0
back
 

diskuze k tématu: Renault Laguna II. generace - jaký zvolit naftový motor?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.08.2011 09:18, rada
Kamarád to s vámi myslí dobře. Samozřejmě se nedá vyloučit, že narazíte na dieselovou Lagunu která vám bude bez problémů sloužit, ale myslím že tato možnost se limitně blíží nule. Existují lepší alternativy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.08.2011 10:09, rada
Tak nevím, jestli bych dal přednost Mondeu v naftě před Lagunou v naftě. Je ta nafta nutná? Pro mě je to jako vybírat si, jestli budu zastřelen olověnou nebo stříbrnou kulkou.
Chybí spousta podstatných informací, jako je využití vozidla, průměrný roční nájezd, plánované stáří, finanční možnosti.
Pokud by plánovaný nájezd byl relativně velký, tak bych volil mladší auto, nejlépe z autorizovaného "bazaru" se zárukou, a to už by se skryté vady během roku objevily a možná bych volil (tedy já nikdy, ale hypoteticky) diesel. Ovšem to bude výrazně dražší varianta, než vsadit na nějaký dobře hodnocený benzín v dobře hodnoceném voze, klidně starším za podstatně nižší cenu a rozdílem v pořizovacích nákladech dofinancovat rozdíl ve spotřebě. Třeba benzínové Mondeo těch much tolik nemá a Duratec HE je spolehlivý pohon (jednou mouchou jsou vířivé klapky v prvních ročnících, ale lze se s nimi za hubičku vypořádat). Dvoulitr jezdí za 8 a má k dispozici 146 koní.
Díval jsem se do inzerce a vypadá to, že poslední 2.2 dCi se dělaly někde na přelomu 2005/2006, čili se jedná o minimálně 5-ti leté auto. V mnoha případech vychází průměrný roční proběh na 30 tisíc, takže mají najeto od 150-ti tisíc. Považoval bych za vhodné si zjistit, co se v rámci údržby okolo této cifry mění a také co by mohlo odejít a kolik to bude stát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.08.2011 10:46, rada
Dejte na kamaráda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.08.2011 12:39, rada
Takových přátel si važte. Rozhodně nekupovat. kór ne jetou naftu. Renault má kontroverzní design...pro mnoho lidí čti hnusný, nemá žádné zajímavé technické finesy...když ano tak s řekněme s minimálně kontroverzní spolehlivostí, celková spolehlivost je velice pofidérní, některé díly vzhledem k mainstreamovému zaměření vozu drahé. Proč proboha renaulta??? Proč ne cokoli z koncernu, proč ne bmw ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.08.2011 13:52, rada
K dobré radě Vašeho kamaráda ještě dodám, nekupujte žádného moderního Renaulta ani v benzínu (zvlášť od Meganu výš). Doporučuji přečíst si zkušenosti uživatele Laguny z minulého týdne tady na Tipcars. Možná si budete myslet, že si to autor vymyslel, ale zeptejte se nezávislého mechanika a zjistíte, že takové katastrofy jsou běžné. Taky jsem si s moderními Renaulty "užil" svoje, a to jsem je měl jen půjčené...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.08.2011 16:39, rada
Pokud trváte na Laguně (což není žádný zázrak), jednoznačně doporučím faceliftovou verzi - rok 2005 a mladší s motorem 1,9 dci. Důrazně nedoporučuji volbu motoru 2,2 dci - je to problémová konstrukce se spoustou potenciálních pastí. Pokud netrváte na dieselu ale chcete jezdit hodně, špatnou službu neudělá benzinová 1,8 s přestavbou na LPG. Jinak u laguny doporučuji projít stav elektrické výbavy a příslušenství - rád stávkuje display aut. klimy (jde opravit za pár korun, ale umí to málokdo) a často jsou problémy s automatickou regulací xenonových světel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.08.2011 22:45, rada
Ahoj. Před šesti lety jsem nechal unést vzhledem Laguny 1.9 DCI rv.2001.s tachometrovejma 130 000 km. Nedal jsem na katastrofální recenze a i s vědomím že možná finančně vykrvácím za opravy jsem to auto koupil. Jezdil jsem s ní dva roky a najel cca 50 000 km. Hned po koupi jsem preventivně dělal rozvody a oleje a to bylo jediný co mně kromě dalších výměn oleje to auto stálo na servise. Pohodlí, výbava, spolehlivost spotřeba. Na všechno vzpomínám jedině v dobrém a přemýšlím jestli jsem náhodou trefil povedenej kousek a nebo jestli to není se spolehlivostí Renaultů zas tak katastrofální.Nicméně jsem po dvou letech auto poslal dál do světa a postupně vystřídal tři vozy vyrobený v D z toho jeden koncernový.Ani jedno z těch aut se nevyrovnalo v žádné výše jmenované kategorii Laguně.No a navíc jsem před pár týdny potkal pána který ode mně Lagunu koupil.Najel dalších skoro 70 000 a kromě olejů měnil jenom destičky a přední kotouče a znovu výměna rozvodů. Tak nevím asi si jí koupím zas, třeba to opět bude kousek kterej se poved.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 08:55, rada
To:Kožich
Vzhledem k tomu co jsi psal v dřívějších poradnách (ohledně starších aut), hodilo by se mi na tebe nějaké spojení. Pokud ti to neva, pošli ho na fl5@volny.cz. Pro ostatní sorry - vím že to k poradně o Laguně nepatří.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 09:08, rada
to Batida: o tom to právě je :) když je Renault náhodou povedenej, všichni o tom rychle mluví a chlubí se. Radují se, že měli štěstí, jako by vyhrály ve Sportce. Majitelé jiných značek, zejména japonských toto berou jako samozřejmost, že se lije jen benzín a mění spotřební díly. Osobně nevidím jediný rozumný důvod, proč chce někdo zrovna Lagunu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 09:38, rada
Vyjímka potvrzuje pravidlo je jedno přísloví a druhé je kdo chce kam........
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 09:49, rada
to Tomi: Jsou lidé, kteří kupují auto podle zvenčí ohnutých plechů a o techniku se pramálo zajímají. A já v Laguně jel, musím uznat, že je pohodlná a interiér se mi zdál útulný, čili dokážu pochopit, že to někoho chytne. Pokud bych lidi ve svém okruhu měl rozdělit na humanitně a technicky vzdělané, tak je až nápadná orientace těch technicky zaměřených na německé a japonské producenty, zatímco ti humanitní inklinují spíše vozdlům vyrobeným na jižních místech s volnější pracovní morálkou (pracoval jsem pod obojím vedením, takže mám srovnání).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 10:05, rada
to David V: Ta Tvoje vysledovaná korelace mezi typem vzdělání a původem auta docela sedí, sám jsem spíše humanitně vzdělán, ale zároveň jsem obětí propagandy koncernu VW, takže inklinuji k vozům vyrobeným ve španělsku s německou technikou .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 10:13, rada
Trošku tady z toho mám v posledních dnech a týdnech pocit těžkého odporu proti Renaultům. I když je mi osobně tato značka úplně ukradená, tak už se tady řeší snad třetí Laguna za poslední dva týdny......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 10:29, rada
určitě bych šel do Laguny 2005-, kde už je elektrika v celku vychytaná a to s motorem 2.0dci, který je velice spolehlivý.Ale je samozřejmé před koupí pořádná kontrola, nechat si zjistit podle Vinu historii vozu.A pověry o nespolehlivosti ...., člověk musí dát na vlastní názor a ne to co říkají ostatní. Jak doporučují ostatní Mondeo žádný zázrak to taky není.Každé auto má nějaké mouchy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 11:52, rada
to Muroň: Další věcí, které jsem si všiml, že těm humanitně vzdělaným nelze v technických otázkách pomoci, neb v drtivé většině případů si to stejně nakonec udělají dle svého "citu". Pro tyto lidi je ojetina hotová past a lze je utáhnout na vařené nudli. Takovým většinou doporučím spíše nové auto, protože je to vyjde na podobné peníze jako ojeté a mají méně starostí, tedy alespoň zpočátku.
Pokud se ptá někdo na Renaulta, tak tipuji, že nemá technické vzdělání zejména z oblasti strojírenství. Zajímalo by mě, zda jsem se trefil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 16:00, rada
to David V. ty se nějako vyznáš, já dělám v automobilovém průmyslu už řadu let a Renaulta bych vůbec nehodnotil špatně. Když porovnám co vše odchází na Volkswagenech od zavěšení předních náprav, až po poruchy čerpadel, tak bych takové auto vůbec nechtěl, Ford,Fiat a Opel to je kapitola sama o sobě a kdybych měl vybrat nejnespolehlivější francouzské auto, tak je to Peugeot,kde odchází uplně vše. Takže velice záleží na jaký kus se narazí a jak se také o něj předchozí majitel staral. Znám Lagunu 1.9dci 2004 co má dnes najeto 920 000km s původním turbem a vstřiky. Základ je v tom, že tankoval kvalitní naftu a výměna oleje max. po 15000km. Takže kdo nemá alespoň nějakou praxi s různými značkami, tak ať nesoudí a nedá na názory druhých, co kdo řekne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 17:21, rada
to David V: a co tohle?? znám maníka který je zapřísáhlý antikoncernista jak WV (tak např. gambrinus by si nekoupil ani za bůra)ale dodávku máT4, osobák mel fiat a teď 807 peugeot co je tohle za člověka??? technický typ je tak normal zpíš - normal. fiat i peugeot dalo by se říct prověřený kauf.prosil bych analízu osobnosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 17:44, rada
to David V: ve svém okolí docela pozoruji, že Renaulty mají roboti, tj. IT specialisté a jiní fandové do compů. Asi je neděsí elektrozávady a multiplexní sítě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 19:20, rada
to Ilug: v tvem pripade bude analyza jednoducha: dement, co neumi pravopis. Potkat tebe v Renaultu, je to takzvane nestesti nadruhou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.08.2011 20:02, rada
Nějak nechápu čeho se na té "elektrice a elektronice" v autech děsíte - jakékoli moderní auto nižší střední třídy a výše je elektronikou napěchované až po střechu. V čem chcete za pár let jezdit, až odejdou vaše v současnosti používaná jednoduchá ale již asi dost zastaralá auta? Prosím o poučení, neb nemám rád tajemství a kvízy PS: jako zastaralé beru i zde tolik oblíbené a vychvalované mondeo II (hranaté) - konstrukční rok 2000 mne opravdu neláká.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.