0
back
 

diskuze k tématu: Dacia Logan nebo Renault Thalia – který vybrat?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.02.2011 06:55, rada
Že se vám libí je lež, tyto auta se nelíbí nikomu. Nad jejich designem převažuje lákadlo nového auta s plnou zárukou za "lidovku". Vím že je to mimo mísu ale osobně bych se poohlédnul po plnohodnotném ročním autě které bude taktéž v záruce a jednak se vám opravdu líbit a druhak na tom bude patrně o kapku lépe s bezpečností.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.02.2011 11:46, rada
Proč by se toto auto nemělo líbit? Naopak D. Logan považuji za mimořádně zdařilý vůz po stránce designu. Srovnal bych to s designem trabantu. Nadčasový, odpovídající funkci, dokonalý. Nejsem přítelelem rumunských nebo francouzských vozů, ale uznávám jejich přednosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.02.2011 12:25, rada
Zvolil bych thalii s motorem 1,2 55kw. Mám tento motor v Modusu (na podobné pojíždění jako vy) a musím před ním smeknout, spotřeba ve městě 6,5 s klimatizací, mimo město jede za 5,5. Musíte ale akceptovat jeho městské určení - svižně jede do cca 80km/h, potom je zrychlení bídné (byť pořád lepší než HTP 51kw). Spolehlivost je bezproblémová a na rozdíl od loganu thalia nemá problémy s korozí. Pro thalii hovoří také o dost lepší bezpečnost i ergonomie vozu - tam je logan dost na štíru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.02.2011 12:51, rada
Na odpověď redakce jsem zvědav, zvlášť pokud se týče zkušeností se spolehlivostí a výdrží obou aut. Jinak mám pocit, že v Loganu už se 1,4 8V nenabízí, protože nesplňuje ECO5 a je tam stejná 1,2 16V jako v Thalii (kde je to jediný motor v nabídce). Logan má větší vnitřní prostor, v Thalii jsou zadní sedadla jen pro děti. Minulý týden jsem byl jako nezaujatý poradce u jednoho koncesionáře Renaultu a Logan na mě působil jako větší vergl, dveře při zavření mají zvuk jak ve starém Transitu. Interiér se mi mnohem více líbí v Thalii, řidič v ní sedí podivně vysoko, ale zas má lepší výhled, palubovka je přehledná. V Loganu jsou ovladače jak u trouby a víc z toho čiší láce. Jestli vzadu jen vozíte děti, bude lepší Thalie. I z hlediska bezpečnosti, i když je stále na upravené platformě Clia II. a boční bagy má jen za příplatek. Dělené zadní sedadlo nejde ani dokoupit, výztuha za zadním sedadlem zabírá zhruba polovinu plochy, což může omezovat. Do konce minulého roku měla thalia větší cenové zvýhodnění, ve nejvyšší verzi Privilege s příplatkem za boční bagy byla těsně pod 200k, teď bude o 20k dražší. Motor je krátce zpřevodovaný, po městě a okreskách stačí, s Loganem bude mít asi ještě víc práce. Jinak je Thalia hodně měkce odpružená a houpavá, řízení a řazení takové gumové. Zajímaly by mě zkušenosti servisu. Thalie má podle mě dost nedodělků a vysoký podíl drobných reklamací (netěsní okna, odchází otvíraní kufru, napšponované kabely vypadávají z konektorů atd.), minimalizace nákladů a tlak na dodavatele se musí někde projevit. Občas kupec chytí dost tragický kus, ale jinde čtu o velké spokojenosti. Chtěl bych od odborníků slyšet, jak je to s životností motoru, podvozku atd., jestli se to po 60tkm nezačne sypat. A u Logana taky, byť obě auta spíše nacházejí kupce s malými nájezdy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.02.2011 13:05, rada
Pane Rendo, mně se Thalie II. velice líbí, zvlášť zezadu. Z profilu je pořád nevyvážená, zepředu se podobá Sanderu, které se mi líbí víc než všechny ostatní modely Renaultu (které se mi ostatně vůbec nelíbí). K Renaultům mám vztah založený na nedůvěře a nevyhovuje mi jejich měkké naladění, ale kdybych si teď kupoval auto (jakože nekupuju, protože mám koncernový držák), tak se Thalia do nominace dostane (jako jedniné auto z francouzských automobilek), protože mě iracionálně přitahuje a svými parametry stačí (jezdím hlavně po městě, trasy nad 200km párkrát za rok, kufr používám na nákup či kočárek a nevozím skříně a sporáky).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.02.2011 14:09, rada
Mne osobně tyto malé sedany přijdou perverzní a ne nadarmo se fabie kombi honosí titulem nejhnusnější auto. Všechny tyto deriváty na tom jsou víceméně designově podobně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.02.2011 18:18, rada
No je lehké tyto auta pomlouvat,ale cena je v našich končinách rozhodující!!!Thalia v základu 109.000,- na úvěr,je asi bezkonkurenční.Sice je to social edition,ale na ůčely z bodu A do B to stačí.Za to koupíte tak 02 až 03 focuse.Pro lidi co jezdí na servis k dealerovi a přijede s ojetinou co si někde koupil,chtějí mu nejraději vyměnit všechno,je podle mě lepší volba novej rumunskej ďábel v záruce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.02.2011 18:36, rada
To Muroň:
Spolehlivost a výdrž renaultu mohu zatím hodnotit (byť u modusu 1,2 a megana II 1,5 dci) jako výbornou. Modus zatím najel 65 tisíc (od nového 2005), megane najel 145 tisíc (od nového 2005). Na modusu jen servis a několik žárovek, u meganu servis + výměna těsnění pod přepady nafty (v záruce), jedna výbojka xenonu (v záruce) a jedna tyčka stabilizátoru ve 120 tisících.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.02.2011 21:02, rada
raději ani jedno, je to Renault...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.02.2011 11:45, rada
Ještě si to, prosím, rozmyslete. Jde přece také o bezpečnost. Od funglovky auta za sto až dvěsta tisíc nemůžete chtít zázraky. A Logan či Thalia skutečně zázrak není. Na těchto autech výrobce šetřil prakticky na všem. Poznáte to na otlačeném pozadí i na rozsypaném motoru po jednom stu tisících najetých kilometrů. I když, ano, ve "stodesítce" se také jezdilo do Bulharska............
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.02.2011 12:07, rada
Vzhled je sice subjektivní záležitost, ale vážně jste první člověk od kterého slyším že se mu tyto auto líbí... Být na vašem místě, tak se porozhlédnu po jiném, rok starém a velice mírně ojetém autě, které bude ještě v záruce. Plusy dle mého názoru jednoznačně převažují.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.02.2011 18:35, rada
Rok staré jen "mírně jeté" auto za 200 tisíc prostě nedostanete - posledního půl roku to bedlivě sleduji, ale nic slušného jsem pod 250 neobjevil. Navíc to za 250 tisíc byly "předváděcí vozy" s nájezdem nad 20 tisíc km - a takovou "předváděčku" bych si tedy osobně nekoupil. Realita se pohybuje u "slušných" ročních aut okolo 300 tisíc (klima, 4xairbag, plná záruka) za segment malé vozy i nižší střední třída - je to paradox, ale tyto dvě třídy stojí v současnosti téměř stejně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.02.2011 18:59, rada
Kristova noho ani jedno z těchto verglů! To je opravdu nevídané dilema rozhodovat se mezi hrůzou s kosočtvercem na kapotě a ještě horší pomstou z Rumunska. Pokud už přemýšlíte tímto způsobem, bude asi lepší pořídit si nové čínské auto značky Jinglingxing a ještě Vám zbyde na kafe.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.02.2011 19:54, rada
Vážená paní Mužíková. Jak vidíte,obrátila jste se na špatné fórum.Doby,kdy sem chodili lidé,kteří něco věděli,je bohužel dávno pryč.Ten odpad,co sem dnes píše a jezdí v dunivých popelnicích z Boleslavi,Vám holt poradit nedokáže.Řiďte se svým rozumem a kupte si to,co Vám se líbí a na co máte peníze.Nová věc je nová věc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.02.2011 19:59, rada
Přestante tady pomlouvat Renault, Vy TELATA: Jednoznačně novou Thalii za ty prachy mít nové je něco neskutečného Neváhal bych
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.02.2011 20:57, rada
Zdravím, dost záleží na cenovém stropu a možnostech, ale nebylo by od věci zvážit i jiné značky (Škoda, Kia, Fiat, Opel, ...), které jsou na tom s kvalitou někde jinde. Osobně bych v případě volby mezi těmito dvěmi volil bez rozmyslu Thalii (cenově stejně jako Fabia), která je na tom s kvalitou o něco lépe, než její Rumunské dvojče. V případě zájmu rád poradím i na mailu. Děkuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.02.2011 21:09, rada
thalia...technika, koncepcia a aj cena podobné ale renault bude trocha menej strácať na cene a má pozinkovanú karosériu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.02.2011 22:05, rada
Dobrý den,
Thálii vlastním a mám s ní osobní zkušenost. Koupili jsme ji novou v roce 2002, 1.5 DCI. Kromě airbagů a posilovače řízení vše na ruční pohon. Dnes má najeto 50.000 km, kromě normálního servisu (olej, destičky) jsem na ní nechal vyměnit pouze kulové čepy, které odešly kolem 40 tis. km. Dnes už se také trochu trhá sedačka u řidiče, taková ta koženka, kterou je sedák obšitý. Myslím že na město ideální auto, v kombinaci s klimatizací by mi v něm nic nechybělo. Nízké provozní náklady, na servis stačí schopný chlapík s garáží. Nejlepší je dojezd 1000km na nádrž. To se mi u druhého auta nestává. Logan jsem viděl v autosalonu. Konstrukčně je to na údržbu v domácích podmínkách, super kufr (např. kola není třeba dávat na střechu).
Za ty peníze (pořizovačka, náklady na servis a provoz) bych Vám thalii asi doporučil. Není to na svezení jako v koncernu či lepších autech obecně, ale za to se hodně připlácí.
Z A do B s rodinou po městě stačí (akorát mi syn okopává záda, pokud sedí v dětské autosedačce.)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 08.02.2011 23:22, rada
To Ross: Dle Vaší pozoruhodně fundované rady bych soudil, že sám jezdíte v "koncernu" - felicia či favorit?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.02.2011 08:05, rada
Dacia Logan dle TUV 2-3 letých vozidel 128. místo. Co tam máte dál za PROrumunské argumenty. Stále jen tu cenu, za kterou dostanete nové auto které nenabízi nic. Pak-li že madam nepožaduje od nového auta NIC tak ať si ho koupí.
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.