ved si to sam napisal - tie vozy nie su konkurencia voci sebe. Fabia je proti tej dacii bmw. Tiez keby do dacia nadrbali kozu a drevo z nej nebude Octavia ze?
A čímpak je Fabia proti dacii BMW? Většina dílů s Fabie pochází morálně i fakticky z minulého tisíciletí. Skutečně dostane s Fábií člověk o 25% (cenový rozdíl) navíc přidané hodnoty? Opět, je to filozofická otázka, ale myslím, že ji řeší 90% potencionálních zákazníků a stále větší díl kupců zkonstatuje koupí logana/sandrera, že ne (prodej loganu/sandrera je celosvětově větší, než fabie, nesmí člověk brát v potaz jen domácí zdeformovaný trh)
P.S: Ona Fabie rozhodně není pro VW ničím jiným, než pro Renault Logan. Jen Volkswagnu se daří svůj lowcost prodávat za vyšší peníze než Renaultu a zákazník má prostřednictvím PR pocit, že dostává diametrálně kvalitnější a lepší produkt. Kdo na auta nejenom čumí s růžovýma brýlema ale i v nich jezdí velice rychle zjistí, že tomu tak rozhodně není, víme?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 16:40, RE:
typek posted by:
A čímpak je Fabia proti dacii BMW? Většina dílů s Fabie pochází morálně i fakticky z minulého tisíciletí. Skutečně dostane s Fábií člověk o 25% (cenový rozdíl) navíc přidané hodnoty? Opět, je to filozofická otázka, ale myslím, že ji řeší 90% potencionálních zákazníků a stále větší díl kupců zkonstatuje koupí logana/sandrera, že ne (prodej loganu/sandrera je celosvětově větší, než fabie, nesmí člověk brát v potaz jen domácí zdeformovaný trh)
P.S: Ona Fabie rozhodně není pro VW ničím jiným, ...
nesuhlasim, v prvom rade som zastancom tychto dvoch znaciek vadia mi korejske. Fabia je cosi uplne ine ako dacia. Keby stali obe auta rovnako - neverim, ze by si niekto vobec kupil logana alebo thaliu. To je proste tak. Ludia nerozmyslaju nad BMW lebo za tu cenu mozu mat dva tri logany. Nerozmyslaju nad Polom lebo mozu mat dva logany. Uvazuju nad fabiou lebo staci pridat len 25%...A do tychto skupin sa pekne poroskladaju kupci. No potom su ti, ktori maju sice aj na Polo ale oni chcu vsetko - teda to bude Kia. Verim tomu, ze to bude skupina ludi, ktori maju domace kino z hypermarketu - bez urazky...Bol by som radsej keby tu jazdili tieto logany a thalie ako cedniky a sportaze. Kazdopadne nebyt blbych predpisov, mohli sa tu predavat omnoho spolahlivejsie a lepsie auta - napr. Felicia, Octavia 1, 406, Golf IV, Multivan T4, Fiat Punto II, atd,... lenze to by sa pani sveta tolko nemohli napchavat - teda vymyslaju stale nove a nove kasicky na peniaze a ovecky im to zeru a zeru...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 16:58, RE:
nstar posted by:
nesuhlasim, v prvom rade som zastancom tychto dvoch znaciek vadia mi korejske. Fabia je cosi uplne ine ako dacia. Keby stali obe auta rovnako - neverim, ze by si niekto vobec kupil logana alebo thaliu. To je proste tak. Ludia nerozmyslaju nad BMW lebo za tu cenu mozu mat dva tri logany. Nerozmyslaju nad Polom lebo mozu mat dva logany. Uvazuju nad fabiou lebo staci pridat len 25%...A do tychto skupin sa pekne poroskladaju kupci. No potom su ti, ktori maju sice aj na Polo ale oni chcu vsetko - ted...
To je zvláštní způsob argumentace:
Vezmem to popořadě. Fábia je jiná než Logan ano, je menší, skoro třídně menší. Pokud lidé mají 2 různě nákladné stejně určené věci koupit za stejnou cenu, tak si většinou vyberou tu, která má při stejné ceně vyšší náklady. Pokud ovšem výrobky stejně zaměřené nejsou, tak se to jednoznačně tvrdit nedá.
Lidé kupují jiná auta, protože mají jiné požadavky a jinou kupní sílu. Chci za auto utratit x, tak si nekoupím 3 auta v hodnotě x/3, protože lze reálně sedět pouze v jednom.
25% navíc je už poměrně dost, a to nemluvím o autě, kde desítky tisíc lítají vzduchem, ale obecně. Za příplatek 25% očekávám o 25% lepší užitnou hodnotu (to se těžko stanovuje, pro někoho je to i dobrý pocit, že nejezdí v low-cost autě 2. kategorie, ale v low-cost autě 1. kategorie), jinak to ztrácí smysl.
A ten závěr je strhující, ale odpověď mám jednoduchou. Je mi jedno v čem kdo jezdí, ale není mi jedno v čem jezdím já a při výběru auta se řídím tím druhým jmenovaným. Co je mi po tom, že si někdo koupil auto, který někdo jiný označí za škaredý a nespolehlivý?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 17:04, RE:
nstar posted by:
nesuhlasim, v prvom rade som zastancom tychto dvoch znaciek vadia mi korejske. Fabia je cosi uplne ine ako dacia. Keby stali obe auta rovnako - neverim, ze by si niekto vobec kupil logana alebo thaliu. To je proste tak. Ludia nerozmyslaju nad BMW lebo za tu cenu mozu mat dva tri logany. Nerozmyslaju nad Polom lebo mozu mat dva logany. Uvazuju nad fabiou lebo staci pridat len 25%...A do tychto skupin sa pekne poroskladaju kupci. No potom su ti, ktori maju sice aj na Polo ale oni chcu vsetko - ted...
V příspěvku je spleteno hodně věcí, které spolu s použitím určité optiky souvisí. Osobně si myslím, že racionálně uvažující člověk by na autech vybíral úplně jiné vlastnosti, než má spousta automobilek v nabídce a které jsou pro "spotřebu a účel auta" potřebnější, než design, značka nebo třeba materiál na palubce. Jenže když se dívám na silnice a po známých v čem jezdí a co při výběru preferovali tak musím konstatovat, že není jiná věc, kde by se požadavky a potřeby s realitou rozcházela víc. Je potřeba vzít v úvahu (stejně jako spousty další věcí), že auto dávno nesplňuje úlohu spotřební, ale ponejvíce reprezentační. Ego je pro vetšinu kupců neopomenutelnou položkou při výběru vozu a tvrdím že ve spoustě prodejů i rozhodující. Takto zkreslený celosvětový trh už dávno nevypovídá nic o skutečných "kvalitách" produktů, ale především vypovídá o funkčnosti PR a jejich úspěšnosti při "vytváření potřeb a poptávky" po něčem, co zákazník ve skutečnosti nepotřebuje. Proto si myslím, že naše debata o skutečných kvalitách nemůže najít společnou řeč, protože já jsem zaměřen především na racionalitu, funkčnost a snadnou udržitelnost v provozu, kdežto u tebe spatřuji již patrný vliv klišé, které prostřednictvím médií šíří různé automobilky mezi svoje zákazníky Peace
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 17:10, RE:
David V posted by:
To je zvláštní způsob argumentace:
Vezmem to popořadě. Fábia je jiná než Logan ano, je menší, skoro třídně menší. Pokud lidé mají 2 různě nákladné stejně určené věci koupit za stejnou cenu, tak si většinou vyberou tu, která má při stejné ceně vyšší náklady. Pokud ovšem výrobky stejně zaměřené nejsou, tak se to jednoznačně tvrdit nedá.
Lidé kupují jiná auta, protože mají jiné požadavky a jinou kupní sílu. Chci za auto utratit x, tak si nekoupím 3 auta v hodnotě x/3, protože lze reálně sedět pou...
celkom v priadku, len ked si niekto spori peniaze a potom ich bez rozmyslu minie za to najvascie a najlacnejsie, niekde je chyba...To je ako sporit na dovolenku a povedat si, ze nepojdem na dva tyzdne na malorku ale budem mesiac na chate v susednej dedine...obrazne! Cize opakujem ano ak chce niekto thaliu alebo logan je to vsetko ok. Ak ale popri tom okukuje po Fabii, je jasne, ze si nie je tak celkom isty svojim rozhodnutim a sice by chcel aj podla neho lepsie auto no je mu luto ked uz tolko sporil prihodit 25% - co je bagatel v tomto pripade. Pretoze mat 280tis alebo 350tis je uz skoro jedno - je to trochu kacirske viem, ze nie je lahke zohnat 70 litrov...ALE NECHAPEM ako moze niekto minut 600tis za korejca!!!! Proste taky typ sa podla mna chce vyrovnat tomu typkovi s X3-kou a za malo penazi mat vela muziky - k tym autam by mali davat celej rodine zdarma Y pod a boty ADIDDOS...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 17:11, RE:
nstar posted by:
pane Joska: na take jazdy sa nekupuje mala trieda, viete to? To je ako si stazovat, ze mate tricko s kratkym rukavom za 2500CZK a zobrat si ho na lyze...
To je dobrá poznámka. Proč tedy potkávám tolik fábií 1.2 HTP, kterak se statečně, srdnatě ale zbytečně perou s kopci na D1 kolem Humpolce? Že by tolik lidí zapomínalo volit správné, ale drahé tričko?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 17:17, RE:
nstar posted by:
celkom v priadku, len ked si niekto spori peniaze a potom ich bez rozmyslu minie za to najvascie a najlacnejsie, niekde je chyba...To je ako sporit na dovolenku a povedat si, ze nepojdem na dva tyzdne na malorku ale budem mesiac na chate v susednej dedine...obrazne! Cize opakujem ano ak chce niekto thaliu alebo logan je to vsetko ok. Ak ale popri tom okukuje po Fabii, je jasne, ze si nie je tak celkom isty svojim rozhodnutim a sice by chcel aj podla neho lepsie auto no je mu luto ked uz tolko sp...
Pokud ty boty s nápisem ADIDDOS vydrží to stejné a jsou stejně pohodlné, tak proč ne? co je mi po tom, co je na tom napsáno, ne? 25% že je jedno u částky, kterou dávám třeba čtyři roky dohromady? vždyť je to rok života navíc a to mi jedno není.. Klidně dál relativizuj, nakonec zjistíš, že ti chybí obsah
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 17:23, RE:
typek posted by:
V příspěvku je spleteno hodně věcí, které spolu s použitím určité optiky souvisí. Osobně si myslím, že racionálně uvažující člověk by na autech vybíral úplně jiné vlastnosti, než má spousta automobilek v nabídce a které jsou pro "spotřebu a účel auta" potřebnější, než design, značka nebo třeba materiál na palubce. Jenže když se dívám na silnice a po známých v čem jezdí a co při výběru preferovali tak musím konstatovat, že není jiná věc, kde by se požadavky a potřeby s realitou rozcházela víc. Je...
kvalitny prispevok - myslim to vazne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 17:25, RE:
typek posted by:
Pokud ty boty s nápisem ADIDDOS vydrží to stejné a jsou stejně pohodlné, tak proč ne? co je mi po tom, co je na tom napsáno, ne? 25% že je jedno u částky, kterou dávám třeba čtyři roky dohromady? vždyť je to rok života navíc a to mi jedno není.. Klidně dál relativizuj, nakonec zjistíš, že ti chybí obsah
ale toto je tak trochu to co pisem - to je ako naco mi je retiazka z praveho zlata, ked aj tato sa v pohode nosi na krku a blisti sa? Co na tom, ze je z medena...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 17:32, RE:
nstar posted by:
ale toto je tak trochu to co pisem - to je ako naco mi je retiazka z praveho zlata, ked aj tato sa v pohode nosi na krku a blisti sa? Co na tom, ze je z medena...
SUV a jejich rozšířenost a obliba je pro mě naprosto nepochopitelná celkově, natož aby někdo za monstrum, jehož výhoda spočívá ve snadném nastupování/vystupování a velmi drahé údržbě vysolil meloun a více. Z tohoto pohledu mi přijde jako rozumnější vysolit za takovou zhovadilost "jen" 600 tisíc, bez ohledu na to, jako značku má ta pitomost na kapotě
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 17:38, RE:
typek posted by:
SUV a jejich rozšířenost a obliba je pro mě naprosto nepochopitelná celkově, natož aby někdo za monstrum, jehož výhoda spočívá ve snadném nastupování/vystupování a velmi drahé údržbě vysolil meloun a více. Z tohoto pohledu mi přijde jako rozumnější vysolit za takovou zhovadilost "jen" 600 tisíc, bez ohledu na to, jako značku má ta pitomost na kapotě
tak toto je kurva pravda! Jednoznacne! Ale neda sa tak pozerat na triedu Golfa...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 17:59, RE:
nstar posted by:
tak toto je kurva pravda! Jednoznacne! Ale neda sa tak pozerat na triedu Golfa...
Proč? Jsme zase zpět u základní otázky: je Golf o 25-30% lepší (rozdíl v ceně při shodné výbavě) než Kia Ceed? Zcela přesná odpověď totiž zní úplně jednoduše - JAK PRO KOHO My, komentující kupcovy důvody, jen můžeme snášet dílčí argumenty pro/proti, pročež pro jejich rozdílnost a především díky jinému vnímání účelu produktu nelze dojít ke koncensu. Lze jen řečené argumenty podkládat důvody k danému pohledu na věc. Za mě (jako striktně racionální osobu) říkám, že pro mě je auto plechovka, se kterou se bohužel musím vláčet po světě a je pokud splní moje potřeby na výbornou, je spolehlivá a přidá k tomu i láci, nechť má na ve znaku na kapotě třeba parohy
respond
  1 ... 3 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.