0
back
 

diskuze k tématu: Auto pro studenta třikrát jinak

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, francouzská vozidla, francouzská vozidla, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 22:28, RE: Bezpecnost Alfy
TOM posted by:
Každý to má daný ???? Na to jste přišel kde? To vykládá které náboženství ?? Svůj osud můžu SAKRA ovlivnit !!
A že radši dáváte pozor za ostatní a na samotnou bezpečnost auta kašlete? Hm, tak to jste vůbec nepochopil co jsem napsal a nebo ještě toho na silnici hodně málo zažil a viděl.
A ano, samozřejmě je jasné,že reálné nehody jsou jiné než ty laboratorní. A? - co z toho plyne? Chcete snad naznačit, že auto které uspělo v NCAP dopadne při reálné nehodě hůř než to co v NCAP propadlo? Myslím při...
Žádné náboženství nevyznávám. Chtěl jsem říct asi to, že můžu mít auto třeba s 20 hvězdičkama a nakonec mi po zaparkování může spadnout na hlavu taška z havarijní střechy... Někdo omotá octavii kolem stromu a zabije polovinu osádky, někdo má kliku a ve stodvacítce proletí do půlky lesa a všichni vylezou bez šrámu ))

Ono zdánlivě vypadá, že třeba tříhvězdičkové auto havaruje daleko hůře než pětihvězdičkové. Z laboratorního nárazu vylezete živí z obou, jen z toho tříhvězdičkového budete mít o nějaký ten šrám navíc. Posunutím nárazu dále do vyšších rychlostí se neprojeví rozdíly mezi počtem hvězdiček, protože tam už dost výrazně vstupuje faktor bytelnosti tělesné schránky - rozumějte tomu tak, že i kdyby se kabina vůbec nepoškodila, tak lidská schránka to brutální zpomalení nezvládne a vytrhají se vám vnitřní orgány...Ten cca metr deformační zóny už to opravdu nezvládne.

Když to shrnu do jedné věty - s lehkým mrštným "nebezpečným" prckem se nehodě správnou reakcí možná vyhnete, s těžkým "bezpečným" krámem do ní vletíte...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 07.02.2009 12:11, RE: Bezpecnost Alfy
Michal 22 posted by:
Žádné náboženství nevyznávám. Chtěl jsem říct asi to, že můžu mít auto třeba s 20 hvězdičkama a nakonec mi po zaparkování může spadnout na hlavu taška z havarijní střechy... Někdo omotá octavii kolem stromu a zabije polovinu osádky, někdo má kliku a ve stodvacítce proletí do půlky lesa a všichni vylezou bez šrámu ))

Ono zdánlivě vypadá, že třeba tříhvězdičkové auto havaruje daleko hůře než pětihvězdičkové. Z laboratorního nárazu vylezete živí z obou, jen z toho tříhvězdičkového budete mít o ...
Milý Michal(e)22! Myslím (domnívám se), že se mýlíte.
Samozřejmě "náhoda" je ..., ale jinak reálné testy a rozdíly v bezpečnosti vozů spíše PODceňujete. Před časem jsem tu odkazovala na "reálný" crash test na silnici R4 u Dobříš(e), kde se na dálnici čelně srazily vozy Megan a C5 (a tachometry obou vraků úkazovaly 120 km/h) a tato nehoda vpodstatě ODPOVíDALA laboratorním testům. Domněnka že stovky specialistů inženýrů, kteří se věnují JEN této problematice dělají svoji práci "pro nic/za nic" a my BEZ jakýchkoliv znalostí můžeme desetitisíce hodin VYSOCE kvalifikované práce jen tak "odzívnout" (či JEN všem "detailům" jejich práce POROZUMĚT!) - tak to opravdu NEní ... (nebo vy dokážete chápat/suplovat práci "jen" obyčejného obvodního lékaře a mám v rodině příbuzného co se věnuje výzkumu a vývoji radioizotopů - já tedy jeho práci NEbagatelizuji - neb "mimo" můj "rozsah" je ,-)
Jedno zda zrovna vy věříte/NEvěříte, ale když se srazíte vy v 3* voze s něčím jako 5* C5 - asi tak na 99% řidič C5 dopadne LÉPE ... v určité rychlosti sice narazíte na limity "tělesné schránky", ale tou rychlostí se většinou spíše NEjezdí, resp. havarujete většinou ve výrazně NIŽŠí rychlosti (oněch čelních 120 proti 120 km/h je asi vpodstatě MAXimum, co se vám může stát - Megane na místě; 3 pasažeři v C5 raněni, 2 lehce)
Ta vaše poslední věta je VELMi sebevědomá a pokud se náhodou za vaším nickem "Michael" neskrývá Michael - Schumacher či Seb Loeb, tak je to spíše jen SEN - bez urážky (o tom kde jak se "vyhnete" rozhodují JINÉ věci než auto, resp. to věru NEní na prvních místech, havárie může přijít TAK nečekaně, že rozhodující pro vaši reakci může být jestli se třeba ... zrovna jen zhluboka nadechujete - což spozdí vaši reakci; jinak řečeno, ve chvíli kdy nám do mozečku dorazí "zpráva", že něco NEní ok - havárie už spíše "probíhá" - a je LEPŠí být "obalen" VĚTŠÍM množstvím kovu/plechů - je-li vám Michale např. 22 let - "trefila jsem se"? .-) - tak si to časem asi spíš "uvědomíte" - i když já ve 22 určitě jiná NEbyla ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.02.2009 00:47, RE: Bezpecnost Alfy
Kylie posted by:
Milý Michal(e)22! Myslím (domnívám se), že se mýlíte.
Samozřejmě "náhoda" je ..., ale jinak reálné testy a rozdíly v bezpečnosti vozů spíše PODceňujete. Před časem jsem tu odkazovala na "reálný" crash test na silnici R4 u Dobříš(e), kde se na dálnici čelně srazily vozy Megan a C5 (a tachometry obou vraků úkazovaly 120 km/h) a tato nehoda vpodstatě ODPOVíDALA laboratorním testům. Domněnka že stovky specialistů inženýrů, kteří se věnují JEN této problematice dělají svoji práci "pro nic/za nic" a m...
Drahá Kylie

První vyřeším nick. Michal 22 je naprosto náhodná kombinace. Jméno odpovídá, 22 je náhodné číslo, které neodpovídá ani věku, ani např. délce ... (jak si myslela moje manželka).

Teď k Vaší připomínce. Test EuroNCAP se provádí v rychlosti 64 km/hod. To znamená, že Váš uváděny čelní náraz v rychlosti 120 km/hod naprosto neodpovídá téhle metodice. Německý ADAC testoval novou Lagunu při 80 km/hod a podle výsledku by řídič tuhle nehodu s největší pravděpodobností nepřežill... Rozdílnost obou výsledků spočívá v tom, že Váš milovaný C5 má vyšší hmotnost než Mégane, tzn. že většinu energie nárazu musel pohltit právě Mégane. Dále záleží na rozdílu rychlosti. Pokud C5 jel navíc v době nárazu ještě vo fous rychleji, tak Mégane musel zese musel pohltit více energie. Pokud rozjedete trabanta na stokilometrovou rychlost a vrazíte do škodovky jedoucí 40, tak škodovka musí pohltit více energie než trabant, tudíž v tomto případě mají cestující trabantu více naděje na přežití... To není blábol, to je fyzika.

P.S. Tento komentář píši po 7 pivech a tak omluvte případné překlepy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.02.2009 01:00, RE: Bezpecnost Alfy
Kylie posted by:
Milý Michal(e)22! Myslím (domnívám se), že se mýlíte.
Samozřejmě "náhoda" je ..., ale jinak reálné testy a rozdíly v bezpečnosti vozů spíše PODceňujete. Před časem jsem tu odkazovala na "reálný" crash test na silnici R4 u Dobříš(e), kde se na dálnici čelně srazily vozy Megan a C5 (a tachometry obou vraků úkazovaly 120 km/h) a tato nehoda vpodstatě ODPOVíDALA laboratorním testům. Domněnka že stovky specialistů inženýrů, kteří se věnují JEN této problematice dělají svoji práci "pro nic/za nic" a m...
Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc. Jsem strojař a měli jsme učitele, který byl opravdu zapálený fanda do bezpečnostních systémů aut. Probírali jsme to více, než stanovovaly učební osnovy a navíc jsem na téma bezpečnost automobilů psal referát - dostal jsem tehdy za 1. Taky se totiž o bezpečnost alespoň laicky zajímám. Jste typická oběť komerční prezentace Crash test výsledků. Bez přemýšlení absorbujete doporučení tzv. techniků. Ale realita je jná. Kdyby auta z 90-tých let dostala současné brzdy, zastavila by na vzdálenosti o třetinu kratší, než současná auta stejné třídy. Potom by samozřejmě nepotřebovala tolik desítek kilogramů různých výztuh.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.02.2009 01:17, RE: Bezpecnost Alfy
Michal 22 posted by:
Drahá Kylie

První vyřeším nick. Michal 22 je naprosto náhodná kombinace. Jméno odpovídá, 22 je náhodné číslo, které neodpovídá ani věku, ani např. délce ... (jak si myslela moje manželka).

Teď k Vaší připomínce. Test EuroNCAP se provádí v rychlosti 64 km/hod. To znamená, že Váš uváděny čelní náraz v rychlosti 120 km/hod naprosto neodpovídá téhle metodice. Německý ADAC testoval novou Lagunu při 80 km/hod a podle výsledku by řídič tuhle nehodu s největší pravděpodobností nepřežill... Rozdílnost ...
Milý Michal(e)! Tak 22 je datum narození? Gratuluji ,-)
Ten (smutný) "vtípek" s testem Laguna znám a již jsem to tu i zmiňovala, ANO našla se automobilka, která přesně "na crash test" vůz(y) stavěla (odporné), nicméně SÁM jste si tak trochu odpověděl na téma které TOM zmínil - že sedět při případné havárii v 607 se (výrazně) rozumnějším jeví ... (nebo v C5 proti Megene apod.). Nic víc, nic méně jsem NEchtěla podotknout.
Ale stejně jako se prozradily finty a fígle při crash testech, před pár lety jedna pneumatikářská firma "stejně" (fér) postupovala ...
Firma celkem "rozumně" úspěšná najednou v testech VÍTĚZILA až jednoho novináře trošičku DÉLE napadlo testovací pneu na autě nechat ...a zatímco v prvním tisíci km "fenomenální" danné pneumatiky byly a konkurence NEstačila ... zhruba po 2-3 t. km až "rozpadat" se začaly (dnes se už dělají i testy po 10.000 i více km - v "ojetých" pneu jasně vítězí Michelin) ... nu naštěstí ta NEseriozní firma své závody v Deutschland již uzavřela (a do Otrokovice je přesunula .-)
S těmi crash testy ... při vývoji se samozřejmě "počítá" i s nárazy 120 km/h (i vyššími) jak asi víte dnes vůz už víceméně (spolu)konstruuje počítač a VŠECHNY typy nárazu(ů) jsou testovány (doslova z "každého" centimetru/úhlu v "každé" rychlosti). U "poctivého" 5* vozu ani těch 120 km/h NEmusí být "definitivní" - jak ostatně ukázaly ten smutný "realcrashtest" u Dobříš (i když pravdu máte, že v mírné VÝHODNĚ ta C5 byla) - to je ale OPĚT jen to, na co vás TOM upozornil ...
Já "chápu" nadšení pro alfu (a NIC "nenamítám"!) "jen a pouze" s TOM(em) a jeho "upozorněním" souhlasím ...
PS: Na 7 piv to bylo VÝBORNÉ (já bych po 2 klávesnici netrefila
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.02.2009 11:21, RE: Bezpecnost Alfy
Michal 22 posted by:
Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc. Jsem strojař a měli jsme učitele, který byl opravdu zapálený fanda do bezpečnostních systémů aut. Probírali jsme to více, než stanovovaly učební osnovy a navíc jsem na téma bezpečnost automobilů psal referát - dostal jsem tehdy za 1. Taky se totiž o bezpečnost alespoň laicky zajímám. Jste typická oběť komerční prezentace Crash test výsledků. Bez přemýšlení absorbujete doporučení tzv. techniků. Ale realita je jná. Kdyby auta z 90-tých let dostala současné brz...
No nevím, na to,že jste strojař se mi některé Vaše výroky dost nezdají. To, že rychlejší nebo těžší automobil má větší energii je jasný, ale to, který jí více pohltí záleží na deformovatelnosti jeho deformačních zón ne?
A že by starší auta z 90-tých let s dnešními brzdami měla o třetinu kratší brzdnou dráhu? Tak to asi těžko. Tehdy už byl běžný standard ze 100 km/h na 0 na 40 metrech. Chcete říct,že by tedy brzdily na 27 m ????
Sorry, to není výrok hodný strojaře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.02.2009 12:01, RE: Bezpecnost Alfy
Michal 22 posted by:
Drahá Kylie

První vyřeším nick. Michal 22 je naprosto náhodná kombinace. Jméno odpovídá, 22 je náhodné číslo, které neodpovídá ani věku, ani např. délce ... (jak si myslela moje manželka).

Teď k Vaší připomínce. Test EuroNCAP se provádí v rychlosti 64 km/hod. To znamená, že Váš uváděny čelní náraz v rychlosti 120 km/hod naprosto neodpovídá téhle metodice. Německý ADAC testoval novou Lagunu při 80 km/hod a podle výsledku by řídič tuhle nehodu s největší pravděpodobností nepřežill... Rozdílnost ...
Jo, a s tím Trabantem jedoucím 100 a Škodovkou jedoucí 40 ste taky dost přestřelil ne? To snad uznáte po vystřízlivění sám. Cestující v té bakelitové skořápce budou vystavení výrazně vetšímu zpomalení. ( já vím, že z hlediska fyziky takový pojem není-takže zápornému zrychlení)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.02.2009 13:30, RE: Bezpecnost Alfy
Michal 22 posted by:
Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc. Jsem strojař a měli jsme učitele, který byl opravdu zapálený fanda do bezpečnostních systémů aut. Probírali jsme to více, než stanovovaly učební osnovy a navíc jsem na téma bezpečnost automobilů psal referát - dostal jsem tehdy za 1. Taky se totiž o bezpečnost alespoň laicky zajímám. Jste typická oběť komerční prezentace Crash test výsledků. Bez přemýšlení absorbujete doporučení tzv. techniků. Ale realita je jná. Kdyby auta z 90-tých let dostala současné brz...
Milý Michal(e)22! Na větičky typu "... bez přemýšlení jste ..." na to jsem "maličko" háklivá (nezlobte se, ale z vašich příspěvků nějak NEcítím "DRTIVOU intelektuální VÝŠi, která by ve mne "respekt a uznání" vyvolávala ... ,-). Tady jste (přeci jen) prostě PŘESTŘELIL ...
Přeji vám vaši známku za "1" - to tedy "kloubouk dolů" ,-)
S mnou a myšeňkováním byly VŽDY "potíže", a jak jsem rostla už nevěděli co se mnou, tak mi "na hlavičku dali kartičku" - bílo červenou, s panáčkem vlevo s hlavičkou jak zeměkoule ... ,-)
Pěkný den (a NEzlobte se, ale o tom JAK se propočítává bezpečnost a konstrukce vozu možná přeci jen maličko více než vy vím, resp. když jsem stokrát napsala, že se občas v profinovinářských kruzích pohybuji a že jsem v oboru pro jednu "menší" automobilku pracovala - já si NEvymýšlím - člověk by určitě NEměl sednout na lep každé reklamě, ale vaše reakce na crash testy je až "extrémní" - z té druhé strany ..)
PS: Vaše téma "... jsem strojař..." probral myslím "dostatečně" TOM - NEmám potřebu se "hádat" - JEN jsem upozornila ... a "souhlasila" s názorem TOM(a) na případný crash-test velké/menší auto - vaše reakce jsou "zu příliš" ...
Žádné testy nejsou "všeříkajícívšezaručující", ale vaše zpochybňování je až NEsmysl(né) - smiřte se s tím, že "většinově" testy platí a byť je mi malá alfa "sympatická" - tady prostě MÁ "slabinu"
K těm autům z devadesátých let ... kdybyste dal do Trabant keramické brzdy - NEfungovalo by to ...To byl "extrémní" případ - i u "běžného" vozu jste ale dost "NADsadil" - velkou roli hrají i pneu a elektronické systémy podílející se na deceleraci ..... např.
Z vaše textu vyplývá až "NEchuť" k dannému tématu"bezepčnost" a ať je příčina (vaší reakce) jakákoliv - byla/je PŘEHNANÁ ("Kašlete" na bezpečnost, a až "uráží" vás toto téma? VAŠE věc - ale NEnapadejte okolí ...)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.02.2009 18:52, RE: Milý TOM(e)!
TOM posted by:
Jak říkáte-je to domněnka. Nevím jestli je to právě kvůli tomu čepu. Jen jsem připsal kolik stojí a jak často se (průměrně ) mění. Když si vezmu co se na TUV konktroluje,tak mě nic jiného nenapadá. Vás jo?
Jinak teda 406 nebyla na dně,ale někde v průměru a 407 se tam letos objevila poprvé,takže rozhodně ne dlouhodobě. A nemusím snad vysvětlovat jaký roky výroby padají ve 2-3 vozech v TUV reportu 2009. Takže je jasné,že jsou to ty z počátku výroby a ke zlepšení ještě nemohlo dojít.
Prostě jsem se...
To souhlas. Ale konkrétně P406 je těžký podprůměr co se TUV reportu týká.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.02.2009 20:11, RE: Milý TOM(e)!
rohYpnol posted by:
To souhlas. Ale konkrétně P406 je těžký podprůměr co se TUV reportu týká.
Tak nevím jestli čteme stejný TUV report 2009 a nebo máte jinou představu o pojmu těžký podprůměr. Každopádně čísla hovoří takto:
4-5 let, průměr 9,3procent, P406 12,0 pr.
6-7 let, průměr 14 pr., P406 14,3 pr.
8-9 let, průměr 18,3 pr., P406 18,6 pr.
10-11 let, průměr 23,3 pr., P406 19,9 pr.
Já to tedy vidím na klasicky průměrný auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.02.2012 21:49, RE: Golf IV
i posted by:
Zdravím,
troufl bych si panu studentovi nabídnout alternativu v podobě Golfu IV 1,8 T. Velice dobrý vůz s nezáludným podvozkem a vynikajícím motorem, navíc i poměrně úsporný.
Nechci se s nikým dohadovat, ale 147 s 2,0 TS je (dle mého názoru) vozem spíše pro sběratele. Ne, že by se s ním snad nedalo běžně jezdit, ale pověst této řady motorů opravdu není moc dobrá (nemyslím ty staré osmiventilové twinsparky) a údržba je mírně řečeno problematická. Golf je oproti tomuto vozu opravdu spolehlivým v...
Vzhledem k tomu že tazatel uvedl mezi hlavními kriterii design tak si troufám tvrdit že vaše rada je tak trochu mimo....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.03.2012 14:18, RE: Bezpecnost Alfy
Kylie posted by:
Milý Michal(e)22! Na větičky typu "... bez přemýšlení jste ..." na to jsem "maličko" háklivá (nezlobte se, ale z vašich příspěvků nějak NEcítím "DRTIVOU intelektuální VÝŠi, která by ve mne "respekt a uznání" vyvolávala ... ,-). Tady jste (přeci jen) prostě PŘESTŘELIL ...
Přeji vám vaši známku za "1" - to tedy "kloubouk dolů" ,-)
S mnou a myšeňkováním byly VŽDY "potíže", a jak jsem rostla už nevěděli co se mnou, tak mi "na hlavičku dali kartičku" - bílo červenou, s panáčkem vlevo s hlavičkou ...
Můžu pro příště poprosit bez těch velkejch písmen? Kdo to má číst?? Je to strašný, jak mi oči skáčou z řádku na řádek bez jakékoliv souvislosti, jen díky výraznějším velkým písmenům. btw. jsem dobrý čtenář, možná je to jen použitým fontem
respond
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.