0
back
 

diskuze k tématu: Auto pro studenta třikrát jinak

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, francouzská vozidla, francouzská vozidla, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 10:55, ceny
Tak jsem se chvíli nudil a mrknul na to. Já totiž konkrétní čísla rád a ne jen takové prázdné filosofování typu-P607 bude drahá na servis...(asi..)
Takže,mám tu vždy P607 2,2HDi/AR 147 1,9 JTD 85 kW:
přední destičky: 1000-2000/1200-1800
přední kotouč: 1500-3300/1200-2600
spodní čep: 300-700/ celé rameno - 4000-5000
stabilizátor: 500-1000/400-600
rozvodová sada: 3800/3500
vodní pumpa: 1100-1500/1100-1700
olejový filtr: 120-200/150-220
palivový filtr: 330/280-430
vzduchový filtr: 310/280-290
Zdroj: katalog náhradních dílů
Ono totiž podle mě vždy,když se mluví o spolehlivosti, je potřeba vědět co konkrétně na kterém autě odchází a kolik to stojí. To pak může dost změnit pohled.
Např, když ted propadl v TUV P407 tak ho nechtít? Možná... Ale myslím,že propadl kvůli spodnímu čepu,který odchází již po 50tis km, ale stojí 1000Kč. - je to tragedie? Asi jak pro koho....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 11:24, KECY jako VŽDY!!!
Takže celou dobu tady šéf Vaculík upozorňuje na dvoulitrový Twinspark a nějaký debžo ho nakonec doporučí chudému (hahaha) studentovi. No, vidím, že závist dělá divy. Takže to doporučení Twinsparků schvaluju. A hned bych, pane studenete, sáhl po dvoulitru i se Selespeedem. To si užijete cesty na zkoušky. To bude pošušňáničko. Jinak skvěle sladěná nabídka.....svědčí o myšlenkových pochodech pana studenta. Dovolil jsem si taky tři návrhy ve stylu výběru pana studenta: Volha Carevna s francouzským dieselm, Smart ForTwo, Opel Ascona........hahahaha
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 12:38, Bezpecnost Alfy
Nechci byt nejaky skarohlid, Alfa se me vzdycky libila a libi, i ta 147, ale v narazovych testech totalne vyhorela. Bocni naraz ma dobry, ale celni naraz ma snad uplne nejhorsi co kdy jake auto v te dobe ziskalo. Takze pouceni pro Alfu 147...bourejte jen bokem :) Nemyslim to ted nejak zle, ale pro me bezpecnost hraje velkou roli. Par bodu rozdil je v pohode a to neresim, ale opravdu celni naraz alfy je katastrofalni, bohuzel :(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 12:42, smysl?
Proč tazatel píše na tipcars,když hlavními kritérii výběru je design a spotřeba?První snad ví,to druhé si snadno zjistí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 12:43, RE: To bych opravdu ráda ...
T.J. posted by:
Kylie, dobrý den.
S tím podvozkem 607/605 je to bohužel skutečnost. Nevím, nakolik tajná, neboť lidé v mém okolí, majíc tento designově zajímavý kousek ve svém vlastnictví, si jsou tohoto vědomi. Ona už 607 i tak nepatří zrovna k nejnovějším. Ale asi se zhodneme, že 2,7 se jim povedla!
Milý T.J.! Já to s tou podlahovou plošinou trošičku jako "vtip" myslela, ale "mínus" za to u mne mají (C6 je HODNĚ, vlastně "světelné roky" jinde ..)
PS: V6 2.7 HDi - na tom se tedy věru SHODNEME, stále patří k mým "totalfavorit(ům)", jen mne s novým V6 3.0 HDi "dostali" - tak teď "nevím/čekám" na další info - ono teď stejně NEní optimální "utrácecí" období, že.
Citroën C6, který s ním bude k dispozici od září, by se mi líbil asi NEJ(více), ale ten je (bohužel) cenově trochu "mimo" ... tak "uvidím", Brumla stále ještě přes rok "v záruce" (a "jedna radost" jezdí), takže není kam spěchat ... (kdybych se dozvěděla, že třeba s faceliftem onen 3.0 HDi do C5 dorazí ... asi bych "počkala" ..)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 12:47, Milý TOM(e)!
TOM posted by:
Tak jsem se chvíli nudil a mrknul na to. Já totiž konkrétní čísla rád a ne jen takové prázdné filosofování typu-P607 bude drahá na servis...(asi..)
Takže,mám tu vždy P607 2,2HDi/AR 147 1,9 JTD 85 kW:
přední destičky: 1000-2000/1200-1800
přední kotouč: 1500-3300/1200-2600
spodní čep: 300-700/ celé rameno - 4000-5000
stabilizátor: 500-1000/400-600
rozvodová sada: 3800/3500
vodní pumpa: 1100-1500/1100-1700
olejový filtr: 120-200/150-220
palivový filtr: 330/280-430
vzduchový filtr: 310/280-290
Zdroj...
PĚKNĚ podrobně "napsané/rozebrané" ... (tady si představte můj prstík NAHORU zvednutý ... paleček proboha! .. abyste to špatně nepochopil ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 13:16, RE: Milý TOM(e)!
Kylie posted by:
PĚKNĚ podrobně "napsané/rozebrané" ... (tady si představte můj prstík NAHORU zvednutý ... paleček proboha! .. abyste to špatně nepochopil ,-)
Pěkný den
Dík za pochvalu, to potěší. Vážně.
Taky přeju hezký den..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 13:29, RE: To bych opravdu ráda ...
T.J. posted by:
a tak to pardon. Je pravda, že některé texty od paní Kylie musím číst vícekrát, neboť napoprvé všechny ty závorky (pomlčky)/lomítka ČI VELKÉ slova v textu/článku (v příspěvku) atd. hned "nepoberu".

Ovšem prosím Kylie, aby se nikterak neurážela! Její příspěvky jsou -narozdíl od mnoha jiných- věcné, a veskrze pravdivé.

Tomáš Juřička -je ten puboš/penelákovec.
... kdyby i ostatní "rozum" měli a mým příspěvkům "věřili" (a za ocenění "veskrze pravdivé" děkuji - "snažím se" - ale spousta lidí si stejně bude myslet "to své").
Já se NEurazím (anonymní "výplody" a ataky na takovýchto místech bohužel až "běžné" jsou ..)
PS: Před chvílí jsem se dočetla o nové "prémiové" řadě citroën s názvem DS a já jsem na DS5 moc MoC MOC zvědavá a "těším se"
PPS: Opravdu MOC a MOC ..
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 15:29, RE: Bezpecnost Alfy
mufik.martin posted by:
Nechci byt nejaky skarohlid, Alfa se me vzdycky libila a libi, i ta 147, ale v narazovych testech totalne vyhorela. Bocni naraz ma dobry, ale celni naraz ma snad uplne nejhorsi co kdy jake auto v te dobe ziskalo. Takze pouceni pro Alfu 147...bourejte jen bokem :) Nemyslim to ted nejak zle, ale pro me bezpecnost hraje velkou roli. Par bodu rozdil je v pohode a to neresim, ale opravdu celni naraz alfy je katastrofalni, bohuzel :(
Zrovna včera jsem na "ekologické" likvidaci obhlížel nabouranou Alfu 147 s přesazeným nárazem ze předu. Interiér byl již odstrojený. Kolo bylo zaraženo do podběhu, motor K.O., zvlněná střecha a kabina absolutně nehnutá. Kolo bylo zdeformováno o podběh a ten byl zevnitř netknutý... Ono ten laboratorní náraz dopadne vždy jinak, než ve skutečnosti. A nejlepší je nebourat vůbec, myslet trochu i za jiné...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 16:39, každá rada těžká
zvlášť člověku jako tato Liška,pardon pan Liška.Když se podívám na výběr aut,která plánuje vlastnit tak je to jaksi zamotaný.
Je úplně jedno so se tady píše,tyle lidi nakonec koupí jiné auto a za 2měsíce shání peníze na úplně jiný,denně to mám na "talíři".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 17:07, RE: Bezpecnost Alfy
Michal 22 posted by:
Zrovna včera jsem na "ekologické" likvidaci obhlížel nabouranou Alfu 147 s přesazeným nárazem ze předu. Interiér byl již odstrojený. Kolo bylo zaraženo do podběhu, motor K.O., zvlněná střecha a kabina absolutně nehnutá. Kolo bylo zdeformováno o podběh a ten byl zevnitř netknutý... Ono ten laboratorní náraz dopadne vždy jinak, než ve skutečnosti. A nejlepší je nebourat vůbec, myslet trochu i za jiné...
Hodnotit pasivní bezpečnost vozu podle nabouraneho kusu, o kterém nevíme vůbec nic se přece nedá. Dyt tam záleží na tolika neznámých - rychlost, do čeho narazil, pod jakým úhlem, jaké vlastně byly následky... Předcházet nehodě je fajn a trend myslet za druhé se prosazuje již od 80tých let, ale jistě víte, že existují situace, kterým se vyhnout nedá. Nemluvím o tom, že když jedu po hlavní stejně se přesvědčím zda mi dali všichni přednost, nemluvím o tom, že počítám s každým kdo mění pruhy bez blinkru a ještě se nedívá za sebe ani vedle....
Mluvím o tom, že třeba někdo nezvládne zatáčku a vletí do protisměru, podobně když někomu bouchne guma a stáhne ho to do protisměru, viděl jsem i případy náhlé nevolnosti s nenadálým vybočením směru. Nebo co když se někdo roztočí na vodě či sněhu a vlítne do Vás..? To jsou situace, které se prostě dějí. Situace, při kterých umírají lidi. A při těchto situacích bych vždy raději seděl v P607 než v AR 147. Vy ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 18:16, Golf IV
Zdravím,
troufl bych si panu studentovi nabídnout alternativu v podobě Golfu IV 1,8 T. Velice dobrý vůz s nezáludným podvozkem a vynikajícím motorem, navíc i poměrně úsporný.
Nechci se s nikým dohadovat, ale 147 s 2,0 TS je (dle mého názoru) vozem spíše pro sběratele. Ne, že by se s ním snad nedalo běžně jezdit, ale pověst této řady motorů opravdu není moc dobrá (nemyslím ty staré osmiventilové twinsparky) a údržba je mírně řečeno problematická. Golf je oproti tomuto vozu opravdu spolehlivým vozem i přes objektivní nedostatky, které má.
Alternativy:
Polo Gti s motorem 1,6, to je auto provázené legendami o jízdních vlastnostech a motor je mnoha znalci považovám za jeden z nejlepších v historii VW.
Renault Clio Sport 2,0, což je opravdu ostrý hot hatch, který je taktéž vysoce ceněn znalci a sportovní srdce dovede rozbušit jako vozy násobně dražší.
Peugeot 306 s16/rallye, je vozem trochu staršího data, ale pokud s tím dokáže smířit získá se svým rozpočtem opečovávaný kousek z posledních let výroby. Točivý motor, perfektní podvozek a 6-ti stupňová převodovka - to je výborná společnost pro řidiče sportovce, navíc má již dnes punc legendy.
PS: Pokud se rozhodnete pro Golf IV Gti trefíte do černého, takovou kombinaci rychlosti a spolehlivosti za danou sumu jinde jen těžko seženete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 19:31, RE: Golf IV
i posted by:
Zdravím,
troufl bych si panu studentovi nabídnout alternativu v podobě Golfu IV 1,8 T. Velice dobrý vůz s nezáludným podvozkem a vynikajícím motorem, navíc i poměrně úsporný.
Nechci se s nikým dohadovat, ale 147 s 2,0 TS je (dle mého názoru) vozem spíše pro sběratele. Ne, že by se s ním snad nedalo běžně jezdit, ale pověst této řady motorů opravdu není moc dobrá (nemyslím ty staré osmiventilové twinsparky) a údržba je mírně řečeno problematická. Golf je oproti tomuto vozu opravdu spolehlivým v...
Výborné alternativy a hot hatche zároveň, a provozně daleko méně náročné než Alfa. Dodal bych ještě Audi A3, možná Fabii RS pokud to musí být diesel. A je pravda že pokud se na 1.8T nešlape, dokáže spotřebou mile překvapit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 19:57, RE: To bych opravdu ráda ...
T.J. posted by:
Kylie, dobrý den.
S tím podvozkem 607/605 je to bohužel skutečnost. Nevím, nakolik tajná, neboť lidé v mém okolí, majíc tento designově zajímavý kousek ve svém vlastnictví, si jsou tohoto vědomi. Ona už 607 i tak nepatří zrovna k nejnovějším. Ale asi se zhodneme, že 2,7 se jim povedla!
No to jsou teda věci. Je fakt, že zadní náprava 607 a 605 je vskutku podobná jako vejce vejci. Jde spíše o lichoběžním, než o klasický víceprvek alá 406, 407 a C5 II. To je velmi zajímavé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 20:36, RE: Milý TOM(e)!
TOM posted by:
Dík za pochvalu, to potěší. Vážně.
Taky přeju hezký den..
Bezpochyby zajímavá doměnka. Neříkám, že to tak nemůže být. Ale je to pouze doměnka, která není ničím podložená (čepy můžou odcházet, to nezpochybňuji, jen tu není spojitist s tím, že zrovna kvůli čepům pohořely na TUV).
Ale přidám další pohled:
Peugeot (406/407) je dlouhodobě na dně tabulek TUV. Logickou úvahou by přeci Peugeot prolbém s čepy odstranil změnou dodavatele nebo kvality dílu. S váhama vzduchu už snad také nejsou takové potíže, nebo ano? Takový Citroen C5 se hluboce propadl (pro Kylie). Ať mi tu nikdo netvrdí, že to je náhoda.
Ano, bezesporu je dobré vědět, co odchází a kolik to stojí. Ale dávat do přímé souvislosti čep a umístění? Dost odvážné tvrzení. Obvzláště když Francouzi dlouhodobě okupují druhou polovinu TUV. Ale to bude určitě jen náhoda. A nebo za to můžou čepy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 20:38, RE: Bezpecnost Alfy
TOM posted by:
Hodnotit pasivní bezpečnost vozu podle nabouraneho kusu, o kterém nevíme vůbec nic se přece nedá. Dyt tam záleží na tolika neznámých - rychlost, do čeho narazil, pod jakým úhlem, jaké vlastně byly následky... Předcházet nehodě je fajn a trend myslet za druhé se prosazuje již od 80tých let, ale jistě víte, že existují situace, kterým se vyhnout nedá. Nemluvím o tom, že když jedu po hlavní stejně se přesvědčím zda mi dali všichni přednost, nemluvím o tom, že počítám s každým kdo mění pruhy bez bli...
Pro mne jsou u auta důležitější věci, než je bezpečnost. Správně jste napsal, že za následky nehody rozhoduje hodně faktorů. A právě že faktory u reálné nehody jsou v drtivé většině vzdáleny laboratorním pokusům. Proto počet hvězdiček je jen orientační výsledek.
Lidé při nehodách budou umírat vždy. Tohle riziko podstupuje každý, kdo se účastní silničního provozu. A hodně lidí si taky přestává dávat pozor, protože má přece "bezpečné" auto.
Je to trochu pesimistické, ale každý to máme daný. Někdo to zabalí v autě, na někoho spadne strom, jiného skolí nemoc a další sejde stářím. Nikdo nevíme, jak zítra dopadnem )

A proto bezpečnost auta neřeším, radši dávám pozor i za jiné a to už mne vytáhlo z nejedné šlamastiky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 20:49, RE: Bezpecnost Alfy
TOM posted by:
Hodnotit pasivní bezpečnost vozu podle nabouraneho kusu, o kterém nevíme vůbec nic se přece nedá. Dyt tam záleží na tolika neznámých - rychlost, do čeho narazil, pod jakým úhlem, jaké vlastně byly následky... Předcházet nehodě je fajn a trend myslet za druhé se prosazuje již od 80tých let, ale jistě víte, že existují situace, kterým se vyhnout nedá. Nemluvím o tom, že když jedu po hlavní stejně se přesvědčím zda mi dali všichni přednost, nemluvím o tom, že počítám s každým kdo mění pruhy bez bli...
Já ne. Já bych raději seděl v té Tatrovce, do které by 607ka vlítla ;)
Ne, bez debaty Alfa předvedla naprosto mizerný výsledek. Reálné nárazy mají k těm testovacím hodně daleko, ale auto, které pohoří už v testu, ve skutečnosti nedopadne nikdy dobře. Samozřejmě nejbezpečnější je to auto, které nebourá, a může to být třeba Warťas. Jenže asi nikdo nesedá do auta s tím, že si řekne - a dneska dáme čelní náraz, pole test jsem měl včera... Vybírat mezi vozy, které dopadly v NCAP co možná nejlépe v rámci cenového limitu daného jednotlivce je podle mě to nejjednodušší a nejsnadnější, co může každý pro své bezpečí na silnici udělat. jen doporučuji slepě nedat jen na hvězdičky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 20:56, RE: Bezpecnost Alfy
Michal 22 posted by:
Pro mne jsou u auta důležitější věci, než je bezpečnost. Správně jste napsal, že za následky nehody rozhoduje hodně faktorů. A právě že faktory u reálné nehody jsou v drtivé většině vzdáleny laboratorním pokusům. Proto počet hvězdiček je jen orientační výsledek.
Lidé při nehodách budou umírat vždy. Tohle riziko podstupuje každý, kdo se účastní silničního provozu. A hodně lidí si taky přestává dávat pozor, protože má přece "bezpečné" auto.
Je to trochu pesimistické, ale každý to máme daný. Někdo ...
To souhlas. Jen s tím rozdílem, že bezpečnost (ne pouze hvězdičky) je pro mě jedním z klíčových faktorů při rozhodování. Umím si např. představit, že bych za jistých okolností koupil C5 - která v posledním TUV dopadla víc než mizerně a která se jízdně Mondeu nemůže absolutně rovnat - raději než právě Mondeo. Přestože Mondeo je podle mě mimo jiné mnohem hezčí. Ale to je každého volba.
POZN. psal jsem amozřejmě o bazarové koupi a o vozech C5 a Mondeo předposlední generace.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 21:07, RE: Milý TOM(e)!
rohYpnol posted by:
Bezpochyby zajímavá doměnka. Neříkám, že to tak nemůže být. Ale je to pouze doměnka, která není ničím podložená (čepy můžou odcházet, to nezpochybňuji, jen tu není spojitist s tím, že zrovna kvůli čepům pohořely na TUV).
Ale přidám další pohled:
Peugeot (406/407) je dlouhodobě na dně tabulek TUV. Logickou úvahou by přeci Peugeot prolbém s čepy odstranil změnou dodavatele nebo kvality dílu. S váhama vzduchu už snad také nejsou takové potíže, nebo ano? Takový Citroen C5 se hluboce propadl (pro Kyl...
Jak říkáte-je to domněnka. Nevím jestli je to právě kvůli tomu čepu. Jen jsem připsal kolik stojí a jak často se (průměrně ) mění. Když si vezmu co se na TUV konktroluje,tak mě nic jiného nenapadá. Vás jo?
Jinak teda 406 nebyla na dně,ale někde v průměru a 407 se tam letos objevila poprvé,takže rozhodně ne dlouhodobě. A nemusím snad vysvětlovat jaký roky výroby padají ve 2-3 vozech v TUV reportu 2009. Takže je jasné,že jsou to ty z počátku výroby a ke zlepšení ještě nemohlo dojít.
Prostě jsem se snažil naznačit, že třeba častěji opakovaná menší a levnější závada ( spotřební prvek zralý na výměnu) pošle auto statisticky dolů, ale nemusí nutně pro uživatele znamenat tragedii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 06.02.2009 21:18, RE: Bezpecnost Alfy
Michal 22 posted by:
Pro mne jsou u auta důležitější věci, než je bezpečnost. Správně jste napsal, že za následky nehody rozhoduje hodně faktorů. A právě že faktory u reálné nehody jsou v drtivé většině vzdáleny laboratorním pokusům. Proto počet hvězdiček je jen orientační výsledek.
Lidé při nehodách budou umírat vždy. Tohle riziko podstupuje každý, kdo se účastní silničního provozu. A hodně lidí si taky přestává dávat pozor, protože má přece "bezpečné" auto.
Je to trochu pesimistické, ale každý to máme daný. Někdo ...
Každý to má daný ???? Na to jste přišel kde? To vykládá které náboženství ?? Svůj osud můžu SAKRA ovlivnit !!
A že radši dáváte pozor za ostatní a na samotnou bezpečnost auta kašlete? Hm, tak to jste vůbec nepochopil co jsem napsal a nebo ještě toho na silnici hodně málo zažil a viděl.
A ano, samozřejmě je jasné,že reálné nehody jsou jiné než ty laboratorní. A? - co z toho plyne? Chcete snad naznačit, že auto které uspělo v NCAP dopadne při reálné nehodě hůř než to co v NCAP propadlo? Myslím při stejné reálné nehodě. Samozřejmě,že ten propadlík může při městské strkanici dopadnou lépe než ten premiant v čelní srážce v 90. To je snad jasný, ale při stejných nehodách bych já sázel na toho premianta. Vy ne?
respond
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.