0
back
 

diskuze k tématu: Renault Laguna 1.9 dCi - jak udržet v kondici motor s 200 tis. km?

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2012 10:17, RE: Sranda
Roman AX posted by:
ELF COMPETITION ST 10W-40 ACEA A3 / B3
ELF TURBO DIESEL 10W-40 ACEA B3 / B4
Další maziva schválená společností RENAULT pro normální použití.

V uživatelské příručce je 5W-30 doporučený pouze pro zážehové motory /LPG motory.
Aha, tak to je jiná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2012 12:34, RE: Sranda
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Diky, jak jsem psal Davidovi, beru to tak, ze jsem se zrejme netrefil do nalady. Nic vic, nic min...Mejte se
Jako humorný začátek by se to dalo brát, ale vzhledem k tomu, že se promlouvá k člověku, který má snahu se o auto starat, tak měla následovat část vážněji pojatá, nejlépe uvozená slovy "A teď vážně ...". Tam mělo následovat, že ten EGR ventil se nebude čistit každý měsíc, ale jednou za čas to motoru a jeho živosti může prospět.

A informace, že by si mohl nechat změřit tlaky na válcích, ta měla být snad skoro první. Stejně tak by tam měla být rada, aby si zajel do nějakého nezainteresovaného diesel servisu, kde by mu mohli proměřit kondici vstřikovačů. Těmito prvními kroky by mohl tazatel zjistit, co může od motoru očekávat a jestli má pak pokračovat s čištěním EGR ventilu a sání, určitě tam mohlo být doporučeno vyměnit vzduchový filtr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.09.2012 12:23, RE: Trochu na odlehčení:
A4 posted by:
Když už je řeč o laguně, nemá něko náhodou bližší zkušenosti s benz. turbomotory 125 kW a 150 kw? Někde jsem na ně četl v podstatě samou chválu, hlavně by mě zajímala spotřeba a spolehlivost.
Tohle vím jen z krátkodobých zkušeností aut ze servisu. Spotřeba těch motorů je celkem dobrá, ale asi jak pro koho, každopádně 15 litrů v provozu (ani ve městě) nepřelezou. Reálně spíš kolem 7 litrů. Spolehlivost je průměrná, kromě turba (které odchází velmi často) se na nich toho moc nekazí, ale chce to dobré svíčky na vysokou teplotu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.09.2012 15:33, RE: Trochu na odlehčení:
A4 posted by:
Když už je řeč o laguně, nemá něko náhodou bližší zkušenosti s benz. turbomotory 125 kW a 150 kw? Někde jsem na ně četl v podstatě samou chválu, hlavně by mě zajímala spotřeba a spolehlivost.
150kW bude asi nejspíš třílitrová V6 atmosféra ne?

2.0T je celkem spolehlivá motorizace, spotřeba v Laguně bude v kombinaci někde mezi 9-10l. Motor prý má citelný turboefekt, někdo to rád, někdo ne.

Atmosférickou V6 si Renaulťáci hodně chválí, jestli se nepletu tak má 2 vyvažovací hřídele (teda verze v Safranu měla) a extrémně klidný chod. Spotřeba je teda samozřejmě vyšší než u čtyřválce, ale spolehlivost spíš nadprůměrná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.09.2012 16:20, RE: Trochu na odlehčení:
Kuko28 posted by:
150kW bude asi nejspíš třílitrová V6 atmosféra ne?

2.0T je celkem spolehlivá motorizace, spotřeba v Laguně bude v kombinaci někde mezi 9-10l. Motor prý má citelný turboefekt, někdo to rád, někdo ne.

Atmosférickou V6 si Renaulťáci hodně chválí, jestli se nepletu tak má 2 vyvažovací hřídele (teda verze v Safranu měla) a extrémně klidný chod. Spotřeba je teda samozřejmě vyšší než u čtyřválce, ale spolehlivost spíš nadprůměrná.
Ne ne, obě varianty 125 i 150 kW jsou dvoulitry s turbem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.09.2012 15:06, RE: Trochu na odlehčení:
A4 posted by:
Ne ne, obě varianty 125 i 150 kW jsou dvoulitry s turbem...
pravda pravda

ta 150kW verze se dávala do Laguny GT ("sportovní" verze). jinde se, pokud si dobře pamatuji, nedávala. Tipnul bych, že z tohoto motoru vycházela jednotka pro Megane RS, ale už si to nepamatuji, holt už skoro rok nejsem Renaulťák
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.