0
back
 

diskuze k tématu: Jaké ojeté kombi střední třídy?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla, německá vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.04.2009 13:00, RE: servisni intervaly - Mé ZKUŠENOSTi
Emil74 posted by:
Osobně považuji prodloužený servisní interval u všech aut (nezávisle na značce) za výplod chorých mozků z marketingových, nikoli technických oddělení automobilek. Na jedné straně totiž výrobci aut deklarují výdrž náplně oleje v motoru oněch 30 tisíc, na druhé straně titíž výrobci deklarují určitý úbytek mtorového oleje dle ujetých km jako vlastnost. Trojčlenkou pak zjistíme, že nám vlastně deklarují kontinuální obměnu (formou trvalého dolévání) předražených long life olejů. Ač nemám zkušenost s...
Milý Emil(e)74!
Na tom co píšete "něco je"! Myslím, že do kategorie "absurdních nesmyslů" toto téma dovedl KONCERN (jaký asi .-) když u některých motorů zavedl již opravdu NEsmyslný interval 50.000 km (ale VELMi rychle od toho ustoupil - opravdu to NEfungovalo - skoro NEchápu jak to "dokázali" - oni to snad ani NEtestovali ..)
Na druhou stranu v případě použití slušného oleje (v mém současném i minulém voze je "předepsaný" TOTAL 5W-40) těch 20 t. u naftových a 30 t. u benzínových motorů NEmusí být problém. Popravdě ještě NIKDY jsem neměla vůz/motor, který by byl takový NEžrout oleje jako je Brumla (V6 3.0 automat). Jsem "stará škola", takže "automaticky" s vozem pořizuji balení oleje (ta poslední co jsem při koupi Brumly koupila je zatím NETKNUTÁ , nejprve jsem ho vozila v zavazadelníku - po pár letech praxe jsem ho doma odložila) - nyní mám s vozem najeto něco přes 100.000 km (a navíc poslední dobou jezdíme častěji na nákup = hup/skok od červené k červené, než nějaké delší trasy = plynulejší jízdy) - navíc ani nevím "jak a proč" se někde mezi 95ti - 100.000 km až NEuvěřitelně "rozjezdil" a maličko klesla i spotřeba BENZÍNu (stále ještě mám zimní, tak třeba ještě nějakou "desetinku" srazíme ,-)
V tomto KONKRÉTNíM případě může (ta NEspotřeba oleje) být tím, že většinu času se ručička otáčkoměru "povaluje" někde mezi 1700-2000 otáček a i dálničních 130 km/h znamená nějaké 3000 ot (to "pravé ořechové" přitom začíná až OD cca 5.000, když se k 6ti t. otáček dostanete - tam je OPRAVDU "veselo" - ale tam se "smysluplně" dostanete tak jednou za rok).
Chtěla jsem tím říci, že po relativně "slušné" porci kilometrů s motorem 2.2 HDi (také automat) kde byly kontroly/výměny oleje po 20ti t. km a nyní s V6 3.0 s 30ti tisícovým intervalem NEmám pocit "že by byl (JAKÝKOLIV) problém" (a ani cena zmiňovaného doporučeného oleje NEpatří - myslím - k nejvyšším) = jde to a BEZ "dramat/problémů"
PS: Dodávám že NAUČENA jsem a důsledně DODRŽUJi pravidlo "10+10" - tedy prvních deset minut a prvních 10 kilometrů být k motoru (než se olej "probudí") laskavá, mírná, hodná, jemná - prostě NEvytáčet do otáček!
PPS: Včera jsem tu zmiňovala nedaleko v rodině "umístěný" 4letý motůrek 1.4 HDi - a tam je situace STEJNÁ (Brumla 100% NE-žrout oleje, tenhle mrňous 99,8% NEžrout - interval 20.000 km - navíc jde o vůz provozovaný krom občasného "výletu" na nákupy do Deutschland apod. JEN především a HLAVNĚ po Praze a okolí)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.04.2009 13:33, RE: dotaz redakci
Valnoha posted by:
zajímalo by mě jak dlouho trvá od zaslání podobného dotazu čtenářem po jeho zveřejnění. Když jsem psal recenzi na svoje auto trvalo to do zveřejnění cca půl roku. Jestli trvá podobně dlouho i zveřejnění těchto dotazů, je potom bezpředmětné se tady o tom bavit. Pochybuju že někdo kupuje nebo se rozhoduje co koupit takovou dobu.
beztak záleží jak co, VW grup v ropě se zvěřejňuje zítra, nekoncernoví a nedejbože na benzín se dostávají až za půl roku ...některé značky jsem tu dokonce ještě ani nezahlédl, co naděláš.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.04.2009 13:45, RE: dotaz redakci
Ráďa posted by:
beztak záleží jak co, VW grup v ropě se zvěřejňuje zítra, nekoncernoví a nedejbože na benzín se dostávají až za půl roku ...některé značky jsem tu dokonce ještě ani nezahlédl, co naděláš.
To je pravda. Když jsem poslal recenzi svého VW v ropě, během jednoho pracovního týdne už visela.
Buď jsou TipCars a hlavně ex-jejich Vaculík známí tím, že nekriticky adorují cokoliv z koncernu VW (i kdyby to byl 40 let starý motor s rozvodem OHV) nebo jsi, Rádˇo, úplně mimo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.04.2009 14:10, RE: dotaz redakci
Muroň posted by:
To je pravda. Když jsem poslal recenzi svého VW v ropě, během jednoho pracovního týdne už visela.
Buď jsou TipCars a hlavně ex-jejich Vaculík známí tím, že nekriticky adorují cokoliv z koncernu VW (i kdyby to byl 40 let starý motor s rozvodem OHV) nebo jsi, Rádˇo, úplně mimo.
Milý Rudlíku!
Tak já "zastihla" p. VACULíKa zřejmě asi ve "slabší" chvilce, neb když porovnával techniku "vlajkových lodí" Citroën a VW (C6 versus Phaeton) ... na to "NEbudeš vzívati jiného boha..." nějak POzapomněl (chápu ho - po projetí se v C6 je "mimo" úplně každý ,-)
Pěkný den (a víkend)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.04.2009 14:19, RE: dotaz redakci
Kylie posted by:
Milý Rudlíku!
Tak já "zastihla" p. VACULíKa zřejmě asi ve "slabší" chvilce, neb když porovnával techniku "vlajkových lodí" Citroën a VW (C6 versus Phaeton) ... na to "NEbudeš vzívati jiného boha..." nějak POzapomněl (chápu ho - po projetí se v C6 je "mimo" úplně každý ,-)
Pěkný den (a víkend)
Myslel jsem to tak, že Vaculík je známý tím, že je poměrně kritický ke koncernu VW (netvrdím, že nedůvodně) a že by bylo divné, kdyby tu byla koncernová auta protěžována. A že Ráďova hypotéza asi nebude správná.
Je tu víc recenzí na VW (a hlavně Škodovku), protože jich po našich silnicích jezdí nejvíce. Asi to nechtějí selektovat podle výrobce a dávají sem všechny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.04.2009 15:10, RE: dotaz redakci
Muroň posted by:
Myslel jsem to tak, že Vaculík je známý tím, že je poměrně kritický ke koncernu VW (netvrdím, že nedůvodně) a že by bylo divné, kdyby tu byla koncernová auta protěžována. A že Ráďova hypotéza asi nebude správná.
Je tu víc recenzí na VW (a hlavně Škodovku), protože jich po našich silnicích jezdí nejvíce. Asi to nechtějí selektovat podle výrobce a dávají sem všechny.
Naopak. Kdyby zde byla koncernová auta protěžována, bylo by to logické - dostávala by více zabrat (odtud "protěžovat", čili přetěžovat). Zda jsou protežována (z francouzštiny, tedy upřednostňována), to je na jinou debatu.

Myslím si, že kdyby Škoda Auto měla vlastníka v jiné zemi a v jiném koncernu (než v Německu), vypadají český motoristický internet a žurnalistika úplně jinak. A není-li za vlastnictvím tohoto serveru a potažmo redakce německý vydavatel, jako je tomu u konkurence, buďme rádi, že aspoň někde se OBČAS píše o koncernových vozech jinak než nekriticky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.04.2009 15:32, RE: dotaz redakci
Muroň posted by:
Myslel jsem to tak, že Vaculík je známý tím, že je poměrně kritický ke koncernu VW (netvrdím, že nedůvodně) a že by bylo divné, kdyby tu byla koncernová auta protěžována. A že Ráďova hypotéza asi nebude správná.
Je tu víc recenzí na VW (a hlavně Škodovku), protože jich po našich silnicích jezdí nejvíce. Asi to nechtějí selektovat podle výrobce a dávají sem všechny.
Já "vím" - já tomu "rozumím" ,-)
A chápu, že je zde NEJ-více toho co se NEJ-více prodává a pak je toho NEJ-více v bazarech a ... ale já bych to klidně trochu "narušila" a o nějaké LANCIA (nová Delta je opravdu pěkný vůz a má některé zajímavé moderní motory a na nižší střední "famózní" rozvor a vevntiř je opravdu docela LUXUSní - ale již se chvilku prodává a na tisíce octavií asi tak JEDNA připadá - takže za 5-10 let to v bazarech asi stále STEJNÉ bude - bohužel) třeba napsala atd.
I v nových vozech je český trh zatím trochu "omezený" (neprodává se tu ZDALEKA vše jako v Deutschland, spousta modelu jen v "omezených" výbavách s "omezeným" počtem motorů ...) - výsledek je že se opravdu (naprosto) VĚTŠINOVĚ píše stále dokola (hlavně) o Octavia/Fabia - svůj smysl mají, ale jako ZÁKLAD automobilismu na planetě na mne věru NEpůsobí - jsou i JINÁ a opravdu LEPŠí auta - a NEmluvím jen o Citroën C5 ,-)
Trošičku "unavuje", že VŽDY a ve VŠEM bývají hodnoceny jako NEJ- varianty - před časem tu byl ZCELA STEJNÝ vůz Fabia doporučen studentce i rodině "kostelníka" - či co to bylo (opravdu si NEpamatuji co to bylo za církev ,-) - ale paleta vozů/motorů je (a snad i zůstane) široká - tady jsme se "zasekli" na ... nějakém "procentním" výseku:
městské mini auto pro jednoho = fabia
malé auto
malé úsporné auto = fabia (1.2)
malé rodinné auto = fabia (možná 1.4, možná TDi)
malé PROSTORNÉ auto = fabia combi
nižší střední třída = fabia to zvládne (a stejně je lepší než Ceed a C4 dohromady - a navíc stojí stejně .-)
"lepší" nižší střední třída = octavia (protože nikdo nemá větší "batoh")
střední třída = octavia (vždyť je skoro stejně dlouhá - na podvozku NEzáleží + má největší "batoh")
"lepší" střední třída = octavia Laurin a Klement (možná RS)
sportovní vůz = octavia (jezdí 250 km/h - má tam omezovač - a navíc má větší zavazadelník než porsche s ferrari a lambem dohromady)
mpv = (Svět motorů se "zbláznil" a před Roomster dal cosi "slovenského" na "Céééé" začínající .-) - ale Roomster je "náš" - takže asi MUSí být NEJlepší
SUV = škoda - "konečně" bude moc vítězit i zde (viděla jsem tu "chudinku" v Geneve - že prý je to soupeř Toyota RaV apod. - takže brzy se jistě dozvíme jak "válcuje" Mercedes GLK i Bmw X3 - už se těším .-) - jen nevím jak to "pořeší" s audi Q 5 a Q3 - tam asi "lepší" nebude (i když asi TAKÉ .-)
luxusní vůz - zapomeňte na VŠECHNY od C6 přes RR po Mercedes - máme tu Superb! (tenhle je alespoň "ok" a není špatný )... jen je to vůz STŘEDNí třídy - to ale vlastně NEvadí ...
Co jsem napsala (a to jsem "pospíchala" a mohla jsem to "rozepsat" ještě "obšírněji" a LíP ,-) se některým jistě líbit NEbude - ale zas tak "mimo" to bohutel NEní (i proto "popichuji" s C5, neb i kdybych "popíchla" ještě MILIONkrát - stejně se tím moc NEzmění a fabia/octavia /zapomoci Roomster a Superb / "požerou" TOTÁLNí většinu trhu (myslíte že to tak bude "navěky"???)
Já bych si (vlastně spíše VŠEM ostatním) přála, abych na českých silnicích také alfy a subaru a lancie a saab a jaguar a ... prostě "pestřejší" vozový park potkávala (a pak o něm "logicky" i tady diskutovala ,-(
Tak TO jsem se ale "vypovídala" pěkný víkend (všem ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.04.2009 15:52, RE: dotaz redakci
Kylie posted by:
Já "vím" - já tomu "rozumím" ,-)
A chápu, že je zde NEJ-více toho co se NEJ-více prodává a pak je toho NEJ-více v bazarech a ... ale já bych to klidně trochu "narušila" a o nějaké LANCIA (nová Delta je opravdu pěkný vůz a má některé zajímavé moderní motory a na nižší střední "famózní" rozvor a vevntiř je opravdu docela LUXUSní - ale již se chvilku prodává a na tisíce octavií asi tak JEDNA připadá - takže za 5-10 let to v bazarech asi stále STEJNÉ bude - bohužel) třeba napsala atd.
I v nov...
Giorgio i Kylie, máte pravdu. Vlastnit škodu někdo jiný než VW, bude tu jiný vozový park i jiná autožurnalistika. Škoda je tu vnímána, že svými modely saturuje potřeby všech uživatelů. A já se ptám: je to tak strašné?
Škodovka byla, jeden z mála výrobců osobáků v socialistickém bloku, který nevyráběl licenčně (spolu s trabantem, wartburgem, volhou a moskvičem). Lada byla licenční Fiat, Zastava též, Polski Fiat též, Polonez asi částečně, Dacia byla Renault, Oltcit Citroen, jinde se montovala přímo auta pod značkou (VW v Sarajevu, Renault ve Slovinsku). Tihle vzorové se často "svých" automobilek ujali, do zbylých vstoupilo GM prostřednictvím Daewoo a nebo zkrachovali. Škodovka nikoho takového neměla, co si pamatuju měli zájem VW a Renault. Kdyby to vyhrál Renault, dopadlo by to tu v lepším případě jako s Dacii - levné, jednoduché auto. Škoda je sice levnou značkou v koncernu VW, ale používá jejich aktuální (netvrdím že ultramoderní) platformy - O1, Fabia 1 ve své době. S kvalitou na štíru také není. Je úspěchem škodovky, že si udržela slepou a nekritickou věrnost zákazníků mezi dostupnou konkurencí. Kdyby vyráběla nadále jeden model (jako 105/120 nebo Fávo), tuhle pozici by neměla. Vzpomeňte, jak tu byla populární Toleda 1. generace, když existovala jen Felicia. Stačí, aby přišli s další řadou (nejdřív Octavia, pak Superb, pak Rumstr, teď Yeti) a věrní čechové ji hned postaví na 1. místo ve své třídě (a často i o třídu výše). Naschle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.04.2009 16:13, RE: Tedy kdybych uměla ...
Muroň posted by:
Vašemu konstatování vůbec nerozumím.
Taky tomu vůbec nerozumím (ne že by mě to nějak trápilo). Ale na to asi musíš mít IQ 67max, jinak na to prostě nemáš(me) aby jsme to pochopili.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.04.2009 16:34, RE: dotaz redakci
Muroň posted by:
Giorgio i Kylie, máte pravdu. Vlastnit škodu někdo jiný než VW, bude tu jiný vozový park i jiná autožurnalistika. Škoda je tu vnímána, že svými modely saturuje potřeby všech uživatelů. A já se ptám: je to tak strašné?
Škodovka byla, jeden z mála výrobců osobáků v socialistickém bloku, který nevyráběl licenčně (spolu s trabantem, wartburgem, volhou a moskvičem). Lada byla licenční Fiat, Zastava též, Polski Fiat též, Polonez asi částečně, Dacia byla Renault, Oltcit Citroen, jinde se montovala přím...
Také si myslí, že bysme měli být spíše PYŠNÍ (v tom pozitivním slova smyslu) na Škodu. Její pozice je na to, co vyráběla před 15 lety, prostě vynikající. Co vyráběl takový Peugeot nebo Citroen, Renault, VW před 15 lety? To byly slušné vozy. A dnes je jím Škoda rovnocenný soupeř. A některé dokonce předčí. Prodeje Škody jsou i přes jistou "nepřízeň" její dnešní matičky velmi slušné. Proč Němci mají při šrotovném tak oblíbenou Fabii??? Cenově může být výhodná, ale i cenově výhodný "šrot" by asi nikdo nekupoval. Ale u nás je Fabia znamením "debility" jejího majitele, protože mohl mít bazarové Báwo... Taková Škoda Octavia 4x4 Combi byla podle mě velmi oblíbená v Alpách. Asi to nebylo tak špatné vozidlo... Seat má podle mě mnohem lepší podporu ze strany matičky koncernu, a kde se stále potácí? Škoda je na tom slušně. Velmi slušně. A měli bychom za to být rádi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 18.04.2009 10:24, BMW
Jedině BMW je z toho výběru nejlepší volba.Na Audi by mi vadilo,že za to dám peníze a přitom tam jsou koncernový díly jako v nějakym MBčku z Boleslavy a Peugeot to není auto měl jsem možnost se v tom svést když to koupil kamarád do firmy jako nový a můžu říct,že to je nevyužitelný vůz pro trochu sportovní jízdy.A k tomu interieru E46 měl jsem jí 4 roky a musim říct,že po 160000km nikde nic nevrzalo,nedrnčelo a nerezonovalo a řekl bych,že vypadá dost solidně,držím se hesla v jednoduchosti je krása.Je pravda,že na starý A8 mě taky vyhovoval víc interier než na nový.Ty různý menu ovládání přes kolečko než člověk najde co potřebuje tak se na to rovnou raději vykašle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 19.04.2009 23:45, RE: dotaz redakci
Muroň posted by:
To je pravda. Když jsem poslal recenzi svého VW v ropě, během jednoho pracovního týdne už visela.
Buď jsou TipCars a hlavně ex-jejich Vaculík známí tím, že nekriticky adorují cokoliv z koncernu VW (i kdyby to byl 40 let starý motor s rozvodem OHV) nebo jsi, Rádˇo, úplně mimo.
Taky to bylo myšleno trochu v nadsázce + rýpnutí do Valnohy, že všichni jsou si rovni, ale někteří rovnější Ať se zveřejňuje co chce, mi je to primárně náhodou buřt. Víc mě spíš štve, že je tu např v nabídce tip týdne (vlevo) třeba ta žlutá Fabia. Kdybys ji viděl v reálu (já se hecnul) tak se těm km a řečem o garanci víc než zasměješ. Šli jsme na ni dva, já řídit nemohl, protože jsem se dovolil dívat pod koberečky. Že jsme ji dostali již zahřátou škoda mluvit. Přesto se to tváří jako fér nabídka a všichni spokojeni jak želvy. To jsou věci co mě pálí, ne že si tu vynášíte své VW. Navíc ty jako uživatel proti svému kultu nepůjdeš, já ho vyznávat pro změnu asi nikdy nebudu, takže diskuze je bezpředmětná, rozejít se můžem v míru a každý si pomyslíme co uznáme za vhodné. Visela ti do týdne, tak něco na tom bude ni? A basta fidli A Vaculíka pořád nevytahujte, pokud to není trapné, tak je to minimálně ohrané. Takový autor, no dovolí si kritizovat samoný Shell ČR, to je blázen na kterého je třeba hodit síť ano ano
respond
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.