0
back
 

diskuze k tématu: Renault Laguna II. generace - jaký zvolit naftový motor?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 21:17, rada
to DHS1: Nevím čím to je, ale nevěřím Ti ani slovo, a to jsem tady ještě nikomu nenapsal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 21:47, rada
S renaulty nemám žádné osobní zkušenosti, ale vím určitě, že v jednom čísle Autoojetin hodnotili renaulťácký motory a skoro všechny nafty špatný, jen jeden ale velice chválili. A dokonce svými parametry a vlastnostmi předčil většinu konkurence. Jen nevim kterej to byl, jestli 1.9 nebo 2.0. A lidi prosím Vás, dotaz zněl jasně, tak pište k věci, ne hospodský rady typu renault nikdy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 23:50, rada
je to trochu jak říká Pavlik. Ta elektronika je a bude úplně ve všem a je potřeba to tak brát. Už to nejsou ty poctivý auta alá Gulwing nebo landcruiser , ale prostě jen spotřební věc alá mobil. Akorát větší . Vemte si takový parkovací asistent co se pomalu stěhuje do mainstreamu...spojení elektro-elektronicky-mechanicy-hydraulického serva, kompletního motormanagementu, elektro-elektronicko-mehanicky-hydraulických brzd, automatické převodovky...což je vesmír sám pro sebe ....cokoliv zahapruje, tak budete rádi, když se na nouzák doplazíte do servisu kde vyklepnete vejplatu jako varan vejce a budete rádi . Mrtě jednotek, snímačů, serv, plastovejch dílečků titěrných jako tanga gogo tanečnice...jak to může dopadnout...? No ztěží tak, že si to celé po dvaceti letech těžkého provozu koupí puboš kterého živí maminka a spokojeně na to bude lovit buchty, jako to šlo dotěď...je to nezvratný přerod auta z plechu, gumy a skla co má duši na ...no větší mobil . K těm renckům...co vím z vlastní zkušenosti nebo z doslechu od kolegů...první megany a laguny...praskající svody, vypečený zadní světla, vadný zapal. moduly, vysypaný katy, pohasínající palubky, praskající žárovky, vyžvejkaný táhla řazení, podtejkající brzd. válce. Druhá generace meganů a lagun...hlavně elektronika, vadný karty a jejich snímače, chyby který neexistujou, nutnost opakovaně strkat kartu, dostupný jen některý funkce, nelze startovat, zarezávající zadní třmeny, taky vysypaný katy, brzd. válce, serva, ložiska-náboje. Ale to maj i jiný značky...neumím už odlišit co je propaganda a co pravda , ta antirenault nálada ve společnosti už je ale tak rozšířená, že ji těžko co zvrátí...obecně jsou podle mě nadprůměrně poruchový, ale že by byly neprovozovatelný...to zase ne. Mě se spíš hnusej designově. Ale komplet celá nabídka. Jediný co Renault přinesl zajímavého je Avantime. Skáčou od rohu do rohu, extrém střídá extrém, co nová řada to nový směr, žádná návaznost...teď do toho ten samsung...no pro mě mrtvá automobilka. Kdyby se nespojila s Nissanem, tak by snad už musela udělat bankrot. Myslím, že jí čím dál víc drží nad vodou projekty jako logan, atd. Dost jí klesají prodeje, ve světě ji skoro nikdo nezná. Winterkorn řekl, že jestli dnes chcete být úspěšní, tak je potřeba být doslova všude...podívejte na koncern...portfolio od Lupa po Veyron, prodej od mexica po čínu, kde prodávaj, tam skoro továrna, stavěj pořád další, jasný definování značek od superlůzy, přes mainstream přes manager class, přes luxus, po super luxus, supersport...to je ono. A co renault? Co říkáte...že koleos...jo táák běžný ničím nezajímavý stupidní suv který už dělá každej kdo má díru do řitě, víte co bude po meganu? Co je u ren. luxus? Má nějaký? Má laguna čtyřkolku? Je to vlastně ještě laguna? Co bude po cliu? Bude pokračovat Modus? Prostě divná automobilka beze směru. Jo vlastně...elektromobily...na tom to nepostavěj...je moc brzy... Subjektivní názor...prosím přes hlavu ne , byl bych blbější než jsem a to už bych asi nedal
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 07:02, rada
Renault je hlavně automobilka, ve které má podíl stát. A tam kde je stát, to stojí většinou za ho*no.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 07:12, rada
to David V. To je jen tvůj problém,neznalost neomlouvá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 10:39, rada
Měl jsme Lagunu 1.9 dCi 88kw r.v. 2003 a neměl jsme nikdy větší problém,najeto 225000Km,pravidelně jsme měnil olej a po delší trase jsme nechal turbo ochladit volnoběhem a nesmí se mu za studena šlapat na krk.Dlouhé trasy průměr 6,5 l/100km,město 6-7,5 l/100km podle stylu jízdy,mám celý život Renaulty a nikdy jsme si nestěžoval,kamarád má benzínovou lagunu 2.0 T a taky spokojenost jen je vyšší spotřeba.Záleží také kolik se najezdí ročně km,podle toho bych volil motorizaci ale mondeo vím,že mělo problémy se vstřiky,soused byl jeden čas v servisu jako doma ale nikdy jsme to auto neměl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 13:44, rada
moje rada zní "žádný a Laguně se obloukem vyhnout"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 14:06, rada
zdravím.
po prečítaní rád od ostatných by my logicky vyplynulo že Renault nie. No berte to ako chcete, myslím že každá značka je na tom viac či menej podobne.
Aby som bol konkrétny s Lagunou v naftovej verzí mám osobné skúsenosti s oboma motorizáciami (1,9, aj 2,2).
1,9 88kW rok výroby 2001, kúpená v 2005 s 80 000 km v NL okrem výmeny olejov, filtrov a plnenia palivovej nádrže nechcela nič, pri 150 000 km sa vymenili zadné tlmiče a auto fachčilo ďalej až kým sa nepredalo v 2007 to malo najazdených cca 160 000. jediný problém čo si spomínam bol s podsvietením displeja klími, čo sa dalo ľahko opraviť (šikovný elektrikár s mikropájkou). spotreba podľa štýlu jazdy do 5,6l/100 km.

2,2 110kW rok výroby 2005, model 2006, kúpená 2007 ( zvyknut si na pohodlie čo ponúka bolo nákazlivé ) na tacho cca 75 000km, do cca 90 000 (rok 2008) všetko ako dovtedy, čize olej, filtre a nafta do nádrže. Z ničoho nič sa objavila hláška CHECK INJECTION, no nič poď ho do servisu. Závada identifikovaná ako nesprávna funkcia vstrekovačov, resp. ich nefunkčnosť odhad opravy vyýmena vstrekovačov cena jedného cez 400€. Alternatíva vyčistenie vstrekov v servise BOSCH, našťastie v okolí jeden je. Takže nakoniec oprava vyšla na asi 200€ vrátane spätnej montáže. Tri vstrekovače sa podarilo opraviť úplne (rozumej mechanická aj elektrická časť, jeden len mechanická elekrtická nie, servisný technik však nepovažoval za nevyhnutne nutné kupovať nový vysvetlenie bolo vstrekovač funguje len nebude komunikovať s riadiacou jednotkou motora). Odvtedy bolo opäť všetko OK zas len olej, filtre, nafta. V 2009 odišiel zadný senzor náklonu svetiel (dôvod dostala sa dovnutra vlhkosť a zoskratoval). Vmarci 2011 opäť hlásenie CHECK INJECTION, navšteva servisu, závada vstrekovač ten náš jeden, ktorý sa nepodarilo celkom opraviť nepracuje správne. Napokon som zohnal nový cena 270€, vymenený. Chviľu všetko OK, po mesiaci sa objavý hláška opäť, servis , závada na EGR ventile, kúpil som nove tesnenie(5€), EGR vyčistil nasadil, diagnostika v servise ukázala že je všetko OK, vyšla nová závada snímač náklonu svetiel tentoraz predný výmena 169€(7/2011).
Po týchto častejšich návštevách a diagnostikách som zistil, že pán od ktorého som auto kúpil ma dobehol namiesto 75 000 km v čase kúpy malo auto v skutočnosti 132 000 podľa elektronickej servisnej knižky .
celkovo je však s motorom spokojnosť , dynamika, pružnosť, spotreba je 6,3 -6,5 l/100km. auto drží stopu bez problémov, treba vyskúšať. Tie senzory sú len pri xenonoch.
To je tak v skratke všetko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 19:29, rada
T DHS 1: Tak já se teda chytím - jaké že je komkrétně to nejnespolehlivější fr. auto? Kde odchází všechno? Mám osobně i firemně docela dobrej "průřez" Peugeot produkcí, ale asi je to na soudy málo... 8 ks - osobních dlouholetých zkušeností, včetně záhulu od zaměstnanců. Asi bych měl mít docela jasný názor, ale rád se nechám poučit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.08.2011 22:44, rada
Pracuji v kdysi české firmě, která byla několi let nazpátek pohlcena jistým nadnárodním koncernem z Francie a jsem na pozici, která má častečně na starost vozový park. Záběr firmy je docela široký a tomu odpovídají i různé provozované typy aut - od mini do města, přes dodávky, manažerské vozy, terénní atd., stejně tak i zastoupení značek je široké - Škoda, Audi, Land Rover, Mitsubishi, Ford, Toyota, Opel...a poslední dobou jsou postupně nahrazovány renaultem a PSA. S auty se jezdí jako s asi většinou firemních, mají pravidelný servis a vesměs se huntují. Co tím chci říct - mám přehled o tom, jak provozně náročné jsou jednotlivé modely aut. Na jedné straně stojí, bohužel už dosluhující, Octavie I TDi 66kW, které jsou vyloženě nezmaři. Dále tu máme jednoho 15 let starého Defendera, na který v uvozovkách jednou za čas stačí použít kladivo a jede dál. Pak je spousta aut, které nevybočují z průměru (různé motorizace - např A6, A8, Octavie II, Focusy, Insignie, C3, Partnery, 307, Mastery, Berlinga, Superby I a II, L200 atd.). Na straně druhé to jsou Megany minulé generace - kde se sice většinou nejedná o fatální průšvihy, ale když většina nevydrží víc jak čtvrt roku bez servisu, tak to o něčem svědčí. Momentálně dochází k nákupu nové generace, tak jsem zvědavý jestli dojde ke zlepšení. No a bonbónek nakonec - největší průser tu máme Peogeot 407 SW 2.2 HDi. Věřím že se jedná o vadný kus, ale když si předsatvím že to auto půjde ještě letos do světa a ročně stojí v průměru 100 000 na opravách, tak bych se nechtěl octnout v kůži nového majitele.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.08.2011 09:01, rada
No, já bych Lagunu do r. 2004 doporučil pouze v měřítku 1:20
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.08.2011 10:05, rada
Za zmínku stojí TUV pro Lagunu, kdy je jednoznačně vidět, že Laguny mají obecně dost často problém projít napoprvé přes technickou kontrolu. Dal jsem si srovnání se zmiňovaným Mondeem a rozdíl pro letošní výsledky a vozy 4-5 let staré je doslova propastný. Mondeo 8,6%, kdežto Laguna neuvěřitelných 20,8%. Mně by tohle úplně stačilo, abych Lagunu z hledaných vozů vyškrtl. Dokonce 9-ti leté Mondeo vyletí od STK méně často než 5-ti letá Laguna. Podle TUV patří dlouhodobě Renaultu Laguna poslední příčky z hodnocených vozů. Nevěřím, že to je shodou náhod. Cítil jsem nutné na tuto skutečnost tazatele upozornit. I pokud vybere motor, který ho na STK spolehlivě doveze, rozhodně nemá vyhráno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.08.2011 10:29, rada
Na TUV bych vůbec nedal. To je všechno relativní, tam berou už prasklou žárovku za vážnou závadu. Stačí se podívat např.na index spolehlivosti a tam je Renault 3 pod Volkswagenem. Tak kde je vlastně pravda? Každý posuzuje něco jiného.Já říkám , vždy je lepší auto kupovat až po faeceliftu, kdy jsou závady z většiny odstraněné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.08.2011 10:43, rada
to dhs1: U Tebe mě to nepřekvapuje. Pokud preferuješ Laguny, tak na statistiku rozhodně nemůžeš brát zřetel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.08.2011 11:16, rada
to David V, Přesně tak, já kupuji renaulty vždy po faeceliftu a nikdy jsem neměl problém, A't je to Megane 1x, Laguna 2x, Twingo 1x všechny jezdí bez problému, jen běžné věci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.08.2011 11:53, rada
to dhs1: Těžiště Tvého sdělení leží na "běžné věci". Tím každý rozumí něco jiného.
Co je běžné pro Lagunu, nemusí být běžné pro jiný vůz....respektive může, ale při jiném kilometrovém proběhu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.08.2011 13:07, rada
to David V. já beru za běžné věci provozní kapaliny,filtry,brzdy,čepy, to co se běžně na našich silnících mění.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.08.2011 23:02, rada
Renaultu se raději vyhněte,,,pokud nechcete strávit čas v servisech . . .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.08.2011 23:32, rada
nejlepci motor bude slapaci, tam nis nepokazi, akurat semtam zkontrolovat natazeni retezu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.08.2011 07:35, Motor není vše
"Vy na vašich stránkách píšete, že by měl být celkem držák motor o obsahu 1,9dCi...jak je to s motorem 2,2dCi?" Motor je možná držák, což se nedá říct o zbytku auta. Pokud není doložena nedávná výměna turba, pak lze s pravděpodobností blížící se ke 100% čekat, že zalehne... Při jakémkoli zacházení...

respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.