0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo, Mazdu 6 nebo Renault Megane II přestavět na LPG?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, francouzská vozidla, japonská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 30.09.2009 23:56, rada
2 Radil: nic proti chlape, ale je vidět, že jsi 6tkou nejel a ani ji nevlastnil. Já ten bonmot trošku doplnil : Japonec na konec, řekne jen pitomec.
Ale nic proti Tobě. Osobně bych Michalovi doporučil 2.0 naftu, žere to 5-5,5 litru, což je pohoda. Roman
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.10.2009 17:58, rada
Ahoj - mám Mondeo 2006 v kombiku na plyn. Je to 1.8 92kw - sekvenční vstřikování plynu. Zatím mě nikde nenechalo stát - co se týče oprav, tak jen zvlněný přední kotouče. Rez žádná (taky aby jo). Spotřeba plynu je cca 11.5 litru - většinou město. Plyn tankuju za 9.90 (Praha). Kolega má Mazdu6 s 2.0 naftou a taky v pohodě. Pokud bych se nyní rozhodoval znovu, tak bych šel to Mondea, ale do 2.0 TDCI - ceny ojetých jsou cca stejné (benzín/plyn). Cena za km vyjde sice trochu dráž, ale není tam ta vstupní investice. A taky to líp jede.
Určitě ale nekupuj 1.8 85kw - to už je vážně líný..
Megana určitě nebrat -poruchové a taky je to nižší třída- což je znát na svezení..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.10.2009 20:43, rada
Toto téma již dlouho sleduji a musím řici, že mi vychází poměr výkon cena a další provozní náklady jednoznačně k Mondeu(je potřeba počítat že u staršího auta bude potřeba sem tam něco investovat). Ale je třeba instalovat přimazávání na ventily (pouze o Fordů) pořizovací cena cca 2000Kč jedná se o malé kapičky na X kilometrů. Jezdím s Xarou LPG 48000 km najeto a zatím plná spokojenost (sekvenční vstřikování ) Je pravda, že to sem tam zdechne, ale je to asi jednou do měsíce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.10.2009 22:31, rada
Z tohoto výběru jsem měl možnost projet jen ten Mégane. Mégane grandtour je co do prostoru a přístupu do zavazadlového prostoru jedním z těch lepších vozů nižší střední třídy. Na zadních sedadlech není moc místa každopádně to není žádná tragédie jako napříkad u Octavie I. Píšete, že chcete vůz r. v. od 2003. V případě Méganu vám doporučuji koupit model po faceliftu (006) který už nemá takové problémy jako vozy z počátku výroby, jednalo se především o špatnou geometrii kol, kterou byl problém odstranit. Motor 2.0 16v není o moc výkonější než 1.6 16v navíc vykazuje vyšší spotřebu a větší servisní nároky nemluvě o vyšším povinném ručení. Z motorů řady Mégane je nejlepší volba právě 1,6 16v která je spolehlivá a po stránce servisních nákladů nenáročná. To stejné platí i o základní 1.4 16v ale pro karoserii kombi to není dobrá volba. Doporučuji před koupí zkontrolovat všechny elektronické součásti a těsnost motoru (zejména okolo manžety levé poloosy kde se netěsnost projevuje nejčastěji. Ať už zvolíte Mazdu 6, Mondeo nebo Mégane určitě neuděláte chybu jen v případě Méganu počítejte s menším prostorem protože na rozdíl od Mondea a M6 se jedná o vůz nižší střední třídy. Hodně štěstí při hledání.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 01:29, Mazda 6
Pokud Mazdu 6, tak jedině 2.0L 104 kW příp. faceliftovanou 108 kW (od roku 2005). Ta měla oproti 1.8L 88 kW podstatně lepší (střední) výbavu. Oproti exclusive postrádá snad jen xenony a kůži.

Doporučuju filtrovat 90-110 kw (i v dieslu), vyhnete se podvybavené 1.8L i problémovému benzínu 2.3L 122 kW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 07:45, LPG
Nevim, me ty pocty prijdou nejak prehnane. Pri usetrenych skoro 28 tis psanych v textu jsem tedy uz behem prvniho roku na nule a pak hned setrim, pokud se nepletu?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 08:32, Meganell
mufik.martin posted by:
Nevim, me ty pocty prijdou nejak prehnane. Pri usetrenych skoro 28 tis psanych v textu jsem tedy uz behem prvniho roku na nule a pak hned setrim, pokud se nepletu?
Mám megane ll 2006 původně najeto 70000 teď 107000 a za tu dobu měním jen olej a 3xžárovku toť vše,Paradoxně je to moje nejspolehlivější auto,předtím oktavka,polo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 08:46, RE: LPG
mufik.martin posted by:
Nevim, me ty pocty prijdou nejak prehnane. Pri usetrenych skoro 28 tis psanych v textu jsem tedy uz behem prvniho roku na nule a pak hned setrim, pokud se nepletu?
Jeste jsem zapomel, dnes uz vsichni nabizeji lepsi systemy LPG s primym vstrikem nebo neco takoveho a tvrdi, ze spotreba i vykon jsou stjene s benzinem, je to pravda? Protoze uz nejsou o tolik drazsi a nebyl by ubytek vykonu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 09:05, LPG
S tímto zkušenost nemám, ale spíše než dotaz na Tipcars bych si našel internetová fóra pro jednotlivá auta a četl si příspěvky, s čím se majitelé LPG systémů potýkají. Podle mého názoru bych si LPG nechal namontovat pouze do vozu s křišťálově čistou historií, pokud by šlo o ojetinu. Otázkou je, zda riskovat 30-ti tisícovou investici do auta za 200 tisíc, do kterého stejně před uvedením do provozu musím na nejnutnějších výměnách nějaké peníze nacpat. Rada koupit naftový motor není úplně od věci, ale to by nesmělo jít o TDCi od Forda. Tyto motory mívaly problémy a kolikrát to 30-ti tisícová investice nespravila. Teď sice porůznu čítávám, že se po modernizaci v 2003 situace zlepšila. Nabídka naftovýh Mondeí je obrovská, nabízí se otázka proč tomuzrovna u mototrů TDCi tak je.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 09:18, mam megan 1.6 benzin
stary 3 roky, najeto 150 tis, naklady na servis:
asi 6x inducka (a 1500-1800), asi 20x zarovky, rozvodak (10tis), karta (4tis), vecne problemy s elektrikou...
do autoriz servisu sem prestal jezdit pote, co me s elektrikou poslali k odbornikum do jinyho mesta
navic navstevu autoriz servisu mam na den, prestal sem i resit reklamace inducek, vozim stale 1 ssebou, kdyz to kiksne, nemam cas shanet odtah a servis, a opravim na miste, naradi vozim ssebou
vecne problemy s elektrikou (porad sviti nejaka vystaraha) neresim a nechavam to svitit, olej menim po 20tis (predepsano 30)
auto pro puntickare to zrovna neni, kdybych nebyl flegmous, tak se z toho asi zblaznil, ale do renolda uz nepudu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 09:22, RE: LPG
mufik.martin posted by:
Jeste jsem zapomel, dnes uz vsichni nabizeji lepsi systemy LPG s primym vstrikem nebo neco takoveho a tvrdi, ze spotreba i vykon jsou stjene s benzinem, je to pravda? Protoze uz nejsou o tolik drazsi a nebyl by ubytek vykonu...
sám jsem měl 3 auta na LPG, takže ho spíše obhajuji. Spotřeba pokud vím nikdy nebyla stejná jako na benzín a prakticky je to nemožné (kvůli zmíněné menší výhřevnosti. Pokud někdo tvrdí opak, lže sám sobě.
Výkon klesne vždy. Na každém autě jsem pozoroval rozdílný výkon, dokonce i křívka výkonu se mi zdála jiná, možná jen můj dojem.
Ovšem dobrá zpráva je,že úbytek výkonu je zřetelný až při jízdě na plný plyn, dokud jedete na pohodu, po městě i mimo město, tak si toho ani nevšimnete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 09:27, vrácení investice?
k těm výpočtům v článku, cena LPG je momentálně max do 13kč, ne 15kč. Většina rodiny tankuje LPG za 10,90, v Praze bez problémů 11,50, a nejlevnější, o kterém vím je za 9,90. Takže se úspora vrací ještě rychleji než odhad v článku. Nicméně je nutné připočítat roční revize, ovšem ještě nevím o žádné, která stojí víc jak 1000kč/rok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 11:02, RE: LPG
Tomi posted by:
sám jsem měl 3 auta na LPG, takže ho spíše obhajuji. Spotřeba pokud vím nikdy nebyla stejná jako na benzín a prakticky je to nemožné (kvůli zmíněné menší výhřevnosti. Pokud někdo tvrdí opak, lže sám sobě.
Výkon klesne vždy. Na každém autě jsem pozoroval rozdílný výkon, dokonce i křívka výkonu se mi zdála jiná, možná jen můj dojem.
Ovšem dobrá zpráva je,že úbytek výkonu je zřetelný až při jízdě na plný plyn, dokud jedete na pohodu, po městě i mimo město, tak si toho ani nevšimnete.
Já bych ten přímý vstřik zase úplně nezevšeobecňoval. Jedná se o to, že vstřikem kapalného plynu přímo do válců dojde k ochlazení vzduchu a změní se trochu tlakové poměry. Výsledkem může (ale nemusí) být to, že co ztratím nižší výhřevností, to mohu získat lepším chodem motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 11:09, Mondeo
Pokud by volba padla na Mondeo, tak bych vůbec nepřemýšlel o 1.8 a rovnou koukal po 2.0, u kombíku tuplem. Spotřeba stejná, další parametry citelně lepší. Bavit se o rozdílu v povinném ručení je směšné vzhledem k ostatním nákladům na provoz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 11:32, RE: vrácení investice?
Tomi posted by:
k těm výpočtům v článku, cena LPG je momentálně max do 13kč, ne 15kč. Většina rodiny tankuje LPG za 10,90, v Praze bez problémů 11,50, a nejlevnější, o kterém vím je za 9,90. Takže se úspora vrací ještě rychleji než odhad v článku. Nicméně je nutné připočítat roční revize, ovšem ještě nevím o žádné, která stojí víc jak 1000kč/rok.
Jenže nikdo neví, co se semele a kolik bude nafta, benzín i plyn stát třeba za dva roky. Z hlediska letoška je to nadsazené, snad jsem netankoval naftu dražší než 25 Kč, ale chápu nutnost nebrat letošek jako déledobější průměr.
Když si spočítám, že jezdím s naftou do 25 000 km/rok za 5 l a něco, výhoda plynu mi v úvahách (manželka plyn nechce, problém s nádrží) a kalkulacích nikdy nevyšla.
Nevím přesně, odkud používaný plyn máme, ale u plynu obecně nemám dobrý pocit z Putinovy ruky na kohoutcích.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 12:12, RE: LPG
David V posted by:
S tímto zkušenost nemám, ale spíše než dotaz na Tipcars bych si našel internetová fóra pro jednotlivá auta a četl si příspěvky, s čím se majitelé LPG systémů potýkají. Podle mého názoru bych si LPG nechal namontovat pouze do vozu s křišťálově čistou historií, pokud by šlo o ojetinu. Otázkou je, zda riskovat 30-ti tisícovou investici do auta za 200 tisíc, do kterého stejně před uvedením do provozu musím na nejnutnějších výměnách nějaké peníze nacpat. Rada koupit naftový motor není úplně od věci, ...
Mám najeto celkově ca 105 tis km se systémem LPG. Mám instalován systém s vícebodovým vstřikováním (celkem 4 vstřikovače - pro káždý válec 1). Cena s montáží je cca 30 tisíc. Rád bych upozornil na to, že NENÍ pravda, že LPG je v autě instalováno jednou pro vždy. Pokud si necháte instalovat systém LPG s vícebodovým vstřikováním, tak je legálně možné nechat si toto zařízení přemontovat do jiného vozu. Toto potkalo i mne. S prvním vozem jsem měl nehodu (totálka). Zařízení mi bylo za cenu cca 8 tis přemontováno do jiného vozu. VŠE oficielně a legální cestou. Dle informace kterou mám od majitele firmy zabývající se montáží LPG přestaveb, toto ale není možné u levnějších jednobodových vstřikovacích zařízení.
Za dobu výše zmíněných 105 tis km. jsem pouze 1x nechal měnit filtr (nyní mne to čeká znovu). Jízda na LPG se v mém případě vyznačuje o něco tupější reakcí motoru - přibližně jako by měl motor najeto o ca 100 t km více. Spotřeba je v mém případě vyšší o ca 1,5 litru na 100km.
Čistě pro informaci mám Hyundai Lantra 1,8 94kW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 12:16, RE: vrácení investice?
vodi posted by:
Jenže nikdo neví, co se semele a kolik bude nafta, benzín i plyn stát třeba za dva roky. Z hlediska letoška je to nadsazené, snad jsem netankoval naftu dražší než 25 Kč, ale chápu nutnost nebrat letošek jako déledobější průměr.
Když si spočítám, že jezdím s naftou do 25 000 km/rok za 5 l a něco, výhoda plynu mi v úvahách (manželka plyn nechce, problém s nádrží) a kalkulacích nikdy nevyšla.
Nevím přesně, odkud používaný plyn máme, ale u plynu obecně nemám dobrý pocit z Putinovy ruky na kohoutcích.
jenže cena LPG roste nejpomaleji, navíc pokud benzín/nafta zdražuje tak lpg se to často v podstatě netýká. Když se vrátím o několik měsíců zpět, kdy nafta i benzín byly za 30kč, plyn stál cca 11-13kč. Takže se jeho výhodnost vlastně zvýšila. Momentálně je auto na naftu dobrou alternativou, ovšem dočasně, protože závisí na ceně nafty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 12:17, RE: Meganell
Velebil posted by:
Mám megane ll 2006 původně najeto 70000 teď 107000 a za tu dobu měním jen olej a 3xžárovku toť vše,Paradoxně je to moje nejspolehlivější auto,předtím oktavka,polo
U auta, na kterym jsem najel 37 tisic a ma najeto 107, bych zavady neocekaval. Obzvlast u tri leteho...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 12:25, Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
Rad bych se zeptal, jake je riziko pri montazi do starsiho auta, ktere ma uz neco za sebou a motor ma karbonove usazeniny.Slysel jsem (nevim, co je na tom pravdy), ze LPG je schopne je usazeniny rozpustit a v motoru to muze nadelat paseku. Co podpalene tesneni a ventily? Dalsi vec - LPG je suche a udajne to motoru take nesvedci, proto je doporucene jezdeni na LPG kombinovat s benzinem. Prodejci LPG tohle odmitaji, ale jde jim o jejich business, tak to nebudou hanit. Nejsem odpurcem LPG, o montazi do auta uvazuji, ale obavam se zniceni / poskozeni motoru. Diky za rady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.10.2009 13:02, RE: Rizika instalace LPG do noveho a stareho auta - rozdily
zeneva posted by:
Rad bych se zeptal, jake je riziko pri montazi do starsiho auta, ktere ma uz neco za sebou a motor ma karbonove usazeniny.Slysel jsem (nevim, co je na tom pravdy), ze LPG je schopne je usazeniny rozpustit a v motoru to muze nadelat paseku. Co podpalene tesneni a ventily? Dalsi vec - LPG je suche a udajne to motoru take nesvedci, proto je doporucene jezdeni na LPG kombinovat s benzinem. Prodejci LPG tohle odmitaji, ale jde jim o jejich business, tak to nebudou hanit. Nejsem odpurcem LPG, o montaz...
Ad Montáž do staršího auta:
LPG jsem si poprvé nechal instalovat do vozu s 200 tis. ujetými kilometry. Fungovalo bezchybně 50 tis km, tedy do 250 tkm. Po té přišla bohužel dopravní nehoda, nechal jsem si proto systém LPG přeinstalovat do jiného - opět ojetého vozu. Při instalaci jsem měl najeto 183 tkm (nyní 240tkm). Rozpouštění karbonových usazenín díky LPG je pitomost a hospodská moudrost lidí, které štve, že platí za palivo 2x více a chtějí proto od LPG odradit ostatní dle vzoru - když nemám já, tak ať nemaj nani ostatní.
Ad Podpálené těsnění a ventily - mě to zatím nepotkalo.
Ad LPG je suché - právě proto se staruje na benzín a teprve po dosažení určitých podmínek - u mne např. při teplotě vody alespoň 30°C přepne automat na LPG.
Ad poškození motoru - fakta - LPG má vyšší teplotu hoření než benzín, proto může snadně ji dojít k problému s tím spojeným (podpálené ventily atp.). U mne se tento problém doposud nevyskutnul. Pozitevem je, že při jízdě na LPG dochází v menší míře k tvorbě karbonových usazenin - jde to vidět na oleji - zůstává delší dobu čistý.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.