0
back
 

diskuze k tématu: Renault Megane Grandtour

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.06.2011 14:09, RE: Renault stále diskutabilní
David V posted by:
Ano. A ještě platí, že u ojetého auta musí mít člověk štěstí, ovšem volbou vhodného modelu se dá jít tomu štěstí dost naproti. To jsem teď opomenul technickou zdatnost, která je v této džungli naprostá nezbytnost.
Ještě pak říkávám, že ojetina není pro každého. Je určitá sorta lidí, kteří za ojeté auto zaplatí stejné peníze, jako za nové. Logicky pak při první takové zkušenosti s ojetinou přechází na nové.
Ovšem pokud dokáže Renault vyrobit i dobrá auta, tak je asi problém v "širokých tolera...
Máš pravdu až na jedno. Doplním jen to, čemu říkáš "toleranční pásmo" a důsledky z něj plynoucí (tedy ztráta funkce nebo rychlé a předčasné opotřebení). Zove se to "toleranční řetězec". Ve zkratce: Tolerance jakosti a rozměrů výrobku je vždy uváděna znaménky +-. Pokud díly nebo části celku vykazují toleranční znaménka jen záporná nebo jen kladná dosáhne se snadněji meze kdy součástka, nebo díl nedosahuje předpokládané životnosti nebo funkce, dojde tím k tolerančnímu řetězci. Je to černá můra konstruktérů (následně výrobců a posléze uživatelů), ale bohužel se toleranci výroby nelze vyhnout. Pokud by výrobní tolerance nebyly stanoveny, byly by důsledky ještě horší (náklady na zcela přesný výrobek jsou astronomické atd.) Tato skutečnost není odbouratelná žádným následným dozorem ani výstupní kontrolou a lze ji zcela přiřadit na vrub konstrukci, projev a následky tolerancí je totiž vždy až retrospektivní. Nicméně postupy jak eliminovat a minimalizovat vznik tolerančního řetězce jsou a existují (konstrukční pravidla), ale každá automobilka a její konstruktéři se k tomu staví samozřejmě po svém
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.06.2011 14:26, RE: Renault stále diskutabilní
typek posted by:
Máš pravdu až na jedno. Doplním jen to, čemu říkáš "toleranční pásmo" a důsledky z něj plynoucí (tedy ztráta funkce nebo rychlé a předčasné opotřebení). Zove se to "toleranční řetězec". Ve zkratce: Tolerance jakosti a rozměrů výrobku je vždy uváděna znaménky +-. Pokud díly nebo části celku vykazují toleranční znaménka jen záporná nebo jen kladná dosáhne se snadněji meze kdy součástka, nebo díl nedosahuje předpokládané životnosti nebo funkce, dojde tím k tolerančnímu řetězci. Je to černá můra ko...
Ještě doplňuji: většina dílů sestavená z částí vykazující jen záporné, nebo jen kladné meze tolerance totiž funguje
P.S: Onehdá mi kamarád vyprávěl, že nejmenovaná sedačka nejmenované francouzské automobilky montovaná ještě v současnosti u nás, byla konstrukčně tak na výši, že bylo potřeba (i přes dodržení tolerancí) k nápravě funkce docela drsných opatření (třeba 60 zatahovacích plastových pásek), aby jednotlivé díly nevypadávaly ze svých míst. Podotýkám, že 60 pásek držících pohromady sedačku, není na všechny sedačky ve voze, ale jen na zadní lavici. Nicméně po vyřešení problému (tedy vytížení všech dodavatelů zatahovacíh pásek pro elektrikáře v CZ ) sedačka dokonale funguje a jistému malému MPV v každém testu vynáší ocenění pro variabilitu zadních míst. Vždycky se při té příležitosti usmívám, když si představím, že tohle bývá celkem normální a řehním se při tom, když na něčem takovém redaktor sedí a chválí skutečnost, že mu kožený volant padne dobře do pazourů (možná kdyby sundal tu kožotřísku, tak by mu zatuhla maska).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.06.2011 19:52, RE: Renault nikdy
dhs1 posted by:
Nevím proč pořád vychvalujete VW a hlavně Ford. Vždyť to jsou krumply. Passat 05- problém skoro se vším jak motory, tak elektroinstalace, Ford předčasně opotřebované spojky se setrvačníkem, ložiska v kolech a auto nemá ani 100 tis km najeto a hlavně ta razantní koroze podvozkových částí. Takže je jedno jestli koupíte Renault, VW, Ford,Škoda...., vše je nějak poruchové a hlavně záleží, jak se k automobilu choval a dopřával mu servis předchozí majitel.Když tady na foru čtu některé příspěvky, hned...
Co myslíte, jaké je celosvětově nejprodávanější auto? Na prvním místě Toyota Corolla - to je jasné, proč. A světe div se, na druhém Ford Focus!! Proč asi? Kvůli korozi, opravám atd asi ne....Podívejte se co si nejčastěji kupují firmy, aby jezdili a nestálo to po servisech. Když pominu české národní specifikum Škoda simply clever, tak jsou to hlavně VW Golf, Passat a pak Ford Focus a Mondeo. A pročpak asi? Aby to stálo a klopili za opravy? To snad ne....Apropo ukazte mi nejake soucasne "moderni" auto , kde se po 150 tisicich vysype prevodovka a vyhori baterka.....ano je to Megane. Ja nic nevychvaluju ani nehanim, jen se staci divat okolo sebe a sledovat co se deje. Prectete si testy na 100 tisic km v Autobildu a specialne o Fordech nic moc spatneho nezjistite, same prkotinky. A porovnejte s Frantikama......Howgh.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.06.2011 21:40, RE: megane 2
Pavlik posted by:
Jelikož sám megana grantour 1,5 dci vlastním, po přečtení tohoto článku si dovolím konstatovat jediné - je to snůžka polopravd a nepřesných informací. Dle mého názoru prostě blábol. Autor se ani nenamáhal zjistit informace o fungování vozu - viz tlačítka na klikách, kterými se ve skutečnosti vůz pouze uzamyká a to ještě jen u top verzí majících ovládací keyless kartu. atd. Dál se nebudu rozepisovat, nemá to cenu.
Tak jsem četl diskuzní příspěvky a říkám si,kdy se ozve "Pavlik"zastánce Renaultu,nespletl jsem se,ten pan si zaslouží obdiv.Má zkušenost je naprosto jiná,dál se nebudu rozepisovat,nemá to cenu a to polopravda není.Pokud je auto vic v servise,než je běžné,je to nepřesná informace,to auto tam nemusí být,ale já chci aby tam bylo.Pro ty kterým lze poradit Renault-nebrat,dřive nebo později na to příjdete,ale je třeba vzít na vědomí,že některým lidem se poradit zkrátka nedá a neberte si to osobně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.06.2011 21:47, RE: Renault nikdy
gottak posted by:
Co myslíte, jaké je celosvětově nejprodávanější auto? Na prvním místě Toyota Corolla - to je jasné, proč. A světe div se, na druhém Ford Focus!! Proč asi? Kvůli korozi, opravám atd asi ne....Podívejte se co si nejčastěji kupují firmy, aby jezdili a nestálo to po servisech. Když pominu české národní specifikum Škoda simply clever, tak jsou to hlavně VW Golf, Passat a pak Ford Focus a Mondeo. A pročpak asi? Aby to stálo a klopili za opravy? To snad ne....Apropo ukazte mi nejake soucasne "moderni" ...
Hele, ty Vševěde, s tvejma opovrhovanýma frantíkama jezdím přes 15 let (firemně), v současnosti jich mám ve firmě 7, a proč asi? Asi abych ušetřil na parkovným, tak je parkuju v servisu, ne? Strč si laskavě ty svý rozumy vycucaný z prstu a vyslyšený u pípy do někam, děkuji. Napiš vlastní zkušenosti, bude to přínosnější, i když určitě o dost kratší... Pa
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.06.2011 06:03, RE: megane 2
Hacco posted by:
Tak jsem četl diskuzní příspěvky a říkám si,kdy se ozve "Pavlik"zastánce Renaultu,nespletl jsem se,ten pan si zaslouží obdiv.Má zkušenost je naprosto jiná,dál se nebudu rozepisovat,nemá to cenu a to polopravda není.Pokud je auto vic v servise,než je běžné,je to nepřesná informace,to auto tam nemusí být,ale já chci aby tam bylo.Pro ty kterým lze poradit Renault-nebrat,dřive nebo později na to příjdete,ale je třeba vzít na vědomí,že některým lidem se poradit zkrátka nedá a neberte si to osobně.
Nejsem zastánce značky Renault, ale nemám rád polopravdy a "hospodské rady". To, že vlastním dva renaulty a nissan nic moc neznamená - vozy si kupuji podle momentální situace na trhu a co mi v dané době nejvíce vyhovuje. Dnes bych si novou generaci megana nekoupil - renault se nechal strhnout trendem "německy" naladěných podvozků a tím pro mne přestal být zajímavým (v autě mám rád pohodlí, nikoli sportovní tvrdost). Jen zopakuji jeden fakt - na rozdíl od vás mám s recenzovaným vozem zkušenost (pozitivní) a to dosti dlouhou, proto jsem na rozdíl od vás schopen posoudit, zda autor o meganu něco ví alespoň z uživatelského hlediska - mohu jen konstatovat, že neví.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.06.2011 06:25, RE: Renault nikdy
gottak posted by:
Co myslíte, jaké je celosvětově nejprodávanější auto? Na prvním místě Toyota Corolla - to je jasné, proč. A světe div se, na druhém Ford Focus!! Proč asi? Kvůli korozi, opravám atd asi ne....Podívejte se co si nejčastěji kupují firmy, aby jezdili a nestálo to po servisech. Když pominu české národní specifikum Škoda simply clever, tak jsou to hlavně VW Golf, Passat a pak Ford Focus a Mondeo. A pročpak asi? Aby to stálo a klopili za opravy? To snad ne....Apropo ukazte mi nejake soucasne "moderni" ...
Testy Autobildu na 100 000km jsou zajímavé - německé "etalony třídy" - Passat, Touran, Polo, Fox - všechny jsou v tomto testu horší než zde recenzovaný megane (a to byl z prvních let výroby - podle hodnocení autora tedy totální šméčko na lidi ).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.06.2011 07:36, RE: Renault nikdy
Pavlik posted by:
Testy Autobildu na 100 000km jsou zajímavé - německé "etalony třídy" - Passat, Touran, Polo, Fox - všechny jsou v tomto testu horší než zde recenzovaný megane (a to byl z prvních let výroby - podle hodnocení autora tedy totální šméčko na lidi ).
Souhlasim, ale jedna vlastovka jaro nedela....Ovsem Ford si vede velmi dobre, to je bez diskuze. Kam se hrabou Frantici....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.06.2011 07:39, RE: Renault nikdy
Pepe posted by:
Hele, ty Vševěde, s tvejma opovrhovanýma frantíkama jezdím přes 15 let (firemně), v současnosti jich mám ve firmě 7, a proč asi? Asi abych ušetřil na parkovným, tak je parkuju v servisu, ne? Strč si laskavě ty svý rozumy vycucaný z prstu a vyslyšený u pípy do někam, děkuji. Napiš vlastní zkušenosti, bude to přínosnější, i když určitě o dost kratší... Pa
Ja Frantikama neopovrhuju, i kdyz gumove razeni a rizeni jak u vznasedla nemusim (to byla i zlata Vectra B) = P406, des a hruza....Spis Vas lituju ze jezdite tim cim asi musite....
Do hospody nechodim a az budete mit najeto v autacich aspon Mega, tak prijdte a neco kloudneho napiste...Treba kolik najezdi MEgane nez se rozsype....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.06.2011 09:31, RE: megane 2
Pavlik posted by:
Nejsem zastánce značky Renault, ale nemám rád polopravdy a "hospodské rady". To, že vlastním dva renaulty a nissan nic moc neznamená - vozy si kupuji podle momentální situace na trhu a co mi v dané době nejvíce vyhovuje. Dnes bych si novou generaci megana nekoupil - renault se nechal strhnout trendem "německy" naladěných podvozků a tím pro mne přestal být zajímavým (v autě mám rád pohodlí, nikoli sportovní tvrdost). Jen zopakuji jeden fakt - na rozdíl od vás mám s recenzovaným vozem zkušenost (p...
Docela by mě zajímaly Vaše zkušenosti s Méganem... Jak jsem již v této diskuzi psal, znám několik lidí, kterým Mégany slouží dobře. Vypsané závady v textu se však Méganů objevují v míře více než značné (potvrzené ze servisů). Rozdíl v kvalitě jednolivých ks je až alarmující, což se již v diskuzi také řešilo ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.06.2011 20:53, RE: megane 2
Pavlik posted by:
Nejsem zastánce značky Renault, ale nemám rád polopravdy a "hospodské rady". To, že vlastním dva renaulty a nissan nic moc neznamená - vozy si kupuji podle momentální situace na trhu a co mi v dané době nejvíce vyhovuje. Dnes bych si novou generaci megana nekoupil - renault se nechal strhnout trendem "německy" naladěných podvozků a tím pro mne přestal být zajímavým (v autě mám rád pohodlí, nikoli sportovní tvrdost). Jen zopakuji jeden fakt - na rozdíl od vás mám s recenzovaným vozem zkušenost (p...
Ani já nejsem zastáncem značky Renault a už nevlastním ani jednoho renaulta,na rozdíl od vás nikdy vlastnit nebudu,protože nejsem schopen tolerovat (negatívní) zkušenost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.06.2011 09:04, RE: megane 2
Petr - TipCars.com posted by:
Docela by mě zajímaly Vaše zkušenosti s Méganem... Jak jsem již v této diskuzi psal, znám několik lidí, kterým Mégany slouží dobře. Vypsané závady v textu se však Méganů objevují v míře více než značné (potvrzené ze servisů). Rozdíl v kvalitě jednolivých ks je až alarmující, což se již v diskuzi také řešilo ...
Moje zkušenost - (megane grandtour 1,5 dci, 78 kw, 6° převodovka) vůz jsem koupil nový 10/2005 - jde o předfaceliftový model (má již upravenou techniku 2006) ve slušné výbavě (např. auto klima, výhřev sedadel, xenony, ESP, 8x airbag, keyless karta). Doposud najeto 150 tisíc km se závadami / výměnou - 1x čidlo xenonů a 2x tlačítko zamykání na dveřích, 2x spojovací tyčka stabilizátoru, komplet brzdové destičky. Samozřejmě dodržování servisního intervalu 20 tisíc km (v autorizovaném servisu). Jinak auto bezproblémově slouží, spotřeba 5,2 - 5,3 na 100 km při nepříliš úsporném zacházení. Je ale pravda, že auto nehoním studené, nevypnu motor ihned po rychlé jízdě po dálnici, atd...prostě se k autu chovám jako k jinému svému majetku - starám se aby vydrželo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.07.2011 00:17, renault??? nikdy
Známá vlastní megana 2 několik let starý 1,5 DCI asi 74kw (používáno denně jako zásobovací vůz s malým a lehkým nákladem.

Verdikt majitelky: auto jezdí pěkně a svižně, má rovnou zavazadlovou plochu, takže naložení nákladu je opravdu bezproblémové a teď přijde to ALE

- řízení táhne doprava (několikrát servisováno a poslední verdikt je aby si toho už nevšímala)
- při zatáčení doprava začne cosi bouchat pod kapotou (opět několikrát v servisu a rada bokem od mechanika: "Paní :( raději si zapněte rádio...")
- stěrače stírají jen v suchu, zakoupeno dle rady v servisu nový regulátor stěračů (prostě ta pravá páčka) a opět zlobí

jinak je auto udržované a kdybych ho párkrát neřídil docela by se mi i líbilo. Řízení mi připomíná takový ty kočárky za komančů jak měly prostředek zavěšený na pérech a pěkně pružily..:)

btw: servisováno od nového vozu v of. servisu renault, stáří 4 roky, najeto dvakrát kolem koule
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.11.2011 12:26, RE: Renault nikdy
gottak posted by:
Jen pro zajimavost: VW Polo, 9 let stare, najeto 200tisic - originalni spojka, predni kotouce, desticky, vyfuk komplet, koroze nula.....NEvim jak ostatni znacky, ale tohle asi u Frantiku nebo Opla nenajdete ))
Hmm, zajímavé ja mám Megana 2001, 1,4 16V, najeto 195000, originál spojika, originál výfuk pouze měměny tlumiče na 180000! pouze výměnuji olej (kvalitní plnou sintetiku) a vodu do odstřikovače, dle škodováckých kritiku viz. všechny články by se mi už muselo auto asi rozpadnout ale ono jezdí a jezdí dobře, jinak kamarád má toho samího má najeto 280 000km a ok, chtěl bych vidět kolik felici a fabii to může říct :) vím to sám sem je měl na felďě jdem měnil půlku auta po 65 000km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.11.2011 12:29, RE: Náhodou Renaulty jsou velmi kvalitní auta
rojack posted by:
Pouze mi činí obrovský problém najít v recenzi alespoň jeden normální typ renaulťáckýho motoru, o němž by autor recenze nepsal jako o šmejdu roku.
1,5 Dci 78 KW - podle mě nejlepší motor vůbec pro normální uživatele, dojezd spotřeba výkon, výdrž.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.11.2011 12:36, RE: megane 2
Hacco posted by:
Tak jsem četl diskuzní příspěvky a říkám si,kdy se ozve "Pavlik"zastánce Renaultu,nespletl jsem se,ten pan si zaslouží obdiv.Má zkušenost je naprosto jiná,dál se nebudu rozepisovat,nemá to cenu a to polopravda není.Pokud je auto vic v servise,než je běžné,je to nepřesná informace,to auto tam nemusí být,ale já chci aby tam bylo.Pro ty kterým lze poradit Renault-nebrat,dřive nebo později na to příjdete,ale je třeba vzít na vědomí,že některým lidem se poradit zkrátka nedá a neberte si to osobně.
Neznám tvůj důvod, proč renault nebrat ale je fakt že mám na něm najeto 195 000 a měnil jsem jenom tlumiče a to už pro to, že muž mi bylo blbí nic neměnit kromě tedy rozvodů na 120 000. Tak si běž zase leštit fábii nebo oktávku a leči si komplexi na jiné značce. :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 26.11.2011 12:41, RE: megane 2
Petr - TipCars.com posted by:
Docela by mě zajímaly Vaše zkušenosti s Méganem... Jak jsem již v této diskuzi psal, znám několik lidí, kterým Mégany slouží dobře. Vypsané závady v textu se však Méganů objevují v míře více než značné (potvrzené ze servisů). Rozdíl v kvalitě jednolivých ks je až alarmující, což se již v diskuzi také řešilo ...
Souhlas záleží jak se člověk o auto stará, mám Megana 2001 1,4 16V, motor není rychlík ale držák najel jsem 195 000 měnil jsem pouze tlumič a rozvody ale jinak olej plnou syntetiku po 15 000km a je jak novej. Jak píšete záleží kus na kusu a jak se oněj pečuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 30.06.2012 11:32, RE: Renault nikdy
Pedros6 posted by:
Hmm, zajímavé ja mám Megana 2001, 1,4 16V, najeto 195000, originál spojika, originál výfuk pouze měměny tlumiče na 180000! pouze výměnuji olej (kvalitní plnou sintetiku) a vodu do odstřikovače, dle škodováckých kritiku viz. všechny články by se mi už muselo auto asi rozpadnout ale ono jezdí a jezdí dobře, jinak kamarád má toho samího má najeto 280 000km a ok, chtěl bych vidět kolik felici a fabii to může říct :) vím to sám sem je měl na felďě jdem měnil půlku auta po 65 000km.
Myslím, že srovnávat Felicii s Meganem je zcestné.... Dokonce i Fabii. Megane je ve stejné třídě jako Octavia... a ta je (ač chceme nebo ne) kvalitou úplně někde jinde!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 30.06.2012 11:35, RE: megane 2
Pedros6 posted by:
Neznám tvůj důvod, proč renault nebrat ale je fakt že mám na něm najeto 195 000 a měnil jsem jenom tlumiče a to už pro to, že muž mi bylo blbí nic neměnit kromě tedy rozvodů na 120 000. Tak si běž zase leštit fábii nebo oktávku a leči si komplexi na jiné značce. :)
195 000 jsou nějaké kilometry?? Octávky mají běžně přes půl milionu km! Ostatní jsou stočené.... Takže o jakých leštěnkách to tu mluvíme?
respond
xsara9
number of posts2
date of registration15.12.2012
Saturday 15.12.2012 13:15, Megane II,1,4 16V, 72kw, r.v.2005
Mam tohle auto přes rok ,jsem spokojen,po koupi samozřejmě nějaké investice jako u každé ojetiny byly,např rozvody,brzdové desky a pod.Namontoval jsem LPG Lovato s přimazáváním.Výkon 72kw se s fábií o stejném objemu nedá srovnat ,megan je prostě lepší.Výkonnější je 1,6, 82 kw ale zato má předřadník a to je zase další věc co se může pokazit a není to levná zaležitost,takže 1,4 je asi nejspolehlivější motorizací.Věc zatékání do kastlíku řidičových dveří se mi vyskytla taky,když vůz stojí za velkého deště nějak zešikma tak tam zateče,dival jsem se za deště kudy tam teče a nepřišel jsem na to.Ale našel jsem na foru renault radu.Teče ve spoji mezi kastlikem a přechodem k další části polstrování dveří přes repro .Nutno sundat polstrování dveří a ten spoj zdruhé strany přejet silikonem,případně zalepit prostor nad repro (střechu),chystám se na jaře to udělat.Cívky zapalování jsou pro každou svíčku zvlášt hned nad svíčkou,je to vychytávka aby nebyly vysokonapětové kabely,výměna je uplně stupidní třeba i na cestě,stačí č10 klíč,povolit a vyndat.Podstatné je mít jednu vždy sebou jako ND,já ji vozím stojí okolo 1200 kč,kdyby se mi to stalo, vyzkouším systémem jednu po druhé až přijdu která byla vadná a jedu dál.Žárovky přední,jejich výměna poprvé je porod,musíte mít tenkou ruku a vědět jak to tam vypadá a funguje,bud vyfotit nebo najít na internetu fotky at předem víte jak žárovku povolit je tal takový pojistný drát-pérko.Leze se tam povolením otvoru pod blatníkem ,nad př.kolem,v zimě na cestě snad nemožné vyměnit.Proto jsem namontoval denní svícení a pro příště dám žárovky s dlouhou dobou výměny , a tím prodložím výměnu na maximum.Jinak svítí auto dobře,blinkry mají vždy dvě žárovky najednou takže dojedete i s prasklou jednou žárovkou.Brzdy jsou supr i vzadu kotouče,brzdí nadstandartně.Mínus po otevření kufru po dešti musíte počkat až vyteče voda.Jinak min.přední blatníky jsou plastové,takže nezhnijí a při menším promáčknutí o něco se zase vrátí zpět bez promáčknutí,jako by to udělal plechový blatník.15 palcevá kola taky potěší.Vzhledem pořizovací ceně jsem spokojen.V některých recenzích kritizují obsah 1,4 jako slabý , ale pozor většinou píší o 1,4 s 60 kw,a ne 72kw výkonu,ale tenhle motor se v česku moc nevyskytuje.Třeba si na to dát při koupi pozor.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.