0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme vhodné rodinné MPV do 180 tis. Kč.

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.02.2010 14:00, rada
Jasně, dálnice víceméně ustálenou rychlostí 140km/h dle tacho, je u mě spotřeba cca.9 - 9,5/100 dle dotankování (PPC nemám). To auto jsem si bral s vědomím že budu jezdit za 10, takže hlavu si z toho určitě nelámu:)) Jen mám za to, že obecně fordí 2,5V6 bude jezdit v kombinaci spíš za těch 10 než 8,5. Můj názor. A tazateli ještě 100x omleté - pořádně vybírat a když tomu sám nerozumim vzít s sebou pomoc - určitě se vyplatí. Ať vám to jezdí:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.02.2010 17:22, rada
Já mám 2,5 letou zkušenost s Pežotem 807 2,0HDI FAP 80kW.
Auto jsem měl jako služební, od nového, po 2,5 letech ho přerbral koleg a dnesmá autobus, jak jsem mu říkal, asi 250.000km.
Jelikož jsem si mohl vybírat pouze mezi ŠKodovkami a Pežoty a Vozy VW, vybral jsem si dobrovolně právě P807 a musím říct, že jsem toho nelitoval. Kluci si vybrali SHarany 96kW .
Jelikož mám taky rodinu (2 v té době dospívající děti), lyžujeme, já jsem naví modelář, tak jsem si říkla, že místa není nikdy dost. Prosotr velkorysý, vyjímatlné sedačky vzadu a navíc v libovolné kombnaci sklopné a posuvné, výkonná klimatizace kvůli velkým proskleným plochám. Motor vychatná stará klasika 2,0 HDI, co najede lehce 0,5milionu km bez zásadních problémů, odolný a komfortní podvozek. Pravda je, že 79kW je málo a já jsem to pořešil instalací Power boxu u dealera v Rakousku. Pak to bylo lepší a nebyl problém jet ve 4 s plnou výbavou na lyžování 1000km do Alp a to prosím pěkně na jedno natankování tam a na jedno zpět (78l nádrž). SPotřeba byla krásných 6,8 - 8/*100km a to po dobu opravdu všech let, co jsem auto měl a pak sledoval u kolegy.
Samo, že mělo mušky - např. hrkající ližiny pojezdu zadních sedaček (řešil jsem vyjmutím prostřední, stejně jsem jezdil služebně sám) a pak občas žárovky v předích světlech. Výměna je opravud rébus a méně zdatní se prostě bez servisu neobejdou.
Jinak podvozek super komfortní oproti Sjaranu o dost dále v pohodlí, auto uvnitř dost tiché (zase v porovnání se Sharanem) a servis relativně levný (já jezdil do Lince a tam mi výměna oleje a filtrů atd přišla na 350EUR). U nás v garáži v Horní DOlní by to stálo tak 2 litry včetně filtr nafty.
Tak jako varianta proti benzínovým chlastomterům myslím, že stojí za úvahu.
PS: netřeba se bát strašáků v podobě turba, vstřiků či čerpadla. Tyt o motory HDI jsou opravdu asi to nej, co se dnes dá v různých kombinacích koupit a já jsem mě tyto HDI celkem 3 nebo 4 nedám na ně dopustit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.02.2010 09:15, rada
My měli ve firmě P307 SW s 2.0 HDI 66kw a byl to děs....možná to bylo tím že to byla jedna z prvních 307, ale zkušenosti celkem brutální...3x během 80000km než šlo auto z domu EGR ventil, 2x kompresor klimy, v 60tkm kompletní ! repase brzd !!! auto jedilo 8-9l nafty...navíc pořád trable s elektrikou....kolega má teď roční 807 2.0 HDI, ale počáteční nadšení je už taky pryč....víckrát přijede do práce náhradní 206tkou...
šéfova 406 3,0 benzín byla asi poslední pořádné auto co francozi udělali...to byl jiný svět.
k dotazu tazatele: Taky bych se nebál Mondea 2,5 benzín, kamarád má a je spokojený. Měl jsem možnost s tím jet do Itálie a zpět, motor i pohodlí super, místa pro 4 dospělé super, spotřeba 9l benzínu ( tempomat 140 ), servis OK. Přeju štěstí při výběru !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.02.2010 15:03, rada
Nechme hovořit čísla ve srovnání FM a P307:
Statistika TUV pro letošek vozy stáří 4-5 let:
Ford Mondeo 8,8 % při nájezdu 92 tkm
Peugeot 307 14,3 % při nájezdu 73 tkm
Vozy stáří 6-7 let:
Ford Mondeo 12,8% při nájezdu 111 tkm
Peugeot 307 17,5% při nájezdu 95 tkm
Stačí si začít vyhledávat informace o Mondeu a 307 a na francouzské ojeté auto přejde chuť velmi rychle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.02.2010 15:15, rada
Jezdím už 46 let a měl jsem řadu vozů. Ve Vámi zvoleném cenovém rozsahu doporučuji Citroen Xsara Picasso s motorem 1,6 Hdi od r. v. 2004, 80 kW.
Má už v základu velmi slušné vybavení /klima, PP,atd./ kufr 550 l, zadní sedačky jednotlivě sklopitelné nebo úplně vyjímatelné. Mám ho také a jezdím za 5 - 5,5 l/100km. Ideální pro čtyřčlennou rodinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.02.2010 18:51, rada
No, ještě že nikdo nedoporučuje Scenic. Ten ať vás ani nenapadne kupovat. Při té ceně, kterou do toho hodláte vrazit, půjde o starší kousek a ten se vám začne rozpadat ihned po nasednutí. Vlastní zkušenost.
Po investicích v řádu desítek tisíc a po několika opravách šel z domu.
Rozumem bych volil Mondeo. Ve své cenové kategorii prakticky jednička.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.02.2010 19:43, rada
Každá značka má určitě své PRO a PROTI já jsem vlastnil Peugeot 307 sw 1,6hdi 80kw FAP a rozhodně NEDOPORUČUJI! Možná špatnej kousek ale pořád nějaký problém : filtr pevných částic stále hlásil chybu,setrvák se spojkou po 100000km hotovej,samé vrzající plasty,elektronika nespolehlivá atd...atd...po dvou měsících šel z domu a nadlouho jsem byl z peugeota vyléčenej.....co koupit těžko radit ale peugeuta nedoporučuji!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.02.2010 21:37, rada
Tak se zdá že fordí sbírají body. Před lety jsem uvažoval , a to by možná mohl vzít tazatel v potaz , o Zafiře /já tenkrát o řadě OPC = splašená krabice:), dodnes mě lákají auta - jak se říká vlk v rouše... / Ale nikdy jsem se nedostal k "průzkumu" techniky toho Opla. Tak se třeba vyjádří kdo má zkušenost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.02.2010 22:07, rada
K tomu, jak zde doporučujete Ford. Moje zkušnosti s několika vozy této značky za posledních 25 let. Auta jsou celkem spolehlivá, ale co vím, stále se vyskytují nějaké drobné problémy. Tu nefunguje centrál, tu něco nesvítí, sem tam něco upadne atp. Prostě hlavní skupiny fungují tak jak mají, ale do detailů ta auta prostě dotažená nejsou. Určitě lepší, než P307, ale ty drobné problémy vás budou rozčilovat. Já bych šel do Mazdy 3, chci ji koupit příští rok. Do teď stará octavia, blíží se 200 000 km, 10 let stáří, po otci, jednou brutálně bouraná, celkem dobře opravená, a bez závad. Btw: koupil jsem jí, Ale máte na auto celkem slušnou cenu, takže bych se nezaměřoval na konkrétní model, ale hledal slušnou nabídku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.02.2010 05:05, rada
Jen poznámku k těm Pežotům. Mnozí již asi vědí, že jsem měl Pežotů opravdu hodně (306,605,406,407,807) a najel s nimi obrovskou porci km jako se lsužebními vozy (průměr na auto byl asi 180.000km/3 roky lízingu, pak se auto měnilo). Já měl asi bohovské štěstí, protože nejhorší závadou bylo kouslé ložisko na P306 po povodních v r. 1987, kdy jsem musel jezdit řekami a potoky na Šumpersku-jako jediný z vesnice jsem si propzřetelně odvezl auto jinam, než nás zaplavila tenkrát voda) a pak na P407SW hlásil filtr FAP.
406 má dnes -zjišťoval jsem u kolegy - 344.000km!!! a jezdí furt vesele, jen běžná údržba typu oleje, filtry, čepy, brzdy.
Tak to je moje zkušenopst s Pežoty.
Fordů jsem mlě taky dost: Sierra Cosworth, Escort 1,4i, Fiesta 1,1i, Puma 1,7 92kW, Focus 1,8TDDI (otec), MOndeo 2,0 (otec). Snad jsem žádného nevynechal. Nebylo to zlé, ale jedou věcí prostě Pežotům nesahají ani po ventilky - a tou je KOROZE. Z Pežotů (dokonce ani ta 406 z r. 2002 a 344.000km) nemá/neměl ani jeden náznak koroze lemů či prahů, zato Fordy všechny (nejhorší bylo ono Mondeo z r. 2000, které si otec unáhleně koupil a já poté se ztrátou prodal, aby ho z něj neranilo - to bylo v r. 2008 shnilé na padrť ze všech stran, to snad jezdilo v moři, bylo shnilé i zevnitř - nosníky sedaček, v kufru výztuhy, no prostě hnus. Nejlíp n atom byla asi Puma, ta měla po 6 letech jen chycené lemy. Takové banaility, jako kolísání volnoběhu na Escu1,4i a Fieste 1,1i neřeším, snímač polohy škrtící klpaky je asi chornický u Fordů a potýkají se s tímto uzlme i další modely (mj. u některých verzí benzínových Mondeí mdochází k fatálním poruchám následkem "vedchutí" klapky do motoru....
Nevím, já bych vsadil na Pečko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.02.2010 05:12, rada
A Opla? Znám člověka, co má starou Omegu 2,0i na LPG. To auto projelo asi tak 20x kolem rovníku, leje olje a benzín a nic. Jezdí frut. SHnilé na padrť, ale jezdí.
Pak znám člověka, co má Vectru (typ neznám ale je to r.v. 2005) a to auto stojí pořád v servisu a po pravdě řečeno, je z toho nešťastný jak majitel, tak servis a pro servis se tohle auto stalo noční můrou. To je furt odtah, dojeďte, jsem tam a tam. Elektrika, elektrika, elektrika. Týden co týden. Auto i majitele znám a vidím, že by se auta rád zbavil, ale nemůže. DOstal ho "příkazem" v práci Je to asi kus od kusu, ale Opla jako varinatu bych zvážil také kvůli pověstné korozi (koleg a z letiště amůj bývalý spolupracovník má Astru 1,6i z roku asi 1998 a ta drží už jen lakem...
Jako nej velbu bych viděl ožní Oktávii 1,6 75kW a je to. Nehnijou, jezdí furt, nic se na nich nadměrně nekazí, servis na každý vesnici ve stodole, díly za babku na vrakáčích dostupné. krádeži zabráníme tím, že v autě necháme nocovat pittbulla...To je asi největší "slabina" oktávek, že se dost kradou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.02.2010 07:43, rada
No jo, posuzovat auto od novoty do stáří 3 let je jiný kafe. Ale tady se bavíme o ojetině a já tvrdím, že konkrétně u Peugeotu 307 bude větší pravděpodobnost, že auto bude zlobit.
Někdo tady píše o drobných problémech Mondea. Ano, taky mám nějakou drobnost, například mi se snižující se teplotou přestal fungovat centrál. Studené auto nešlo dálkou zamčít, ale pak jsem se v Etzoldovi dočetl, že k běžné údržbě patří promazání zámků. Tak jsem vzal WD a Megaolej ve spreji a okolo zámku (servo a koncáky jsou přímo součástí zámku) jsem to postříkal a je po problému. V servisu mi nabídli vyčištění všech za 3500.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.02.2010 09:58, rada
s těma chybkama na fordech souhlas, největší průser fordu u mě koroze. Měl jsem auta rv1991-2001, možná dneska už to maj konečně vychytaný, a i na tom mondeu 2001 jsem řešil shnilý všechny dveře /prý výrobní vada/ naštěstí odstraněno v záruce. Nenašel by se někdo s názorem na tu Zafiru a třeba zrovna OPC??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.02.2010 10:58, rada
Statistika TUV je zalozena na nemeckych stk, tzn na tom jestli ma vozidlo vuli na naprave, prasklou zarovku ve svetle a nebo treba na lekarnicce. Tzn brat to jako zebricek poruchovosti se jevi jako nesmysl...
Spolehlivost? Jasna volba benzin. Muzu jenom doporucit Zafiru 1,8
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.02.2010 11:37, rada
Určitě Ford C-Max 1.6 TDCi 80kw.Pakud jezdíte jako člověk,tak je to dobrá volba a určitě se toho nemusíte bát.Někdo píše,jak se kur..to či ono,ale nikdo nepíše,že se o to auto musíte taky trochu starat a kdaž mu dáte co potrabuje,tak vám bude dlouho sloužit.Osobně jeden vlastním,máme dvě děti a všichni se tam v poho.vlezeme a nikdo se nemusí mačkat.Můj názor je,že Peugeot,není špatný,ale je více poruchoví a Ranault,tok o tom rači ani nemluvě.PŘEJI DOBROU VOLBU.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.02.2010 17:38, rada
Zdravím V6, psal jsem vám na fóru SZ ohledně topení na mondeu, ale žádná reakce tak nevím jestli vám to přišlo. Nechci to tady kazit diskusi tak jestli se mi můžete ozvat na mail michalek.hynek@seznam.cz že by jsme to probrali. Díky Hynek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.02.2010 20:16, rada
Asi bych uz nebral Renault, Ford a Peugeot nezklamaly
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.02.2010 22:17, rada
zdravím, z uvedených vozidel mám přímou zkušenost s Fordem c-Max. Máme ho rok a jezdí bez problémů. 1,6TDCi má super nízkou spotřebu. Prostorností mile překvapí. Pro rodinu nebo aktivní pár, je to myslím ideální auto. Peugeot už by mě nezlákal nižší stavbou a kvalitou, o Renaultu v případě kvality ani nemluvím. Jednoduše vyjímatelná zadní sedadla, pohodlná sedadla i pro dlouhé cesty, motory původem od PSA (HDi). Vše ok. Mohu doporučit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.02.2010 07:44, 2.0 dCi?
Motor 2.0 dCi pán těžko pořídí za 180 000,-
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.02.2010 08:03, Ford
Tady bych asi zvolil Forda. Pokud by stačilo klasické kombi, tak bych volil pro rodinu Mondeo. Mají velice povedené benzínové motory a momentálně se prodávají za velmi dobré ceny. Vířivé klapky, které mohou potrápit, mají od roku 2003 lepší uložení nebo se za pár korun dají vyndat, a pak už není nic, co by osmnáctistovku nebo dvoulitr mohlo poškodit. Motory mají řetězový rozvod, který nemá předepsán interval výměny. Údržba motoru se tedy sestává z výměn oleje, filtrů a po 60 tkm svíčky. Ostatní věci na vozidlo, jak jsou komponenty brzd, tlumiče, ramena také nejsou drahá. Ceny Mondeí jsou momentálně velice příznivé. Naftové Mondeo s vidinou úspory bych pravděpodobně vzal jen z prověřeného zdroje za velmi dobrou cenu. Kdo je fajnšmekr, tak je dobrou alternativou pohon 2,5 V6, který zaručuje s těžkým Mondeem velmi pohodlnou jízdu a ke kombi je to i vhodná volba. Spotřeba oproti slabším motorizacím je tak o litr nebo litr a půl vyšší. Mondeo se dá sehnat i s velmi bohatou výbavou.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.