0
back
 

diskuze k tématu: Renault Laguna 1,9 DTI, Citroen Xantia 2,0 HDI nebo Opel Vectra 2,0 DTi?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 20:42, RE: neobjektivita
Tomíno posted by:
Slogany, stejne jako vetsinu diskusi zde, beru s patricnou davkou nadsazky, nicmene tady se musim Opelu zastat. Od roku 1991 jezdim jenom s Omegami Caravan - a pominu-li, ze auto za 1,6 M mi tedy v nasich pomerech nepripada zrovna jako "ekonomicke", nemel jsem nikdy zadny zasadni technicky problem (i kdyz jsem ochoten uznat, ze mam proste stesti na auta a recenzent se mnou nebude souhlasit). Samozrejme mluvim, resp. pisu o benzinovem sestivalci pravidelne udrzovanem ve znackovem servisu. Nikdy j...
To úplně miluju jak každý s benzínovým vozem o větším objemu než 1,6 jezdí za 7 litrů, bohužel ale vždycky jenom do doby než mě někam veze a mám se finančně podílet na cestě. To pak z každého vyleze že jednou jel 90 za kamionem 200 km po dálnici a žralo mu to 6,9 ale dlouhodobě jezdí za 10. Já mám 2,0i 4x4 a spotřebu mám dlouhodobě okolo 9,5 což se myslím realitě blíží daleko víc. Co tím vším chci říct? Diesel vždycky žere o 2 litry míň než srovnatelně výkonný benzín! A Vám pane nevěřím že jezdíte s třílitrem za 7,5. To už nemůže být jízda!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 21:43, RE: Spolehlivý diesel
Martin Vaculík posted by:
Spolehlivé diesely nedávné minulosti či současnosti jsou: 2,0 D-4D od Toyoty, 2,2 i-CDTi od Hondy, 2,0 MZR-CD od Mazdy. Zbytek vskuktu vždy skrývá potenciál nějaké zrady. Jaký je 2,2 D-4D od Toyoty, Vám řeknu tak za půl roku. S poklesem cen oprav však snesitelná rizika představují čtyř až šestiválce 2,2, 2,7, 3,2 CDI M-B a čtyř či šestiválce BMW. Ty také nebudu nikomu vymlouvat. Překvapivě spolehlivé jsou 2,0 CRDi od Hyundaie (ovšem také třeba počítat s přetěsněním čerpadla a sem tam nějakým vstřikovačem).
2.9 CRDi od Hyundaie 100tis km pouze kapaliny (v Terracanovi), zatim muj nejlepší diesel
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 21:45, RE: radšej Xantiu
Kolega zo Slovenska posted by:
Vectra je teraz na Slovensku medzi ojazdenými autami veľmi obľúbená. Dovozcovia ich navozili a Slovaci to ochotne kupujú, pretože sa im páči dizajn a myslia si že"nemecká kvalita". Väčšina ľudí nečítajú takéto prospešné poradne a potom kupujú podľa toho čo o aute počuli a ako sa im páči. Preto teraz napr. taká Xantia v bazare stojí za pár korun a drahšia Vectra sa v pohode predáva aj keď je to v celku horšie auto. V Xantii som išiel a je to jedno pohodlné, veľké auto vhodné však hlavne na dialn...
souhlasim s kolegou ze sk z nabizenych vozu jednoznacne xantie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 22:57, RE: neobjektivita
Figo posted by:
To úplně miluju jak každý s benzínovým vozem o větším objemu než 1,6 jezdí za 7 litrů, bohužel ale vždycky jenom do doby než mě někam veze a mám se finančně podílet na cestě. To pak z každého vyleze že jednou jel 90 za kamionem 200 km po dálnici a žralo mu to 6,9 ale dlouhodobě jezdí za 10. Já mám 2,0i 4x4 a spotřebu mám dlouhodobě okolo 9,5 což se myslím realitě blíží daleko víc. Co tím vším chci říct? Diesel vždycky žere o 2 litry míň než srovnatelně výkonný benzín! A Vám pane nevěřím že jez...
To Figo: podla mna mas absolutnu pravdu, ja jazdim Escorta 1.6 16v/98, teraz vacsinou po okreskach, jazdim do 100KM/h a aj tak je to okolo tych 7,da sa ist aj za 6 aj nieco,ale to uz nie je jazda, tak by jazdil mozno moj dedo. Okrem toho si myslim, ze pomala jazda je neekonomicka-radsej si priplatim za liter-dva benzinu ako potom mat problemy so znicenou lambda sondou,atd...Takze pan s Oplom šesťvalcom,laskavo by som prosil popisat akoze to jazdite.Alebo ste Copperfieldov brat?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 23:16, Xantie
Tak mi to nedá a po dlouhé době píšu zase jeden příspěvek. Nemůžu příliš srovnávat všechny výše uvedené značky, opla neznám (a upřímně - ani po tom příliš netoužím), ale mám xantii a jezdím už pár let do jednoho soukromého servisu, kde si občas povídáme o autech a slovy servismana - renaulta opravdu nebrat a to jsem je měl tak rád, je mi to opravdu líto, že to musím říci ( povídal on, ne já). A Xantie - tam mám motor 2.1TD, 81 kW. Právě dnes mi tachometr ukázal "poctivých" 300.000 a pořád jede krásně. Měním pravidelně olej a filtry, vždy tak okolo 10.000, max 15.000 km a mezi výměnou nemusím dolévat, byť se už blížím dolní rysce. Svítím celý rok, používám klimu, jezdím hodně svižně - dost toho najezdím po dálnici a když jsou podmínky tak většinou 160-180 (to se nechlubím, spíš naopak, ale kvůli spotřebě) a jezdím okolo 8l. Dá se jezdit za 7, ale to asi až od července, budu se bát o body. Už jsem to tu párkrát zmínil, také si myslím, že Xantia je nedoceněné auto. Ale na honění se v zatáčkách to opravdu není, zato delší cesty v ní jsou prima...Kdysi jsem měl ještě krom jiného dva diesely - 1.9D Peugeot 405, taky držák neskutečný, ale pro tak velké auto příliš slabý a 2.0D Toyota Carina, vynikající motor, startoval v zimě neskutečně, v podstatě sotva se pootočilo klíčkem a výkon byl myslím okolo 60kW a docela to jelo (naložený okolo 150). Jednou praskla hadice od chladiče, venku 35 st, ženu ho z Brna, najednou auto ztrácelo výkon, koukám teploměr mimo pole, zastavím a motor do ruda. Nenapadaly mne žádné hezké myšlenky, minimálně zkroucená hlava...Nechal jsem ho vychladnout, pomalu doléval vodu - a nic se nestalo. Tak to jsou z mé osobní zkušenosti 3 dobré diesely, pohříchu všechny jsou už minulostí, pokud chcete auto novějšího data...Takže šel bych do Xantie v kombi a klidně i starší 2.1 TD, jen najít nějakou slušnou... A k benzínu, jasně že je to taky volba, zvlášť když moc nejezdím, ale třílitr při normální jízdě prostě dlouhodobě 7l nežere (měl jsem i benzínové auta), on ani dvoulitr, pokud občas nejezdíte ekoralye (jestli to ještě existuje - to frajeři ve 105 a v ponožkách měli při průměrné rychlosti 40km/hod spotřebu 4 l, hlavně se nesmělo brzdit a přidávat plyn, taková červená byl průser, o protivětru nemluvě...) A zdravím Aleše...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.05.2006 09:39, RE: Xantie
Přemek posted by:
Tak mi to nedá a po dlouhé době píšu zase jeden příspěvek. Nemůžu příliš srovnávat všechny výše uvedené značky, opla neznám (a upřímně - ani po tom příliš netoužím), ale mám xantii a jezdím už pár let do jednoho soukromého servisu, kde si občas povídáme o autech a slovy servismana - renaulta opravdu nebrat a to jsem je měl tak rád, je mi to opravdu líto, že to musím říci ( povídal on, ne já). A Xantie - tam mám motor 2.1TD, 81 kW. Právě dnes mi tachometr ukázal "poctivých" 300.000 a pořád jede k...
A jak to je u Xantie s tou hydraulikou. Nemam s tim zadne zkusenosti ale auto se mne libi. Chtel bych taky motor 2,1TD protoze sem ho mel v P 605 a kdyz sem ho prodaval mel najeto 380,000 km a slapal jak hodinky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.05.2006 09:52, Rozvody 1.9 dTi - vlastni zkusenost
Po osobni zkusenosti musim vyvratit mytus o cene 20ti tisic za vymenu rozvodu. Mozna skutecne v nejakem superdrahem znackovem servise - ale kdo by tam jezdil ze? V dobrem neznackovem (u nas znam 3 a nemuzu si je vynachvalit) to zdaleka neni tak drahe. Ja je menil na Meganu 1.9dTi - takze predpokladam, ze se jedna o ty same. Menily se oba remeny a tusim ze 3 kladky. Cena za material puvodne 7000 - pak jsem pohrozil, ze si to zajedu koupit do Polska ( 6500,-) nebo do Nemecka ( 5500,-) - tak mi slevili na 6000 :) Prace 800 - navic narozdil od znackoveho servisu me vzdy nechaji, at koukam co delaj a ukazou mi stary soucastky.
A trhani a sklouzavani techto rozvodu? Ano, pokud nedodrzite predepsany intervaly vymeny ... ale to je u vetsiny vozu, nebo ne?
Jo a aby se nenasli jeste dalsi stouralove do ceny - jednalo se o kladky LUK a remeny GATES - pochybuju, ze by tam ve "znackovem" servise davali jiny - jo, mozna ty Ruville (nebo tak nejak), ale jednak jsou pry trochu mene kvalitni a stoji uplne stejne.
A ze byste ztratili zaruku na vuz, pri oprave v neznackovem servise? Kdepak, kouknete se na nove zneni zakona - servisni prohlidky a tak dale uz muzete delat v jakemkoli servise - ted tusim, ze musi splnovat nejaky normy. Jenze to vam pri koupi auta samozrejme nereknou - a nechaj vas, at jezdite k nim za 450 kc/ hod, i kdyz je to jinde levnejsi ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.05.2006 10:11, RE: Xantie
Přemek posted by:
Tak mi to nedá a po dlouhé době píšu zase jeden příspěvek. Nemůžu příliš srovnávat všechny výše uvedené značky, opla neznám (a upřímně - ani po tom příliš netoužím), ale mám xantii a jezdím už pár let do jednoho soukromého servisu, kde si občas povídáme o autech a slovy servismana - renaulta opravdu nebrat a to jsem je měl tak rád, je mi to opravdu líto, že to musím říci ( povídal on, ne já). A Xantie - tam mám motor 2.1TD, 81 kW. Právě dnes mi tachometr ukázal "poctivých" 300.000 a pořád jede k...
Zdravím Přemka - hýčkej si Xantii, co to jde, při výběru z těchto aut je to pro mě jasná volba. A ten starý předkomůrkový 2,1 TD bych bral snad radši než HDI... Snad poslední trvanlivý diesel co spolu P a C stvořili.... A obecně ke spotřebám: P 307, 1,6 16V - jezdí s tím většinou manželka s dětma, po městě, krátké trasy, klima, cca 9,5 l. Když to tak je, tak se to nestydím napsat. Dálky 7,5-8. Takže V6 s dvoutunovým autem za 7l - to není na 100 km, ale na nastartování, že....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.05.2006 11:23, RE: Xantie
Pepe posted by:
Zdravím Přemka - hýčkej si Xantii, co to jde, při výběru z těchto aut je to pro mě jasná volba. A ten starý předkomůrkový 2,1 TD bych bral snad radši než HDI... Snad poslední trvanlivý diesel co spolu P a C stvořili.... A obecně ke spotřebám: P 307, 1,6 16V - jezdí s tím většinou manželka s dětma, po městě, krátké trasy, klima, cca 9,5 l. Když to tak je, tak se to nestydím napsat. Dálky 7,5-8. Takže V6 s dvoutunovým autem za 7l - to není na 100 km, ale na nastartování, že....
No přiznám se, že Xantii si hýčkám (byť zvonku to tak nevizerá), při každé výměně oleje vždy poprosím technika, ať zkoukne co by kde by...ale je toho pomálu. Zastávám názor, že je lepší věci podchytit dokavaď to stojí málo, byť by to vydrželo, než čekat, co se stane časem. Navíc opravář, co k němu jezdím, mi vždy poradí co je nutné hned, co počká, co je třeba nové a co stačí z vrakoviště...K dotazu na hydrauliku. Nechci to zevšeobecňovat, ale od časů modelu BX je hydraulika bezbroblémová, samozřejmě se to bude lišit podle toho jak se kdo stará. Je třeba pravidelně (tuším po 60.000 km) měnit hydraulickou kapalinu, popř udělat proplach - doporučuje se, ale technik mi podle stavu kapaliny kterou při výměně vypustí řekne zda je to nutné a pak je třeba sledovat tlak v koulích (na Xantii, samozřejmě. Že něco není ok pozná zkušenější řidič (tedy ten co se xantií jezdí) sám, popř to pozná ten, kdo se s tím zabývá. V kouli je gumová membrána, za ní stlačený plyn (tuším že dusík) před mebránou hydr. kapalina. Dojde li k poklesu tlaku plynu, auto hůř pruží, utečeli plyn zcela, mebrána se zpravidla prorazí a ta část auta "ztuhne" ale určitě se neznepohybní. Je-li to možné, dopručuji nákup s někým zkušenějším, popř hned po koupi nelitovat peněz (stejně je nutné mít nějakou rezervu, ono se vždy něco najde (výfuk, rozvody , kotouče, destičky, lanovody, čepy, ložiska v kolech...), co vám dobrák před vámi přenechal a "opravdu o tom nevěděl, to je divný, mě tohle nikdy nezlobilo..." Jinak u koulí, jejichž životnost je myslím asi 80.000 km je možná buď náhrada za nové original, nebo druhovýroba o dost levnější (zkusil jsem to, no problem) a nebo dofouknutí. To ovšem není "legální postup" ale funguje, mám některé koule takto servisované. Ovšem v Praze je jeden šikovný chlapík, který dělá jen tohle, o jiném nevím. Chcete-li dám kontakt, napište mi na "premkovi@seznam.cz". Co u Xantií zlobí, je úchyt táhla zadního stabilizátoru (tak nějak se to jmenuje), který bývá opotřebován, na vrakovišti jsou na tom podobně a nový stojí dost. Pomohli jsme si svépomocí a zatím to drží (asi 30.000km), nestálo to skoro nic... Tolik k hydraulice. A spotřeba u benzínu při zhruba stejném výkonu motoru a stylu jízdy, pokud nebude mezi motory min 10let rozdíl, bude vyšší. Jak jsem zmiňoval, docela tu 2.1TD honím a jezdím se spotřebou o 1-1,5 l vyšší. Kdybych jezdil stejně s benzínem, je to tak o 5l. Neříkám, že při pozorné, hodně pozorné jízdě se nedá jet se spotřebou blízké dieslu. Jinak žena jezdí v citroenu ZX 1.4, pravda většinou krátké trasy po městě (nákupy, děti apod) mezi 7-8 l. No nic, asi nemám štestí, ale je to zvláštní, motory mám v pořádku, ale zázračnou spotřebu ne. I když na volnoběh to taky moc nežere...Mějte se a když tak napište, co budu vědět řeknu..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.05.2006 12:08, RE: diesel
PV posted by:
Existuje vůbec nějaký naftový motor, který je bez problémů? Připadá mi po přečtení různých recenzí, že všechny dieseli mají nějaký problém. Jedinou chválu jsem snad slyšel na D4D od Toyoty.
Ale co jsem slyšel tak ten motor v Toyotě je prý od francouzů - Peugeot nebo Citroen, přesně si už nepamatuju
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.05.2006 12:27, RE: Xantie
Přemak posted by:
No přiznám se, že Xantii si hýčkám (byť zvonku to tak nevizerá), při každé výměně oleje vždy poprosím technika, ať zkoukne co by kde by...ale je toho pomálu. Zastávám názor, že je lepší věci podchytit dokavaď to stojí málo, byť by to vydrželo, než čekat, co se stane časem. Navíc opravář, co k němu jezdím, mi vždy poradí co je nutné hned, co počká, co je třeba nové a co stačí z vrakoviště...K dotazu na hydrauliku. Nechci to zevšeobecňovat, ale od časů modelu BX je hydraulika bezbroblémová, sam...
Dik Premkovi za vycerp. odpoved. A ta 2,1TD v Peugeotu 605, r.v. 95 spotreba od 6,5 do 8,00 litru pri dost rychlem svezeni. A to ten Peugeot mel poh. hmotnost 1600kg. Takze v Xantii to bude min
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.05.2006 21:08, RE: Xantie
Pepe posted by:
Zdravím Přemka - hýčkej si Xantii, co to jde, při výběru z těchto aut je to pro mě jasná volba. A ten starý předkomůrkový 2,1 TD bych bral snad radši než HDI... Snad poslední trvanlivý diesel co spolu P a C stvořili.... A obecně ke spotřebám: P 307, 1,6 16V - jezdí s tím většinou manželka s dětma, po městě, krátké trasy, klima, cca 9,5 l. Když to tak je, tak se to nestydím napsat. Dálky 7,5-8. Takže V6 s dvoutunovým autem za 7l - to není na 100 km, ale na nastartování, že....
to bude tou manželkou ( bez urážky). Mám Vectru B 2.5 V6,a co píše pan Vaculík o Oplu jsou jen kecy a lži-asi mu platí konkurence.
čelní sklo jsem neměnil už šest let co ji mám. Diesel bych nechtěl,ten opravdu neuměli. V6 jezdí za děvět litrů dlouhodobý průměr u pumpy ne na PC. Auto je pohodlné a exteriér a interiér na rok vzniku ( 95) nemá mnoho konkurentů ani dnes. Proti gustu žádný dišputát,ale pro mně je vectra b od 1.8 nahoru dobrá volba a po 99 ani nerezne. Připadá mi že spousta lidí jen papouškuje kecy tzv.mechaniků a vživotě v daných autech ani neseděla. Stačí se podívat na TUV tabulky-vectra kolem 30 místa ze 107,takže nadprůměr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.05.2006 21:21, RE: neobjektivita
koza posted by:
pan rádobyredaktor (slušně řečeno) na mě působí jak nějakej lacinej pisálek, jinak by si totiž nedovolil slintat poznámky typu "Na připomínky fanatických zastánců této ekonomické (slušně řečeno) německé značky nebudu reagovat."
Stale čtu jaký jsou oply špatný auta. Jenže realita je uplně nekde jinde.To praskání skla je nesmyls.Máme doma dvě vectry obě mají najeto kol. 200 000km. A zatím nic. Jo a ty ceny jsou též z říše snů. Prostě jak to neni tdi od W,BMW či mercedes tak je všechno špatně ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.05.2006 21:49, VECTRA
Mám osobní zkušenost s vectrou b 1999 2,0 DI 80 koní, NECHCI zde ale psát, že opel je super a že je blbost co píše pan Vaculík, jen bych se zde rád zeptal na komentář k TOMUHLE:
Autobazar Vectra - perfrektní svezení průměrná spolehlivost AUTOR Martin Vaculík - hlavně mě zaujala věta "TÉMEŘ VEŠKERÉ PROBLÉMY MODELU ZMIZELY S PROVEDENOU MODERNIZACÍ KONCEM ROKU 1998 , .... TYTO VOZY JSOU JIŽ TÉMĚŘ BEZPROBLÉMOVÉ A SKUTEČNĚ DOBROU VOLBOU - A DÁLE SUVERÉNÍ TICHÝ DIESEL 2,2 DTi nabízel výrobce až od roku 2000(tazatel zde ale požaduje auto okolo roku 2000!?)
A v hodnocení je - provozní náklady - nízké vyjma 2,0 benzín a V6
No nevím ale ten článek na mě rozhodně nepůsobil tak negativně jako tato poradna.
Takže zareagujte alespoň na Váš článek děkuji.

PS: děkuji za pozdrav a také zdravím Přemku

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.05.2006 22:24, RE: Xantie
kaccerr posted by:
to bude tou manželkou ( bez urážky). Mám Vectru B 2.5 V6,a co píše pan Vaculík o Oplu jsou jen kecy a lži-asi mu platí konkurence.
čelní sklo jsem neměnil už šest let co ji mám. Diesel bych nechtěl,ten opravdu neuměli. V6 jezdí za děvět litrů dlouhodobý průměr u pumpy ne na PC. Auto je pohodlné a exteriér a interiér na rok vzniku ( 95) nemá mnoho konkurentů ani dnes. Proti gustu žádný dišputát,ale pro mně je vectra b od 1.8 nahoru dobrá volba a po 99 ani nerezne. Připadá mi že spousta lidí jen ...
Spíš to bude provozem a stavem komunikací. Teď máme půlku Plzně rozkopanou (bydlíme v centru), štrůdly aut od semaforu k semaforu. Dát tam za 3 je kolikrát zázrak. Ale co tady kolikrát čtu za nesmysly V6 v kombinaci za 7l, octavia 1,8T za 8l - ano, je to možný, ale požitek z jízdy je jako v MHD... Znám člověka, co to před garáží típne, otevře jí a auto do garáže zatlačí.... Stačí, že jo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.05.2006 18:27, RE: neobjektivita
koza posted by:
pan rádobyredaktor (slušně řečeno) na mě působí jak nějakej lacinej pisálek, jinak by si totiž nedovolil slintat poznámky typu "Na připomínky fanatických zastánců této ekonomické (slušně řečeno) německé značky nebudu reagovat."
..skús zadať v Google-i heslo: Martin Vaculík, prečítaj si články od neho, staré aj viac rokov, nech vieš o jeho znalostiach viac....až budem kupovať nové auto, bolo by fajn, keby bol p. Vaculík po ruke...držím palce!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 21.05.2006 10:26, RE: diesel
PV posted by:
Existuje vůbec nějaký naftový motor, který je bez problémů? Připadá mi po přečtení různých recenzí, že všechny dieseli mají nějaký problém. Jedinou chválu jsem snad slyšel na D4D od Toyoty.
Ono to s těma dieselama není tak zlý. Kolem mne je to samý diesel od různých výrobců a závažnější problémy nevidím. Superspolehlivé jsou TDI od VW a ty "ohromné" problémy s váhou vzduchu jsou jen mýtus. Ze 7 kamarádů, kteří TDI vlastní měnil váhu vzduchu jen 1 a to po 300000 km a za cenu 2500,- výměnou za původní. Neofic se dá sehnat ještě levněji, takže opravdu nevím proč je kolem toho takový humbuk. A je to jediný problém těchto motorů, když nepočítám chytráky, kteří šetří pár tisíc na rozvodech a nechají rozvodový řemen prasknout-to není problém motoru , ale lidí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.05.2006 13:25, ďakujem za odpoveď
No čo sa týka tých aút tak nakoniec som si nevybral žiadne z týchto 3. Povedal som si, že si radšej priplatím a vyberiem VW.
Je zaujímavé čítať tieto príspevky. Doporučovať niekomu čo sa pohybuje v cene okolo 250000 Sk 2,2 i-CTD od hondy, ktorý je najnovší diesel aký existuje a stojí len v civiku 800 000 Sk, je myslím trošku na zamyslenie. Taktiež tie spotreby nehnevajte sa sú trošku prehnané.
Osobne mám skúsenosti so Škodou Octáviou 1,9 TDi 66 kW a ta žrala na dlhu vzdialenosť min. 4,7 l menej sa mi nikdy nepodarilo ale to takmer celú cestu dialnica medzi 100-110 km/h. Mesto tu bolo 5,5 - 6 litrov.
Ďalšia skúsenosť je so Seat Ibiza 1,2 47 kW tá ma v meste 7,9 litra bez problémov a priemerku okolo 6,7. Mal som Hondu Civic sedan 1996 1,4 l 66 kW. Ta mi zrala v meste okolo 9-10 litrov. Priemerka 6,5 -7 litrov. Nehovoriac o tom, že ak som chcel aby to malo nejaký záber, tak to trebalo vytáčať cez 4 200 otáčok a vtedy si aj zapýtalo. Tak nech mi nikto nerozpráva že 2,5 litrom alebo 3 litrom vlezie pod 10 litrov priemerku. Tak možno keby býval na kopci a celú cestu išiel z neho.
Čo sa týka Opel-a tak kolegyňa teraz kúpila 2,0 DTi 74 kW a dva mesiace zháňala to vstrekovacie čerpadlo, ktoré jej odišlo pri 174 tis. km. Samozrejme musela čakať, lebo to bol nejaký špeciálny typ bosh koncovka 44 a nechcela vysoliť 50 tisíc za nové. Teraz našla repase za 26 tis. Sk. _Takže až také dobré nebudú.

Bol by som rád, aby ľudia písali reálne spotreby a nie výmysli len preto, lebo dané auto vlastnia. To tiež bolo Ibiza 1,2 v meste pod 5 litrov a keď sme to kúpili tak otec nestačí tankovať.
Skrátka nafťáky žerú mesto od 5,5 vyššie a benzíny mesto od 9 vyššie závisí od kubatúry.

Čo sa týka diesel alebo benzín. Mal som tu hondu benzín, to keď nie je vytočené tak to ani nejde. Skrátka treba na to otáčky aby benzín šľapal. Nafťák myslím moderné turbodiesel-e idú od nízkych otáčok a keď na to dá človek chip tak vytlačí z toho motora oveľa viac. Príklad: VW passat 81 kW sa dá chipnuť na 103 kW za 6 990 Sk. a potom to ide ako raketa. Pri benzíne to spravím max. 10 koní ak nerátam iné úpravy ako softvérové úpravy motora.
Vďaka za diskusiu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.05.2006 22:07, Xantie
Xantie je hodně pohodlné auto a dá se pořídit i za velice slušné peníze. Co se poruchovosti týče vlastnil jsem 3 a s žádnou nebyly problémy. 1,8-8V rv.94 benz. s průměrnou spotřebou 8,5l. 1,8-16v rv 98 kombi se spotřebou 9,5l a současná 2,1TD rv 98 kombi se spotřebou 7l. Udělal jsem i 6l, ale to bylo z Olomouce do Písku a zpět do 110km/h. Jinak jezdím spíše svižněji než úsporně a musím říct, že přez 7,5l sem se ještě nedostal. Co se motoru týče tak si myslím, že ta 2,1 je super motor-tahá jako býk. HDI už je dražší na servis a háklivější na kvalitu nafty. Hydrauliky bych se nebál, protože většinu problémů se dá odstranit vyčištěním systému a bohyblivých částí. Já když mám pocit že se auto divně chová se projedu v otcově Peugeotu a uklidním se ja mi to vše krásně funguje. A k těm V6-kám, nevěřil sem dokud sem se nesvezl a ten průmer 8-9l je reálný pokud člověk jezdí alespoň trochu s rozumem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.05.2006 19:00, RE: ďakujem za odpoveď
Vlado. posted by:
No čo sa týka tých aút tak nakoniec som si nevybral žiadne z týchto 3. Povedal som si, že si radšej priplatím a vyberiem VW.
Je zaujímavé čítať tieto príspevky. Doporučovať niekomu čo sa pohybuje v cene okolo 250000 Sk 2,2 i-CTD od hondy, ktorý je najnovší diesel aký existuje a stojí len v civiku 800 000 Sk, je myslím trošku na zamyslenie. Taktiež tie spotreby nehnevajte sa sú trošku prehnané.
Osobne mám skúsenosti so Škodou Octáviou 1,9 TDi 66 kW a ta žrala na dlhu vzdialenosť min. 4,7 l menej ...
2,5 V6 jezdím průměr u pumpy ( ne na pal.PC) 9,4,ubral jsem čtyři deci v příspěvku výše. Když jezdím svižně,tak samozřejmě i 13 l.
Když jezdíš slušně tak vlezeš pod deset litru v pohodě,ale myšleno smíšené trasy,ne jen ve městě. Další věc je ta,že nemůžeš srovnávat 1,4 s 2,5 V6. Já dokážu roztáhnout aniž by motor trpěl jakýkoliv rychlostní stupeň už od 1000 otáček-170HP,zkus to s tou Ibizou 1,2,nebo 1,4-držím tvojí klikovce palce,pakliže se to vůbec rozhýbe.
Ve zkratce: když pojedeme spolutrasu smíšenou tak 100 km,mírně svižnějším tempem,tak já s tím 2,5 budu možná líp se spotřebou než ty v 1,4,protože oproti tobě pojedu téměř na volnoběh )
Spotřeba je vždy závislá na pravé noze,čili mezičlánku mezi volantem a pedály.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.