Abadon posted by:
Asi se rozepíšu víc než bych původně chtěl. Podívejte, možná jste slušný řidič, možná ne, to já nevím, ale prozrazujete na sebe věci, které bych řekl Vás řadí do kategorie těch spíš těch druhých. Jak to je s Vámi ve skutečnosti, nevím. U mne funguje asociace z posledního Gum Ballu, kde lidi z vašeho okruhu zabili jako červený hadr. A nejen ta, i v naší širší rodině máme případ neodpovědného zabití při autonehodě. Ale doposud ve vztahu k článku jsou to doměnky.
Asi se shodneme, že každý máme ně...
Nevim, jestli jsem tim chtel původně argumentovat vuci Vasemu prispeveku nebo nekoho jiného, ale chtel jsem zpochybnit obvinovani ridicu silnych aut poukazem na to, ze v každodenních reportážich z mist dopravnich nehod si nevzpomínám, ze by silna auta byla nekdy jejich ucastniky resp. viniky.. Vybavil jsem si ale na poslední chvili Gumball a prave Porsche coby prostředek, který ukoncil život lidi, kteří se zavodem nemeli nic společného a podobnou argumentaci jesm zavrhl. Pro vymezeni svého vztahu k podobnym radovankam Vam chci deklarovat, ze o Gumballu vim, neucastnim se ho, a prave pro jeho prvoplanove a erbovni pohrdani vsemi predpisy ho naprosto zavrhuji. To, ze se tak navíc deje za bezneho provozu a s nucenou ucasti lidi, kteří k tomu nedali souhlas, je poburujici. Domnívám se, ze zavodnici sami jiz prohledli, a další rocniky nebudou. Bohužel dva mrtvi to jiz neoceni.
Vasi zalibu mne nemusite dlouho popisovat. V souvislosti se svou předchozí profesi jsem zbrojni prukaz poprve ziskal v roce 1991. „Diky“ naší skvele policii jsem ho podruhe a pak potreti musel znovuziskavat a vse Vami popsane znovu absolvovat v dalších letech (mohu dovysvetlit na jinem miste, nez na veřejném webu). Ja Vas nechci chytat za slovicka, ale jsme ve velmi uprimne debate a tedy ruku na srdce. Ziskat povoleni na zbran zvanou automobil není o nic moc jednodussi, nez na kratkou kulovou zbran. A to vynecham filozofickou stranku věci. Ze pistole je svou povahou a puvodem nastroj k boji a auto k doprave.
K vlastní obhajobe. Kdybyste verejne napsal, ze hladite svůj kver, tak by v první rade zalezelo, kde se z této sve zaliby vyznavate. Pokud by to bylo na foru střeleckého krouzku, pak se domnívam, ze by to dopadlo tak, ze by Vas nejen nikdo z niceho nepodezrival, ale ze by Vas dokonce nejaky sympatizant sam trufnul tim, ze prave on obcuje s T34. Proc to takto vysvetluji? Vy jste se ocitnul na webu, kde nebyli kaktusáři, ani filateliste. Dokonce to nebyl ani bezny chat o nejakem beznem aute. Jednalo se o sportovni, velmi výkonné auto. Umite si představit, jak by vypadaly reakce ctenaru a nasledne i redakce, kdybych popisoval, u které pojišťovny je nejlevnejsi povinne ruceni, kolik je uvnitř odkladacich prihradek pro PETflasku a jaky nakup se vejde me zene do kufru?
Jinými slovy, Vasi zalibu Vam preji a stejne jako Vy, rikam, pokud se budete pohybovat po strelnici, nemam namitek. Ale ja zajdu ještě dal, neznam Vas a tak se neodvazuji dle svých meritek posuzovat Vasi osobnost. Ja sam se nevzhlizim v mode, která nuti lidi odkladat šaty, boty a věci ne proto, ze jsou na konci se zivotnosti, ale ze nejsou „cool“ nebo „in“. Nebo je ze z opačných duvodu kupovat. Nemam piercing, liposukci, nastřelené vlasy, odsate tuky, melir, tetovani, zlate hodinky, retizky, naramky, nekouřím, neberu drogy, nemam zavislost na piti, nechodim do bordelu. Kamaradi v tehle uspechane době nemaji cas a dite pomalu opousti rodne hnizdo. Tak mi zbylo auto. Ale proto preci nemusim byt nevyzrala osobnost. Je to celoživotní konicek, po kterém je každému 20 let po revoluci, doufam, a nezlobte se, pendrek. Na tematickem webu se za svoje vyznani nestydim. Jinde by tomu bylo jiste jinak.
Sam mam velkou autocenzuru, pokud jde o chvastani se jizdou proti predpisum. Popsane delikty byly opravdu neskodne, navíc z duvodu omezeneho prostoru pro vyjádřeni jsem popsal jen to, co se tykalo moznosti samotneho auta, nikoli vnejsich okolnosti.Chapu i Vase obecne namitky k prezentaci takovych situací, souvisejících s nezvládnutím jizdy nebo s prestupky. To, ze popisuji obdiv k technickym vymozenostem (mysleno obecne, nejen pouze v mem aute), které mi pomohly zvladnout nejakou situaci, neznamena preci ještě, ze to byla a priori situace, kterou bych jinak na zaklade svých ridicskych schopnosti nezvladl. Takze abych to uvedl na pravou miru, v te zatáčce nikomu nic nehrozilo. Jizdu po tramvajovem pasu jsem vysvětlil jinde, ta přestupkem vůbec není.
Vase poznamka smerem k (ne)dodrzovani předepsané rychlosti a stanovovani si vlastnich rychlostních omezeni. Nedodrzovani rychlosti je smutny fakt. Pokud je to jev tak rozsireny, jako v soucasnosti je, vznesl bych dotaz, jestli není nekde chyba. A ona, myslim, je. Vyhlaska o provozu na pozemních komunikacích je zastarala. Některá dnesni auta se za jistých okolnosti a na jistých úsecích dalnic ci silnic rychlostního typu mohou pohybovat i rychleji, nez je povolena 130ka a to při dodrzeni plne bezpecnosti provozu. Mozna si ted reknete, ze nasledujici myslenka je hodna Absurdistanu, Tramtarie nebo Prčic. Nikoliv. Při novelizaci stavajici vyhlasky bych se podival do Nemecka. Opakuji, na vybranych úsecích bych rychlost pouze doporučil a nechal ji na soudnem usudku ridice (a o tomto jsem také hovoril v tom jednom prispevku). Zaroven bych novelizoval zakony v tom smyslu, ze nehoda v takovem useku by byla posuzovana daleko prisneji. Myslite, ze by se pak jen doporučeného limitu zneužívalo? Nemyslim. Vzdyt uz i ted v useku, kde bych mohl jet dle litery zákona az 130, jedu daleko min, když mi to okolni podminky (mlha, voda, tma, snih..) nedovoluji. A vzpomente, jak dopadaji pokusy chranit ucastniky provozu tim, ze nekomu něco naridím a ostatním tim vnuknu zdani, ze ted je tím chranim. Mam na mysli totální fiasko při snaze o snizeni smrtelných nehod chodcu na prechodech. Bylo jim de facto receno, ze mají absolutni prednost. Zbaveni zdraveho usudku a ostrazitosti a vybaveni svým absolutnim pravem prednosti vstupuji chodci jako ovce na porazku pod kola ridicu, kteří (napr. proto, ze pochazeji odjinud) o existenci spatne znaceneho prechodu v danem miste nemaji ani paru..
Primlouval bych se , abyste (resp. abychom) vic, nez lehce trefitelnym majitelum silnych aut, spise spilal ridicum zdrogovanym, opilym. Umelcum, sportovcum, politikum a policistum, kteri verejne a nikoli na tematicky zamerenem foru deklaruji slovem nebo cinem svou neuctu k dodrzovani silničních zakonu. Ze se zminite o korupci prolezlých STK, kde se do provozu dostanou auta nejen takova, která by se tam dostat nemela, ale ani takova, která tam sama téměř ani nedojedou. Ze se budete ptat, kam se ztraci všechny dane a poplatky, které jsou ucelove vytahany motoristum z kapes a které by mely slouzit ke zlepseni kvality silnic a jejich znaceni.. a proc se místo toho budou premalovavat pruhy na všech policejnich autech ze zelene na modrou..?
V poslednim bode bych ještě rad polemizoval o brani spravedlnosti do vlastnich rukou. I když se, myslim, jednalo o nadsazku. Nechci a nebudu hajit viniky nedbalostních trestnych cinu za volantem. Ale je nutne si uvědomit, ze rano za volant nesedali s umyslem ten den nekoho zranit nebo nedejbůh zabit. Často muze byt na zacatku tragicke nehody soubeh nestastnych okolnosti. Nemá to srovnani s bolesti rodiny a blízkých obeti, ale i vinik je do konce zivota postižen. A msta Vam neprinese ulevu. Díkybohu jsem dosud nebyl ani vinikem, ani obeti. A podobne polemiky které vedu s Vami a ozvena Vasich obecne opravnenych argumentu, mi, doufam, pomohou mit i nadale ciste svedomi. Dekuji