0
back
 

diskuze k tématu: Renault Megane Grandtour

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 07:08, rada
Tak to je otázka na kruciální problém, přičemž na něj neexistuje jednoznačná odpověď...Po chvilce uvažování jsem ale pro diesel - pořizovací cena je vyšší a při nájezdu cca 1k km měsíčně (ideálně kratší trasy po městě) se rozhodně vyplatí, protože málo žere.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 07:27, rada
jednoznačně naftu NE a ještě jednoznačnějí Reanult NE
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 09:35, rada
Poznámka k první radě: přijde mi vtipné doporučovat diesel "ideálně na kratší trasy po městě".
Já doporučuji si přečíst o Renaultu pár recenzí a pak se kouknout na Focuse.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 09:36, rada
Raději bych doporučoval poohlédnout se po něčem jiném. Soused má 1.6 benzín kombi a je už z něj dost nešťatnej. Co vím, tak už měnil převodovku, 2 x cívku a má neustálé problémy s elektrikou. Možná, že měl jen smůlu na kus, ale já renaltům nevěřím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 10:07, rada
A není vás v rodině trochu hodně, když máte Vy v rodině dva dospělé a dvě děti? To je vás pak pět, ne? I když pokud ty dospělé osoby jsou obě ženského pohlaví, tak proč ne :) Jinak k Meganu, chápu, že vás láká svou nízkou cenou v poměru k vnitřnímu prostoru, tak nezbytnému pro mladou rodinu, ale zkuste si sám odpovědět, proč je asi tak levný v porovnání s konkurencí? Loajalitou Renaultu potažmo předchozího vlastníka konkrétního auta to asi nebude. Takže pokud vás tu opravdu nezvikláme a nebo nenarazíte na velice raritní (ovšem přesto se občas vyskytující!) povedený spolehlivý kousek, užijete si více srandy, než s celou rodinou a svými dvěma manželkami (doufám :) ) dohromady... Především srandy po servisech, po bankomatech, po bankách, atd... Zkrátka moje rada je : OBLOUKEM SE MEGANU VYHNOUT! Budu rád, když si vezmete k srdci radu člověka, který s touto generací cca 10tkm najel, měl zkušenost i s dalším Renaultem a dalšími dvěma francouzi, a tímto se definitivně vyléčil a přešel ke konkurenci. Pokud byste ode mne chtěl slyšet nějakou radu do čeho tedy jít, nastíním pár možností: Ford Focus 1.6 (1./2.gen), Opel Astra, Mazda 3 1.6 (v hatchbacku je překvapivě veliká!), Mazda 6 (1.gen) Přeji šťastný výběr vozu, jeho nezdolnou spolehlivost a především spokojenou rodinku!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 10:11, rada
Renaultum neveri uz dnes nikdo. Mimo lidí, kteri o autech nic nevi a koukaji se jen na cenu. To je jediny argument pro renault. Koupit ho novy, mit maximalne do konce zaruky a pak rychle s tim pryc, to je jedina situace, kdy je mozne renault koupit. Jinak se to maximalne nedoporucuje. Na meganu odchazi v podstate uplne vsechno co vas napadne, hodne se kazi elektrika, pokazde ale nekde jinde. Je toho nekolikrat vice, nez je bezne u jinych automobilek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 10:29, rada
Poznámka k třetí řadě: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ironie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 11:37, rada
Já mám Reneult Mégane první generace motor 1.6, 55kw, už tři roky a je to supr auto, jezdím s ním denně a nedám na něho dopustit. Renault je pro mně nejlepší značka mezi autama a jinou bych nechtěl. Určitě mohu Renault jen a jen DOPORUČIT!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 11:46, rada
No vidím, že je to tady zase samej odborník, který v životě Renaulta neměl, ale bezpečně ví, že se na něm kazí vše.

Já budu mluvit ze svých zkušeností. Vlastním Megane II sedan s benzinovou 1.4, ale o ostatních motorizacích toho mám načteno taky dost z RenaultFóra (doporučuji jako dobrý zdroj informací nebo rad od skutečných uživatelů a ne hospodských kecalů)

Takže při Vašem nájezdu (mám ho podobný) bych určitě vzal benzin. Při +/- stejné ceně bude mít nafťák téměř vždy najeto víc, bude tam hodně olítaných služebáků a jednoduše při naťácích je víc komponentů, které budou potřebovat časem kvůli opotřebení vyměnit a jsou dražší než u benzinových variant.

Pro kombíka a rodinu bych nejspíš doporučil 1.6. 1.4 jede slušně, ale když se naloží tak už strácí dech. 2.0 bude zas pro Vás nejspíš zbytečně rozežraný. 1.6 (měl jsem jí na zkušební jízdu) jezdí hezky a spotřebu má na úrovni slabší 1.4.
1.6 trápí v podstatě jediný opakující se problém - variátor. Vydrží +/- 60tis KM a pak se mění (i když samozřejmě jsou výjimky kteří s tím najezdí v pohodě přes 100tis.) Oprava je někde mezi 5-10tis podle servisu.
Strašák moderních Renaultů - elektronika - se týká spíš modelu před F/L, naopak po roku 2005 je spolehlivost +/- na úrovni ostatních značek.
Cívky - další bolest benzinových Meganů - byla taky záležitost původního modelu před F/L, pak začali dávat jiný typ který už má standardní životnost.
Vámi zmíněné roky 2007/8 jsou už konec výroby, takže budou určitě nejlepší. Nebál bych se toho - klasicky jako u každé ojetiny bych si ověřil historii, zajel na prohlídku do servisu a pod.
Hodně zdaru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 12:55, rada
Renault nebrat!!!!!!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 13:30, rada
2 Kuko: Nic ve zlém, ale až budeš mít těch Renaultů za sebou 10 a všechny budou nadprůměrně spolehlivé a podprůměrně servisně náročné, pak lze doporučit. Jedna vlaštovka léto nedělá.
Nevlastním Renaulta, ale taky mám načteno a obvykle nejsou na Renaulty oslavné recenze z hlediska spolehlivosti a provedení. Jejich ceny pak odrážejí tu pověst. Netvrdím, že nelze udržovat Renaulta v bezvadném stavu nebo že neexistují jednoocí mezi slepými, ale pokud jsem si já vybíral auto, tak jsem volil stroj, který měl už od počátku slušné reference. Nemám dost času ani peněz, abych napravoval křivdy tím, že si vyberu auto, které nemá valnou pověst a snažím se sám sebe přesvědčit, za přizvukování věrných, že neoprávněně. Pokud se někdo rozhoduje pro Renaulta (prostě ho chce), tak si vždycky v záplavě reakcí najde důvod, proč jej koupit. Ovšem pokud chce někdo auto nižší střední, které mu bude i jako ojetina sloužit, tak tvrdím, že lepší alternativou je Ford Focus nebo i jiným přispěvatelem zmíněný Opel Astra. Finančně tam asi drtivý rozdíl nebude, ale uživatelsky (rozumněj spolehlivost) je vysoká pravděpodobnost, že ano. A kdo by to riskoval, i kvůli pár příspěvkům, které jsou ódami na Renault?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 14:53, rada
V rodině blízký příbuzný měl Scenic a současně i Megane (ten s tou negativně useklou zádí). Takže Scenic se sypal od začátku, ale obrátky to nabralo při nájezdu cca 150tis., to už bylo v roce několik oprav za dvacet a víc, takže ho prodal dalšímu zoufalci. To nový Megane byl na tom ještě hůře, protože ve stáří čtyř let a nájezdu 60 tis., mu při couvání na parkovišti zazněla rána zpod vozu, údajně něco v převodovce, od té chvíle nešlo nic zařadit, oprava za 50tis. Protože už to byla několikátá placená oprava, záruční ani nepočítal, prodal ho. Já nevím, proč se lidi necháte pořád dokola nachytávat na nízkou cenu. Jestliže prodávají auto nižší střední třídy za 299 tis., tak to přece nebude jenom tak, ne? Někde to přece museli ošidit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 16:25, rada
Dobrý den,

nedoporučuji dávat na odborné rady laiků a pomlouvačů značky. Takto dokáži pomluvit každého výrobce vozidel. Není 100% vozidlo, proto je záruka. Pokud mohu doporučit aby jste se vyhnuli problémům, nekupujte vozidlo jinde jak u autorizovaného prodejce se zárukou. Dnes dokáží dát plnou záruku na svá vozidla s prověřeným stavem a kilometry. Vůz z druhé ruky se pokazí tehdy, když nemá přesnou údržbu a pravidelný servis. Většinou ty co pomlouvají, se setkali právě s takovým vozidlem z dovozu, kde je často auto již natolik ojeté, kde dochází k poruchám. Takto dopadají všechny značky. Kupte si nový nebo jetý vůz od prvního majitele v Č.republice a poznáte spolehlivost. Přeji zdravý rozum a dobrý úsudek.

Kratochvíl
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 16:52, rada
Neviem prečo vy čo ste zaujatí len a len na svoju značku haníte iné značky automobilov stačí prejsť po fórach a prečítať si že nie je značka auta ktorá nemá problémy akurát že niektoré sa tak nezverejňujú a každý si na tej svojej značke hľadá to svoje
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 16:54, rada
2 Kratochvíl: Odpověď je správná, ovšem patří k jinému dotazu. (nebudu polemizovat o tom, jestli konkrétně auto po prvním majiteli v ČR je výhra)
Zopakuji v kostce původní dotaz. Koupit Megana v naftě nebo benzínu?
Moje odpověď je v benzínu a ne Megana. Jaká je Tvoje?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 16:59, rada
S meganem kombi, přibližně stejně starým jsem nějakou dobu jezdil. Auto mělo najeto 150 tkm, sice je fakt, že to bylo jedné firmy a nikdo se s ním asi nemazlil, ale prošoupané nebo párající se sedačky, samovolně vyjíždějící startovací karta aj. jsem snad u žádného auta s tímto nájezdem nezažil. To samovolné vyjíždění karty bylo velmi nepříjemné, člověk si to musel hlídat, nehledě na to, že auto se pokaždé odemykalo a zamykalo jiným tlačítkem a hrozně to otravovalo. Také blbla elektřina, občas se stávalo, že při rozsvícení dálek světla zhasla (fakt boží) a neustále svítila signalizace nezapnutého pásu (i když byl zaplý), apod. Brzdy byly po výměně a měly 2 polohy, totální zařezání pásu, nebo nic. Motor to byl 1.4 16V, papírově nějakých 100 koní. Reálně projev starého OHV ve Fábii 1.4. Na takové auto slabý motor, hlavně v nízkých otáčkách. Jízdní vlastnosti žádný zázrak. Nic z uvedeného jsem si nepřibarvil, jednoduše asi nejhroznější auto s kterým jsem kdy měl tu čest. A přitom předchozí generace meganu nebo R19 byly docela povedené auta. Nechápu to... Takže má rada zní: chodit kolem meganu dál můžete, ale nekupujte a už vůbec ne se "super" dieselem 1.5, který si po 150 000 km řekne o vstřiky (denso), čerpadlo a dvouhmotový setrvačník. Toť zkušenost kolegy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 19:26, rada
Mam svoji zkusenost s Renaultem, nabity elektronikou, top model. Vsechno spatne, jedine co je porad v pohode, je motor (je to benzin). Jinak nestesti, kasicka na penize. Po teto spatne zkusenosti jsem ale udelal ustupek, mel jsem moznost za dobre penize koupit jineho, bez vybavy, diesel (1,5 dci), prozatim (musim zatukat) - vse v poradku. (140 tkm, temer od noveho vozu)
Plati stare pravidlo, ze co v aute neni, se nepokazi. Coz umi bohudik i Renault.

Pak jeden znamy mel taky top model od R. (diesel 2,2 dci), s tezkym prodelkem (za 4 roky cca 1 mil. Kč pryč) byl rad, ze jej prodal (tedy skoro uz daroval)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 20:05, rada
Jednoho megana jsem kdysi měl, 1,6 benzín coupe, nic se na něm nesralo, měl jsem ho rok a pak šel do světa. Předtím teda praskly svody. Nicméně při nájezdu 10-15 tisíc ročně bych se závad tak moc nebál....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 21:05, rada
to David V Nic ve zlém, ale až budeš mít za sebou 10 Fordů/Oplů/Škodovek a ani jedna se ti nebude kazit, dám ti za pravdu. Osobně mám prvního Rencka, ale třeba švagr už druhou Lagunu 2 - to je pý největší katastrofa co Renault dělá - a jezdí bez poruch. Auta z bazaru. První pošla na totálku. Soused měl Megana 1.5dci služebák - 200tis. Km bez zaváhání. V rodině máme několik služebních Kangoo 1.5dCI - bez problémů. Dále tady máme Clio - benzinové i naftové - zase to funguje. Ano, občas se něco pokazí - u kterého auta ne. Ale nejsou to žádné kasičky. Naopak znám Focuse, který v 50tis kleknul - mám z toho vyvodit, že je to šmejd? A to raději snad ani nebudu psát o Citroenech a Fiatech které taky máme/měli jsme. Zjevně se to všechno kazí a kazí, jen v naší rodině a u známých jsme vždy měli štěstí na kus.... Benzin/Nafta - při 10-15tis km nevidím jediný rozumný důvod pro koupi ojeté nafty. Sám jsem to řešil před cca půl rokem pří výběru rodinného kombi. Skončil jsem u atmosferického pětiválce který je prakticky nesmrtelný a kromě rozvodů a svíček se na něm prakticky nic nedělá. Ano, nafta jede parádně a s úžasnou spotřebou, ale - vstřikovače, turbo, dvouhmoťák, citlivost na kvalitu nafty, netopí - tohle všechno člověk když má štěstí něřeší, a když ne....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.06.2011 21:09, rada
A ještě k těm cenám - Renault má v ČR agresivní cenovou politiku - jenže ta cena z reklamy je víceméně konečná. To když jen vemete za kliku u konkurence máte slevu 10% a ještě jste neprojevil ani vážný zájem. Podívejte se na ceny Meganů v Reichu nebo přímo ve Francii. To jsou ale pitomci dávat takový prachy za ty křápy co?
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.