0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo, Mazdu 6 nebo Renault Megane II přestavět na LPG?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, francouzská vozidla, japonská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 15:09, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
free78 posted by:
Ad Montáž do staršího auta:
LPG jsem si poprvé nechal instalovat do vozu s 200 tis. ujetými kilometry. Fungovalo bezchybně 50 tis km, tedy do 250 tkm. Po té přišla bohužel dopravní nehoda, nechal jsem si proto systém LPG přeinstalovat do jiného - opět ojetého vozu. Při instalaci jsem měl najeto 183 tkm (nyní 240tkm). Rozpouštění karbonových usazenín díky LPG je pitomost a hospodská moudrost lidí, které štve, že platí za palivo 2x více a chtějí proto od LPG odradit ostatní dle vzoru - když nemám...
Muzu se zeptat, co to bylo za auta? Ja jsem priznivcem LPG, ale z kazdy strany slysim neco jinyho...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 17:06, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
zeneva posted by:
Muzu se zeptat, co to bylo za auta? Ja jsem priznivcem LPG, ale z kazdy strany slysim neco jinyho...
První auto byla Hyundai Lantra r.v. 95 (model 96) motor 1.8 výkon 94kW. Druhé auto opět Hyundai Lantra, r.v. 96, motor totožný, tedy 1,8 94kW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 17:09, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
zeneva posted by:
Rad bych se zeptal, jake je riziko pri montazi do starsiho auta, ktere ma uz neco za sebou a motor ma karbonove usazeniny.Slysel jsem (nevim, co je na tom pravdy), ze LPG je schopne je usazeniny rozpustit a v motoru to muze nadelat paseku. Co podpalene tesneni a ventily? Dalsi vec - LPG je suche a udajne to motoru take nesvedci, proto je doporucene jezdeni na LPG kombinovat s benzinem. Prodejci LPG tohle odmitaji, ale jde jim o jejich business, tak to nebudou hanit. Nejsem odpurcem LPG, o montaz...
To, že je LPG suché a tudíž dostatečně nepromaže ventily jsem také slyšel a dá se to vyřešit nějakým speciálním lubrikantem. Je to taková nádobka z které se to přimíchává do plynu. Co jsem zjišťoval, nákaldy tím stoupnou cca o 5 haléřu na kilometr, což je prakticky zanedbatelné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 17:14, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
zeneva posted by:
Muzu se zeptat, co to bylo za auta? Ja jsem priznivcem LPG, ale z kazdy strany slysim neco jinyho...
Tady tento rozpor - z každé strany slyším něco jiného zpočívá ZEJMÉNA v tom, že řada lidí má zkušenosti s prastarým podtlakovým systémem LPG (montováno na Škodovky 120, Favority atp.), který stával ca 10 tisíc i s montáží. Tento "úžasný" systém byl sice levný, ale značně nespolehlivý a veškěré úspory na palivu tito lidé ihned odevzdávali za velmi, velmi časté seřizování v servisu. Tzv. prasklá membrána je možná ještě dnes budí ze spaní.
Dnes je v případě vícebodových počítačem řízených vstřikovačů poněkud jiná situace. NEHROZÍ např. zášlehy do sání - zatímco u prastarých podtlakových systému ano (čímž si daný šetřílek často odprásknul váhu vzduchu, nebo alespoň roztrhl plastové sací potrubí). Nehrozí nějaká střelba z výfuku. Když je toto nové vícebodové zařízené "rozhasené", tak motor maximálně pokuckává. Nic víc. Ale to se stává opravdu velmi velmi zřídka. Navíc jak píšu víše, zařízení nemusíte ve voze nechat, pokud si koupíte to vícebodové (ca 30 a více tis.) tak je možné kdykoliv nechat legálně přemontovat na jiný vůz (co mne přislo na 8 tis).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 17:16, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
Kuba88 posted by:
To, že je LPG suché a tudíž dostatečně nepromaže ventily jsem také slyšel a dá se to vyřešit nějakým speciálním lubrikantem. Je to taková nádobka z které se to přimíchává do plynu. Co jsem zjišťoval, nákaldy tím stoupnou cca o 5 haléřu na kilometr, což je prakticky zanedbatelné.
Já bych řekl, že je to ideálně vyřešené startováním na benzín a přepínáním na LPG automaticky později (třeba při dosažení teploty 30°C) . Tím se ventily namažou a není třeba vymýšlet nákladné dodatečné zařízení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 20:12,
Divím se, že autor tak vehementně doporučuje Mondeo v dieselu (TDCI). Zřejmě nic neslyšel o fatálních poruchách, kterými se tyto motory proslavily a jejichž opravy jdou do astronomických výšek (bohužel vlastní zkušenost).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 20:21, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
free78 posted by:
Já bych řekl, že je to ideálně vyřešené startováním na benzín a přepínáním na LPG automaticky později (třeba při dosažení teploty 30°C) . Tím se ventily namažou a není třeba vymýšlet nákladné dodatečné zařízení.
No, v dobrým. Ale že by se benzínem něco mazalo, tak to slyším poprvé v životě. Až dosud jsem slyšel pouze o benzínu, coby odmašťovadlu. Stejně tak prvně slyším o lubrikantu do LPG Opět nechci být příliš ironický, ale mě se v této souvislosti vybaví leda ten starý fereng Horst Fuchs a jeho úúúúúžasná řada WS2000. Hned vedle leštěnky na kapotu, co neprostřelí vzduchovka, lubrikant propan-butanu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 20:55, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
free78 posted by:
Já bych řekl, že je to ideálně vyřešené startováním na benzín a přepínáním na LPG automaticky později (třeba při dosažení teploty 30°C) . Tím se ventily namažou a není třeba vymýšlet nákladné dodatečné zařízení.
Nicméně, použil jsem google, a na jedné slovenské stránce je o tom zmínka. Konkrétně jakýsi Ekolube. Tedy pravděpodobně Ekolube M1. Což je ale jeden z těch výrobků, které mají zlepšovat mnoho věcí, a o kterých výrobci aut i olejů tvrdí, že nejsou zapotřebí. Nicméně, jak jsou ventily mazány? Není to můj obor, nevím jestli u všech motorů, ale běžně jsou ventily mazány motorovým olejem. Přesněji řečeno dřík ventilu, olejovými kanály. Rozhodně ale není mazán benzínem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 22:39, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
xf posted by:
No, v dobrým. Ale že by se benzínem něco mazalo, tak to slyším poprvé v životě. Až dosud jsem slyšel pouze o benzínu, coby odmašťovadlu. Stejně tak prvně slyším o lubrikantu do LPG Opět nechci být příliš ironický, ale mě se v této souvislosti vybaví leda ten starý fereng Horst Fuchs a jeho úúúúúžasná řada WS2000. Hned vedle leštěnky na kapotu, co neprostřelí vzduchovka, lubrikant propan-butanu.
Tento "lubrikant" se opravdu volitelně k LPG nabízí. V motorovém prostoru je cca 0,5 litrová lahvička napojená na vstřikování. Nejedná se ale o "mazadlo", ale o přísadu ve stylu přimíchávaného "olova" pro starší motory. Jeho účelem je tlumení nárazů ventilových sedel na hlavu válců. Vzhledem k vyšší teplotě hoření LPG jsou ventily opravdu trochu více namáhány, ale o žádné "krizové stavy" nejde. Jediná rada k LPG - dobře si vyberte firmu k montáži, různých "kutilů" je i v tomto oboru dost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.10.2009 07:56, RE: Mazda 6
Petr S posted by:
Pokud Mazdu 6, tak jedině 2.0L 104 kW příp. faceliftovanou 108 kW (od roku 2005). Ta měla oproti 1.8L 88 kW podstatně lepší (střední) výbavu. Oproti exclusive postrádá snad jen xenony a kůži.

Doporučuju filtrovat 90-110 kw (i v dieslu), vyhnete se podvybavené 1.8L i problémovému benzínu 2.3L 122 kW.
Copak je na motoru 2,3 tak špatného??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.10.2009 09:12, RE: bez předmětu
Hieronymus posted by:
Divím se, že autor tak vehementně doporučuje Mondeo v dieselu (TDCI). Zřejmě nic neslyšel o fatálních poruchách, kterými se tyto motory proslavily a jejichž opravy jdou do astronomických výšek (bohužel vlastní zkušenost).
Zas jeden takový s prominutím názorově zaostalý i když údajně s vlastní zkušeností.
1: nemůžou za to motory, ale naše nafta (prostě moc suchá)
2: od r.2004 problémy vyřešeny
čus bus
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.10.2009 19:12, RE: Mazda 6
Petr S posted by:
Pokud Mazdu 6, tak jedině 2.0L 104 kW příp. faceliftovanou 108 kW (od roku 2005). Ta měla oproti 1.8L 88 kW podstatně lepší (střední) výbavu. Oproti exclusive postrádá snad jen xenony a kůži.

Doporučuju filtrovat 90-110 kw (i v dieslu), vyhnete se podvybavené 1.8L i problémovému benzínu 2.3L 122 kW.
To by mě také zajímalo, jakým problémem trpí dva-trojka? Motor je sice náchylnější na kvalitu oleje, ale jinak patří do větve motorů které prostě povedly. I často udává vysoká spotřeba daná především pouze pětikvaltem (do faceliftu) není dle mých zkušeností pravdivá. S autem lze běžně jezdit za 8,5 litrů, což je vzhledem k poskytovanému výkonu stále přijatelná hodnota.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.10.2009 20:17, RE: Mazda 6
Petr - TipCars.com posted by:
To by mě také zajímalo, jakým problémem trpí dva-trojka? Motor je sice náchylnější na kvalitu oleje, ale jinak patří do větve motorů které prostě povedly. I často udává vysoká spotřeba daná především pouze pětikvaltem (do faceliftu) není dle mých zkušeností pravdivá. S autem lze běžně jezdit za 8,5 litrů, což je vzhledem k poskytovanému výkonu stále přijatelná hodnota.
No, já se celkem taky divil, že by nějaké problémy většá než běžné byly avizovány.

Jinak sám mám 3MPS DISI (výkon 191kW a dá se s ní jezdit lehkou nohou na 8,2/100, takže se spotřebou bych tu 2,3 neviděl nijak dramaticky). Je fakt, že mám 6°manuál.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.10.2009 20:24, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
xf posted by:
Nicméně, použil jsem google, a na jedné slovenské stránce je o tom zmínka. Konkrétně jakýsi Ekolube. Tedy pravděpodobně Ekolube M1. Což je ale jeden z těch výrobků, které mají zlepšovat mnoho věcí, a o kterých výrobci aut i olejů tvrdí, že nejsou zapotřebí. Nicméně, jak jsou ventily mazány? Není to můj obor, nevím jestli u všech motorů, ale běžně jsou ventily mazány motorovým olejem. Přesněji řečeno dřík ventilu, olejovými kanály. Rozhodně ale není mazán benzínem.
U pohonů na LPG (LPI) je problém v tom, že LPG neobashuje aditiva jako benzín, ať na bázi TEPb nebo syntetická. Ta mj. částečně chrání ventilová sedla. Ačkoliv má P-B nižší výhřevnost, hoří při vyšší teplotě.A to je ta potíž.
Jinak zaklepáváním ventilových sedel trpí všechny motory bez výjimky, to je dáno mechanismem hoření LPG. Bohužel, u některých motorů se to projeví dříve, u jiných o kus později. Jinak LPG samo o sobě je palivo dosti znečištěné různými příměsemi, které jednak mají tendenci zanášet systém a taky způsobují větší nároky na spalovací proces.

Co se týká porovnání výkonu benzín x LPi, tak Subaru uvádí ofocoálně na svých stránkách výkon paradoxně vyšší o cca 3% oproti benzínu, což zdůvod%nují optimalizací spalování LPG a vstřikováním v jeho kapalné formě. Nemám důvod tomu nevěřit.

Já jsem LPi do svého Subaru taky zvažoval a po propočítání všeho při nájezdu necelých 20tkm/rok jsem na to zanevřel, neb se to nevyplatí z dlvodu dlouhé návratnosti (cca 45-50.000km) a to bude mít můj vůz již 115-120tkm, čili půjde do světa. Takže LPG by mi nepřineslo žádný zsik, jen by se zaplatilo a to je přeci blbost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.10.2009 20:31, RE: Mazda 6
Petr - TipCars.com posted by:
To by mě také zajímalo, jakým problémem trpí dva-trojka? Motor je sice náchylnější na kvalitu oleje, ale jinak patří do větve motorů které prostě povedly. I často udává vysoká spotřeba daná především pouze pětikvaltem (do faceliftu) není dle mých zkušeností pravdivá. S autem lze běžně jezdit za 8,5 litrů, což je vzhledem k poskytovanému výkonu stále přijatelná hodnota.
No četl jsem pár recenzí i na Tipcars a 2,3 taky moc nedoporučovali, tak teď sám nevím. Co si pamatuju snad chybějící vlnovec zbusoboval vibrace v interiéru a zhoršoval komfort jízdy.A jak koukám na spritmonitor.de tak průměr 115 uživatelů 2,3ky je cca 10/100km
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.10.2009 20:32, RE: bez předmětu
fordík posted by:
Zas jeden takový s prominutím názorově zaostalý i když údajně s vlastní zkušeností.
1: nemůžou za to motory, ale naše nafta (prostě moc suchá)
2: od r.2004 problémy vyřešeny
čus bus
Přál bych si to rozvést:
1.) Pokud je u nás nevyhovující nafta, je lepší se těmto motorům vyhnout, i když za to nemůžou. Jako uživateli je mi to prd platný, když jiná alternativa není a musím kupovat tuto naftu.
2.) To se říká, ale jak je to vyřešeno konkrétně. Jinak má Tvoje odpověď stejný charakter, jako příspěvek, na který reaguješ.
Jo a pisatel hledá vozy od 2003.
Já jsem možná příliš pesimistický, ale v ojetém autě volím vždy benzínový atmosférický nejlépe parametrově průměrný motor. VT vstřikovače, VT čerpadlo a turbína jsou v motoru zařízení, kterých se bojím, jako čert kříže.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.10.2009 20:34, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
Pavlik posted by:
Tento "lubrikant" se opravdu volitelně k LPG nabízí. V motorovém prostoru je cca 0,5 litrová lahvička napojená na vstřikování. Nejedná se ale o "mazadlo", ale o přísadu ve stylu přimíchávaného "olova" pro starší motory. Jeho účelem je tlumení nárazů ventilových sedel na hlavu válců. Vzhledem k vyšší teplotě hoření LPG jsou ventily opravdu trochu více namáhány, ale o žádné "krizové stavy" nejde. Jediná rada k LPG - dobře si vyberte firmu k montáži, různých "kutilů" je i v tomto oboru dost.
Tlumení nárazů? Na rychlost dosedání ventilů to žádný vliv nemá. A vyšší teplotu hoření to nijak nesnižuje. Takže přecijen další zázračná vodička Horsta Fuchse. Nezbývá než doufat, že ten ksindl aspoň neškodí a něco v motoru nezanáší, nebo jeho spalováním nevznikají rakovinotvorné emise.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 04.10.2009 01:30, RE: bez předmětu
Hieronymus posted by:
Divím se, že autor tak vehementně doporučuje Mondeo v dieselu (TDCI). Zřejmě nic neslyšel o fatálních poruchách, kterými se tyto motory proslavily a jejichž opravy jdou do astronomických výšek (bohužel vlastní zkušenost).
Poruchovost motorů TDCI je dle mého názoru pocitově větší proto, že aut s tímto motorem jezdí hodně. Je pravdou, že zhruba do března 2003 se vyskytovaly časté problémy s čerpadly Delphi, ale většina jich byla vyměněna ještě v záruce, protože ji nepřežila. Předpokládám, že vzhledem k příznivým pořizovacím cenám by tazatel šáhnul spíše po mladším ročníku. A tam se o horší spolehlivosti než u ostatních srovnatelných dieslových vozů již hovořit rozhodně nedá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 04.10.2009 05:06, RE: bez předmětu
fordík posted by:
Zas jeden takový s prominutím názorově zaostalý i když údajně s vlastní zkušeností.
1: nemůžou za to motory, ale naše nafta (prostě moc suchá)
2: od r.2004 problémy vyřešeny
čus bus
Přál bych ti, abys s tím motorem zažil to co já. Pak by tě přešly řeči jako "zaostalý názor". Měl jsem ten krám rok a půl a za tu dobu jsem nasypal 70.000 do oprav motoru - EGR ventil , všechny vstřiky, dvouhmotový setrvačník, řemenice. A rozhodně to nebylo českou naftou, problémy začaly okamžitě poté, co jsem to dovezl z Belgie, takže se nafta nemohla projevit. A to mělo přitom najeto pouhých 60.000 - doloženo a prověřeno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 04.10.2009 08:09, RE: bez předmětu
fordík posted by:
Zas jeden takový s prominutím názorově zaostalý i když údajně s vlastní zkušeností.
1: nemůžou za to motory, ale naše nafta (prostě moc suchá)
2: od r.2004 problémy vyřešeny
čus bus
Ještě to doplním. V r. 2004 bylo zavedeno inovované čerpadlo z kvalitnějších materiálů, ale to neznamená, že problémy byly definitivně vyřešeny. Ze svých četných návštěv servisu s tímto autem vím, že nadále jsou problémy se vstřikovači, které i u nového auta často vydrží jen několik desítek tisíc km. U mého auta taky neodešlo čerpadlo, ale "pouze" všechny 4 vstřikovače, po jejichž výměně za nové v autorizovaném servisu klesl výkon motoru na pouhých 70 kW (měřeno na brzdě) a přes opakované reklamace s tím nedokázal nikdo nic udělat. Podle přejímacího technika je poměr poruch benzínových motorů k dieselům TDCI zhruba 1 : 20. A to hovoří samo za sebe.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.