0
back
 

diskuze k tématu: Renault Laguna 1,9 DTI, Citroen Xantia 2,0 HDI nebo Opel Vectra 2,0 DTi?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 08:39, diesel
Existuje vůbec nějaký naftový motor, který je bez problémů? Připadá mi po přečtení různých recenzí, že všechny dieseli mají nějaký problém. Jedinou chválu jsem snad slyšel na D4D od Toyoty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 08:51, RE: diesel
PV posted by:
Existuje vůbec nějaký naftový motor, který je bez problémů? Připadá mi po přečtení různých recenzí, že všechny dieseli mají nějaký problém. Jedinou chválu jsem snad slyšel na D4D od Toyoty.
Zase ty japonci....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 10:21, RE: diesel
PV posted by:
Existuje vůbec nějaký naftový motor, který je bez problémů? Připadá mi po přečtení různých recenzí, že všechny dieseli mají nějaký problém. Jedinou chválu jsem snad slyšel na D4D od Toyoty.
A co i-CTDi od Hondy? To je, myslím, hodně povedený motor co do hospodárnosti, výkonu i spolehlivosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 10:22, RE: diesel
Ali posted by:
A co i-CTDi od Hondy? To je, myslím, hodně povedený motor co do hospodárnosti, výkonu i spolehlivosti.
Zapomněl jsem dodat, že myslím samozřejmě 2,2 l verzi v novém Civicu, Accordu, CR-V, FR-V. Ne Isuzu motor 1,7 i-CTDi ve starší verzi Civicu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 10:26, Xantia
Jenom bych upřesnil a opravil pár informací.
HDI 66 kw v Xaniti skoro nenajdete. Většinou 80 kw, která má papírově nižší spotřebu.
Jinak je třeba dodat, že Xantia je podle reporů TÜV a ADAC dlouhodobě nejspolehlivější Francouské auto a nechává za sebou i většinu Německé produkce. Což se Vektře B a o Laguně vůbec říct nedá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 10:40, Spolehlivý diesel
PV posted by:
Existuje vůbec nějaký naftový motor, který je bez problémů? Připadá mi po přečtení různých recenzí, že všechny dieseli mají nějaký problém. Jedinou chválu jsem snad slyšel na D4D od Toyoty.
Spolehlivé diesely nedávné minulosti či současnosti jsou: 2,0 D-4D od Toyoty, 2,2 i-CDTi od Hondy, 2,0 MZR-CD od Mazdy. Zbytek vskuktu vždy skrývá potenciál nějaké zrady. Jaký je 2,2 D-4D od Toyoty, Vám řeknu tak za půl roku. S poklesem cen oprav však snesitelná rizika představují čtyř až šestiválce 2,2, 2,7, 3,2 CDI M-B a čtyř či šestiválce BMW. Ty také nebudu nikomu vymlouvat. Překvapivě spolehlivé jsou 2,0 CRDi od Hyundaie (ovšem také třeba počítat s přetěsněním čerpadla a sem tam nějakým vstřikovačem).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 10:51, naftaci
Kedysi mi boli dieselove motory sympaticke, ale uz dlhsiu dobu tomu tak nieje. Jedina vyhoda oproti benzinu je vyssi krutiaci moment pri nizkych otackach a vyssia hospodarnost. Avsak co sa tyka tej hospodarnosti, ceny nafty su dnes zrovnatelne, ak nie vyssie jak ceny benzinu, a dnesne moderne diesely su zda sa omnoho chulostivejsie jak kedysi. Potrebuju viac starostlivosti, a to tiez stoji peniaze - tymto sa vlastne ich vyhoda mensieho apetitu straca. Preto by som volil benzinovy motor. Viac zerie, ale je menej chulostivy a v pripade potreby sa da lahko prerobit na LPG pohon. Co sa tyka inych alternativnych paliv (konkretne etylalkohol), benzinovy agregat je potrebuje len minimalne upravy. Iste, je to hudba buducnosti (aspon v nasom regione, v skandidavii uz na to bez problemov jazdia), ale ta buducnost je blizko. Upravitelnost dieselu na ine paliva je urcite omnoho problematickejsia a hlavne nevratna... ledaze by sa konecne zacala nafta vo velkom vyrabat z rastlinych olejnatych plodin....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 11:13, Vyber ...
Osobne bych se rozhodl z nabizenych vozidel pro Xantii, ale radeji v 80 kW verzi. Je pravda, ze Opel diesely nikdy neumel, ale nejak neverim te vymene celniho skla kazdy rok. Vectre bych se nebranil, ale v benzinu. O Renaultu bych ani neuvazoval, kvalita je velice sporna.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 11:33, RE: diesel
PV posted by:
Existuje vůbec nějaký naftový motor, který je bez problémů? Připadá mi po přečtení různých recenzí, že všechny dieseli mají nějaký problém. Jedinou chválu jsem snad slyšel na D4D od Toyoty.
Nám bez problému funguje po více jak 200.000km atmosférický diesel v Primeře. Je hospodárný a i docela tichý. Vše je původní, krom rozvodových řemenů a svíček, což je normální pravidelná záležitost údržby. Kolega má na stejném autě nahrkáno něco málo přes 350.000km a taky v pohodě. V Nissanu v Jičíně měli exemplář, který měl na tachometru skoro 600.000km na původním motoru a stále se měl k životu. Je důležitá pravidelná výměna kvalitního oleje a taky rozvodů. Pokud se k tomu člověk slušně chová a dopřeje tomu kvalitní věci, je to nezmar.Ty modernější s turbem už měly problémy a rozhodně tolik nevydržely. Příjde mi, že se nyní vše dělá spíše jako spotřební zboží, aby automobilky měly stále kšeft.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 12:34, RE: Spolehlivý diesel
Martin Vaculík posted by:
Spolehlivé diesely nedávné minulosti či současnosti jsou: 2,0 D-4D od Toyoty, 2,2 i-CDTi od Hondy, 2,0 MZR-CD od Mazdy. Zbytek vskuktu vždy skrývá potenciál nějaké zrady. Jaký je 2,2 D-4D od Toyoty, Vám řeknu tak za půl roku. S poklesem cen oprav však snesitelná rizika představují čtyř až šestiválce 2,2, 2,7, 3,2 CDI M-B a čtyř či šestiválce BMW. Ty také nebudu nikomu vymlouvat. Překvapivě spolehlivé jsou 2,0 CRDi od Hyundaie (ovšem také třeba počítat s přetěsněním čerpadla a sem tam nějakým vstřikovačem).
Myslím, že spolehlivé jsou i motory JTD. Ať už 1,9 nebo 2,4l. Sám mám 1,9 77kW ve Fiatu Marea a po 200.000km je motor téměř bez problémů. Zatím jednou výměna váhy vzduchu a napínací kladky řemene příslušenství.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 12:50, RE: diesel
Bestdrifter posted by:
Zase ty japonci....
Nevim podle mě to jsou šunky všechnytři auta. A ještě v dieselu, tak to fakt nebrat.
Asi nejlepší volba dieselu by byla 3,0 od bmw a 2,2 od Hondy a Toyoty.
At se to líbí někomu nebo ne, ať je to zase japonec nebo ne, tak to prostě je.
Docela by mě zajímalo, kdyby se mohli porovnat zástupci tří aut, z různých zemí? Tak třeba za dojčáky (Vectra), za japonce (Accord), za frantíky (Laguna) ............ Jak by to dopadlo? To by byla teprve PORADNA!!!! A ne stejný křuchny jako jsem psal v první větě tohoto příspěvku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 13:10, neobjektivita
pan rádobyredaktor (slušně řečeno) na mě působí jak nějakej lacinej pisálek, jinak by si totiž nedovolil slintat poznámky typu "Na připomínky fanatických zastánců této ekonomické (slušně řečeno) německé značky nebudu reagovat."
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 13:12, opel
no jestli je opel ekonomická značka tak co je potom škoda
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 13:39, radšej Xantiu
franta posted by:
no jestli je opel ekonomická značka tak co je potom škoda
Vectra je teraz na Slovensku medzi ojazdenými autami veľmi obľúbená. Dovozcovia ich navozili a Slovaci to ochotne kupujú, pretože sa im páči dizajn a myslia si že"nemecká kvalita". Väčšina ľudí nečítajú takéto prospešné poradne a potom kupujú podľa toho čo o aute počuli a ako sa im páči. Preto teraz napr. taká Xantia v bazare stojí za pár korun a drahšia Vectra sa v pohode predáva aj keď je to v celku horšie auto. V Xantii som išiel a je to jedno pohodlné, veľké auto vhodné však hlavne na dialnice (je príliš mäkké) a radenie rýchlosti nič moc, typicky francuzke. Ale ako celok doporučujem...tiež jedno z nedocenených áut podľa mňa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 14:05, RE: diesel
PV posted by:
Existuje vůbec nějaký naftový motor, který je bez problémů? Připadá mi po přečtení různých recenzí, že všechny dieseli mají nějaký problém. Jedinou chválu jsem snad slyšel na D4D od Toyoty.
Mě přijde, že ti kluci japonský si hezky počkali až jim evropani vychytají na dieslech všechny mouchy a pak si to udělali po svým a ještě líp
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 14:14, RE: opel
franta posted by:
no jestli je opel ekonomická značka tak co je potom škoda
vždyť škoda je ekonomická značka (v evropských měřítkách) a rozhodně není horší než opel...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 15:05, RE: neobjektivita
koza posted by:
pan rádobyredaktor (slušně řečeno) na mě působí jak nějakej lacinej pisálek, jinak by si totiž nedovolil slintat poznámky typu "Na připomínky fanatických zastánců této ekonomické (slušně řečeno) německé značky nebudu reagovat."
Svoje názory mám podložené technicky, v případě značky Opel i historicky. Nemám rád, když si někdo hraje na něco, co není.
U Vectry jsem ještě zapomněl zmínit, že rozhodně nebrat DTI z prvního roku, konkrétně 1997. Tam se vyskytovala verze čerpadla Bosch VP44 s řídicí jednotkou PSG2, která neumožňuje nahrání kompenzace po opravě, anžto nejde o přemazatelnou E-PROM. Jakákoliv porucha ta znamená výměnu za 50 tisíc Kč. Ve všech ostatních autech se VP 44 opravovat dá. Opět Opel, ale Omega 2,2 DTI, dostala verzi čerapdla PSG16, jenž integruje ECU a EDU přímo na čerpadle, takže také nejde opravovat. Slepá vývojová větev - jak typické pro Opel. Mám i reklamní slogan: Opel chybuje, Vy platíte.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 15:08, RE: neobjektivita
Martin Vaculík posted by:
Svoje názory mám podložené technicky, v případě značky Opel i historicky. Nemám rád, když si někdo hraje na něco, co není.
U Vectry jsem ještě zapomněl zmínit, že rozhodně nebrat DTI z prvního roku, konkrétně 1997. Tam se vyskytovala verze čerpadla Bosch VP44 s řídicí jednotkou PSG2, která neumožňuje nahrání kompenzace po opravě, anžto nejde o přemazatelnou E-PROM. Jakákoliv porucha ta znamená výměnu za 50 tisíc Kč. Ve všech ostatních autech se VP 44 opravovat dá. Opět Opel, ale Omega 2,2 DTI, d...
Těchto diskuzí se účastním jen zřídka, ale přesto mi to nedá a musím vyjádřit podporu a uznání panu Vaculíkovi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 18:36, RE: neobjektivita
Martin Vaculík posted by:
Svoje názory mám podložené technicky, v případě značky Opel i historicky. Nemám rád, když si někdo hraje na něco, co není.
U Vectry jsem ještě zapomněl zmínit, že rozhodně nebrat DTI z prvního roku, konkrétně 1997. Tam se vyskytovala verze čerpadla Bosch VP44 s řídicí jednotkou PSG2, která neumožňuje nahrání kompenzace po opravě, anžto nejde o přemazatelnou E-PROM. Jakákoliv porucha ta znamená výměnu za 50 tisíc Kč. Ve všech ostatních autech se VP 44 opravovat dá. Opět Opel, ale Omega 2,2 DTI, d...
Slogany, stejne jako vetsinu diskusi zde, beru s patricnou davkou nadsazky, nicmene tady se musim Opelu zastat. Od roku 1991 jezdim jenom s Omegami Caravan - a pominu-li, ze auto za 1,6 M mi tedy v nasich pomerech nepripada zrovna jako "ekonomicke", nemel jsem nikdy zadny zasadni technicky problem (i kdyz jsem ochoten uznat, ze mam proste stesti na auta a recenzent se mnou nebude souhlasit). Samozrejme mluvim, resp. pisu o benzinovem sestivalci pravidelne udrzovanem ve znackovem servisu. Nikdy jsem totiz nedocenil typicky ceskou "honbu za dieselem", kdyz u vetsiny cerpacek je dneska nafta stejne drazsi nez natural a s takhle velkym autem proste nikdy nebudu jezdit za tech "pohadkovych" ctyri a pul litru. Ono totiz velmi zalezi na stylu jizdy, ja mam s trilitrem dlouhodobou nekde na sedmi a pul a jsem spokojen, ostatne sluzebni "nakupni taska" Fabia si vezme v pohode o nejake 2-3 litry vice...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.05.2006 19:25, to Dav
dav posted by:
Nevim podle mě to jsou šunky všechnytři auta. A ještě v dieselu, tak to fakt nebrat.
Asi nejlepší volba dieselu by byla 3,0 od bmw a 2,2 od Hondy a Toyoty.
At se to líbí někomu nebo ne, ať je to zase japonec nebo ne, tak to prostě je.
Docela by mě zajímalo, kdyby se mohli porovnat zástupci tří aut, z různých zemí? Tak třeba za dojčáky (Vectra), za japonce (Accord), za frantíky (Laguna) ............ Jak by to dopadlo? To by byla teprve PORADNA!!!! A ne stejný křuchny jako jsem psal v první větě tohoto příspěvku.
Pan Dav asi žije na jiné planetě, protože BMW 1999-2000 320D nebo 330D stojí asi dvě ty VECTRY či LAGUNY atd.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.